Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Alle 39 euron tuotteissa tuntuu näkyvän nykyään postikulut tuotteen kohdalla, niissäkin jotka tulee ilmaiseksi 39 €:n täyttyessä. Kaipa sillä on haluttu lisätä läpinäkyvyyttä.

Tuotelistauksissa voi kuitenkin yhä painaa sitä "Free shipping..." -täppää rajaamaan näkyviin vain ne, jotka kuuluu sen piiriin.
Tuskin on läpinäkyvyydestä tai muusta tarkoituksellisesta muutoksesta kyse, sillä kyseinen teksti tuotesivulla (FREE delivery: [...] on orders over [...] shipped by Amazon.) näkyy vielä ihan normaalisti silloin kun toimitusosoitteena on Saksa.

Eli todennäköisesti joku bugi koodissa vain.

Mutta en näe kovin suurena ongelmana, enkä itse koskaan ole tuohon tekstiin kiinnittänyt tarkemmin huomiota. Amazon.de:ssä 39€+ ilmaispostit koskevat kaikkia tuotteita, jotka on "sold by Amazon" tai "fulfilled by Amazon".
 
Mutta en näe kovin suurena ongelmana, enkä itse koskaan ole tuohon tekstiin kiinnittänyt tarkemmin huomiota. Amazon.de:ssä 39€+ ilmaispostit koskevat kaikkia tuotteita, jotka on "sold by Amazon" tai "fulfilled by Amazon".

Ei aivan kaikkia, välillä tulee vastaan tuotteita joita Amazon (EU) myy mutta jotka eivät silti kuulu ilmaisten toimitusten piiriin. Esim. tätä et saa ilmaisilla posteilla (kunhan muilla tuotteilla mennään yli 39€ rajan) vaikka tuotesivulla lukee Dispatched from and sold by Amazon ja viimeisellä sivulla lukee Sold by Amazon EU S.a.r.L kuten normaalisti ilmaisten toimitusten tuotteissa: Linkki
 
Ei aivan kaikkia, välillä tulee vastaan tuotteita joita Amazon (EU) myy mutta jotka eivät silti kuulu ilmaisten toimitusten piiriin. Esim. tätä et saa ilmaisilla posteilla (kunhan muilla tuotteilla mennään yli 39€ rajan) vaikka tuotesivulla lukee Dispatched from and sold by Amazon ja viimeisellä sivulla lukee Sold by Amazon EU S.a.r.L kuten normaalisti ilmaisten toimitusten tuotteissa: Linkki
No niinpä näkyy, eipä ole itselle tullut aiemmin vastaan. Mielenkiintoisesti tuo tuote näkyy checkout-sivulla aina erillisenä toimituksena, vaikka onkin varastossa - jokin erilliskuljetus-merkintä siinä varmaan on, joka tuon ilmaistoimituksenkin estää sitten.

edit: kokeilin pari muuta FSK 18 -ikäluokituksen elokuvaa, ja sama homma niissä. Menevätköhän nuo Saksan osoitteisiin menevissä tilauksissa jotenkin erillistoimituksena jossa tarkistetaan vastaanottajan ikä? Tai sitten jostain syystä ei ko. leffoihin muuten vain haluta ilmaistoimitusta.

edit 2: Joo, jos laitan saksalaisen osoitteen niin tulee "Special shipping for articles with age verification check (personal handover)". Eli näihin ei saa ilmaistoimitusta Suomeen, vaikka sama ikärajatarkistus ei pädekään, kun on merkitty erikoistoimitukselliseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Amazonilta ei taida edelleenkään löytää tilaushetken jälkeen todellisia maksettuja hintoja jos ei niitä ota muistiin tilatessa? Viikonlopun tilaus jäi lopulta n. 33 euroon mutta tulee postikuluitta.

Lieneekö tuo minulle uusi Amazonin oma Solimo-brändi verrattavissa muiden kauppojen omiin merkkeihin joiden laatu & valmistaja voi vaihtua vai onko se ollut oikea valmistaja jonka Amazon on ostanut itselleen?
 
Amazonilta ei taida edelleenkään löytää tilaushetken jälkeen todellisia maksettuja hintoja jos ei niitä ota muistiin tilatessa? Viikonlopun tilaus jäi lopulta n. 33 euroon mutta tulee postikuluitta.
Onhan ne aina olleet Order detailsissa, Order summaryssa ja Invoicessa. Tai sitten en ymmärtänyt kysymystä.
 
