Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Miten olette hoitaneet tuotetakuun siirtämisen myydessä jonkun Amazonista ostetun tuotteen eteenpäin? .pdf kuittihan tilauksista löytyy, mutta tuossa on tietenkin kaikki asiakkaan tiedot joita ei yksityisyyden nimissä tahtoisi uudelle omistajalle antaa eteenpäin. Amazonia taas tuskin kiinnostaa kauheasti uuden omistajan huutelut tilausnumerolla tilauksesta joka ei ole ko. asiakkaan tekemä jos tuote hajoaa. Jääkö tässä vaihtoehdoksi luvata takuu siis vain valmistajan kautta?
 
Tilasin Japanin Amazonista tavaraa ja alvit kerättiin jo ostovaiheessa, lähetys on saapumassa nyt DTP-palveluna eli ei pitäisi joutua maksamaan lisää tullauksesta. DHL laittoi linkin lomakkeeseen, jossa annetaan heille toimeksianto hoitaa tullaus - veloitetaanko tuosta nyt sitten joku 25 euron kulu jos tuohon suostuu?
 
Tilasin Japanin Amazonista tavaraa ja alvit kerättiin jo ostovaiheessa, lähetys on saapumassa nyt DTP-palveluna eli ei pitäisi joutua maksamaan lisää tullauksesta. DHL laittoi linkin lomakkeeseen, jossa annetaan heille toimeksianto hoitaa tullaus - veloitetaanko tuosta nyt sitten joku 25 euron kulu jos tuohon suostuu?
Ei veloiteta ellei lomake niin sano, lähettäjälle menee noissa DTP:issä tuo kulu.
 
Saksan Amazonista laitettu tilaus sisään maanantaina, ja nyt torstaina 3/4 tuotteista on edelleen lähettämättä (ihan ns. varastotuotteita) "Arriving 16 Oct - 19 Oct" kuulostaa tähän nähden erittäin optimistiselta. Voisi kuvitella että lähettämisestä menee vielä vähintään viikko siihen päälle.

Varmaan pitäisi olla Primet, luottokortit ja muut tilattuna, ja nämä ilman postikuluja tilatut käsitellään viimeisenä. Pieni muistutus taas siitä, että voisi maksaa vähän enemmänkin tuotteesta, jos sen saa kätevästi suoraan kivijalasta.
 
Saksan Amazonista laitettu tilaus sisään maanantaina, ja nyt torstaina 3/4 tuotteista on edelleen lähettämättä (ihan ns. varastotuotteita) "Arriving 16 Oct - 19 Oct" kuulostaa tähän nähden erittäin optimistiselta. Voisi kuvitella että lähettämisestä menee vielä vähintään viikko siihen päälle.

Varmaan pitäisi olla Primet, luottokortit ja muut tilattuna, ja nämä ilman postikuluja tilatut käsitellään viimeisenä. Pieni muistutus taas siitä, että voisi maksaa vähän enemmänkin tuotteesta, jos sen saa kätevästi suoraan kivijalasta.
Ei tuo kuulosta ollenkaan optimistiselta, suurin osa Saksan Amazonin standardinopeuden lähetyksistä tulee itsellä nykyään Postin Express-paketteina keskimäärin 3 päivässä lähetyksestä (ja liikkuu myös viikonloppuisin). Jos vaikka lauantaina lähtee sellaisena niin ehtii vielä tuohon arvioon.

Kun on tuotteita monta tilauksessa niin todennäköisesti tällä välin siirtelevät niitä samaan varastoon että saavat samaan pakettiin, säästäen postikuluissa.
 
Saksan Amazonista laitettu tilaus sisään maanantaina, ja nyt torstaina 3/4 tuotteista on edelleen lähettämättä (ihan ns. varastotuotteita) "Arriving 16 Oct - 19 Oct" kuulostaa tähän nähden erittäin optimistiselta. Voisi kuvitella että lähettämisestä menee vielä vähintään viikko siihen päälle.

Varmaan pitäisi olla Primet, luottokortit ja muut tilattuna, ja nämä ilman postikuluja tilatut käsitellään viimeisenä. Pieni muistutus taas siitä, että voisi maksaa vähän enemmänkin tuotteesta, jos sen saa kätevästi suoraan kivijalasta.

Itsellä ollut ihan normi toimintaa eli ei mitenkään kiire ollut pakettien lähetyksessä. Yleensä ne ovat noihin arvioihin ehtineet.
 
Ei tuo kuulosta ollenkaan optimistiselta, suurin osa Saksan Amazonin standardinopeuden lähetyksistä tulee itsellä nykyään Postin Express-paketteina keskimäärin 3 päivässä lähetyksestä (ja liikkuu myös viikonloppuisin). Jos vaikka lauantaina lähtee sellaisena niin ehtii vielä tuohon arvioon.

Kun on tuotteita monta tilauksessa niin todennäköisesti tällä välin siirtelevät niitä samaan varastoon että saavat samaan pakettiin, säästäen postikuluissa.

Joo, enpä ole tuolta nyt hetkeen tilannut, niin nämä on voinut muuttua. Kiitos vastauksesta. Ekaros myös.
 
Mites tää Amazonille palauttaminen oikein menee?

Viikko sitten otin chatin auki ja ilmoitin, että muistit on paskana jotka tilasin heiltä tän vuoden alussa.
Kyseli miten vika ilmenee ja kerroin tiedot jonka jälkeen sanoi, että laittaa asian eteenpäin.
Tästä n. 15min niin tuli spostia joltain henkilöltä (viesti tullut amazonin viestipalveluun, mutta siellä ei viestiin voi vastata) jossa kyseli et haluanko Refund vai Replace ja vastatin tähän viestiin spostilla, että haluan vaihtaa nämä uusiin.
Tästä on nyt viikko aikaan eikä mitään ole sen jälkeen kuulunut.

Kestääkö näissä aina näin kauan vai pitääkö tässä uudestaan ottaa chattiin yhteyttä?
 
Mites tää Amazonille palauttaminen oikein menee?

Viikko sitten otin chatin auki ja ilmoitin, että muistit on paskana jotka tilasin heiltä tän vuoden alussa.
Kyseli miten vika ilmenee ja kerroin tiedot jonka jälkeen sanoi, että laittaa asian eteenpäin.
Tästä n. 15min niin tuli spostia joltain henkilöltä (viesti tullut amazonin viestipalveluun, mutta siellä ei viestiin voi vastata) jossa kyseli et haluanko Refund vai Replace ja vastatin tähän viestiin spostilla, että haluan vaihtaa nämä uusiin.
Tästä on nyt viikko aikaan eikä mitään ole sen jälkeen kuulunut.

Kestääkö näissä aina näin kauan vai pitääkö tässä uudestaan ottaa chattiin yhteyttä?
Miksei sinne amazonin viestipalveluun voi vastata?
Eikö se viesti näy siellä "Your Account" ---> "message center"?
 
Miksei sinne amazonin viestipalveluun voi vastata?
Eikö se viesti näy siellä "Your Account" ---> "message center"?
Viesti kyllä näkyy siellä, mutta ei ole mitään reply nappia missään.

edit. Olin uudestaan yhteydessä chattiin ja homma hoitu heti. chatillä oli kyllä ongelmia saada lähetettyä tuota palautus lappua.
mutta loppu hyvin kaikki hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Viesti kyllä näkyy siellä, mutta ei ole mitään reply nappia missään.
En nyt screenshottia viittii ottaa, mutta siinä pitäs olla kyl reply siinä back nappulan vieressä. Inbox tekstistä snadisti oikeaan ja ylöspäin.
Jos ei ole, niin ootko varma että se myyjä ei ole jotenkin blokattu tai bannattu?
Ei oo tullu vastaan kyl ettei ois pystyny juttelee sen myyjän kaa.
 
Kaikenlaista pientä on tullut tilattua amazonista, mutta mitenkäs sitten vähän isommat jutut. Kovasti tekisi mieli hankkia Roborock S6 MaxV Amazon.de'stä, siellä hinta on 392e, Suomessa maksaa 459e. Mutta mites takuu onnistuu, vai saisiko sellaiset hoidettua Suomen päässä jonkun tahon kanssa? Maahantuoja?
 
Kaikenlaista pientä on tullut tilattua amazonista, mutta mitenkäs sitten vähän isommat jutut. Kovasti tekisi mieli hankkia Roborock S6 MaxV Amazon.de'stä, siellä hinta on 392e, Suomessa maksaa 459e. Mutta mites takuu onnistuu, vai saisiko sellaiset hoidettua Suomen päässä jonkun tahon kanssa? Maahantuoja?

Pitää lähettää Saksaan takaisin jos hajoaa. Positiivisena puolena taas ne palautetut tuotteet menee varmaan liukuhihnalta suoraan roskalavalle ja rahat tulee takaisin aina, ei lähetetä mihinkään labraan tarkastettavaksi onko joku "älä revi tätä!" takuutarra avattu kuten suomalaisissa liikkeissä on tapana.
 
Pitää lähettää Saksaan takaisin jos hajoaa. Positiivisena puolena taas ne palautetut tuotteet menee varmaan liukuhihnalta suoraan roskalavalle ja rahat tulee takaisin aina, ei lähetetä mihinkään labraan tarkastettavaksi onko joku "älä revi tätä!" takuutarra avattu kuten suomalaisissa liikkeissä on tapana.
Paitsi silloin kun tuote mystisesti häviää paketistaan matkalla ja Amazoniahan ei kiinnosta selvitellä tuollaisia. :psmoke: Puhelimet ilmeisesti turhan houkuttelevia riistetyille työntekijöille, onneksi oli maksettu luottokortilla.
 
Pitää lähettää Saksaan takaisin jos hajoaa. Positiivisena puolena taas ne palautetut tuotteet menee varmaan liukuhihnalta suoraan roskalavalle ja rahat tulee takaisin aina, ei lähetetä mihinkään labraan tarkastettavaksi onko joku "älä revi tätä!" takuutarra avattu kuten suomalaisissa liikkeissä on tapana.

Jos nyt haluaa pitää positiivisena puolena sitä että mitään ei ikinä korjata, kaikki vaan roskiin ja uutta tilalle viasta riippumatta. Helppoa toki asiakaan näkökulmasta.
 
Jos nyt haluaa pitää positiivisena puolena sitä että mitään ei ikinä korjata, kaikki vaan roskiin ja uutta tilalle viasta riippumatta. Helppoa toki asiakaan näkökulmasta.

No ei mitään korjata muidenkaan liikkeiden toimesta, samalle roskalavalle joutuvat mutkan kautta.
 
Mistä ihmeestä Android apin "Get ready to save" notifikaatiot saa poistettua? En löydä yhtään täppää, joka vaikuttaisi tuohon. En haluaisi hiljentää koko appia kun tuo on varsin hyvä kertomaan toimituksista.
 
Mistä ihmeestä Android apin "Get ready to save" notifikaatiot saa poistettua? En löydä yhtään täppää, joka vaikuttaisi tuohon. En haluaisi hiljentää koko appia kun tuo on varsin hyvä kertomaan toimituksista.

Jos softa rahoitetaan mainostuloilla niin olisi kehittäjän kannalta aika typerä veto laittaa appiin yksinkertainen raksi ruutuun -valinta jolla ne saisi mykistettyä.
Ja tämä koko keskustelu kuuluu ehkä ihan toiseen paikkaan.
 
Ainakin tuotetiedot on hienosti skarpattu kohdalleen Amazonilla.
oh-wau-amazon.png
Mietin mitä sanoisin, mutta ymmärtänette ite...
 
Tässä vielä esimerkiksi tuo Amazonin sivuilta tulostettava sivu (muokkasin omat tiedot pois):
Amazon_Return.png

En tiedä onko vika mun luetunymmärtämisessä vai ohjeissa, mutta mä en oikein meinaa tajuta mitä tuo ohjeiden boldattu kohta oikein yrittää sanoa: "Securely pack the items you are returning, include the barcode with the original packing slip in the package and stick the Return Label on the outside of the package."

Mielestäni mun paketissa ei ollut mitään pakkalistaa mukana kun se tuli, vain paketin ulkopintaan liimatut osoitetarrat joita nyt tuskin saa yhtenä palasena revittyä irti.

Kyseessä siis näyttö joka toimitettiin omassa paketissaan ilman mitään lisäpaketointia.
Tosin just tänään tuli toinen pienempikin Amazonin paketti kotiin eikä sielläkään mitään pakkalistoja ollut mukana, pelkästään tilattu romut ja pieni pala rytättyä kartonkia fyllinä...
 
En tiedä onko vika mun luetunymmärtämisessä vai ohjeissa, mutta mä en oikein meinaa tajuta mitä tuo ohjeiden boldattu kohta oikein yrittää sanoa: "Securely pack the items you are returning, include the barcode with the original packing slip in the package and stick the Return Label on the outside of the package."

Mielestäni mun paketissa ei ollut mitään pakkalistaa mukana kun se tuli, vain paketin ulkopintaan liimatut osoitetarrat joita nyt tuskin saa yhtenä palasena revittyä irti.

Kyseessä siis näyttö joka toimitettiin omassa paketissaan ilman mitään lisäpaketointia.
Tosin just tänään tuli toinen pienempikin Amazonin paketti kotiin eikä sielläkään mitään pakkalistoja ollut mukana, pelkästään tilattu romut ja pieni pala rytättyä kartonkia fyllinä...
Ohjeissa nähdäkseni vikaa, ei Saksan Amazonista ole vuosikausiin tullut mitään pakkauslistoja. Eli original packing slipiä ei tarvitse.

Joissakin muissa Amazoneissa on eri käytäntö, lienee copypastea USAsta tai sitten vain jäänyt päivittämättä.
 
En tiedä onko vika mun luetunymmärtämisessä vai ohjeissa, mutta mä en oikein meinaa tajuta mitä tuo ohjeiden boldattu kohta oikein yrittää sanoa: "Securely pack the items you are returning, include the barcode with the original packing slip in the package and stick the Return Label on the outside of the package."

Mielestäni mun paketissa ei ollut mitään pakkalistaa mukana kun se tuli, vain paketin ulkopintaan liimatut osoitetarrat joita nyt tuskin saa yhtenä palasena revittyä irti.

Kyseessä siis näyttö joka toimitettiin omassa paketissaan ilman mitään lisäpaketointia.
Tosin just tänään tuli toinen pienempikin Amazonin paketti kotiin eikä sielläkään mitään pakkalistoja ollut mukana, pelkästään tilattu romut ja pieni pala rytättyä kartonkia fyllinä...
Tuolla tarkoitetaan tulostamasi lomakkeen alaosassa olevaa viivakoodia. Eli leikkaa se irti, jätä paketin sisään (helposti näkyvään paikkaan). Ja teippaa osoitekortti paketin päälle. Ne alkuperäiset osoitetarrat ym. kannattaa peittää tai irrottaa, jos mahdollista.
 
Tuolla tarkoitetaan tulostamasi lomakkeen alaosassa olevaa viivakoodia. Eli leikkaa se irti, jätä paketin sisään (helposti näkyvään paikkaan). Ja teippaa osoitekortti paketin päälle.

Nii katos tossa lainaamassani lomakkeessa oli alareunassakin viivakoodi, mun lomakkeessa ei ollut kuin ”item description” ja sen alla boksi jossa lukee tuotteen tiedot :btooth:

edit: tunkasin nyt tuon alaosan vielä lootaan mukaan…
 
Viimeksi muokattu:
Nii katos tossa lainaamassani lomakkeessa oli alareunassakin viivakoodi, mun lomakkeessa ei ollut kuin ”item description” ja sen alla boksi jossa lukee tuotteen tiedot :btooth:

edit: tunkasin nyt tuon alaosan vielä lootaan mukaan…
No juu, ilmeisesti kun tuote on lähetetty & palautetaan omassa boxissa, niin ei tulostu sitä viivakoodia.
 
Pari emoa tullut tilattua ja alle viikossa postimies toi ovelle asti. Ekalla kerralla jänskätti avata pakettia, kun emo tuli omassa myyntipakkaukssa hieman kolhiintuneena. Kannattaa ottaa kuva paketista ennen kuin avaa. Kumma kun ei olleet vaivautuneet pakkaamaan lisälaatikkoon.
 
Aika hassua. Tilasin kahdet samanlaiset housut, joita myös varastossa oli 2 kpl, toissa viikon perjantaina. Ensimmäiset lähtivät liikkeelle seuraavana maanantaina Leipzigin läheltä Schkeuditzista, toiset torstaina samasta paikasta. Molemmat saapuivat Postin toimittamina epäilemättä samaa reittiä pitkin. Tavallaan kiva, että toimituksia näin joudutetaan, mutta olisin mää nyt voinut sen pari päivää odottaa, että molemmat saadaan samaan varastoon, niin säästyisi pakkausmateriaalia.

Pakkausmateriaali sinällään oli positiivinen yllätys, kierrätettävä paperipussi, jollaista ei ole aiemmin tilauksissani käytetty.
 
Itse olen kaivannut sitä mahdollisuutta tuonne Amazoniin, että tilaajana voisi tägätä tilauksen niin jotta lähettävät kaikki tavarat yhdellä kertaa. Esimerkkinä 4 tuotetta ja tilauksen loppusumma jotain 50€ ja saat 3 eri lähetystä. Toki Posti tuo ovelle asti, mutta voisi luonto kiittää. Ja minä saisin hyvän mielen.
 
Eiköhän noiden lähetyksien optimointi ole suunnattu enemmän sen takia, että pakkaus ja kuljetus saadaan järjestettyä mahdollisimman tehokkaasti, ei niinkään siihen että asiakas saa tavarat mahdollisimman nopeasti. Sivuvaikutuksena tuo voi olla jopa ympäristölle ystävällisempää. Pienillä paketeilla on helpompi lastata se kuljetusväline mahdollisimman täyteen kun taas isommilla hukkatilaa voi jäädä enemmän. Se sun lähetys kun ei ole ainoa mikä sieltä on tulossa kerralla.
 
Amazonillahan on useampi varasto Saksassa eli voi olla myös siitä kiinni että tilauksen osat ovat eri varastoista. Itselleni kerran tuli jopa Espanjasta osa lähetyksestä.
 
Amazonillahan on useampi varasto Saksassa ¨
Ja Puolassa, suurin osa lähetyksistä tulee sieltä. Siinä lähetystarrassa paketin päällä on tieto mistä varastosta paketti on tulossa, taisi olla toiseksi alin rivi. Useimmiten tuntuu olen WRO2 joka on Puolassa. Silloin tällöin myös Berliiniä näkyy.
 
Mielenkiintoinen tuo Amazonin palautussysteemi.
Vein tuon aiemmin mainitsemani palautuksen Postiin DHL-lapun luomista seuraavana päivänä, ja sain jo samana iltana Amazonilta tiedon että ovat hyvittäneet palautuksen luottokortilleni. Eli käytännössä palauttivat rahat heti sen jälkeen kun palautus on kirjautunut lähetetyksi. Viestissä oli maininta että kyseessä on "advanced refund" ja mikäli tuote ei palaudukaan heille niin veloittavat sen minulta uudestaan, mutta eipä roiku veloitukset kortilla odottelemassa refundia tuolla systeemillä :tup:
 
Mielenkiintoinen tuo Amazonin palautussysteemi.
Vein tuon aiemmin mainitsemani palautuksen Postiin DHL-lapun luomista seuraavana päivänä, ja sain jo samana iltana Amazonilta tiedon että ovat hyvittäneet palautuksen luottokortilleni. Eli käytännössä palauttivat rahat heti sen jälkeen kun palautus on kirjautunut lähetetyksi. Viestissä oli maininta että kyseessä on "advanced refund" ja mikäli tuote ei palaudukaan heille niin veloittavat sen minulta uudestaan, mutta eipä roiku veloitukset kortilla odottelemassa refundia tuolla systeemillä :tup:

Ovat varmaan laskeneet että matalan riskin käyttäjille kannataa palauttaa heti, niin voi vastineeksi pistää pari asiakaspalvelijaa pihalle kun ei tarvitse vastailla "missä mun rahat?" kysymyksiin :P
 
Palautin kengät Amazoniin. Prepaid DHL palautus maksoi 8.60 euroa (se ilmoitettiin jo amazonin sivuilla valintaa tehdessä), vähentävät sen palautettavasta kauppasummasta.

Onko normaalia että palautus maksaa 8.60e? Vai onko se vain esim kengille?
 
Ovat varmaan laskeneet että matalan riskin käyttäjille kannataa palauttaa heti, niin voi vastineeksi pistää pari asiakaspalvelijaa pihalle kun ei tarvitse vastailla "missä mun rahat?" kysymyksiin :p

Joo en tiedä laskeeko ne taas jollain algoritmilla asioita, mutta 2016 tilannut ensimmäisen kerran .de'stä ja nyt tein ensimmäisen palautuksen sinne :D
 
Palautin kengät Amazoniin. Prepaid DHL palautus maksoi 8.60 euroa (se ilmoitettiin jo amazonin sivuilla valintaa tehdessä), vähentävät sen palautettavasta kauppasummasta.

Onko normaalia että palautus maksaa 8.60e? Vai onko se vain esim kengille?
Riippuu tosiaan palautuksesta (syy, tuote, kategoria, arvo, palautusaika) onko palautusposti ilmainen vai ei, tuo 8,60e lienee vakiomaksu silloin kun ei ole.

Ja toki voit palauttaa ei-DHL-tavalla itse maksamatta tuota, mutta tuskin saat alle 8,60e hintaan kenkiä lähetettyä Saksaan.

Muistikuvani oli kyllä että kengissä olisi aina ilmainen palautusposti 30 päivän loppuun asti, mutta taisikin koskea vain saksalaisosoitteita.
 
Riippuu tosiaan palautuksesta (syy, tuote, kategoria, arvo, palautusaika) onko palautusposti ilmainen vai ei, tuo 8,60e lienee vakiomaksu silloin kun ei ole.

Ja toki voit palauttaa ei-DHL-tavalla itse maksamatta tuota, mutta tuskin saat alle 8,60e hintaan kenkiä lähetettyä Saksaan.

Muistikuvani oli kyllä että kengissä olisi aina ilmainen palautusposti 30 päivän loppuun asti, mutta taisikin koskea vain saksalaisosoitteita.

" We offer free returns on some fashion items including clothes, shoes, handbags, jewelry, and watches. Look for Free returns next to the price to confirm that the item qualifies for free returns."

Lukee tuolla: Amazon.de Help: Free Returns on Fashion Items

eli tuotteen sivulla lukee onko palautus ilmainen vai ei.
 
" We offer free returns on some fashion items including clothes, shoes, handbags, jewelry, and watches. Look for Free returns next to the price to confirm that the item qualifies for free returns."

Lukee tuolla: Amazon.de Help: Free Returns on Fashion Items

eli tuotteen sivulla lukee onko palautus ilmainen vai ei.
Joo, mutta alempana samalla sivulla lukee myös ehtona "The item was originally delivered to a domestic address and is being returned from within the country."
Toki ei noista aina tiedä ovatko ohjeet ajantasalla, voi olla että toimii Suomestakin mutta tuo tuote oli rajattu vain muutoin pois.

Ja muistutuksena: jos palauttaa 14 päivän sisällä ja tuotteen arvo yli 40 euroa niin silloinhan palautusposti on myös aina ilmainen riipumatta tuotteesta (mainittu Amazonin toimitusehdoissa). DHL-palautus lienee myös aina ilmainen jos palautuksen arvo on alle tuon 8,60e.
 
Onko kenellekkään lähetetty tavaraa depost kautta? Pystyykö paketin liikkumista seuraamaan mistään? Amazonissa ei ole ainakaan päivittynyt mitään seurannan suhteen muuta kuin lähetetty.
 
Onko kenellekkään lähetetty tavaraa depost kautta? Pystyykö paketin liikkumista seuraamaan mistään? Amazonissa ei ole ainakaan päivittynyt mitään seurannan suhteen muuta kuin lähetetty.
Pari viikkoa sitten oli keskustelua, tl;dr ilmeisesti ei pysty seuraamaan, ja veikkaan että on seuraamaton kirje.
 
Tilasin vahingossa isomman tilauksen yhteydessä yhden tuotteen, jonka lähtömaa on Kiina. No nyt paketti on kai jossain limbossa tjsp. Pitääkö tälle tehdä nyt jo tullaus vai odottelenko vielä suomen Postin ilmoitusta paketista?

1635162071351.png
 
Tilasin vahingossa isomman tilauksen yhteydessä yhden tuotteen, jonka lähtömaa on Kiina. No nyt paketti on kai jossain limbossa tjsp. Pitääkö tälle tehdä nyt jo tullaus vai odottelenko vielä suomen Postin ilmoitusta paketista?

1635162071351.png

Odottele ihan rauhassa. Ei sinun Kiinan tullin kanssa kuulu asioida. Asioit sitten Suomen tullin kanssa joskus aikanaan kun paketti sinne saapuu, jos tarvetta ilmenee.
 
Ja noissahan ei kai vastaanottajan pitäisi koskaan joutua maksamaan tullimaksuja tms. eli niitä voi sitten periä Amazonin kautta myyjältä takaisin jos joutuu maksamaan jotain ylimääräistä.
 
Palautin tuossa pari viikkoa sitten tuotteen Amazoniin ja tänään tuli viesti, että tuote palautunut ja rahat palautettu Visalle. Katsoin tänään tilille ja raha oli jo palautunut sinne.
Kerrankin rahan saaminen Amazonilta takaisin toimi, kuten sen kuuluu toimia.
 
No tuote oli 280 euron Huawei Mediapad M3 LTE. Hinta on nyt noussut viidelläkympillä, ja koska oma tilaukseni on vielä pidossa, niin tarinoin jotain tuonne supportiin: http://amzn.to/2fFbCa5

En viitsis muuten nähdä vaivaa, mutta jos pinna antais periksi tilata tuolta jotain muutakin joskus.

Nyt vastaillaan vanhaan viestiin, mutta selkeskö tää jotenkin? Meikä on samassa tilanteessa: pyydetään "billing statementiä", eli ilmeisesti todistetta tuosta maksusta. En tiedä hyväksyykö nuo printscreeniä missä käy ilmi tarvittavat tiedot vai pitääkö tässä olla pankkiin yhteydessä. Ja kaikenlisäksi mun tililtä EI ole veloitettu tuota tuotetta elikkäs 2TB SSDtä, eli paha pistää mistään maksusta kuvaa... Ja jottei menisi liian helpoksi niin kun koitan klikata "contact us" amazonin tukisivulla niin pyytää mua kirjautumaan että saan lähetettyä tukeen spostia. Mut enhän mä pääse kirjautuun kun tili on "on hold" tilassa.

edit. tämä on ehkä parempi kuvaus tilanteesta:

Saksan Amazonista yritin ekaa kertaa tilata tavaraa. Nyt on tili lukittu ja faxilla pitäisi laittaa jotain varmennusta käyttämästäni luottokortista (OP Visa) :btooth:

Lähdenkö nyt penkomaan Gigantin ser-kasasta mahdollisesti toimivaa faksikonetta, ehdotan olemaan luopumatta tunkista, vai onko tilanteeseen järkevää ratkaisua?

Greetings from Amazon.de.

Please note that your order is currently on hold pending the verification of your billing information. We will be happy to proceed with your order as soon as we receive a recent credit card statement for the credit card you referenced for this order.

At your earliest convenience, please fax us a statement which displays the billing name and address for the card.

You can find our fax number on the Amazon.de Help page:

www.amazon.de/fax

Alternatively, you can ask the issuing bank of your credit card to contact us with verification of these details.

You will not be able to access your account online until this verification procedure has been completed. However, it is not necessary to open a new account or place a new order; we will complete the processing of outstanding orders once your billing information has been verified.

Thank you for your patience with our security measures.

Sincerely,

Amazon.de
http://www.amazon.de
Amazon.de: Günstige Preise für Elektronik & Foto, Filme, Musik, Bücher, Games, Spielzeug & mehr
 
Viimeksi muokattu:
Nyt vastaillaan vanhaan viestiin, mutta selkeskö tää jotenkin? Meikä on samassa tilanteessa: pyydetään "billing statementiä", eli ilmeisesti todistetta tuosta maksusta. En tiedä hyväksyykö nuo printscreeniä missä käy ilmi tarvittavat tiedot vai pitääkö tässä olla pankkiin yhteydessä. Ja kaikenlisäksi mun tililtä EI ole veloitettu tuota tuotetta elikkäs 2TB SSDtä, eli paha pistää mistään maksusta kuvaa... Ja jottei menisi liian helpoksi niin kun koitan klikata "contact us" amazonin tukisivulla niin pyytää mua kirjautumaan että saan lähetettyä tukeen spostia. Mut enhän mä pääse kirjautuun kun tili on "on hold" tilassa.

edit. tämä on ehkä parempi kuvaus tilanteesta:
Billing statementilla tarkoitetaan tiliotetta tai luottokorttilaskua.

Lainauksessa mainitulla OP Visalla saat tuon seuraavasti: Verkkopankin ylävalikosta Rahat => E-laskut => E-laskuarkisto => valitse luottokorttilasku ("OP Vähittäisasiakkaat Oyj") => Katso laskun tiedot => Avaa tulostettava versio laskusta.

Ellei nimenomaan ole pyydetty kuvaa veloituksesta, ei sellaista tarvitse näkyä. Sen sijaan Amazon halunnee tarkistaa ko. dokumentista mm. nimesi ja osoitteesi (riippuen mitä tarkkaan pyydettiin).
 
Billing statementilla tarkoitetaan tiliotetta tai luottokorttilaskua.

Lainauksessa mainitulla OP Visalla saat tuon seuraavasti: Verkkopankin ylävalikosta Rahat => E-laskut => E-laskuarkisto => valitse luottokorttilasku ("OP Vähittäisasiakkaat Oyj") => Katso laskun tiedot => Avaa tulostettava versio laskusta.

Ellei nimenomaan ole pyydetty kuvaa veloituksesta, ei sellaista tarvitse näkyä. Sen sijaan Amazon halunnee tarkistaa ko. dokumentista mm. nimesi ja osoitteesi (riippuen mitä tarkkaan pyydettiin).
Kiitos vinkeistä, menin tuonne e-laskuarkistoon mutta siellä näkyy vaan jotkut kaksi asiaan liittymätöntä laskua. En saanut valita tuota "luottokorttilaskua" missään vaiheessa?
No laitetaan scrnshot kun ei tuosta mitään erityistä selviä:

1635355530304.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 646
Viestejä
4 479 950
Jäsenet
73 963
Uusin jäsen
jej2

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom