Itse testannut useamman nuita kortteja koska olen huomannut että nuihin revikoihin ei oikein voi luottaa äänen kanssa. Sama DB eri korteilla voi kuulostaa niin eriltä. Paras kortti mitä olen nuista 5700xt testannut oli ehdottomasti msi gaming x malli. Kortti oli tarpeeksi hiljainen ja lähes äänetön, hiljaisin minun testaamista korteista ja se äänikin jo lähti oli "mielyttävää" huminaa. Ainoa kortti jonka kanssa myöskään ei ollut oikeastaan mitään ongelmia, mutta tämä johtui ehkä siitä että oli viimesimpänä testissä/sattu juuri toimivat ajurit tämän kanssa.
Testissä ollut mm Nitro+, Red devil, strix ja MSI gaming x nuista "parhaista" mainitakseen.
Omaan korvaan nuo Nitro+ ja red devil oli jopa aika äänekkäät ja sillosten ajureiden kanssa ei oikeastaan pystynyt säätämään tuuletin profiileja onnistuneesti, vaikka varaa olisi ollut.
Strixi nyt ihan hiljanen sinänsä, mutta se vähänen ääni mitä lähti oli omaan korvaan epämielyttävä. Eli jos jotain 5700xt korttia pitäisi oman kokemuksen perusteella suositella, olisi se ehdottmasti
MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X
Edit. Sen verra huomattakoon, että tuntuu että itse olen super allerginen äänien suhteen mitä lähtee koneesta/näyttiksestä. Eli varmaan suurimalle osalle mikä on hiljainen ärsyttää jo itseä.