AMD RX Vega 64 / 56

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 993
Suosittelen ihan vaan odotella uudempaa vegaa. Ihan turhaan nytten vanhempaa ostaa. Ja ei se mainaaminen lopu ihan hevilläkään.
Eikös ne ole lopettanut refujen valmistuksen?
Miten refujen valmistuksen lopettamisesta seuraa että on tulossa uudempaa vegaa? Keksitkö ihan itse?

AMD on ilmoittanut että ei ole tulossa 2018 vuonna mitään pelihommiin:
AMD Tech Day at CES: 2018 Roadmap Revealed, with Ryzen APUs, Zen+ on 12nm, Vega on 7nm
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Kerro toki mielipiteesi asian tiimoilta.
Siis haluat mainauksen loppuvan että saadaan aikaan muuta kuin virtuaalisia hyödykkeitä... Sinä haluat pelata.

Et ole sinut miten maailman resursseja tuhlataan... Sinä haluat pelata.

Pelaaminen ei siis ole tuhlausta eikä virtuaalinen hyödyke... Yep Yep ja Yep.

Itse haluan Vega näyttiksen että voin pelata freesync kanssa kun 1070 Gaming X ei osaa freesyncaaa. Missä mun Vegat on? Sitä varten hommattu 1440p freesync 144hz monitori. Olisi pitänyt maksaa siitä G syncistä niin voisi ostaa 1080ti ja olla onnellinen.

Vega oli hyvä sen kaksi minuuttia kun niitä sai 400-500€ hintaan.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Siis haluat mainauksen loppuvan että saadaan aikaan muuta kuin virtuaalisia hyödykkeitä... Sinä haluat pelata.

Et ole sinut miten maailman resursseja tuhlataan... Sinä haluat pelata.

Pelaaminen ei siis ole tuhlausta eikä virtuaalinen hyödyke... Yep Yep ja Yep.

Itse haluan Vega näyttiksen että voin pelata freesync kanssa kun 1070 Gaming X ei osaa freesyncaaa. Missä mun Vegat on? Sitä varten hommattu 1440p freesync 144hz monitori. Olisi pitänyt maksaa siitä G syncistä niin voisi ostaa 1080ti ja olla onnellinen.

Vega oli hyvä sen kaksi minuuttia kun niitä sai 400-500€ hintaan.
Mä en viiti tähän edes vastata kun on taas niin käsittämättömiä oletuksia ja asiavirheitä.

Summaan vain asian siten, että jos haluat Vegan niin käy ostamassa äläkä suotta turhautumistasi tänne pura. Jos Vega on liian kallis sinulle nykyisellä hintatasolla, niin osta joku toinen kortti tai odota että hinnat painuvat alemmas.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 380
No aika turhaa jankuttaa kumpi on parempaa energian tuhlausta, pelaaminen vai louhinta. Eiköhän tuossa tarkoitettu että niiden hyödyt ovat erilaisia ja hankalasti mitattavia keskenään. Jos tulevaisuudessa kaikki rahaliikenne hoituisi kryptoilla siten, että siihen tuhlattu energia olisi pienempi kuin nykyisen rahaliikenteen kanssa tai vaikkapa sama energiankulutus muilla hyödyillä, niin ei se silloin turhaa olisi. Tuota on vain hankala nähdä juuri nyt. Kuluttavathan ihmiset nytkin energiaa hyödyttömiin viihdykkeisiin muutenkin kuin pelaamalla, vaikkapa ajelemalla autoa tai lomailemalla ulkomailla. Vihreämpää olisi viihtyä kotona.

Saahan noita Vegoja nytkin vaikka käytettynä, tosin hinta on hieman korkeampi kuin MSRP. Nyt itsellä jyllää Vega 64 ja 56 refumallit vesiblockien alla, tosin ongelmia tuossa on lämmöntuoton kanssa liian pienellä kopalla :)
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Pyysit itse mielipidettä asiasta.
En ole turhautunut. Missasit koko pointin johon postaukseni oli suunnattu. Kerrataan siis:

Lisäksi louhinta vie melko paljon sähköä maailmanlaajuisesti, joten olisi tietty ihan kiva jos tällä saastuttamisen määrällä saataisiin aikaan jotain muutakin kuin vain virtuaalisia hyödykkeitä.
Viitaten tuohon. Tarkoitatko tuolla että pelaaminen auttaa maailmaa enemmän kuin virtuaali valuutta? Vai mihin ei virtuaalisiin hyödykkeisiin viittaat näytönohjain keskustelussa?

