AMD Radeon RX 5700 -ketju (Navi 10)

Liittynyt
15.12.2017
Viestejä
306


Siinä on ytimekäs video alivoltituksesta ja kommenteissa on paljon muuta hyödyllistä infoa muiden saavutuksista. Video on nitro+:sta, mutta soveltuu varmasti muihinkin rx 5700 xt gpu:hin.
 
Liittynyt
15.12.2017
Viestejä
306
Sapphire rx 5700xt nitro+
Mites tossa menee toi BIOS kytkin, eli mikä asetus on mikäkin?
Onko noilla loppujenlopuks mitään nähtävää vaikutusta suorituskykyyn?
Oikea reuna: Performance ~2000mhz/220-230w Peak 270w
Keskellä: Silent. Tuulettimet inasen hiljaisemmat, pienemmät kellotaajuudet ja kulutus 190-200w
Vasen: Default. Sapphiren sovelluksesta saa säädettyä biossin(Performance vai Silent)

Igors Lab(tai joku muu) taisi suositella silent -mode:a, kun suorituskyvyssä ei ole suurta eroa, mutta pienempi kulutus.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 506
Ei auttanut. Edelleen resetoi samantien. Onhan tää melko exoottinen alusta; kiinalainen emo ja vanha Xeoni, mutta kun toimi MPT täydellisesti ennen 2020-ajureita damn it. Laitoin äsken sit kun oli resetoitunu, niin alle 1200 mV asetuxet jotka siis jäivät voimaan, sillä seurauxella että kuvaan tuli pahaa häikkää jo het työpöydällä. Itse suoritettu resetointi korjasi sen ongelman. Tätä on tapahtunut välillä MPT:n kanssakin.
Toimiko tuo rekisteritiedosto, Evenmorepower5700XT++? Jos ei niin poista ensin kaikki näyttisajurit DDU:lla ja asenna ajuri uudestaan ennen sen käyttöä. Tai etsi rekisteristä kohta "HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Class \ {4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318}". Tuon alla on kaikki koneessa olleet näyttikset, samakin voi olla useaan kertaan. Etsi oikea numero eli käytössä oleva (esim. 0004) ja editoi se käytettävään rekisteritiedostoon (0000 tilalle), siten se menee oikeaan osoitteeseen kun ajat sen.
Suosittelen DDU:n käyttöä, helpompi ja voi muutenkin auttaa. DDU tyhjentää tämän rekisterin ja ajureiden asennus antaa sille ekan numeron eli 0000.
 
Liittynyt
17.11.2019
Viestejä
6
Jaahas. Uus setuppi kasassa ja pelien ajaminen Full Screen tilassa jumittaa koneen kokonaan. Joskus kestää puoli tuntia, joskus suoraan kun laittaa optionseista full screen tilan päälle. Windowed modessa ei mitään ongelmia. Lämmöt ei nouse mihinkään kun testipelinä ollut Dragon Age Inquisition ja RDR2 benchmarkki ajeltu läpi. Mitään ongelmia ei ole muuten kuin tuon full screen -tilan kanssa.

CPU Ryzen 3600
GPU Sapphire Nitro+ RT 5700 XT
PSU Corsair RM750x
RAM 32gb G.Skill Flare X series
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 103
Jaahas. Uus setuppi kasassa ja pelien ajaminen Full Screen tilassa jumittaa koneen kokonaan. Joskus kestää puoli tuntia, joskus suoraan kun laittaa optionseista full screen tilan päälle. Windowed modessa ei mitään ongelmia. Lämmöt ei nouse mihinkään kun testipelinä ollut Dragon Age Inquisition ja RDR2 benchmarkki ajeltu läpi. Mitään ongelmia ei ole muuten kuin tuon full screen -tilan kanssa.

CPU Ryzen 3600
GPU Sapphire Nitro+ RT 5700 XT
PSU Corsair RM750x
RAM 32gb G.Skill Flare X series
Kokeilitko sammuttaa enhanched syncin? Löytyy Radeon Softwaresta Settings -> Graphics. Mulla jumittui pelit heti alkuvalikkoon sen kanssa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 346
Toimiko tuo rekisteritiedosto, Evenmorepower5700XT++? Jos ei niin poista ensin kaikki näyttisajurit DDU:lla ja asenna ajuri uudestaan ennen sen käyttöä. Tai etsi rekisteristä kohta "HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Class \ {4d36e968-e325-11ce-bfc1-08002be10318}". Tuon alla on kaikki koneessa olleet näyttikset, samakin voi olla useaan kertaan. Etsi oikea numero eli käytössä oleva (esim. 0004) ja editoi se käytettävään rekisteritiedostoon (0000 tilalle), siten se menee oikeaan osoitteeseen kun ajat sen.
Suosittelen DDU:n käyttöä, helpompi ja voi muutenkin auttaa. DDU tyhjentää tämän rekisterin ja ajureiden asennus antaa sille ekan numeron eli 0000.
Ei toiminut tuo rekisteritiedosto sen paremmin kuin MPT:kään. Useempaan kertaan on tullu Windows puhtaasti asennettua ja heti ensimmäisenä saada MPT toimimaan 2020 ajureiden kaa, mutta ei. Ajoin nyt DDU:n ihan Safe Modessa, sama homma; 1200 mV yli niin heti menee sekaisin. Tuolla rekisterikansiossa ei ollut odotetusti mitään numerosarjoja, kun aina vaan tämä yxi näyttis ollut käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.11.2019
Viestejä
6
Kokeilitko sammuttaa enhanched syncin? Löytyy Radeon Softwaresta Settings -> Graphics. Mulla jumittui pelit heti alkuvalikkoon sen kanssa.
Kylläpä. Kaikki sammutettu. Täytynee vetää tuo alivoltti-profiili ja testailla sillä. Tosin minkäänlaisesta rasitusperäisestä kaatuilusta tuskin on kyse (vrt. testatut pelit. Nyt tosin Grid 2 benchmark pysyi kasassa ultra-asetuksilla/full screen alivolteilla).
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 506
Ei toiminut tuo rekisteritiedosto sen paremmin kuin MPT:kään. Useempaan kertaan on tullu Windows puhtaasti asennettua ja heti ensimmäisenä saada MPT toimimaan 2020 ajureiden kaa, mutta ei. Ajoin nyt DDU:n ihan Safe Modessa, sama homma; 1200 mV yli niin heti menee sekaisin. Tuolla rekisterikansiossa ei ollut odotetusti mitään numerosarjoja, kun aina vaan tämä yxi näyttis ollut käytössä.
Pitäisi siellä vähintäin 0000 kansio olla kun ajurit on asennettu.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 213
Ylläkuvatut ongelmat ovat riivanneet julkasusta lähtien ja porukka vaan ostaa noita kortteja. En tiedä mitä tähän pitäs sanoa. Nuo ongelmat on olleet tiedossa. Jos korttia joutuu alivolttittamaan ja ajureiden kanssa joutuu ihan jatkuvasti pelleilemään että saa muutaman minuutin rauhassa pelata niin palautus ja jotain toista tilalle.

En itse lähtisi tollaseen arvuutteluun. Jotakihan tuolla amd:n puolella näissä korteissa on todella vinkeästi sekaisin kun raporttia erilaisista ongelmista tulee lähes päivittäin.

Olen omistanut itse tosin vain nvidian kortteja, mutta ikinä ei ole moisia ongelmia tullut vastaan. GTS 8600 sarjalaisista lähtien on ollut noita kortteja.

Sen takia itse lähden tarjoamaan parasta mahdollista ratkasua eli kortti pois ja toista tilalle. Epäilen, että kun ei toimi puhtaan winukan asennuksen jälkeen ja tuo ajurisekoilu on ollut jotain infernaalista niin että rekisteriä täytyy jo puukottaa niin helpommallakin pääsisi.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Ylläkuvatut ongelmat ovat riivanneet julkasusta lähtien ja porukka vaan ostaa noita kortteja. En tiedä mitä tähän pitäs sanoa. Nuo ongelmat on olleet tiedossa. Jos korttia joutuu alivolttittamaan ja ajureiden kanssa joutuu ihan jatkuvasti pelleilemään että saa muutaman minuutin rauhassa pelata niin palautus ja jotain toista tilalle.

En itse lähtisi tollaseen arvuutteluun. Jotakihan tuolla amd:n puolella näissä korteissa on todella vinkeästi sekaisin kun raporttia erilaisista ongelmista tulee lähes päivittäin.

Olen omistanut itse tosin vain nvidian kortteja, mutta ikinä ei ole moisia ongelmia tullut vastaan. GTS 8600 sarjalaisista lähtien on ollut noita kortteja.
Ainakin ne ongelmat mitä itselle on osunut, on olleet jokainen sellaisia, että kun apua olen googlettanut, niin aina löytyy täysin vastaava ongelma Nvidian puolelta jonkun kortin osalta. Et ei mul ainakaan ole ainakaan kertaakaan ollut olo, että vaihtamalla olisi yhtään vihreämpää ruoho.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 213
Ainakin ne ongelmat mitä itselle on osunut, on olleet jokainen sellaisia, että kun apua olen googlettanut, niin aina löytyy täysin vastaava ongelma Nvidian puolelta jonkun kortin osalta. Et ei mul ainakaan ole ainakaan kertaakaan ollut olo, että vaihtamalla olisi yhtään vihreämpää ruoho.
Mutta tällaista vastaavaa tai vastaavia ei taida löytyä tällä hetkellä nvidian puolelta?
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 213
Näyttä löytyvän paljonkin juttua kokoruututilan aiheuttamasta jäätymisestä.
Oisit toki linkannut tänne suoraan.

Edit: Näyttää löytyvän jooh myös 2000 sarjan nvidian korteilla.

Joku yhteinen tekijä noissa näyttää olevan monissa se että prossuna on ryzen. En sitten tiedä...
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 213
Eipä ole ollut 1000 tai 2000 -sarjalaisten kanssa mitään vastaavia jäätymisiä, ellei lasketa epävakaiden kellotusten aiheuttamia ajureiden resetointeja, eivätkä nekään vaatineet koko raudan uudelleen käynnistämistä. Itse jaksoin katsoa 5-sarjan jäätyilyä tasan kaksi päivää, kunnes palautin kortin ja totesin että vapaa-ajalla voin tehdä muutakin kuin Googlettaa syitä toistuviin jäätymisiin.
Täällä vaan kovasti väitetään, että saman verran niitä ongelmia löytyy nvidian korteistakin. Jotenkin kun vertaa tätä ketjua ja noita mvidian ketjuja niin vaikuttaa hassulta.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Täällä vaan kovasti väitetään, että saman verran niitä ongelmia löytyy nvidian korteistakin. Jotenkin kun vertaa tätä ketjua ja noita mvidian ketjuja niin vaikuttaa hassulta.
Mielestäni väitin, että ne ongelmat joita minulla on kortin kanssa ollut. Ja niitä ei ole montaa ollut mitä itsellä on ollut. Ja ne mitä sit on sattunut olemaan ja kun apua on yrittänyt etsiä, käytännössä aina olen ratkaisun löytänyt Nvidian korttia koskevasta foorumiviestistä jostain päin nettiä.

Niinkuin tämänkin kortin kohdalla on todettu, osalla ei ole mitään ongelmaa, toisilla täysin maanantai kappaleita ja sit on kaikkea siltä väliltä. Ja ihan samaa näyttää olevan järjestäen jokaikisen kortin kanssa, ihan miltä merkiltä tahansa.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 012
Kaverille kasasin koneen, jossa näyttiksenä Powercolor Red Devil RX 5700 XT -näyttis. Tuolla tulee blue screeniä aina muutaman tunnin välein pelatessa 2020-ajureilla. Virheilmoituksena on IQRL not less or equal, eli sama kuin mitä itsellä tuli kuukausia sitten omalla RX 5700:llä, kun Chromen laitteistokiihdytys vielä kaatoi konetta. Tuon kohdalla ei ole säädetty mitään ylimääräistä, eli uusi Windows sisään ja emolevyn ja näyttiksen ajurit asennettu. Aika yksilöllisiä tuntuu olevan nuo ongelmat, kun itsellä 19.12.2 ja 19.12.3 ajurit toimineet loistavasti, mutta sitä ennen oli vaikka mitä ongelmaa.

