Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Mulle tuli rahat takaisin ilman ongelmia kengistä joissa ei ollut mukana niitä alkuperäisiä lappuja, eikä alkuperäistä pakkaustakaan (toisten kenkien kenkälaatikossa palautin).
 
Mulle tuli rahat takaisin ilman ongelmia kengistä joissa ei ollut mukana niitä alkuperäisiä lappuja, eikä alkuperäistä pakkaustakaan (toisten kenkien kenkälaatikossa palautin).

Joo kiitos! Laitoin vielä chattia Amazoniin ja pitäisi kuulemma olla ok, vaikka ne "tagit" puuttuisivatkin. Nyt pitää vaan selvitellä miten tuo palautus tapahtuu. Ilmeisesti kiikutettava postiin ja maksaa omista tuo postitus ja sitten pyytää kustannus myöhemmin takaisin. Ihmettelin vaan sitä palautuslappujen määrää, siellä oli erikseen "commercial invoice" joka pitää ilmeisesti liimata paketin kylkeen, toinen saman niminen lappu, joka pitäisi luovuttaa postille (?) ja "return mailing label", joka pitäisi myös liimata paketin päälle ja myös vissiin kirjoittaa lähettäjän tiedot sekä paketin sisään viivakoodi "return authorization label", jota käyttävät varmaan palautuksen käsittelyyn. Tarvitsenko oikeasti näitä kaikkia? Ja oletteko laittaneet sen seurantarunnuksellisena lähetyksenä vai mikä olisi järkevin pakettimuoto?
 
Commercial Invoicea ei tartte EU:n sisällä. Pakettiin riittää se Amazonin oma lappu jossa on viivakoodi ja Postin (tai muun firman) osoitelappu. Paketin sisällä on hyvä olla se erillinen lappu kanssa jossa on sama viivakoodi - oletettavsti käyttävät niitä viivakoodeja paketin seuraamiseen Amazonin varaston sisällä ja palautuksen yhdistämiseen tilaukseen.

Itse laitoin sen commercial invoicen varmuuden vuoksi laatikon sisälle, olipa siinä ainakin listattu mitä on palauttamassa.
 
Viimeksi muokattu:
Commercial Invoicea ei tartte EU:n sisällä. Pakettiin riittää se Amazonin oma lappu jossa on viivakoodi ja Postin (tai muun firman) osoitelappu. Paketin sisällä on hyvä olla se erillinen lappu kanssa jossa on sama viivakoodi - oletettavsti käyttävät niitä viivakoodeja paketin seuraamiseen Amazonin varaston sisällä ja palautuksen yhdistämiseen tilaukseen.

Itse laitoin sen commercial invoicen varmuuden vuoksi laatikon sisälle, olipa siinä ainakin listattu mitä on palauttamassa.
Mitä laitoit puhelinnumeroksi ja emailiksi tuohon postin lappuun?
Uskomattoman vaikeaa löytää tuommoisia tietoja näinkin isosta firmasta, amazon.de siis kyseessä ja palautus menee Slovakiaan.
 
En tarvinnut silloin mitään kun ostin suoraan toimipaikasta. Muistaakseni meni kirjattuna kirjeenä tai maksikirjeenä tms. Ketjussa on aikaisemmin ainakin sähköposti mainittu mutta en itse muista sitä.
 
Mitä laitoit puhelinnumeroksi ja emailiksi tuohon postin lappuun?
Uskomattoman vaikeaa löytää tuommoisia tietoja näinkin isosta firmasta, amazon.de siis kyseessä ja palautus menee Slovakiaan.
Kun kuljetustietoihin pitäisi kirjoittaa vastaanottajan puhelinnumero ja sähköpostiosoite, minulla ainakin toimivat
+49 94178878474 ja rueckgabe@amazon.de. Puhelinnumero löytyi Amazonin helpistä, se on jokin yleinen ulkomaalaisten asiakkaiden numero.
Yhden olen palauttanut Postin kautta. Silloin kirjoitin Helposti-koodin Amazonin osoitekorttiin ja jätin pakettiautomaattiin.
UPS Standardilla palautin toisen, siinä tulostin kortin shipitistä ja liimasin Amazonin osoitekortin päälle niin, että Amazonin palautuksen viivakoodi näkyi edelleen. UPS:n sivuilta piti tilata nouto erikseen, mutta se kuului lähetyksen hintaan.
Molemmat menivät perille.
Tämä on siis ollut käytäntö, kun palautus menee Saksaan Amazonin palautuskeskukseen.
Amazon.de vaatii myös marketplace-kauppiailta saksalaista palautusosoitetta tai valmiiksi maksettua palautusta. Missä tilanteessa palautus pitäisi lähettää Slovakiaan?
 
Tämä on siis ollut käytäntö, kun palautus menee Saksaan Amazonin palautuskeskukseen.
Amazon.de vaatii myös marketplace-kauppiailta saksalaista palautusosoitetta tai valmiiksi maksettua palautusta. Missä tilanteessa palautus pitäisi lähettää Slovakiaan?
Osa Amazonin omien myyntien palautuksista menee Slovakiaan. Tuo mainitsemasi sääntö ei "tietenkään" koske Amazonia itse.

Kaikki tuntemani Slovakia-tapaukset ovat olleet näitä joissa Amazon hyvittää palautuskulut, eli itse ei joudu maksamaan mitään lisäkuluja.
 
Tämä on siis ollut käytäntö, kun palautus menee Saksaan Amazonin palautuskeskukseen.
Amazon.de vaatii myös marketplace-kauppiailta saksalaista palautusosoitetta tai valmiiksi maksettua palautusta. Missä tilanteessa palautus pitäisi lähettää Slovakiaan?
Kyseessä näytönohjain ja Slovakian varasto annettiin palautusosoitteeksi. Kulut maksetaan takaisin kuittia vasten, vaikka lukikin tuo perus 8.40€ tai jotain.
 
Onko muuten pienemmät paketit .de:stä tullut postiluukusta vai koittaako ihan normaalina kotiinkuljetuksena tuoda? Kyseessä pienempi kirja, vaikuttaa vähän mihin tuon sitten tilailen.
 
Onko muuten pienemmät paketit .de:stä tullut postiluukusta vai koittaako ihan normaalina kotiinkuljetuksena tuoda? Kyseessä pienempi kirja, vaikuttaa vähän mihin tuon sitten tilailen.
Riippuu koosta ja tuurista. Molemmilla tavoilla on tullut kamaa, mutta useimmiten kuitenkin ovelle saakka kuriirin toimesta.
 
Riippuu koosta ja tuurista. Molemmilla tavoilla on tullut kamaa, mutta useimmiten kuitenkin ovelle saakka kuriirin toimesta.

Tätä vähän itekin fiilistelin että saattaapi olla juurikin tuurista kiinni, tosin ehkä voi myös luottaa postin laiskuuteen että tuovat sen sitten päiväpostin matkassa kun on sitä kokoluokkaa oleva paketti että semmoisen matkassa menis.
 
Tätä vähän itekin fiilistelin että saattaapi olla juurikin tuurista kiinni, tosin ehkä voi myös luottaa postin laiskuuteen että tuovat sen sitten päiväpostin matkassa kun on sitä kokoluokkaa oleva paketti että semmoisen matkassa menis.
Taitaa olla, että Posti ei sitä päätä, vaan Amazon tilaa Postilta jonkin palvelutyypin. Postin seurannassa näkyy tietojen kirjautumisen jälkeen, jaetaanko paketti laatikkoon vai tuoko kuski. Tuotavissa paketeissa pystyy usein Oma Postissa valitsemaan, että haluaakin noutopistetoimituksen. Laatikkoon jätettävä paketti on palvelunimikkeeltään Pikkupaketti tai vastaavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tätä vähän itekin fiilistelin että saattaapi olla juurikin tuurista kiinni, tosin ehkä voi myös luottaa postin laiskuuteen että tuovat sen sitten päiväpostin matkassa kun on sitä kokoluokkaa oleva paketti että semmoisen matkassa menis.

Tuo ei tule päiväpostin mukana vaan kuriiri tuo sen. Toki riippuu jakajan viitseliäisyydestä, itsellä pari pakettia on mennyt "vastaanottajaa ei tavoitettu" tms. tekstillä suoraan noutopaikkaan kun jakaja ei ole vain jaksanut. Mutta periaatteessa nuo pikkupaketit pitäisi toimittaa kotiin jos ne mahtuvat postiluukusta.
 
Tuo ei tule päiväpostin mukana vaan kuriiri tuo sen. Toki riippuu jakajan viitseliäisyydestä, itsellä pari pakettia on mennyt "vastaanottajaa ei tavoitettu" tms. tekstillä suoraan noutopaikkaan kun jakaja ei ole vain jaksanut. Mutta periaatteessa nuo pikkupaketit pitäisi toimittaa kotiin jos ne mahtuvat postiluukusta.
Täällä ne tulee päiväpostin mukana. Sama auto ja kuski joka tuo päiväpostin tuo siinä samalla paketin ovelle (tai laatikkoon jos mahtuu sinne).
 
Jos on omaposti sovellus niin usein tulee kysely haluatko noutaa vai tuodaanko kotiin, ja siinäkin on vielä mahdollisuus valita jätetäänkö ovelle vai yrittääkö toimittaa henkilölle. Tämä pakettien kohdalla. Postiluukusta mahtuvat ovat tulleet suoraan postilaatikkoon.
 
Tilasin amazon.de:stä FBA-tuotteen, rahat lähtivät korttitililtä ja parin päivän päästä tuli inffo, että paketti lähtenyt.

Seurantakoodi oli ilmeisesti vanha, kun näytti vuoden alusta jonkin vanhan paketin kulkuja. Samalle koodille ehti kuitenkin tulla merkintä, että pakettini olisi lähtenyt.

Nyt sitten amazon perui tilauksen ja ilmoitti palauttavansa rahat. Tuotetta edelleen myynnissä, mitä tässä oikein tapahtui :D. Toki peruutuksen syytä voinee kysellä heidän aspastakin.
 
Amazonilla on jotain ongelmia osalla asiakkaista tilauksien seurannassa tällä hetkellä kuulemma. Oma paketti ei ole edes lähtenyt vielä, mutta kuulemma tulee jo ensiviikon alussa ja sivustolla joku ongelma. Ei tullut edes toimitus ilmoitusta, mikä tulee yleensä kun lähettävät.
 
Amazonilla on jotain ongelmia osalla asiakkaista tilauksien seurannassa tällä hetkellä kuulemma. Oma paketti ei ole edes lähtenyt vielä, mutta kuulemma tulee jo ensiviikon alussa ja sivustolla joku ongelma. Ei tullut edes toimitus ilmoitusta, mikä tulee yleensä kun lähettävät.
Itsellä ne on aina vähän takkuillut. Viime viikon perjantaina tilasin kuulokkeet, eilen sain paketin mutta seuranta näyttää että tulis vasta 17.9.
 
Ei kuulemma toimi myös laskulla tilaus osalla asiakkaista, kun on joku järjestelmä virhe. Piti itsekkin vaihtaa visa maksutavaksi. Tuntu niitten aspa olevan ihan sekaisin kanssa eilen. Ei ole aikaisemmin ollu kyllä tuollaisia ongelmia noilla. Toinen aspa sanoo aamulla, että paketti on lähetetty jo tiistaina, ja illalla kun vaihdoin maksutavan toiseen, niin sanotaan että paketti ei ole edes lähtenyt vielä.
 
Lueskelin ketjua pari sivua taaksepäin, mutta en löytänyt vastaavaa tapausta. Bongasin alkuviikosta amazon.de:stä etsimäni tuotteen (kamera) hyvässä, mutta melko realistisessa alessa (noin -25%). Tein tilauksen hieman kiireessä, enkä pistänyt sen tarkemmin merkille, että myyjä ei ollutkaan virallinen valmistaja/jälleenmyyjä, eikä myöskään Amazon. Parin tunnin päästä tuli viestiä pahoitteluiden kera, että tilaus on peruttu virheen takia ja rahat palautetaan luottokortille. Samalla kerrottiin, että tuotteen voi tilata uudestaan. Edelleen kiireessä tein nopean päätöksen tehdä uusi tilaus. Tämä ei ole edennyt mihinkään koko viikon aikana. Myyjä pyysi laittamaan kopion tilisiirrosta tms., mihin vastasin kohteliaasti, että olen maksanut tilauksen normaalisti Amazonin kautta ja myyjän tulisi lähettää tuote. Sanoin myös, että hän voi halutessaan peruuttaa tämänkin tilauksen ja palauttaa rahat (epäilyttää, että onko heillä tuotetta ollenkaan lähetettävissä). Ko. myyjällä oli pidemmältä ajalta positiivisia arvioita, mutta tuolta päivältä on pelkkiä negatiivisia ja kommentien perusteella muiltakin on tilauksia peruttu.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Entä suosituksia, miten kannattaa toimia? Amazonin "problem with order" ilmoittaa, että ko. funktiota voi käyttää vasta 3 päivää oletetun tilauksen saapumispäivän jälkeen (tässä tapauksessa 18.9.). Luottokortilla ei näy vielä mitään merkintöjä tilauksista. Ja jos niitä tuleekin, niin saahan nuo luottokorttiyhtiöltä vaadittua takaisin. Eli sen suhteen ei pitäisi olla ongelmaa, mutta ärsyttäähän sen, kun tilaus on avoimena eikä näytä siltä, että toimitusta ikinä tulee.
 
Lueskelin ketjua pari sivua taaksepäin, mutta en löytänyt vastaavaa tapausta. Bongasin alkuviikosta amazon.de:stä etsimäni tuotteen (kamera) hyvässä, mutta melko realistisessa alessa (noin -25%). Tein tilauksen hieman kiireessä, enkä pistänyt sen tarkemmin merkille, että myyjä ei ollutkaan virallinen valmistaja/jälleenmyyjä, eikä myöskään Amazon. Parin tunnin päästä tuli viestiä pahoitteluiden kera, että tilaus on peruttu virheen takia ja rahat palautetaan luottokortille. Samalla kerrottiin, että tuotteen voi tilata uudestaan. Edelleen kiireessä tein nopean päätöksen tehdä uusi tilaus. Tämä ei ole edennyt mihinkään koko viikon aikana. Myyjä pyysi laittamaan kopion tilisiirrosta tms., mihin vastasin kohteliaasti, että olen maksanut tilauksen normaalisti Amazonin kautta ja myyjän tulisi lähettää tuote. Sanoin myös, että hän voi halutessaan peruuttaa tämänkin tilauksen ja palauttaa rahat (epäilyttää, että onko heillä tuotetta ollenkaan lähetettävissä). Ko. myyjällä oli pidemmältä ajalta positiivisia arvioita, mutta tuolta päivältä on pelkkiä negatiivisia ja kommentien perusteella muiltakin on tilauksia peruttu.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Entä suosituksia, miten kannattaa toimia? Amazonin "problem with order" ilmoittaa, että ko. funktiota voi käyttää vasta 3 päivää oletetun tilauksen saapumispäivän jälkeen (tässä tapauksessa 18.9.). Luottokortilla ei näy vielä mitään merkintöjä tilauksista. Ja jos niitä tuleekin, niin saahan nuo luottokorttiyhtiöltä vaadittua takaisin. Eli sen suhteen ei pitäisi olla ongelmaa, mutta ärsyttäähän sen, kun tilaus on avoimena eikä näytä siltä, että toimitusta ikinä tulee.
Varmaankin huijaus kuten Rupert sanoi. Odota että tilaus peruuntuu, tai arvioitu toimituspäivä ylittyy 3 päivällä.
 
Minkähän takia Amazon.de:ssä (lisäksi ainakin Amazon.es) monissa elektroniikkatuotteissa, jotka Amazon myy ja toimittaa on return policyn kohdalla teksti: "This item is non-returnable"
Eikö tuollainen ehto ole lainvastainen, kun EU:ssa on lakisääteinen vähintään 14 vuorokauden peruutusoikeus?
Kun tuota tekstiä klikkaa tulee tälläinen teksti:

"This item is non-returnable. However, if the item arrives damaged or defective, you may request a refund or replacement."
Esimerkki: Neues Apple iPhone 12 Pro Max (512 GB) - Pazifikblau : Amazon.de: Elektronik & Foto

2021-09-12 14-46-29.png
 
Minkähän takia Amazon.de:ssä (lisäksi ainakin Amazon.es) monissa elektroniikkatuotteissa, jotka Amazon myy ja toimittaa on return policyn kohdalla teksti: "This item is non-returnable"
Eikö tuollainen ehto ole lainvastainen, kun EU:ssa on lakisääteinen vähintään 14 vuorokauden peruutusoikeus?
Kun tuota tekstiä klikkaa tulee tälläinen teksti:

"This item is non-returnable. However, if the item arrives damaged or defective, you may request a refund or replacement."
Esimerkki: Neues Apple iPhone 12 Pro Max (512 GB) - Pazifikblau : Amazon.de: Elektronik & Foto

2021-09-12 14-46-29.png
Veikkaan että kyseessä on jokin bugi. Tuo teksti katoaa kun kirjaudun sisään:

1631449500736.png
 
Mistä lähtien Amazon.de "lightning deal" -ostoihin on tullut veroero päälle? Ennen veroerolta säästyi kyseisten tarjousten osalta. Viikko sitten tekemässäni tilauksessa veroero tuli hintaan mukaan.
 
Miten se tuo tullaus nykyään menee amazon.de ostosten kanssa? Ostin muutaman hupparin amazon.de, myyjä toimittaa nämä ilmeisesti jostain Kiinasta. Pitääkö siis tullata ja maksaa tullaus?
Alla yksi esimerkki pusakka.

ASKSWF Herren Sweatshirts Druck Snoop Dogg California Times Fleece Pullover mit Kapuze : Amazon.de: Fashion
Sääntöjen mukaan EU-alueelle toimitettaessa asiakkaalle ei saa tulla tulleja tai veroja maksettavaksi. Jos tämä ei toteudu, Amazonille voi valittaa A-to-Z Guarantee:n perusteella. Siellä yksi valitusperuste on
  • You were charged additional costs (e.g., customs costs for direct delivery to an EU country) in addition to the purchase price, and the seller hasn't refunded these costs.
 
Kuinka monella on onnistuneita kokemuksia tuosta Amazonin suuntaan tuotteen palauttamisesta ylipäätänsä? Nimimerkillä paukutin Amazonin ohjeilla palautuspaketin postiin ja parin viikon odottelun jälkeen Posti suhas saman paketin vain takaisin omaan postilaatikkoon.
 
Kuinka monella on onnistuneita kokemuksia tuosta Amazonin suuntaan tuotteen palauttamisesta ylipäätänsä? Nimimerkillä paukutin Amazonin ohjeilla palautuspaketin postiin ja parin viikon odottelun jälkeen Posti suhas saman paketin vain takaisin omaan postilaatikkoon.
Ei niitä niillä Amazonin lapuilla voi palauttaa vaan pitää maksaa itse postitus ja periä kulut Amazonilta jälkikäteen.
 
Tilasin joulukuussa 2019 muistikitin Amazon.desta. Toinen kammoista oli rikki joten otin Amazoniin yhteyttä ja sain uudet muistikammat (pystyin käyttämään ehjää muistikampaa) ja palautin rikkinäisen ilman mitään ongelmia kun olin saanut uudet. Palautin Postin kautta (muistaakseni kirjattuna kirjeenä). Amazon korvasi kaikki postikulut kuittia vastaan.
 
Eli todistetusti homma kuitenkin toimii jollain tasolla.

Todistetusti toimii kaikilla tasoilla. Eipä ole koskaan ollut ongelmia palautusten kanssa ja vuodesta 2008 tullut tilauksia tehtyä.

Postikulut ovat kokonaisuudessaan hyvitetty kahdessa edellisessä palautuksessa vasta sen jälkeen, kun palautettu tuote on käsitelty Amazonilla. Ennen ne sai heti takaisin.
 
Kuinka monella on onnistuneita kokemuksia tuosta Amazonin suuntaan tuotteen palauttamisesta ylipäätänsä? Nimimerkillä paukutin Amazonin ohjeilla palautuspaketin postiin ja parin viikon odottelun jälkeen Posti suhas saman paketin vain takaisin omaan postilaatikkoon.
Ei ole ollut ongelmaa. Toki hiukan pidempäänhän tossa menee mutta aina toiminut hyvin. Rahat hyvitetty 1-2 päivän jälkeen käsittelystä.
 
Vaikuttaisi hieman muuttuneen palautuskäytäntö ehkä viikon parin sisään. Nyt voi vaihtoehtoisesti käyttää DHL:n palautuslappua ("Pre-paid return with DHL"-valinta) omakustanteisen palautuksen sijaan. Mielestäni myös aiemmin Suomesta palautuksen hinta oli eritelty ohjesivulla, jossa on enää muita maita.

Palautin juuri paidan ko. palautuslapulla. Jännä nähdä tuleeko paketti bumerangina takaisin, vai tuleeko hyvitys paidasta.
 
Vaikuttaisi hieman muuttuneen palautuskäytäntö ehkä viikon parin sisään. Nyt voi vaihtoehtoisesti käyttää DHL:n palautuslappua ("Pre-paid return with DHL"-valinta) omakustanteisen palautuksen sijaan. Mielestäni myös aiemmin Suomesta palautuksen hinta oli eritelty ohjesivulla, jossa on enää muita maita.

Palautin juuri paidan ko. palautuslapulla. Jännä nähdä tuleeko paketti bumerangina takaisin, vai tuleeko hyvitys paidasta.

Tuliko tämä DHL lappu tilauksen mukana, vai pitikö se tulostaa?
 
Mihin se DHL paketti viedään? Tuleeko DHL kuski noutamaan sen kotoa+
Tämä arvelutti itseänikin, kun Amazonin ohje neuvoi viemään "DHL Parcelshopiin". DHL:n ja Postin yhteistyöstä päätellen ajattelin Postin olevan yhteistyökumppani (Amazonin ohjeen linkki vei DHL:n palvelupisteiden selailusivulle, joka vahvisti asiaa), mutta vein sitten paketin R-kioskille. Kioskin täti vaikutti käyttävän Postin systeemiä kuitin tulostamiseen, mutta ärrällä on kyllä kaikki muutkin pakettipalvelut tarjolla ja kuitissa lukee "DHL lähetys" sekä JJD-alkuinen koodi, joka oli paketin päälle laitettavassa lapussa.

Tässä vielä esimerkiksi tuo Amazonin sivuilta tulostettava sivu (muokkasin omat tiedot pois):
Amazon_Return.png
 
Sääntöjen mukaan EU-alueelle toimitettaessa asiakkaalle ei saa tulla tulleja tai veroja maksettavaksi. Jos tämä ei toteudu, Amazonille voi valittaa A-to-Z Guarantee:n perusteella. Siellä yksi valitusperuste on
  • You were charged additional costs (e.g., customs costs for direct delivery to an EU country) in addition to the purchase price, and the seller hasn't refunded these costs.
Tuohan ei ole Amazonin myymä tuote, joten koskeeko tuo sitäkin? Se on "dispatched and sold by jokuihanihmekiinalainennimi".
 
Vaikuttaisi hieman muuttuneen palautuskäytäntö ehkä viikon parin sisään. Nyt voi vaihtoehtoisesti käyttää DHL:n palautuslappua ("Pre-paid return with DHL"-valinta) omakustanteisen palautuksen sijaan. Mielestäni myös aiemmin Suomesta palautuksen hinta oli eritelty ohjesivulla, jossa on enää muita maita.
Tuolla mainitsemallasi ohjesivulla ei ole koskaan ollut Suomea, olen sitä aktiivisesti seuraillut.

Nyt tämän viimeisen muutoksen jälkeenhän siellä pitäisi Suomellakin olla jokin hinta, eli se summa jonka Amazon vähentää palautussummasta jos et ollut oikeutettu ilmaiseen palautukseen mutta käytit Amazonin pakettikorttia. Mutta ei siellä ole Ruotsiakaan jossa tämä on ollut tuettu pidempäänkin, joten sivun päivitystä on ehkä turha odottaa.
No, summan näkee sitten jos joskus on oikeasti tekemässä ei-ilmaista palautusta.

Mutta hienoa että saatiin nyt tämä, helpottuu palautukset huomattavasti kun ei tarvitse erikseen kysellä palautuskuluja takaisin. Toki ei välttämättä kaikkiin palautuksiin ole heti käytössä, katsotaan miten käy.

Tämä arvelutti itseänikin, kun Amazonin ohje neuvoi viemään "DHL Parcelshopiin". DHL:n ja Postin yhteistyöstä päätellen ajattelin Postin olevan yhteistyökumppani (Amazonin ohjeen linkki vei DHL:n palvelupisteiden selailusivulle, joka vahvisti asiaa), mutta vein sitten paketin R-kioskille. Kioskin täti vaikutti käyttävän Postin systeemiä kuitin tulostamiseen, mutta ärrällä on kyllä kaikki muutkin pakettipalvelut tarjolla ja kuitissa lukee "DHL lähetys" sekä JJD-alkuinen koodi, joka oli paketin päälle laitettavassa lapussa.

Tässä vielä esimerkiksi tuo Amazonin sivuilta tulostettava sivu (muokkasin omat tiedot pois):
Amazon_Return.png
Jeps, tuo Return Connect on Parcel Connect -paketteja vastaava palautuspalvelu: International customer return – For businesses – Posti

Positiivisesti yllättävää että tuo DHL:n palvelu osasi listata Suomenkin Postin toimipisteet, yleensä tuntuu että nämä toimivat aina miten sattuu :)
 
Nyt tuli ilmoitus, että tilaus on hyvitetty. Ilmeisesti riitti tässä tapauksessa, että palautuslähetys on matkalla. Mahdollisesti vaikutti, että valitsin luottokortille palautuksen sijaan palautuksen Amazon-tilille (eli "lahjakorttina" sitten käytettävissä tilatessa), kun ei ollut kallis tuote... Nopeaa toimintaa kuitenkin :thumbsup:

Tuolla mainitsemallasi ohjesivulla ei ole koskaan ollut Suomea, olen sitä aktiivisesti seuraillut.
My bad. Luultavasti sekoitin johonkin toiseen maahan (ehkä Tanska), joka on poistunut listalta. Siellä oli maita listattu sillä samalla 8,40€ korvaussummalla, joka jossain toisessa kohdassa ilmoitettiin Suomesta palautuksesta korvattavan. =D
 
Tarjoukset ketjussa on mainittu näin:

"Tuote: Samsung 980 PRO, PCIe 4.0 NVMe M.2(2280) SSD 1Tb
Hinta: 149.99€ + veroero
Kauppa: Amazon
Voimassa: ?
Linkki:
https://www.amazon.de/-/en/Samsung-internal-Solid-State-Drive/dp/B08GS7748F/ "

Tilasin tuon ja mitään veroero plussaa ei hintaan tullut vaikka toimituspaikkana on suomi? Olenko jotain tehnyt väärin? :D Ei sillä, halvempi hinta toki kelpaa.

Minulla tulisi, kun nyt kokeilin. Saksa-verolla hinta on nyt 147,16 €, kassalla näkyy 153,34 € Suomeen.

En osaa sanoa, miksi sinulla ei.
 
Tarjoukset ketjussa on mainittu näin:

"Tuote: Samsung 980 PRO, PCIe 4.0 NVMe M.2(2280) SSD 1Tb
Hinta: 149.99€ + veroero
Kauppa: Amazon
Voimassa: ?
Linkki:
https://www.amazon.de/-/en/Samsung-internal-Solid-State-Drive/dp/B08GS7748F/ "

Tilasin tuon ja mitään veroero plussaa ei hintaan tullut vaikka toimituspaikkana on suomi? Olenko jotain tehnyt väärin? :D Ei sillä, halvempi hinta toki kelpaa.


Miksi tuohon pitäisi tulla jotain lisää ? ( btw. mikä veroero ? )
 
ok, alviero siis. Voipi olla että en ole kiinnittänyt tuohon vaan huomiota.......mut olen myös melko varman että olen saanut tilattua tuolta myös ihan saksahinnoilla.
 
ok, alviero siis. Voipi olla että en ole kiinnittänyt tuohon vaan huomiota.......mut olen myös melko varman että olen saanut tilattua tuolta myös ihan saksahinnoilla.
Paljon siitä myyjästä kiinni, että kiinnostaako niitä niin paljoa ja käsittääkseni taitaa olla jotain rajoja liikevaihdossa, mitkä vaikuttaa asiaan ku käy kauppaa EU sisällä...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 630
Viestejä
4 479 202
Jäsenet
73 961
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom