AMD RX 6000-sarjan-/ 6800(XT) / RX 6900- saatavuus-/tilausseuranta

Liittynyt
18.01.2020
Viestejä
13
Lukeekos teillä muuten tuossa AMD:n shipping confirmationissa myös maa? Mulla katuosoite, kaupunki ja postinumero sekä Suomen suuntanumerolla puhelinnumero, mutta maa puuttuu Tuskin tää sotkee DHL:n järjestelmiä...
Ei lue, mutta Order Confirmationissa oli FI.
Huomenna ollaan varmasti viisaampia kun paketit liikkuu.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 368
Hienoa että lähtevät liikkeelle.

Alustavasti kyselen että olisiko kukaan teistä 6900xt:n tilanneista ottanutkin mieluummin 6800xt:n?

Jos Pohjois-Savossa päin ketään kiinnostaa vaihtaa hintojen erotuksella voisin olla kiinnostunut...
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 419
Lukeekos teillä muuten tuossa AMD:n shipping confirmationissa myös maa? Mulla katuosoite, kaupunki ja postinumero sekä Suomen suuntanumerolla puhelinnumero, mutta maa puuttuu Tuskin tää sotkee DHL:n järjestelmiä...
Minulla oli kaikki oikein: nimi, maa, osoite ja puhelinnumero (ilman ylimääräisiä nollia).
Otti nuo tiedot kai Paypalilta, kun en itse syöttänyt mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
19
Nyt toimii toi seurantalinkki myös, rahoja ei oo kyl vielä veloitettu kortilta (katevaraus katosi tiedoista joku päivä sitten).
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
Pitkän vatuloinnin jälkeen laitoin Jimssiltä jonoon Sapphire Radeon RX 6800 PULSEn. Saldo näyttää -7 ja 29.12 pitäisi tulla 6-korttia. Jännä nähdä... surullisenkuuluisa Asus Tuf 5700 xt oc pääsee takuurumbaan, hotspot ja muistilämmöt eivät kestä esim cyberpunkkia tai borderlandsia tai dark soulssia vaan kaataa pelin tunnin pelaamisen jälkeen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
56
Täälä kans tuli shipping confirmation 6900XTlle 20.24. 17.12 tilattu ja samantein tuli order confirmation. Katevaraus kans lähti jo pari pv sitten pois, eikä rahoja ole mennyt vielä tililtä, mikä ihmetyttää hieman.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 012
Näköjään 6800 Fighterin jonossa 30-40 sijalla. Katellaan aikaisintaan tammi-helmikuussa :D
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 419
DHL toimittaa RX 6900XT:t Turun kautta (ja edelleen minulle Espooseen), joten varmaan rekka/laivarahdilla tulee.
1608274606603.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
200
Eipä tuosta juuri mitään voi päätellä, tältä näyttää Tampereelle. Pari looppia Tampereella, kierto Pirkkalaan ja takaisin Tampereelle.
1608277949465.png
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
198
Ei voi ei. Omasta paketista ei kuulunut mitään torstain jälkeen, vasta sunnuntaina oli jo Helsingissä. Sen jälkeen kulku oli jokseenkin epämääräistä. :smoke:

1608278263549.png
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 419
Eipä tuosta juuri mitään voi päätellä, tältä näyttää Tampereelle. Pari looppia Tampereella, kierto Pirkkalaan ja takaisin Tampereelle.
Mutta tuollainen sekoiluhan on aivan normaalia jakeluyhtiön toimintaa...
:D
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 368
Nuo välietappien nimet ei pidä paikkaansa seurannassa. Omakin paketti lähti aamulla Tampereelta ja saapui illalla Tampereelle. Sitten lähti jakeluun ja olikin 1h30min päästä perillä.

Eli tuo jälkimmäinen Tampere oli oikeasti Kuopio.
 
Liittynyt
30.11.2020
Viestejä
163
Hienoa, tästähän saadaan joulunaluksen ratoksi Suuri Eindhoven - Suomi kilpailuseuranta VOL.2 :)

Jos nuo noudattavat mitenkään 6800XT-saapumisreittejä ja aikatauluja niin ainakin etelään pitäisi ehtiä jouluksi. Silloin lähti keskiviikkona Eindhovenista ja oli seuraavana maanantaina jakelussa.
 
Liittynyt
04.09.2020
Viestejä
35
Hienoa, tästähän saadaan joulunaluksen ratoksi Suuri Eindhoven - Suomi kilpailuseuranta VOL.2 :)

Jos nuo noudattavat mitenkään 6800XT-saapumisreittejä ja aikatauluja niin ainakin etelään pitäisi ehtiä jouluksi. Silloin lähti keskiviikkona Eindhovenista ja oli seuraavana maanantaina jakelussa.
Minulla muuten lähti 6800xt 14.12 matkaan ja junnaa seurannan perusteella edelleen Eindhovenissa. :rolleyes: Että itteä ainakin jännittää että näinköhän ehtii jouluksi. Ollut kyllä kovan onnen tilaus kaikkinensa vaikka pitäisi kai olla tyytyväinen, että sai ylipäätänsä tilattua.
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
Itse saan olla jännityksessä Jimssin ja sapphiren saatavuuden kanssa. Varmaankin tammikuuhun menee, mutta kai sitä vikaisella 5700 xt:llä sen aikaa vielä pärjää. Jimmyn sivuilla lukee että jonosijoitus 5-10. :cool:
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
246
Minulla muuten lähti 6800xt 14.12 matkaan ja junnaa seurannan perusteella edelleen Eindhovenissa. :rolleyes: Että itteä ainakin jännittää että näinköhän ehtii jouluksi. Ollut kyllä kovan onnen tilaus kaikkinensa vaikka pitäisi kai olla tyytyväinen, että sai ylipäätänsä tilattua.
Sulla lukee kuitenkin, että on lähtenyt sieltä etenemään?
 
Liittynyt
09.12.2020
Viestejä
171
Itellä on kans tulossa 6900XT tuolla jossain. Katevaraus ei ole vieläkään muuttunut veloitukseksi, vaikka on vanhentunut varaus. Omituista..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 141
Lukeekos teillä muuten tuossa AMD:n shipping confirmationissa myös maa? Mulla katuosoite, kaupunki ja postinumero sekä Suomen suuntanumerolla puhelinnumero, mutta maa puuttuu Tuskin tää sotkee DHL:n järjestelmiä...
Tuota voi käydä katsomassa mihin osoitteeseen paketti on menossa, jos epäilyttää. Esim Ä ja Ö osoitteessa on voinut sotkea.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
29
Minulla muuten lähti 6800xt 14.12 matkaan ja junnaa seurannan perusteella edelleen Eindhovenissa. :rolleyes: Että itteä ainakin jännittää että näinköhän ehtii jouluksi. Ollut kyllä kovan onnen tilaus kaikkinensa vaikka pitäisi kai olla tyytyväinen, että sai ylipäätänsä tilattua.
Todennäköisesti liikkuu, ja seuraavan kerran kirjataan helsingissä. Omassa tilauksessani joka tuli maanantaina ei seurattu nuita välietappeja ollenkaan, tuli suoraan Eindhovenista Helsinkiin.

Tilaus oli tehty 8.12 että 6 päivää meni saapua haettavaksi. Etköhän saa jouluksi kortin, kunhat otat haettavaksi jonnekkin R:lle sen, kuriiripalvelulla voi olla ninja se joka käy oventakana ja sit se siirtyy seuraavalle päivälle sen toimitus.
 

Jomppeli

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
Ai että, nyt vihdoin napsahti tuo lähetysvahvistus sähköpostiin! Pieni hymy nousi suunpielille asti. Vielä ei näy seurannassa mitään. Tilausaika 17:13(vahvistus).
Mikähän ajatus tuossa on taustalla, että osa minua myöhemmin tilatuista lähetyksistä on lähetetty (tai ainakin lähetysvahvistus on tullut) minun tilausta aiemmin?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 234
Veikkaan että siellä on AMD:lläkin tulossa jollain konteilla tavaraa eurooppaan ja ne tulevat tietyllä viiveellä satamiin. Siitä vähän kertoo tuokin, että ovat suoraan logistiikasta lähteneet joten eivät päädy mihinkään varastoon odottelemaan ollenkaan ja myyntipäivänä vain osa oli vasta saapunut.
 

FallenOne

Make ATK Great Again
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
113
Eikös nuo 6800xt lähteny kanssa parissa lähetyksessä. Et jos se lähtis tänään illasta tai maanantaina.
No näimpä sitten onneksi kävi. Shipping confirmation tuli, ei näy vielä seurannassa. Tililtä ei tosin ole veloitettu mittän vaikka maksukuitti tuli heti perään sähköpostiin.

Vesiblokkikin lähti tänään postiin, toivottavasti välipäivinä pääsis asentelemaan.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 337
Toi muuten päättyi noin, toi Reddit postaus on mun viesti. Eli vituiksi meni.

Ei kannata luottaa että kaikki on OK ennen kun ehkä sitten kun kortti on DHL:n puolelta lähtenyt Suomen suuntaan, mutta varmaankin vasta kun kortti on omissa käsissä.

Kaikki osannee englantia tarpeeksi ja pystyvät lukemaan ton mun viestin, mutta tiivistettynä tilauksen perumisen lisäksi vielä lisähienoutena AMD päätti maksaa mulle takas -20€ kokonaishinnasta ja eivät ole maksamassa "postituskuluja". Vittu mitä paskaa :D

Toivoin että Reddit olisi ollut tarpeeksi suosittu AMD:n keskuudessa että jotain olisi kiinnostanut, mutta pitää sit tehdä joku tili Twitteriin ja mennä niitä siellä häiritsemään.

AMD:n asiakaspalvelun kautta ei kyllä kannata uskoa saavan mitään vastausta, varsinkin kun tosi loistavasti vastaavat kaikkeen noreply@ osoitteella. Pitää soitella huomenna noille britteihin jos/kun homma ei ole edennyt, jos nyt katsoin oikein, ja olettaen että AMD:n tyypit eivät veloita muuta kun normipuhelin maksun niin voisi reilun tunnin olla jonossa/puhelimessa niiden kanssa että en jää tappiolle tuosta 20€ ryöstämisestä.
Ei Twitter avautuminenkaan auttanut niin päädyin sitten soittamaan AMD:lle (nykypäivänä kun ilmeisesti kuuluu edetä tässä järjestyksessä :D) Vajaan vartin piti odotella mutta sieltä vastasi tosi mukava dude ja otti tiedot ylös jne. ja lupasi selvitellä asiaa sisäisesti mitä on tapahtunut ja palaa viimeistään keskiviikkona mulle meilillä.

Sanoin kyllä moneen kertaan että haluan sen kortin enkä rahoja takaisin jne. ja vasta sitten viimeisenä vaihtoehtona haluan rahat takaisin kokonaisuudessaan (sen parikymppiä mitä yrittävät varastaa multa). Dude myös väitti ymmärtävän tilanteen että noiden korttien ostaminen on vaikeata.

Ei nyt mitään vahvaa luottoa että tuo menisi mitenkään muuten kun että palauttavat sit rahat kokonaisuudessaan. Noille lienee liian mahdotonta järjestää mitään systeemiä mihin mä voisin maksaa tuota korttia uudestaan, varsinkin kun sitten se summa ei täsmää oikeata määrää tuon rahojen palautussekoilun jälkeen.

Noh, ainakin yritetty on ja jatketaan tällä 3070:lla nyt toistaiseksi.

ps. Kun menee https://www.amd.com/en/support/contact ja klikkaa "Community Support" niin linkki ei edes toimi :)
 

Jomppeli

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
541
Ei Twitter avautuminenkaan auttanut niin päädyin sitten soittamaan AMD:lle (nykypäivänä kun ilmeisesti kuuluu edetä tässä järjestyksessä :D) Vajaan vartin piti odotella mutta sieltä vastasi tosi mukava dude ja otti tiedot ylös jne. ja lupasi selvitellä asiaa sisäisesti mitä on tapahtunut ja palaa viimeistään keskiviikkona mulle meilillä.

Sanoin kyllä moneen kertaan että haluan sen kortin enkä rahoja takaisin jne. ja vasta sitten viimeisenä vaihtoehtona haluan rahat takaisin kokonaisuudessaan (sen parikymppiä mitä yrittävät varastaa multa). Dude myös väitti ymmärtävän tilanteen että noiden korttien ostaminen on vaikeata.

Ei nyt mitään vahvaa luottoa että tuo menisi mitenkään muuten kun että palauttavat sit rahat kokonaisuudessaan. Noille lienee liian mahdotonta järjestää mitään systeemiä mihin mä voisin maksaa tuota korttia uudestaan, varsinkin kun sitten se summa ei täsmää oikeata määrää tuon rahojen palautussekoilun jälkeen.

Noh, ainakin yritetty on ja jatketaan tällä 3070:lla nyt toistaiseksi.

ps. Kun menee https://www.amd.com/en/support/contact ja klikkaa "Community Support" niin linkki ei edes toimi :)
Pidetään nyt peukkuja, että AMD hoitaisi asian kunnialla maaliin. Varmaan keino maksaa löytyisi, jos heillä on halua lähettää uusi kortti. Helppo ratkaisu tietysti on vaan rahojen palautus, mutta sillä ei tyytyväistä asiakasta saa tässä saatavuustilanteessa.

Onneksi sulla joku parempi kortti löytyy. Itse yritin Cyberpunkia käynnistellä 1060 6GB:llä ja totesin että ei. :D
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 337
Pidetään nyt peukkuja, että AMD hoitaisi asian kunnialla maaliin. Varmaan keino maksaa löytyisi, jos heillä on halua lähettää uusi kortti. Helppo ratkaisu tietysti on vaan rahojen palautus, mutta sillä ei tyytyväistä asiakasta saa tässä saatavuustilanteessa.

Onneksi sulla joku parempi kortti löytyy. Itse yritin Cyberpunkia käynnistellä 1060 6GB:llä ja totesin että ei. :D
Kiitos! :)

Kasasin kokonaan uuden koneen (jossa tällä hetkellä 5600X + 3070) ja löytyy nyt vanha 1700+1070 PC myyntivalmiina mutta ei tuota vielä jotenkin uskalla myydä kun tuon 3070 kanssa olisi vielä mahdollisuus palauttaa jouluaaton tienoilla...niin kun vaikkakaan en pidä todennäköisenä että tämä AMD sekoilu päätyisi hyvin niin olisi sitten ainakin se 1070 käytössä jos se 6800XT tulisi...

Ja vaikka tää 3070 on 2x tuon 1070 nopeuksinen niin jotenkin ahdistaa alkaa pelaamaan tuolla esim. RDR2:sta uudestaan kun tekisi mieli saada se "oikea" kortti käyttöön että voi nauttia parhaiten. Joo, erittäin tyhmää mutta noin ajattelen tällä hetkellä. Eiköhän tilanne helpota sitten ensi viikosta kun tietää miten tuo menee maaliin ja ei voi enää palauttaa sitä 3070:stä. Niin kun jos tuota 3070 ei voi palauttaa, ja en saa AMD:n 6800XT:tä niin sitten ei kyllä taas ole järkeä ostaa 3080 tai 6800 XT kun joskus juhannuksena kun niitä saa MSRP hinnoilla kun taas 3070 pitää myydä siinä kohtaan ainakin 200€ tappiolla. Ja toki myös peruutin oman AIB 6800XT tilauksen (850€) nelisen päivää sen jälkeen kun AMD väitti lähettäneen niiden oman kortin mulle...

On tämä elämä vaikeata. Sampsa kommentoi hyvin jossain niiden videossa että nämä ovat vertaistukiryhmiä, todellakin :D
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 419
Kovasti tuntuu 6900XT -paketti pyörivän parissa lajittelukeskuksessa, jossa se tulee ja lähtee, mitataan ja punnitaan ja järjestellään ja sormeillaan ja prosessoidaankin.
1608324286490.png

Nyt näyttäisi tulevan Helsingin kautta (siis lentokoneella?)
1608324665454.png

DHL:n saapuvan lähetyksen ennakkotekstiviestikin tuli
1608324577875.png

Jokohan maanantaiksi ehtisi?
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
246
Kovasti tuntuu 6900XT -paketti pyörivän parissa lajittelukeskuksessa, jossa se tulee ja lähtee, mitataan ja punnitaan ja järjestellään ja sormeillaan ja prosessoidaankin.

Nyt näyttäisi tulevan Helsingin kautta (siis lentokoneella?)

DHL:n saapuvan lähetyksen ennakkotekstiviestikin tuli

Jokohan maanantaiksi ehtisi?
Mulla samat mutta näyttää olevan Tampere mihin pitäs tulla. Mulla ei kännykällä tuota lentokonetta näy. Vai katsotko miltä sivuilta
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 419
Mulla samat mutta näyttää olevan Tampere mihin pitäs tulla. Mulla ei kännykällä tuota lentokonetta näy. Vai katsotko miltä sivuilta
Katson sähköpostissa saadun linkin kautta sekä suoraan (Alankomaiden) että myös suomen DHL:n sivuilta, sekä tekstiviestinä saapuneen linkin kautta.
Eri palveluista saa vähän eri määrän detaljeja.
 
Liittynyt
11.11.2020
Viestejä
68
Kovasti tuntuu 6900XT -paketti pyörivän parissa lajittelukeskuksessa, jossa se tulee ja lähtee, mitataan ja punnitaan ja järjestellään ja sormeillaan ja prosessoidaankin.

Nyt näyttäisi tulevan Helsingin kautta (siis lentokoneella?)

DHL:n saapuvan lähetyksen ennakkotekstiviestikin tuli

Jokohan maanantaiksi ehtisi?
Varastomies siellä vaan taitaa pyöritellä pakettia hallinkulmasta toiseen hämäykseksi ennen kuin vie omaan kotiinsa. :think:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 268
Viestejä
4 231 382
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom