AMD Radeon RX 5700 -ketju (Navi 10)

Eitietoo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
206
Näitä kokeilisin seuraavaksi:
OverdriveNTool - tool for AMD GPUs

Ensimmäinen on itsellä vegalla käytössä. Admin oikeuksilla sillä saa vegalla uusittua rekisteristä soft powertablet, jolloin kellotukset saa halutessaan vietyä vakioasetuksiksi. Siitä kiva, että se vain syöttää asetukset sisälle wattmanin tapaan, eikä tee muuta. Eli ei tarvitse pyörittää taustalla yms.

Tai pro versio (ei ole itse tullut kokeiltua, koska vega):
RED BIOS EDITOR and MorePowerTool | igor'sLAB
Tuota tarvitsee koittaa. Mennyt kokonaan ohi itseltä tämä ohjelma..

Ja siis juurikin noin on, että oman käyrän tehdessä minimit on 30% tuulettimelle. Enkä ainakaan itse keksinyt miten 0-rpm moodin omaan käyrään saisi yhdistettyä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 120
Tuota tarvitsee koittaa. Mennyt kokonaan ohi itseltä tämä ohjelma..

Ja siis juurikin noin on, että oman käyrän tehdessä minimit on 30% tuulettimelle. Enkä ainakaan itse keksinyt miten 0-rpm moodin omaan käyrään saisi yhdistettyä.
Sen 0-moodin saa päälle tuosta OverdriveNTool:sta, omaankin käyrään...
KAUHEETA!!! Tulipas siitä melko törkeä lause! :lol:
 
Liittynyt
20.02.2018
Viestejä
65
Itse käyttänyt vain Afterburneria Red Devilin kanssa jos oon jotain kelloja tai voltteja muuttanut, ja toiminut niinkuin pitääkin.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 298
More Power Toolilla saa zero-moden ja muutettua miniminopeuden tuulettimille, sekä target ja acustic rajat
 
Liittynyt
07.12.2017
Viestejä
98
IMG_20200823_133254.jpg
Omaan red devil 5700 xt:n ja pubgissa käy näin ehkä kerran tai pari tunnissa, eli vähän väliä siis.

Tiedetään että pubg on huonosti optimoitu, mutta onko muilla 5700 xt omistajilla samanlaista onglemaa, eli peli nykäsee/jäätyy/lagaa vai miksikä sitä sanoo ikävästi, 0,3s ajaksi ja sitten peli jatkuu. Ja mitä olen seurannut, niin kuten kuvasta näkyy näyttis käy nollilla ja jatkaa toimintaa. Keväällä ostin tän kortin ja välillä mietin onko takuujuttu vai kortti ja peli bundlen ominaisuus. Muilla samanlaista ongelmaa kyseisessä pelissä?
 
Liittynyt
18.09.2019
Viestejä
207
Omaan red devil 5700 xt:n ja pubgissa käy näin ehkä kerran tai pari tunnissa, eli vähän väliä siis.

Tiedetään että pubg on huonosti optimoitu, mutta onko muilla 5700 xt omistajilla samanlaista onglemaa, eli peli nykäsee/jäätyy/lagaa vai miksikä sitä sanoo ikävästi, 0,3s ajaksi ja sitten peli jatkuu. Ja mitä olen seurannut, niin kuten kuvasta näkyy näyttis käy nollilla ja jatkaa toimintaa. Keväällä ostin tän kortin ja välillä mietin onko takuujuttu vai kortti ja peli bundlen ominaisuus. Muilla samanlaista ongelmaa kyseisessä pelissä?
Mikä prosessori ja minkälaisella käyttöasteella pyörii?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 559
Omaan red devil 5700 xt:n ja pubgissa käy näin ehkä kerran tai pari tunnissa, eli vähän väliä siis.

Tiedetään että pubg on huonosti optimoitu, mutta onko muilla 5700 xt omistajilla samanlaista onglemaa, eli peli nykäsee/jäätyy/lagaa vai miksikä sitä sanoo ikävästi, 0,3s ajaksi ja sitten peli jatkuu. Ja mitä olen seurannut, niin kuten kuvasta näkyy näyttis käy nollilla ja jatkaa toimintaa. Keväällä ostin tän kortin ja välillä mietin onko takuujuttu vai kortti ja peli bundlen ominaisuus. Muilla samanlaista ongelmaa kyseisessä pelissä?
Tuo saattaa kuulua ihan ajureiden tiedossa olevissa ongelmissa mainittuihin satunnaisiin stutterointitapauksiin
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
593
Omaan red devil 5700 xt:n ja pubgissa käy näin ehkä kerran tai pari tunnissa, eli vähän väliä siis.

Tiedetään että pubg on huonosti optimoitu, mutta onko muilla 5700 xt omistajilla samanlaista onglemaa, eli peli nykäsee/jäätyy/lagaa vai miksikä sitä sanoo ikävästi, 0,3s ajaksi ja sitten peli jatkuu. Ja mitä olen seurannut, niin kuten kuvasta näkyy näyttis käy nollilla ja jatkaa toimintaa. Keväällä ostin tän kortin ja välillä mietin onko takuujuttu vai kortti ja peli bundlen ominaisuus. Muilla samanlaista ongelmaa kyseisessä pelissä?
Kyllä mulla pubg teki noin kun vielä pelasin
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 102
Nyt se on jo pakko uskoa kun omin silmin näkee että i5-7600k oli kuin olikin pullonkaula 5700 XT:lle. Vaihdoin Ryzen 3600 prossuun niin Kingdom Come: Deliverancessa sai nakata kaikkia asetuksia medium -> high, very high tai ultra ja fps nousi 40-50 -> hyvin lähelle 60.
Kannatti päivittää!
 

Kaakatus

Tukijäsen
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
366
Testasin huvikseni BF1:llä. Kellot pysyivät hieman enemmän tuolla +1GHz tuntumassa, mutta eihän se vieläkään toiminut kuten pitää.

Ongelma ei vaikuta maailmalla olevan mitenkään pelikohtainen: radeon 5700 xt low clock speed - Google-haku

Tein kortista sellaisen huomion, että lisävirtaa ilmaisevat ledit syttyvät, vaikka liittimessä olisi vain PCI-E lisävirran +2 nastat. Itselläni tekee tiukkaa saada johdot yltämään kortille ja toinen liittimistä on venytetty ihan äärimmilleen. Teoriassa huono virransaanti voisi varmaan aiheuttaa nämä ongelmat. Laitoin jatkokappaleet tilaukseen.
Jatkokaapelit eivät tuoneet eroa, mutta;
ihmeiden aika ei ole ohi! Uusimmilla ajureilla kellot pysyy vakioasetuksilla 2GHz tuntumassa. Näillä näkymin kaikki kunnossa. Myöskin GPU:n käyttöaste heiluu nyt 90% paikkeilla, kun se aikaisemmin killui jossain 60-80% huitteilla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 371
Jaa, uusimmilla (2.80.x) ajureilla pelatessa välillä (voi olla heti tai jotain väliltä 5-30+ min) kone vaan sammuu, event viewerissä näkyy vaan unexpected shutdown. 20.5.x ajureilla toimii ongelmitta. Red Devil stokkina ajossa.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 504
Omaan red devil 5700 xt:n ja pubgissa käy näin ehkä kerran tai pari tunnissa, eli vähän väliä siis.

Tiedetään että pubg on huonosti optimoitu, mutta onko muilla 5700 xt omistajilla samanlaista onglemaa, eli peli nykäsee/jäätyy/lagaa vai miksikä sitä sanoo ikävästi, 0,3s ajaksi ja sitten peli jatkuu. Ja mitä olen seurannut, niin kuten kuvasta näkyy näyttis käy nollilla ja jatkaa toimintaa. Keväällä ostin tän kortin ja välillä mietin onko takuujuttu vai kortti ja peli bundlen ominaisuus. Muilla samanlaista ongelmaa kyseisessä pelissä?
Itse en ole huomannut, joskus jäätyili eka loottia poimiessa hetkeksi tai siihen asti että joku kävi tappamassa mutta se oli pelin ongelma.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 013
Onko muilla 5700 XT Red Devilin omistajilla ollut ongelmana korkea tuulettimen rpm ja toimimaton silent mode kytkin? Itsellä sekä OC että silent modessa tuuletin 2000-2200 rpm, vaikka OC pitäisi olla ~1500rpm ja silent vielä tätäkin hitaampi. Ei asenettuna Afterburneria tai vastaavia softia ja ajureista kaikki defaultilla. Kokeiltu useampaa ajuriversiota.
 
Liittynyt
20.02.2018
Viestejä
65
Voisko olla huono kontakti jäähyn ja gpun välissä? Tarkista vielä että kaikki 3 tuuletinta pyörii?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 013
Voisko olla huono kontakti jäähyn ja gpun välissä? Tarkista vielä että kaikki 3 tuuletinta pyörii?
En usko huonoon kontaktiin ainakaan lämpöjen puolesta, näyttis käy 60-65 asteisena täydessä rasituksessa mikä on viileämpi kuin useissa testeissä joissa lämmöt 70-75 astetta (luonnollisesti, tuulettimet kun huutavat 500-700 rpm kovempaa kuin pitäisi). Kaikki tuulettimet näyttävät pyörivän kyllä.
Kai se on takuuhuoltoon kortti laitettava.
 
Liittynyt
26.08.2018
Viestejä
71
Kylläpä hieman allekirjoittaneella "harmittaa", kun ostin ~2kk sitten Gigantin Strix 5700XT:n alesta 400€ hintaan, käytin sitä pari viikkoa ja laitoin tehdashuoltoon tunnettujen vikojen takia (väärät jäähyruuvit), ja nyt ~5 viikkoa sen jälkeen edelleen odottelen että saisin näyttiksen takaisin..

..ja sitten nvidia päättää julkaista melkein samaan hintaan reilusti paremman näytönohjaimen.

:sfacepalm:
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 102
Kylläpä hieman allekirjoittaneella "harmittaa", kun ostin ~2kk sitten Gigantin Strix 5700XT:n alesta 400€ hintaan, käytin sitä pari viikkoa ja laitoin tehdashuoltoon tunnettujen vikojen takia (väärät jäähyruuvit), ja nyt ~5 viikkoa sen jälkeen edelleen odottelen että saisin näyttiksen takaisin..

..ja sitten nvidia päättää julkaista melkein samaan hintaan reilusti paremman näytönohjaimen.

:sfacepalm:
Ei tuo silti 2kk sitten ollut huono diili. Lisäksi kohta AMD:kin jytkyttää :) Eli valikoima sen kun laajenee! Ei minua ainakaan harmita 5700 XT:n osto vajaa vuosi sitten. Sain reilusti lisää tehoa koneeseen. Rahallisesti saattaa tulla takkiin mutta ei tietokonekomponenteilla muutenkaan koskaan arvo nouse.
Aina on nurkan takana parempaa rautaa tulossa.
 

njs

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 168
Kylläpä hieman allekirjoittaneella "harmittaa", kun ostin ~2kk sitten Gigantin Strix 5700XT:n alesta 400€ hintaan, käytin sitä pari viikkoa ja laitoin tehdashuoltoon tunnettujen vikojen takia (väärät jäähyruuvit), ja nyt ~5 viikkoa sen jälkeen edelleen odottelen että saisin näyttiksen takaisin..

..ja sitten nvidia päättää julkaista melkein samaan hintaan reilusti paremman näytönohjaimen.
Onhan siinä nyt kuitenkin 30% eroa ja niitä ei myöskään saa vielä ainakaan kuukauteen. Ja eihän noi uudet kortit tee sun kortista mitenkään hidasta, pelaile sillä ja unohda koko julkaisu :)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 430
Onhan siinä nyt kuitenkin 30% eroa ja niitä ei myöskään saa vielä ainakaan kuukauteen. Ja eihän noi uudet kortit tee sun kortista mitenkään hidasta, pelaile sillä ja unohda koko julkaisu :)
Ja ensi vuonna pitäisi olla taas uutta rautaa tarjolla kummaltakin valmistajalta. Refreshiä, tai uusittua. Joten jos ahdistaa, niin vuoden odottelun jälkeen voi taputella itseään selkään säästöstä, kun hyppäsi sukupolven yli. Tuotahan se on aina tietotekniikassa, aina on kohta parempaa tulossa, mutta joskus sitä on vain ostettava.
 
Liittynyt
26.08.2018
Viestejä
71
Eihän se toki ole hidastunut vaikka uudet tullutkin, mutta vähän silti harmittaa että maksoin melkein yhtä paljon tuosta, jota en ole vielä edes päässyt käyttämään, kuin kohta tulevasta 3070-sarjalaisesta.
Toki tuohon 3070:n €500 hintalappuun tulee varmasti vielä suomiverot jne jne päälle jolloin hinta varmaan lähempänä €600.

Noh, ei voi mitään. Kunhan nyt vaan tulisi joskus gigantista takaisin se näyttis..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 306
Eihän se toki ole hidastunut vaikka uudet tullutkin, mutta vähän silti harmittaa että maksoin melkein yhtä paljon tuosta, jota en ole vielä edes päässyt käyttämään, kuin kohta tulevasta 3070-sarjalaisesta.
Toki tuohon 3070:n €500 hintalappuun tulee varmasti vielä suomiverot jne jne päälle jolloin hinta varmaan lähempänä €600.

Noh, ei voi mitään. Kunhan nyt vaan tulisi joskus gigantista takaisin se näyttis..
Turha näitä on surra (tai no, tietysti nuo takuuvaihdon viipeet sapettaa). Se nyt on aina tätä tietokoneitten kanssa. Hetken jos odottaa, niin samalla rahalla saa parempaa. AMD:n tapauksessa vanhakin toimii koko ajan paremmin, kiitos ajuripäivitysten. Tosin ihan tällaista "hintapommia" ei moni vihreästä leiristä osannut odottaa. Omaan 3dmark-pelaamiseen ( :p ) 5700 XT riittää vielä pitkään, vaikka listalla olo tuleekin olemaan melkoista vapaapudotusta.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
338
Kylläpä hieman allekirjoittaneella "harmittaa", kun ostin ~2kk sitten Gigantin Strix 5700XT:n alesta 400€ hintaan, käytin sitä pari viikkoa ja laitoin tehdashuoltoon tunnettujen vikojen takia (väärät jäähyruuvit), ja nyt ~5 viikkoa sen jälkeen edelleen odottelen että saisin näyttiksen takaisin..

..ja sitten nvidia päättää julkaista melkein samaan hintaan reilusti paremman näytönohjaimen.

:sfacepalm:
Mulla meni tuossa samassa RMA-jutussa 8 viikkoa touko-heinäkuussa ProShopin kanssa.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Onkohan sitä itse tyhmä vaiko mitä, kun olen ollut oikein tyytyväinen omaan gigantin strixiin? No lämmöt ei niin alhaiset ole kuin ne voisi, mutta ei ole valittamistakaan. Näyttö ei enää vilku, mutta todella satunaista jäätymistä on vielä(yleensä jäätyy työpöydälle jos pitkään idlenä). Ja joskus ei meinaa herättää näyttöä. Muuten juuri sitä mitä pitää.
Monta kertaa kyllä miettinyt että oisko pitänyt oottaa 3070 korttia, mutta ei enää silloin 1070 olis ollut myyntiarvoltaan juuri mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 306
Onkohan sitä itse tyhmä vaiko mitä, kun olen ollut oikein tyytyväinen omaan gigantin strixiin? No lämmöt ei niin alhaiset ole kuin ne voisi, mutta ei ole valittamistakaan. Näyttö ei enää vilku, mutta todella satunaista jäätymistä on vielä(yleensä jäätyy työpöydälle jos pitkään idlenä). Ja joskus ei meinaa herättää näyttöä. Muuten juuri sitä mitä pitää.
Monta kertaa kyllä miettinyt että oisko pitänyt oottaa 3070 korttia, mutta ei enää silloin 1070 olis ollut myyntiarvoltaan juuri mitään.
Samalla päivityspolulla mennään täälläkin, eikä 5700 XT:n osto ole sen suurempia katumusharjoituksia aiheuttanut. Mitään muuta tarvetta päivitykselle ei ollut kuin se perinteinen mieliteko. Se vähä, mitä tuon kanssa on tullut sählättyä, on ollut 90% positiivista. Muutaman kerran resoluution kanssa on ollut joku pieni omituisuus niin, että näyttis pakottaa 2k näytön 1680-resolle eikä tokene, ennen kuin on käyttänyt hdmi-piuhan kiinni koneessa ja buutannut (ilman dp-johtoa). Ihan kiva silti välillä koittaa toisenkin leirin tuotteita. Parempia näyttiksiä tuli taas puun takaa, mutta sou not, niin se on ollut koko maailman sivun. Eiköhän tällä jokusen vuoden pärjää, kun ser-koneessa oleva hd7950 riittäisi sekin vielä vallan mainiosti. :)
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Tähän katumuskeissiin sen verran etteikö kannata ensin katsoa käytännön suorituskykylukemat ja hinnat, ennemmin kuin katua vain lukemalla markkinamateriaalia? En väitä etteikö testit saisi katumaan vielä pahemmin tai sitten ei ollenkaan, mutta aikaista tässä vaiheessa alkaa murehtimaan. Minusta pelkän viimeisimmän tiedon perusteella ja sen mitä voi Suomi-hinnaksi odottaa RTX 3070:lle, ei 400 € RX 5700 XT:stä ole mitenkään paha hinta. Totta kai otetaan suhteellisesti takkiin, kaikki tämän tiesivätkin, mutta onko ero muka niin paha? Minusta ei ainakaan, varsinkin jos kortti on ostettu keskikesällä tai aiemmin. Omani hankin jo viime vuoden loppupuolella. On muutenkin odotettavissa että RDNA2 saa katumaan vielä pahemmin jos nyt kerran jo vatsasta sieppaa.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 298
En ole ihan ymmärtänyt tuota surkuttelua hintatason tippumisesta, jos aikoo uutta tai käytettyä hankkia myydyn tilalle.
Sitä parempi tilanne, mitä suorituskykyisiempiä uudet ovat.
Toki sitten jos aikoo lopettaa PC-pelailut, niin sitten ymmärrän.


Omassa rx 5700:ssa en ole kauheasti ongelmia huomannut, mutta hankinkin sen vasta joskus keväällä.
Hintakin oli melko sopiva 300€ uudelle kortille.
Ainoastaan RDR2 ei toimi kuin hetken, tiedä sitten mikä siinä mahtaa olla. Kallein peli €/h tähän mennessä:shifty:
 

jkm

Liittynyt
23.06.2017
Viestejä
1 539
Ainoastaan RDR2 ei toimi kuin hetken, tiedä sitten mikä siinä mahtaa olla. Kallein peli €/h tähän mennessä:shifty:
Omalla kohdalla olen kaikista tyytyväisin RDR2 kohdalla kortin päivitykseen 1070Ti -> 5700XT.

Mitä tuohon arvonmenetykseen... Ajattelin nyt itse katsoa uudempaa korttia vasta ensi keväänä olettaen, että Cyberpunk 2077 pyörii riittävän hyvin. Eli suorituskykyyn tällä hetkellä olen ihan riittävän tyytyväinen eikä päivityspaineita ole.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 298
Omalla kohdalla olen kaikista tyytyväisin RDR2 kohdalla kortin päivitykseen 1070Ti -> 5700XT.
Olen kokeillut 2600x/x470/2080, 2600x/x570/2080, 3700x/x570/2080 ja 3700x/x570/rx 5700 yhditelmillä.
2080:lla pääsi ensimmäisen tarinan tms. läpi jollekin leirille. Jäätyi aina kun käveli pois leiristä.
5700:lla pääsi jo oikein hevosella hieman vapaaseen maailmaan 15-30min ajaksi parin kokeilun perusteella.
Olikohan sinne joku dlc tullut, ihmettelin kun pitikin ensitöikseen alkaa ukkoa muokkaamaan ja oltiinkin vankilassa:confused:
Lisäksi vielä äänikikkailut Steelseriesin kuulokkeiden kanssa.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
En minäkään yleensä sitä hintatasoa mieti kun tuotteita myyn. Kun päivitystahti on sen verran hidasta, ja yleensä tulee ostettua uutenakin vielä "vanhaa rautaa" Nyt tuli omasta mielestäni hyvä ostos kun miettii päivityksen hintaa, ja sitä kuinka paljon siitä tuli voimaa koneeseen.
Seuraava päivitys ei tule olemaan yhtä hyvä, kun koko muu lauta pitää uusia.
 
Liittynyt
26.08.2018
Viestejä
71
Ei sillä että olisin voinut odotella tätä julkaisua muutenkaan tuota 5700XT:tä ostaessani, vanha 1070 veti sopimuksen poikki (taisi valua tippa vettä CPU jäähystä GPUn päälle..), ja asiasta jo pari kuukautta.

Mulla oli tosiaan sellainen homma ton 5700XT:n kanssa että siinä ei koskaan tippunut tuulettimien %nopeus alle ~60%, ja lämmöt seilaili kokoajan siellä 85-90C paikkeilla. Oletin tuolla perusteella että kyseessä on yksi näistä Asuksen maanantaikappaleista ja kiikutin Gigantille. Hieman vaan harmittaa etten rikkonut siitä takuuta ja korjannut vaan tätä ruuvitouhua itse. Ens viikolla menee 1660, jonka otin huollon ajaksi omistukseen, takaisin gigantille ja sitten ollaankin ilman näyttistä kunnes tämä huoltokappale tulee takaisin.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 011
Onko kukaan kokeillut näille Red Bios Editoria? Näyttäisi aika helpolta käyttää.

RED BIOS EDITOR and MorePowerTool | Page 2 | igor'sLAB

RX 5700 käy jostain syystä viileämpänä ja hiljaisempana kuin aiemmin, vaikka jännite ja kellot on sama 1850Mhz ja 0,993V. Tekisi mieli nostaa kelloja hieman 1900Mhz paikkeille. More Power Tool ilmeisesti ei toimi uusilla ajureilla enää kunnolla. XT-biosin flashasin myös joskus tuohon, mutta se lykkäsi heti ihan liikaa kelloja ja voltteja jäähyyn nähden. Omassa kortissa onneksi dual bios switch.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 504
Onko kukaan kokeillut näille Red Bios Editoria? Näyttäisi aika helpolta käyttää.

RED BIOS EDITOR and MorePowerTool | Page 2 | igor'sLAB

RX 5700 käy jostain syystä viileämpänä ja hiljaisempana kuin aiemmin, vaikka jännite ja kellot on sama 1850Mhz ja 0,993V. Tekisi mieli nostaa kelloja hieman 1900Mhz paikkeille. More Power Tool ilmeisesti ei toimi uusilla ajureilla enää kunnolla. XT-biosin flashasin myös joskus tuohon, mutta se lykkäsi heti ihan liikaa kelloja ja voltteja jäähyyn nähden. Omassa kortissa onneksi dual bios switch.
Ihan hyvin on MPT toiminut 5700 XT:llä. Joku ajuriversio oli alkuvuodesta millä asetukset ei meinanneet pysyä.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 011
Ihan hyvin on MPT toiminut 5700 XT:llä. Joku ajuriversio oli alkuvuodesta millä asetukset ei meinanneet pysyä.
Itselläkin oli joskus jotain ongelmaa tuon kanssa, niin jäi käyttämättä. Nyt tosin Redditissä oli juttua, että AMD olisi nostanut ylikellotusrajan 1850Mhz -> 2000Mhz. En ole pitkään aikaan edes yrittänyt nostaa tuosta yli, joten pitää huomenna kotona kokeilla.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Omaan strixiin aloitin uudestaan kokeilemaan pienempiä voltteja. Vakiona oli muistaakseni 2050mhz ja 1195mv. Ekat kokeilut ei toiminu ku laskin pelköstään voltit 1100mv. Nyt pistin kellot 2000mhz ja voltit 1145mv. Toistaiseksi toimii, testata illalla lisää.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
806
Kannattaa sitten antaa muistille vähän lisää jänöjä AMD Memory Tweak ohjelmalla. Lisää vähän muistin kellottuvuutta. Tullut alku kesästä lähtien käytettyä MPT:tä, toimii kuin junan vessa. 1206mV -> max 210x boost. Tuli toukokuussa kokeiltu 1225mV, kellot vähän yli 2100. En muista tarkemmin kun en ottanut tuloksia ylös. Voisihan sitä uudelleen kokeilla ennen RTX3080 tuloa...
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 298
Kannattaa sitten antaa muistille vähän lisää jänöjä AMD Memory Tweak ohjelmalla. Lisää vähän muistin kellottuvuutta. Tullut alku kesästä lähtien käytettyä MPT:tä, toimii kuin junan vessa. 1206mV -> max 210x boost. Tuli toukokuussa kokeiltu 1225mV, kellot vähän yli 2100. En muista tarkemmin kun en ottanut tuloksia ylös. Voisihan sitä uudelleen kokeilla ennen RTX3080 tuloa...
Kenen muistit?
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 332
Onko AMD tehnyt jotain omituista näissä uusimmissa Radeoneissa (VCN 2.0 eli Navi ja Renoir) tai ajureissa kun videon säätömahdollisuudet rajoittuvat pelkästään kirkkauden säätöön? Jostain kumman syystä ei voi mitään muuta säätää kuin kirkkautta. Näin siis Ryzen 7 PRO 4750U:n kanssa. Onko Navin omistajilla samaa ongelmaa?
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Te jotka olette näitä kortteja alivoltittanut, niin onko ollut vaikutusta lämpöihin? Itsellä ei lämpöjen osalta tapahdu mitään muutosta, vaikka volttia tiputtaa. 1196mv -> 1020mv ja lämmöt on aivan samat.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 559
Te jotka olette näitä kortteja alivoltittanut, niin onko ollut vaikutusta lämpöihin? Itsellä ei lämpöjen osalta tapahdu mitään muutosta, vaikka volttia tiputtaa. 1196mv -> 1020mv ja lämmöt on aivan samat.
Todennäköisesti näyttiksesi toimii nyt jonkin verran korkeammilla kelloilla kuin aiemmin, tai sitten jokin muu on pielessä.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 239
Kellojakin laskin hieman, ei vaikutusta. Äsken pistin kelloja alaspäin lisää 1900mhz ja voltteja 1000mv. Lämmöt tippu 5 astetta. Aikaisemmin kellot 1950mhz. Olkoot sitten noin.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 559
Kellojakin laskin hieman, ei vaikutusta. Äsken pistin kelloja alaspäin lisää 1900mhz ja voltteja 1000mv. Lämmöt tippu 5 astetta. Aikaisemmin kellot 1950mhz. Olkoot sitten noin.
Se kellotaajuus siis "elää" koko ajan, kellotus ei nykypäivänä toimi oletuksena noin että pistetään tietyt kellotaajuudet ja ne on ja pysyy, vaan näytönohjain hakee koko ajan korkeimpia mahdollisia kelloja tiettyjen rajojen sisällä (tehonkulutus, lämpö jne)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 147
Viestejä
4 192 903
Jäsenet
70 868
Uusin jäsen
Kaskii

Hinta.fi

Ylös Bottom