Edit: näytönohjain kun kuluttaa sitä virtaa joka käytössä
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Viitaten tuohon. Tarkoitatko tuolla että pelaaminen auttaa maailmaa enemmän kuin virtuaali valuutta? Vai mihin ei virtuaalisiin hyödykkeisiin viittaat näytönohjain keskustelussa?
Ei tässä ole auttamisesta kyse, vaan siitä miten virtuaalivaluutta (= virtuaalinen hyödyke tässä tapauksessa) kuormittaa luontoa virrankulutuksen kautta maailmanlaajuisesti. Huomattavasti enemmän kuin traditionaalisen maksuliikenteen transaktiot.

Kun puhutaan taloudesta, niin itse pelihän ei sinällään ole hyödyke (paitsi ehkä sen jälleenmyyntiarvolla mitattuna). Mutta pelien sisällä vaikkapa Steamin marketissa olevat itemit ovat virtuaalisia hyödykkeitä taas sitten puolestaan.

Toki pelien pelaamiseen menee myös sähköä, mutta ei lähellekään samassa mittakaavassa.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Ei tässä ole auttamisesta kyse, vaan siitä miten virtuaalivaluutta (= virtuaalinen hyödyke tässä tapauksessa) kuormittaa luontoa virrankulutuksen kautta maailmanlaajuisesti. Huomattavasti enemmän kuin traditionaalisen maksuliikenteen transaktiot.

Kun puhutaan taloudesta, niin itse pelihän ei sinällään ole hyödyke (paitsi ehkä sen jälleenmyyntiarvolla mitattuna). Mutta pelien sisällä vaikkapa Steamin marketissa olevat itemit ovat virtuaalisia hyödykkeitä taas sitten puolestaan.

Toki pelien pelaamiseen menee myös sähköä, mutta ei lähellekään samassa mittakaavassa.
Vanha valuuttamuoto ja maksuliikenne on aikansa elänyt ja täysin kieroon kasvanut järjestelmä. Sen uusiminen maailman hyvinvoinnin kannalta vaikuttaisi erittäin hyvältä asialta.

Edit: turha mennä syvemmällä varsinkaan amd vega ketjussa.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
@Apukuski Mulla on niin paljon ongelmia saada freesync toimimaan Vegalla että vois olla parempi ostaa oikeesti Gsync näyttö.

Onko Tampereella ketään vegan omistajaa jolla freesync toimii ultrawidessä? Mun korttia vois kokeilla sellaseen komboon tai voit tulla kokeilemaan meitsin koneeseen välkkyykö sinun kortillasi.

Mä oon niin kypsä tähän freesync flicker ongelmaan.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Koita standard freesynciä. Oma näyttö c34f791 ei tykännyt joissakin peleissä ultimate tilasta vaan välkkyi. Joillain taisi olla ongelmia myös jos response time oli säädetty fastest modeen, koita faster modella.
Tuota ominaisuutta ei ole kuin samsungin näytöissä. Minulla on Asus XG35VQ.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 380
Itse testailin viime viikot miksi GW2 kaataa PC:n jatkuvasti kahdella Vegalla vaikka crossfire ei ole päällä. Pitkään luulin kyseessä olevan joku muistin / m2:n ylikuumeneminen, mutta viaksi todennäköisesti selvisi toisen kuormittamattoman GPU:n HBCC. Monet pelit tuntuvat ainakin louhinta-ajureilla kaatuvan kun pelaa HBCC-päällä, mutta ongelma korjaantuu kun ottaa #0 GPU:sta HBCC:n pois, eli siitä jossa näyttö on kiinni ja jonka pitäisi hoitaa tuo pelaaminen. Kuitenkin GW2 vaatii molempien näytönohjaimien HBCC:n pois kytkemisen ainakin reilun päivän uptimen perusteella, kun ennen kone kaatui tasaisesti n. tunnin välein. Harmi sinänsä, kun ei voi enää pitää toista korttia louhimassa samalla kun pelailee.

Vega crossfireä testasin GW2:ssa ja PUBG:ssä, mutta kummassakaan louhinta-ajureilla ainakaan FPS ei parantunut, PUBG:ssä huononi merkittävästi kun GW2 tuntui samalta. GW2 on tosin täysin CPU-rajoitteinen, eli crossfire saattoi toimia, mutta sitä ei huomannut.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
Itsellä ei ole ollut Vegan kanssa mitään ongelmia Freesyncin kanssa kahdella näytöllä mitä olen kokeullut (Acer K272HULE ja AOC AG271QX). Molemmissa mennyt ihan heittämällä päälle kun käyttänyt DP kaapelia.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Kaikki erillaiset asetukset ja 3 eri Disaplay port johtoa on kokeiltu. Myös on kokeiltu 2 konetta vierekkäin toisessa vaan oli r9 390 kortti sisällä, ei vaikutusta.

Ja siis olen kokeillut 4 eri näyttöä, hakenut verkkokaupasta uutta perä jälkeen. Ei eroa, samoja ja eri merkkiä.

Ainoa mikä on vakio on näyttö jonka koko on 34+ Ultrawide jossa resoluutio on 1440p tai suurempi ja Hertsejä 75+.

Freesync on toiminut mulla vain yhdellä näytöllä ja se oli 29" Ultrawide jossa vain 1080p Resoluutio.

Jos mä lasken tällä näytöllä resoluution kanssa tonne 1080p luokkaan niin välkkyminen loppuu. Mutta sitten koko idea taas isosta näytöstä katoaa.

Sen takia etsin nyt tästä läheltä tai vaikka koko suomesta jotakuta kellä on Vega + 34" Ultrawide tai suurempi Freesync näyttö joka toimii sillä suunitellulla rangellaan eikä esim niinkuin sampan näyttö joka toimii vain sillä pienellä rangella.

Mä haluan oikeesti nähä sellasen toimivan combon, ja tietää mikä tässä on vikana.

PS: tässä on AMD foorumin keskustelu aiheesta. Brightness flickering when freesync is ON in mu... | Community
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 498
Tätä samaa ongelmaa on myös g-syncin kanssa. Pahin juuri 3440x1440p ultrawide näytöillä. Mutta ilmesesti suurin syy on ajurit+windowssin viime syksyn päivitys.

Ostin itse viime kesänä Acer Z35P näytön ja toimi kuin unelma. Jossain kohtaa syksyä alkoi tuo "brightness flickering" ilmaantua osassa pelejä. Vieläkin ongelma ilmenee, ainakin joissain peleissä. Niistä sitten olen vaan ottanut G-syncin pois... Parikin eri näyttistä ollut, ja molemmilla tuota esiintyy.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Tätä samaa ongelmaa on myös g-syncin kanssa. Pahin juuri 3440x1440p ultrawide näytöillä. Mutta ilmesesti suurin syy on ajurit+windowssin viime syksyn päivitys.

Ostin itse viime kesänä Acer Z35P näytön ja toimi kuin unelma. Jossain kohtaa syksyä alkoi tuo "brightness flickering" ilmaantua osassa pelejä. Vieläkin ongelma ilmenee, ainakin joissain peleissä. Niistä sitten olen vaan ottanut G-syncin pois... Parikin eri näyttistä ollut, ja molemmilla tuota esiintyy.
Kiitos vastauksesta, eli voisi mahdollisesti olla windows ongelma... Virtuaali windowsillakaan tuskin pystyy testaamaan kun se pyörii pää winukalla ilmeisesti... Täytys asentaa offline tilassa joku vanha windows jollekkin koneelle testiksi jotta tuon saisi poistettua laskuista.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 027
Itse taas pienen tauon jälkeen laitoin freesyncin päälle ja ilmeisesti viimeisimmissä ajureissa jotain on korjattu kun en enää mitään häiritsevää välkkymistä ole havainnut. Mustaperjantain aikaan kun tämän näytön hommasin niin se välkkyminen oli aivan hirveää. Juutuubi videoita katsellessakin välkkyi jos freesync oli päällä. Ainoa asia joka auttoi oli se että cru:lla nosti freesync minimin yli 40Hz, olikohan 45Hz sellainen jossa ei enää häirinnyt, mutta se taas mielestäni hiukan tappoi koko ideaa.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Itse taas pienen tauon jälkeen laitoin freesyncin päälle ja ilmeisesti viimeisimmissä ajureissa jotain on korjattu kun en enää mitään häiritsevää välkkymistä ole havainnut. Mustaperjantain aikaan kun tämän näytön hommasin niin se välkkyminen oli aivan hirveää. Juutuubi videoita katsellessakin välkkyi jos freesync oli päällä. Ainoa asia joka auttoi oli se että cru:lla nosti freesync minimin yli 40Hz, olikohan 45Hz sellainen jossa ei enää häirinnyt, mutta se taas mielestäni hiukan tappoi koko ideaa.
Mä koitin kanssa crulla pienentää sitä aluetta niinkuin neuvoit. Mutta en saavuttanut sitä välkkymättömyyttä.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 380
Mikähän tuossa kestää että Adrenalin-ajureihin ei saada Vegalle compute-toimintoa päälle? Ilmeisesti vanhemmilla korteilla tuo compute-mode on valittavissa uusimmilla ajureilla, jolloin louhinnassa voi käyttää peliajureita compute-modea aktivoimalla. Vegalle tuota ei kuitenkaan ole vieläkään näkynyt... Ei kai tuon luulisi olevan kova homma tehdä, kerta louhinta-ajurit on jo saatu aikaiseksi aikoja sitten. Olisi kuitenkin kiva päästä muilta osin nykytasolle :|
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 119
Mikähän tuossa kestää että Adrenalin-ajureihin ei saada Vegalle compute-toimintoa päälle? Ilmeisesti vanhemmilla korteilla tuo compute-mode on valittavissa uusimmilla ajureilla, jolloin louhinnassa voi käyttää peliajureita compute-modea aktivoimalla. Vegalle tuota ei kuitenkaan ole vieläkään näkynyt... Ei kai tuon luulisi olevan kova homma tehdä, kerta louhinta-ajurit on jo saatu aikaiseksi aikoja sitten. Olisi kuitenkin kiva päästä muilta osin nykytasolle :|
Nyt herää kysymys, että MIKSI haluat sinne asetuksiin yhden ylimääräisen ruksin?

Haluatko myös autoosi manuaalisen ryyppy-napin yms?
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 380
Nyt herää kysymys, että MIKSI haluat sinne asetuksiin yhden ylimääräisen ruksin?

Haluatko myös autoosi manuaalisen ryyppy-napin yms?
Siis haluaisin että Vega louhisi uusimmilla ajureilla samalla teholla kuin blockchain-ajureilla. Tietenkin jos ruksia ei ole ja ajurit hoitaisivat ilman käyttäjän valintaa automaattisesti tuon optimilouhintatehon, niin aina parempi. Nyt on kuitenkin tilanne että käytän blockhain-ajureita pelikoneessa, eli peliteho ei ole uusimpien ajureiden tasolla. Toinen vaihtoehto olisi vaihtaa ajurit uusimpaan ja saada se ~5% lisää FPS:ää peleihin, mutta louhinta hidastuisi sen 40%. Käsittääkseni uusimmilla ajureilla vanhemmat arkkitehtuurit osaavat louhia samalla tavalla kuin blockhain-ajureilla, mutta Vega ei tuota tee.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 119
Siis haluaisin että Vega louhisi uusimmilla ajureilla samalla teholla kuin blockchain-ajureilla. Tietenkin jos ruksia ei ole ja ajurit hoitaisivat ilman käyttäjän valintaa automaattisesti tuon optimilouhintatehon, niin aina parempi. Nyt on kuitenkin tilanne että käytän blockhain-ajureita pelikoneessa, eli peliteho ei ole uusimpien ajureiden tasolla. Toinen vaihtoehto olisi vaihtaa ajurit uusimpaan ja saada se ~5% lisää FPS:ää peleihin, mutta louhinta hidastuisi sen 40%. Käsittääkseni uusimmilla ajureilla vanhemmat arkkitehtuurit osaavat louhia samalla tavalla kuin blockhain-ajureilla, mutta Vega ei tuota tee.
Pitäisi selvittää, että mitä tuo "compute mode" / "blockchain driver" oikeasti tekee, niin voisi vähän selvitä vastauskin tähän.

Oma veikkaus on, että se tekee jotain seuraavista 1) säätää muistiohjaimen asetuksia jotenkin uusiksi, siten että esim.
1A) Kytketään pois päältä kaikki grafikkaan liittyvät välimuisti-prefetcherit GPUlta
1B) Vaihdetaan muistiosoitteiden interleavausta siten, että ne access-koot mitä yleisimmät mainausalgoritmit käyttää, toimii optimaalisemmin, ja muut vähemmän optimaalisemin (tämä voi olla hyvin hankala vaihtaa systeemin ollessa jo käynnissä)

2) Vaihtaa jotain ajurin muistinvarausprioriteettia siten että pyitään pitämään näyttiksen muistista suurempi osa vapaana laskentakäyttöön.
3) jotain muuta, mitä?

Mutta mistään ei vaan meinaa löytyä näitä teknisiä yksityiskohtia.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 027
1B) Vaihdetaan muistiosoitteiden interleavausta siten, että ne access-koot mitä yleisimmät mainausalgoritmit käyttää, toimii optimaalisemmin, ja muut vähemmän optimaalisemin (tämä voi olla hyvin hankala vaihtaa systeemin ollessa jo käynnissä)
HBCC:n kytkentä päälle taikka pois päältä tekee kyllä melko kovan luokan hardware resetin joten en kyllä näkisi että tuo vaihtaminen olisi ongelma.
Muistan lukeneeni redditistä taikka jostain että Vega osaisi homman automaattisesti ja sen takia Vegaa käyttäessä tuota kytkintä ei ole.

Crossfire RX Vega 64 - Prim shaders - HBCC | Community

Tuolla AMD:n kaveri sanoo jotta Vega ei kyseistä kytkintä tarvi.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 380
HBCC:n kytkentä päälle taikka pois päältä tekee kyllä melko kovan luokan hardware resetin joten en kyllä näkisi että tuo vaihtaminen olisi ongelma.
Muistan lukeneeni redditistä taikka jostain että Vega osaisi homman automaattisesti ja sen takia Vegaa käyttäessä tuota kytkintä ei ole.

Crossfire RX Vega 64 - Prim shaders - HBCC | Community

Tuolla AMD:n kaveri sanoo jotta Vega ei kyseistä kytkintä tarvi.
Sitten keskustelu loppuu käytännössä tuohon omaan kysymykseeni:
"Matt, is blockchain compute = compute apps? If so, then Vega driver is definitely not optimized for compute. When will AMD integrate the blockchain drivers into Adrenalin? There is so much unlocked potential with Vega. AMD needs to unleashed its potential with the best drivers possible."

Johon Amdmatt ei enää anna vastausta :)
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Sitten keskustelu loppuu käytännössä tuohon omaan kysymykseeni:
"Matt, is blockchain compute = compute apps? If so, then Vega driver is definitely not optimized for compute. When will AMD integrate the blockchain drivers into Adrenalin? There is so much unlocked potential with Vega. AMD needs to unleashed its potential with the best drivers possible."

Johon Amdmatt ei enää anna vastausta :)
Joo tuntuu ettei amd tosiaankaan halua vastata tähän kysymykseen. Heidän mukaansahan vega "ei tarvitse" erillistä compute ajuria, mutta samaan aikaan blockchain ajuri on 40% nopeampi cryptonightiin kuin mikään uusista. Aika monella varmaan vega pelikorttina, mutta muuna aikana sitten mainaa hintaansa takaisin. Näin itsellänikin ja jumissa bugisessa mining ajurissa. Vanhoja pelejä pelatessa optimointeja en niinkään kaipaa, mutta tuo mining ajurin bugisuus hieman ärsyttää.

Adrenalin 17.12.1 Compute Profile option not av... | Community
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Onko kellään tietoa et pystyykö noita custom Vega 56:sten BIOSseja vaihtamaan Vega 64:n BIOSsiin? Ongelmana taitaa olla Customien Hynix-muistit. Itsellä olis 2kpl Sapphire RX Vega 56 NITRO+:aa joista yhteen koitin saman sarjan Vega 64:n BIOSsia, tarkemmin tätä: TechPowerUp ja bootin tulos oli mustaruutu.

Eli hiertääkö tuossa nyt toi Hynix vs. Samsung? Ja mistä yleensäkään noiden yhteensopivuutta voi tietää mikä Vega 64:n BIOSsi sopii mihinkin Vega 56:seen? Vai mennäänkö niissä pelkästään arvalla et sopii jos sopii?
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 722
Eli hiertääkö tuossa nyt toi Hynix vs. Samsung? Ja mistä yleensäkään noiden yhteensopivuutta voi tietää mikä Vega 64:n BIOSsi sopii mihinkin Vega 56:seen? Vai mennäänkö niissä pelkästään arvalla et sopii jos sopii?
Ongelma ei ole muistit vaan custom pcb ja mahdollisesti refusta eroavat arvot/väylät/yms. Paras arvaus on aina saman valmistajan "isoveli" malli kortista.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 027
Ongelma ei ole muistit vaan custom pcb ja mahdollisesti refusta eroavat arvot/väylät/yms. Paras arvaus on aina saman valmistajan "isoveli" malli kortista.
Eikös kaveri ollut juuri kokeillut saman sarjan isoveli biosilla, niin ainakin itse ymmärsin

Itsellä olis 2kpl Sapphire RX Vega 56 NITRO+:aa joista yhteen koitin saman sarjan Vega 64:n BIOSsia
Eli kyllä se vaan siltä vaikuttaisi että 56 kun on hynix muistot ja 64 nitroissa simsumgin muistot niin se bios ei sen takia toimi.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
@mRkukov ja @JiiPee Jep, ison veljen BIOSsia yritin mut ei onnannut niin sen takia sitä Hynix vs. Samsung muisteja veikkailin syyksi kun ainakin mallinimet (jos ne nyt mitään merkkaa valmistajalle ollenkaan) oli muuten samat: Sapphire RX Vega 56 NITRO+ ja Sapphire RX Vega 64 NITRO+.

Tosin nyt kun katoin vähän tarkemmin tuon Vega 64 mallinimeä niin perässä on Limited Edition jota omassa Vega 56:ssa ei ole.

[edit] Korjaus: Sapphiren sivuilla molemmisssa on Limited Edition merkintä mukana... Alkaa jo väsyttään niin ei osaa enään lukea kunnolla...
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
1 566
@mRkukov ja @JiiPee Jep, ison veljen BIOSsia yritin mut ei onnannut niin sen takia sitä Hynix vs. Samsung muisteja veikkailin syyksi kun ainakin mallinimet (jos ne nyt mitään merkkaa valmistajalle ollenkaan) oli muuten samat: Sapphire RX Vega 56 NITRO+ ja Sapphire RX Vega 64 NITRO+.

Tosin nyt kun katoin vähän tarkemmin tuon Vega 64 mallinimeä niin perässä on Limited Edition jota omassa Vega 56:ssa ei ole.

Ihan mielenkiinnosta kysäisen et mistä oot saanut ostettua Nitroja? Aina silloin tällöin kun oon hinta.fi katsonut Veegoja nii en ole kyllä nähnyt noita Nitroja olleen yhtään vapaana :O
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 702
Viitaten tuohon. Tarkoitatko tuolla että pelaaminen auttaa maailmaa enemmän kuin virtuaali valuutta? Vai mihin ei virtuaalisiin hyödykkeisiin viittaat näytönohjain keskustelussa?

Edit: näytönohjain kun kuluttaa sitä virtaa joka käytössä
Itse näkisin asian seuraavasti:
Jos/kun pelaan käytän siihen minuutteja/tunteja päivässä. JOS mainaisin / minulla olisi SETI-laskentaa tms. (molemmat teoriassa hyvinkin koko maailmaa hyödyttäviä juttuja, jos niistä siis tulee joskus oikeasti jotain suurempaa.. eli virtuaalivaluutat korvaavat nykyiset tai ulkoavaruudesta löytyy elämää ja toivottavasti opimme heiltä jotain.. ..kumpaakin odottaessa) niihin kuluisi helposti noin 24h/vrk eli kaikki se aika kun kone olisi päällä.

Nyt siis jos pelaan näytönohjain kuluttaa enempi sähköä, myös hieman esim. nyt kun kirjoitan tänne foorumille viestiä. Mutta kun kone on poissa päältä (suuren osan aikaa) se ei kuluta sähköä. Myös silloin kun se "idlaa" se kuluttaa huomattavan pienen määrän sähköä.

Erikseen voidaan miettiä ja ehkä jopa laskea stressin poistoon / rentoutumiseen käytetty hyöty maailmassa. Eli jos joku henkilö pelaa / katsoo elokuvaa, rentoutuu muuten koneen ääressä hän jaksaa taas mennä takaisin töihin ja tuottaa yhteiskunnolle vs. se että hän ei tekisi tätä, stressaantuisi, palaisi loppuun ja alkaisi maksamaan yhteiskunnalle. Näkisin siis että tälläinen "kohtuullisen vähän" maksava harrastus on yhteiskunnalle huomattavan auttava ja hyödyllinen.

Otaksun myös että ongelma tässä nyt syntyy siksi että moni investoi kortteihin ihan ansaitsemismielessä. Ei siis riitä että sillä Intelin integroidulla ja ehkä useamman vuoden vanhalla GTX670 tms. louhitaan hieman samalla kun kone idlaa toisen käydessä postilaatikolla pelin välissä vaan ihan ostetaan useammalla tuhannella eurolla monia näytönohjaimia ja jätetään useita koneita auki, jopa tehdään verkkosivuja ja saastutetaan muiden koneita ihan ansaitsemismielessä. Tästä johtuen korttien hinnat nousevat ja sähkön kulutus myös. Ei minua oikeasti haittaisi jos joku esim. sillä läppärillään millä pelailee välistä myös mainaisi mutta kun todellisuus monesti ei toimi ihan noin...
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
603
Menkää keräämään vaikka pulloja ja viekää niitä kauppaan, tulee kyhnyä saletisti nopeammin ja enemmän kuin virtuaalivaluuttakikkailulla kun aletaan laskemaan paljonko pitää upottaa laitteisiin ja sähköön. t. vanhus

EDIT: pahoittelut tästä, yritin keventää tunnelmaa täysin turhalla heitolla
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Menkää keräämään vaikka pulloja ja viekää niitä kauppaan, tulee kyhnyä saletisti nopeammin ja enemmän kuin virtuaalivaluuttakikkailulla kun aletaan laskemaan paljonko pitää upottaa laitteisiin ja sähköön. t. vanhus
Itku itku itku valitus valitus itku valitus...
 

Ville Suvanto

Modulaattori
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
461
Menkää keräämään vaikka pulloja ja viekää niitä kauppaan, tulee kyhnyä saletisti nopeammin ja enemmän kuin virtuaalivaluuttakikkailulla kun aletaan laskemaan paljonko pitää upottaa laitteisiin ja sähköön. t. vanhus
Itku itku itku valitus valitus itku valitus...
Tällaiset turhanpäiväiset viestit voi jättää jatkossa kirjoittamatta.
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
12
eikö tuo louhinta vs pelikäyttö ole aivan turhaa jankkaamista, itellä kortti käytössä 24/7, kun pelaan gpu laskee grafikkaa, ja kun en ole koneella se louhii pari euroa päivässä. Niin kauan kun louhinta on kannattavaa niin louhinta ei oo minnekkään häviämässä... mun milestä taas sama kun kieltäytyisi "ilmaisesta" rahasta jos kotona yöt ja päivät joku gaming kone sammutettuna, kun se voisi louhia jotain paskaa ja lämmittää taloa näin talvella.(helvetin hyvä meillä kun on puu/sähkö lämmitys)
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 027
eikö tuo louhinta vs pelikäyttö ole aivan turhaa jankkaamista, itellä kortti käytössä 24/7, kun pelaan gpu laskee grafikkaa, ja kun en ole koneella se louhii pari euroa päivässä. Niin kauan kun louhinta on kannattavaa niin louhinta ei oo minnekkään häviämässä... mun milestä taas sama kun kieltäytyisi "ilmaisesta" rahasta jos kotona yöt ja päivät joku gaming kone sammutettuna, kun se voisi louhia jotain paskaa ja lämmittää taloa näin talvella.(helvetin hyvä meillä kun on puu/sähkö lämmitys)
Niin noh itselläni GPU jauhaa 24/7 näin talvella, mutta ei leikkirahaa vaan Folding@Home laskentaa. Pidän sitä huomattavasti hyödyllisempänä kohteena kuin leikkirahan tekoa.
 

DaNightlander

Powered by 3dfx Voodoo
Tukijäsen
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
914
Niin noh itselläni GPU jauhaa 24/7 näin talvella, mutta ei leikkirahaa vaan Folding@Home laskentaa. Pidän sitä huomattavasti hyödyllisempänä kohteena kuin leikkirahan tekoa.
Aika moni taitaa mainata oman hyödyn takia, en usko että kovin monella olisi pyrkimys parantaa maailmaa. Jos olisi, niin katsoisi asiaa pykälän laajemmasta vinkkelistä. Mutta joo... kukin tekee mitä tykkää, osa jeesustelee, osa ei.

Mites muuten... onko kukaan saanu käsiinsä sapphiren 56 pulsea? Jos ajat tästä vielä muuttuu, niin se vaikuttas aika hyvältä vaihtoehdolta. Kortin koko on kohtuullinen, mut ilmeisesti jäähdytysteho on kuitenkin ihan hyvä kun toinen prutku puhaltaa suoraan läpi... sikäli hyvin otettu muistien hyödyt irti piirilevysuunnittelussa. Ainut huoli lienee sit virransyöttö?
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 046
Onkos täällä kellään kokemusta Sapphire rx vega 56 nitro+ mallista johon olisi laitettu samanlaisen mallin 64 bios sisään? Eikös 56 ja 64 tosta mallista ole täysin identtisiä tai niin identtisiä kuin refu 56 ja 64:kin? Huikeat 3x8pin virtaliittimiäkin :D
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 006
Onkos täällä kellään kokemusta Sapphire rx vega 56 nitro+ mallista johon olisi laitettu samanlaisen mallin 64 bios sisään? Eikös 56 ja 64 tosta mallista ole täysin identtisiä tai niin identtisiä kuin refu 56 ja 64:kin? Huikeat 3x8pin virtaliittimiäkin :D
hae tältä sivulta nitro sanalla
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Onkos täällä kellään kokemusta Sapphire rx vega 56 nitro+ mallista johon olisi laitettu samanlaisen mallin 64 bios sisään? Eikös 56 ja 64 tosta mallista ole täysin identtisiä tai niin identtisiä kuin refu 56 ja 64:kin? Huikeat 3x8pin virtaliittimiäkin :D
Ei kuulemma 64 bios uppoa 56:een koska muistivalmistaja on erilainen. Toimii vain refukorteissa.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Onkos täällä kellään kokemusta Sapphire rx vega 56 nitro+ mallista johon olisi laitettu samanlaisen mallin 64 bios sisään? Eikös 56 ja 64 tosta mallista ole täysin identtisiä tai niin identtisiä kuin refu 56 ja 64:kin? Huikeat 3x8pin virtaliittimiäkin :D
Kuten jo yllä on todettu niin ei onnistu. En ainakaan itse saanut toimimaan.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 046
Kyllä nyt täytyy tulla kysymään että miksi tuo freesync ei vaan enää bf1 pelitä? Lagaa/tärisee vaikka kuinka tuo pelikuva jos borderless ja jos laittaa fullscreen niin alkaa kuvan pätkiminen ja hyvä kun voi painaa ok:ta. Tuossa auttaa alt + enter. No freesync pois ja borderless toimii todella sulavasti.

Tätä teki edellinen r9 380 4gb myös ihan samanlaisesti mutta sitä edeltävä vega56@64 ei tehnyt. Nyt siis tuo nitro+ vega56.

Näyttönä tuo LG 34uwd 2560x1080 144hz freesync. Loistava näyttö silti. Dirt4 toimii todella hyvin freesyncillä ja bordelessillä :)

Onko joku ajuri versio muuttanut jotain vai joku asetus pielessä? Uusimmat 18.3.2.0 ajurit alla.

Niin ja näkyykö muillakin bf1 netissä siinä aavikko radassa ns demo kartassa maasta ja seinistä läpi?? Ei paljon näe missä kävelee, ilmassa vissiin :D
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 142
Viestejä
4 192 809
Jäsenet
70 868
Uusin jäsen
Kaskii

Hinta.fi

Ylös Bottom