AMD RX Vega 64 / 56

oma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
Mikäköhän siinä on että mainata pystyy ihan raivolla vddc 0.875 1408mhz ja gpu memory 1050mhz, lämpötilat kuusnepa ilmalla 60 c (hotspot 64 c) ja hbm 70 c, mutta pelaileppa vähän aikaa näillä setupeil niin kaatuu ajurit ja wintoussi?

Moneroa tulee noilla hienosti ~1920 H/s
monero.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Dygaza

Platinum-jäsen
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
694
Mikäköhän siinä on että mainata pystyy ihan raivolla vddc 0.875 1408mhz ja gpu memory 1050mhz, lämpötilat kuusnepa ilmalla 60 c (hotspot 64 c) ja hbm 70 c, mutta pelaileppa vähän aikaa näillä setupeil niin kaatuu ajurit ja wintoussi?

Moneroa tulee noilla hienosti ~1940 H/s
Eikai mainaaminen juurikaan tuota corea rasita, jolloin se voikin olla vakaa noilla 1408mhz @0.875V jännitteillä, mutta pelit eivät ole jotka oikeasti käyttävät tuota corea. Tosin en tiedä oikeasti mitään mainauksesta, mutta eikös ainakin ethereum käytä lähinnä muistia?
 

oma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
Eikai mainaaminen juurikaan tuota corea rasita, jolloin se voikin olla vakaa noilla 1408mhz @0.875V jännitteillä, mutta pelit eivät ole jotka oikeasti käyttävät tuota corea. Tosin en tiedä oikeasti mitään mainauksesta, mutta eikös ainakin ethereum käytä lähinnä muistia?
Sitä mä vähän epäilenkin, se on vaan erikoista että eilen kävin hieman warframea pelailemassa gpu oli rasituksessa 60-70% ja n. 50min pystyin pelaa ennenkuin kuva jääty ja mustaruutu pläjähti näyttöön.
 

rpr

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
251
Ei meinaa Barrowin Blocki sopia Vega56:n. Asennuksessa jo näki että hi&lo mosfettien(?) ja blockin väliin jää ~1mm rako. Lämpötyynyt laitoin AktechGears:n videon mukaan. Ajoin kuitenkin kertaalleen Firestriken, GPU ja HBM lämmöt suht ok ~55c mutta GPU hotspot ampui heti 108c. Tulos oli ~2k pistettä alle mitä vakiojäähyllä, Core pysyi hädin tuskin yli 1300mhz. Mitähän tuolle seuraavaks tekis? Lisää tyynyä väliin että saa raon umpeen vai mistä tuo korkea hotspot lämpö johtuu?
 

rpr

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
251
Tarkistappa että olet kiristänyt kunnolla ruuvit.
Edit: muistithan ottaa suoja muovit poies lämpötyynyiltä?
Kyllä muovit otin tietysti pois. Ruuveja kiristin sen minkä uskalsin, pariin kertaa tuo tuli asennettua mutta rakoa en saanut kiinni.

Onko sulla Barrow asennettuna?

edit: kuva.

Vähän huonosti saa kuvattua mutta kyllä siellä kun silmällä katsoo niin ihan selvä rako on.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
613
Kyllä muovit otin tietysti pois. Ruuveja kiristin sen minkä uskalsin, pariin kertaa tuo tuli asennettua mutta rakoa en saanut kiinni.

Onko sulla Barrow asennettuna?

edit: kuva.

Vähän huonosti saa kuvattua mutta kyllä siellä kun silmällä katsoo niin ihan selvä rako on.
Minulla on 2kpl Barrow blokkeja ja toinen toimii täydellisesti ja hotspot pysyy hyvin kurissa mutta toinen kortti käy core sekä HBM 10c lämpimämpänä. En ole kerennyt vielä toistaiseksi tutkia blokkeja tarkemmin. Sen verran voin sanoa että GPU die ja HBM asettelut oli erilaiset, toisessa kortissa oli kaikki samalla tasolla ja toisessa kortissa oli hbm irrallaan diestä.

Päivittelen tänne sit kun jaksan repiä kortit irti. Kuumempi hotspot käy korkeimmillaan siel 90c joten toi 108c kuulostaa todella korkealta.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 020
Onko tässä vegan kellojen säätämisessä jotain logiikkaa? Manuaalisesti asetettua kelloarvoa ei saavuteta lähellekään, vaikka lämmöt tai poweri limitti ei ole lähelläkään. Eli jos laitan p6 1400 ja p7 1450, niin todellisuudssa ajellaan jossain 1300 55 asteen tuntumassa.

Saan toki 1450 asettamalla jotain 1650 tms.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 302
Onko tässä vegan kellojen säätämisessä jotain logiikkaa? Manuaalisesti asetettua kelloarvoa ei saavuteta lähellekään, vaikka lämmöt tai poweri limitti ei ole lähelläkään. Eli jos laitan p6 1400 ja p7 1450, niin todellisuudssa ajellaan jossain 1300 55 asteen tuntumassa.

Saan toki 1450 asettamalla jotain 1650 tms.
56 vai 64? Oletko alivoltittanut? Kellojen säätäminen on Vegalla melkein toissijaista. Power limit ja ytimen voltit määrittävät pikälti, miten korkealle kellot nousevat (voltit alas, pl maksimiin --> kellot ylös).
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 020
56 vai 64? Oletko alivoltittanut? Kellojen säätäminen on Vegalla melkein toissijaista. Power limit ja ytimen voltit määrittävät pikälti, miten korkealle kellot nousevat (voltit alas, pl maksimiin --> kellot ylös).
Vega 56 ja olen alivoltittanut. P6 1000 ja p7 1050. Koskematta kellovipuihin pyöritään jossakin 1420 nurkilla. Nostamalla kellolukuja 1650 (vai olikohan jopa 1700) mhz superposition meni läpi, niin että se itse näytti kellolukuja 1520 korville.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 740
Onko tässä vegan kellojen säätämisessä jotain logiikkaa? Manuaalisesti asetettua kelloarvoa ei saavuteta lähellekään, vaikka lämmöt tai poweri limitti ei ole lähelläkään. Eli jos laitan p6 1400 ja p7 1450, niin todellisuudssa ajellaan jossain 1300 55 asteen tuntumassa.

Saan toki 1450 asettamalla jotain 1650 tms.
Mistä päättelit ettei powerlimit ota vastaan?

Laita Vega 64 biossi sisään niin ei ainakaan jää powerlimitistä kiinni kellojen saanti. Jos vain jäähy riittää niin saat vaikka sen 400W kortille. :)
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 020
Mistä päättelit ettei powerlimit ota vastaan?

Laita Vega 64 biossi sisään niin ei ainakaan jää powerlimitistä kiinni kellojen saanti. Jos vain jäähy riittää niin saat vaikka sen 400W kortille. :)
Siitä että hwinfo näytti jotain 220 W tms ja 300 W oli se limitti?

Toisekseen sain minä vielä enemmänkin kelloja nostamalla lukuja vieläkin, mutta kaatua kapsahti. Jos olisin powerlimitissä koko ajan, niin eihän lukuja nostamalla reaalisen toteutuneen kellon testin aikana pitäisi nousta?

Oliko siis niin että teillä muilla kellot pyörii siinä luvussa mitä watmaniin on tunkenut ellei joku limitti ota vastaan?

En vielä ole ehtinyt tuohon Vega 64-bios asiaan ollenkaan. Oliko siitä mitään haittoja? Muistelen ketjusta lukeneeni että jotkut ovat laittaneet takaisin originaalin
 

oisqi

Rajat "VegaGOD" Monga ♿️
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
440
@Cirrus mulla pitää voltit tiputtamalla (1050mV) ja powerlimitin tappiin nostamalla (+50) vakaasti n. 1500 corelle (coren kellot täysin vakiona).
 

oma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
Vega 56 ja olen alivoltittanut. P6 1000 ja p7 1050. Koskematta kellovipuihin pyöritään jossakin 1420 nurkilla. Nostamalla kellolukuja 1650 (vai olikohan jopa 1700) mhz superposition meni läpi, niin että se itse näytti kellolukuja 1520 korville.
Huomasin itse tuossa kun kikkailin noiden softbiossimodausten kanssa, että sain todella 99% vakaat kellot 1600mhz ja 1050mhz.
Pelkällä WattiMiehellä ei saanut millään pysymään kelloja tasaisena.

Jos haluaa kokeilla itse säädellä (helposti) niin kuuklella Vega64SoftPowerTableEditor ja sitten vaikka kuuklettaa "rx vega regedit guide", jakaisin tänne minun regeditin mutta mä luulen niiden olevan aika pitkälti korttikohtaisia nämä säädöt! (ps. muistakaa ottaa backup vaikka koko regedit 0000 kansiosta)
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 020
@Cirrus mulla pitää voltit tiputtamalla (1050mV) ja powerlimitin tappiin nostamalla (+50) vakaasti n. 1500 corelle (coren kellot täysin vakiona).
Minulla tuo sama tilanne tuottaa jonkun 1470 mhz. P6 1000, p7 1050, temp target 85 ja rupelissa 3000 kiekkaa.

Sain kyllä superpositionin läpi 1520 MHz tuntumassa ruuvaamalla kelloarvoja isommaksi.
 

oisqi

Rajat "VegaGOD" Monga ♿️
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
440
Minulla tuo sama tilanne tuottaa jonkun 1470 mhz. P6 1000, p7 1050, temp target 85 ja rupelissa 3000 kiekkaa.

Sain kyllä superpositionin läpi 1520 MHz tuntumassa ruuvaamalla kelloarvoja isommaksi.
mulla pysyy ainakin firestriken stress testin ajan käytännössä justiin yli 1500 (jotain 1518 tjsp). toki hetkellisiä dippejä jonnekin 1490 nurkille
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 020
mulla pysyy ainakin firestriken stress testin ajan käytännössä justiin yli 1500 (jotain 1518 tjsp). toki hetkellisiä dippejä jonnekin 1490 nurkille
Joo. Kyllä tässä hehtaarilla ollaan.

Se ainoa päänraapiminen oli tuo että superposition läpi 1520 tuntumassa vaatii p6 asetuksen 1602 ja p7 1652 MHz.

Ja jos nostan voltteja, kellot hyppää alussa lähemmäs asetuksiaan, kunnes temp limit iskee.

En siis ole päässyt kärryille miksi asetus vs reaali on niin kaukana toisistaan.

Käytös on aivan kuin siinä olisi joku 0,95 kertoja koko ajan. Ja kertojaan vaikuttaa vielä jänniteasetukset.

No samapa tuo.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
246
Mistä päättelit ettei powerlimit ota vastaan?

Laita Vega 64 biossi sisään niin ei ainakaan jää powerlimitistä kiinni kellojen saanti. Jos vain jäähy riittää niin saat vaikka sen 400W kortille. :)
Voin sanoa että 400w ei edes riitä itellä hakkaa limittiä vasten ja kellot pyörii 1660-1720mhz väliä ja hakkaa power limittiä vasten enkä ole edes nostanut kelloja ainoastaan säättänyt volttea ja power limittiä
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 740
Näyttääkö tuo oikein tuon watti määrän vai miten te saatte sen nousemaan 400W?
Pistokemittarista lukemalla ja muutosta arvioimalla. AMD korttien wattilukema on laskennallinen veikkaua.

Kannattaa myös mitata gpu-z:lla että ne jännitteet oikeasti laskee. Itsellä välillä mennyt jännitteen säätö lukkoon. Vasta .reg editillä saanut ne astumaan voimaan.

Niin ja työkaluksi OverdeiveNTool
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 068
Mikäköhän siinä on että mainata pystyy ihan raivolla vddc 0.875 1408mhz ja gpu memory 1050mhz
No tuota hiukan epäilen että yksikään Vega pysyy vakaana noin alhaisilla volteilla kun aletaan oikein kunnolla rasittaa. Omassa 1050mV on jo liian alhainen, joillakin se voi toimia mutta minulla ei.
Eli nosta pelatessa ihan suosiolla 1050mV ensin ja jos se toimii niin voit koittaa alemmas mennä, jos ei toimi niin sitten ylös.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 068
Mitähän tuolle seuraavaks tekis? Lisää tyynyä väliin että saa raon umpeen vai mistä tuo korkea hotspot lämpö johtuu?
Muistitkos lotrata tahnaa huolella? Redditissä oli juttua kun joku oli laittanu nestemetallit ainoastaan coren ja HBM:n päälle, hotspot ampu kanssa taivaisiin heti.
Sit löyti jostain juttuu että se hotspot anturi olisi coren ja HBM:n välissä siinä valussa tai jotakii, kaveri sitten lotrasi nestemetallit uudelleen niin että valut ja kaikki peittyi, niin sitten pysyi aisoissa.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
874
56 perus muistit 900, power limit +50, p6 1025, p7 1050 näyttää pelaillessa vetävän n. 1510 MHz Wattmanin mukaan muistaakseni mitä joskus rukkaili niin kelloja säätämällä saisi ylöspäin mutta ei ole ollut tarvetta hieroa viimeisiä prosentteja liialla vaivalla.
 

oisqi

Rajat "VegaGOD" Monga ♿️
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
440
No tuota hiukan epäilen että yksikään Vega pysyy vakaana noin alhaisilla volteilla kun aletaan oikein kunnolla rasittaa. Omassa 1050mV on jo liian alhainen, joillakin se voi toimia mutta minulla ei.
Eli nosta pelatessa ihan suosiolla 1050mV ensin ja jos se toimii niin voit koittaa alemmas mennä, jos ei toimi niin sitten ylös.
mulla on peli(ja penkki)vakaa @1025. pitää kellot siinä 1520 nurkilla.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 068
mulla on peli(ja penkki)vakaa @1025. pitää kellot siinä 1520 nurkilla.
Juu eroja on. Ittellä on varsin huono kulkunen koska tuntuu aika monella toimivan jopa 1000mV. Itte kun heitän 1050mV ja fire-striken ajoon niin kaatuu kortti heti.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 526
Sapphire vai xfx refu vega56? Yritin nopeasti googlata mitä eroja, mutta muuta löytänyt kuin foorumikeskustelun missä puhuttiin, että olisivat samoja kortteja.

Otin xfx varaukseen parempien takuuehtojen ja 10€ halvemman hinnan vuoksi, mutta varmistan vielä täältä, että onko niillä eroja? Tilausta ehtii muokata vielä.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
385
Sapphire vai xfx refu vega56? Yritin nopeasti googlata mitä eroja, mutta muuta löytänyt kuin foorumikeskustelun missä puhuttiin, että olisivat samoja kortteja.

Otin xfx varaukseen parempien takuuehtojen ja 10€ halvemman hinnan vuoksi, mutta varmistan vielä täältä, että onko niillä eroja? Tilausta ehtii muokata vielä.
Ei ole mitään eroa.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 740
Oliko tuosta 64:sen biosista mitään haittapuolia?
Kyllä on. Virallisesti taitaa takuu mennä jos korttia ajettu väärällä biossilla. Tämä siis virallisesti. Käytännössä jos kortti alkaa lahota niin palauttaa alkuperäisen biossin sisään ja takuuseen. Jos simahtaa kokonaan niin ei ne rupea biosia lukemaan. Niin ja älä flashaa molempia, vain toista! (Dual bios)
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 302
Oliko tuosta 64:sen biosista mitään haittapuolia?
Korkeampi muistijännite tarkoittaa lisääntynyttä lämpöä, ja jos muistit toimivat vakio-biosilla esimerkiksi n. 950 MHz nopeudella, käytännön nopeusparannaus ei välttämättä ole kovin suuri.



Mitä tulee 56:n ja 64:n eroihin, ne ovat aika marginaalisia.

64:issä saattaa tosin olla keskimäärin parempia lastuja, mikä voi näkyä toteutuvissa kelloissa.
 
Viimeksi muokattu:

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Näyttääkö tuo oikein tuon watti määrän vai miten te saatte sen nousemaan 400W?
GPU only ei näytä koko kortin kulutusta.
Päälle tulee muistin kulutus, virransyötön häviöt ja tuulettimen watit.
(max 2.4A tuuletin)

Kun katsoo eri profiilien tehorajat ja sitten vertaa mitä TPU mittasi kortin kulutukseksi saa käsitystä mitä eroa niillä on.
AMD Radeon RX Vega 64 and RX Vega 56 Review | bit-tech.net
AMD Radeon RX Vega 64 8 GB Review
Ja GPU:n kulutuksen noustessa kellottaessa tietenkin myös virransyöttöön hukkuu enemmän watteja.
Eli itse GPU:n kulutuksen ollessa 300 watissa kokonaisuus alkaa lähestyä 400 wattia.
 

oisqi

Rajat "VegaGOD" Monga ♿️
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
440
Toisessa on isompi TDP :think:
jöö se tdp varmaan auttaa ihan kauheesti ku nyt noillaki volteilla lämmöt 84C ku puhkuttaa 2500 kierrosta. :vihellys: pitää katsella kun saa vesille, jos vaikka flashais 64 bioskan ja sitten rajat tappiin. :geek:
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 740
Toisessa on isompi TDP :think:
Vakiona kytkin suorituskykyisemmässä tilassa ja ajureista on käytössä Balanced-profiili, jolloin grafiikkapiirin tehonkulutusraja on 220 wattia. Turbo-profiililla tehonkulutusraja on 253 wattia ja tarjolla on myös Power Saver -vaihtoehto 165 watin tehonkulutusrajalla. Jos VBIOS-kytkin vaihdetaan toiseen asentoon (kauemmas näyttöliittimistä), käyttöön tulee 15-23 wattia alhaisemmat tehonkulutusrajat.
Testissä AMD Radeon RX Vega 64 - io-tech.fi

Eli kytkimeen ei tarvitse koskea.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 068
Korkeampi muistijännite tarkoittaa lisääntynyttä lämpöä, ja jos muistit toimivat vakio-biosilla esimerkiksi n. 950 MHz nopeudella, käytännön nopeusparannaus ei välttämättä ole kovin suuri.
Tätä olen itsekin miettinyt ja omassa muistit kulkee 950 niin en ole nähny tarpeelliseksi alkaa tuota 64 biossia ajaa sisään. Sitten on eri asia jos/kun laittaa kortin vesille.
 

oma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
Eikös tuo Youtuben oma Bull Mentula eli bullzoid väittänyt että suurin hyöty tulee juuri muistitaajuuden nostamisesta 950->1000? Sen jälkeen hyöty jää huomattavasti minimaalisemmaksi?
 

oisqi

Rajat "VegaGOD" Monga ♿️
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
440
Kyllä mä näkisin että 420 eurolla ihan wörtti kortti, tosin jos tulee vielä postit päälle niin sitten alkaa olee niin ja näin..
kompletissa tuo tarjous, eli ei siihen kovia posteja päälle tule. tosin samassa puljussa on 1070 SC @420, että kumpi nyt sitten olisi kannattavampi. :btooth: itsellänihän punalaseilla Vega on hyvä diili millä tahansa hinnalla :cigar2:

e. 425,90 on posteineen tuo Vega 56 kompletilla
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
1 248
Kyllä mä näkisin että 420 eurolla ihan wörtti kortti, tosin jos tulee vielä postit päälle niin sitten alkaa olee niin ja näin..
Unohtamatta että vedelle tämmönen pitäs laittaa samalla...

Aquacomputerilta laatu blokit.
Aqua Computer Webshop

kompletissa tuo tarjous, eli ei siihen kovia posteja päälle tule. tosin samassa puljussa on 1070 SC @420, että kumpi nyt sitten olisi kannattavampi. :btooth: itsellänihän punalaseilla Vega on hyvä diili millä tahansa hinnalla :cigar2:

e. 425,90 on posteineen tuo Vega 56 kompletilla
Täytyy vielä miettiä hetki. Varmaan joudun palauttamaan 3440x1440 näytönkin kun ei nyt ihan putkeen menny tämäkään homma. Katotaan sitten tarviiko uutta näytönohjaintakaan.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 020
Unohtamatta että vedelle tämmönen pitäs laittaa samalla...

Aquacomputerilta laatu blokit.
Aqua Computer Webshop
Onko jotain testejä, että aquacomputer on hyvä vegalle vai edellisten kokemusten perusteella?

Joku vesiblocki pitää jossain välissä ostaa.

Päällisin puolin tarkasteltuna en tee noilla mitään, koska inhoan plexiä. Voiko heikompaa materiaalia enää blockeihin laittaa?
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
1 248
Onko jotain testejä, että aquacomputer on hyvä vegalle vai edellisten kokemusten perusteella?

Joku vesiblocki pitää jossain välissä ostaa.

Päällisin puolin tarkasteltuna en tee noilla mitään, koska inhoan plexiä. Voiko heikompaa materiaalia enää blockeihin laittaa?
Fury/Nano blokit oli hyviä :) Mulla on edelleen sellainen Nanossa kiinni. Lämmöt ei koskaan noussut yli 45 asteen vaikka kortti kulutti jotain ~310W.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 020
Fury/Nano blokit oli hyviä :) Mulla on edelleen sellainen Nanossa kiinni. Lämmöt ei koskaan noussut yli 45 asteen vaikka kortti kulutti jotain ~310W.
Varastotilanne sanoo vain että pitkä toimitusaika. Kiireisen hommaa ei taida nuo siis olla.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
243 590
Viestejä
4 252 470
Jäsenet
71 344
Uusin jäsen
Suskari

Hinta.fi

Ylös Bottom