- Liittynyt
- 11.11.2017
- Viestejä
- 616
Chatti tai laittaa sähköpostia.
Kiitti! Ajattelin laittaa suoraan myyjälle viestin, muttei löytynyt yhteystietoja mistään. Hoitui sitten tuon linkin kautta viesti sinne.Chatti tai laittaa sähköpostia.
Ei veloiteta ellei lomake niin sano, lähettäjälle menee noissa DTP:issä tuo kulu.Tilasin Japanin Amazonista tavaraa ja alvit kerättiin jo ostovaiheessa, lähetys on saapumassa nyt DTP-palveluna eli ei pitäisi joutua maksamaan lisää tullauksesta. DHL laittoi linkin lomakkeeseen, jossa annetaan heille toimeksianto hoitaa tullaus - veloitetaanko tuosta nyt sitten joku 25 euron kulu jos tuohon suostuu?
Ei tuo kuulosta ollenkaan optimistiselta, suurin osa Saksan Amazonin standardinopeuden lähetyksistä tulee itsellä nykyään Postin Express-paketteina keskimäärin 3 päivässä lähetyksestä (ja liikkuu myös viikonloppuisin). Jos vaikka lauantaina lähtee sellaisena niin ehtii vielä tuohon arvioon.Saksan Amazonista laitettu tilaus sisään maanantaina, ja nyt torstaina 3/4 tuotteista on edelleen lähettämättä (ihan ns. varastotuotteita) "Arriving 16 Oct - 19 Oct" kuulostaa tähän nähden erittäin optimistiselta. Voisi kuvitella että lähettämisestä menee vielä vähintään viikko siihen päälle.
Varmaan pitäisi olla Primet, luottokortit ja muut tilattuna, ja nämä ilman postikuluja tilatut käsitellään viimeisenä. Pieni muistutus taas siitä, että voisi maksaa vähän enemmänkin tuotteesta, jos sen saa kätevästi suoraan kivijalasta.
Itsellä ollut ihan normi toimintaa eli ei mitenkään kiire ollut pakettien lähetyksessä. Yleensä ne ovat noihin arvioihin ehtineet.Saksan Amazonista laitettu tilaus sisään maanantaina, ja nyt torstaina 3/4 tuotteista on edelleen lähettämättä (ihan ns. varastotuotteita) "Arriving 16 Oct - 19 Oct" kuulostaa tähän nähden erittäin optimistiselta. Voisi kuvitella että lähettämisestä menee vielä vähintään viikko siihen päälle.
Varmaan pitäisi olla Primet, luottokortit ja muut tilattuna, ja nämä ilman postikuluja tilatut käsitellään viimeisenä. Pieni muistutus taas siitä, että voisi maksaa vähän enemmänkin tuotteesta, jos sen saa kätevästi suoraan kivijalasta.
Joo, enpä ole tuolta nyt hetkeen tilannut, niin nämä on voinut muuttua. Kiitos vastauksesta. Ekaros myös.Ei tuo kuulosta ollenkaan optimistiselta, suurin osa Saksan Amazonin standardinopeuden lähetyksistä tulee itsellä nykyään Postin Express-paketteina keskimäärin 3 päivässä lähetyksestä (ja liikkuu myös viikonloppuisin). Jos vaikka lauantaina lähtee sellaisena niin ehtii vielä tuohon arvioon.
Kun on tuotteita monta tilauksessa niin todennäköisesti tällä välin siirtelevät niitä samaan varastoon että saavat samaan pakettiin, säästäen postikuluissa.
Miksei sinne amazonin viestipalveluun voi vastata?Mites tää Amazonille palauttaminen oikein menee?
Viikko sitten otin chatin auki ja ilmoitin, että muistit on paskana jotka tilasin heiltä tän vuoden alussa.
Kyseli miten vika ilmenee ja kerroin tiedot jonka jälkeen sanoi, että laittaa asian eteenpäin.
Tästä n. 15min niin tuli spostia joltain henkilöltä (viesti tullut amazonin viestipalveluun, mutta siellä ei viestiin voi vastata) jossa kyseli et haluanko Refund vai Replace ja vastatin tähän viestiin spostilla, että haluan vaihtaa nämä uusiin.
Tästä on nyt viikko aikaan eikä mitään ole sen jälkeen kuulunut.
Kestääkö näissä aina näin kauan vai pitääkö tässä uudestaan ottaa chattiin yhteyttä?
Viesti kyllä näkyy siellä, mutta ei ole mitään reply nappia missään.Miksei sinne amazonin viestipalveluun voi vastata?
Eikö se viesti näy siellä "Your Account" ---> "message center"?
En nyt screenshottia viittii ottaa, mutta siinä pitäs olla kyl reply siinä back nappulan vieressä. Inbox tekstistä snadisti oikeaan ja ylöspäin.Viesti kyllä näkyy siellä, mutta ei ole mitään reply nappia missään.
Pitää lähettää Saksaan takaisin jos hajoaa. Positiivisena puolena taas ne palautetut tuotteet menee varmaan liukuhihnalta suoraan roskalavalle ja rahat tulee takaisin aina, ei lähetetä mihinkään labraan tarkastettavaksi onko joku "älä revi tätä!" takuutarra avattu kuten suomalaisissa liikkeissä on tapana.Kaikenlaista pientä on tullut tilattua amazonista, mutta mitenkäs sitten vähän isommat jutut. Kovasti tekisi mieli hankkia Roborock S6 MaxV Amazon.de'stä, siellä hinta on 392e, Suomessa maksaa 459e. Mutta mites takuu onnistuu, vai saisiko sellaiset hoidettua Suomen päässä jonkun tahon kanssa? Maahantuoja?
Paitsi silloin kun tuote mystisesti häviää paketistaan matkalla ja Amazoniahan ei kiinnosta selvitellä tuollaisia. Puhelimet ilmeisesti turhan houkuttelevia riistetyille työntekijöille, onneksi oli maksettu luottokortilla.Pitää lähettää Saksaan takaisin jos hajoaa. Positiivisena puolena taas ne palautetut tuotteet menee varmaan liukuhihnalta suoraan roskalavalle ja rahat tulee takaisin aina, ei lähetetä mihinkään labraan tarkastettavaksi onko joku "älä revi tätä!" takuutarra avattu kuten suomalaisissa liikkeissä on tapana.
Jos nyt haluaa pitää positiivisena puolena sitä että mitään ei ikinä korjata, kaikki vaan roskiin ja uutta tilalle viasta riippumatta. Helppoa toki asiakaan näkökulmasta.Pitää lähettää Saksaan takaisin jos hajoaa. Positiivisena puolena taas ne palautetut tuotteet menee varmaan liukuhihnalta suoraan roskalavalle ja rahat tulee takaisin aina, ei lähetetä mihinkään labraan tarkastettavaksi onko joku "älä revi tätä!" takuutarra avattu kuten suomalaisissa liikkeissä on tapana.
No ei mitään korjata muidenkaan liikkeiden toimesta, samalle roskalavalle joutuvat mutkan kautta.Jos nyt haluaa pitää positiivisena puolena sitä että mitään ei ikinä korjata, kaikki vaan roskiin ja uutta tilalle viasta riippumatta. Helppoa toki asiakaan näkökulmasta.
Jos softa rahoitetaan mainostuloilla niin olisi kehittäjän kannalta aika typerä veto laittaa appiin yksinkertainen raksi ruutuun -valinta jolla ne saisi mykistettyä.Mistä ihmeestä Android apin "Get ready to save" notifikaatiot saa poistettua? En löydä yhtään täppää, joka vaikuttaisi tuohon. En haluaisi hiljentää koko appia kun tuo on varsin hyvä kertomaan toimituksista.
En tiedä onko vika mun luetunymmärtämisessä vai ohjeissa, mutta mä en oikein meinaa tajuta mitä tuo ohjeiden boldattu kohta oikein yrittää sanoa: "Securely pack the items you are returning, include the barcode with the original packing slip in the package and stick the Return Label on the outside of the package."Tässä vielä esimerkiksi tuo Amazonin sivuilta tulostettava sivu (muokkasin omat tiedot pois):
Ohjeissa nähdäkseni vikaa, ei Saksan Amazonista ole vuosikausiin tullut mitään pakkauslistoja. Eli original packing slipiä ei tarvitse.En tiedä onko vika mun luetunymmärtämisessä vai ohjeissa, mutta mä en oikein meinaa tajuta mitä tuo ohjeiden boldattu kohta oikein yrittää sanoa: "Securely pack the items you are returning, include the barcode with the original packing slip in the package and stick the Return Label on the outside of the package."
Mielestäni mun paketissa ei ollut mitään pakkalistaa mukana kun se tuli, vain paketin ulkopintaan liimatut osoitetarrat joita nyt tuskin saa yhtenä palasena revittyä irti.
Kyseessä siis näyttö joka toimitettiin omassa paketissaan ilman mitään lisäpaketointia.
Tosin just tänään tuli toinen pienempikin Amazonin paketti kotiin eikä sielläkään mitään pakkalistoja ollut mukana, pelkästään tilattu romut ja pieni pala rytättyä kartonkia fyllinä...
Tuolla tarkoitetaan tulostamasi lomakkeen alaosassa olevaa viivakoodia. Eli leikkaa se irti, jätä paketin sisään (helposti näkyvään paikkaan). Ja teippaa osoitekortti paketin päälle. Ne alkuperäiset osoitetarrat ym. kannattaa peittää tai irrottaa, jos mahdollista.En tiedä onko vika mun luetunymmärtämisessä vai ohjeissa, mutta mä en oikein meinaa tajuta mitä tuo ohjeiden boldattu kohta oikein yrittää sanoa: "Securely pack the items you are returning, include the barcode with the original packing slip in the package and stick the Return Label on the outside of the package."
Mielestäni mun paketissa ei ollut mitään pakkalistaa mukana kun se tuli, vain paketin ulkopintaan liimatut osoitetarrat joita nyt tuskin saa yhtenä palasena revittyä irti.
Kyseessä siis näyttö joka toimitettiin omassa paketissaan ilman mitään lisäpaketointia.
Tosin just tänään tuli toinen pienempikin Amazonin paketti kotiin eikä sielläkään mitään pakkalistoja ollut mukana, pelkästään tilattu romut ja pieni pala rytättyä kartonkia fyllinä...
Nii katos tossa lainaamassani lomakkeessa oli alareunassakin viivakoodi, mun lomakkeessa ei ollut kuin ”item description” ja sen alla boksi jossa lukee tuotteen tiedotTuolla tarkoitetaan tulostamasi lomakkeen alaosassa olevaa viivakoodia. Eli leikkaa se irti, jätä paketin sisään (helposti näkyvään paikkaan). Ja teippaa osoitekortti paketin päälle.
No juu, ilmeisesti kun tuote on lähetetty & palautetaan omassa boxissa, niin ei tulostu sitä viivakoodia.Nii katos tossa lainaamassani lomakkeessa oli alareunassakin viivakoodi, mun lomakkeessa ei ollut kuin ”item description” ja sen alla boksi jossa lukee tuotteen tiedot
edit: tunkasin nyt tuon alaosan vielä lootaan mukaan…
Ja Puolassa, suurin osa lähetyksistä tulee sieltä. Siinä lähetystarrassa paketin päällä on tieto mistä varastosta paketti on tulossa, taisi olla toiseksi alin rivi. Useimmiten tuntuu olen WRO2 joka on Puolassa. Silloin tällöin myös Berliiniä näkyy.Amazonillahan on useampi varasto Saksassa ¨
Ovat varmaan laskeneet että matalan riskin käyttäjille kannataa palauttaa heti, niin voi vastineeksi pistää pari asiakaspalvelijaa pihalle kun ei tarvitse vastailla "missä mun rahat?" kysymyksiinMielenkiintoinen tuo Amazonin palautussysteemi.
Vein tuon aiemmin mainitsemani palautuksen Postiin DHL-lapun luomista seuraavana päivänä, ja sain jo samana iltana Amazonilta tiedon että ovat hyvittäneet palautuksen luottokortilleni. Eli käytännössä palauttivat rahat heti sen jälkeen kun palautus on kirjautunut lähetetyksi. Viestissä oli maininta että kyseessä on "advanced refund" ja mikäli tuote ei palaudukaan heille niin veloittavat sen minulta uudestaan, mutta eipä roiku veloitukset kortilla odottelemassa refundia tuolla systeemillä
Joo en tiedä laskeeko ne taas jollain algoritmilla asioita, mutta 2016 tilannut ensimmäisen kerran .de'stä ja nyt tein ensimmäisen palautuksen sinneOvat varmaan laskeneet että matalan riskin käyttäjille kannataa palauttaa heti, niin voi vastineeksi pistää pari asiakaspalvelijaa pihalle kun ei tarvitse vastailla "missä mun rahat?" kysymyksiin
Riippuu tosiaan palautuksesta (syy, tuote, kategoria, arvo, palautusaika) onko palautusposti ilmainen vai ei, tuo 8,60e lienee vakiomaksu silloin kun ei ole.Palautin kengät Amazoniin. Prepaid DHL palautus maksoi 8.60 euroa (se ilmoitettiin jo amazonin sivuilla valintaa tehdessä), vähentävät sen palautettavasta kauppasummasta.
Onko normaalia että palautus maksaa 8.60e? Vai onko se vain esim kengille?
" We offer free returns on some fashion items including clothes, shoes, handbags, jewelry, and watches. Look for Free returns next to the price to confirm that the item qualifies for free returns."Riippuu tosiaan palautuksesta (syy, tuote, kategoria, arvo, palautusaika) onko palautusposti ilmainen vai ei, tuo 8,60e lienee vakiomaksu silloin kun ei ole.
Ja toki voit palauttaa ei-DHL-tavalla itse maksamatta tuota, mutta tuskin saat alle 8,60e hintaan kenkiä lähetettyä Saksaan.
Muistikuvani oli kyllä että kengissä olisi aina ilmainen palautusposti 30 päivän loppuun asti, mutta taisikin koskea vain saksalaisosoitteita.
Joo, mutta alempana samalla sivulla lukee myös ehtona "The item was originally delivered to a domestic address and is being returned from within the country."" We offer free returns on some fashion items including clothes, shoes, handbags, jewelry, and watches. Look for Free returns next to the price to confirm that the item qualifies for free returns."
Lukee tuolla: Amazon.de Help: Free Returns on Fashion Items
eli tuotteen sivulla lukee onko palautus ilmainen vai ei.
Pari viikkoa sitten oli keskustelua, tl;dr ilmeisesti ei pysty seuraamaan, ja veikkaan että on seuraamaton kirje.Onko kenellekkään lähetetty tavaraa depost kautta? Pystyykö paketin liikkumista seuraamaan mistään? Amazonissa ei ole ainakaan päivittynyt mitään seurannan suhteen muuta kuin lähetetty.
Odottele ihan rauhassa. Ei sinun Kiinan tullin kanssa kuulu asioida. Asioit sitten Suomen tullin kanssa joskus aikanaan kun paketti sinne saapuu, jos tarvetta ilmenee.Tilasin vahingossa isomman tilauksen yhteydessä yhden tuotteen, jonka lähtömaa on Kiina. No nyt paketti on kai jossain limbossa tjsp. Pitääkö tälle tehdä nyt jo tullaus vai odottelenko vielä suomen Postin ilmoitusta paketista?
Paras lähde lienee a-to-z:n sivu eli: Amazon.de Help: A-to-z GuaranteeTuohan kuulostaa hyvältä. Mistä tämä tieto on peräisin?
Nyt vastaillaan vanhaan viestiin, mutta selkeskö tää jotenkin? Meikä on samassa tilanteessa: pyydetään "billing statementiä", eli ilmeisesti todistetta tuosta maksusta. En tiedä hyväksyykö nuo printscreeniä missä käy ilmi tarvittavat tiedot vai pitääkö tässä olla pankkiin yhteydessä. Ja kaikenlisäksi mun tililtä EI ole veloitettu tuota tuotetta elikkäs 2TB SSDtä, eli paha pistää mistään maksusta kuvaa... Ja jottei menisi liian helpoksi niin kun koitan klikata "contact us" amazonin tukisivulla niin pyytää mua kirjautumaan että saan lähetettyä tukeen spostia. Mut enhän mä pääse kirjautuun kun tili on "on hold" tilassa.No tuote oli 280 euron Huawei Mediapad M3 LTE. Hinta on nyt noussut viidelläkympillä, ja koska oma tilaukseni on vielä pidossa, niin tarinoin jotain tuonne supportiin: http://amzn.to/2fFbCa5
En viitsis muuten nähdä vaivaa, mutta jos pinna antais periksi tilata tuolta jotain muutakin joskus.
Saksan Amazonista yritin ekaa kertaa tilata tavaraa. Nyt on tili lukittu ja faxilla pitäisi laittaa jotain varmennusta käyttämästäni luottokortista (OP Visa)
Lähdenkö nyt penkomaan Gigantin ser-kasasta mahdollisesti toimivaa faksikonetta, ehdotan olemaan luopumatta tunkista, vai onko tilanteeseen järkevää ratkaisua?
Amazon.de: Günstige Preise für Elektronik & Foto, Filme, Musik, Bücher, Games, Spielzeug & mehrGreetings from Amazon.de.
Please note that your order is currently on hold pending the verification of your billing information. We will be happy to proceed with your order as soon as we receive a recent credit card statement for the credit card you referenced for this order.
At your earliest convenience, please fax us a statement which displays the billing name and address for the card.
You can find our fax number on the Amazon.de Help page:
www.amazon.de/fax
Alternatively, you can ask the issuing bank of your credit card to contact us with verification of these details.
You will not be able to access your account online until this verification procedure has been completed. However, it is not necessary to open a new account or place a new order; we will complete the processing of outstanding orders once your billing information has been verified.
Thank you for your patience with our security measures.
Sincerely,
Amazon.de
http://www.amazon.de
Billing statementilla tarkoitetaan tiliotetta tai luottokorttilaskua.Nyt vastaillaan vanhaan viestiin, mutta selkeskö tää jotenkin? Meikä on samassa tilanteessa: pyydetään "billing statementiä", eli ilmeisesti todistetta tuosta maksusta. En tiedä hyväksyykö nuo printscreeniä missä käy ilmi tarvittavat tiedot vai pitääkö tässä olla pankkiin yhteydessä. Ja kaikenlisäksi mun tililtä EI ole veloitettu tuota tuotetta elikkäs 2TB SSDtä, eli paha pistää mistään maksusta kuvaa... Ja jottei menisi liian helpoksi niin kun koitan klikata "contact us" amazonin tukisivulla niin pyytää mua kirjautumaan että saan lähetettyä tukeen spostia. Mut enhän mä pääse kirjautuun kun tili on "on hold" tilassa.
edit. tämä on ehkä parempi kuvaus tilanteesta:
Kiitos vinkeistä, menin tuonne e-laskuarkistoon mutta siellä näkyy vaan jotkut kaksi asiaan liittymätöntä laskua. En saanut valita tuota "luottokorttilaskua" missään vaiheessa?Billing statementilla tarkoitetaan tiliotetta tai luottokorttilaskua.
Lainauksessa mainitulla OP Visalla saat tuon seuraavasti: Verkkopankin ylävalikosta Rahat => E-laskut => E-laskuarkisto => valitse luottokorttilasku ("OP Vähittäisasiakkaat Oyj") => Katso laskun tiedot => Avaa tulostettava versio laskusta.
Ellei nimenomaan ole pyydetty kuvaa veloituksesta, ei sellaista tarvitse näkyä. Sen sijaan Amazon halunnee tarkistaa ko. dokumentista mm. nimesi ja osoitteesi (riippuen mitä tarkkaan pyydettiin).