Nvidian näyttiksiä itsellä ollut 850M, 970, 1060 ja 1070 ja niissä ei ollut oikeastaan ikinä mitään ajuriongelmia. Jatkossa kyllä odottelen useamman kuukauden ennen ostoa, että uusien korttien ongelmat varmasti korjataan.
 
Liittynyt
25.12.2017
Viestejä
116
itselle on tulossa powercolorin rx5700 xt red devil kortti ja siks lueskelen tätä foorumia.
ja omasta mielestä tollaset nvidian ylistäjät sais jäädä sinne nvidia puolelle ylisteleen kortejaan ei kuulu radeoni puolelle koska noissa kommenteissa ei ollut minkää laista apua radeoni ongelmiin.
itse pyörittelin rtx 2070s ja rx5700xt kortteja mielessä ja tyydyin ratukkaan koska hinta halvempi ja yli jääneelle rahalle löyty muuta käyttöö, jos olisivat olleet melko saman hintaisia niin olisin rtx:n hommannut

tarvii kokeilla omaan korttiin lyödä sisään suorilta tuo 19.12.3 ajurit koska ne on toimineet monella ja sit vasta alkaa laitteleen säätöihin korttia.
 
Liittynyt
25.12.2017
Viestejä
116
toivottavasti omassa powerissa riittää potku kortille.
oon kyllä kattonu valmiiks jo seasonikin 850w powerin jos ei potku riitä niin tarvii tilata sellanen sit.
ja tulevaisuudessa on rakentaa custom jäähdytys koteloon niin ei ole haittaa tehokkaammasta powerista
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 103
toivottavasti omassa powerissa riittää potku kortille.
oon kyllä kattonu valmiiks jo seasonikin 850w powerin jos ei potku riitä niin tarvii tilata sellanen sit.
ja tulevaisuudessa on rakentaa custom jäähdytys koteloon niin ei ole haittaa tehokkaammasta powerista
Mikä virtalähde? Mulla pyörittää konetta Corsair SF450, prossuna i5-7600k ja näyttis RX 5700 XT Red Dragon. Näyttää toimivan, mutta virtalähde on selvästi kovemmilla kuin edellisen GTX 1070 näyttiksellä.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
Mikä virtalähde? Mulla pyörittää konetta Corsair SF450, prossuna i5-7600k ja näyttis RX 5700 XT Red Dragon. Näyttää toimivan, mutta virtalähde on selvästi kovemmilla kuin edellisen GTX 1070 näyttiksellä.
Ei se pelkästään wateista ole kiinni, itsellä 550W Silverstone Strider Gold ei piisannut tälle, nyt on alla 750W Seasonic Focus+ Platinum
(edit: muuna pakettina Ryzen 7 3700X @ vakiot, X570 jne)
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
419
Itellä on tuo EVGA 750 G3 , Red Devil 5700 XT ja ryzen 3800X(kellotettu) X570 emo yms. kellotustakin näyttiksessä päällä eikä mitään virtaongelmia.
 
Liittynyt
25.12.2017
Viestejä
116
emo Asrock B450M pro4 (matx)
prossu ryzen7 1700X
poweri kolink 600w kl-600m
ja coolerina toimii arctic liquid freezer ii 240mm


tolle red devilille suositellaan 700w poweria niin siks epäilen et toi mun 600w ei riitä
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
emo Asrock B450M pro4 (matx)
prossu ryzen7 1700X
poweri kolink 600w kl-600m
ja coolerina toimii arctic liquid freezer ii 240mm


tolle red devilille suositellaan 700w poweria niin siks epäilen et toi mun 600w ei riitä
Kuten todettua, ei se wateista ole kiinni. Suositukset tehdään pahimpien "kiinapommipowerien" vuoksi missä watit ovat lähempänä hattiwatteja.
Itsellä powerilla rupesi olemaan ikää jo aika tavalla eikä muutenkaan vissiin ihan priimaa tuo Strider Gold 550W ollut, ilmeni spesifeissä tilanteissa että loppui mehut kesken (Civ6+Ace-streami), poweri uusiksi eikä vastaavaa sammumista enää tapahtunut. Toisaalta taas tuossa Starglazerilla 450W Corsairi näyttäisi jaksavan ihan ongelmitta
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 506
Juu on 0000 alakansio.. Katoin alux vaan ton mainitsemasi kansion sisällön.
Ja tuolta 0000 kansiosta pitäisi löytyä binary "PP_PhmSoftPowerPlayTable" sen jälkeen kun olet laittanut tuon evenmorepower... rekisteritiedoston sisään. Outoa jos se löytyy muttei sun ajuri sitä lue kun muilla toimii.

Sen takia itse lähden tarjoamaan parasta mahdollista ratkasua eli kortti pois ja toista tilalle. Epäilen, että kun ei toimi puhtaan winukan asennuksen jälkeen ja tuo ajurisekoilu on ollut jotain infernaalista niin että rekisteriä täytyy jo puukottaa niin helpommallakin pääsisi.
Nämä rekisteripuukotukset on ylikellotusta varten. Tarkoitus on nostaa biosin rajoituksia. Olisipa jänniterajoitusten puukotus näin helppoa kaikilla korteilla.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 346
Nii juttiinsa!

Joo, outoo tää on. Vcore-raja kyllä nousee ->1.25 V mutta ei vaan toimi.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
19.2.3 näyttää toimivan normaalisti kun 19.2.2 ei toiminut (siniruutu). Tuolla PUBG-ketjussa taas valitin miten onkin niin takkuavan hidasta avata pelissä inventaario (19.11.1), eli kurkistaa repun sisälle. Tuo peli kun on surullisen kuuluisa teknisistä ongelmistaan, niin ajattelin toki heti että johtuu pelistä. Tässä sitten aloitin RE2:sta pelaamaan samoilla ajureilla, missä myöskin avataan reppu sarkaimesta, niin samanlaista sekuntien pituista takkuamista! Aika hämäriä ongelmia voi ajurit aiheuttaa, mutta tosin ehkä ärsyttävin ongelma mikä saattoi johtua näyttisajureista oli kyllä GTX 1070:n kanssa, kun monesti koneen käynnistyessä näytön kirkkaus pumppaili hitusen ylös ja alas tasaiseen tahtiin. Tähän auttoi aina vain uudelleenkäynnistys, muttei tosiaan voi olla satavarma oliko ajureista kiinni, kun ei koskaan korjaantunut ollenkaan ja sitä tapahtui vain tietyn näytön kanssa yhdistettynä. Siniruutu yhdellä ajurilla ja nykimiset toisella ovat pientä kunhan ne korjataan piakkoin pois, mutta olen sitä mieltä että juuri tullessaan ja sen kolme kuukautta sen jälkeenkin Navit olivat kyllä aika surkeassa jamassa ajureiden suhteen. Edelleen toistan että nyt voi ihan huoletta ostaa ja käytellä.

Nvidia tekee ylen huolellista työtä ajureiden suhteen sen myönnän ja he ottavat myös palautetta vastaan ja ovat aika nopeita vastaamaan. AMD:lla vaan hienoviini ja hyvä hinta kuitenkin ovat kovemmat valtit.
Melkoisesti ovat saaneet lisätehoa jo tähän mennessä Navit. Hintaeroon nähden ei kauheasti tehoeroa RTX 2080 Superiinkaan.
 
Liittynyt
25.12.2017
Viestejä
116
ittee häiritsee tuo video koska eihän korttit hävitä tekstuureja kuvasta.
Esim heti ekassa videossa tien pinassa olevat roskat ei näy rtx kuvassa lainkaan.
noista osassa yooutube videoissa välillä tuntuu et niissä on kusetettu asetuksien kautta et toinen kortti olis huonompi reilusti kun toinen.
itse hommasin uuden ja tehokkaamman kortin siksi et pelit olis oikeesti hienoa katseltavaa.
eikä sellasta et kaikki mahdolliset paskat pois jotta olis helpompi nähdä vihuja ja et fps:t olis mahdollisimman korkeet.

esim tuon videon autopelissä heti kiinnitin huomion tuon tienpinnan roskiin
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
ittee häiritsee tuo video koska eihän korttit hävitä tekstuureja kuvasta.
Esim heti ekassa videossa tien pinassa olevat roskat ei näy rtx kuvassa lainkaan.
noista osassa yooutube videoissa välillä tuntuu et niissä on kusetettu asetuksien kautta et toinen kortti olis huonompi reilusti kun toinen.
itse hommasin uuden ja tehokkaamman kortin siksi et pelit olis oikeesti hienoa katseltavaa.
eikä sellasta et kaikki mahdolliset paskat pois jotta olis helpompi nähdä vihuja ja et fps:t olis mahdollisimman korkeet.

esim tuon videon autopelissä heti kiinnitin huomion tuon tienpinnan roskiin
En tuosta pelistä tiedä mitä tuossa videolla on, mutta NVIDIAlla on todettu tapauksia että kuva menee enemmän puuroksi liikkeessä kuin AMD:lla, oli se sitten tarkoituksenmukaista tai suorituskykyhuijaus mitä jotkut epäilivät aikoinaan
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
377
emo Asrock B450M pro4 (matx)
prossu ryzen7 1700X
poweri kolink 600w kl-600m
ja coolerina toimii arctic liquid freezer ii 240mm


tolle red devilille suositellaan 700w poweria niin siks epäilen et toi mun 600w ei riitä
Itellä oli toinen n. 12v vanhan zalman 600w niin se oli menny rikki tai ei sit riittäny. Toimi kyllä muutaman kk sitten toisella kokoonpanolla, mutta en sitä ole sen enempää testaillu. ja halpa se oli ainakin silloin eli ei todellakaan laatua.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
603
Täällä Seasonicin 520W joka pyörittää B450M Pro4, Ryzen 3600 ja Radeon 5700XT. 16Gb muistoo ja pari SSD:tä että neljä tuuletinta. Nyt on pelannu ihan hyvin kun hieroi alivoltit kohdilleen.
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 103
Minkälaisia alivoltteja te olette saaneet toimimaan 5700 XT:llä? Minulla jää about ~1060 millivolttiin. Pelailen siinä 1070 - 1080 välillä, vähän tuntuu päivästä riippuvan millä kaatuu.
Vakio näyttää olevan 1200 millivolttia tällä Red Dragonilla. Ainakin siihen tuo aina palautuu kun koneen käynnistää uudelleen.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
603
Minkälaisia alivoltteja te olette saaneet toimimaan 5700 XT:llä? Minulla jää about ~1060 millivolttiin. Pelailen siinä 1070 - 1080 välillä, vähän tuntuu päivästä riippuvan millä kaatuu.
Vakio näyttää olevan 1200 millivolttia tällä Red Dragonilla. Ainakin siihen tuo aina palautuu kun koneen käynnistää uudelleen.
Mulla on nyt ollut ajureista max. boost 1950Mhz ja 1070mV jännitteellä. Lämmöt (ja meteli) siedettävät kovalla kuormalla. Vakiona max. boost 2014 ja 1170mV. Powercolorin dual fan.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 506
Minkälaisia alivoltteja te olette saaneet toimimaan 5700 XT:llä? Minulla jää about ~1060 millivolttiin. Pelailen siinä 1070 - 1080 välillä, vähän tuntuu päivästä riippuvan millä kaatuu.
Vakio näyttää olevan 1200 millivolttia tällä Red Dragonilla. Ainakin siihen tuo aina palautuu kun koneen käynnistää uudelleen.
Vaikea verrata. Omassa vakio taisi olla alunperin 1205 mV eli rajoittimella valmiiksi. Mutta pelkkä jännite ei kerro mitään. Pitäisi rajoittaa myös kellot, ja ne on kaikilla erilaiset vaikka olisi samat asetukset. Ja vaihtelee tietysti pelien välillä.
Lisäksi, ainakin omassa ns. vakioarvot ovat muuttuneet, tällä hetkellä 1217mV ja 2100MHz.
Kokeilin joskus retail jäähyllä niin 1130mV ja 2100MHz saattoi olla vakaa mutta todelliset kellot jää alemmas.
Pitääpä kokeilla jollain 1800MHz kelloilla miten alas saa jännitteen.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
169
Ite hommasin hiljattain Geforce 1070:n tilalle Powercolorin 5700XT Red Devilin ja täytyy sanoa, että oon todella tyytyväinen korttiin, sopii mainiosti QHD-pelaamiseen. Kortin asennuspäivänä julkaistiin sopivasti uudet Adrenalin 2020 -ajurit joiden kanssa ei oo ilmenny ongelmia.

Fancurvea piti säätää hieman omaan makuun sopivammaksi. Tuntu että turhan herkkään kävi tuulettimet kiertämään yli 50%. Muuten eiku peleistä grafiikka-asetukset tappiin ja pelailemaan.

Testasin myös alivoltitusta 1200mV->1030mV, jolloin tehonkulutus laski ~250W => ~200W (Afterburnerilla mitattu pelatessa Borderlands3:a), kuitenkaan suorituskykyä merkittävästi menettämättä. Hiljenty kortti entisestään :tup: Toistaiseksi ei ainakaan oo havaittu kaatuilua.

5700xt-alivoltitus2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
229
ittee häiritsee tuo video koska eihän korttit hävitä tekstuureja kuvasta.
Esim heti ekassa videossa tien pinassa olevat roskat ei näy rtx kuvassa lainkaan.
noista osassa yooutube videoissa välillä tuntuu et niissä on kusetettu asetuksien kautta et toinen kortti olis huonompi reilusti kun toinen.
itse hommasin uuden ja tehokkaamman kortin siksi et pelit olis oikeesti hienoa katseltavaa.
eikä sellasta et kaikki mahdolliset paskat pois jotta olis helpompi nähdä vihuja ja et fps:t olis mahdollisimman korkeet.

esim tuon videon autopelissä heti kiinnitin huomion tuon tienpinnan roskiin
Heh, noita "roskia" mistä puhut ei pitäisi olla tiessä, tuo on AMD ajuribugi, että kasvillisuus puskee tielle. Itsellä ei ole ikinä pelissä tehnyt tuota, toki käytössä onkin vihreä kortti.

Laitoin vaan viestiä myös liittyen tuohon, että Kaotik taas turinoi, että se on Nvidian huijaus, että piirretään vähemmän kamaa tielle, kun kyseessä on taas vaihteen vuoksi AMD ajuribugi...

edit:
NFS Heat ei ole mikään dystooppinen ajopeli, että tiellä kuuluisi kasvaa ruohoa ja puskia...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
523
Heh, noita "roskia" mistä puhut ei pitäisi olla tiessä, tuo on AMD ajuribugi, että kasvillisuus puskee tielle. Itsellä ei ole ikinä pelissä tehnyt tuota, toki käytössä onkin vihreä kortti.

Laitoin vaan viestiä myös liittyen tuohon, että Kaotik taas turinoi, että se on Nvidian huijaus, että piirretään vähemmän kamaa tielle, kun kyseessä on taas vaihteen vuoksi AMD ajuribugi...

edit:
NFS Heat ei ole mikään dystooppinen ajopeli, että tiellä kuuluisi kasvaa ruohoa ja puskia...
Juu ei kuulu olla Heatis tollasta. Eikä kyllä ole ollut omalla 5700 XT.llä puskia yms paskaa tiellä. Vaikka muuten p**ka peli onkin.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
288
Tyytyväinen itse ollut sapphiren rx 5700XT nitro+ korttiin, joka on ollut nyt ~2kk käytössä.
Kortti paketista ja koneeseen kiinni. Toimii!
Ei tarvinnut minkäänlaisia kikkailuja tehdä.
Pelatessa lämmöt kylki auki näyttäisi olevan noin reilua 70c.
Tuulettimet eivät myöskään varasta huomiotani kun pelailen/käytän konetta kuulokkeet päässä.

Itse ainakin hyvillä mielin uskallan suositella kyseistä korttia kavereillekkin!:)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 371
Mää en oo tehnyt red devilin kanssa yhtään mitään, laitoin koneeseen kiinni ja kovaa ajoa. 5/5 toimii.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
12
Ostin tänään MSI:n Radeon 5700 XT:n vanhan NVidia 1070:n tilalle ja ihmetystä aiheuttaa XT:n tuuletin joka huutaa kuin kenttäsirkkeli kun käynnistää jonkun pelin. Ja peli tilttaa käynnistyksen jälkeen melkein samantien eikä mistään tule yhtään mitään.
Asennan tässä just 19.12.3 version ajureita ja jos ei noista ole apua niin mitähän kannattaisi kokeilla seuraavaksi?
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 506
Vaikea verrata. Omassa vakio taisi olla alunperin 1205 mV eli rajoittimella valmiiksi. Mutta pelkkä jännite ei kerro mitään. Pitäisi rajoittaa myös kellot, ja ne on kaikilla erilaiset vaikka olisi samat asetukset. Ja vaihtelee tietysti pelien välillä.
Lisäksi, ainakin omassa ns. vakioarvot ovat muuttuneet, tällä hetkellä 1217mV ja 2100MHz.
Kokeilin joskus retail jäähyllä niin 1130mV ja 2100MHz saattoi olla vakaa mutta todelliset kellot jää alemmas.
Pitääpä kokeilla jollain 1800MHz kelloilla miten alas saa jännitteen.
Sen verran tuli kokeiltua että 951mV ja 1800MHz näytti toimivan, alempaa jännitettä en kokeillut. Muistit 1820 ja virrankulutusraja 99%. Todellinen nopeus Time Spyssa vajaat 1740MHz ja graphics score 9006. Lämmöt gpu 44 ja hot spot 56 astetta, vedellä siis jäähtyy.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
12
Uusilla ajureilla alkoi COD Modern Warfare toimia suht ok. Mutta XT:n tuuletin huutaa verrattuna 1070:aan tolkuttoman kovaa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 346
Uusilla ajureilla alkoi COD Modern Warfare toimia suht ok. Mutta XT:n tuuletin huutaa verrattuna 1070:aan tolkuttoman kovaa.
Eikun vaan säätämään. Power Limit ensin -> 20% vaikka. Sitten Vcore -> 1100 mV vaikka. Sitten Max. boost -> 2050 MHz vaikkapa. Fail safe asetuxet nuo pitäs olla. Jos ei oo niin sit max. boostii laskemaan. Seuraat sitten lämpöjä ja tuuletinkäyrää sitten loiventamaan jos ne lämmöt vaan sallii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
12
Ok, kiitokset vinkeistä. Pitää kokeilla, kun muutoin vaikuttaa olevan ihan laadukas näyttis.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
414
tolle red devilille suositellaan 700w poweria niin siks epäilen et toi mun 600w ei riitä
Virtalähteiden paras hyötysuhde on siinä ~50% kuormalla. 5700xt vie 170-230W volituksista riippuen ja itsekin mittasin koko koneelle ~320W seinästä piikkiarvoksi 6700K prossulla.

Eikä ole mikään häpeä ajaa virtalähdettä siellä 80-100% kuormillakaan, sinnehän se on luokiteltu. Voi käydä vähän kuumempana ja "tuhlata" sähköä aavistuksen enemmän. Mutta ennemmin sanoisin että 50% kuorma käy viileämpänä ja säästää sähköä hyötysuhteellaan.

Itsellä 450W corsair ja ei ongelmia vaikka erehtyisi käyttämään oletus 1.2v volteilla.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 440
Viestejä
4 199 537
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom