AMD RX Vega 64 / 56

Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Njoo, enpä tiedä onko muuten paremmin käyttäytyvää koteloa tuultetuksen osalta kuin RV02-E... Laittelin testaillessa tuon näyttiksen alla olevan tuularin isommille kierroksillekin ja oli sivuposki auki, kun siirsin sen tuularin suoraan powerin liittimiin. Ei vaikuttanut lämpöihin mitenkään.
Minulla saattaa olla vaan kuumempana käyvä kortti... Onhan noita nähty ennenkin ;)

Edellisien R290:en kanssa kävi melko hyvä tuuri, kun molemmat menevät vakaina 1070/1450! Ja ne olivat sitten vielä Crossfiressa tuossa kotelossa. Tosin piti väkästää korttien väliin pahvista "erotin" xD
Muuten ykköspaikan kortti imi kakkoskortin takapuolelta kaiken kuuman ilman ja ylikuumeni... Pistelin silloin vielä Noctuan P12:sta puhaltamaan ykköskortin takapuolelle ilmaa...

Ei oo helppo harrastus tämäkään xDDDD
Onpa erikoinen kotelo. Ehkä se ei sovi tuolle kortille. Oliko r9 290 minkälaiset gpu lämmöt?
 
Liittynyt
28.02.2019
Viestejä
3
Luin kaikki +70 sivua tietoa vega korteista... Aikaa meni ja osa unohtunutkin jo mutta mutta...
Itsekkin kaavaillut päivitellä konetta (oli jo aikakin kun r9 280 kortti kiinni) ja tuo sapphiren vega 64 nitro+ vaikuttaa melko pätevältä kortilta kun mukaan saa kolme peliäkin tällä hetkellä.

Onko tuo nyt miten kovan työn alla saada vakaaksi jos haluaisi ihan ensinmäiseksi koneen kasattua ja uudelleen asennuksien jälkeen ihan vaan vaikka pelailla ja testailla vakio pisteytyksiä? Voisi sitten myöhemmin kellotella ja verrata.
Eli toimiiko tehdas asetuksilla alkuunkaan? Jännitteen ilmeisesti saa heti alkuun tiputtaa corelta?

Ja hienoa nähdä näinkin runsasta keskustelua vega korteista :)
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Arvostelut on positiivisia nitro64:sella. Ja oma kokemus on, että on hyvä. En tiiä mikä on sitte tuossa msuomen kortin lämmöissä. Joku muu jolla on nitro64 vois postata samoilla asetuksilla lämmöt.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 430
Arvostelut on positiivisia nitro64:sella. Ja oma kokemus on, että on hyvä. En tiiä mikä on sitte tuossa msuomen kortin lämmöissä. Joku muu jolla on nitro64 vois postata samoilla asetuksilla lämmöt.
Nitro on, mutta nykyään vesillä. Se pysyi kyllä aika hyvin 60-65c lämmöissä coren osalta vakiona, mölyltään se oli samaa tasoa evga 1080:n kanssa. Kova kortti kyllä ilmallakin. Vesille menon jälkeen kuluissa parannus tapahtui lähinnä HBM:n osalta, 1070mhz vaihtui 1120mhz kelloihin.
Maksimia hakiessa coresta saa tietty nyt enemmän irti, mutta järkikulutuksella ei nitron jäähy ollut pullonkaulana.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 120
Luin kaikki +70 sivua tietoa vega korteista... Aikaa meni ja osa unohtunutkin jo mutta mutta...
Itsekkin kaavaillut päivitellä konetta (oli jo aikakin kun r9 280 kortti kiinni) ja tuo sapphiren vega 64 nitro+ vaikuttaa melko pätevältä kortilta kun mukaan saa kolme peliäkin tällä hetkellä.

Onko tuo nyt miten kovan työn alla saada vakaaksi jos haluaisi ihan ensinmäiseksi koneen kasattua ja uudelleen asennuksien jälkeen ihan vaan vaikka pelailla ja testailla vakio pisteytyksiä? Voisi sitten myöhemmin kellotella ja verrata.
Eli toimiiko tehdas asetuksilla alkuunkaan? Jännitteen ilmeisesti saa heti alkuun tiputtaa corelta?

Ja hienoa nähdä näinkin runsasta keskustelua vega korteista :)
PL:ää ylös ja vaikka parin viimeisen tason volttia alas jonkin verran, niin on ihan hyvä. Viilailu on sitten erikseen (kuten ehkä olet huomannut xD). Ja ihan suoraan heitettynäkin ero 280:seen ja 290:seen on iso :)
Noilla säädöillä jo saa kortin hiljaisemmaksi, vaikka perussäädöillä se on mielestäni hyvinkin hiljainen...
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 120
Onpa erikoinen kotelo. Ehkä se ei sovi tuolle kortille. Oliko r9 290 minkälaiset gpu lämmöt?
Enpäs nyt suoraan muista, mitkä oli lämmöt. Ei tarvinnut pitkään aikaan huolehtia niistä, kun väkäsin vain sen pahvin sinne korttien väliin ;)

Kyllä tämä on ihan huippuluokkaa edelleen, mitä tulee tuuletuksen suhteen.
Melko hyvä arvio esim. täällä:
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 721
Ei mies usko! xD
Ookkei...



Asetukset (sen PL:n nostin 50%). Pari GPUz-shottia parin minuutin jälkeen Witcher 3:ssa ollessa...
En lukenut kaikkia viestejä, mutta eikö kannattaisi laskea P6 P7 ihan reilusti kun mihinkään 1690MHz ei näytä kortilla pääsevän? Laskee ne järkeville tasoille ja tiputtaa voltteja?
Testaisin asettaa muistivoltit vakiolle, P6/P7 voltit johonkin 1000mv ja targetit 1600 tienoille. Silloin target ei olisi mikään utopistinen haave, vaan ihan oikeasti target.

En kyllä ymmärrä miten onnistut saamaan "355W GPU only" tehoja noilla asetuksilla. Oma kortti vedellä ei vie moisia mehuja, vaikka ajelen 1.15v jännitteellä. Jotain on pahasti pielessä tai korttiyksilösi on täysi susi. Hot spot käy aivan liian kuumana ja tehoa tuo raportoi aivan järkyttävästi. Oletko hakenut esim pienimpiä mahdollisia voltteja 1550MHz kelloille?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 120
En lukenut kaikkia viestejä, mutta eikö kannattaisi laskea P6 P7 ihan reilusti kun mihinkään 1690MHz ei näytä kortilla pääsevän? Laskee ne järkeville tasoille ja tiputtaa voltteja?
Testaisin asettaa muistivoltit vakiolle, P6/P7 voltit johonkin 1000mv ja targetit 1600 tienoille. Silloin target ei olisi mikään utopistinen haave, vaan ihan oikeasti target.

En kyllä ymmärrä miten onnistut saamaan "355W GPU only" tehoja noilla asetuksilla. Oma kortti vedellä ei vie moisia mehuja, vaikka ajelen 1.15v jännitteellä. Jotain on pahasti pielessä tai korttiyksilösi on täysi susi. Hot spot käy aivan liian kuumana ja tehoa tuo raportoi aivan järkyttävästi. Oletko hakenut esim pienimpiä mahdollisia voltteja 1550MHz kelloille?
No, siinä paikkeillahan nuo minulla olivatkin (omien testien mukaan). Ajoin sitten noilla kun pyydettiin, koska uskottiin että asetukset pielessä ja mies seinähullu xD
Jälkimmäinen tosin saattaa pitää paikkansakin ;)

"Mie, mie oon Rokan Antti ja hyö! Hyö o Sus!" :D
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
146
Mitkä on sellasia suosituslämpötiloja minkä alle olis hyvä olla?
Piti ihan testata hetki gta v:ta ja firestrikeä niin max arvot oli
gpu:63c, hbm:64c, gpu vr vddc:77, gpu vr mvdd:73c, hot spot:79c.
Mietin vaan, että varmaan varaa tiputtaa tuulettimesta kierroksia pois.
p7=1125mv, core ~1685mhz mem:950mhz
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Mitkä on sellasia suosituslämpötiloja minkä alle olis hyvä olla?
Piti ihan testata hetki gta v:ta ja firestrikeä niin max arvot oli
gpu:63c, hbm:64c, gpu vr vddc:77, gpu vr mvdd:73c, hot spot:79c.
Mietin vaan, että varmaan varaa tiputtaa tuulettimesta kierroksia pois.
p7=1125mv, core ~1685mhz mem:950mhz
Näyttää ok lämmöiltä noilla volteilla. 65-70 astetta aika hyvä gpu:lle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
429
Luin kaikki +70 sivua tietoa vega korteista... Aikaa meni ja osa unohtunutkin jo mutta mutta...
Itsekkin kaavaillut päivitellä konetta (oli jo aikakin kun r9 280 kortti kiinni) ja tuo sapphiren vega 64 nitro+ vaikuttaa melko pätevältä kortilta kun mukaan saa kolme peliäkin tällä hetkellä.

Onko tuo nyt miten kovan työn alla saada vakaaksi jos haluaisi ihan ensinmäiseksi koneen kasattua ja uudelleen asennuksien jälkeen ihan vaan vaikka pelailla ja testailla vakio pisteytyksiä? Voisi sitten myöhemmin kellotella ja verrata.
Eli toimiiko tehdas asetuksilla alkuunkaan? Jännitteen ilmeisesti saa heti alkuun tiputtaa corelta?

Ja hienoa nähdä näinkin runsasta keskustelua vega korteista :)
No itellä ainakin tällä hetkellä konessa kiinni refu vega 64, eli olin niitä ensimmäisiä suomeen tulleista eristä saanut. Tällä hetkellä mä pelailen kaikki vakiolla paitsi tuuletin profiili asettanut agressiivemaksi. Pelaan, striiman yms yms muuta kivaa paskaa teen. Itellä suunitelmissa hankkia parempi jäähy siili vegalle, vesille en uskalla mennä, kun innostun taas liika.
 
Liittynyt
28.02.2019
Viestejä
3
Nitro+ 64 täytyykin sitten hommailla.
Onko muulle kokoonpanolle suosituksia?
Lähinnä prossu mietityttää otanko 2600x, 2700x vai odottelenko tulevia malleja...
Laitan koko setin uusiksi kun on niin pirun vanhat osat mm. Fx-6350 :rofl:

Olenkin jo ehtinyt alustavasti hommaamaan kotelon ja virtalähteen.

Thermaltake level 20 gt rgb. Pitäis ilman vaihtua.
Koteloon liittyen kysymys, onko joku laittanut vertikaaliin vega näyttiksiä? Lämpeekö liiaksikin?
Tuossahan saa kortin syvemmälle, väliä kylkeen/ikkunaan jää reilusti.

Evga g2 850w... Vanha oli myös evgan g2 mutta vaikutti melko pieneltä vega 64 kellotukseen kun oli 650w. Tietämäni mukaan laatu powereita?
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
429
Nitro+ 64 täytyykin sitten hommailla.
Onko muulle kokoonpanolle suosituksia?
Lähinnä prossu mietityttää otanko 2600x, 2700x vai odottelenko tulevia malleja...
Laitan koko setin uusiksi kun on niin pirun vanhat osat mm. Fx-6350 :rofl:

Olenkin jo ehtinyt alustavasti hommaamaan kotelon ja virtalähteen.

Thermaltake level 20 gt rgb. Pitäis ilman vaihtua.
Koteloon liittyen kysymys, onko joku laittanut vertikaaliin vega näyttiksiä? Lämpeekö liiaksikin?
Tuossahan saa kortin syvemmälle, väliä kylkeen/ikkunaan jää reilusti.

Evga g2 850w... Vanha oli myös evgan g2 mutta vaikutti melko pieneltä vega 64 kellotukseen kun oli 650w. Tietämäni mukaan laatu powereita?
No minulla on käytössä tällä hetkellä ryzen 2600 ja sama poweri, evega g2 850w. Ei ole mitään valittamista. kesän puolella toisia prossuja vihjailtiin tulevan, niin en tiedä. Voit ootella tai ostaa nytten xD halpoja ne on inttelin verrattuna.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Ei oo hinnassa paljoakaan eroa intelin ja amd:n välillä, inteli voi olla jopa halvempi tietyissä tapauksissa. Esim jos vertaa framerateja hintaan. Esim i5 8400 n. 210euron kortilla saattaa olla isompi fps, kun ryzen 2700x, joka maksaa jotaki 300euroa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
429
Ei oo hinnassa paljoakaan eroa intelin ja amd:n välillä, inteli voi olla jopa halvempi tietyissä tapauksissa.
En ole ihan varma, kerralla hankkii kunnollisen emon, prossun ja nopeet muistit nii alkaa olemaan jo hintaa. ainakin ryzeen 2600 hinta teho suhteelta aika kova?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
342
Tuli sitten ostettua Vega 64. Tämä on vanha mainauskortti, niitä metallinvärisillä kuorilla olevia, sampan muistit menevän tuntuu menevän ihan ok. Alivoltitin (1050mV) koskematta kelloihin ja ylikellotin muistit. Mikä jäähy tähän nyt kannattaisi laittaa? Morpheus? vai suosiolla vesille koko paska.

I scored 19 702 in Fire Strike
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Morpheus on ihan jäätävän tehokas jäähy. Mikäli kotelossa on huono ilmanvaihto tai haluat vielä enemmän tehoa niin vesijäähyä.
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Minä jään samalla kokoonpanolla Tonnin jälkeen. Myös Refu 64 ihan GPU:z mukaan AMD:n tekele. Emo MSI X470 Gaming Pro.

Tuli sitten ostettua Vega 64. Tämä on vanha mainauskortti, niitä metallinvärisillä kuorilla olevia, sampan muistit menevän tuntuu menevän ihan ok. Alivoltitin (1050mV) koskematta kelloihin ja ylikellotin muistit. Mikä jäähy tähän nyt kannattaisi laittaa? Morpheus? vai suosiolla vesille koko paska.

I scored 19 702 in Fire Strike
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 414
Vetelin sen HBM:n voltin alas, kun sehän oli pääasiassa raja, miten alas vissiin ainakin parin ylimmän P:n taajuus menee. Ilman sitä liikettä, tiputteli HBM:ää alas ihan perusmuistikelloillakin (siis sillä 1070 arvolla)!
Tweakkailin voltteja pikkuisen alas ja tiputin PL:n myös alemmas...
Poukkoilee core vieläkin 1550-1600 välissä, hotspot on 100:n korvilla...
Jotain tossa nyt on selkeesti perseellään kun imee noin paljon watteja, kellot 1600 korvilla, jännite alle 1,0 ja powerlimit 30.
Eikä se 264W bios sitä selitä, jotain muuta siellä on.

Edit:
Tässä vähän vastaavat asetukset ja miltä näytti parin minuutin Furmark pyörittelyllä.
Toki eri kortti ja jäähy, mutta silti toi watti lukema sulla on ihan liikaa :confused2:
wattejaa.PNG
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
342
No näistä mun pisteistä nyt ei vielä kannata vetää mitään johtopäätöksiä. Oon ehtiny noin 3 tuntia vasta perehtyä tähän Vegaan :D mukaanlukien vikasietotilassa nv:n ajurien poistot yms. paskeet.

Mulla on emona Gaming Plus...periaatteessa sama emo ku sulla, mutta tässä on jykevämpi jäähytyssiili prossun vrm:ille, joten PBO jaksaa hivenen paremmin. Koppana mulla on Corsair Air 540 ja rossua jäähyttää Thermalright Aro. Kopassa 3x 14 cm noctuaa pwm-ohjauksella. eli kaippa tuo Morpheus on se "lompakkoystävällisin" jäähy tähän.

Äh.. jotenkin onnistuin kusemaan ton quoten
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Jotain tossa nyt on selkeesti perseellään kun imee noin paljon watteja, kellot 1600 korvilla, jännite alle 1,0 ja powerlimit 30.
Eikä se 264W bios sitä selitä, jotain muuta siellä on.

Edit:
Tässä vähän vastaavat asetukset ja miltä näytti parin minuutin Furmark pyörittelyllä.
Toki eri kortti ja jäähy, mutta silti toi watti lukema sulla on ihan liikaa :confused2:
Jos laittaa state5 isommat voltit, kun state7, nii mitä sillon tapahtuu? Vois luulla, että bugittaa tai käyttää state5 kelloja.
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 414
Jos laittaa state5 isommat voltit, kun state7, nii mitä sillon tapahtuu? Vois luulla, että bugittaa tai käyttää state5 kelloja.
En tiedä, en ole kokeillut laittaa p5 isompaa kuin p7?
Sama jännite ei haittaa, mutta kellot jos on samassa niin jumittanee siihen, niiden pitäisi nousta tasoilla.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
En tiedä, en ole kokeillut laittaa p5 isompaa kuin p7?
Sama jännite ei haittaa, mutta kellot jos on samassa niin jumittanee siihen, niiden pitäisi nousta tasoilla.
Joo, kun just sen takia sanoin, että msuomella olis huonot asetukset, kun sillä oli tuossa yhdessä vaiheessa se state5 voltit isommat ku state7.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Mitkä on sellasia suosituslämpötiloja minkä alle olis hyvä olla?
Piti ihan testata hetki gta v:ta ja firestrikeä niin max arvot oli
gpu:63c, hbm:64c, gpu vr vddc:77, gpu vr mvdd:73c, hot spot:79c.
Mietin vaan, että varmaan varaa tiputtaa tuulettimesta kierroksia pois.
p7=1125mv, core ~1685mhz mem:950mhz
Hei millä kortilla ja tuuletinnopeudella nuot tulokset on?
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 414
No näistä mun pisteistä nyt ei vielä kannata vetää mitään johtopäätöksiä. Oon ehtiny noin 3 tuntia vasta perehtyä tähän Vegaan :D mukaanlukien vikasietotilassa nv:n ajurien poistot yms. paskeet.

Mulla on emona Gaming Plus...periaatteessa sama emo ku sulla, mutta tässä on jykevämpi jäähytyssiili prossun vrm:ille, joten PBO jaksaa hivenen paremmin. Koppana mulla on Corsair Air 540 ja rossua jäähyttää Thermalright Aro. Kopassa 3x 14 cm noctuaa pwm-ohjauksella. eli kaippa tuo Morpheus on se "lompakkoystävällisin" jäähy tähän.

Äh.. jotenkin onnistuin kusemaan ton quoten
Hyvä vaihtoehto on Eiswolf, vaatii sitten vähän sorminäppäryyttä asentelussa mutta saa aika hyvin viileäksi kortin :)
Alphacool Eiswolf 240 GPX Pro AMD RX Vega M01 - black
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 120
Joo, kun just sen takia sanoin, että msuomella olis huonot asetukset, kun sillä oli tuossa yhdessä vaiheessa se state5 voltit isommat ku state7.
Niin, mutta eipä oikein mikään muuttunut, vaikka laittelin sitten arvot siihen malliin, mikä olisi ollut "oikein"...

Ja mitäs minun sitten pitäisi tehdä?
Mennä sanomaan, että kortti ei kellotu niin kuin pitäisi, antakaa uusi?
xDDDDDD

Jos se nuin helposti onnistuu, niin mieluusti menen sen tekemään :rolleyes:
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 414
Niin, mutta eipä oikein mikään muuttunut, vaikka laittelin sitten arvot siihen malliin, mikä olisi ollut "oikein"...

Ja mitäs minun sitten pitäisi tehdä?
Mennä sanomaan, että kortti ei kellotu niin kuin pitäisi, antakaa uusi?
xDDDDDD

Jos se nuin helposti onnistuu, niin mieluusti menen sen tekemään :rolleyes:
Ei se tosiaan kellotu, eikä edes näytä kulkevan yhtään niin kuin vakio 64 pitäisi, ainakaan minun mielestä.
Joko on koneessa jotain häikkää tai sitten kortissa, kuitenkin 64 Nitro+ pitäisi pystyä parempaan, tai hetkinen, ootko kokeillut laittaa p6 1150 p7 1200mv, kellot vaikka p6 1620 p7 1670?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 120
Ei se tosiaan kellotu, eikä edes näytä kulkevan yhtään niin kuin vakio 64 pitäisi, ainakaan minun mielestä.
Joko on koneessa jotain häikkää tai sitten kortissa, kuitenkin 64 Nitro+ pitäisi pystyä parempaan :bored:
No, hyvin siellä on tähän asti pyörinyt pari zipaletta R290:siä, kellotettuna 1070/1450. Että en tiedä mitä häikkää koneessa voisi olla.
Kortti voi olla, kuten minulle jo sanottiin "Täysi Susi", mutta sille minä en mahda mitään ;)

Mutta sanokaa ihmeessä, jos voin jollain perusteella mennä pyytämään RMA:ta, niin teen sen mielelläni...
Ostinhan tuon nimenomaan sillä toivolla, että saa varmemmin muistit kellotettua jne. kuin halvan 56:sen.
Näin ei vain käynytkään...
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 414
No, hyvin siellä on tähän asti pyörinyt pari zipaletta R290:siä, kellotettuna 1070/1450. Että en tiedä mitä häikkää koneessa voisi olla.
Kortti voi olla, kuten minulle jo sanottiin "Täysi Susi", mutta sille minä en mahda mitään ;)

Mutta sanokaa ihmeessä, jos voin jollain perusteella mennä pyytämään RMA:ta, niin teen sen mielelläni...
Ostinhan tuon nimenomaan sillä toivolla, että saa varmemmin muistit kellotettua jne. kuin halvan 56:sen.
Näin ei vain käynytkään...
Jos et ole kokeillut vakio jänöillä/kelloilla mitä ehdotin, niin kokeile? Ja mitä watteja sitten tulee?
Nuo sun alivoltit on aika matalia, ei välttämättä toimi, että voi vaatii vaikka 1100mv p7 että menee yli 1600mhz, tosin jokainen hakee mieleiset alivoltit ja kellot :)
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
No, hyvin siellä on tähän asti pyörinyt pari zipaletta R290:siä, kellotettuna 1070/1450. Että en tiedä mitä häikkää koneessa voisi olla.
Kortti voi olla, kuten minulle jo sanottiin "Täysi Susi", mutta sille minä en mahda mitään ;)

Mutta sanokaa ihmeessä, jos voin jollain perusteella mennä pyytämään RMA:ta, niin teen sen mielelläni...
Ostinhan tuon nimenomaan sillä toivolla, että saa varmemmin muistit kellotettua jne. kuin halvan 56:sen.
Näin ei vain käynytkään...
Eikö sen voi palauttaa, jos nyt ei löydykkään pätevää syytä rma:han.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 702
Kyseessä kuitenkin piilotto. Eihän sitä kukaan mielellään katsele ns "paskaa" kiveä tai korttia mutta ei se auta että kaikki kilvan kertovat miten oma kortti ja kavereidenkin on parempi. Toki jälkiviisaana voisi sanoa että kortti X olisi ollut parempi mutta eihän kukaan voi tietää etukäteen mitä sieltä tulee. Lisäksi voisi olettaa että 64 on yleisesti "aina" parempi kuin 56.
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Korttia vois testata toisessa kotelossa. Sais ainaki poissuljettua sen kotelon. Se on niin erikoinen tuo sun kotelo. Sitten ku tuo näyttis on niin raskas ja sulla on se tuolleen pystyasennossa ja ilmeisesti ilman sitä tukirautaa. Voithan sää myös kysästä sapphirelta, että onko tollaset lämmöt ihan normaaleja ja sanoa siitä, että sun kellot tippuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 120
Jos et ole kokeillut vakio jänöillä/kelloilla mitä ehdotin, niin kokeile? Ja mitä watteja sitten tulee?
Nuo sun alivoltit on aika matalia, ei välttämättä toimi, että voi vaatii vaikka 1100mv p7 että menee yli 1600mhz, tosin jokainen hakee mieleiset alivoltit ja kellot :)
Siinä nyt peruskelloilla. Koitettu napata matalimmilla coreilla, mihin tippuu välillä...
GPUz4gif.gif
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 120
Testaa korttia toisessa kotelossa tai emolevy pöydällä, sais ainaki poissuljettua sen kotelon. Se on niin erikoinen tuo sun kotelo. Sitten ku tuo näyttis on niin raskas ja sulla on se tuolleen pystyasennossa ja ilmeisesti ilman sitä tukirautaa.
No, en kyllä näe mitään järkevää syytä tuohon...
Tukihan on estämään drooppia, jos kortti on sivuttain... Ei se pystyasennosta lurpahda yhtään mihinkään ;D
 

Sepek

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Koppa Fractail Dc R5, prossujäähy Noctua 15 ja muistit GSkill cl15@14. Ei ole lämpöjen kanssa ongelmia , ehkä vaan en osaa. Vega 64 ja 2700X:n ovat yksilöitä ja jokainen ajuri voi muuttaa kaiken. Overdrive Tool hoitaa Vega 64:n ja pienessä tilassa.

No näistä mun pisteistä nyt ei vielä kannata vetää mitään johtopäätöksiä. Oon ehtiny noin 3 tuntia vasta perehtyä tähän Vegaan :D mukaanlukien vikasietotilassa nv:n ajurien poistot yms. paskeet.

Mulla on emona Gaming Plus...periaatteessa sama emo ku sulla, mutta tässä on jykevämpi jäähytyssiili prossun vrm:ille, joten PBO jaksaa hivenen paremmin. Koppana mulla on Corsair Air 540 ja rossua jäähyttää Thermalright Aro. Kopassa 3x 14 cm noctuaa pwm-ohjauksella. eli kaippa tuo Morpheus on se "lompakkoystävällisin" jäähy tähän.

Äh.. jotenkin onnistuin kusemaan ton quoten
 
Viimeksi muokattu:

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 414
Siinä nyt peruskelloilla. Koitettu napata matalimmilla coreilla, mihin tippuu välillä...
Tuossa sentään on coren jännite ja wattimäärä paremmin linjassa kuin aikaisemmin, mutta jotain mätää on jos kellot ovat nuo eikä core jännitteet ylitä 1100mv?
Millä tuota ajoit, peli vai testi?
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 120
Ei se tosiaan kellotu, eikä edes näytä kulkevan yhtään niin kuin vakio 64 pitäisi, ainakaan minun mielestä.
Joko on koneessa jotain häikkää tai sitten kortissa, kuitenkin 64 Nitro+ pitäisi pystyä parempaan, tai hetkinen, ootko kokeillut laittaa p6 1150 p7 1200mv, kellot vaikka p6 1620 p7 1670?
GPUz5gif.gif
Tämä oli siis noilla volteilla/kelloilla, ilman PL:n nostoa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 120
Tuossa sentään on coren jännite ja wattimäärä paremmin linjassa kuin aikaisemmin, mutta jotain mätää on jos kellot ovat nuo eikä core jännitteet ylitä 1100mv?
Millä tuota ajoit, peli vai testi?
Witcher 3 ilman v-synciä 4k:na...
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 120
Oma kortti käytäytyi samalla tavalla kun käytin blokia irti ja jotain kämmäsin takaisinlaitossa.
Mutta sinä et minun käsityksen mukaan ole mennyt tekemään mitään mikä veisi takuun.
Noup, ihan on kortti siinä kunnossa, kun oli tullessakin xD

Pitäisikö nyt ihan pokkana ottaa Jimm's:iin yhteyttä ja sanoa, että ei ole kortti linjassa siihen mitä pitäisi olla?
Peruscorenhan pitäisi olla yli 1400 ja boosti yli 1600. Jos tuo nyt perusasetuksilla tippuu melkein 1300 ja about kellään muulla ei niin tee, niin...
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 120
Melkein tuntuu että joku softa nyt siellä häärää ja sekoittaa. Huomaatko pelissä että fps ei nouse mihin pitäisi? Ajappa joku 3dmarkki jonka olet aikaisemmin ajanut.
Ei ole mitään näyttikseen liittyvää softaa asennettuna, ajureiden lisäksi...
En ole karkkimarkkeja ajellut, luoja tietää milloin. Voin sen perusversion tietenkin imuttaa ja testata, jos se nyt jotain helpottaa xD
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 414
Joo, kannattaa nyt vielä testata jollain karkkimarkilla, superposition, 3dmark tms.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 120
Eihän windowsin joku virranhallinta ole muuttunut?
Ei kun sinun pitäisi johonkin vertailu kelpoiseen verrata että tiedät toimiiko kortti vaiko ei.
No, kyllä pelit ainakin pyörii perkeleen paljon paremmin, kuin niillä 290:sillä ;)
 
Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
1 423
Saan noin 23800 pistettä firestrikessa stock asetuksilla. Powerlimit +0.
 

Odi_

Tukijäsen
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
1 414

Tämä oli siis noilla volteilla/kelloilla, ilman PL:n nostoa...
Nuo mainitsemani asetukset vaatii powerlimitin 30-50 tasolle.
Missäs kellot, jännitteet,watit lämmöt meni tuossa timespy testissä? Graphics score on kuitenkin ihan hyvä o_O
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 137
Viestejä
4 196 842
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom