Refu 64 tulossa. Millä strategialla sitä kannattaa hiljentää? Missä haarukassa liikkuu järkevä alivoltitus ja laskenko power limittiä vai kelloja?
Laitat kortin vesille, siinäpä se
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Refu 64 tulossa. Millä strategialla sitä kannattaa hiljentää? Missä haarukassa liikkuu järkevä alivoltitus ja laskenko power limittiä vai kelloja?
Auto undervolt ja chill päälle. Sitten jos liian kovaa ääni vieläkin niin sitten käsin säätämään.Refu 64 tulossa. Millä strategialla sitä kannattaa hiljentää? Missä haarukassa liikkuu järkevä alivoltitus ja laskenko power limittiä vai kelloja?
Onko joku video tms , jota vois kokeilla. Ei mitään haisua koko HEVC:istä.
Mite tämä?
Ei se mittän ja hyvä juttu on se jos oppii jotain uutta. Itseäni pännii tämä virhe, kun en löydä ohjetta sen korjaamiseen.Anteeksi, ei ollut tarkoitus hyppiä varpaille. Minulle nämä on aina uutta.
Ei toimiMitäs täältä tulee mukana? HEVC/H.265 Definition - DivX Video Software
Oletko testannut eri videota? Gpu purku voi olla tarkempi ehjän tiedoston kanssa kuin softarenderöinnit.Laitetaan tännekin kyselyä,
HEVC Vidon toisto ongelma AMD Vega 64 kortin kanssa:
- Radeon RX Vega 64, Windows 10 PRO 64 bit (1809) FI,näytönohjain ajurina viimeisn 19.2.2. Näytön ohjain toimiii muuten oikein sekä peleissä, että hyötyohjelmissa.
- Ongelmana on Vaga 64 ei toista oikein hevc videoita oikein. Videoon tulee vilkuntaa, kokeiltu useammalla koodekilla sekä Microsoftin omalla HEVC laajennuksella. Sama tilanne, millä koodekilla tai soittosoftalla(vlc,media Player classic, mikkihiiren oma) kokeilee eli välkyntää tulee. Ihan kuin muutaman freimin välein tulisi vihreä ruutu väliin?
- Jos näytönohjainta ajetaan Microsoftin näytönohjain tilassa niin video toimii ilman mitään välkyntää.
4k näytölle vois tuo 64 olla parempi. On hyvä hinta tuossa 56 pulsessa.Koetetaan esittää asia lyhyesti.
Ostin Lenovon Explorer lasit, koneessa 2 kpl R290:siä. 4k-näyttö DP:llä, kun HDMI on wanhempaa mallia (ei kykene 4k/60 eikä VR-laseille yli 60Hz). Eli vaikka miten vitkuttelisin, en saa laseille yli 60Hz:n virkistystaajuutta (DP to HDMI-sovitin ehkä, mutta sitten taas tuo 4k-näyttö plus sovittimen hinta)...
Ja teholisäyskään ei olisi pahitteeksi. Nvidiaa en osta ja nyt on alkanut näkymään houkuttelevia hintoja Vegoista... Tämänhetkinen rahatilanne ei ole kummoinen, joten periaatteessa aina halvempi olisi parempi
Olen kuolannut koko viikon tuota 64 Nitro+:aa, joka Jimm's:llä 469€
Nyt olisi Mindfactoryllä 56 Pulse 299€ ja tuo Nitro+ 399€.
Postikuluineen eroa tulisi tuolta Jimm's:ltä ostettuun Nitro+:aan noin 150€ (siis tuolla Pulsella) ja noin 50€ tuolla Nitrolla jos ostaa Saksasta...
Nitron osalta en tiedä kannattaako ja mitenkäs tuo 56 Pulse?
Kannattaako vaan ostaa Jimm's:ltä suoraan se 64 Nitro+ vai tarttua tuohon suhteellisen edulliseen Pulseen Saksanmaalta? Vaikeaa, niin vaikeaa..... xD
Koetetaan esittää asia lyhyesti.
Ostin Lenovon Explorer lasit, koneessa 2 kpl R290:siä. 4k-näyttö DP:llä, kun HDMI on wanhempaa mallia (ei kykene 4k/60 eikä VR-laseille yli 60Hz). Eli vaikka miten vitkuttelisin, en saa laseille yli 60Hz:n virkistystaajuutta (DP to HDMI-sovitin ehkä, mutta sitten taas tuo 4k-näyttö plus sovittimen hinta)...
Ja teholisäyskään ei olisi pahitteeksi. Nvidiaa en osta ja nyt on alkanut näkymään houkuttelevia hintoja Vegoista... Tämänhetkinen rahatilanne ei ole kummoinen, joten periaatteessa aina halvempi olisi parempi
Olen kuolannut koko viikon tuota 64 Nitro+:aa, joka Jimm's:llä 469€
Nyt olisi Mindfactoryllä 56 Pulse 299€ ja tuo Nitro+ 399€.
Postikuluineen eroa tulisi tuolta Jimm's:ltä ostettuun Nitro+:aan noin 150€ (siis tuolla Pulsella) ja noin 50€ tuolla Nitrolla jos ostaa Saksasta...
Nitron osalta en tiedä kannattaako ja mitenkäs tuo 56 Pulse?
Kannattaako vaan ostaa Jimm's:ltä suoraan se 64 Nitro+ vai tarttua tuohon suhteellisen edulliseen Pulseen Saksanmaalta? Vaikeaa, niin vaikeaa..... xD
Vegat tarttee puolivälttämättä vesiblokin
Tuo voi pitää paikkansa referenssi version kanssa mutta uskallan väittää että minä ja suurin osa custom versioiden ostajista ei käytä vesiblockkia.
Eli ainakin 56 Pulse toimii oikein hyvin ilman veden kanssa pläräämistä. Toki sen allekirjoitan että varmasti olisi paremmin kellottuva jos sen löisi vesille.
Oma PowerColor Red Dragon RX Vega 56 ollut pätevä laite. Laitoin undervoltin päälle jolloin core 1500mhz sekä Samsungin muistit 950mhz ja pysyy hiljaisena. Huono tuurisuus loppui brikanneen artifakti RTX 2070 ja coil whine rätinä RTX 2060 jälkeen. Tällä pärjätään 7nm Naviin / Nvidian 7nm kortteihin mainiosti.
Itse olen miettinyt että saisikohan vegasta vinkunattoman esim kuumaliimalla? Ainakin joskus moista keinoa taidettiin käyttää.Kaikki omat vegat on coil whinenneet. Harmi kun edes isolla rahalla saa äänetöntä.
Coil on nimenomaa kela, se vikinähän käsittääkseni tulee silloin kun kela (siis kelalla olevat kuparijohdinkierrokset) on löystynyt sen verran, että muuttuvan magneettikentän seurauksena pääsee värähtelemään. Kuumaliiman luulisi parantavan tilannetta, jos haluaa askarrella. Takuuseen voi tosin olla vähän turha sen jälkeen tarjotaNiin miksipäs ei, sehän toimii myös äänieristeenä.
Mitkä osat sitä coili vikinää pitää. Itsellä niin huono kuulo etten ole koskaan kuullut. Jos joku kela esimerkiksi niin aika huoletta pitäisi uskaltaa kuumaliimailla kun lämpö ei muodostu ongelmaksi.
Tuo voi pitää paikkansa referenssi version kanssa mutta uskallan väittää että minä ja suurin osa custom versioiden ostajista ei käytä vesiblockkia.
Eli ainakin 56 Pulse toimii oikein hyvin ilman veden kanssa pläräämistä. Toki sen allekirjoitan että varmasti olisi paremmin kellottuva jos sen löisi vesille.
Niin miksipäs ei, sehän toimii myös äänieristeenä.
Mitkä osat sitä coili vikinää pitää. Itsellä niin huono kuulo etten ole koskaan kuullut. Jos joku kela esimerkiksi niin aika huoletta pitäisi uskaltaa kuumaliimailla kun lämpö ei muodostu ongelmaksi.
Tämä, sähkö ja vesi ei kuulu yhteen Laadukas ilmajäähy riittää minulle. Referenssiä en meinannut hankkia, juurikin tuon blowerin äänen takia.
Coil Whinen osalta luulen itse kuuluvani jo samaan ryhmään. Ainakin kun välillä nakkaan tuon wanhan Sonyn kuvaputkitöllön päälle retropelailuun, niin tytär kysyy että mikä täällä pitää tuollaista ääntä. Minä en kuule mitään xDDDD Mutta totean, että töllön juovamuuntaja vinkuu
Tuo Jimm's:n hinta tuolle 64 Nitro+:lle on sen verran hyvä, että joko se on se. Tai sitten täytyy tilata sieltä saksasta tuollainen joku huomattavasti halvempi 56:nen. Koitan vaan ylipuhua itseni tuohon Nitro+:aan xD
Näinhän minä yritän sen itselleni myydä! xDOtat nyt vaan sen tehokkaimman ettei tarvi tulla sitten myöhemmin katuma päälle
Onkos tuosta nitro+ vega 64sesta poistettu jossain vaiheessa kolmas virtaliitin? Arvosteluissa sellainen on, mutta jimmssin sivuilla kuvissa 2x8pinninen. Ja tärkeämpi kysymys vaikuttaako mihinkään?
Itse epäilen ettei, kun lämmöt ja tehorajat noita taitaa aina kurittaa ensimmäisenä.
Se kolmas liitin on siinä Limited Edition-mallissa. Vissiin myös jotain lisä-RGB valohitkuttimia siinä LE-mallissa...
Tuo Jimm's:n malli on sitten vissiin se "Normal Edition" xD
Jimmsin kappale on normi nitro+, eikä se limited edition. Oli siinä limited editionissa vielä vapor chamber lisänä ja powerlimit 264W vs 240W. Se oli "The" versio Vegasta, normipainos tarjoaa kyllä järkyttävän hyvän jäähyn myöskin ja powerplay modilla saa tuon limitin ohitettua.
Oletko testannut eri videota? Gpu purku voi olla tarkempi ehjän tiedoston kanssa kuin softarenderöinnit.
Kolmos kohta tarkoittaa varmaan että purit videota cpu:lla?
Kannattaisi varmaan perustaa jokin ongelma-ketju aiheesta. Tämän ketjun seasta ei kukaan saa helposti mitään kuvaa siitä mitä on yritetty ja mitä ei. Ensimmäisenä lähtisin asentamaan ajurit uudelleen. DDU:lla pois safe-modessa ja takaisin sisään.Jos purkamisella tarkoitat katselua eri soittimien kanssa, kokkeiltu useita eri videoita eri coodekkeja, jos laitan tummoisen"vihreän leirin ylihinnotellun pas.." kiinni järjestelmään niin toimii niin kuin pitää.
Jep, tämä on se, mikä itselle tulee mieleen kanssa. Epävarmuus muisteista ja sitten se, että jos on jotain ongelmia ja tilaa Saksanmaalta, kaventuu se "säästö" nopeasti aika pieneksi... Ja tietenkin, tuo cooleri on ilmeisesti aika asiallinen myös tuossa Nitro+:ssa...Aika pienet erot on. Ei oo vaa taattua, että saa paremmat muistit. Vega64 nitrolla saapi melko korkean core clockin kans. (ainakin mun kortti) Firestrikessa core clock yli 1700mhz. Ja yli 27000 pistettä firestrikessä.
onko tuo 1690mhz pelissä vai firestrikessä? ( ja onko tuo laitettu p7 arvo vai sitte se toteutunut clock speed?) Vois mainita vielä, että peleissä en oo ite päässyt yli 1700mhz.V56 64bios vedellä ja näköjään pelittää 1690MHz vakaasti kun laittaa +60% power target. Täytyypä testata kulkeeko 1700MHz vakaasti ilman ylikuumenemista. Aikaisemmin oli siis rajoittunut tuon +50% kanssa noin 1670MHz. Ennen loopin putsausta ja blokin uudelleenasennusta meinasi siis hot spot karata käsistä jo tuon kanssa. Nyt sekin kunnossa.
Pelissä (farcry 5)onko tuo 1690mhz pelissä vai firestrikessä? ( ja onko tuo laitettu p7 arvo vai sitte se toteutunut clock speed?) Vois mainita vielä, että peleissä en oo ite päässyt yli 1700mhz.
Kannattaisi varmaan perustaa jokin ongelma-ketju aiheesta. Tämän ketjun seasta ei kukaan saa helposti mitään kuvaa siitä mitä on yritetty ja mitä ei. Ensimmäisenä lähtisin asentamaan ajurit uudelleen. DDU:lla pois safe-modessa ja takaisin sisään.
Ainakin omalla 56:lla pyörii jellyfish testivideo täysin ongelmitta(jopa 4K 400mbps).
sehän pian kepittää jo rtx2070 noilla kelloilla.Pelissä (farcry 5)
p7=1680
Ja itse puhun aina toteutuneista, en asetetuista.
Kannattaa tsekata perinpohjaisesti muistit läpi ja mahdollisesti myös kiintis. Säästyy paljolta murheeltaKiitos vinkistä, asia ratkesi, jostain syystä omat videoni ovat kiintolevyllä mennyt paskaksi. Kun latasin uudestaan alkuperäiset, niin lähti toimimaan.
OverdriveNtool. Muuta ei tarvita.Wattman + afterburner ovat the softat vegan kellittelyyn / alivoltitukseen?
sehän pian kepittää jo rtx2070 noilla kelloilla.
Kyllä mulla ne klipsit toimivat OK ja pitävät tuulettimet (Noctua NF-A12x25) tukevasti kiinni. Ainut ongelma oli Noctuoiden jäykät johdot mutta sai ne lopulta pienen pähkäilyn jälkeen väänneltyä klipsien alleRaijintek Morpheus Vega asennettu ja voi jestas mitkä rimpulat nuo tuuletinklipsit Eivät jaksa pitää tuulettimia paikoillaan edes sitä hetkeä kun korttia työntää koneeseen, valahtavat toisesta reunastaan irti pienestäkin liikahduksesta. Tuulettimet roikkuvat niiden varassa kun kortti on ylösalaisin, niissä ei ole minkäänlaista jännitystä. Sai tälläinen huippu-insinöörikin pähkäillä että mitenkäs kliput ylipäätään asennetaan kun ohje selosti ihan väärin. Ne täytyykin laittaa valmiiksi tuulettimeen, sitten puristaa niitä paikoilleen ja liu-uttaa jäähdytynrivaston päädystä sisään. Ei niinkuin ohjeessa, että pudota päältä vaan.
Kaikkiin komponentteihin ei saanut asennettua mukana tulevia siilejä kun ne jäivät jäähyn kiinnityksien tielle.
Eli ostakaa vaan se Sapphire Nitro+ säästytte isolta vaivalta
Jep, hienosti kulkee täälläkin refu56 64 biossilla Barrow blokilla.
Pääasiassa todelliset 1200mv/1680mhz, muistit 1160, core yltää kyllä lähelle 1700mhz mutta kippaa jos menee yli 1700
Alivolteillakin kulkee ihan hienosti 1630, mutta tosiaan lämmöt ei nouse yli 45asteen vaikka kovemmat kellot olisi