Tilasimpa pitkästä aikaa Saksan Amazonista tavaraa. Ennen ovat muistaakseni tulleet aina UPS kyydillä kotiovelle eikä ole ollut mitään valittamista, mutta nyt kuriirina olikin Posti Group Oyj. Tätä en tiennyt, eikä Postillakaan tunnetusti kovin häävi palvelukonsepti ole eli en kuullut puhelinta kun yrittivät soittaa. Luuriin tuli txt perus diipadaapoilla "Hei, yritimme soittaa, et vastannut, voit hakea pakettisi paikallispostista X jne. Nyt täytyy keksiä miten saan käytyä onkimassa paketin mestasta joka sulkeutuu klo 17:00 enkä ole tuohon aikaan koko paikkakunnallakaan :darra:

Millon tämmöinen uudistus on tullut voimaan?
 
Onhan ne aina olleet Order detailsissa, Order summaryssa ja Invoicessa. Tai sitten en ymmärtänyt kysymystä.
Joo, et ihan ymmärtänyt. Order detailsin hinnat yhteenlaskien tulee vajaa 41 e, order summary vastannee vaikka sitä on vaikeampi nähdä koska ALV sisältää myös postituksen ALVin ja invoice samat hinnat kuin order details ja lopussa yksi alerivi. Mutta erilaisten mystisten alennusten jälkeen hinnaksi tuli n. 33 e. En siis löydä miten nuo alennukset jakautuivat, jollain sivulla tilausta tehdessä näkyi pienemmät hinnat kuin mainitsemissasi kolmessa paikassa.
 
Millon tämmöinen uudistus on tullut voimaan?
Amazon EU alkoi käyttää Postin Express- ja Pikkupaketteja 2019.
Kaikki toimitukset eivät tule noilla, vaan vaihtelee.
Joo, et ihan ymmärtänyt. Order detailsin hinnat yhteenlaskien tulee vajaa 41 e, order summary vastannee vaikka sitä on vaikeampi nähdä koska ALV sisältää myös postituksen ALVin ja invoice samat hinnat kuin order details ja lopussa yksi alerivi. Mutta erilaisten mystisten alennusten jälkeen hinnaksi tuli n. 33 e. En siis löydä miten nuo alennukset jakautuivat, jollain sivulla tilausta tehdessä näkyi pienemmät hinnat kuin mainitsemissasi kolmessa paikassa.
Aa joo, tilanne on mielestäni yhä noin eli alennuksia ei näe tuotteisiin kohdistettuna checkout-sivun jälkeen. Ehkä jos tuotteet tulevat eri lähetyksissä niin sitten saattaa invoiceista erottaa että kummassa on discount.
 
Tätä en tiennyt, eikä Postillakaan tunnetusti kovin häävi palvelukonsepti ole eli en kuullut puhelinta kun yrittivät soittaa

Itselleni ainakin tuli ilmoitus OmaPostin kautta josta pystyin valitsemaan joko noutopaikan tai kotiinkuljetus (8-16 välillä). Kannattaa tarkistaa, että yhteystiedot on samat molemmissa.
 
Itselleni ainakin tuli ilmoitus OmaPostin kautta josta pystyin valitsemaan joko noutopaikan tai kotiinkuljetus (8-16 välillä). Kannattaa tarkistaa, että yhteystiedot on samat molemmissa.

OmaPostista ei tullut ilmoitusta, kun katsoin niin siellä luki lähetyksen kohdalla vaan että "Kuljetetaan vastaanottajalle". En sitten tiedä, mutta hankalaksi menee tämäkin. On kyllä älytöntä että ei voi tulla Matkahuolto / UPS tapaan txt. mistä voi valita päivän ja mahdollisuuden jättää ovelle ilman kuittauksia. Toki uskon kyllä että olet tuon ilmoituksen saanut mutta itse en ole koskaan moista täällä vastaanottanut vaan aina on Postin tyttö soittanut.

Njoo, menee osittain jo off-topic. Mutta tiedämpähän nyt tämänkin.
 
Tekstiviestiä ei tullut minulle, en muista, että onko aikaisemmin tullut. Puhelinsoittoa ei ole koskaan tullut. OmaPostin ilmoitus tuli 10.11. ja paketti oli noudettavissa 12.11. tosin ohjattu ilmeisesti täydestä automaatista hieman huonompaan noutopaikkaan. En tiedä käyttääkö OmaPosti puhelinnumeroa vai sähköpostiosoitetta noiden yhdistämiseen mutta kuten sanoin niin kannattaa tarkistaa, että tiedot ovat samat molemmissa. Pelkästään lähetystunnuksen lisäämällä tuskin saa mahdollisuutta muuttaa toimituspaikkaa.
 
Tänään hain ekan amazon tilauksen, vkl tuli tekstari jossa oletuksena olisi ollut kotiintoimitus, mutta vaihdoin pakettiautomaattiin. Maxi-kirjeenkokoinen tilaus, jos sillä jotain vaikutusta.
 
Jouduimpa ottamaan Amazon.de yhteyttä kun 5vrk käytössä ollut virtalähde pamahti. Chätin kautta yhteydenotto ja heti rahojen palautus ilman että täytyy palautella raatoa (ööö, nyt vasta tajusin että aspa katsoi väärän tuotteen hinnan, kalliimman). Oli kyllä suht helppo hoitaa tuolla chätillä paitsi kesti hetken että pääsi chättiin kun en heti tajunnut miten vaihdetaan tilaus mitä tapaus koskee.
Laitetaan tännekkin että se oli tämä tuote, elko pamahti niin että meinasi tulla paskat housuun.
Isadora sitten hyvitti väärän tuotteen (ledinauhan) joten otin uudestaan aspaan yhteyttä ja totesin että väärä tuote hyvitetty. Tämä jantteri tutkaili tilannetta hetken ja sitten sanoi että tekee hyvityksen tuosta virtalähteestä. No lopputulos että sain hyvityksen toimivasta ledinauhasta sekä tuosta rikki menneestä virtalähteestä. Vähän jäi semmoinen WTF? fiilis.

Puolasta lähteneestä paketista ei tullut postilta kyselyä mutta Berliinistä tulleesta tuli ja sain käännettyä pakettiautomaattiin. Molemmat paketit lähes saman kokoisia ja painoisia.
 
Aikaisemmin kaikki Italiasta ja Espanjasta lähetetyt paketit ovat tulleet upsilla tänne ja posti hoitanut kotiin / automaattiin. Italiasta lähetettiin paketti mikä sai suoraan postin seurantakoodin, seisoi viikon 'jossain' ja palautui amazonille, jolloin sain refundin. Nyt näyttää Espanjasta lähetetyn paketin kohtalo lähes samalta. Onkohan kukaan muu törmännyt samaan viime aikoina?
 
Aikaisemmin kaikki Italiasta ja Espanjasta lähetetyt paketit ovat tulleet upsilla tänne ja posti hoitanut kotiin / automaattiin. Italiasta lähetettiin paketti mikä sai suoraan postin seurantakoodin, seisoi viikon 'jossain' ja palautui amazonille, jolloin sain refundin. Nyt näyttää Espanjasta lähetetyn paketin kohtalo lähes samalta. Onkohan kukaan muu törmännyt samaan viime aikoina?
En viime aikoina, mutta pari vuotta sitten kävi yhdelle paketille sama, muistaakseni Saksasta. Ja joku muukin tässä threadissa raportoinut vastaavia.

Eli ainakin ajoittain käy noin - ehkä paketti hajonnut tai viivakoodi vioittunut tjsp.
 
Onko saksan amazonilla muuttunut joku kun ei enää tunnu löytyvän ilmaisia toimituksia yli 39 euron tilauksille? Sellaisetkin tuotteet mitä olen tilannut suht säännnöllisesti näkyvät nyt erillisillä toimituskuluilla...

Korjaan: näkyvät oikein ostoskorissa mutta tuotelistoissa ei puhuta enää mitään ilmaisista posteista. Omituista.
Joku tosiaan on nyt muuttunut. Olen viime aikoina tilannut todella paljon tuolta Amazon.de:stä, aina pitäen huolta että 39€ yli menee tilaukset jolloin sivusto vielä ilmoittaa että nyt olisi ilmaiset postit tulossa - ja yhteenvedossa sitten näkyy ensin ne postikulut ja sitten miinustettuna ne samat postikulut. Mutta nyt ei ensinnäkään tuotteiden kohdalla näy enää ollenkaan sitä että kuuluuko ilmaisuuden piiriin vai ei - ja kun kasasin tuotteita 53€ edestä niin yhteenvedossa ei ole mitään mainintaa että X€ puuttuu vielä ilmaisista postikuluista, sen sijaan 23€ lätkäistäisiin päälle maksuja eli tilauksen hinnaksi tulisi 76€. Taisi jäädä tilaamatta nyt sitten.
 
Joku tosiaan on nyt muuttunut. Olen viime aikoina tilannut todella paljon tuolta Amazon.de:stä, aina pitäen huolta että 39€ yli menee tilaukset jolloin sivusto vielä ilmoittaa että nyt olisi ilmaiset postit tulossa - ja yhteenvedossa sitten näkyy ensin ne postikulut ja sitten miinustettuna ne samat postikulut. Mutta nyt ei ensinnäkään tuotteiden kohdalla näy enää ollenkaan sitä että kuuluuko ilmaisuuden piiriin vai ei - ja kun kasasin tuotteita 53€ edestä niin yhteenvedossa ei ole mitään mainintaa että X€ puuttuu vielä ilmaisista postikuluista, sen sijaan 23€ lätkäistäisiin päälle maksuja eli tilauksen hinnaksi tulisi 76€. Taisi jäädä tilaamatta nyt sitten.

Amazonin toimittamilla on postit aina n. 10€, eli kyseessä on todennäköisesti 3. osapuolen toimittama tuote, joita ei ilmaisuus koske.
 
Amazonin toimittamilla on postit aina n. 10€, eli kyseessä on todennäköisesti 3. osapuolen toimittama tuote, joita ei ilmaisuus koske.
Niin, paitsi jos tällaisten tuotteiden arvo tilauksella on yli 39€ jolloin postikulut poistuvat tilaukselta. Nyt kuitenkin muokkasin tuota tilausta vielä niin että poistin yhden tuotteen joka EI ollut Amazonin toimittama ja korvasin jollain randomtuotteella jolloin Amazonin toimittamien tuotteiden arvo ylitti sen 39€ - ja sitten tuo Free Delivery ilmestyikin tilauksen yhteenvetoon. Olen tehnyt tässä viimeisen 3kk aikana 15 tilausta, aina ilmaisin postikuluin, ja homma on ollut hyvin helppoa kun tuotteen alla on aina lukenut "Free Delivery by Amazon" (hakuhan näyttää välillä muitakin vaikka onkin se ruksi päällä että näyttäisi vain nuo tuotteet), ja ETENKIN se, että koko ajan on näkynyt montako euroa tilaukselta vielä puuttuu että ne ilmaiset postikulut tulisivat, on ollut hyvä juttu. Nyt sekin loistaa poissaolollaan, sen lisäksi ettei tuotteiden alla enää lue tuota Free Delivery by Amazon. Amazon voisi hieman fiksata koodiaan...
 
Niin, paitsi jos tällaisten tuotteiden arvo tilauksella on yli 39€ jolloin postikulut poistuvat tilaukselta. Nyt kuitenkin muokkasin tuota tilausta vielä niin että poistin yhden tuotteen joka EI ollut Amazonin toimittama ja korvasin jollain randomtuotteella jolloin Amazonin toimittamien tuotteiden arvo ylitti sen 39€ - ja sitten tuo Free Delivery ilmestyikin tilauksen yhteenvetoon. Olen tehnyt tässä viimeisen 3kk aikana 15 tilausta, aina ilmaisin postikuluin, ja homma on ollut hyvin helppoa kun tuotteen alla on aina lukenut "Free Delivery by Amazon" (hakuhan näyttää välillä muitakin vaikka onkin se ruksi päällä että näyttäisi vain nuo tuotteet), ja ETENKIN se, että koko ajan on näkynyt montako euroa tilaukselta vielä puuttuu että ne ilmaiset postikulut tulisivat, on ollut hyvä juttu. Nyt sekin loistaa poissaolollaan, sen lisäksi ettei tuotteiden alla enää lue tuota Free Delivery by Amazon. Amazon voisi hieman fiksata koodiaan...
Siis sulla oli alle 39 euron amazonin free delivery -tuotteita ja syytät amazonin koodia :D En mä tiedä mitä tekstejä kaipaat, kun ostoskoriin vain klikkaat amazonin myymiä tai "fufilled by amazon" tuotteita ja sillä siisti.
 
Viimeksi muokattu:
Pointti taisi olla se, että tuo "Free Delive by Amazon" ruksi haussa ei paljoa auta. Se tuo silti tuotteita joista täytyy maksaa postitus.
 
Siis sulla oli alle 39 euron amazonin free delivery -tuotteita ja syytät amazonin koodia :D En mä tiedä mitä tekstejä kaipaat, kun ostoskoriin vain klikkaat amazonin myymiä tai "fufilled by amazon" tuotteita ja sillä siisti.
Minä tuossa kirjoitinkin mitkä tekstit puuttuvat. Sen verran on tilailtu tuolta että muutoksen kyllä huomaa heti. Mutta tässä vielä esimerkki, huomaa että tuo ruksi on vasemmalla päällä ja tässä siis periaatteessa näkyvissä vain ne tuotteet jotka ovat ilmaispostitusten piirissä:

1637302683123.png

Aiemmin siis kaikkien näiden neljän tuotteiden kohdalla on lukenut "Free Delivery by Amazon", nyt lukee vain tuo 9,49€ delivery. Nyt ei lue YHDENKÄÄN tuotteen kohdalla. Eikä myöskään näy myyjää ennenkuin tilauksen yhteenvedossa. Kuten sanoin, tuo Amazonin haku näyttää muitakin kuin Amazonin toimittamia tuotteita - vaikka tuo "Free Shipping by Amazon" -ruksi on päällä, ja etenkin kun tuon sorttauksen vaihtaa defaultista "featured" -listalta "price: Low to high":ksi. Ja toki siis postikulut ovat tulleet ennenkin ellei se 39€ ole mennyt rikki, vaikka olisikin tuo free delivery mainittu.
 
.com:in toimituksista, PitneyBowes hoitaa kuljetuksen, mutta sen seurannassa viimeinen merkintä Schipholista 2.11. Tämän jälkeen Omapostiin ilmestynyt tuntematon seurantakoodi Postpac ab:lta, joka ei ole vielä rekisteröintiä pidemmällä.

Kauanko tässä kannattaa odotella, 26.11. voi valittaa Amazonille ettei tavaraa tullut? Vai onko tämä ihan normaalia nykyään, tilaus tehty lokakuun viimeisinä päivinä
 
Oletan että tuo on Saksan Amazonista? Oletkos kokeillut ihan natiivi kielellä tuota hakua, että tuleeko silloinkin tuo virhe? Niin monesti tuntuu kirjaimellisesti antavan virheellistä tietoa nuo automaattisesti käännetyt sivut tuolla...

Edit: Kokeilinpa itse nopsaan Incognito tilassa, että laittoi saman haun Saksankielisenä ja edelleen siellä tulee noita postimaksullisia sekaan (9,49 € Versand ja raja ilmaisiin tippuu siihen 29e myöskin), eiköhän siellä ny joku ole Amazonin päässä vialla, toivottavasti korjaavat...
 
Viimeksi muokattu:
.com:in toimituksista, PitneyBowes hoitaa kuljetuksen, mutta sen seurannassa viimeinen merkintä Schipholista 2.11. Tämän jälkeen Omapostiin ilmestynyt tuntematon seurantakoodi Postpac ab:lta, joka ei ole vielä rekisteröintiä pidemmällä.

Kauanko tässä kannattaa odotella, 26.11. voi valittaa Amazonille ettei tavaraa tullut? Vai onko tämä ihan normaalia nykyään, tilaus tehty lokakuun viimeisinä päivinä
Ihan viime kuukausilta ei ole Amazonin PB-kuljetuksia, mutta heinäkuussa meni 1 viikko Schipholin Customs Cleared -eventistä Postin noutopisteeseen.

Pitney Bowesin verkkosivulla seurannassa on linkki alihankkijan seurantaan (joskus linkki on kyllä hajalla) josta linkki Postin seurantaan, ne kannattaa tarkistaa jos siellä näkyy jotain.

Jos ei tuolla näy mitään niin valittaisin Amazonille heti kun pystyy - voi olla toki että se sieltä vielä tulee...
 
Jaahas, on näköjään vikatikki mennä ostamaan Amazonin warehouse diileistä mitään emolevyjä.
Gigabyte B550i (ITX) lankku oli parikymppiä halvemmalla warehouse diilissä. Ei ihan tullut mitä luvattiin.

Kuvauksen mukaan vain SATA-kaapelit, manuaali ja CD-levy puuttui paketista. Lisäksi jotain kosmeettisia vaurioita (naarmuja) mitkä oli listattu tarkkaan. Todellisuudessa kyseessä oli ilmiselvä tehdashuollettu malli mistä luonnollisesti puuttui aivan kaikki oheishärpäkkeet. Esimerkiksi takapuolen m.2 kiinnikkeet puuttuivat, wifi-antenni puuttui ja kaiken kukkuraksi etupuolen m.2 slotin kansi puuttui kokonaan. Lisäksi sen alla oleva m.2 jäähdytyssiili oli aivan erimallinen mitä sen pitäisi olla kun katsoi arvosteluja lankusta. Ja listatut "kosmeettiset vauriot" myös viittasivat ilmiselvästi vain retail-pakettiin eikä sen sisältöön.

Tuo etupuolen m.2 slotin kansi on aika oleellinen osa lankun ulkonäköä, sen puuttuminen on anteeksiantamatonta.
 
Viimeksi muokattu:
Ekaa kertaa ikinä Amazon.de:stä lähti tulemaan Deutsche Post Briefinä, seurantatunnus tyyliä 9999/XX/XXXXXX

Ei vissiin voi seurata missään tuota?
 
Ekaa kertaa ikinä Amazon.de:stä lähti tulemaan Deutsche Post Briefinä, seurantatunnus tyyliä 9999/XX/XXXXXX

Ei vissiin voi seurata missään tuota?

Samanlaisella koodilla lähti DEPOST lähettäjänä. Noudettu 11.11. oli ainoa mitä seurannassa näkyi. Muutama päivä myöhemmin meni delayed tilaan ja luvattiin että rahat voi pyytää takaisin ellei 22.11. ole toimitettu. Eipä näkynyt ja maanantaina pyysin palauttamaan rahat. Päätös tuli muutamassa minuutissa.
 
Näkyykös muilla amazon.com puolella tarjousta että uuden luottokortin lisäämällä tiliin saisi $10 alennuksen, esim Amazon.com sivulla tuotteen hinnan alapuolella.

Samanlaisella koodilla lähti DEPOST lähettäjänä. Noudettu 11.11. oli ainoa mitä seurannassa näkyi. Muutama päivä myöhemmin meni delayed tilaan ja luvattiin että rahat voi pyytää takaisin ellei 22.11. ole toimitettu. Eipä näkynyt ja maanantaina pyysin palauttamaan rahat. Päätös tuli muutamassa minuutissa.
Itse olisin saanut tänään rahat takisin omasta DEPOST-paketista, mutta lähetys saapuikin sopivasti päivällä. Tietenkään siellä Amazonilla eivät ole huomioinut ettei täällä jaeta tiistaina postia.
 
Taitaa seuraamani tuote X-Rite i1Display Pro Calibrator tulla huomenna alennukseen, kun tänään hinta on pompannut 336€ -> 529€ :rolleyes:
 
Samanlaisella koodilla lähti DEPOST lähettäjänä. Noudettu 11.11. oli ainoa mitä seurannassa näkyi. Muutama päivä myöhemmin meni delayed tilaan ja luvattiin että rahat voi pyytää takaisin ellei 22.11. ole toimitettu. Eipä näkynyt ja maanantaina pyysin palauttamaan rahat. Päätös tuli muutamassa minuutissa.
Itsellä kaksi pakettia tullut tuolla. Toisesta sain jo rahat takaisin, ennen kun paketti tuli perille, mutta tuli kuitenkin. Toinenkin tuli määräajassa perille. Selkeästi hitain toimitus tuo noista millä sieltä tuppaa tulemaan.
Nopein taitaa olla paketti, jonka tilasin viime lauantai yönä. Tuli postin jakelemana kotiin tiistaina aamulla. Taisi lähteä matkaan puolasta. tilasin pari muutakin tuotetta jotka lähtivät kahdesta eri paikasta saksasta ja nuo saapuvat tänään.
 
Miten olette ratkaisseet dilemman , valmistaja sanoo etta takuu hoidetaan myyjällä ja takuu 10v

Amazon vastaa että hoitaa takuun 2v ja hoida valmistajan kanssa.

Tuote 3v vanha. No vastasin noilla asioilla ja annoin palvelusta yhtä tähteä. Katsotaan kuinka käy.

* Limited lifetime warranty is limited to 10 years from purchase in Germany.

" If you purchased a product from our Crucial consumer brand, reseller, authorized distributor or contract manufacturer—please contact them directly for their return policies and to receive the fastest service. "
 
Tuntuu että vuosi vuodelta Amazon.de:n pakkaamisen ja laatikoiden taso laskee, vuoden ensimmäinen tilaus tuli muutama päivä sitten, laatikon molemmissa päädyissä isoja rakoja, pysyi kasassa teipiin voimalla. Tilauksessa mm. pari pulloa shampoota jotka heitetty sellaisenaan muiden tavaroiden joukkoon ja tietenkin auenneet ja sotkeneet, pysyvää vahinkoa ei näyttänyt tulleen. Ellei jopa puolalainen pakkaaja avannut valmiiksi palkkoja tms. protestoidakseen... Aiemmin hygieniatuotteet olleet erillisessä pussissa eikä vuotaneet. Muutenkin mistä vain ostetut shampoot on yleensä napakasti kiinni ja nyt molemmat auki.

Seuraava tilaus, ilmainen toimitus, kulki yllättävän nopeasti. Tiistaina klo 20 aikoihin tilaus sisään, osa lähti UPS:llä Italiasta keskiviikkona iltapäivällä ja äsken tuli tekstiviesti käykö toimitus perjantaina aamupäivällä. Loput lähti Saksasta jo keskiviikkoaamuna Postilla ja OmaPosti piippasi illlalla että toimitus tänään torstaina. Seuranta ei tosin tue noin nopeaa toimintaa.

Onnistuisiko "Subscribe and savella" kikkailla alehinta pysyväksi vai lähteekö ne aina päivän hintaan? Siis Amazon.de:ssä.
 
Tuntuu että vuosi vuodelta Amazon.de:n pakkaamisen ja laatikoiden taso laskee, vuoden ensimmäinen tilaus tuli muutama päivä sitten, laatikon molemmissa päädyissä isoja rakoja, pysyi kasassa teipiin voimalla. Tilauksessa mm. pari pulloa shampoota jotka heitetty sellaisenaan muiden tavaroiden joukkoon ja tietenkin auenneet ja sotkeneet, pysyvää vahinkoa ei näyttänyt tulleen. Ellei jopa puolalainen pakkaaja avannut valmiiksi palkkoja tms. protestoidakseen... Aiemmin hygieniatuotteet olleet erillisessä pussissa eikä vuotaneet. Muutenkin mistä vain ostetut shampoot on yleensä napakasti kiinni ja nyt molemmat auki.

Seuraava tilaus, ilmainen toimitus, kulki yllättävän nopeasti. Tiistaina klo 20 aikoihin tilaus sisään, osa lähti UPS:llä Italiasta keskiviikkona iltapäivällä ja äsken tuli tekstiviesti käykö toimitus perjantaina aamupäivällä. Loput lähti Saksasta jo keskiviikkoaamuna Postilla ja OmaPosti piippasi illlalla että toimitus tänään torstaina. Seuranta ei tosin tue noin nopeaa toimintaa.

Onnistuisiko "Subscribe and savella" kikkailla alehinta pysyväksi vai lähteekö ne aina päivän hintaan? Siis Amazon.de:ssä.

Joo tosiaan tuntuu, että se teippi on nykyään kestävin osa paketista :D Itselle on tosin tullut toistaiseksi kaikki ehjinä, vaikka sisällön pakkaamisessa on runsaasti eroa (varastojen?) välillä, eli välillä hygieniatuotteet on ihan irrallaan ja välillä taas muovipussissa jne. Nykyään tuntuu leijonanosa kamoista tulevan Puolan kautta vrt. vielä viime vuonna suurin osa tuli Saksasta ja Puola oli poikkeus.

Tuo OmaPosti ei ymmärrä noiden Amazonin pakettien toimitusaikojen perään, eli heittää käytännössä aina seuraavaa arkipäivää toimituspäiväksi. Yleensä Amazonin antama arvio pitää paikkansa.

Itsellä on lähes poikkeuksetta tullut niin, että kun tulee merkintä kuljetuksessa (Kaunas / Itella Lithuania tms.) niin tästä seuraavana arkipäivänä paketti on Vantaalla ja tätä seuraavana päivänä toimitus kotiin. Eli esim. Amazonin lauantaina lähettämät paketit on sunnuntaina olleet Liettuassa, ma iltapäivällä Vantaalla ja ma/ti yöllä Liedossa ja siitä ti-aamulla jako tänne Turkuun. Veikkaisin, että sinun pakettisi tulee toimitukseen maanantaina.

Subsribe and savella lähtee aina päivän hintaan, eli nykyistä hintaa ei saa lukittua, mutta siitä saa jatkossa sen suuremman 10%/15% alen jos on valmiina tilaus jossa oliko se 5 tai enemmän tuotteita.
 
Tulin tänne vain valittamaan: Hiton Nordea/Amazon. Flash deal oli menossa, eikä luottokorttini mennyt läpi. Sitten maksoin Nordean tilillä. Nyt tuli maksumuistutus, kun Amazon jakoi tilaukseni kahtia ja koetti ottaa kaksi kertaa Nordeasta rahaa. Nyt joudun maksamaan tästä järjestelystä 3€ muistutusmaksun.

Tilillä ja kortilla on rahaa näihin ostoksiin, varsinkin, kun jouduin vähän enemmän tilaamaan kerralla, että sain ilmaiset postit. Nordean ostosautentikointi vaan kusee.
 
Onko tosiaan niin, että amazon.com:sta tilaamalla tavara tulee suoraan mulle, ja amazon.com hoitaa tullien ja verojen maksut? Vai pitääkö mun hoitaa jotain asioita itse amazon.com:sta tilaamisen jälkeen, ja maksaa jotain kuluja itse lisää?
 
Tulin tänne vain valittamaan: Hiton Nordea/Amazon. Flash deal oli menossa, eikä luottokorttini mennyt läpi. Sitten maksoin Nordean tilillä. Nyt tuli maksumuistutus, kun Amazon jakoi tilaukseni kahtia ja koetti ottaa kaksi kertaa Nordeasta rahaa. Nyt joudun maksamaan tästä järjestelystä 3€ muistutusmaksun.

Tilillä ja kortilla on rahaa näihin ostoksiin, varsinkin, kun jouduin vähän enemmän tilaamaan kerralla, että sain ilmaiset postit. Nordean ostosautentikointi vaan kusee.
Itselle kävi ihan samanlailla tovi pari takaperin tosin menin heti rutisemaan asiakaspalveluun tästä 3€ vääryydestä ja aspa sitten pienen vääntämisen jälkee sanoin että maksa vain yhden kerran 3€ ja homma ok.... Mutta.... tästä sitten kuukausi pari eteenpäin tulikin kotiin mystinen karhukirje saksalaiselta perintä firmalta missä oli lyöty tuon puuttuvan 3€ kylkeen kohtuu suolaiset perintäkulut ja yhteyden otto oli kans tehty niin helpoksi että...

Ei tuota lopulta tarvinnut maksaa mutta helvetillinen säätö siinä oli
 
Onko tosiaan niin, että amazon.com:sta tilaamalla tavara tulee suoraan mulle, ja amazon.com hoitaa tullien ja verojen maksut? Vai pitääkö mun hoitaa jotain asioita itse amazon.com:sta tilaamisen jälkeen, ja maksaa jotain kuluja itse lisää?
On. Riippuen kuljetustavasta ja arvosta kuljetusyhtiö saattaa kysyä hetua tullausta varten, mutta kuluja ei tule.
Ja tämä siis silloin kun kyseessä on Amazonin myymä tai lähettämä tuote, muutoin tilanne on monimutkaisempi.
 
Tuntuu että vuosi vuodelta Amazon.de:n pakkaamisen ja laatikoiden taso laskee, vuoden ensimmäinen tilaus tuli muutama päivä sitten, laatikon molemmissa päädyissä isoja rakoja, pysyi kasassa teipiin voimalla.
Sulla oli laadukkaasti pakattu :). Sain molemmista päistä nauravan paketin, eikä ollut ollenkaan teippiä. Otin tavarat pois "avaamatta" pakettia. Oli sentään kaikki tilatut tavarat tallella.
 
Sattuisiko joku tietämään, että voiko ALV:n maksaa Amazon.co.uk:ssa?

Tilanne on se, että SSD on mennyt takuuseen ja valmistaja sanoi, että voin tilata uuden Amazon.co.uk:sta (Amazon.de ei käy) ja he maksavat sen. Jos ymmärsin oikein, niin tullia ei makseta, mutta 24% alvi maksetaan. Taitaa olla niin, että alvi maksetaan tulliin jotenkin eikä sitä makseta Amazonille. Toivoisin, että sen voisi maksaa Amazonille.
 
Sattuisiko joku tietämään, että voiko ALV:n maksaa Amazon.co.uk:ssa?

Tilanne on se, että SSD on mennyt takuuseen ja valmistaja sanoi, että voin tilata uuden Amazon.co.uk:sta (Amazon.de ei käy) ja he maksavat sen. Jos ymmärsin oikein, niin tullia ei makseta, mutta 24% alvi maksetaan. Taitaa olla niin, että alvi maksetaan tulliin jotenkin eikä sitä makseta Amazonille. Toivoisin, että sen voisi maksaa Amazonille.
Kyllä ALV ja muut kulut maksetaan amazon.co.uk:ssa jo kassalla.

Tässä tapauksessa kannattaa valita Amazonin myymä tai lähettämä tuote ("sold by Amazon" tai "fulfilled by Amazon") niin ei tule riskiä siitä että joutuu säätämään tullauksien kanssa jos myyjä lähettää väärällä toimitustavalla. Ja mieluiten Amazonin myymä, ettei valmistaja pääse sanomaan että ostitkin ei-Amazonilta :)
 
Olin tilaamassa toimistotuolia Songmicsiltä Amazonista, mutta tulee yli 9€ toimituskuluja. Eikö siis aina yli 39€ ostoksissa ole ilmaiset postit? Vai pitääkö myyjän olla suoraan Amazon? Koskaan ennen en ole törmännyt tähän, vaikka kaikenlaista on tullut tilattua.
 
Olin tilaamassa toimistotuolia Songmicsiltä Amazonista, mutta tulee yli 9€ toimituskuluja. Eikö siis aina yli 39€ ostoksissa ole ilmaiset postit? Vai pitääkö myyjän olla suoraan Amazon? Koskaan ennen en ole törmännyt tähän, vaikka kaikenlaista on tullut tilattua.

Jos tilaus ei ole fullfilled by Amazon, niin silloin tulee postikulut päälle. Mahdollisesti isommissa tuotteissa myös?
 
Kyllä tämäkin ollut ennen ilman tuota ylimääräistä + €9.49 shipping kulua hinnan perässä. On kirjainmerkissä ollut puoli vuotta ja nyt kiinnitän huomiota. Samoin on monessa muussa tuotteessa. Silti Dispatched from and sold by Amazon.
niin mullakin näyttänyt pari viimeistä viikkoa 9.49 shipping kaikissa amazonin shippaamissa tuotteissa, mutta itse ostoskorissa ja viimeisessä vaiheessa ennen maksua se menee ilmaiseksi jos arvo yli 39
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 327
Viestejä
4 509 594
Jäsenet
74 352
Uusin jäsen
JuhaSaar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom