Kyllä.Käynnistäthän koneen / näyttiksen aina uudelleen kun muutat arvoja MPT:llä? Ja muistat aina painaa WRITE SPPT kun olet jotain muuttanut?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä.Käynnistäthän koneen / näyttiksen aina uudelleen kun muutat arvoja MPT:llä? Ja muistat aina painaa WRITE SPPT kun olet jotain muuttanut?
Sapphire rx 5700xt nitro+
Mites tossa menee toi BIOS kytkin, eli mikä asetus on mikäkin?
Onko noilla loppujenlopuks mitään nähtävää vaikutusta suorituskykyyn?
Toimiko tuo rekisteritiedosto, Evenmorepower5700XT++? Jos ei niin poista ensin kaikki näyttisajurit DDU:lla ja asenna ajuri uudestaan ennen sen käyttöä. Tai etsi rekisteristä kohta "HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Class \ {4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318}". Tuon alla on kaikki koneessa olleet näyttikset, samakin voi olla useaan kertaan. Etsi oikea numero eli käytössä oleva (esim. 0004) ja editoi se käytettävään rekisteritiedostoon (0000 tilalle), siten se menee oikeaan osoitteeseen kun ajat sen.Ei auttanut. Edelleen resetoi samantien. Onhan tää melko exoottinen alusta; kiinalainen emo ja vanha Xeoni, mutta kun toimi MPT täydellisesti ennen 2020-ajureita damn it. Laitoin äsken sit kun oli resetoitunu, niin alle 1200 mV asetuxet jotka siis jäivät voimaan, sillä seurauxella että kuvaan tuli pahaa häikkää jo het työpöydällä. Itse suoritettu resetointi korjasi sen ongelman. Tätä on tapahtunut välillä MPT:n kanssakin.
Kokeilitko sammuttaa enhanched syncin? Löytyy Radeon Softwaresta Settings -> Graphics. Mulla jumittui pelit heti alkuvalikkoon sen kanssa.Jaahas. Uus setuppi kasassa ja pelien ajaminen Full Screen tilassa jumittaa koneen kokonaan. Joskus kestää puoli tuntia, joskus suoraan kun laittaa optionseista full screen tilan päälle. Windowed modessa ei mitään ongelmia. Lämmöt ei nouse mihinkään kun testipelinä ollut Dragon Age Inquisition ja RDR2 benchmarkki ajeltu läpi. Mitään ongelmia ei ole muuten kuin tuon full screen -tilan kanssa.
CPU Ryzen 3600
GPU Sapphire Nitro+ RT 5700 XT
PSU Corsair RM750x
RAM 32gb G.Skill Flare X series
Ei toiminut tuo rekisteritiedosto sen paremmin kuin MPT:kään. Useempaan kertaan on tullu Windows puhtaasti asennettua ja heti ensimmäisenä saada MPT toimimaan 2020 ajureiden kaa, mutta ei. Ajoin nyt DDU:n ihan Safe Modessa, sama homma; 1200 mV yli niin heti menee sekaisin. Tuolla rekisterikansiossa ei ollut odotetusti mitään numerosarjoja, kun aina vaan tämä yxi näyttis ollut käytössä.Toimiko tuo rekisteritiedosto, Evenmorepower5700XT++? Jos ei niin poista ensin kaikki näyttisajurit DDU:lla ja asenna ajuri uudestaan ennen sen käyttöä. Tai etsi rekisteristä kohta "HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Class \ {4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318}". Tuon alla on kaikki koneessa olleet näyttikset, samakin voi olla useaan kertaan. Etsi oikea numero eli käytössä oleva (esim. 0004) ja editoi se käytettävään rekisteritiedostoon (0000 tilalle), siten se menee oikeaan osoitteeseen kun ajat sen.
Suosittelen DDU:n käyttöä, helpompi ja voi muutenkin auttaa. DDU tyhjentää tämän rekisterin ja ajureiden asennus antaa sille ekan numeron eli 0000.
Kokeilitko sammuttaa enhanched syncin? Löytyy Radeon Softwaresta Settings -> Graphics. Mulla jumittui pelit heti alkuvalikkoon sen kanssa.
Pitäisi siellä vähintäin 0000 kansio olla kun ajurit on asennettu.Ei toiminut tuo rekisteritiedosto sen paremmin kuin MPT:kään. Useempaan kertaan on tullu Windows puhtaasti asennettua ja heti ensimmäisenä saada MPT toimimaan 2020 ajureiden kaa, mutta ei. Ajoin nyt DDU:n ihan Safe Modessa, sama homma; 1200 mV yli niin heti menee sekaisin. Tuolla rekisterikansiossa ei ollut odotetusti mitään numerosarjoja, kun aina vaan tämä yxi näyttis ollut käytössä.
Juu on 0000 alakansio.. Katoin alux vaan ton mainitsemasi kansion sisällön.Pitäisi siellä vähintäin 0000 kansio olla kun ajurit on asennettu.
Ainakin ne ongelmat mitä itselle on osunut, on olleet jokainen sellaisia, että kun apua olen googlettanut, niin aina löytyy täysin vastaava ongelma Nvidian puolelta jonkun kortin osalta. Et ei mul ainakaan ole ainakaan kertaakaan ollut olo, että vaihtamalla olisi yhtään vihreämpää ruoho.Ylläkuvatut ongelmat ovat riivanneet julkasusta lähtien ja porukka vaan ostaa noita kortteja. En tiedä mitä tähän pitäs sanoa. Nuo ongelmat on olleet tiedossa. Jos korttia joutuu alivolttittamaan ja ajureiden kanssa joutuu ihan jatkuvasti pelleilemään että saa muutaman minuutin rauhassa pelata niin palautus ja jotain toista tilalle.
En itse lähtisi tollaseen arvuutteluun. Jotakihan tuolla amd:n puolella näissä korteissa on todella vinkeästi sekaisin kun raporttia erilaisista ongelmista tulee lähes päivittäin.
Olen omistanut itse tosin vain nvidian kortteja, mutta ikinä ei ole moisia ongelmia tullut vastaan. GTS 8600 sarjalaisista lähtien on ollut noita kortteja.
Ainakin ne ongelmat mitä itselle on osunut, on olleet jokainen sellaisia, että kun apua olen googlettanut, niin aina löytyy täysin vastaava ongelma Nvidian puolelta jonkun kortin osalta. Et ei mul ainakaan ole ainakaan kertaakaan ollut olo, että vaihtamalla olisi yhtään vihreämpää ruoho.
Näyttä löytyvän paljonkin juttua kokoruututilan aiheuttamasta jäätymisestä.Mutta tällaista vastaavaa tai vastaavia ei taida löytyä tällä hetkellä nvidian puolelta?
Näyttä löytyvän paljonkin juttua kokoruututilan aiheuttamasta jäätymisestä.
Eipä ole ollut 1000 tai 2000 -sarjalaisten kanssa mitään vastaavia jäätymisiä, ellei lasketa epävakaiden kellotusten aiheuttamia ajureiden resetointeja, eivätkä nekään vaatineet koko raudan uudelleen käynnistämistä. Itse jaksoin katsoa 5-sarjan jäätyilyä tasan kaksi päivää, kunnes palautin kortin ja totesin että vapaa-ajalla voin tehdä muutakin kuin Googlettaa syitä toistuviin jäätymisiin.
Mielestäni väitin, että ne ongelmat joita minulla on kortin kanssa ollut. Ja niitä ei ole montaa ollut mitä itsellä on ollut. Ja ne mitä sit on sattunut olemaan ja kun apua on yrittänyt etsiä, käytännössä aina olen ratkaisun löytänyt Nvidian korttia koskevasta foorumiviestistä jostain päin nettiä.Täällä vaan kovasti väitetään, että saman verran niitä ongelmia löytyy nvidian korteistakin. Jotenkin kun vertaa tätä ketjua ja noita mvidian ketjuja niin vaikuttaa hassulta.
Mikä virtalähde? Mulla pyörittää konetta Corsair SF450, prossuna i5-7600k ja näyttis RX 5700 XT Red Dragon. Näyttää toimivan, mutta virtalähde on selvästi kovemmilla kuin edellisen GTX 1070 näyttiksellä.toivottavasti omassa powerissa riittää potku kortille.
oon kyllä kattonu valmiiks jo seasonikin 850w powerin jos ei potku riitä niin tarvii tilata sellanen sit.
ja tulevaisuudessa on rakentaa custom jäähdytys koteloon niin ei ole haittaa tehokkaammasta powerista
Ei se pelkästään wateista ole kiinni, itsellä 550W Silverstone Strider Gold ei piisannut tälle, nyt on alla 750W Seasonic Focus+ PlatinumMikä virtalähde? Mulla pyörittää konetta Corsair SF450, prossuna i5-7600k ja näyttis RX 5700 XT Red Dragon. Näyttää toimivan, mutta virtalähde on selvästi kovemmilla kuin edellisen GTX 1070 näyttiksellä.
Kuten todettua, ei se wateista ole kiinni. Suositukset tehdään pahimpien "kiinapommipowerien" vuoksi missä watit ovat lähempänä hattiwatteja.emo Asrock B450M pro4 (matx)
prossu ryzen7 1700X
poweri kolink 600w kl-600m
ja coolerina toimii arctic liquid freezer ii 240mm
tolle red devilille suositellaan 700w poweria niin siks epäilen et toi mun 600w ei riitä
Ja tuolta 0000 kansiosta pitäisi löytyä binary "PP_PhmSoftPowerPlayTable" sen jälkeen kun olet laittanut tuon evenmorepower... rekisteritiedoston sisään. Outoa jos se löytyy muttei sun ajuri sitä lue kun muilla toimii.Juu on 0000 alakansio.. Katoin alux vaan ton mainitsemasi kansion sisällön.
Nämä rekisteripuukotukset on ylikellotusta varten. Tarkoitus on nostaa biosin rajoituksia. Olisipa jänniterajoitusten puukotus näin helppoa kaikilla korteilla.Sen takia itse lähden tarjoamaan parasta mahdollista ratkasua eli kortti pois ja toista tilalle. Epäilen, että kun ei toimi puhtaan winukan asennuksen jälkeen ja tuo ajurisekoilu on ollut jotain infernaalista niin että rekisteriä täytyy jo puukottaa niin helpommallakin pääsisi.
Mainittakoon tässä, että tuo kolink on just niitä kaotikan mainitsemia kiinanpommejaemo Asrock B450M pro4 (matx)
prossu ryzen7 1700X
tolle red devilille suositellaan 700w poweria niin siks epäilen et toi mun 600w ei riitä
En tuosta pelistä tiedä mitä tuossa videolla on, mutta NVIDIAlla on todettu tapauksia että kuva menee enemmän puuroksi liikkeessä kuin AMD:lla, oli se sitten tarkoituksenmukaista tai suorituskykyhuijaus mitä jotkut epäilivät aikoinaanittee häiritsee tuo video koska eihän korttit hävitä tekstuureja kuvasta.
Esim heti ekassa videossa tien pinassa olevat roskat ei näy rtx kuvassa lainkaan.
noista osassa yooutube videoissa välillä tuntuu et niissä on kusetettu asetuksien kautta et toinen kortti olis huonompi reilusti kun toinen.
itse hommasin uuden ja tehokkaamman kortin siksi et pelit olis oikeesti hienoa katseltavaa.
eikä sellasta et kaikki mahdolliset paskat pois jotta olis helpompi nähdä vihuja ja et fps:t olis mahdollisimman korkeet.
esim tuon videon autopelissä heti kiinnitin huomion tuon tienpinnan roskiin
Itellä oli toinen n. 12v vanhan zalman 600w niin se oli menny rikki tai ei sit riittäny. Toimi kyllä muutaman kk sitten toisella kokoonpanolla, mutta en sitä ole sen enempää testaillu. ja halpa se oli ainakin silloin eli ei todellakaan laatua.emo Asrock B450M pro4 (matx)
prossu ryzen7 1700X
Minkälaisia alivoltteja te olette saaneet toimimaan 5700 XT:llä? Minulla jää about ~1060 millivolttiin. Pelailen siinä 1070 - 1080 välillä, vähän tuntuu päivästä riippuvan millä kaatuu.
Vakio näyttää olevan 1200 millivolttia tällä Red Dragonilla. Ainakin siihen tuo aina palautuu kun koneen käynnistää uudelleen.
Vaikea verrata. Omassa vakio taisi olla alunperin 1205 mV eli rajoittimella valmiiksi. Mutta pelkkä jännite ei kerro mitään. Pitäisi rajoittaa myös kellot, ja ne on kaikilla erilaiset vaikka olisi samat asetukset. Ja vaihtelee tietysti pelien välillä.Minkälaisia alivoltteja te olette saaneet toimimaan 5700 XT:llä? Minulla jää about ~1060 millivolttiin. Pelailen siinä 1070 - 1080 välillä, vähän tuntuu päivästä riippuvan millä kaatuu.
Vakio näyttää olevan 1200 millivolttia tällä Red Dragonilla. Ainakin siihen tuo aina palautuu kun koneen käynnistää uudelleen.
Heh, noita "roskia" mistä puhut ei pitäisi olla tiessä, tuo on AMD ajuribugi, että kasvillisuus puskee tielle. Itsellä ei ole ikinä pelissä tehnyt tuota, toki käytössä onkin vihreä kortti.ittee häiritsee tuo video koska eihän korttit hävitä tekstuureja kuvasta.
Esim heti ekassa videossa tien pinassa olevat roskat ei näy rtx kuvassa lainkaan.
noista osassa yooutube videoissa välillä tuntuu et niissä on kusetettu asetuksien kautta et toinen kortti olis huonompi reilusti kun toinen.
itse hommasin uuden ja tehokkaamman kortin siksi et pelit olis oikeesti hienoa katseltavaa.
eikä sellasta et kaikki mahdolliset paskat pois jotta olis helpompi nähdä vihuja ja et fps:t olis mahdollisimman korkeet.
esim tuon videon autopelissä heti kiinnitin huomion tuon tienpinnan roskiin
Heh, noita "roskia" mistä puhut ei pitäisi olla tiessä, tuo on AMD ajuribugi, että kasvillisuus puskee tielle. Itsellä ei ole ikinä pelissä tehnyt tuota, toki käytössä onkin vihreä kortti.
Laitoin vaan viestiä myös liittyen tuohon, että Kaotik taas turinoi, että se on Nvidian huijaus, että piirretään vähemmän kamaa tielle, kun kyseessä on taas vaihteen vuoksi AMD ajuribugi...
edit:
NFS Heat ei ole mikään dystooppinen ajopeli, että tiellä kuuluisi kasvaa ruohoa ja puskia...
Sen verran tuli kokeiltua että 951mV ja 1800MHz näytti toimivan, alempaa jännitettä en kokeillut. Muistit 1820 ja virrankulutusraja 99%. Todellinen nopeus Time Spyssa vajaat 1740MHz ja graphics score 9006. Lämmöt gpu 44 ja hot spot 56 astetta, vedellä siis jäähtyy.Vaikea verrata. Omassa vakio taisi olla alunperin 1205 mV eli rajoittimella valmiiksi. Mutta pelkkä jännite ei kerro mitään. Pitäisi rajoittaa myös kellot, ja ne on kaikilla erilaiset vaikka olisi samat asetukset. Ja vaihtelee tietysti pelien välillä.
Lisäksi, ainakin omassa ns. vakioarvot ovat muuttuneet, tällä hetkellä 1217mV ja 2100MHz.
Kokeilin joskus retail jäähyllä niin 1130mV ja 2100MHz saattoi olla vakaa mutta todelliset kellot jää alemmas.
Pitääpä kokeilla jollain 1800MHz kelloilla miten alas saa jännitteen.
Eikun vaan säätämään. Power Limit ensin -> 20% vaikka. Sitten Vcore -> 1100 mV vaikka. Sitten Max. boost -> 2050 MHz vaikkapa. Fail safe asetuxet nuo pitäs olla. Jos ei oo niin sit max. boostii laskemaan. Seuraat sitten lämpöjä ja tuuletinkäyrää sitten loiventamaan jos ne lämmöt vaan sallii.Uusilla ajureilla alkoi COD Modern Warfare toimia suht ok. Mutta XT:n tuuletin huutaa verrattuna 1070:aan tolkuttoman kovaa.
Mikä MSI:n malli kyseessä?Uusilla ajureilla alkoi COD Modern Warfare toimia suht ok. Mutta XT:n tuuletin huutaa verrattuna 1070:aan tolkuttoman kovaa.
Virtalähteiden paras hyötysuhde on siinä ~50% kuormalla. 5700xt vie 170-230W volituksista riippuen ja itsekin mittasin koko koneelle ~320W seinästä piikkiarvoksi 6700K prossulla.tolle red devilille suositellaan 700w poweria niin siks epäilen et toi mun 600w ei riitä