Peliprossussa kannattaa huomioida, jotta peleissä ei juurikaan tarvita mitään 8c16t prossua enempää coreja.
Ja jos coret on jaettu toisessä prossussa yhteen chiplettiin ja toisessa prossussa usempaa chiplettiin, niin kyseinen asia voi aiheuttaa viiveitä. Eli AMD:n tulevista prossuista voi hyvinkin fiksuin valinta olla 1 chipletin 8C16T prossu.. Kalliimpi prossu voi myöskin olla parempi, jos siinä on selkeästi enemmän cachea (/core).
Periaatteessa useammista coreista voi olla hyötyä, JOS:
- Peli on ohjelmoitu ja sattuu kykenemään käyttämään useampaa corea. Yleensä ei, koska konsoleissa ei ole sen enemmän coreja käytettävissä.
- Koneella ajetaan pelin lisäksi jotain muuta, raskasta softaa, joka käyttää prossua. Lähinnä tulee mieleen joku striimaussofta, joka jostain syystä pakkaa prossulla (nykyisin yleensä enää ei).
Näyttiksessä on joku hardwareongelma, jonka takia joitain asioita sitten tehdään prossulla, kun näyttisajuri käyttää huomattavasti prossutehoa. (liekkö tällähetkellä)?
Ja jos coret on jaettu toisessä prossussa yhteen chiplettiin ja toisessa prossussa usempaa chiplettiin, niin kyseinen asia voi aiheuttaa viiveitä. Eli AMD:n tulevista prossuista voi hyvinkin fiksuin valinta olla 1 chipletin 8C16T prossu.. Kalliimpi prossu voi myöskin olla parempi, jos siinä on selkeästi enemmän cachea (/core).
Periaatteessa useammista coreista voi olla hyötyä, JOS:
- Peli on ohjelmoitu ja sattuu kykenemään käyttämään useampaa corea. Yleensä ei, koska konsoleissa ei ole sen enemmän coreja käytettävissä.
- Koneella ajetaan pelin lisäksi jotain muuta, raskasta softaa, joka käyttää prossua. Lähinnä tulee mieleen joku striimaussofta, joka jostain syystä pakkaa prossulla (nykyisin yleensä enää ei).
Näyttiksessä on joku hardwareongelma, jonka takia joitain asioita sitten tehdään prossulla, kun näyttisajuri käyttää huomattavasti prossutehoa. (liekkö tällähetkellä)?