Mutta toisaalta sinne toiselle CCD:lle voidaan pistää muut (esim käyttiksen ajoittaiset ym) threadit, jolloin ne eivät tunge pelin dataa pois cacheista. Kuitenkin juuri maksimaalinen cachen määrä sille pelin koodille on hyvästä. Jo jos kellot ja jännitteet pidetään maltillisena, niin tuskin hidastaa mitään, vaikka dynaaminen virrankulutus minimoituu..Staattista tehonhukkaa tuskin saa pois vai sammuttaako nuo virrat kokonaan parkkitilassa ytimiltä?Auttaa sikäli että jäähyn pohjan lämpötila on kiinni siihen pukattavista wateista. Jos niitä saa vähemmäksi niin lämpötilaero 3D Cache CCD:n sisuksien ja jäähyn pohjan välillä on suurempi jolloin lämpötehoa siirtyy enemmän.
Prossut, joissa on erilaisia coreja hyötyisivät varmasti reippaasti, jos softas optimitaisiin kyseiselle prossutyypille. Varmasti käyttöjärjestelmätkin kehittyvät ja ehkä jossain vaiheessa on esim joku prosessi taustalla, joka analysoi ja siirtää threadeja ensisijaisesti niille optimaallisimmille ytimille. Ehkä threadessa voisi olle liitteenä läjä "lippuja", jotka kertoisivat käyttikselle, millaisilla ytimillä niitä kannattaisi ajella.. Pitääisi olla myös mahdollisuus, kun tulee uusi prossutyyppi, ottaa ja analysoida toiminta tarvittaessa uudestaan ja asettaa ko prossun tiedot sinne lisäksi..