AMD RX 6000-sarjan-/ 6800(XT) / RX 6900- saatavuus-/tilausseuranta

Lähin vastaava ylöspäin. Eli vastaava tai parempi. Ei ole väliä. Jos tuotetta ei ole se täytyy hankkia ja myyjä vastaa kuluista. Vasta force majeure vapauttaa myyjän vastuusta.

Eli käytännössä he ovat yhteydessä AMD:hen (joka tuotteet valmistaa noin ja alunperin) joka ilmoittaa että juuri nyt saatavuus äärimmäisen tiukka ja Suomeen, Verkkokaupalle, ei niitä voida toimittaa.

Tiedä sitten onko tuo ylitsepääsemätön este vai suostuuko sitten se potentiaalinen ostaja odottamaan tai kaupan purkamiseen?
 
vai suostuuko sitten se potentiaalinen ostaja odottamaan tai kaupan purkamiseen?
Se on sitten sopimus eli edelleen, sopimusta ei voi yksipuolisesti muuttaa, mutta jos johonkin ratkaisuun yhdessä päädytään niin se on uusi sopimus. Sopimuksella on vain hintalappu jos kuluttaja pitää oikeuksistaan kiinni. Kyllä myyjän kannattaisi kuitenkin olla fiksu ja yrittää palvella ja tarjota parempaa vaihtoehtoa. Ostaja tulee uudelleen ja kate tulee uusista ostoista. Hyvä asiakas on aiheesta valittava asiakas joka antaa mahdollisuuden myyjän korjata virheensä. Huono asiakas on sellainen joka ei valita eikä tule uudelleen.
 
Se on sitten sopimus eli edelleen, sopimusta ei voi yksipuolisesti muuttaa, mutta jos johonkin ratkaisuun yhdessä päädytään niin se on uusi sopimus. Sopimuksella on vain hintalappu jos kuluttaja pitää oikeuksistaan kiinni. Kyllä myyjän kannattaisi kuitenkin olla fiksu ja yrittää palvella ja tarjota parempaa vaihtoehtoa. Ostaja tulee uudelleen ja kate tulee uusista ostoista. Hyvä asiakas on aiheesta valittava asiakas joka antaa mahdollisuuden myyjän korjata virheensä. Huono asiakas on sellainen joka ei valita eikä tule uudelleen.
No siis, kuluttajalautakunta tulkitsee sen niin, että voivat suositella kauppaa korvaamaan tuotteen joko paremmalla tai saman tasoisella tuotteella. Mutta ei ne vk:ta voi pakottaa näin toimimaan. Ja tietty jos vaikka VK suostuu korvaamaan tuotteen vaikka Asus TUF mallina ja lakuperäiseen hintaan , niin jonon perille sitä joutuu odottamaan ja kortti tulee kun tulee.
Itse suosittelen viemään sen jutun sinne kuluttajariitalautakuntaan jos kokee, että on kohdeltu väärin. :)
Mutta eikös tämä aihe vähän karkaa johonkin muuhun?:smoke:
 
Mulla 3 näyttistä tilauksessa et mikä tulis ensimmäisenä Jimms. mutta missään ei näy mitään jononumeroa.. Eli taidan olla aika hännillä.. :D

edit. näkyykin. mutta hännillä ollaan..
 
Jaha Jimmsillä Sapphire Nitro+ XT jonosijoitus 60-70. Ei tarvitse kuvitella saavansa sitä tänä vuonna.
 
Itellä jimms 6800 fighter jonossa 5-10. Jospa niitä tulis piakkoin? Taidan jättää tuon verkkokauppa hässäkän tekemättä... Kuitenkin kone jo muuten kasassa.
 
Jaha Jimmsillä Sapphire Nitro+ XT jonosijoitus 60-70. Ei tarvitse kuvitella saavansa sitä tänä vuonna.
Itsellä about sama mut en kyllä olettnut muutenkaan saavani kun ovat niin hyvin tähänki asti niitä kauppaan saaneet, melkein yhtä hyvä tilanne 3080 jonossa evgan korttien kanssa kun niitäkään ole juuri saapunut...
 
Red Devil sijalla 20-30. Saas nähdä milloin noista edes ensimmäinen saapuisi Jimmsin kautta?
 
Nonni, nyt loppu kyttäämiset.
 

Liitteet

  • IMG_20201217_160023.jpg
    IMG_20201217_160023.jpg
    2,5 MB · Luettu: 145
Tätä ei ole tainnut tulla vastaan vielä muilla. Eli sain eilen tilattua 6800XT:n mainiosti linkkiä käyttäen ja rahat lähti tililtä jne. normaalisti ja olen saanut kaikki AMD:n meilit tilaukseen liittyen. Tilaukseni on myös suhteellisen alkupäässä AMD:n lähettämän seurantanumeron perusteella, ja AMD:n sivujenkin mukaan tilaus on lähetetty...kuitenkin kun menen DHL:n sivuille katsomaan niin juuri minun seurantanumerolla ei löydy mitään. Katsoin vielä kymmenkunta seurantanumeroa ennen ja minun jälkeen, ja kaikissa niissä oli paketti matkalla Suomeen.

Eihän tämä nyt voi enää tässä vaiheessa epäonnistua jotenkin että AMD <> DHL väli on jotenkin onnistunut hävittämään mun paketin jo tässä kohtaan :D

Tänä aamuna Jimms lähetti viestin että 3070 on nyt matkalla minulle ja aluksi söi miestä tuo kun pitää sitten se palauttaa jne. mutta taitaa olla parempi ottaa tuo 3070 käyttöön kuitenkin varmuuden vuoksi. Muut 3070 tilaukset kyllä peruutin mutta jätin vielä varalle arvat yhteen AIB 6800 XT ja yhteen 3080:n...olisin halunnut saada vaan kaikki nuo peruutettua mutta ei uskalla vielä.

Miksi tämä elämä on näin vaikeata? :)
Toi muuten päättyi noin, toi Reddit postaus on mun viesti. Eli vituiksi meni.

Ei kannata luottaa että kaikki on OK ennen kun ehkä sitten kun kortti on DHL:n puolelta lähtenyt Suomen suuntaan, mutta varmaankin vasta kun kortti on omissa käsissä.

Kaikki osannee englantia tarpeeksi ja pystyvät lukemaan ton mun viestin, mutta tiivistettynä tilauksen perumisen lisäksi vielä lisähienoutena AMD päätti maksaa mulle takas -20€ kokonaishinnasta ja eivät ole maksamassa "postituskuluja". Vittu mitä paskaa :D

Toivoin että Reddit olisi ollut tarpeeksi suosittu AMD:n keskuudessa että jotain olisi kiinnostanut, mutta pitää sit tehdä joku tili Twitteriin ja mennä niitä siellä häiritsemään.

AMD:n asiakaspalvelun kautta ei kyllä kannata uskoa saavan mitään vastausta, varsinkin kun tosi loistavasti vastaavat kaikkeen noreply@ osoitteella. Pitää soitella huomenna noille britteihin jos/kun homma ei ole edennyt, jos nyt katsoin oikein, ja olettaen että AMD:n tyypit eivät veloita muuta kun normipuhelin maksun niin voisi reilun tunnin olla jonossa/puhelimessa niiden kanssa että en jää tappiolle tuosta 20€ ryöstämisestä.
 
Toi muuten päättyi noin, toi Reddit postaus on mun viesti. Eli vituiksi meni.

Ei kannata luottaa että kaikki on OK ennen kun ehkä sitten kun kortti on DHL:n puolelta lähtenyt Suomen suuntaan, mutta varmaankin vasta kun kortti on omissa käsissä.

Kaikki osannee englantia tarpeeksi ja pystyvät lukemaan ton mun viestin, mutta tiivistettynä tilauksen perumisen lisäksi vielä lisähienoutena AMD päätti maksaa mulle takas -20€ kokonaishinnasta ja eivät ole maksamassa "postituskuluja". Vittu mitä paskaa :D

Toivoin että Reddit olisi ollut tarpeeksi suosittu AMD:n keskuudessa että jotain olisi kiinnostanut, mutta pitää sit tehdä joku tili Twitteriin ja mennä niitä siellä häiritsemään.

AMD:n asiakaspalvelun kautta ei kyllä kannata uskoa saavan mitään vastausta, varsinkin kun tosi loistavasti vastaavat kaikkeen noreply@ osoitteella. Pitää soitella huomenna noille britteihin jos/kun homma ei ole edennyt, jos nyt katsoin oikein, ja olettaen että AMD:n tyypit eivät veloita muuta kun normipuhelin maksun niin voisi reilun tunnin olla jonossa/puhelimessa niiden kanssa että en jää tappiolle tuosta 20€ ryöstämisestä.
Pitikin lukea tämä :( Sulle kuitenkin vastattiin tuolta AMD:ltä ja mulle ei ole tullut sieltä mitään vastausta... No mulle nyt ei ole tietty tullut DHL koodiakaan ja kyseessä on 6900... Mutta silti rupes nyt tuntumaan siltä, että näinköhän tuo omakaan tuolta koskaan tulee...
 
Toi muuten päättyi noin, toi Reddit postaus on mun viesti. Eli vituiksi meni.

Ei kannata luottaa että kaikki on OK ennen kun ehkä sitten kun kortti on DHL:n puolelta lähtenyt Suomen suuntaan, mutta varmaankin vasta kun kortti on omissa käsissä.

Kaikki osannee englantia tarpeeksi ja pystyvät lukemaan ton mun viestin, mutta tiivistettynä tilauksen perumisen lisäksi vielä lisähienoutena AMD päätti maksaa mulle takas -20€ kokonaishinnasta ja eivät ole maksamassa "postituskuluja". Vittu mitä paskaa :D

Toivoin että Reddit olisi ollut tarpeeksi suosittu AMD:n keskuudessa että jotain olisi kiinnostanut, mutta pitää sit tehdä joku tili Twitteriin ja mennä niitä siellä häiritsemään.

AMD:n asiakaspalvelun kautta ei kyllä kannata uskoa saavan mitään vastausta, varsinkin kun tosi loistavasti vastaavat kaikkeen noreply@ osoitteella. Pitää soitella huomenna noille britteihin jos/kun homma ei ole edennyt, jos nyt katsoin oikein, ja olettaen että AMD:n tyypit eivät veloita muuta kun normipuhelin maksun niin voisi reilun tunnin olla jonossa/puhelimessa niiden kanssa että en jää tappiolle tuosta 20€ ryöstämisestä.
Laita kuluttajavirasto asialle. Sua on kusetettu EU:n alueella. Ne hoitaa ton sulle. Myyjä on vastuussa tavarasta siihen asti kun se on luovutettu sulle. Posti kuuluu diiliin.
 
Jaa kuluttajaviraston pitäis lähettää ... taitaa heillä olla vielä pienempi varastotilanne
Tarkoitin että AMD pitäisi tuo kortti lähettää :D Mutta siis oliko AMD:llä tässä nyt jotain syytä edes viestissä vai ihan vaan lähettivät rahat takaisin?
 
Haiskahtaa vähän siltä tuo case että kortti on kadonnut "parempiin käsiin", koska nämä ovat niin himoittua tavaraa kuitenkin. Lähetys on rekisteröitynyt ja lähtenyt liikkeelle jne., ja hups. AMD:n järjestelmässä nyt vaan on joku bugi/ongelma jonka takia nuo toimituskulut eivät tippuneet tuon palautuneen summan mukana takaisin. Ainut asia mitä ihmettelen on että ei vaan laiteta uutta korttia menemään. No, just my five cents. :smoke: Erikoinen case.
 
Tarkoitin että AMD pitäisi tuo kortti lähettää :D Mutta siis oliko AMD:llä tässä nyt jotain syytä edes viestissä vai ihan vaan lähettivät rahat takaisin?
Ei ollut mitään oikeata vastausta, tuli vaan nämä viestit eilen (kellonaika ja lähettäjä):

19:31 Digital River
A refund has been initiated for your AMD.com Online Store order number 130112xxxxx in the amount of 6xx,xx €.

19:39 Paypal
Digital River Ireland, Ltd. issued a 6xx,xx EUR refund

20:18 AMD.com
Dear zxcv, A refund has been generated for your order as a result of your request, the fulfiller's request, incorrect address, or a refused shipment.

https://twitter.com/M2346x Tossa on mun Twitter avautuminen, ekaa kertaa käytin Twitteriä niin en tiedä menikö oikein :D

Haiskahtaa vähän siltä tuo case että kortti on kadonnut "parempiin käsiin", koska nämä ovat niin himoittua tavaraa kuitenkin. Lähetys on rekisteröitynyt ja lähtenyt liikkeelle jne., ja hups. AMD:n järjestelmässä nyt vaan on joku bugi/ongelma jonka takia nuo toimituskulut eivät tippuneet tuon palautuneen summan mukana takaisin. Ainut asia mitä ihmettelen on että ei vaan laiteta uutta korttia menemään. No, just my five cents. :smoke: Erikoinen case.
Joo, uskoisin itsekin vähän samalla tavalla että toi on pöllitty, ja AMD:lle helpointa vaan peruttaa tilaus. Kuten kirjoitin aiemmin niin ne parisenkymmentä seuranta numeroa ennen mua ja jälkeen toimivat.

Laita kuluttajavirasto asialle. Sua on kusetettu EU:n alueella. Ne hoitaa ton sulle. Myyjä on vastuussa tavarasta siihen asti kun se on luovutettu sulle. Posti kuuluu diiliin.
Ja eikös noi kuluttajaviraston jutut ole aina jotain vuoden parin operaatioita?
 
Viimeksi muokattu:
Jonosijoitus 70-80 Nitro+ 6800XT:ssä. Eli voidaan varmaan odottaa saapuvaksi helmi-maaliskuussa näillä saatavuuksilla. Sillonhan sitä voi jo alkaakki mehustelemaan RDNA3-korttien speksi-huhuja ja uusi kortti ei enää tunnukaan miltään :D
 
Jaha Jimmsillä Sapphire Nitro+ XT jonosijoitus 60-70. Ei tarvitse kuvitella saavansa sitä tänä vuonna.
90-100 :D ja kuiteki julkkarii tilasin heti ku oli kortit netissä. Eissaakeli...
Millonkohan alkaa tavaraa tulemaan? 3 viikkoa mennyt ja 5kpl tullut. GF3080 vehkeissä mennyt abaut kuukautta
ja tullut tommosia 50-100kpl eriä sen jälkeen säännöllisesti. Nitrossa ei vieläkään vahvistusta milloin edes tulisi ja mitä...
 
Viimeksi muokattu:
JEEEEEE!
1608229824741.png

edit. käykää tykkäämässä tilausseurantaa:

edit. Ehtinee Jouluksi
:swhew:
 
Viimeksi muokattu:
Nonni, ei teitä kauaan pidetty löysässä hirressä :D onnittelut ja toivotaan että löytävät perille.
 
Ja tänne napsahti myös shipping info! :sparty:
nyt kun muistaisi millä sivulla se laskenta oli että paljon näitä tulee tekkiläisille.
 
Ja tänne napsahti myös shipping info! :sparty:
nyt kun muistaisi millä sivulla se laskenta oli että paljon näitä tulee tekkiläisille.
 
Näyttäis lähteneen 6900 liikkeelle.

Edit.
Korjaan pelkkä koodi tullut
 
Ohhoh. Pitkiä päiviä luvassa kun tuijottaa seurantaa. Mutta hienoa nähdä että ihan oikeasti tavara liikkuu.
 
Samoin tänne tipahti sähköpostiin toimitusvahvistus 6900 XT:stä, seurantakoodi ei vielä näytä mitään, mutta eiköhän jo huomenna voi jo arvuutella, kerkeääkö jouluksi perille.
 
Vahvistus täälläkin 6900XT liikehdinnästä :thumbsup: hetki vierähti mutta kannatti ! Meinasi jo epätoivo vallata pienen ihmisen.
Edit. Tracking sanoo vielä ei oota mutta katsellaan huomenna
 
Ei voi olla kuin onnellinen kaikkien teidän puolesta! Hienoa, että saadaan noita tänne suomenmaalle kulkemaan! Sormet ja varpaat ristissä ettei tuu muttia matkaan!
 
Onnee kaikille 6900:n odottajille, pitänee itsekin vielä toivoa joulun ihmettä ensi maanantaina amd.comissa :D
 
Lukeekos teillä muuten tuossa AMD:n shipping confirmationissa myös maa? Mulla katuosoite, kaupunki ja postinumero sekä Suomen suuntanumerolla puhelinnumero, mutta maa puuttuu Tuskin tää sotkee DHL:n järjestelmiä...
 
Lukeekos teillä muuten tuossa AMD:n shipping confirmationissa myös maa? Mulla katuosoite, kaupunki ja postinumero sekä Suomen suuntanumerolla puhelinnumero, mutta maa puuttuu Tuskin tää sotkee DHL:n järjestelmiä...
Mulla ei mielestäni, taisi olla että Paypalin puolella kaikki näkyy normaalisti mutta ei siinä tilauksessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 456
Viestejä
4 512 745
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom