Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Mites tämä onnistuu?

edit. Löytyi. Pitääkö tuo amazonin lappu silti kiinnittää paketin päälle Helposti-koodin lisäksi?
Itse ainakin laitoin. Siinä on myös amazonin palautusviivakoodi samassa lapussa, leikkasin sen ja laitoin paketin sisälle
 
Vieläkö amazon muuten tarjoaa palautusten yhteydessä sitä "gift card" optiota?
Taitavat aina kysyä haluatko rahat lahjakortille vai luottokorttipalautuksena.

En kyllä ymmärrä miksi ottaisin lahjakortille. Jos lupaisivat rahojen lisäksi vaikkapa +10% niin ottaisin lahjakortille.
 
Jos on hevi useri amazoniin :) Ennen saksan amazon tais laittaa jonku minimihinnan tuotteelle minkä pysty palauttaan ilmaseksi, mutta tiedä onko seki taas muuttunut.
 
Silti en ymmärrä hyötyä.

Vaikka kurssimuutokset? Taitaa olla ainoastaan Japanin Amazon (ehkä myös ruotsin?) joka ei hyväksy tuota samaa tunnusta & salasanaa. Eli jos olet vaikka jenkeistä tilannut ja otat lahjakortin dollareissa tms.. (Itse esim. aika useastikin sieltä jotain kirjoja saatan tilata puhumattakaan digitaalisesta sisällöstä)

Toki siinä voi hävitäkin mutta kuitenkin...
 
Onkohan jollakin kokemuksia että kauankohan amazon.com tilauksen toimitus kestää? Elin kerrankin leveästi ja otin "International Priority" -shippingin (eipä se ollutkuin 2$ enempi mitä perus).
DHL Expressiin tuli jo koodi, mutta DHL ei omilta sivuilta löydä. Amazonin aspa kiven kovaa väittää että paketti on DHL:llä, mutta tietäen että siellä on joku Intiaa puhuva toisessa päässä niin en paljoa painoarvoa sille anna.

1711049167944.png


Amazon.com kertoo että 5.4 olisi tulossa (vähän epäilen koska nyt näyttää että 1.4 saat jos tilaat samalla toimitustavalla). Ja eipä tuo DHL Express niin kauaa ota.

Asiantuntija kokemuksia vastaavista? :kahvi: Ilmeisesti tuo Kentucky on joku air-hub jota kautta Amazonin omat lennot lentää.
 
Onkohan jollakin kokemuksia että kauankohan amazon.com tilauksen toimitus kestää? Elin kerrankin leveästi ja otin "International Priority" -shippingin (eipä se ollutkuin 2$ enempi mitä perus).
DHL Expressiin tuli jo koodi, mutta DHL ei omilta sivuilta löydä. Amazonin aspa kiven kovaa väittää että paketti on DHL:llä, mutta tietäen että siellä on joku Intiaa puhuva toisessa päässä niin en paljoa painoarvoa sille anna.

1711049167944.png


Amazon.com kertoo että 5.4 olisi tulossa (vähän epäilen koska nyt näyttää että 1.4 saat jos tilaat samalla toimitustavalla). Ja eipä tuo DHL Express niin kauaa ota.

Asiantuntija kokemuksia vastaavista? :kahvi: Ilmeisesti tuo Kentucky on joku air-hub jota kautta Amazonin omat lennot lentää.
Nyt sitten joku roti, hieman saa olla kärsivällisyyttä. Facepalm että olet jo ottanut yhteyttä Amazonin aspaan.

Tässä oma International Priority Amazon.comista (tuli DHL Expressillä):

Feb 13, Maryland
Feb 14, Florida
Feb 15, toinen paikka Floridassa
Feb 16, Cincinnati
Feb 17, Leipzig
Feb 19, kotiintoimitus suomessa
 
Nyt sitten joku roti, hieman saa olla kärsivällisyyttä. Facepalm että olet jo ottanut yhteyttä Amazonin aspaan.
Lähinnä otin sen takia kun amazonin oma seuranta kertoo että 5.4 perillä, mutta DHL Expressin luulisi toimittavan nopeammin :kahvi:

Ja näin saksan Amazonin vakioasiakkaana tottunut siihen että ne Amazonin omat toimitusaika-arviot pitää melko hyvin paikkaansa.
 
Oletettavasti toimitusnopeuteen vaikuttaa Amazonin ja DHL:n väliset sopimukset ja millä prioriteetillä se sinun paketti kuljetaan. Eiköhän se tule toimitusaikarvion puitteissa.
 
Osaako kukaan sanoa, että päteekö suomeen tilatessa noi Prime-hinnat, jos avaa sitä varten Prime-jäsenyyttä?
Screenshot_2024-03-24-21-12-09-20_b5f6883d2c20a96c53babc0b4ac88108.jpg
 
Juu, mutta toimituskuluihin ei saa alennuksia eli pitää tilata vähintään 100 eurolla, että saa ilmaiset toimituskulut. Todennäköisesti voit avata Prime 2-4 viikon Trialin omilta sivuilta jos et ole ~vuoteen hyödyntänyt sitä.
 
Nyt taisi tulla ennätys Saksan Amazonin toimitusajassa. Tilasin perjantaina iltapäivällä muutaman tuotteen ihan normaalilla ilmaisella toimituksella. 3/4 tuotetta perillä tänään maanantaina :thumbsup:
Viimeinen paketti tulossa huomenna.
 
Nyt taisi tulla ennätys Saksan Amazonin toimitusajassa. Tilasin perjantaina iltapäivällä muutaman tuotteen ihan normaalilla ilmaisella toimituksella. 3/4 tuotetta perillä tänään maanantaina :thumbsup:
Viimeinen paketti tulossa huomenna.
Itte juuri kelailin vaikuttaako lakot toimituksiin jotenkin
 
Ittellä jotenkin hidastelee tilaus. Tein tilauksen 18.3 amazon.de eikä vieläkään ole lähtenyt (dispatches from amazon kaikissa). Oli pari hdmi kaapelia, koaxi kaapeli ja äänenmuunnin.
 
Nyt taisi tulla ennätys Saksan Amazonin toimitusajassa. Tilasin perjantaina iltapäivällä muutaman tuotteen ihan normaalilla ilmaisella toimituksella. 3/4 tuotetta perillä tänään maanantaina :thumbsup:
Viimeinen paketti tulossa huomenna.
Itselläni taasen taitaa olla toimituslupauksessa myös uusi ennätys, tosin toiseen suuntaan. Sunnuntaina tehty tilaus, ja tällä hetkellä toimituspäiväksi lupaillaan 18.4. Yleensä tuo toimituspäivä on ollut aikalailla luotettava, postin toimesta saattanut muutama paketti viipyä suomen päässä odotettua pidempään.
 
Itselläni taasen taitaa olla toimituslupauksessa myös uusi ennätys, tosin toiseen suuntaan. Sunnuntaina tehty tilaus, ja tällä hetkellä toimituspäiväksi lupaillaan 18.4. Yleensä tuo toimituspäivä on ollut aikalailla luotettava, postin toimesta saattanut muutama paketti viipyä suomen päässä odotettua pidempään.
Pitkät on toimitusajat, 25.3. tehty tilaus, tuote varastossa, toimitusarvio 15.4. - 22.4. :confused:
 
Viimeksi muokattu:
20.3. Tilattu, toimitusarvio 23.3. - 25.3, yhtään ole tullut perille eikä kaikkea edes lähetetty.

Ovatkohan rikkoneet tuon ennusteen?
 
Pitkät on toimitusajat, tänään tehty tilaus, tuote varastossa, toimitusarvio 15.4. - 22.4. :confused:

Väittäisin että riippuu tuotteesta.
9 päivä tilattu, perillä 14 päivä.
Nyt on 22pv tilattuja ja osa saapuu huomenna 20 mennessä (nyt ovat jo kuljetuksessa eli saapuvat varmaan tänään oikeasti, 2 pakettia missä filamenttiä muutama kilo, suklaata sekä akryylivärejä molemmat lähtivät Saksasta alunperin) ja toinen (kolmas paketti) mikä on myös tilattu 22 päivä saapuu arviolta 12-30 ensikuuta. Koska tulee jenkeistä ensin saksaan ja sieltä eteenpäin Suomeen (kirja).
 
On kyllä mielenkiintoinen kokemus ollut tähän asti:
- 20.3. tilattu kaksi varastossa ollutta tuotetta
- tilaksi aika nopeasti muuttunut "Dispatching now"
- toimitusennuste ollut koko ajan 28.3-4.4.2024
- 27.3. soitettu asiakaspalveluun ja sieltä kertoivat ettei ole lähetetty, koska määrämaa "Suomi" aiheuttaa todennäköisesti sen, ettei sitä ole lähetetty ja asia on laitettu "erikoistiimille" hoidettavaksi.
= WTF?

Tästä ei ole ilmoitettu minulle mitään. Aivan paskaa nykyaikana kyllä tällainen kohtelu, sillä varastossa ollut tuote ei lähde edes viikon jälkeen liikkeelle eikä mitään ilmoitusta amazonilta.

EDIT: meni noin tunti ja sähköpostiin tupsahti "Items have been dispatched" -ilmoitus Postin seurantatunnuksen kera. Eli kannattanee olla yhteydessä, jos varastossa oleville tuotteille muodostuu oudon pitkä toimitusaika.
 
Viimeksi muokattu:
Jos tilaa tuolta amazon.com (USA:n kaupasta) niin, tuleeko paketin toimitus ensin DHL:llän kautta Suomeen ja sitten Suomessa postin kautta postin toimituspisteelle?
 
Mites tämä arvolisänvero nyt jenkkien Amazonista tilaten Suomeen toimii. Tuotetta ostettaessa minulle näkyy "without tax" hinta, ja siihen maksua suoritettaessa lisätään "estimated tax to be collected".
1711558848173.png


Maksua suoritin 117,27€ sisältäen kaiken. Tullin sivuilta katsoin, että tullimaksuja 0€..joten eihän kukaan taho penää enää Amazonin laskeman veron lisäksi mitään muuta veroa tuotteesta, vai olenko käsittänyt jotain väärin?
 
Mites tämä arvolisänvero nyt jenkkien Amazonista tilaten Suomeen toimii. Tuotetta ostettaessa minulle näkyy "without tax" hinta, ja siihen maksua suoritettaessa lisätään "estimated tax to be collected".
1711558848173.png


Maksua suoritin 117,27€ sisältäen kaiken. Tullin sivuilta katsoin, että tullimaksuja 0€..joten eihän kukaan taho penää enää Amazonin laskeman veron lisäksi mitään muuta veroa tuotteesta, vai olenko käsittänyt jotain väärin?
Sopiiko kysyä, miten sait ilman postikuluja sieltä tilattua? Itsellä jää aina .com tilaukset tekemättä, kun postit ovat n.30€ riippumatta mitä tilaa ja paljonko...s
 
Verottomaan hintaan oli lisätty Suomen alv (24%) joka maksetaan tilatessa, eikä muita maksuja tule.

Kiitti.

Sopiiko kysyä, miten sait ilman postikuluja sieltä tilattua? Itsellä jää aina .com tilaukset tekemättä, kun postit ovat n.30€ riippumatta mitä tilaa ja paljonko...s

No tämä on hyvä kysymys. Etsin samaa tuotetta ebaysta ja postarit olisivat olleet 40€. Amazonista löytyi sama ja delivery costs näytti heti alussa 0€. Ajattelin että hinta päivittyy kun lisään toimitusosoitteen, mutta niin vain pysyi nollassa eurossa. Hämmästyttävää.
 
On kyllä mielenkiintoinen kokemus ollut tähän asti:
- 20.3. tilattu kaksi varastossa ollutta tuotetta
- tilaksi aika nopeasti muuttunut "Dispatching now"
- toimitusennuste ollut koko ajan 28.3-4.4.2024
- 27.3. soitettu asiakaspalveluun ja sieltä kertoivat ettei ole lähetetty, koska määrämaa "Suomi" aiheuttaa todennäköisesti sen, ettei sitä ole lähetetty ja asia on laitettu "erikoistiimille" hoidettavaksi.
= WTF?

Tästä ei ole ilmoitettu minulle mitään. Aivan paskaa nykyaikana kyllä tällainen kohtelu, sillä varastossa ollut tuote ei lähde edes viikon jälkeen liikkeelle eikä mitään ilmoitusta amazonilta.

EDIT: meni noin tunti ja sähköpostiin tupsahti "Items have been dispatched" -ilmoitus Postin seurantatunnuksen kera. Eli kannattanee olla yhteydessä, jos varastossa oleville tuotteille muodostuu oudon pitkä toimitusaika.
Soitit miksi? Amazon toimi ihan normaalin aika-arvion sisällä, puhelullasi ei ollut vaikutusta. Toimitusaika-arvion viimeiseen päivään yli viikko aikaa. Ei ole mitään väliä kuinka kauan tilauksen tekemisestä on, toimitusaika-arvio ratkaisee milloin ja millä lähettävät. Tavara voi odottaa vaikka kaksi viikkoa ennen kuin lähtee esim Upsilla Suomeen ja päivää ennen arvioitua toimitusaikaa. Silti se on 99% tapauksista perillä toimitusaika-arvion sisällä.

Aivan normaalia että paketti lähetetään noin 4-7 päivää ennen viimeistä arvioitua toimituspäivää ja käytetään Suomen Postia. Jos arvioitu toimitusaika on lähempänä, lähtee paketti todennäköisesti kuriirilla.
 
Amazonin toimitustekoäly on kyllä korkeampaa matematiikkaa, satunnaislukugeneroituna. Mutta paikkansa tuntuvat pitävän.
Nyt tilasin viime ke-to yönä paketin, toimitusta lupasi viikon päähän eli huomiselle. Paketti lähti heti torstai iltapäivänä saksanmaalta, tällä kertaa arvottu kuljettajaksi Ups. Eilen tuli ilmoitus, että tänään on toimitus ja niin oli ilman minkäänlaista yhteydenottoa niin minulta taikka kuriirilta paketti jätetty porraskivelle. Alkuperäinen arvio siis alittui vuorokaudella :)
 
Amazonin toimitustekoäly on kyllä korkeampaa matematiikkaa, satunnaislukugeneroituna. Mutta paikkansa tuntuvat pitävän.
Nyt tilasin viime ke-to yönä paketin, toimitusta lupasi viikon päähän eli huomiselle. Paketti lähti heti torstai iltapäivänä saksanmaalta, tällä kertaa arvottu kuljettajaksi Ups. Eilen tuli ilmoitus, että tänään on toimitus ja niin oli ilman minkäänlaista yhteydenottoa niin minulta taikka kuriirilta paketti jätetty porraskivelle. Alkuperäinen arvio siis alittui vuorokaudella :)
Juuri näin. Arviot joko pitää paikkansa tai jos ei, niin itsellä on mennyt kuukausia yli ja lopulta peruvat tilauksen. Ei tuota paikkaa kehua siksi voi, mutta välillä (useimmiten) arviot pitää
 
Jos tilaa tuolta amazon.com (USA:n kaupasta) niin, tuleeko paketin toimitus ensin DHL:llän kautta Suomeen ja sitten Suomessa postin kautta postin toimituspisteelle?
Käyttävät useita eri toimitusfirmoja ja -tapoja, joten etukäteen ei voi sanoa varmaksi.
Itsellä useimmiten Expressit toimittaa DHL Express suoraan perille asti, ja Expeditedit taas Pitney Bowes siten että lopputoimituksen hoitaa Posti ja menee suoraan noudettavaksi, mutta kuten sanottu, poikkeuksia on.

Mites tämä arvolisänvero nyt jenkkien Amazonista tilaten Suomeen toimii. Tuotetta ostettaessa minulle näkyy "without tax" hinta, ja siihen maksua suoritettaessa lisätään "estimated tax to be collected".
1711558848173.png


Maksua suoritin 117,27€ sisältäen kaiken. Tullin sivuilta katsoin, että tullimaksuja 0€..joten eihän kukaan taho penää enää Amazonin laskeman veron lisäksi mitään muuta veroa tuotteesta, vai olenko käsittänyt jotain väärin?
Ei tule enää lisämaksuja.

Sellainen lisähuomio kuitenkin vielä, että jos tämä on muun kuin Amazonin lähettämä (johon 0 USD postikulut vähän viittaa) ja tuote lähtee EU:n ulkopuolelta eikä tullitietoja ole ilmoitettu oikein paketin digitaalisissa tiedoissa niin voi silti mennä tullattavaksi, jolloin pitää tehdä nollatullaus jossa ilmoitat että ALV on jo maksettu eikä kuluja tule (edit: nollatullausta ei voi tehdä OmaPostissa, vaan se pitää tehdä tullin palvelussa).
 
Viimeksi muokattu:
Soitit miksi? Amazon toimi ihan normaalin aika-arvion sisällä, puhelullasi ei ollut vaikutusta. Toimitusaika-arvion viimeiseen päivään yli viikko aikaa. Ei ole mitään väliä kuinka kauan tilauksen tekemisestä on, toimitusaika-arvio ratkaisee milloin ja millä lähettävät. Tavara voi odottaa vaikka kaksi viikkoa ennen kuin lähtee esim Upsilla Suomeen ja päivää ennen arvioitua toimitusaikaa. Silti se on 99% tapauksista perillä toimitusaika-arvion sisällä.

Aivan normaalia että paketti lähetetään noin 4-7 päivää ennen viimeistä arvioitua toimituspäivää ja käytetään Suomen Postia. Jos arvioitu toimitusaika on lähempänä, lähtee paketti todennäköisesti kuriirilla.
Mielestäni kerroin viestissäni selkeästi yhteydenoton perusteet.
Itse asiassa asiakaspalveluhenkilö kertoi, että tuossa mätti jokin. Sinulla on tietysti oma mielipide puheluni vaikutuksesta, mutta tuote lähti liikkeelle tunnin päästä siitä, kun puhelu lopetettiin. Itse olen tyytyväinen, että tuote lähti tulemaan.
Lisäksi toimitusaika-arvio muuttui 28.-4.4. -> 5.4.
Kiitos huolenpidosta ja selvityksestä, mutta itse tilasin ensimmäistä kertaa ja tuo toiminta tuntui kyllä minusta oudolta.

Edit: Asiakaspalvelua täytyy kehua: Huomasin tänä aamuna, että tuotteen hinta laski noin 16e eilen (tuote lähti hinnanalennuksen jälkeen liikkeelle), joten otin aamulla yhteyttä uudelleen ja lupasivat myös tuon erotuksen, kunhan tuote on saapunut.
 
Viimeksi muokattu:
Mielestäni kerroin viestissäni selkeästi yhteydenoton perusteet.
Itse asiassa asiakaspalveluhenkilö kertoi, että tuossa mätti jokin. Sinulla on tietysti oma mielipide puheluni vaikutuksesta, mutta tuote lähti liikkeelle tunnin päästä siitä, kun puhelu lopetettiin. Itse olen tyytyväinen, että tuote lähti tulemaan.
Lisäksi toimitusaika-arvio muuttui 28.-4.4. -> 5.4.
Kiitos huolenpidosta ja selvityksestä, mutta itse tilasin ensimmäistä kertaa ja tuo toiminta tuntui kyllä minusta oudolta.

Edit: Asiakaspalvelua täytyy kehua: Huomasin tänä aamuna, että tuotteen hinta laski noin 16e eilen (tuote lähti hinnanalennuksen jälkeen liikkeelle), joten otin aamulla yhteyttä uudelleen ja lupasivat myös tuon erotuksen, kunhan tuote on saapunut.
95% tulee vastaus olemasn että palauta tuote ja tilaa uudelleen niin hyvittävät
 
95% tulee vastaus olemasn että palauta tuote ja tilaa uudelleen niin hyvittävät

Jos on tähän sähköpostiin luottaminen, niin mainitsemasi menettelytapa on sitten oudosti ilmaistu asiakaspalvelun taholta. Täällä tuntuu olevan tietoa vähän kaikesta, itse asiassa aspaan on ilmeisesti jopa turhaa olla yhteydessä, kun kaiken voi jatkossa kysyä techbbs:n kautta. Kiitos kuitenkin näkökulmasta, toivon, että asia menee helpoimman kautta ja tuotetta ei tarvisisi lähettää takaisin.
 

Liitteet

  • IMG_20240328_204831.jpg
    IMG_20240328_204831.jpg
    278,3 KB · Luettu: 79
Jos on tähän sähköpostiin luottaminen, niin mainitsemasi menettelytapa on sitten oudosti ilmaistu asiakaspalvelun taholta. Täällä tuntuu olevan tietoa vähän kaikesta, itse asiassa aspaan on ilmeisesti jopa turhaa olla yhteydessä, kun kaiken voi jatkossa kysyä techbbs:n kautta. Kiitos kuitenkin näkökulmasta, toivon, että asia menee helpoimman kautta ja tuotetta ei tarvisisi lähettää takaisin.
Amazonin varsin tiukka politiikka on että post-purchase price matchingia ei tehdä, eikä yksittäisen asiakaspalvelijan vastaus sido seuraavaa, joten todennäköisesti seuraavaan yhteydenottoosi vastataan eri tavalla.
Mutta hyvällä tuurilla voi toki onnistuakin, jos saat jälleen sellaisen asiakaspalvelijan joka on valmis tuollaisen hyvityksen tekemään.
 
Amazonin varsin tiukka politiikka on että post-purchase price matchingia ei tehdä, eikä yksittäisen asiakaspalvelijan vastaus sido seuraavaa, joten todennäköisesti seuraavaan yhteydenottoosi vastataan eri tavalla.
Mutta hyvällä tuurilla voi toki onnistuakin, jos saat jälleen sellaisen asiakaspalvelijan joka on valmis tuollaisen hyvityksen tekemään.
Samat kokemukset minullakin. Joka kerta ovat kehottaneet tilaamaan uusiksi ja palauttamaan ilmaiseksi kalliimman tuotteen. Kuulostaa järjettömältä kun samaan aikaan saattavat antaa tosi korkeita hyvityksiä tuotteista, jotka ovat kärsineet kuljetuksessa tai jos niistä puuttuu tarvikkeita Juuri eilen valitin Philipsin hiustenleikkuukoneesta, joka tuli UK-johdolla. Aspa hyvitty suoraan koko tuotteen hinnan, muistaakseni noin 45 euroa vaikka sanoin että uuden johdon saa alle kympillä.
 
Tuo Amazon.de korttimaksutapahtuma jaksaa kyllä ihmetyttää. Siitä on monenlaisia versioita tullut vastaan.

- maksu hylätään suoraan
- maksu menee ilman vahvistusta läpi, mutta vähän myöhemmin tulee ilmoitus että maksu epäonnistunut
- maksu menee ilman vahvistusta läpi ja ihan oikeasti veloitetaan
- maksu veloitetaan oikein eli vahvistaen pankkitunnuksilla

Maksut teen pääasiassa ihan perus Nordean masterilla. Eikä se nyt iso ongelma ole yrittää maksua uudestaan, mutten ole mitään logiikkaa löytänyt milloin tapahtuu mitäkin.
 
Tuo Amazon.de korttimaksutapahtuma jaksaa kyllä ihmetyttää. Siitä on monenlaisia versioita tullut vastaan.

- maksu hylätään suoraan
- maksu menee ilman vahvistusta läpi, mutta vähän myöhemmin tulee ilmoitus että maksu epäonnistunut
- maksu menee ilman vahvistusta läpi ja ihan oikeasti veloitetaan
- maksu veloitetaan oikein eli vahvistaen pankkitunnuksilla

Maksut teen pääasiassa ihan perus Nordean masterilla. Eikä se nyt iso ongelma ole yrittää maksua uudestaan, mutten ole mitään logiikkaa löytänyt milloin tapahtuu mitäkin.
OP:n credit kortilla ei ole kertaakaan maksu epäonnistunut. Joskus on kysynyt vahvistusta, mutta yleensä ei sitäkään.
 
Mitäs tuohon sanotte, tuleeko ensi viikolla vai syksyllä :cigarbeye:

1711695519254.png
Todennäköisesti tuona ilmoitettuna aikana eli syksyllä.
Tuurilla aikaisemminkin jos jostain ilmestyy tuotteita varastoon ennen sitä.
OP:n credit kortilla ei ole kertaakaan maksu epäonnistunut. Joskus on kysynyt vahvistusta, mutta yleensä ei sitäkään.
Sama kokemus OP:n creditillä, aina toiminut, ja vain muutaman kerran kysynyt vahvistusta (joka myöskin toimi ihan normaalisti eli heti tilatessa kysytty, ei myöhemmin).
 
Samat kokemukset minullakin. Joka kerta ovat kehottaneet tilaamaan uusiksi ja palauttamaan ilmaiseksi kalliimman tuotteen. Kuulostaa järjettömältä kun samaan aikaan saattavat antaa tosi korkeita hyvityksiä tuotteista, jotka ovat kärsineet kuljetuksessa tai jos niistä puuttuu tarvikkeita Juuri eilen valitin Philipsin hiustenleikkuukoneesta, joka tuli UK-johdolla. Aspa hyvitty suoraan koko tuotteen hinnan, muistaakseni noin 45 euroa vaikka sanoin että uuden johdon saa alle kympillä.
Amazonin varsin tiukka politiikka on että post-purchase price matchingia ei tehdä, eikä yksittäisen asiakaspalvelijan vastaus sido seuraavaa, joten todennäköisesti seuraavaan yhteydenottoosi vastataan eri tavalla.
Mutta hyvällä tuurilla voi toki onnistuakin, jos saat jälleen sellaisen asiakaspalvelijan joka on valmis tuollaisen hyvityksen tekemään.
95% tulee vastaus olemasn että palauta tuote ja tilaa uudelleen niin hyvittävät
Tuote on tänään noudettu postista ja otettu ohjeiden mukaisesti yhteyttä aspaan. Tämähän meni oikeastaan paremmin kuin hyvin, koska palauttavatkin nyt 18,97 euroa eli 5% tuotteen hinnasta. Eksaktia reilun 16e price matching -erotusta eivät voineet syöttää, mutta alennusprosentit kyllä ja toimivat tällaisessa tapauksessa asiakkaan etu edellä.
 

Liitteet

  • IMG_20240403_174247.jpg
    IMG_20240403_174247.jpg
    133,8 KB · Luettu: 128
5€ alennus yli 15€ amazonin myymästä/toimittamasta tilauksesta. Ei toimine kaikille, itselläni toimi.


edit: Alla, mistä siivottu ilmeisesti merkityksemättömät rimpsut


Molemmissa linkeissä on vieläkin se referrer, siivosit vain linkin nimen, et itse urlia.

&tag=pepperugc09-21

Ja itse koodi ei toiminut minullakaan.
 
Molemmissa linkeissä on vieläkin se referrer, siivosit vain linkin nimen, et itse urlia.

&tag=pepperugc09-21

Ja itse koodi ei toiminut minullakaan.

Niimpä tietenkin. Puhelimella yritin ja persiilleen siis meni. Noh, eipä noilla pitäisi mitään merkistystä olla, kun ihan Amazonin oma kampanja, niin ei kukaan vaan saa tienattua.

Tuo on kyllä kysymysmerkki miten noita arvotaan, kuka sen tarjouksen saa. Ei tule mieleen, että olisin sähköpostiin ikinä saanut sitä suoraan osoitettua tarjousta, mutta silti lähes aina nuo netistä löytyneet ovat toimineet. Tuo oli rajoitettu 15000:lle.
 
Tilasin 2 vikkoa sitten tavaraa Amazon.de kaupasta ja tuotteet on nyt tulossa. Tuossa kävi kuitenkin niin että yksi tuote tuosta tilauksesta olisi tulossa nyt englannista. Niin tarvitseeko miettiä tullauksia vai hoitaako amazon UPS ne? Sain siis paketille UPS:in seuranta koodin.
 
Tilasin 2 vikkoa sitten tavaraa Amazon.de kaupasta ja tuotteet on nyt tulossa. Tuossa kävi kuitenkin niin että yksi tuote tuosta tilauksesta olisi tulossa nyt englannista. Niin tarvitseeko miettiä tullauksia vai hoitaako amazon UPS ne? Sain siis paketille UPS:in seuranta koodin.
Ei tarvitse miettiä. Ainakaan itsellä ei ole koskaan jäänyt muutakuin Amazon.com:sta tuote tulliin -oletan että euroopan kamata lähetetään niin, ettei ne jää tulliin. Eli jonkinlaisina varastosiirtoina ennen suomeen lähetystä
 
Entä tämä .. tilasin 3 tuotetta Saksan Amazonista pari viikkoa sitten. Yksi lähti heti tulemaan ja lopuista sanotaan vain, että ilmoitellaan kun on saatavilla. Jos katson kuitenkin noita puuttuvia tuotteita, molemmat "in stock". Pitäisikö tehdä jotakin? Haluan kuitenkin nuo kamat.
 

Liitteet

  • a1.png
    a1.png
    9,5 KB · Luettu: 16
  • a2.png
    a2.png
    10,4 KB · Luettu: 17
  • a3.png
    a3.png
    9,1 KB · Luettu: 14

Statistiikka

Viestiketjuista
259 097
Viestejä
4 501 722
Jäsenet
74 329
Uusin jäsen
Bopperhopper

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom