EI mikään mene "juntturaan" siitä että säikeitä on enemmäin kuin ytimiä tai virtuaaliytimiä.
Ei mikään
vaadi mitään määrää ytimiä tai rautäsäikeitä(virtuaaliytimiä).
Mikäli säikeitä on enemmän kuin virtuaaliytimiä, sitten käyttis vaihtelee ajossa olevia säikeitä (tuhansia kertoja sekunnissa. joten käyttäjä ei huomaa minkään säkeiden pysähtelyä)
Mikäli säikeitä on enemmän kuin fyysisiä ytimiä, mutta ei enempää kuin virtuaaliytimiä, sitten osa fyysisistä ytimistä ajaa useampaa säikettä jolloin nämä säikeet hidastuvat
Mikäli säikeitä ei ole enempää kuin fyysisiä ytimiä, kaikille säikeille riittää oma ydin, ja ne suorituvat parhaalla suorituskyvyllä.
Koska konsolit PYSTYVÄT ajamaan 16 säiettä yhtä aikaa, niille tullaan optimoimaan pelejä siten että niistä myös löytyy ne 16 säiettä, koska tämä on keino saada niistä kahdeksasta SMT2-ytimestä paras suorituskyky irti.
Mutta, jos sitten tätä samaa 16 säikeelle säikeistettyä peliä ajetaan PCllä, sille saadaan PAREMPI suorituskyky siten, että sitä ajetaan prossulla, jossa jokaiselle säikeelle on OMA ydin, eli 16 ydintä. Eli kun halutaan VIELÄ PAREMPAA SUORITUSKYKYÄ kuin millä se konsoli sitä pyörittää.
Ja kannattaa lukea se spoiler-tagien sisällä oleva osuus siitä edellisestä viestistäni