Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
ok, alviero siis. Voipi olla että en ole kiinnittänyt tuohon vaan huomiota.......mut olen myös melko varman että olen saanut tilattua tuolta myös ihan saksahinnoilla.

Siitä koituva hinnannousu on 4,2 %, mikä on sen verran vähän, ettei halvemman pään tavaroissa synny kummoista eroa eikä sitä välttämättä edes noteeraa. Mutta useamman sadan euron ostoksissa sen kyllä jo huomaa.

Hinnannousu ei koske kaikkia third party -myyjiä. Ja aiemmin tämä ei myöskään koskenut Lightning Dealeja (ts. Amazon maksoi eron omasta katteestaan), mutta tämä tuntuu viime aikoina muuttuneen.
 
Pari tuntia sitten oli tullut maili, että SSD lähetetty. JJFI alkuinen seurantakoodi ja hinta siis tuon 147 euroa. No ei se mitään, ihmettelin vain!
 
Amazon.de palautukset: onkohan kuinka normaalia, että Amazon hyvittää automaattisesti monta kertaa 8,40 € "oletuspostikuluja" ja vielä erikseen pyytäessä täysimääräiset postikulut toteutuneiden palautuspostikulujen perusteella (eli eivät vähennä jo "ennakkoon" maksamiaan palautuspostikuluja)?
Eräästäkin taannoisesta tilauksesta palautin 2/4 tuotteesta. Amazon palautti tuotteiden hinnan lisäksi 2 kertaa 8,40 €. Tämän lisäksi lähetin palautuksen postikuluista kuitin, jonka he myös hyvittivät täysimääräisesti.
Toisesta tilauksesta taas palautin 3/6 tuotteesta, sain "vain" kerran 8,40 €, ja lisäksi todelliset palautuskulut täysimääräisesti.
Eihän tuosta käytännöstä kyllä sovi valittaa kun kerran itse jää plussalle, mutta ihmettelen vaan... :asif:
 
Amazon.de palautukset: onkohan kuinka normaalia, että Amazon hyvittää automaattisesti monta kertaa 8,40 € "oletuspostikuluja" ja vielä erikseen pyytäessä täysimääräiset postikulut toteutuneiden palautuspostikulujen perusteella (eli eivät vähennä jo "ennakkoon" maksamiaan palautuspostikuluja)?
Eräästäkin taannoisesta tilauksesta palautin 2/4 tuotteesta. Amazon palautti tuotteiden hinnan lisäksi 2 kertaa 8,40 €. Tämän lisäksi lähetin palautuksen postikuluista kuitin, jonka he myös hyvittivät täysimääräisesti.
Toisesta tilauksesta taas palautin 3/6 tuotteesta, sain "vain" kerran 8,40 €, ja lisäksi todelliset palautuskulut täysimääräisesti.
Eihän tuosta käytännöstä kyllä sovi valittaa kun kerran itse jää plussalle, mutta ihmettelen vaan... :asif:
On normaalia. Itse olen erikseen sanonut että sain 8,40 € ja oikeat postikulut olivat x €, puuttuu y €, jolloin yleensä palauttavat vain puuttuvan osuuden.
 
Amazonin tuotteen palautukseen tullut vaihtoehdoksi Amazonin maksama DHL palautus. Ja tuon kartan perusteella paketin saisi vain tiputtaa Postille. Toimiiko tuo tosiaan näin yksinkertaisesti?

 
On normaalia. Itse olen erikseen sanonut että sain 8,40 € ja oikeat postikulut olivat x €, puuttuu y €, jolloin yleensä palauttavat vain puuttuvan osuuden.
Rehellistä meininkiä :tup:
Oletko koskaan saanut useampaan kertaan tuon 8,40 € saman tilauksen palautuksista? Mikähän logiikka siinäkin on?
Amazonin tuotteen palautukseen tullut vaihtoehdoksi Amazonin maksama DHL palautus. Ja tuon kartan perusteella paketin saisi vain tiputtaa Postille. Toimiiko tuo tosiaan näin yksinkertaisesti?

Itse huomasin tuon saman taannoin. Oikein hyvä muutos kyllä, helpottaa paljon palautusprosessia.
Tosin kun tuossa taannoin vain mielenkiinnosta testailin tuota DHL-vaihtoehtoa (en tehnyt refund/replacea loppuun asti), niin joillakin tuotekomboilla mielestäni DHL-vaihtoehdossa luki "We'll deduct 4,20 € from your refund" tms., niin sitä jäin vähän ihmettelemään. Nyt en enää kyllä pysty replikoimaan tuota, vaan näyttää palautuskuluiksi 0 €...
 
Rehellistä meininkiä :tup:
Oletko koskaan saanut useampaan kertaan tuon 8,40 € saman tilauksen palautuksista? Mikähän logiikka siinäkin on?
Joo, se on palautuskohtainen eikä tilauskohtainen.
Itse huomasin tuon saman taannoin. Oikein hyvä muutos kyllä, helpottaa paljon palautusprosessia.
Tosin kun tuossa taannoin vain mielenkiinnosta testailin tuota DHL-vaihtoehtoa (en tehnyt refund/replacea loppuun asti), niin joillakin tuotekomboilla mielestäni DHL-vaihtoehdossa luki "We'll deduct 4,20 € from your refund" tms., niin sitä jäin vähän ihmettelemään. Nyt en enää kyllä pysty replikoimaan tuota, vaan näyttää palautuskuluiksi 0 €...
Palautuspostikulujen ilmaisuus riippuu palautussyystä, tuotekategoriasta, palautusajasta ja tuotteen arvosta.
 
Tein palautuspyynnön ja palautuslappunen on DHL. Ensimmäinen kerta kun tollanen tuli, eli minun ei tarvitse erikseen hankkia kuljetusta?
 
Tein palautuspyynnön ja palautuslappunen on DHL. Ensimmäinen kerta kun tollanen tuli, eli minun ei tarvitse erikseen hankkia kuljetusta?
Jos tarkoitat alla olevassa lainauksessa näkyvää palautuslappua, niin ei muuta kuin palautat lähimpään Postiin tai DHL:n sivulta löytyvään paikkaan. Pakettia voi seurata Postin tai DHL:n sivulta ja näkyy toki Amazonissakin. Laita lisäksi paketin sisälle pyydetty osa tulostuksesta.
Tässä vielä esimerkiksi tuo Amazonin sivuilta tulostettava sivu (muokkasin omat tiedot pois):
Amazon_Return.png
 
Tein palautuspyynnön ja palautuslappunen on DHL. Ensimmäinen kerta kun tollanen tuli, eli minun ei tarvitse erikseen hankkia kuljetusta?
Kuten jo yllä mainittiinkin, niin voi viedä suoraan Postiin. Piippaavat viivakoodin järjestelmäänsä ja homma sillä selvä.
Itsellä ei kuitenkaan tullut tulostettavaksi mitään lappua, joka olisi pitänyt laittaa paketin sisään. Varmaan tuotekohtaista.
 
Kuten jo yllä mainittiinkin, niin voi viedä suoraan Postiin. Piippaavat viivakoodin järjestelmäänsä ja homma sillä selvä.
Itsellä ei kuitenkaan tullut tulostettavaksi mitään lappua, joka olisi pitänyt laittaa paketin sisään. Varmaan tuotekohtaista.
Juu, jos on sellainen tuote jonka Amazon voi lähettää ilman ulkopakkausta (esim. isommat laitteet), ei palautuksessa tule sisälappusta.
 
Mites tullit toimii esim. co.uk puolella? Ottaako amazon ostovaiheessa tarvittavat alvit ja ilmoittaa postille tiedot vai täytyykö itse tullata jne. ?
 
Mites tullit toimii esim. co.uk puolella? Ottaako amazon ostovaiheessa tarvittavat alvit ja ilmoittaa postille tiedot vai täytyykö itse tullata jne. ?
.co.uk:ssa ei tule ylimääräisiä tulli/verokuluja toimitushetkellä, eikä pitäisi joutua tullaamaan riippumatta tilauksen arvosta.
Jos on 3. osapuolen myyjän lähettämä, niin viimeistään a-to-z guaranteen kautta saa tullikulut takaisin.
Amazonin EU-sivustoilla (.de, .fr, .it, .es) luonnollisesti sama tilanne.

.comissa ja .co.jp:ssä tällä hetkellä Amazonin lähettämissä tuotteissa verot maksetaan aina kassalla, samaten 3. osapuolen lähettämissä alle 150 euron tilauksissa. Muutoin voi joutua itse tullaamaan ja maksamaan. .co.jp:ssä ALV ei näy erillisenä rivinä checkoutissa vaikka onkin mukana loppusummassa, .comissa näkyy.

.ca ei nähdäkseni enää toimita Amazonin lähettämiä tuotteita ollenkaan Suomeen. 3. osapuolen lähettämissä alle 150 euron tilauksissa ALV maksetaan kassalla (täälläkään ALV ei näy erillisenä rivinä checkoutissa).

Muilla kuin ylläolevilla Amazonin sivustoilla ei tietääkseni ole Suomeen toimitusta (mutta en nyt ole hetkeen kaikkia tarkistanut).
 
Ratkaisu teille muillekin. Sivu vaihtaa kielen saksaksi, kun menee ko. sivuille. Kun kielen vaihtaa englanniksi, sivu päivittyy samanlaiseksi kuin ennen ja viestin voi lähettää.

->

Saksan Amazonin asiakaspalvelun yhteydenottotavat ovat muuttuneet. Samoin kyseinen sivu on päivittynyt. Ei ainakaan omaan silmään löytynyt mahdollisuutta lähettää viestiä entiseen tapaan, vaan ainoastaan chatti ja puhelu ovat mahdollisia. Ja chatti on täysin saksankielinen.
 
Mitähän nyt taas helvettiä.
Tilasin tossa amazon.de:lta sen ambilight kopion kun oli vähän aikaa sitten vinkattu hyvät tarjoukset ketjussa, sitten huomasin että se onkin tarkoitettu vain pikkusille telkkareille, otin yhteyttä chatissa amazoniin ja ne sanoivat että ne peruu toimituksen kuljetusfirman kanssa ja että sitä tuotetta ei tulla toimittamaan mulle....

No eikös tänään aamulla 10 aikaan koirat huuda ihan helvetisti ja kun menen ovelle niin sinne oli jätetty amazonin paketti, joka sitten on pakolla juuri tuo koska paketin koko ja paino täsmää ja ainoa toinen tuote mikä sieltä ei ole tullut (ja on ilmeisesti jäänyt tulliin) on grilliin asennettava lämpömittari.

Mitähän tässä nyt sit pitäis tehdä, en tosiaan saanut edes mahdollisuutta kieltäytyä ottamasta pakettia vastaan kun nämä vaan jätti sen ovelle vaikka en ollut vastannut mitään niiden toimituskyselyihin...


Edit: En muutenkaan nyt ihan tajua kun tosta kun otin heihin yheyttä on nyt kolme vai neljä päivää aikaa, sillon chattiin pääsi ihan englanniksi ja suoraan vaan agenttiin kiinni, nyt sieltä puskee vaan kokoajan jotain pirun kysymyksiä enkä tajua niitä niin en saa koskaan edes ihmistä kiinni :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Mitähän nyt taas helvettiä.
Tilasin tossa amazon.de:lta sen ambilight kopion kun oli vähän aikaa sitten vinkattu hyvät tarjoukset ketjussa, sitten huomasin että se onkin tarkoitettu vain pikkusille telkkareille, otin yhteyttä chatissa amazoniin ja ne sanoivat että ne peruu toimituksen kuljetusfirman kanssa ja että sitä tuotetta ei tulla toimittamaan mulle....

No eikös tänään aamulla 10 aikaan koirat huuda ihan helvetisti ja kun menen ovelle niin sinne oli jätetty amazonin paketti, joka sitten on pakolla juuri tuo koska paketin koko ja paino täsmää ja ainoa toinen tuote mikä sieltä ei ole tullut (ja on ilmeisesti jäänyt tulliin) on grilliin asennettava lämpömittari.

Mitähän tässä nyt sit pitäis tehdä, en tosiaan saanut edes mahdollisuutta kieltäytyä ottamasta pakettia vastaan kun nämä vaan jätti sen ovelle vaikka en ollut vastannut mitään niiden toimituskyselyihin...


Edit: En muutenkaan nyt ihan tajua kun tosta kun otin heihin yheyttä on nyt kolme vai neljä päivää aikaa, sillon chattiin pääsi ihan englanniksi ja suoraan vaan agenttiin kiinni, nyt sieltä puskee vaan kokoajan jotain pirun kysymyksiä enkä tajua niitä niin en saa koskaan edes ihmistä kiinni :rolleyes:
Eikös tuo mene helpoiten ihan palautuksena (jos siitä ei tule maksuja)? Turhaan mielestäni asiakaspalvelun kautta yrittää tuossa mitään tehdä.
 
Eikös tuo mene helpoiten ihan palautuksena (jos siitä ei tule maksuja)? Turhaan mielestäni asiakaspalvelun kautta yrittää tuossa mitään tehdä.
No tuskin se voi olla ilmaista palauttaa saksaan?
Ja sitäpaitsi, kun en tajua miten ne sen mulle toimitti kun kerran asiakaspalvelija sanoi että hoisi homman niin ettei sitä toimiteta...
 
No tuskin se voi olla ilmaista palauttaa saksaan?
Ja sitäpaitsi, kun en tajua miten ne sen mulle toimitti kun kerran asiakaspalvelija sanoi että hoisi homman niin ettei sitä toimiteta...
Kyllä ne pääsääntöisesti olevat ilmaisia, mutta riippuu tilanteesta. Jos menet palautusprosessia hieman eteenpäin niin se näyttää palautusvaihtoehdot ja mahdolliset kulut ennen palautuksen vahvistamista.

Asiakaspalvelija varmaan painoi vain jotain perumisnappia joka ei toiminut kun paketti oli jo liikkeellä, tai muuta vastaavaa.
 
No eikös tänään aamulla 10 aikaan koirat huuda ihan helvetisti ja kun menen ovelle niin sinne oli jätetty amazonin paketti, joka sitten on pakolla juuri tuo koska paketin koko ja paino täsmää ja ainoa toinen tuote mikä sieltä ei ole tullut (ja on ilmeisesti jäänyt tulliin) on grilliin asennettava lämpömittari.

Mitähän tässä nyt sit pitäis tehdä, en tosiaan saanut edes mahdollisuutta kieltäytyä ottamasta pakettia vastaan kun nämä vaan jätti sen ovelle vaikka en ollut vastannut mitään niiden toimituskyselyihin...
Minulle oli samanlainen tilanne, jossa kuljettajana oli Posti. Otin yhteyttä sekä Amazonin että Postin chatin kautta, että ei kannata tuoda, mutta paketti toimitettiin silti. Olin kuitenkin paikalla ja kieltäydyin toimituksesta. Tässä tapauksessa Amazon vähensi palautuksen arvosta vakiotaksan, olikohan 8,40 euroa, koska palautettiin virheettömänä.
 
Minulle oli samanlainen tilanne, jossa kuljettajana oli Posti. Otin yhteyttä sekä Amazonin että Postin chatin kautta, että ei kannata tuoda, mutta paketti toimitettiin silti. Olin kuitenkin paikalla ja kieltäydyin toimituksesta. Tässä tapauksessa Amazon vähensi palautuksen arvosta vakiotaksan, olikohan 8,40 euroa, koska palautettiin virheettömänä.
Hmm, minulle ei ole koskaan tullut näistä kieltäytymisistä tai muista epäonnistuneista toimituksista mitään kuluja.
Olikohan sinun tapauksessasi mahdollisesti tehty jokin oikea return request josta kulu sitten tuli (kun kaikki palautukset eivät ole ilmaisia)?
Tai sitten näissäkin pätee se että joissakin tuotteissa (mm. kaikissa yli 40 euron tuotteissa 14 vrk sisällä toimituksesta) palautus on ilmaista ja joissakin ei.
 
Tai sitten näissäkin pätee se että joissakin tuotteissa (mm. kaikissa yli 40 euron tuotteissa 14 vrk sisällä toimituksesta) palautus on ilmaista ja joissakin ei.
Näin minä luulen. Paketin joukossa oli varmaan tavaroita, joita ilmainen palautus ei koske.
 
Hmm, tilasin Amazonilta 40€ edestä tavaraa. UPS ei pystynyt toimittamaan (tuntemattomasta syystä, eivät oikein kertoneet).
Laitoin Amazonille refund pyynnön, rahat tuli takaisin tilille.

Nyt pari viikkoa myöhemmin UPS mystisesti toi paketin kotiin. Menin nyt sitten rehellisenä kansalaisena laittamaan Amazonille viestiä, että mitä tehdään.

Pitäisi paketti palauttaa, mutta näin kun ei itse omista autoa ja lähimälle postin pisteelle on 5km. Amazonin chatin mukaan maksavat kaikki kulut, onkohan näin? Noh, kai mä tilaan taksin ja vien paketin postiin.
 
Hmm, tilasin Amazonilta 40€ edestä tavaraa. UPS ei pystynyt toimittamaan (tuntemattomasta syystä, eivät oikein kertoneet).
Laitoin Amazonille refund pyynnön, rahat tuli takaisin tilille.

Nyt pari viikkoa myöhemmin UPS mystisesti toi paketin kotiin. Menin nyt sitten rehellisenä kansalaisena laittamaan Amazonille viestiä, että mitä tehdään.

Pitäisi paketti palauttaa, mutta näin kun ei itse omista autoa ja lähimälle postin pisteelle on 5km. Amazonin chatin mukaan maksavat kaikki kulut, onkohan näin? Noh, kai mä tilaan taksin ja vien paketin postiin.
Nykyään ainakin Amazon.de tarjoaa maksuttoman lähetyksen DHL pakettina. Todella helppo palautella, palautustarra kiinni paketin ulkopuolelle ja tuotekoodi paketin sisään ja sitten vaan lähimpään DHL lähetyspisteeseen. Aiemmin taisi mennä niin, että maksoit itse ensin lähetyskulut, jotka sai sitten kinuta itse takaisin Amazonin chatissa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei mene ihan putkeen viimeisin Amazonin tilaus täälläkään. Tilaus jaettiin kahteen, toinen osa lähti UPS pakettina jonka on seurannan mukaan kuitannut joku ihan tuntematon henkilö ja mitään ilmoituksia ei ole minulle tullut. Toinen osa lähti DPD:lla, viimeisin merkintä 23.09. Hollannissa.

Kai tässä jokusen viikon joutuu vielä odottelemaan ennenkö kyselee Amazonilta lisää.
 
Ei mene ihan putkeen viimeisin Amazonin tilaus täälläkään. Tilaus jaettiin kahteen, toinen osa lähti UPS pakettina jonka on seurannan mukaan kuitannut joku ihan tuntematon henkilö ja mitään ilmoituksia ei ole minulle tullut. Toinen osa lähti DPD:lla, viimeisin merkintä 23.09. Hollannissa.

Kai tässä jokusen viikon joutuu vielä odottelemaan ennenkö kyselee Amazonilta lisää.

Heti kun arvioitu saapumispäivä on mennyt eikä paketteja näy, niin viestiä aspaan. Turha jäädä odottelemaan.
 
Joo on sekavaa touhua,tilasin muutamat jutut mistä osa tuli suomen postilla ihan ok ja yks tavara oli tulossa Chronopostilla.
Chronopostin piti olla huomenna täällä mutta tänään tuliki Amazonilta viestiä että kiitos tavaran palautuksesta että refundi rahat on tilillä 5-7 päivän päästä,eli just toi chronopost tavara .
Seurannassa viimeinen merkintä toissa päivältä pariisissa.
 
Joo itse tilasin joku 6 tuotetta, yhden peruin chatissa ja heidän piti infoo postia asiasta ja palautua sinne, ne kuitenkin sit toimitti sen, jättämällä oven taakse ilman että ilmoitti :cautious:
4 tuli erillisessä paketissa ihan normisti, ja sit vittu 5e grillin lämpömittari on nyt sit tullissa ja valittaa että ei muka maksettu alvia ja 3e kulut siitä….
Ja saksan amasta tosiaan tilasin.
 
Jäi omat Amazon-tilailut toistaiseksi tähän palautusperseilyn takia. Kesällä 2020 tilattu puhelin lakkasi ottamasta virtaa vastaan hieman alle vuoden käytön jälkeen. Amazonin chat lupasi suoraan täyden palautuksen, joten laitoin puhelimen takaisin (Saksaan). Puhelin kaikkine roinineen alkuperäiseen laatikkoon, tämä laatikko pehmustettuna isompaan laatikkoon ja kaikki laput päälle.

Amazonilta tuli kuukauden päästä saksaksi meiliä että heillä on jokin ongelma ja voin vastustaa jotain. Muutaman viestin ja google-käännetyn vaatimuksen jälkeen vastasivat englanniksi että paketti oli saapunut, mutta itse puhelin muka puuttuisi sieltä. Mitään muuta infoa ei saanut, ja kun vastasin tuohon selittäen pakanneeni huolellisesti todistajan läsnäollessa, ilmoittivat "tarkastavansa" tilini aktiviteetin. Seuraava meili oli etteivät löytäneet mitään tililtäni ja asia on loppuunkäsitelty. Jäi vähän wtf-fiilis kun aiempi palautus kuitenkin sujui ongelmitta.

Onneksi oli maksettu luottokortilla, ja Bank Norwegian palautti rahat reklamaation jälkeen. Meni kuulemma vielä Visalle ihmeteltäväksi, mutta tuskinpa niillä on siihen mitään enää. Jäi kyllä ihmetyttämään Amazonin prosessi, kun tuossakaan en näe muuta vaihtoehtoa kuin että joku siellä varastossa pöllinyt puhelimen avattuaan laatikon. Seurannassa ei näkynyt mitään ja Amazon ilmoitti puhelimen puuttuvan, eikä esim. että paketti olisi saapunut vaurioituneena. Naurattaa vain ajatus että joku on ottanut rikkinäisen puhelimen mukaansa. Ehkä Amazonia alkaa kiinnostaa vähän enemmän selvittää prosessia jos Visa alkaa kyselemään.
 
Jäi omat Amazon-tilailut toistaiseksi tähän palautusperseilyn takia. Kesällä 2020 tilattu puhelin lakkasi ottamasta virtaa vastaan hieman alle vuoden käytön jälkeen. Amazonin chat lupasi suoraan täyden palautuksen, joten laitoin puhelimen takaisin (Saksaan). Puhelin kaikkine roinineen alkuperäiseen laatikkoon, tämä laatikko pehmustettuna isompaan laatikkoon ja kaikki laput päälle.

Amazonilta tuli kuukauden päästä saksaksi meiliä että heillä on jokin ongelma ja voin vastustaa jotain. Muutaman viestin ja google-käännetyn vaatimuksen jälkeen vastasivat englanniksi että paketti oli saapunut, mutta itse puhelin muka puuttuisi sieltä. Mitään muuta infoa ei saanut, ja kun vastasin tuohon selittäen pakanneeni huolellisesti todistajan läsnäollessa, ilmoittivat "tarkastavansa" tilini aktiviteetin. Seuraava meili oli etteivät löytäneet mitään tililtäni ja asia on loppuunkäsitelty. Jäi vähän wtf-fiilis kun aiempi palautus kuitenkin sujui ongelmitta.

Onneksi oli maksettu luottokortilla, ja Bank Norwegian palautti rahat reklamaation jälkeen. Meni kuulemma vielä Visalle ihmeteltäväksi, mutta tuskinpa niillä on siihen mitään enää. Jäi kyllä ihmetyttämään Amazonin prosessi, kun tuossakaan en näe muuta vaihtoehtoa kuin että joku siellä varastossa pöllinyt puhelimen avattuaan laatikon. Seurannassa ei näkynyt mitään ja Amazon ilmoitti puhelimen puuttuvan, eikä esim. että paketti olisi saapunut vaurioituneena. Naurattaa vain ajatus että joku on ottanut rikkinäisen puhelimen mukaansa. Ehkä Amazonia alkaa kiinnostaa vähän enemmän selvittää prosessia jos Visa alkaa kyselemään.
Minkäs hintainen puhelin oli?
 
Tilasin Amazon.de tuotteen. Myyjänä kolmas osapuoli mutta "Fulfilled by Amazon".
Paketti on toimitettu mutta seurannassa lukee "Delivery by DEPOST" ja tracking ID on merkillinen mallia xxxx/xx/xxxxxxx. Mikähän tuo DEPOST on?
Postin seuranta hyväksyy koodin jos ottaa pois nuo kenoviivat, mutta ehdottaa toimittajaksi Yanwen tai DP Schenker. Pystyykö tuollaista varmasti seuraamaan mitenkään? Amazon.de toimitusarvio oli tälle päivälle mutta eipä ole näkynyt ja vähän epäilinkin tuota arviota. Tosin samaan aikaan tilattu toinen tuote oli jo keskiviikkona postilaatikossa ja sen toimitti perille Posti.
 
Tilasin Amazon.de tuotteen. Myyjänä kolmas osapuoli mutta "Fulfilled by Amazon".
Paketti on toimitettu mutta seurannassa lukee "Delivery by DEPOST" ja tracking ID on merkillinen mallia xxxx/xx/xxxxxxx. Mikähän tuo DEPOST on?
Postin seuranta hyväksyy koodin jos ottaa pois nuo kenoviivat, mutta ehdottaa toimittajaksi Yanwen tai DP Schenker. Pystyykö tuollaista varmasti seuraamaan mitenkään? Amazon.de toimitusarvio oli tälle päivälle mutta eipä ole näkynyt ja vähän epäilinkin tuota arviota. Tosin samaan aikaan tilattu toinen tuote oli jo keskiviikkona postilaatikossa ja sen toimitti perille Posti.
Oletko kokeillut toimiiko koodi schenkerin seurannassa?
 
Tilasin Amazon.de tuotteen. Myyjänä kolmas osapuoli mutta "Fulfilled by Amazon".
Paketti on toimitettu mutta seurannassa lukee "Delivery by DEPOST" ja tracking ID on merkillinen mallia xxxx/xx/xxxxxxx. Mikähän tuo DEPOST on?
Postin seuranta hyväksyy koodin jos ottaa pois nuo kenoviivat, mutta ehdottaa toimittajaksi Yanwen tai DP Schenker. Pystyykö tuollaista varmasti seuraamaan mitenkään? Amazon.de toimitusarvio oli tälle päivälle mutta eipä ole näkynyt ja vähän epäilinkin tuota arviota. Tosin samaan aikaan tilattu toinen tuote oli jo keskiviikkona postilaatikossa ja sen toimitti perille Posti.
DEPOSTin veikkaisin Deutsche Postiksi, mutta en ole sitä koskaan nähnyt tuossa muodossa Amazonissa.

Perinteisesti Amazonin lähettämissä paketeissa Deutsche Post on tarkoittanut seuraamatonta kirjettä, tuollaista kauttamerkillistä seurantakoodia en ole nähnyt.

Voit kokeilla tätä Deutsche Postin seurantaa, mutta veikkaan että kyseessä on seuraamaton kirje eikä siten löydy: Deutsche Post | letter | item status

Mitä Amazonin oma seurantasivu näyttää?
 
Hmm, tilasin Amazonilta 40€ edestä tavaraa. UPS ei pystynyt toimittamaan (tuntemattomasta syystä, eivät oikein kertoneet).
Laitoin Amazonille refund pyynnön, rahat tuli takaisin tilille.

Nyt pari viikkoa myöhemmin UPS mystisesti toi paketin kotiin. Menin nyt sitten rehellisenä kansalaisena laittamaan Amazonille viestiä, että mitä tehdään.

Pitäisi paketti palauttaa, mutta näin kun ei itse omista autoa ja lähimälle postin pisteelle on 5km. Amazonin chatin mukaan maksavat kaikki kulut, onkohan näin? Noh, kai mä tilaan taksin ja vien paketin postiin.
Jos itse voit valita palautustavan ja lähetysfirman, ja Postin pisteelle 5 km vieminen on ylitsepääsemätön ongelma, tilaa paketin noutaminen kotoa. Esim. Shipit.
Kyllähän Amazon kaikki perustellut kulut korvaa, mutta tuskin mitään taksia, kun homma on varmasti helpommin ja halvemminkin hoidettavissa.
 
Oletko kokeillut toimiiko koodi schenkerin seurannassa?
Ei toimi koodi Schenkerillä.
DEPOSTin veikkaisin Deutsche Postiksi, mutta en ole sitä koskaan nähnyt tuossa muodossa Amazonissa.

Perinteisesti Amazonin lähettämissä paketeissa Deutsche Post on tarkoittanut seuraamatonta kirjettä, tuollaista kauttamerkillistä seurantakoodia en ole nähnyt.

Voit kokeilla tätä Deutsche Postin seurantaa, mutta veikkaan että kyseessä on seuraamaton kirje eikä siten löydy: Deutsche Post | letter | item status

Mitä Amazonin oma seurantasivu näyttää?
Jotakin tuollaista seuraamatonta kirjettä itsekin epäilen sen perusteella mitä Googlasin. DP ei tunnista koodia. Amazonin oma seuranta sanoo vain "Carrier picked up the package" ja arvio tälle päivälle.
Eipä kyllä ole aiemmin Amazonilta tullut näin epämääräistä seurantakoodia.
 
Saako Amazonista tilattua tuotetta kokeilla ja vielä sen jälkeen palauttaa? Tuleeko tästä jotain lisäkustannuksia?

Tuli tilattua Samsungin tabletti. Gigantissa olisi kuitenkin suunnilleen sama laite AMOLED-näytöllä tarjouksessa samalla hinnalla. Haluaisin testata tuon Amazonin tabletin, ja jos olen tyytyväinen niin ok. Jos taas en, niin pistäisin tuon takaisin Amazoniin ja hakisin Gigantin tabletin.
 
Saako Amazonista tilattua tuotetta kokeilla ja vielä sen jälkeen palauttaa? Tuleeko tästä jotain lisäkustannuksia?

Tuli tilattua Samsungin tabletti. Gigantissa olisi kuitenkin suunnilleen sama laite AMOLED-näytöllä tarjouksessa samalla hinnalla. Haluaisin testata tuon Amazonin tabletin, ja jos olen tyytyväinen niin ok. Jos taas en, niin pistäisin tuon takaisin Amazoniin ja hakisin Gigantin tabletin.
Kyllä saa kokeilla ja palauttaa. DHL pakettina takaisin, niin ei maksa sulle mitään. Siinä palauttaessa kysyvät palautuksen syytä, niin klikkaat vaan listasta sopivan syyn.
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisikö siis olla mahdollista palauttaa DHL-paketti Postiin? Viime kerralla eivät ottaneet vastaan.
 
Itse vein taannoin DHL paketin Postiin mutta sanoivat et vie pakettis muualle.


Tuon sivun avulla löytyy lähin piste josta voi noita Amazonin palautuksia lähetellä.
 
Riippunee siitä, että onko siinä DHL:n palveluita. En tiedä onko kaikissa Postin toimipisteissa niitä. Kannattaa tarkistaa etukäteen.

edit: ylempi lienee oikeampi paikka.
 
Ei nuo Amazonin paketit tarvitse erillisiä DHL:n palveluita, ne ovat Parcel Return Connect -paketteja jotka suomessa käsittelee Posti. Tuosta linkitetystä DHL:n toimipistehausta löytyvät kaikki Postin toimipisteet.

DHL:n logo paketissa toki voi helposti sekoittaa asiakaspalvelijoita.
 
Tampereen pääpostissa Sokoksella oli tenkkapoo, koska paketissa luki DHL. Siihen riitti että toisti kolme-neljä kertaa, että tämä paketti menee teidän kautta, on mennyt muuallakin Suomessa. Lopulta sieltä hyllyjen välistä haettiin toinen postilainen, joka naputteli konetta ja sanoi homman olevan ok.
 
Tampereen pääpostissa Sokoksella oli tenkkapoo, koska paketissa luki DHL. Siihen riitti että toisti kolme-neljä kertaa, että tämä paketti menee teidän kautta, on mennyt muuallakin Suomessa. Lopulta sieltä hyllyjen välistä haettiin toinen postilainen, joka naputteli konetta ja sanoi homman olevan ok.
Sama kävi itellä, paitsi että sieltä takaa tulikin joku iso jehu ja sano että täältä ei lähe DHL paketteja. Koitin jankata että DHL sivuilla nimenomaan näytti että Sokokselle voisi jättää paketteja.

Vein sitten loppuviimeksi R-Kioskille kun loppui huumori.
 
Sama kävi itellä, paitsi että sieltä takaa tulikin joku iso jehu ja sano että täältä ei lähe DHL paketteja. Koitin jankata että DHL sivuilla nimenomaan näytti että Sokokselle voisi jättää paketteja.

Vein sitten loppuviimeksi R-Kioskille kun loppui huumori.
Tuosta kannattaa laittaa palautetta Postille ja liitteeksi kuva osoitekortista. Ehkä saavat ohjeistusta parannettua.

Tai DHL:lle (kun kerran niiden nettisivu näytti Sokoksen) jos sieltä saa sopivan henkilön kiinni, mutta voi olla Postiakin vaikeampaa.
 
Amazon.de:stä ostettu vajaa vuosi sitten xenon valot. Mitenköhän takuuasiat toimii kun toinen polttimo himmeni. Pitäisi kestää kuitenkin näillä ajamisilla jotain 10 vuotta ja Osramillakin varmaan hyvät takuut. Mutta en löydä sen tilauksen tai kaupan sivuilta mitään yhteystietoja. Palautus- ja reklamointi vaihtoehdot on jo sulkeutuneet.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 649
Viestejä
4 480 284
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom