AMD Radeon RX 5700 -ketju (Navi 10)

Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
462
Näinhän se on. Vaan ollaan tyytyväisiä, että pelit toimii. En minä niitä poisruksimiani ominaisuuksia yhtäkään kyllä käytänyt muutenkaan. Osa oli vaan oletuksena päällä.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
Uusilla 20.2.1 ajureilla on ainakin toistaiseksi pysynyt manuaaliset alivoltitukset. Näin käyttäjän silmin vaikuttaa varsin triviaalilta, että kun kone on käynnistynyt, lataa käyttäjän määrittämät asetukset. Ei voi ymmärtää mikä tässä on vaatinut sen että käyttäjä joka bootilla naputtelee samat napit ja aseutkset -> toistettava operaatio mikä on omiian automaatiolle.
Itse olen käyttänyt noita pelikohtaisia säätöjä, eli laittanut peleille vähän erilaisia säätöjä, ja kun käynnistänyt pelin sieltä AMD Softwaren kautta, niin toiminut 100%:sesti. Oletteko kokeilleet myös tuota kautta? Jos nyt pelikäytössä edes kortti on.

Mun kokemuksella tuo Radeon Software on parempi kuin edeltäjänsä, mutta ei tuokaan aivan 10 arvosanaa saa. Satunnaisia ohjelman kaatumisia ollut itselläkin, mutta selvästi vähemmän kuin Watmmanilla. Ja ne Wattmanin ongelmat joissa lämpötilagraafin lukemat puski näytölle esim. selainta käyttäessä, katosi kokonaan.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
Itse olen käyttänyt noita pelikohtaisia säätöjä, eli laittanut peleille vähän erilaisia säätöjä, ja kun käynnistänyt pelin sieltä AMD Softwaren kautta, niin toiminut 100%:sesti. Oletteko kokeilleet myös tuota kautta? Jos nyt pelikäytössä edes kortti on.

Mun kokemuksella tuo Radeon Software on parempi kuin edeltäjänsä, mutta ei tuokaan aivan 10 arvosanaa saa. Satunnaisia ohjelman kaatumisia ollut itselläkin, mutta selvästi vähemmän kuin Watmmanilla. Ja ne Wattmanin ongelmat joissa lämpötilagraafin lukemat puski näytölle esim. selainta käyttäessä, katosi kokonaan.
Tämä on taas tätä, että joka kerta kun käyttää uutta appia tai softaa, niin pitää käydä värkkäämässä jotain, että kortti ei sulata itseään ja huuda naapureille siitä. Pitäisi toimia ihan koko ajan kaikessa oikein, ilman jatkuvaa säätöä.
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
594
Gigabyten 5700 xt mietinnässä. Mikäs ajureiden toimivuuden tilanne tällä hetkellä? kuinka paljon ongelmia luvassa?
Vaikea enustaa mitään todennäköisyyksiä toimivuudelle:) itellä toiminut ihan loistavasti, päivääkään en ole katunut. Todella hyvä hinta-laatusuhde mun mielestä (itselläni on powercolorin perusmalli).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 760
Onhan tuo nyt kuitenkin aikamoista ripulia, jos et tohdi kortin ominaisuuksia käyttää kaatumisen pelossa, vaan kaikki ruksattava varuulta pois.
Njoo ehkä.. paitsi ei noista em. ominaisuuksista mitään iloa ole. turhaa tauhkaa..
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
Tämä on taas tätä, että joka kerta kun käyttää uutta appia tai softaa, niin pitää käydä värkkäämässä jotain, että kortti ei sulata itseään ja huuda naapureille siitä. Pitäisi toimia ihan koko ajan kaikessa oikein, ilman jatkuvaa säätöä.
Kukaan tai mikään ei pakota värkkäämään mitään. Ihan vakiona toimii mulla kaikki, eikä itselläni ongelmaa lämpöjen kanssa edes ole. Lähinnä kelloja säätelen, ja eri peleille käytän hieman eri kelloja. AMD:n softa tämän mahdollistaa, ja propsit siitä heille. Lainaamallani käyttäjällä kai oli ongelmana se, ettei softan alivoltitukset pysy päällä boottausten jälkeen. Minä en näe tuota kovin merkittävänä ongelmana, kun asetukset saa ladattua n. 15 sekunnissa.

Sinulla on ollut huonoja kokemuksia AMD:sta ja näet ongelmia sielläkin missä niitä ei ole. Sapphiren kortit testeissä yleensä hyviä, joten sinun kohdalla pienen kotelosi ilmanvaihto lienee ollut ongelmana, eikä kolme eri korttimallia...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
92
Eiköhän ainakin ennemmin tai myöhemmin pelitä hyvin ja toivottavasti samantien. Muutama vuos jo edellisestä punasen leirin näyttiksestä. Viimesimpänä 5770 :D
 
Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
207
Kukaan tai mikään ei pakota värkkäämään mitään. Ihan vakiona toimii mulla kaikki, eikä itselläni ongelmaa lämpöjen kanssa edes ole. Lähinnä kelloja säätelen, ja eri peleille käytän hieman eri kelloja. AMD:n softa tämän mahdollistaa, ja propsit siitä heille. Lainaamallani käyttäjällä kai oli ongelmana se, ettei softan alivoltitukset pysy päällä boottausten jälkeen. Minä en näe tuota kovin merkittävänä ongelmana, kun asetukset saa ladattua n. 15 sekunnissa.
Päivitin uusimmat ajurit, nyt ainaki näyttää rebootissa pysyvän asetukset kokonaisuudessaan käytössä, aiemmillä ainakin puhallinkäyrät meni väkisellä 0rpm modelle.
 
Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
207
1582555583174.png

Piti kokeilla timespy stress testiä ajaa kierros, keskiarvot ehti tipahtaa kun tovin aikaan ehti työpöydällä olla omineen.
Eli red devili kyseessä, kevyt alivoltitus 1100mv, core asetettu 2050, powerlimit +5% muistit 1824mhz, näillä ajellut aina, jos ei ole vetänyt vakioksi kortti itteäsä. Minkälaisia lämpöjä muilla antaa?
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
Kukaan tai mikään ei pakota värkkäämään mitään. Ihan vakiona toimii mulla kaikki, eikä itselläni ongelmaa lämpöjen kanssa edes ole. Lähinnä kelloja säätelen, ja eri peleille käytän hieman eri kelloja. AMD:n softa tämän mahdollistaa, ja propsit siitä heille. Lainaamallani käyttäjällä kai oli ongelmana se, ettei softan alivoltitukset pysy päällä boottausten jälkeen. Minä en näe tuota kovin merkittävänä ongelmana, kun asetukset saa ladattua n. 15 sekunnissa.

Sinulla on ollut huonoja kokemuksia AMD:sta ja näet ongelmia sielläkin missä niitä ei ole. Sapphiren kortit testeissä yleensä hyviä, joten sinun kohdalla pienen kotelosi ilmanvaihto lienee ollut ongelmana, eikä kolme eri korttimallia...
Jos kortti ei pysy alivoltitettuna pienessä kopassa sen takia, että sen ajuriohjelma ei toimi oikein, se on ongelma. Strixissä oli kasausongelma, Pulsen tuuletin pitää semmoista ulinaa että luulis et kopassa on hiiriä. Nitro+ SE on noista ainoa hyvä, joka nyt itseasiassa on ainakin väliaikaisesti jäämässä käyttöön, kunhan saan jotenkin varmistettua sen, että nuo volttiasetukse saisi jotenkin pysymään.

Konetta käyttää ja sillä pelaa myös sellaiset henkilöt, jotka ei osaa mennä säätämään mitään voltteja jostain Radeon softwaresta. Sen takia pitää toimia koko ajan. Ja jos ei toimi, niin leiri vaihtuu.
 
Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
207
Jos kortti ei pysy alivoltitettuna pienessä kopassa sen takia, että sen ajuriohjelma ei toimi oikein, se on ongelma. Strixissä oli kasausongelma, Pulsen tuuletin pitää semmoista ulinaa että luulis et kopassa on hiiriä. Nitro+ SE on noista ainoa hyvä, joka nyt itseasiassa on ainakin väliaikaisesti jäämässä käyttöön, kunhan saan jotenkin varmistettua sen, että nuo volttiasetukse saisi jotenkin pysymään.
Päivitä 20.2 sarjan ajuriin, mulla alko pysyyn säädöt kohillaan. Sehä nollautuu aika herkästi liika reilusta alivoltistakin, minkälaisissa säädöissä oot korttia ajellu?
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
Jos kortti ei pysy alivoltitettuna pienessä kopassa sen takia, että sen ajuriohjelma ei toimi oikein, se on ongelma. Strixissä oli kasausongelma, Pulsen tuuletin pitää semmoista ulinaa että luulis et kopassa on hiiriä. Nitro+ SE on noista ainoa hyvä, joka nyt itseasiassa on ainakin väliaikaisesti jäämässä käyttöön, kunhan saan jotenkin varmistettua sen, että nuo volttiasetukse saisi jotenkin pysymään.

Konetta käyttää ja sillä pelaa myös sellaiset henkilöt, jotka ei osaa mennä säätämään mitään voltteja jostain Radeon softwaresta. Sen takia pitää toimia koko ajan. Ja jos ei toimi, niin leiri vaihtuu.
Eihän siinä ole siis ongelmaa sellaiselle joka ei osaa säätää, jos ongelma on omien säätöjen pysyminen?

Ei pidä laittaa korttia koppaan johon sellaista ei ole tarkoitettu. Kyllä se yhtälailla saman teholuokan Nvidian piirillä oleva kortti lämpiää liian pienessä kopassa.
 
Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
207
Uusin on koko ajan ollut. 1000mw 1900mhz.
Mitä on todelliset taajuudet? Kuulostaa voltit matalilta, jos pyörii likellekkään 1900mhz.
Itellä muistaakseni oli 1050mv jossain välin, asetettu 2000mhz jolloin pyörii maxit 1900-1920mhz välissä, piti nostaa jännitteitä hieman kun aiheutti jotain satunnaista epävakautta.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
1 263
Mitä on todelliset taajuudet? Kuulostaa voltit matalilta, jos pyörii likellekkään 1900mhz.
Itellä muistaakseni oli 1050mv jossain välin, asetettu 2000mhz jolloin pyörii maxit 1900-1920mhz välissä, piti nostaa jännitteitä hieman kun aiheutti jotain satunnaista epävakautta.
Tuo toimii myös 970mw:llä 1900mhz kaikissa mun peleissä. Ei nuo pelatessa resetoidu, mutta vaan sammutuksissa ja lepotiloissa ym. 960mv on liian vähän Battlefield V:hen, mutta monet pelit myös 950mv:llä.
 
Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
207
Tuo toimii myös 970mw:llä 1900mhz kaikissa mun peleissä. Ei nuo pelatessa resetoidu, mutta vaan sammutuksissa ja lepotiloissa ym. 960mv on liian vähän Battlefield V:hen, mutta monet pelit myös 950mv:llä.
Ei mullakaan kortti kaatunut, vaan ajurit haistaa epävakautta, ja seuraavalla resetillä vetää takas oletukseen. Tai mistä minä tiedän mitä ne ajurit haistaa ja tekevät, mutta jännitettä nostamalla omat profiilit alko silloisilla ajureilla pysyyn päällä. Pelatessa toimi mullakin ongelmitta matalemmillakin jännitteillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
468
Ite laitoin .batin ajamaan OverdrivenToolilla aina mun asetukset käyttöön, jos joskus sattuu kaatumaan. Suosittelen muillekin, helpottaa kellojen hakua mukavasti, kun asetukset on koko ajan käytössä.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Itsellä näköjään lepotilassa käyttö nollaa Wattmanin asetukset kokonaan. Välillä lepotilasta konetta avatessa taas kumpaankaan näyttöön ei tule kuvaa ja pitää painaa reset-nappulaa. Myös jos on joku 3D-ohjelma taustalla ja säätää jotain Wattmanista, niin vetää näytön siniseksi tai harmaaksi.

Pitkään toimi hyvin, mutta nyt taas ongelmia tullut. Pitää varmaan kokeilla palata takaisin ajureissa tai lopettaa lepotilan käyttö.

EDIT: Ei Afterburnerkaan näköjään sen paremmin toimi. Kokeilin ylikellottaa sillä ja teki saman kuin Wattman, mutta ilman mitään ohjelmaa taustalla:

WhatsApp Image 2020-02-25 at 15.00.34.jpeg
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
Lepotilan kanssa on ongelmia vaikka minkä laitteen kanssa... Itse en ole aikoihin sitä enää sen takia käyttänyt.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Lepotilan kanssa on ongelmia vaikka minkä laitteen kanssa... Itse en ole aikoihin sitä enää sen takia käyttänyt.
Itsellä ei ollut ikinä minkään Nvidian kortin kanssa ongelmia lepotilan kohdalla :asif:

MSI Afterburneriin tallennettu ylikellotusprofiili tuntuu toistaiseksi toimivan. Tuo ei ainakaan hukkaa asetuksia, kun laittaa käynnistymään Windowsin mukana ja kuva ei myöskään häviä, ellei kesken kaiken mene erikseen sörkkimään.
 
Liittynyt
15.07.2019
Viestejä
92
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa: Pelatessa painaa alt+tab niin jäätyy koko kone ja joutuu resettamaan. Gigabyten 5700xt kyseessä ja uusimmat ajurit.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
Jos kortti ei pysy alivoltitettuna pienessä kopassa sen takia, että sen ajuriohjelma ei toimi oikein, se on ongelma.
Tokitoki, onhan se ongelma jos ne säädöt ei pysy. Pointtasin myös sitä, että nuo sinun lämpö/mölyongelmat taitaa liittyä enemmän koppasi ilmanvaihtoon kuin itse valmistajien kortteihin. Se ettei kaikilla nuo Softwaren säädöt pysy tallennettuna, on toki ongelma. Onneksi nuo saa ladattua edelleen yhdellä napsautuksella. Muistaminen taitaa olla isompi ongelma kuin tuo lataaminen. Joku bat-tiedosto noille kannattanee tehdä, kuten joku tässä ketjussa ehdotti. Mun tekstin alimmassa kappaleessa vielä yksi huomio noihin säätöihin liittyen.

Pulsen tuuletin pitää semmoista ulinaa että luulis et kopassa on hiiriä.
Pulsessa on (kuten monissa muissakin malleissa) avoin rakenne eli jäähdytys puskee osan ilmasta takaisin koteloon. Kuin ahdasta siellä sun näytönohjaimen ympärillä on? Kun Pulsen testejä katselee, siellä n. 40 desibelin tienoilla load-melu pitäisi olla (testaajilla toki ilmanvaihto varmaan aika A-luokkaa). Joka tapauksessa samoissa testikoteloissa kilpailijan 2060:set pyörii aika samoissa lukemissa, eli ei tämä melu kyllä ole syy valita Nvidiaa näiden korttien kohdalla. Strixeissä oli niitä ruuviongelmia joo. Sapphirelta en muista pitkään aikaan huonoa mallia.

Sehä nollautuu aika herkästi liika reilusta alivoltistakin, minkälaisissa säädöissä oot korttia ajellu?
Tämä. Mulla nollautunut kans muutaman kerran, kun olen hakenut kovia kelloja, artifakteja ruutuun, mutta kone ei ole aina edes kaatunut, vaan AMD-software kaatuu, ja uudelleenkäynnistäessä Softwaren, on asetukset nollaantuneet. Eli jos hakee yksinkertaisesti kortille liian kovia säätöjä, AMD Software saattaa laittaa vastaan (vai BIOS?) ennen kuin ehtii edes testaamaan rasituksessa.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 948
20.2.2 ajurit julkaistu, pitäisi korjata ainakin joitakin black screen ongelmia (mm. Chromen videon rautakiihdytys pitäisi olla korjattu) 5000 sarjalaisilla muiden korjausten lisäksi.

 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Coren kellotaajuus ei suostu menemään alle 797Mhz noilla uusilla ajureilla idlessäkään. Lisäksi tullut yksi sininen ja yksi musta ruutu pelkästään tämän päivän aikana. DDU:ta kehiin taas kerran :btooth:

Olisi joku päivä kiva nähdä ajurit, joiden kanssa ei oikeasti joudu enää kikkailemaan ja tuskailemaan ongelmien kanssa. Noh, itsellä onneksi toimii sentään paremmin kuin kaverin RX 5700 XT:llä, joka kaatuilee jatkuvasti.

EDIT: Ja taas musta ruutu tämän viestin kirjoittamisen jälkeen ja Windows kadotti taustakuvat kokonaan. Täytyy kaivella jotkut vähän vanhemmat ajurit tähän :darra:
 
Viimeksi muokattu:

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Coren kellotaajuus ei suostu menemään alle 797Mhz noilla uusilla ajureilla idlessäkään. Lisäksi tullut yksi sininen ja yksi musta ruutu pelkästään tämän päivän aikana. DDU:ta kehiin taas kerran :btooth:

Olisi joku päivä kiva nähdä ajurit, joiden kanssa ei oikeasti joudu enää kikkailemaan ja tuskailemaan ongelmien kanssa. Noh, itsellä onneksi toimii sentään paremmin kuin kaverin RX 5700 XT:llä, joka kaatuilee jatkuvasti.

EDIT: Ja taas musta ruutu tämän viestin kirjoittamisen jälkeen ja Windows kadotti taustakuvat kokonaan. Täytyy kaivella jotkut vähän vanhemmat ajurit tähän :darra:
Huomasithan tämän?
Performance Metrics Overlay and Radeon WattMan incorrectly report higher than expected idle clock speeds on Radeon RX 5700 series graphics products. Performance and power consumption are not impacted by this incorrect reporting.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Huomasithan tämän?
Performance Metrics Overlay and Radeon WattMan incorrectly report higher than expected idle clock speeds on Radeon RX 5700 series graphics products. Performance and power consumption are not impacted by this incorrect reporting.
Tuon idletaajuuden katsoin GPU-Z:llä ja näköjään myös MSI Afterburner ilmoittaa saman 797Mhz. Ainakin aiemmin idletaajuus on pudonnut noiden mukaan aina alas. Nyt uutena ongelmana noilla ajureilla tuli, että ihan randomisti pelejä avatessa molempien näyttöjen taustakuvat katoavat ja muuttuvat kokonaan mustiksi, vaikka pyöräytin DDU:nkin jo kerran. Ärsyttävää.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
20
Oma kokemukseni RX 5700 XT Red Devilistä on toistaikseksi ihan hyvä. Tehoa on riittänyt tarpeisiini sopivasti 1440p pelailuun. Jäähdytys vaikuttaa toimivan hyvin: lämmöt tuntuvat pysyvän matalana ja tuulettimien käyntiääni omaan korvaan siedettävän hiljaisena. Junction lämmöt pelatessa keskimäärin jotain 70-80 ja PassMark 3D Graphics Mark DX12 testiä loopilla ajellessa pysyvät alle 80. Enpä nyt tiedä paljonko nämä lukemat kertovat vielä, täytynee jatkaa kokeiluja eri peleillä ja grafiikka-asetuksilla. Mitään kellojen säätämisiä en ole vielä yrittänyt tehdä, vaan toistaiseksi on menty vakioasetuksilla.

Ajureiden kanssa ongelmia kuitenkin tuli. Aluksi (viime viikolla) käytin aivan uusinta versiota ja se johti ihmeelliseen jäätyilyyn (peli kaatui/koko kone jäätyi täysin/peli toimi mutta nykiminen ilmeni aina 30 sek välein). Vaikutti siltä, että Radeon Software aina taustalla kaatui ja siten sekoitti koneen. Poistin ja uudelleenlatasin vanhemman version 20.1.3. Tämä versio on toiminut toistaiseksi ilman ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
594
Coren kellotaajuus ei suostu menemään alle 797Mhz noilla uusilla ajureilla idlessäkään. Lisäksi tullut yksi sininen ja yksi musta ruutu pelkästään tämän päivän aikana. DDU:ta kehiin taas kerran :btooth:

Olisi joku päivä kiva nähdä ajurit, joiden kanssa ei oikeasti joudu enää kikkailemaan ja tuskailemaan ongelmien kanssa. Noh, itsellä onneksi toimii sentään paremmin kuin kaverin RX 5700 XT:llä, joka kaatuilee jatkuvasti.

EDIT: Ja taas musta ruutu tämän viestin kirjoittamisen jälkeen ja Windows kadotti taustakuvat kokonaan. Täytyy kaivella jotkut vähän vanhemmat ajurit tähän :darra:
Tää on kyllä niin kummallista arpapeliä. Mulla on nyt pari kuukautta ollu 5700xt ja ongelmia oikeesti pyöreä nolla. Pelaan vaikka mitä pelejä ja lisäks käytän vielä VR:ää. Mitään vikaa ei kerta kaikkiaan missään.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Tää on kyllä niin kummallista arpapeliä. Mulla on nyt pari kuukautta ollu 5700xt ja ongelmia oikeesti pyöreä nolla. Pelaan vaikka mitä pelejä ja lisäks käytän vielä VR:ää. Mitään vikaa ei kerta kaikkiaan missään.
Jep. Ihmeellisesti tuntuu vaihtelevan ajuriongelmat. Itsellä viime aikoina ongelmat tuntuvat painottuneen Wattmanin aiheuttamiin sinisiin ja mustiin ruutuihin, kun jotain asetuksia muuttaa ja satunnaisiin heräämisongelmiin lepotilasta. Kaverilla taas pelit kaatuilevat aika tiheään ja jos itselle tulisi vielä tuo ongelma lisäksi, niin aika äkkiä olisi taas vihreän leirin kortti koneessa. Onneksi pelien kanssa ei ole ollut enää pitkään aikaan ongelmia.

Uusimmat ajurit tuntuvat toimivan DDU:n jälkeen kohtuullisesti. Mitään omista ongelmista ne eivät kyllä korjanneet, mutta bugikorjauksien lista oli niin vakuuttava, että ehkä ne korjaavat jonkun ongelman, joka olisi tulevaisuudessa muuten tullut vastaan. Taustakuvat sain pysymään työpöydällä, kun valitsin taustaksi diaesityksen. GPU-Z:n ilmoittamat idlekellot ihmetyttävät yhä, mutta toisaalta lämmöt pysyvät 50 asteessa 0RPM-tilassa, niin ei tuossa pahemmin ongelmaa ole.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 759
Tää on kyllä niin kummallista arpapeliä. Mulla on nyt pari kuukautta ollu 5700xt ja ongelmia oikeesti pyöreä nolla. Pelaan vaikka mitä pelejä ja lisäks käytän vielä VR:ää. Mitään vikaa ei kerta kaikkiaan missään.
Mikäs emo + cpu kombo käytössä? Kukaan ei oo mielestäni koskaan kyselleet mikä cpu käytössä, sellanen huomio on tullut tehtyä että ryzen käyttäjillä ongelmia olisi enemmän?
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
523
Mikäs emo + cpu kombo käytössä? Kukaan ei oo mielestäni koskaan kyselleet mikä cpu käytössä, sellanen huomio on tullut tehtyä että ryzen käyttäjillä ongelmia olisi enemmän?
Täällä b450 + 3600 combo ja ei ongelmia 5700 XT Pulsen kanssa, ja käsittääkseni osalla ongelmien kanssa painivilla on intel, eli ihan noinkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
770
Mikäs emo + cpu kombo käytössä? Kukaan ei oo mielestäni koskaan kyselleet mikä cpu käytössä, sellanen huomio on tullut tehtyä että ryzen käyttäjillä ongelmia olisi enemmän?
b450 ja 2700x naitettuna referenssi 5700 XT kanssa ja ainoa ongelma tähän mennessä radeon softaan manuaalisesti asetettujen virta/tuuletinprofiilin satunnainen unohtelu.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 035
Mulla oli myös Ryzen 2600 ja RX 5700, ei mitään softapuolen ongelmia, mutta tuulettimet rämisi kovassa rasituksessa, niin lähti palautukseen Powercolorin malli. Ilmeisesti laadunvalvonta vähän heikkoa. RTX tilalle ja mukava humina vain taustalla.
 

Requiem

For You
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 479
Intel i7 4790k ja Z97 käytössä. Huomasin kokeillessa että alivoltituksella saa ongelmia aikaiseksi. Eli vaikka pelit ja benchmarkit toimii ongelmitta niin mustaan ruutuun jää välillä idlessä eli kun näyttö on sammunut (mitään windowsin lepotiloja yms. ei ole käytössä). Vakio jännitteillä ei ongelmaa esiinny.
 
Liittynyt
16.03.2019
Viestejä
115
Itsellä ainut ongelma ollut ettei aina tunnista näyttöä käynnistyksessä kun on telkkukin kiinni. Johtuisiko suuri määrä ongelmista siitä että porukka alivoltittaa ja kellottelee?
 
  • Tykkää
Reactions: BOT

W32

Liittynyt
25.03.2019
Viestejä
218
Onko täällä porukalla tuo Windowsin Fullscreen optimised optio päällä vai pois, sillä kuulemma vois olla kanssa vaikutusta nuihin erilaisiin ongelmiin? Itellä ei ole kyseistä korttia mutta Vegalla ainaki joskus peli on jääny johonkin epämääräseen fullscreen modeen mutta toiminut niin kuin se olis jossain pikku ikkunassa Windowsissa taustalla, alt tabi alt enter ikkuna rallilla korjaantunu ja ilmenny melko harvoin.
 
Liittynyt
15.02.2020
Viestejä
7
Nyt tullut 2 konetta kasattua joissa on prossuna Ryzen 3600 ja näyttiksenä 5700 XT. Emoina X570 Gigabyte Aorus Master ja toisessa B450 MSI Gaming Pro Carbon AC. Kummassakaan setupissa ei ole ollut näytönohjaimen puolesta mitään ongelmia ja ainoa ongelma oli tuon Aorus Masterin kanssa että alkuun en saanut näyttöön kuvaa ollenkaan joka johtui vanhasta BIOS versiosta jossa oli yhteensopivuus ongelmia PCIE 4 laitteiden kanssa. Ainakin toistaiseksi olen ollut erittäin tyytyväinen molempiin koneisiin. Molemmat koneet on omasta mielestäni hiljaisia, lämmöt pysyy hyvin kurissa ja pelit pyörii todella hyvin. Näyttiksinä Sapphire 5700XT Nitro+ OC ja Gigabyte 5700XT Gaming OC.
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
594
Mulla oli myös Ryzen 2600 ja RX 5700, ei mitään softapuolen ongelmia, mutta tuulettimet rämisi kovassa rasituksessa, niin lähti palautukseen Powercolorin malli. Ilmeisesti laadunvalvonta vähän heikkoa. RTX tilalle ja mukava humina vain taustalla.
Toivottavasti se ei ollut just tää jonka mä ostin B-stockina jimmssiltä:f nojoo, ei tässä mun mielestä tuulettimet rämise, mutta vähän coil whineä tulee isoilla fps:illä. Niin lievää kuitenkin että uskon sen olevan vain ominaisuus eikä vika.
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Esiintyykö tätä black screen ja muita ongelmia erityisesti joissain merkeissä vai ihan kaikissa 5700 XT korteissa? Meni 1080Ti rikki ja sille korvaajaa suunnittelen, hinnan puolesta tuo 5700 XT kiinnostaisi, mutta ongelmien kanssa ei jaksaisi painia... :hmm:
 

mäggäri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 374
Esiintyykö tätä black screen ja muita ongelmia erityisesti joissain merkeissä vai ihan kaikissa 5700 XT korteissa? Meni 1080Ti rikki ja sille korvaajaa suunnittelen, hinnan puolesta tuo 5700 XT kiinnostaisi, mutta ongelmien kanssa ei jaksaisi painia... :hmm:
Foorumilta takuullinen 2070S/2080? Välil mennyt aika huokeisiin rahoihin noita.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 759
Esiintyykö tätä black screen ja muita ongelmia erityisesti joissain merkeissä vai ihan kaikissa 5700 XT korteissa? Meni 1080Ti rikki ja sille korvaajaa suunnittelen, hinnan puolesta tuo 5700 XT kiinnostaisi, mutta ongelmien kanssa ei jaksaisi painia... :hmm:
Aika lottoo vissii tuntuu olevan, kokeile, jos ei toimi, vaihda nvidiaan.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
Joku ohjelma / rauta yhteensopivuus homma se on... Kokeilemalla selviää toimiiko omassa kokoonpanossa.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Itse odotan mielenkiinnolla, mitä tapahtuu omille erivärisille ruuduille, kun rauta vaihtuu Intelistä Ryzeniin myöhemmin tällä viikolla ja Windows asentuu luonnollisesti uudestaan. Eilen tuli musta ruutu ja tänään aivan uutena värinä piristävän kirkas vihreä. Molemmat uusimmilla ajureilla. Kovasti toivon, että edes vähenisi nuo ongelmat :think:
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
551
Joku ohjelma / rauta yhteensopivuus homma se on... Kokeilemalla selviää toimiiko omassa kokoonpanossa.
ryzen 3600X ja MSI Tomahawk emona, ei vissiin silläkään väliä onko intel vai amd kokoonpano? Pitäis melkein hakee läheltä kivijalkaliikkeestä testiin, ei tosiaankaan jaksais postitus rumbaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
115
Itse odotan mielenkiinnolla, mitä tapahtuu omille erivärisille ruuduille, kun rauta vaihtuu Intelistä Ryzeniin myöhemmin tällä viikolla ja Windows asentuu luonnollisesti uudestaan. Eilen tuli musta ruutu ja tänään aivan uutena värinä piristävän kirkas vihreä. Molemmat uusimmilla ajureilla. Kovasti toivon, että edes vähenisi nuo ongelmat :think:
Tuote vihreää mullekkin heittäny välillä, mutta vain päänäytöllä. Ei ole tosin haitannut kun ajurit ei ainakaan itellä siinä kaadu. Korjaantuu kun käy toisella näytöllä vaihtamassa päänäytön reson jolloin alkaa kuva taas näkymään. En ole viitsinyt uusimpiin ajureihin tosin päivittää vielä kun toimii ongelmitta muuten, 20.2.1 versio käytössä.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 968
Tuote vihreää mullekkin heittäny välillä, mutta vain päänäytöllä. Ei ole tosin haitannut kun ajurit ei ainakaan itellä siinä kaadu. Korjaantuu kun käy toisella näytöllä vaihtamassa päänäytön reson jolloin alkaa kuva taas näkymään. En ole viitsinyt uusimpiin ajureihin tosin päivittää vielä kun toimii ongelmitta muuten, 20.2.1 versio käytössä.
Itsellä ei onneksi ole tarvinnut resoluutiota vaihtaa, vaan riittänyt vain virtojen käyttäminen päänäytöstä pois. Kakkosnäytössä kuva kyllä pysyy. Musta ruutu tulee välillä randomisti pelejä avatessa tai sulkiessa, mutta kun Wattman hukkaa asetukset ja ne laittaa uudestaan, niin saa jännittää, tuleeko valkoinen, harmaa, sininen vai vihreä ruutu. Varmaan joku päivä löytyy taas uusia värejä :love2:
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 280
Joku homma on näyttöohjaimessa. Tuntuu kaikki ongelmat liittyvän siihen.

Nyt kun asiaa mietin niin Radeon VII:n kanssa on myös sellainen ongelma, että jos näytöt ei ole päällä kun käynnistää windowsin, ei ne tunnistukkaan suoraan. Pitää käynnistää näytöt ensin ja kone sen jälkeen niin toimii normaalisti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 368
Viestejä
4 158 637
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom