Hyvin toimii hintojen suhteen aivopesu kun ajatellaan että päälle tonnin kortti on edullinen.
Juurikin näin, sama hommeli kuin että gaso olis 1.8 eekkiä litralta, mietitään että wau nyt on edullista
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvin toimii hintojen suhteen aivopesu kun ajatellaan että päälle tonnin kortti on edullinen.
Tuntuu tulevan hyvin nvidialla toimivaa tavaraa kun yli 100k 4090 jo toimitettu. Ei siis ihan pientä määrää.
Tai sitten ei edes pärjätä 3080ti:lleTässä on vähän spekuloitu mitä AMD 1.5-1.7 kertaiset parannukset edellisestä sukupolvesta näyttää:
Parhaillaan oltaisiin todella lähellä 4090 suorituskykyä. Nuo on tietysti tarkasti valittuja pelejä ja keskimäärin suorituskyky on varmasti jonkun verran tuota heikompi.AMD Radeon RX 7900 XTX Performance Claims Extrapolated, Performs Within Striking Distance of RTX 4090
AMD on Thursday launched the Radeon RX 7900 XTX and RX 7900 XT RDNA3 graphics cards. With these, the company claims to have repeated its feat of a 50+ percent performance/Watt gain over the previous-generation, which propelled the RX 6000-series to competitiveness with NVIDIA's fastest RTX...www.techpowerup.com
Tai sitten ei edes pärjätä 3080ti:lle
Ai meinaat että olisi hitaampi, kuin 6950XT, joka on tasoissa 3080 TI:n kanssa (4k resolla jos ei lasketa RT suorituskykyä, ja hiukan nopeampi pienemmillä resoilla).
AMD Radeon RX 6950 XT Reference Design Review - Relative Performance | TechPowerUp
Ota suurennuslasi ja katso uudelleen Cyperpunk RT...Ai meinaat että olisi hitaampi, kuin 6950XT, joka on tasoissa 3080 TI:n kanssa (4k resolla jos ei lasketa RT suorituskykyä, ja hiukan nopeampi pienemmillä resoilla).
Kunhan trollaa. Raytracing trollaus tulee olemaan ihan arkipäivää. Reppanat kuvittelevat että se on jotenkin todella hienoa kun jotain valaustuksia ja varjoja hiukan sädetellään.
Sitten se tulee olemaan todella hienoa kun kaikki sädetetään jonne on vielä matkaa. Ja vielä enemmän on matkaa että se on normi kuluttajien saatavilla.
Tämä viesti on aitoa trollausta. "Reppanat", "kuvittelevat", "hiukan".
Global illumination, heijastukset ja varjot säteenseurannalla AAA-pelissä kaikki muutkin herkut päällä 4k 60+fps. Mitätöntä puuhastelua, ei kannata vaivautua? Happamia, sanoi kettu.
Tuollaista se toisilla on, kun on riittävän vahvat värilasit päässä.Tämä viesti on aitoa trollausta. "Reppanat", "kuvittelevat", "hiukan".
Global illumination, heijastukset ja varjot säteenseurannalla AAA-pelissä kaikki muutkin herkut päällä 4k 60+fps. Mitätöntä puuhastelua, ei kannata vaivautua? Happamia, sanoi kettu.
Global illumination, heijastukset ja varjot säteenseurannalla AAA-pelissä kaikki muutkin herkut päällä 4k 60+fps. Mitätöntä puuhastelua, ei kannata vaivautua? Happamia, sanoi kettu.
Ei jatkoon. Tuo on ihan näpertely tasolla vielä. Lisäksi aika erikoista että 60 tai ehkä + fps onkin nyt sitten upeeta kun vuosi tolkulla on itketty miten pitää olla ainakin 120FPS tai muuten se sellanen dia show että silmät tippuu. Miten se raytracing nyt yht äkkiää tekeekin siitä elämyksestä niin paljon paremman että silmät ei enää tipu vaikka onkin 60FPS?
Liian kallista vielä hyötyihin nähden. Pelit toimivat kuitenkin ilman RT:täkin ja parannukset ulkonäössä on havaittavissa lähinnä pysäytyskuvissa. Palataan asiaan sitten kun pelit rendataan kuin Quake RT tai Minecraft RT ja ilman RT:tä peli ei lähde edes käyntiin.
Älä rakenna olkinukkea minusta. En ole IKINÄ itkenyt, että pitää olla 120+ fps. Olen pelannut 30 fps konsoleillakin ajoittain ihan tyytyväisenä, ja PC-puolella tähdännyt 7970 Crossfire -setistä alkaen aina mahdollisimman hyvään kuvanlaatuun minimien pysyessä noin 60 fps:n paikkeilla. Tutustunut ajureista pakotettuihin advanced AA-valintoihin, injektiotekniikoihin, supersämpläykseen ja ties mihin extra-kuvioihin aina, kun suorituskykybudjettia vaan suinkin on ollut vapaana. Säteenseuranta on täysin kiistatta isoin kasvava trendi AAA-peleissä ja suurin muutos pelien graafiseen ilmeeseen oikeastaan sitten ensimmäisen Voodoon julkaisun. Jos joku ei siitä ole vielä kauhean innostunut, niin se on ihan jokaisen oma asia, mutta ihan varmasti ärähdän, kun joku alkaa reppanoida itseäni omien peli- ja kulutusvalintojeni takia. Tiedän aika tarkasti, mitä olen tekemässä, kiitos vaan.
Dia show ei ole fine wine. Onko sulla jotain syytä olettaa että säteenseurannan suorituskykyparanee ajan saatossa nykyisillä korteilla?UE5 tukee säteenseurantaa vakiona parempilaatuisen kuvan generointiin. Aikalailla RT on vaatimus, jos haluaa pitkäkestoisen finewine efektin gpu:lle. Toki, jos ei finewine efektiä hae niin sama ostaa raster only olettaen ettei nykyisessä pelikattauksessa ole sellaista rt-kamaa mitä haluaisi pelata/kokeilla.
Hybridi tulee olemaan ratkaisu pitkään. Säteenseurannalla parannetaan kuvanlaatua, ilman saa säteenseurantaa saa huonommat grafiikat mutta peli kuitenkin toimii.
Dia show ei ole fine wine. Onko sulla jotain syytä olettaa että säteenseurannan suorituskykyparanee ajan saatossa nykyisillä korteilla?
Itse en reppanoi tai mitään sen kummempaa. Olen vain sitä mieltä että ainakin omalle lompakolleni hinta on liian kova hyötyihin nähden. Ja siinä vaiheessa kun AAA-pelien valaistukset aletaan rendaamaan täysin RT:llä, niin nykyiset ohjaimet ovat siihen liian hitaita kuitenkin, eli pitäisi viimeistään siinä vaiheessa taas päivittää. Eli nyt 2000e ohjaimesta ja 5 vuoden päästä se on arvotonta romua. Mieluummin käytän nyt esim. 500 euroa käytettyyn 6900XT:hen jolla perinteiset rasterointipelit pyörivät täydellisesti nyt ja todennäköisesti vielä useamman vuoden ajan, ja voin sitten nakata sen arvottomana rojuna serriin tai myydä retroharrastelijalle, ja ostaa sitten sen uuden kalliin ja pelkkiin RT-peleihin tehdyn näykkärin.
SIksi en lainannutkaan viestiäsi, vaan JiiPeen. Omat argumenttisi ovat täysin päteviä. En itsekään rynnännyt innosta kirkuen ostamaan 4090:iä, ja seurasin silmä kovana Radeoneja huhuvaiheesta aina julkaisuun asti. Toivoin molemmat kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että AMD tekisi mittavan loikan itselleni selvästi tärkeimmässä kategoriassa eli säteenseurannassa. Näin ei käynyt, joten valinnan vara kutistui käytännössä yhteen vaihtoehtoon. Paska juttu omalta kannaltani. Isojen fps-lukemien hakemiseen rasterointikuormalla erityisesti 7900 XTX vaikuttaa erinomaiselta, mutta ehkä joidenkin henkilöiden olisi ihan kypsää myöntää, että Nvidian 2x isompi, vahvasti RT-puolelle painotettu ja todella selvästi kalliimpi kortti on ihan oikeasti jossakin parempi. Jos ei pysty, niin se kertoo sitten aika paljon kyvystä objektiiviseen asioiden tarkasteluun.
mutta ehkä joidenkin henkilöiden olisi ihan kypsää myöntää, että Nvidian 2x isompi, vahvasti RT-puolelle painotettu ja todella selvästi kalliimpi kortti on ihan oikeasti jossakin parempi. Jos ei pysty, niin se kertoo sitten aika paljon kyvystä objektiiviseen asioiden tarkasteluun.
Kyllä minä sen olen ilmaissut ihan selvästi että 4090 on ihan omassa luokassaan ja olen sanonut että ei olla vielä edes nähty sitä parasta kun siellä on vielä reilu 10% tehoa jemmassa.
Mutta koita ymmärtää että se raytracing teho ei VIELÄ ole edelleenkään sillä tasolla että se olisi joku ihan pakko olla fyytsöri. Kyllä ymmärrän myös että jotkut voi digata siitä että kuva näyttää tuolta miltä tuossa pari viesti sitten postatussa videossa oli. Itte en vaan dikkaa yhtään. Ne raytracing efektit kun sotketaan tuohon tavan rasteroinnin sekaan niin siitä kuvasta tulee aivan helvetin häiritsevän näköinen. Ne ikäänkuin ylikorostuu ellei niitä ole ihan tarkoituksella sitten väännetty tommoisiksi. Kuva ei siis ole balanssissa kun jotkin paikat kiiltää kuin se kuuluisa juutalaisen juttu.
Sitten tosiaan kun aletaan sädettää kaikki ja kuva ei ole ylikorostuneen häiritsevä, niin sitten alkaa ittelle upota toi homma. Eli kaipaan realismia niihin efekteihin. Realismiin kuuluu se että kaikki ei ole uutta ja kiiltävää vaan voi olla jo naarmuja, likaa ja ruttuja.
Puhtaat ja killtävät pinnat ovat säteenseurannan kannalta yksinkertaisempia laskettavia kuin likaiset, naarmuiset ja ruttuiset pinnat, niissä kun tulee säteisiin hajontaa ihan eri tavalla eikä voi samalla tavalla "niputtaa" useampaa sädettä yhteen tai olettaa että jokaisella kimpoavalla säteellä on sama intensiteetti. Likainen pinta absorboi valoa ja hajottaa sitä sinne sun tänne. Eli juu, menee varmaan vielä muutama vuosi ennen kuin aletaan nähdä oikeasti realistisia pintoja.
Ja seuraavaksi joku voisi iskeä tähän Modern Warfare Ii -tuloksen missä RTX 4090 jää jälkeen. Mut palveleeko se mitään muuta kuin trollailua, niin kuin tuo sinun postauksesi?Tai sitten ei edes pärjätä 3080ti:lle
Ota suurennuslasi ja katso uudelleen Cyperpunk RT...
RTX 3000-sarjan julkaisussa suunnilleen samat käyttäjät hehkutti säteenseurannan tulevaisuutta, mutta aika vähän muuttui asiat 2 vuodessa.
Postaamassani kuvassa ylempänä:Menee pelaaminen jo turhan hankalaksi jos joutuu hiiri tai näppis -kädessä pitämään suurennuslasia.
Postaamassani kuvassa:
Nimimerkki Samat: " Ai meinaat että olisi hitaampi, kuin 6950XT, joka on tasoissa 3080 TI:n kanssa (4k resolla jos ei lasketa RT suorituskykyä, ja hiukan nopeampi pienemmillä resoilla)"
Ja edelleen se sama kuva:
Jos tätä ei huomata (RT) niin siihen tarvii suurennuslasin.
Janikarin postauksesta löytyy linkki AMD Radeon RX 7900 XTX Performance Claims Extrapolated, Performs Within Striking Distance of RTX 4090EVVK nuo sun kuvas. Alkuperäinen kommentoija on kirjoittanut rasterointi suorituskyvystä ja sen myös maininnut, joten miksi alat sotkea keskustelua säteenseurannalla? Sopii paremmin agendaan? Voidaan mun puolesta keskustella siitäkin, mutta mitkään kuvat ei kiinnosta, olen pelannut säteenseuranta pelejä riittävästi muodostaakseni mielipiteeni.
Jep, jos on hilloa millä mällätä ja RT on itselle iso juttu niin toki se RTX-näyttis kannattaa hommata. Mutta jos pelaa lähinnä perinteiseen renderöintiin pohjautuvia pelejä ja haluaa säästää muutaman satasen tai jopa tonnin, niin sitten kannattaa katsella AMD:ta.
RT on ihan puhdasta pelleilyä kunnes konsolit jaksaa sitä hyödyntää. Ja vaikka uusi rauta tulisi 3v päästä, on peleissä siirtymäaikaa joku 2-3v vanha rauta riippakivenä.
Tai sitten ei edes pärjätä 3080ti:lle
No jopas. Odotin Amd:ltä rahtusen liikoja ilmeisesti.
Jotain tällaista? Tää on toteutettu samoinNo jopas. Odotin Amd:ltä rahtusen liikoja ilmeisesti.
Rt:n osalta oma arvioni vastasi täysin tuota heti julkaisun jälkeen. Pitäisi maksaa itsensä kipeäksi, mutta RT puolelle ei saa mitään lisää. Puhumattakaan että sen tehon saisi lähellekään samaan hintaan kuin 3000-julkkarissa.No jopas. Odotin Amd:ltä rahtusen liikoja ilmeisesti.
Käytännössä kaikki 3d-pelit tulevat menemään säteenseurantaan. Nyt on menossa siirtymäaika että pääasiassa käyettään hybridimoodeja (joissa niissäkin se säteenjäljitys on tyypillisesti raskaampi osa, mutta jonka saa pois päältä), mutta myöhemmin rasteroija pudotetaan kokonaan pois koska sen pudottaminen yksinkertaistaa pelin tekemistä paljon ja mahdollistaa paremman tuottavuuden pelinkehittäjille.
Jos haluaa pelata vain nykypelejä/vanhoja pelejä, ei tarvitse hirveästi rasterointitehoa koska ne pyörivät pienemmälläkin rasterointiteholla tarpeeksi hyvin.
Jos taas haluaa että näyttiksellä pelaa hyvin myös tulevaisuudessa tulevia pelejä, sitten pitää ostaa näyttis jossa on mahdollisimman paljon säteenseurantatehoa.
Ja jos haluaa uusia nykypelejä siten että ne näyttää mahdollisimman hienoilta, tarvii myös nimenomaan sitä säteenjäljitystehoa.
Ei vaan ole mitään kovin järkevää skenaariota siihen, että kannattaisi ostaa >1000 euron näyttis keskittyen lähinnä rasterointisuorituskykyyn sitä valitessa. Koska ne nykypelit ilman säteenjäljitystä pyörii myös alle <1000 euron näyttiksellä siten että eroa siihen >1000 euron näyttikseen ei käytännössä huomaa ellei laita fps-mittaria ruudulle ja ala tuijottamaan sitä, sen sijaan että keskittyisi siihen pelin pelaamiseen.
TPU:n mukaan natiivi 4k:lla RTX 4090 pääsee pari vuotta vanhassa Cyberpunkissa noin 40-50fps tietämille RT päällä niin tämäkö kortti tai RTX 4080 on sitten futureproof niitä tulevaisuuden pelejä varten, kun pelejä ei enää rasteroida?
Laita ihmeessä linkki. Mikä sen parempaa viihdettä sunnuntai päiväksi. Ilmeisesti vuoto Kiinasta ?se vielä etten noita suorituskyky vuotoja viitsi laittaa
kysymys,voittaako xtx rtx 4080 16gb:sen, jonka amd on siis virallisesti nyt ilmoittanut sen lippulaiva näykkärin kohteeksi.
miksi ei 4070:stä ..varma voitto.
niin rtx 4080 16gb voi olla kova pala, koska kellottuu varmasti.
sitten tulee rtx 4080 ti ja vielä rtx 4090 ti.
Jotain tällaista? Tää on toteutettu samoin
Edit: tai rt:llä
TPU:n mukaan natiivi 4k:lla RTX 4090 pääsee pari vuotta vanhassa Cyberpunkissa noin 40-50fps tietämille RT päällä niin tämäkö kortti tai RTX 4080 on sitten futureproof niitä tulevaisuuden pelejä varten, kun pelejä ei enää rasteroida?
Igorin testitulos, jota tässä on käytetty poikkeaa aika reippaasti muista revikoista. Igorin testissä 4090 on 16% nopeempi kuin 3090 Ti, muilla testaajilla (tsekkasin Jayz2, OC3D, KitGuru) toi ero on 50%+.Jotain tällaista? Tää on toteutettu samoin
Edit: tai rt:llä