AMD RX Vega 64 / 56

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 077
Kannattaako vielä 420€ hinnalla ostella tätä Vega 56 korttia?
Ihan ok hinta/laatu ja jos löytyy vielä 1ms 144Hz näyttöä kaveriksi, niin on juhlaa. esim. acer XF240H freesync
Itseltä lenti viimeinen nvidian näyttis makkarista roskiin ja tilalle tuli amd ja XF240H näyttö, nyt on 1ms freesync 144Hz 212€ näyttöjä joka huoneessa. :happy:

Edit:hmmm, siis mikä valmistajan kortti 420e?
ah xfx, kyllä omat xfx tuotteet on ollut toimivia

Edit:
 
Viimeksi muokattu:

oisqi

Rajat "VegaGOD" Monga ♿️
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
440
Onko jotain testejä, että aquacomputer on hyvä vegalle vai edellisten kokemusten perusteella?

Joku vesiblocki pitää jossain välissä ostaa.

Päällisin puolin tarkasteltuna en tee noilla mitään, koska inhoan plexiä. Voiko heikompaa materiaalia enää blockeihin laittaa?
en tiedä lähtisinkö muualta kuin a-coolilta/ ekwb:ltä blokkia tilailemaan. hintaerot niin minimaalisia ja kuitenkin nuo kaksi tuottavat varmaan laadukkaimpia vesivermeitä.

EK:n blokki 111€

EK-FC Radeon Vega – EK Webshop

Eikös vega 56 64:n biossilla ja kelloilla ole nopeampi entä 1070?
kyllähän se on, mutta refujäähyllä aivan tajuttoman äänekäs ja vesiblokin kanssa hinta nousee aika paljon. lisäksi kellotettuna 1070 pistää myös aika hyvin kampoihin.
 

oma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
Aquacomputerhan on ihan laadukas valmistaja, mutta jos haluaa olla kitupiikki niin noita Alphacoolin "semi-AIO" gpu blokki/radi komboa kannattaa harkita. Sitä kun voi sitten tulevaisuudessa 60 euron sijoituksella käyttää ihan missä vain näyttiksessä (ja tarvittaessa siirtyä vaika ihan diy vesizydeemeihin). Ainut mikä tuossa alphacoolin blokissa on huonoa, on että passiivisesti jäähtyy vrm.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 051
Aquacomputerhan on ihan laadukas valmistaja, mutta jos haluaa olla kitupiikki niin noita Alphacoolin "semi-AIO" gpu blokki/radi komboa kannattaa harkita. Sitä kun voi sitten tulevaisuudessa 60 euron sijoituksella käyttää ihan missä vain näyttiksessä (ja tarvittaessa siirtyä vaika ihan diy vesizydeemeihin). Ainut mikä tuossa alphacoolin blokissa on huonoa, on että passiivisesti jäähtyy vrm.
Ite olen ollu tyytyväinen kyllä tohon ac eiswolfiin. On se vaan niin kätevää jos koneen osat vaihtuu ja itellä osat on ainaki kolme kertaa vaihtunu, emo prossu setti tän ac aio setin kanssa. Noista pikaliittimistä ei isompaa tippaa enempää tipu.

Joo onhan se passiivinen mutta jos kotelossa tuuletus pelittää niin ei ole ongelmaa. Suurin miinus tulee ohjeiden värien epäselvyydestä ja pikkutarkasta lämpötyynyjen leikkaamisesta/silpomisesta, sitä meinaa riittää. Ei suositella herkkä hermoisille ;)

Huomion arvoinen seikka myös se että bios vipua ei pääse enää kääntelemään tämän Aion kanssa koska se jää ns kuoren sisään.

Se ketä täällä sanoi että ei fläshää molempia bioseja niin se toinen mikä EI ole ensisijaisesti käytössä, on lukittu eli sitä ei voi fläshätä. Fläshäys muuten on lasten leikkiä kunhan varmuuskopioi alkuperäisen ensiksi.

Omat asetukset ollu näin jo pitkään:

Vega56@64 bios
P6 1582
P7 1702
Molemmilla 1200mV

Muistit 1090mhz@1200mhz
Plimit täysillä

Lämmöt jotain +50c kun samassa kierrossa myös i7 8700 eisbaerillä. Mukava laajennus mahdollisuus myös Ac aio:ssa =)

Nyt kokeiltu laskea P7 1680mhz ja coren voltteja -30mV Msi AB:lla.

Vedelle laittamisesta vielä että parhaimmat takuuehdot on kyllä MSI:llä eikä Xfx:llä meinaa takuu ei lähde jos laittaa blokin :) Vähän sama kuin Evga vihreällä leirillä, toki Msi myös sielläkin =)
 

oisqi

Rajat "VegaGOD" Monga ♿️
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
440
Vedelle laittamisesta vielä että parhaimmat takuuehdot on kyllä MSI:llä eikä Xfx:llä meinaa takuu ei lähde jos laittaa blokin :) Vähän sama kuin Evga vihreällä leirillä, toki Msi myös sielläkin =)
MSI:llä taisi tuo takuun säilyminen koskea vaan huippupään erikoismalleja.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 051
MSI:llä taisi tuo takuun säilyminen koskea vaan huippupään erikoismalleja.
Koskee myös esim tätä omaa Msi Vega 56 näyttistäkin. Monta kertaa olen asiaa kysellyt Msi:ltä ja täälläkin olen asiasta maininnut jokusen kerran useita sivuja sitten
 

oisqi

Rajat "VegaGOD" Monga ♿️
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
440
Koskee myös esim tätä omaa Msi Vega 56 näyttistäkin. Monta kertaa olen asiaa kysellyt Msi:ltä ja täälläkin olen asiasta maininnut jokusen kerran useita sivuja sitten
OK, vähän ollut epäselvä tuo linja. hyvä tietää. :tup:
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 047
Muistit 1090mhz@1200mhz
Edelleen. Se muistijännite on sinulla 1350mV jos ajat 64 biosilla. Sitä muistijännitettä ei edelleenkään voi säätää. Sillä "muistijännite" säädöllä vaan saat sen aikaiseksi että coren p-staget lukittuu tuohon 1200mV.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 051
Edelleen. Se muistijännite on sinulla 1350mV jos ajat 64 biosilla. Sitä muistijännitettä ei edelleenkään voi säätää. Sillä "muistijännite" säädöllä vaan saat sen aikaiseksi että coren p-staget lukittuu tuohon 1200mV.
Aivan juu, aina sitä tulee vaan pideltyä. Eli p core voltage säätäminen on turhaa jos muistijännitettä säätää? Muistilla aina siis 64lla 1350mV. Ok :)

Menikös se niin että jos säätää core volteiksi vaikka 1200mV ja käyttää Afterburneria ja pistää sillä -50mV niin core voltage on sitten 1150mV? Toimivat siis keskenään?
 

oisqi

Rajat "VegaGOD" Monga ♿️
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
440
Aivan juu, aina sitä tulee vaan pideltyä. Eli p core voltage säätäminen on turhaa jos muistijännitettä säätää? Muistilla aina siis 64lla 1350mV. Ok :)

Menikös se niin että jos säätää core volteiksi vaikka 1200mV ja käyttää Afterburneria ja pistää sillä -50mV niin core voltage on sitten 1150mV? Toimivat siis keskenään?
säädätkö siis watmanilla ja ab:llä ristiin?

 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 047
Aivan juu, aina sitä tulee vaan pideltyä. Eli p core voltage säätäminen on turhaa jos muistijännitettä säätää? Muistilla aina siis 64lla 1350mV. Ok :)

Menikös se niin että jos säätää core volteiksi vaikka 1200mV ja käyttää Afterburneria ja pistää sillä -50mV niin core voltage on sitten 1150mV? Toimivat siis keskenään?
Siis siitä muistivoltti säädöstä kun ei oikein ole tarkkaa tietoa että mitä kaikkea se loppupelissä säätää, niin itse jättäisin sen ihan defaultille. Sehän voi olla vaikka Vegan SoC jännite, jolloin tuollainen 1200mV kuulostaa hiukan kovalta sinne.

Itte en afterburneria ole juurikaan käyttänyt joten en osaa sanoa tuohon. Käytän sitä ainoastaan OSD juttuihin, en kellotteluun.
 

oma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
Suosittelen kaikille softbios modausta niin saa säädettyä kyllä ja vaikka mitä (tosin ei kannata koskea sellaisiin säätöihin mistä ei ymmärrä mitään)

Softbios Modaus
Tässä tarvittavat tiedot onnistuneeseen softbios modaukseen.

Tärkeä:
Muistakaa ottaa backup regeditin 00000 kansiosta, jos jokin menee vikaan niin Windowsin käynnistys safe moodissa ja backup regeditti käyttöön tai ajurien uudelleen asennus.

@mRkukov "..tuolta 0000 kansiosta voi suoraan poistaa sen powertable rivin. Ajurien asennuksen jälkeen sitä ei ole, eikä sitä tarvita." Defaulttina powertable riviä ei löydy regeditistä, joten sen myös vain poistamalla voi palauttaa ajurinsa default asetuksille.

Uuden regeditin voi testata myös ilman windowsin uudelleenkäynnistystä CRU ohjelman mukana tulleella "restart.exe" mikä uudelleenkäynnistää näytönohjaimen ajurit.
Minun mielestä tuo VegaSoftPowerTableEditor on sen verran yksinkertainen ohjelma ettei tarvitse erityisiä step-by-step ohjeita. Voit ladata allaolevasta ohjeet linkistä tuon MorePowerVegaxx.zip, jonka sitten avaamalla näet mallin lähes alkuperäisistä asetuksista (ainoastaan powerlimit on nostettu 50% tuonne 142%).

Linkit alkuperäisiin lähteisiin:

ohjeet: http://www.overclock.net/t/1633446/preliminary-view-of-amd-vega-bios/250#post_26297003
Tuossa ladattavassa regeditissä powerlimit maximia on muutettu 142%, muuta siinä ei muistaakseni ollut muutettu.

softa: Releases · halsafar/Vega64SoftPowerTableEditor · GitHub
Softa tarvitsee toimiakseen --> Download | Mono (GTK# for .NET)
Helppotyöstöinen GUI ohjelma ajurien regeditin säätämiseen (tämän kyllä pystyy tekemään manuaalisestikin, mutta oli minusta liian työlästä notepadilla).


Alkuperäiset kommentit tuolta overclock.net threadin ensimmäiseltä sivulta:
Hellm has created SoftPowerPlayTable key files. This PowerPlay in registry the driver will give priority over firmware PowerPlay. This is the same as on past cards where we used 'Extend Official Overclocking Limits' in MSI AB. It is a known workaround which does not cause issues to OS/driver. The registry PowerPlay can be modified like we would the VBIOS one, I will add guide soon, for now reference Linux VEGA PP linked above, info below and Hellm's post here and here.

Halsafar has created Vega64SoftPowerTableEditor, link to repository, link to compiled release and post within this thread. (Note: GTK# for .NET needed for app to work.)


Muut hyvät linkit:

Vegan tehon hyödyntäminen mainaamiseen (reddit linkkiä en osaa tänne laittaa ilman että avaa koko perkeleen linkin tänne..)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 047
Hetkinen hetkinen, Wattmanin muistijännite säätö pitää olla sama kuin p7 tai enemmän, jos vähemmän niin coren voltit ei nouse yli tuon määrittelemäsi "kattovoltin". Eli jos sen jättää defaultille se on yleensä vähemmän kuin mitä saatat säätää coren volteille, jolloin niillä säädöillä ei ole mitään merkitystä.

Suosittelen kaikille softbios modausta niin saa säädettyä kyllä ja vaikka mitä (tosin ei kannata koskea sellaisiin säätöihin mistä ei ymmärrä mitään)
Ööh ei se kyllä käsittääkseni noin mene.
 

oma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
No availes jiipee ohjelmat ja kato mitä käy kun säädät sitä, kyllä se minulla ainakin määrittelee maksimi jännitteen. Sitten lisää tietoa voi katsella Youtuben Bull Mentulan videolta eli buildzoidn videolta mitä se wattimiehen "muistijännite" säätää.

Edit: Täytyy myös lisätä sen verran että jos sen wattimiehen "muistijännitteen" säätää liian alas estää se myös muistikellojen noston (omakohtainen kokemus).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 051
Siis siitä muistivoltti säädöstä kun ei oikein ole tarkkaa tietoa että mitä kaikkea se loppupelissä säätää, niin itse jättäisin sen ihan defaultille. Sehän voi olla vaikka Vegan SoC jännite, jolloin tuollainen 1200mV kuulostaa hiukan kovalta sinne.

Itte en afterburneria ole juurikaan käyttänyt joten en osaa sanoa tuohon. Käytän sitä ainoastaan OSD juttuihin, en kellotteluun.
Siis osd juttuihin käytän kans tota mutta eikös ne kellotuksetkin aina ole myös siinä samalla käytössä kun ab:n avaa vai saiko rivaturnerin yksinään auki?

Joo nyt en enää ummarra mitä voltteja mihin jos täällä on kahdenlaisia näkökulmia asiasta? @oma mikä ihmeen softbios? Kyllä kuusnepan bios riittää...
 

oma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
Siis osd juttuihin käytän kans tota mutta eikös ne kellotuksetkin aina ole myös siinä samalla käytössä kun ab:n avaa vai saiko rivaturnerin yksinään auki?

Joo nyt en enää ummarra mitä voltteja mihin jos täällä on kahdenlaisia näkökulmia asiasta? @oma mikä ihmeen softbios? Kyllä kuusnepan bios riittää...
Kuusnepan bios on ihan jees, mutta kun niitä asetuksia ei valitettavasti pysty säätämään tarpeeksi hienovaraisesti. Varsinkin kun itsellä on ilmalla, niin alivoltittaminen on hyvinkin tärkeässä roolissa ja valitettavasti wattimiehen alivoltittaminen stoppaa p-stage 5 voltteihin eli oliko ne 1100mV?
Menin editoimaan tuossa aiemmin tuohon aiempaan postaukseen tuosta softbiosmodauksesta AMD RX Vega 64 / 56

Edit: Piti sanoa en suosittele kahden ohjelman käyttämistä kellojen/volttien säätämiseen, ainoastaan ongelmia luvassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 388
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 047
No availes jiipee ohjelmat ja kato mitä käy kun säädät sitä, kyllä se minulla ainakin määrittelee maksimi jännitteen. Sitten lisää tietoa voi katsella Youtuben Bull Mentulan videolta eli buildzoidn videolta mitä se wattimiehen "muistijännite" säätää.

Edit: Täytyy myös lisätä sen verran että jos sen wattimiehen "muistijännitteen" säätää liian alas estää se myös muistikellojen noston (omakohtainen kokemus).
Kyllä mulla vega 56 ihan vakiolla 950mV coren kellot nousee sinne 1200mV.

En nyt tiedä että onko meillä jokin väärinkäsitys nyt tässä, mutta youtube bullin videolta minäkin oman infoni olen kaivanut ja siellä kyllä mielestäni varsin selvästi ilmaistiin että tuota muistivolttia jos nostat, niin se hilaa coren jännitteitä ylös, eli jos isket sen 1200mV ja haluat alivoltittaa niin eipäs onnistu kun core voltit on selkään ainakin p7 stagella ja varmaan myös p6 stagella se 1200mV

Itse heitin ilmoille jo tuossa aiemmin että se muistijännite voi olla vaikka Vegan SoC jännite. Mutta mielestäni 1200mV on kyllä ihan turhan kova jos vakio on 64:ssa mitä 1050mV? 56:ssa se on 950mV
 

oma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
En tiedä mutta kun nyt tässä mainailen niin forceemalla "muistijännitteen" 885 niin vddc on 0.8818, vaikka wattimiehessä corevoltit on tällä hetkellä 905.. Niin se antaa p7-stagelle jännitteelle uuden katon, eli silloin sillä p7-stagen jännitesäädöillä ei ole mitään merkitystä, mutta jos minä laitan 950 muistijännitteeksi wattimiehessä niin voin sanoa että pakottaa myös p7-stagen 950. Näin ainakin minulla (tai todellisuudessa se pakottaa sen 1100mV (softbiosmodauksella saan alitettua p5 stagen jännitteen), Sapphire RX Vega 64 Hwinfo ilmoittaa Muistivolteiksi 1350mV

(ps. en kyllä lyö päätäni pantiksi, voin olla myös mahdollisesti väärässä. Olen vain itse huomannut että näin minulla tuo wattimiehen "muistijännite" säätö toimii)
hwinfo.jpg

Maximia ei kannata ihmetellä kun ne on minun "peli" rekisterifilulla tulleet.
wattimies.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 051
Kuusnepan bios on ihan jees, mutta kun niitä asetuksia ei valitettavasti pysty säätämään tarpeeksi hienovaraisesti. Varsinkin kun itsellä on ilmalla, niin alivoltittaminen on hyvinkin tärkeässä roolissa ja valitettavasti wattimiehen alivoltittaminen stoppaa p-stage 5 voltteihin eli oliko ne 1100mV?
Menin editoimaan tuossa aiemmin tuohon aiempaan postaukseen tuosta softbiosmodauksesta AMD RX Vega 64 / 56

Edit: Piti sanoa en suosittele kahden ohjelman käyttämistä kellojen/volttien säätämiseen, ainoastaan ongelmia luvassa.
Joo tarvii tutkia tuota softbiosia. Itellä ei siis ole niin tarkkaa miten kovat mV kortilleni lyön koska kortti on vedellä. Niin ja mitään ongelmia ei ole esiintynyt Ab+Wattimiehen yhdistelmällä :)

Kyllä mulla vega 56 ihan vakiolla 950mV coren kellot nousee sinne 1200mV.

En nyt tiedä että onko meillä jokin väärinkäsitys nyt tässä, mutta youtube bullin videolta minäkin oman infoni olen kaivanut ja siellä kyllä mielestäni varsin selvästi ilmaistiin että tuota muistivolttia jos nostat, niin se hilaa coren jännitteitä ylös, eli jos isket sen 1200mV ja haluat alivoltittaa niin eipäs onnistu kun core voltit on selkään ainakin p7 stagella ja varmaan myös p6 stagella se 1200mV

Itse heitin ilmoille jo tuossa aiemmin että se muistijännite voi olla vaikka Vegan SoC jännite. Mutta mielestäni 1200mV on kyllä ihan turhan kova jos vakio on 64:ssa mitä 1050mV? 56:ssa se on 950mV
Heitetääs mielenkiintone juttu. Laitoin tosiaan muistille ja p6+p7:lle 1200mV ja Afterburnerista Core Voltage -30mV. Tämän jälkeen pelatessani bf1 netissä katsoin gpu z maksimi voltti kohtaa (vddc) ja se oli, kappas vaan 1.162v :) Kyllä Afterburnerilla saa Wattimiehen voltit laskemaan ;)
 

oma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
Sulla kun on vedellä niin on mahdollista että saat vielä kovemmat kellot nostelemalla powerlimittiä, jos innostut kokeilemaan :). Edit: SoftBiosModauksella sen saa ainakin tuonne 142%, tai sen verran noihin valmiisiin modausfiluihin on laitettu. Pitäisikin lukea tuo koko threadi mutta kun on niin pirusti viestejä siellä..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 051
Sulla kun on vedellä niin on mahdollista että saat vielä kovemmat kellot nostelemalla powerlimittiä, jos innostut kokeilemaan :).
Öö, powerlimittihän mulla on aina tapissa siinä 50:ssä vai tarkoitatko jotain muuta? Pelatessa kellot pyörii siellä 1650-1700mhz lähes koko ajan :)

On ollu kyllä huikea kortti varsinkin kun näyttönä vielä 34" 2560x1080 freesync@144hz. Tosin käytän 120hz pelatessa. Vähemmän lämpiää kortti tällöin ja on riittävän sulavaa meno silti ;)
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Kyllä mulla vega 56 ihan vakiolla 950mV coren kellot nousee sinne 1200mV.

En nyt tiedä että onko meillä jokin väärinkäsitys nyt tässä, mutta youtube bullin videolta minäkin oman infoni olen kaivanut ja siellä kyllä mielestäni varsin selvästi ilmaistiin että tuota muistivolttia jos nostat, niin se hilaa coren jännitteitä ylös, eli jos isket sen 1200mV ja haluat alivoltittaa niin eipäs onnistu kun core voltit on selkään ainakin p7 stagella ja varmaan myös p6 stagella se 1200mV

Itse heitin ilmoille jo tuossa aiemmin että se muistijännite voi olla vaikka Vegan SoC jännite. Mutta mielestäni 1200mV on kyllä ihan turhan kova jos vakio on 64:ssa mitä 1050mV? 56:ssa se on 950mV
Se "muistijännite" taitaa kyllä olla joku ihan muu kuin muistijännite ja ilmeisesti samalla määrittää minimi GPU-jännitteen P6/7 tiloille.
Aika isot erot tehonkulutuksessa pienille suorituskykyeroille...
Vega 64 Overclocking & Undervolting information & guide
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 388
Eikös sen muistijännitteen ole todettu jo olevan V_core_FLOOR, eli p6 ja p7 asetukset eivät mene alemmaksi mitä muistijännite, mutta voivat olla sitä korkeampia. Ainakin tämähän taisi olla se buildzoidin lopputulos.
 

oma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
Eikös sen muistijännitteen ole todettu jo olevan V_core_FLOOR, eli p6 ja p7 asetukset eivät mene alemmaksi mitä muistijännite, mutta voivat olla sitä korkeampia. Ainakin tämähän taisi olla se buildzoidin lopputulos.
En muista tarkalleen mitä internetin omapoika Buildzoid Mentula siinä videolla mainitsi tuon v_core_floorin jälkeen, mutta itselläni kyllä tuo muistijännitteen säätö kuten osoitin estää p6-7 jännitteiden menemästä sen yli, alitse kyllä onnistuu.

Nyt rupesin miettimään, että onkohan sillä merkitystä missä "stagessa" näyttis lymyilee. Näissä mun säätämissä kokeiluissa olen ollut selvästi aina siinä p7 tilassa..
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
806
Star Wars Battlefront 2 im Benchmark (Seite 2)
Olisi Vesijäähy-Vega64:sta korkeilla kellotuksilla mukava nähdä miten se suhtautuu GTX 1080 Ti:tä vastaan. Veikkaan että pääsisi jopa ohi. Toki tämä tilanne itsessään olisi jo väärä, jos verrataan custom-modattua Vegaa referenssi-TI:hin Vegaa suosivassa pelissä, joten ehkä tuossakin pitäisi verrata myös ylikellotettuun Ti-korttiin.
Star Wars Battlefront 2 - Unsere effektgeladenen und anspruchsvollen Singleplayer-Benchmarks zum Launch [Update: Radeon Software 17.11.2 vs. 17.11.1]
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 388
Isoja eroja noiden kahden testin välillä, Vega 64 refu vs. 1080 Ti refujen ero oli vain ~14%, kun Vedellä Vega 64 vs custom-1080 Ti ero oli jo 31%. Vesivegalla muistikellot oli nostettu jo mukavasti sinne 1100 MHz mutta core oli aika alhainen 1580, kun 1700 on suhteellisen helposti saavutettavissa. No, eiköhän tuosta Ti:stäkin olisi voinut kelloja nostaa vielä samalla tavalla. Muutenkin aikalailla eroavat testitulokset näissä, toisessa testissä Vega 56 kamppailee 1080:n kanssa, toisessa hyvä että pärjää 1070:lle.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
806
Isoja eroja noiden kahden testin välillä, Vega 64 refu vs. 1080 Ti refujen ero oli vain ~14%, kun Vedellä Vega 64 vs custom-1080 Ti ero oli jo 31%. Vesivegalla muistikellot oli nostettu jo mukavasti sinne 1100 MHz mutta core oli aika alhainen 1580, kun 1700 on suhteellisen helposti saavutettavissa. No, eiköhän tuosta Ti:stäkin olisi voinut kelloja nostaa vielä samalla tavalla. Muutenkin aikalailla eroavat testitulokset näissä, toisessa testissä Vega 56 kamppailee 1080:n kanssa, toisessa hyvä että pärjää 1070:lle.
Pcgameshardware käyttänyt TAA/16xAF joka hidastaa. Myös benchmark pätkä on eri.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 430
Eikös sen muistijännitteen ole todettu jo olevan V_core_FLOOR, eli p6 ja p7 asetukset eivät mene alemmaksi mitä muistijännite, mutta voivat olla sitä korkeampia. Ainakin tämähän taisi olla se buildzoidin lopputulos.
Näin se täytyy olla kun suositellaan asettamaan muistijännite samaan tai alemmas kuin vcore.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 731
Hetkinen hetkinen, Wattmanin muistijännite säätö pitää olla sama kuin p7 tai enemmän, jos vähemmän niin coren voltit ei nouse yli tuon määrittelemäsi "kattovoltin". Eli jos sen jättää defaultille se on yleensä vähemmän kuin mitä saatat säätää coren volteille, jolloin niillä säädöillä ei ole mitään merkitystä.
Voisit korjata postaukseesi tuon tiedon oikeaksi niin voisi jopa tykätä viestistäsi. :)

"memory voltage" on siis kaiken tiedon mukaan pohja, ei katto. Jos muistivoltit asetettu 1100mV niin ei mitään väliä vaikka asettaisit 800mV P6/P7 kun pohja on tuo 1100mV.

Ohjeeseen myös sellainen korjaus että tuolta 0000 kansiosta voi suoraan poistaa sen powertable rivin. Ajurien asennuksen jälkeen sitä ei ole, eikä sitä tarvita.
 

oma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
Voisit korjata postaukseesi tuon tiedon oikeaksi niin voisi jopa tykätä viestistäsi. :)

"memory voltage" on siis kaiken tiedon mukaan pohja, ei katto. Jos muistivoltit asetettu 1100mV niin ei mitään väliä vaikka asettaisit 800mV P6/P7 kun pohja on tuo 1100mV.

Ohjeeseen myös sellainen korjaus että tuolta 0000 kansiosta voi suoraan poistaa sen powertable rivin. Ajurien asennuksen jälkeen sitä ei ole, eikä sitä tarvita.
Mä itseasiassa poistin sen tekstin kokonaan, koska lause oli väärin muotoiltu. ps. lisäsin myös tuon sinun vihjeesi, mikä itseasiassa on myös ihan näppärä keino nollata softbiosmodaus. :)
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 731
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 047
Eikös sen muistijännitteen ole todettu jo olevan V_core_FLOOR, eli p6 ja p7 asetukset eivät mene alemmaksi mitä muistijännite, mutta voivat olla sitä korkeampia. Ainakin tämähän taisi olla se buildzoidin lopputulos.
No siitä ei kai edelleenkään ole tarkkaa tietoa muuta kuin AMD:llä että mikä jännite se oikein on. Mutta kuten ehkä olette huomanneet, niin GPU-Z näyttää nykyisin Vegan SoC kellot joten sellainen kun kortissa on niin tarvitseehan sekin jännitettä toimiakseen, niin miksei tuo voisi olla sen jännite?
Mutta tosiaan mitään varmaa tietoa ei kai missään ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 346
Olin mielessäni ajatellut että jostain black friday tms. tarjouksesta olisi voinut ostaa custom vegan kohtuuhintaan hyvällä tuurilla. XFX:n kuvat customista valoi vielä toivoa mutta taitaa olla turha toivo :rage: Ja olihan se Asus testissä ajat sitten vaan eipä näy missään. Aika ankea suoritus, onhan julkaisusta jo yli 3kk.

Ehkä pitää tyytyä vakiosirkkeliin jos sellainen alennukseen sattuu.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
219
Uudet ajurit ja pojot vain paranee samoilla asetuksilla:rofl: Nyt kulkee core 1694MHz aika tasaisesti kun watmanissa on P7 1722MHz@1130mv. Tosin VDDC on muka vain 1,0813v gpu-z:n mukaan joten ota tuosta taas selvää miten tuo toimii. Ja jos P7:lle antaa 1150mV niin 1740MHz-1720MHz välillä pysyy core mutta pojot ei siitä nouse kyllä enää eikä kortin vakaus.

Timespyssä irtosi sitten 8145 graphics pojoa ja 7778 pojoa.

Toki astetta viileämmällä kämpällä voi olla jo enemmän vaikutusta noiden lisäpojojen verran.
1722MHz_1130mV.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
202
Superposition reilu 6000 pojoa itsellä, 1542mhz 1060mv. mem 900mhz.
1080 extreme ajeltu pienemmällä puhalluksella 4500pojoa.
4k optimized tosiaan sulavampi.

Kuulokkeilla refu vielä menee jos kaiken irrottaa.

Mutta kyllä näemmä, vesillä myös V56 mahdollista saada 15-20% lisää jerkkua.

Aina ei ole tarvetta ajaa täysillä.
Kunhan rajaa fps:t, Doom Vulkanilla pyörii tosi hienosti 1080p 144fps 144hz ja kortti on hiljainen.

edit: Timespy 7096 points
 
Viimeksi muokattu:

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Käytännössä siis neljän korttipaikan paksuinen tuo.
Fyysisesti vie suoraan ainakin sen kolme ja sitten tuulettimet tarvitsevat "hengitystilaksi" loput.

PCI-e "300W" speksi sallii ihan virallisesti kolmen korttipaikan paksuuden niin siihen saisi varmasti "blower"-mallisenakin nykyisiä referenssejä selvästi tehokkaamman ja hiljaisemman jäähyn.
(mutta suurempaa kortin leveyttähän PCI-e speksi ei itse asiassa salli)
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 051
Samalainenhan tuo on jotakuinkin kuin rx 580 red devil eikä sekään mielestäni pahannäköinen ollut. Aika möhkäle silti. Toivottavasti tässäkin kortissa sama juttu että jos on coil whineä niin saa vaihtaa takuun piikkiin. Näin ainakin rx580sen kohdalla. Tosin eipä sitä ollut nimekskään siinä kortissa mikä oli kyllä ihme tänä päivänä :)
En nyt muista olisko oc3d sivuilla olleessa revikassa tästä maininta...?
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 731
Johtuukohan mining ajureista vai mistä kun videoita toistaessa tulee todella helposti vaaleansininen kaatumisruutu? 56@64bios ilman ylimääräistä kellotusta tai mitään. :/

Edit: Johtunee jostain mpc plugarista varmaan...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 051
Nyt laskin 1200mV --> 1150mV kaikki kolme kohtaa ja coren kellot oli maksimissaan siellä 1670mhz kun p6 1580mhz p7 1682mhz ja muistit sen 1090mhz. Lämmöt oli maksimissaan corelta 46c, hbm suuri piirtei sama ja hotspot muistaakseni 67c. Näin kun pelasin bf1 netissä jotain 30min.
Niin ja maks vddc voltage gpu z:ssa oli 1.150v ja pelissä ab:lla seurattuna koko ajan pyöri ~1.1v paikkeilla. Tuntuis olevan aika jees.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
377
Nyt laskin 1200mV --> 1150mV kaikki kolme kohtaa ja coren kellot oli maksimissaan siellä 1670mhz kun p6 1580mhz p7 1682mhz ja muistit sen 1090mhz. Lämmöt oli maksimissaan corelta 46c, hbm suuri piirtei sama ja hotspot muistaakseni 67c. Näin kun pelasin bf1 netissä jotain 30min.
Niin ja maks vddc voltage gpu z:ssa oli 1.150v ja pelissä ab:lla seurattuna koko ajan pyöri ~1.1v paikkeilla. Tuntuis olevan aika jees.
Ootko kokeillu nostaa muisteja koska mulla rupes kulkemaan jonku päivityksen jälkee 1170Mhz vakaana. 1195Mhz Rupes tulemaan vähä välkyntää niin tohon tiputin ja sillä pelaillu viikon pari.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 051
Ootko kokeillu nostaa muisteja koska mulla rupes kulkemaan jonku päivityksen jälkee 1170Mhz vakaana. 1195Mhz Rupes tulemaan vähä välkyntää niin tohon tiputin ja sillä pelaillu viikon pari.
En oo kokeillu vielä. Voisha sitä kokeilla. Tulee aika hyvi tehoa lisää ton noston jälkeen lisää? :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 161
Noniin, komplett myy eioota aika monesta Vega 56-mallista melko edullisesti. Halvimman hinta 419 mutta toimitusajaksi luvataan 29.11, tosin tuo luvattu toimitusaika oli eilen 28.11 eli näyttäisi siirtyvän jatkuvasti, eli ei tiedä, koska oikeasti saatavilla.

Eli jos on aikaa odotella niin sieltä saanee jossain vaiheessa halvalla, omani laitoin illalla tilaukseen.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Noniin, komplett myy eioota aika monesta Vega 56-mallista melko edullisesti. Halvimman hinta 419 mutta toimitusajaksi luvataan 29.11, tosin tuo luvattu toimitusaika oli eilen 28.11 eli näyttäisi siirtyvän jatkuvasti, eli ei tiedä, koska oikeasti saatavilla.

Eli jos on aikaa odotella niin sieltä saanee jossain vaiheessa halvalla, omani laitoin illalla tilaukseen.
Itsekkin tekis mieli laittaa tilaukseen... MUTTA pakko oottaa perjantaihin, että josko hinta vielä laskee.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Mitä mieltä porukka siitä, jos ostan vega 56:n ja prossuna on tällä hetkellä i5 4690k kellotettuna 4,7Ghz... Tarkoitus olisi ensivuonna päivittää zen+. Pelaan: PUBG @ 1080p. Tällä hetkellä omistan gtx 1060 6GB. Mietteitä kiitos!
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
474
Mitä mieltä porukka siitä, jos ostan vega 56:n ja prossuna on tällä hetkellä i5 4690k kellotettuna 4,7Ghz... Tarkoitus olisi ensivuonna päivittää zen+. Pelaan: PUBG @ 1080p. Tällä hetkellä omistan gtx 1060 6GB. Mietteitä kiitos!

Itellä on i7 4770S @3.9GHz ja ei se 1440p @60Hz menoa viel haittaa. Toi 1080p voi olla, että et ehkä ihan vikoja fraameja saa irti EDIT JOS ON ISO REFRESH RATE. Toki PUBG:stä en tiedä niin tarkkaan miten skaalautaa ja millä raudalla. Ainoa mitä oon kuullut, että graffohin ym nähden se on aivan perkeleen huonosti optimoitu.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 534
Viestejä
4 235 944
Jäsenet
71 223
Uusin jäsen
Jonvali

Hinta.fi

Ylös Bottom