AMD RX 6000-sarjan-/ 6800(XT) / RX 6900- saatavuus-/tilausseuranta

Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
15
DHL:n saapuvan lähetyksen ennakkotekstiviestikin tuli

Jokohan maanantaiksi ehtisi?
Ainakin 6800xt osalta tuli viimeviikon perjantaina tuo sama tekstiviesti, ja paketti saapui kuriirin kyydillä seuraavana maanantai-iltana (Helsingissä).
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 807
Onko teillä tullut phishing/scam spämmiä DHL:ästä. Mulle tuli todella oudosti tuollaista mun paypal osoitteeseen? Tosi outo sattuma kun käytän tuota osoitetta vain Paypalissa. Se on nyt tuon maksun myötä myös AMD kaupassa ja tällä tavalla.

Viimeisen päälle vakuuttava huijaus kyllä, just sen takia että osuu samaan aikaan ja samaan erityiseen osoitteeseen, summakin mitä ne yrittää huijata on niin pieni(2 euroa). Toki siinä maksaessa myös sitten luovuttaisi korttitietonsa ja mahdolliset muut henkilötiedot joillekin kusettajille niin tokihan ne niitä käyttää myöhemminkin.

Samaan aikaan siis kuin tuo DHL:n ja AMD:n oman kaupan toiminta on jokseenkin epäselvää. Eka seurantalinkki AMD:n tilauksesta ei näytä edes sitä onko lähetys samalla planeetalla kuin vastaanottaja, saati että missä maassa. Seurantakoodit ovat peräkkäisiä eli noita on helpoo generoida ja hakata siihen palveluun yleisiä postinumeroita, tästäkin ketjusta varmasti pystyisi muutaman tyypin osoitteen ja nimen selvittää hyvin helposti teidän itsenne jakamilla tiedoilla tuolta DHL:nän seurannasta.

DHL:n eri seurantapalvelut näyttää hyvin eri lailla saman lähetyksen tiedot, tietää olevansa tekemisissä pitkän linjan ammattilaisten kanssa kun tuo AMD:kin kuten tuossa yllä, peruutttaa tilauksia pienimmästäkin virheestä ja palauttaa jenkkityylisesti melkein kaikki rahat.

Zuck: I have over 4,000 emails, pictures, addresses, SNS

[Redacted Friend's Name]: What? How'd you manage that one?

Zuck: People just submitted it.

Zuck: I don't know why.

Zuck: They "trust me"

Zuck: Dumb fucks.
 

Jomppeli

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
543
Alustavasti kyselyä kun tuo oma 6900 XT on nyt matkalla, että tahtooko joku vaihtaa oman 6800 XT:n siihen Pk-seudulla (itse Vantaa)? Pistää vaikka yv jos on kiinnostusta niin ei sotketa tätä enempää. Välirahaksi AMD kaupan hintojen erotus. Eli jos tarjoat muualta ostettua 6800 XT niin hyvitän tuon AMD:n suositushinnan mukaan. Vielä en lukkoon lyö mitään, mutta alkuperäinen tarkoitus oli hankkia 3080 tai 6800 XT niin vaihto hieman kiinnostaisi. Voisi sitä tietysti yrittää torissa ottaa löysät eurot pois joltain, mutta en tiedä tahdonko jatkaa korttien odottelua tämän pidempään, kun syyskuusta asti odottanut
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 356
Ei Twitter avautuminenkaan auttanut niin päädyin sitten soittamaan AMD:lle (nykypäivänä kun ilmeisesti kuuluu edetä tässä järjestyksessä :D) Vajaan vartin piti odotella mutta sieltä vastasi tosi mukava dude ja otti tiedot ylös jne. ja lupasi selvitellä asiaa sisäisesti mitä on tapahtunut ja palaa viimeistään keskiviikkona mulle meilillä.

Sanoin kyllä moneen kertaan että haluan sen kortin enkä rahoja takaisin jne. ja vasta sitten viimeisenä vaihtoehtona haluan rahat takaisin kokonaisuudessaan (sen parikymppiä mitä yrittävät varastaa multa). Dude myös väitti ymmärtävän tilanteen että noiden korttien ostaminen on vaikeata.

Ei nyt mitään vahvaa luottoa että tuo menisi mitenkään muuten kun että palauttavat sit rahat kokonaisuudessaan. Noille lienee liian mahdotonta järjestää mitään systeemiä mihin mä voisin maksaa tuota korttia uudestaan, varsinkin kun sitten se summa ei täsmää oikeata määrää tuon rahojen palautussekoilun jälkeen.

Noh, ainakin yritetty on ja jatketaan tällä 3070:lla nyt toistaiseksi.

ps. Kun menee https://www.amd.com/en/support/contact ja klikkaa "Community Support" niin linkki ei edes toimi :)
Tänään muuten tuli meiliä tech.support@amd.com osoitteesta ja sulkivat suoraan mun alkuperäisen tukipyynnön sen perusteella kun mun tilaus oli jo "peruttu". Laitoin takas meiliä tohon samaan osoitteeseen että mitäs vittua, ja uusi tiketti aukesi.

Mutta joo, jos AMD:n kanssa on ongelmia niin lienee helpointa laittaa meiliä niille tuon tech.support@amd.com kautta vs. käyttää niiden nettisivuja jos haluaa omaa viestiä jotenkin fiksummin järjestellä vs. niiden nettisivut. Ei toki mitään merkitystä ongelman ratkaisun kannalta.

Joka tapauksessa, meilin lähetys tech.support@amd.com osoitteeseen muutenkin tuntuu fiksummalta kun noreply@amd.com josta ne normaalisti vastaavat.
 

JosseTheRedman

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
245
Oma 6900XT näköjään hypännyt suoraan Köpiksestä Helsinkiin ilman Arlandan leimoja. Nyt alkaa olemaan jo lähellä, ja pääkaupunkiseudulla varmaan huomenna kortit jo jakoon :thumbsup:.
 
Liittynyt
03.05.2020
Viestejä
263
Torissa jo parit AMD:n omat 6900:set vajaalla 400€:n ylihinnalla, aika touhua :tup:
Kyllähän tuo hinta määräytyy varmaan ihan sen mukaan, että jimms ja muut kaupat tekevät laillista ryöstöä 1400euron hinnallaan? Ei noissa torien hinnoissa sinänsä ole edes vielä ylipyyntiä. Ja vaikka pyytävät noin paljon, ei korttia edes saa kolmeen kuukauteen.
 
Liittynyt
25.11.2020
Viestejä
270
Verkkokaupan outletissa 1 kpl 6900xt mallia asuksen pahvilaatikolla nopeimmalle 1199e
Edit. Sinne meni
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2020
Viestejä
27
Meinasin nappaa itse sen mutta ei hitto kun 6900xt ja 6800xt välissä on liian vähän eroa että en vain voinut perustella ostosta itselleni =D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 155
Taisi olla toimitettuna:
6800XT: 689€
6900XT: 1047€
Riippuu milloin osti. Hinta on vakio dollareissa ja päivä kurssi + alv + toimituskulut oli lopullinen myyntihinta. Minä maksoin 6800xt:stä 701€. 6900 myyntipäivään USD:n kurssi oli laskenut, joten hinta oli reilun kympin vähemmän.
 
Viimeksi muokattu:

X47

Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
31
Tekstari tuli perjantaina ja seuranta näyttää vain että olisi lähtenyt Alankomaista. Hiljasta on...
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
335
Alphacoolilta oli 6900:sen vesiblokkia lähetetty tänään, korttikin saapuu varmaan huomenissa. Välipäivät menee kivasti asennuspuuhissa ☺
 

Jomppeli

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
543
Sama täällä...
Mistä te seuraatte noita? Sähköpostin dhl linkki ei näytä mitään maatietoja minulla, pelkästään tälläisiä:
Departure from the international sorting center
DEC 19 12:43 AM
Sorted at the sorting center
DEC 19 12:43 AM
Weighed and measured at the sorting center
DEC 19 12:42 AM
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
246
Mistä te seuraatte noita? Sähköpostin dhl linkki ei näytä mitään maatietoja minulla, pelkästään tälläisiä:
Departure from the international sorting center
DEC 19 12:43 AM
Sorted at the sorting center
DEC 19 12:43 AM
Weighed and measured at the sorting center
DEC 19 12:42 AM
DHL:tä tuli mulle tekstari ja siinä on linkki ja ihan vaikka laittat seurantakoodin DHL sovellukseen (express lähetys joten pitää valita se sieltä)
 

JosseTheRedman

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
245
Mistä te seuraatte noita? Sähköpostin dhl linkki ei näytä mitään maatietoja minulla, pelkästään tälläisiä:
Departure from the international sorting center
DEC 19 12:43 AM
Sorted at the sorting center
DEC 19 12:43 AM
Weighed and measured at the sorting center
DEC 19 12:42 AM
Kopioi se sun tracking ID esim DHL.com niin näkyy laajemmin kuin tuolla DHL.nl:llä jonka trackingiin se AMD seuranta ohjaa.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 434
Minulla tuo DHL:n seuranta ei anna juuri lisätietoja.
Mutta sen verran kuitenkin on muuttunut, että nyt pitäisi olla jakelussa.
1608552140605.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
201
Minun pakettini ei näköjään viihtynyt pitkään kuriirilla:

1608555189915.png


Eilen illalla saapui Helsinkiin, 9.19 taitaa olla Tampere - Pirkkalan merkintä ainakin toisen DHL:n seurantanäkymän mukaan. Sitten heti perään kävi kuriirin autossa toimitusta varten ainakin minuutin ajan ja purettiin heti takaisin käsittelyyn.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 434
Joo ei mulal kyllä ole päivittynyt suomeen oma paketti. Kaikki näyttää tuota samaa että lähtenyt alankomaista.
Eivät nuo nettiseurannat ole juuri koskaan ajan tasalla.
Tänään katselin yhtä Amazonin pakettia, jonka pitäisi olla Kaunasisas Liettuassa, ja äsken tuotiin kotiovelle.
(Kaksi kertaa on tänään lähetti soittanut ovikelloa - ja tuonut neljä pakettia Amazonista) :nb: :nb:
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
246
Olis kyllä mukava jos vaikka DHL ukko soittas, enne kun on tuomassa pakettia. Töissä kun pitää kuitenkin olla, niin ei oikein vielä telepatia kyvyt ole, niin hyvät että pystys ennustaa koska tulee :D
 

neg0t

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
544
Plääh 29 pvä pitäisi tulla jimmsille 6 kpl noita sapphiren 6800 pulseja, itse sijalla 5-10 eli tuskin saan tuosta erästä vielä. Kylläpä tuo odottavan aika käy pitkäksi nopeaa.
 
Liittynyt
18.01.2020
Viestejä
13
Soitin ihan DHL:llälle ja sanoivat että oma 6900xt toimitetaan tänään 17-21 pakettiautomaattiin.
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
246
Palauta verkkokauppaan niin saat omasi takas. Siellä on kuukauden palautusoikeus.
Ite soitin kanssa DHL:lle.... Ja pakettihan ei ole kuulemma edes viealä lähtenyt alankomaista vaikka, niin luukeekin tuolla heidän sivuillaan.... Että sellasta sitten
 

X47

Liittynyt
08.12.2020
Viestejä
31
On kyllä outoa että kaikki lähtee varastolta ja osa jää lähtömaahan. Ei kait niitä kortteja nyt niin paljon ollut.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
6
Päätin itekkin soittaa tuonne DHL:ään ja kysellä kauniisti mitä paketille kuuluu.
Seurannassa kun lukee, että "Lähtenyt DHL:n toimipisteestä EINDHOVEN - NETHERLANDS" ja ei oo kuulunu mitään.

Kuulemma hyvin mahdollista, että liikkunu terminaalista toiseen.
Tulee maantiekuljetuksena joten kestää 3pvä siitä kun lähtee ja ei välttämättä tuu välileimoja ennen kun Suomessa, eli jos tänään tulee uus leima että lähtenyt Edinhovenista ni voi olla keskiviikkona 17-21 jaossa, muuten menee ensviikon maanantaille 28pvä toimitus.
 
Liittynyt
18.01.2020
Viestejä
13
Ja juuri pärähti:
maanantai

joulukuu, 21 2020
  • 17:13 Paikallinen aika | Lähetys on kuriirin kyydissä, toimitus käynnissä| HELSINKI - FINLAND
 
Liittynyt
10.11.2020
Viestejä
246
Päätin itekkin soittaa tuonne DHL:ään ja kysellä kauniisti mitä paketille kuuluu.
Seurannassa kun lukee, että "Lähtenyt DHL:n toimipisteestä EINDHOVEN - NETHERLANDS" ja ei oo kuulunu mitään.

Kuulemma hyvin mahdollista, että liikkunu terminaalista toiseen.
Tulee maantiekuljetuksena joten kestää 3pvä siitä kun lähtee ja ei välttämättä tuu välileimoja ennen kun Suomessa, eli jos tänään tulee uus leima että lähtenyt Edinhovenista ni voi olla keskiviikkona 17-21 jaossa, muuten menee ensviikon maanantaille 28pvä toimitus.
Eli tässä kävi nyt niin, että meidän kortit mahtunut kyytyyn silloin perjantaina tai torstaina mikä tuolla nyt lukee...

Ja en oikein ymmärrä, miten tuon status muuttuisi tänään koska siellä hän lukee että on lähtenyt...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 401
Viestejä
4 285 306
Jäsenet
71 649
Uusin jäsen
Credittii

Hinta.fi

Ylös Bottom