Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Itellä kanssa meni pari pakettia UPS:lla suoraan noutoon. Laitoin viestiä ja sain vastineeksi:
Kuljettajilla, niillä vähillä, on tällä hetkellä hieman erikoisvaltuudet myös noutopisteelle toimituksissa.

Valitettavasti pääkaupunkiseudulla on ollut paljon viivästyksiä toimituksissa ja moni lähetys ei ole varastolta toimitukseen lähtenyt sillä reittejä on jäänyt ajamatta. Syy on henkilökuntavajaus sairaslomien ja karanteenien vuoksi.

Pahoittelut vaivasta.

Hyvää viikon jatkoa

Ystävällisin terveisin / Kind regards,

UPS Customer Resolution Group
 
Itellä kanssa meni pari pakettia UPS:lla suoraan noutoon. Laitoin viestiä ja sain vastineeksi:
Eikös se toimitusyritys sinne kotiin ole ihan oleellinen osa tuota palvelua mitä myyvät? Varmasti lisää liiketoiminnan kannattavuutta lopettaa kotitoimitukset kaikessa hiljaisuudessa poistamatta sitä palvelukuvauksesta. Kuulostaa aivan käsittämättömältä että noin voisi Suomessa joku firma toimia. Ja siis vielä tuohon tyyliin, että kusetetaan se kotitoimitus muka yritetyksi, jotta paketin päätyminen noutopisteeseen olisi paperilla normaalia tai vähintäänkin vastaanottajan syy. Ei jeesus mitä touhua.

Edit. Oma pakettini makailee edelleen liikkumattomana noutopisteessä. Seurannassa näkyy aspan kautta luotu pyyntö toimittaa kotiin. Paketti palautuu lauantaina maailmalle.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan mielenkiinnosta, onko kukaan saanut Euroopan Amazonin expedited/express-tilauksia (sold tai fulfilled by Amazon) viimeisen kahden vuoden sisällä muulla kuin UPS:lla ja Postilla?
Aiemmin noita tuli usein DHL Expressillä, mutta viimeiseen kahteen vuoteen ei ole tullut.

Varmaankin UPS laskenut hintoja tai DHL nostanut... UPS:llä ainakin on nykyään paljon halvemmat hinnat Suomesta ulospäin kuin muutama vuosi takaperin (sekä suoraan UPS:ltä että Shipitin kautta), niin ehkä sama on toiseenkin suuntaan.
 
Eikös se toimitusyritys sinne kotiin ole ihan oleellinen osa tuota palvelua mitä myyvät? Varmasti lisää liiketoiminnan kannattavuutta lopettaa kotitoimitukset kaikessa hiljaisuudessa poistamatta sitä palvelukuvauksesta. Kuulostaa aivan käsittämättömältä että noin voisi Suomessa joku firma toimia. Ja siis vielä tuohon tyyliin, että kusetetaan se kotitoimitus muka yritetyksi, jotta paketin päätyminen noutopisteeseen olisi paperilla normaalia tai vähintäänkin vastaanottajan syy. Ei jeesus mitä touhua.

Edit. Oma pakettini makailee edelleen liikkumattomana noutopisteessä. Seurannassa näkyy aspan kautta luotu pyyntö toimittaa kotiin. Paketti palautuu lauantaina maailmalle.

Muistakaa lähettää palautetta sinne Amazon.de:hen jos nämä UPS paketit ohjautuvat sinne noutopisteeseen ilman yritystä toimittaa lähetystä. Heidän kun on toimitettava nämä paketit annettuun osoitteeseen asti. Olenkin ottanut sen kannan, että joka kerta kun UPS valehtelee, että toimitusta yritetty näissä lähetyksissä niin jätän lähetyksen noutopisteeseen kunnes se ajallaan palautuu takaisin lähettäjälle ja reklamoin asian lähettäjälle. Kaikilla kun ei ole fyysisesti mahdollista hakea sitä pakettia sieltä noutopisteestä.
 
Kannattaa lähettää myös palautetta huonosta pakkaamisesta mihin itsekin olen törmännyt pikkutavaran kanssa, tuurista kiinni, että onko kaikki mukana vai ei.

Tässä yksi esimerkki millaista pakkausta Amazon käyttää joidenkin pienten tavaroiden kanssa. Itse sain vastaavanlaisen paketin viikko-pari sitten, mutta siinä ihmekyllä kaikki oli mukana vaikka saman tien tippuivat pois kun laskettiin pöydälle noutopisteessä. Redditin langassa vastaanottajan tuuri ei ollut riittänyt vaan sai tyhjän paketin (ja syy on tosiaan Amazonin huonon pakkauksen eikä UPSin kuten otsikon mukaan voisi olettaa):

 
Onkohan tuolta tilatut tavarat tulossa. Tilasin viime viikon tiistaina akvaariotuotteen jonka toimittaja on joku Shiwaki DE. Sieltä kyllä nopeasti tuli ilmoitus että tavara lähetetty ja että saapuu 27.1 -14.2 välissä.
Seurantakoodia ei tullut eikä mitään seurantatietoja näkynyt amazonin sivuilla, maininta vaan, että myyjällä saattaa tämä tieto olla. Laitoin sitten englanniksi kyselyä, että olisiko tätä seurantakoodia mahdollista saada jos sellainen sattuisi olemaan. Ensin tuli saksaksi geneerinen viesti, että tuote on lähetetty ja tulee aiemmin mainittujen päivien aikana. No ajattelin että odotellaan nyt sitten, eiköhän se sieltä tule. Muutaman tunnin päästä tuli toinen viesti jossa oli, että pahoittelevat kun en ole saanut pakettia ja se on varmaan kadonnut tai varastettu ja että he palauttavat rahat. Muutama tunti siitä, niin Amazonista tuli sähköposti jossa oli kyseisen palautuksen tiedot ja joku tunti siitä niin rahat tuli takaisin. Eli siis wtf? Joku ei niin hyvin englantia osaava siellä hieman ylireagoinut, ei vissiin aiheuta mun osalta mitään toimenpiteitä vaikka tuote sieltä luultavasti vielä tuleekin?
 
Laitoin viikonloppuna Saksan Amazonista tavaran tilaukseen, tosin varsinaisena myyjänä oli muu taho. Maanantaina sain seurantanumeron, josta vielä saman päivän aikana näkyi, että paketti on noudettu ja postin seurannassa näkyi myös paketin paino. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö tuo painotieto tule siinä vaiheessa, kun paketti on tosiaan postin hallussa? Saman päivän iltapäivällä nimittäin tuli sähköpostia myyjältä, että heiltä on tavara loppunu ja rahat palautetaan tilille, jotka ilmaantuivatkin tiistaina.

Saa nähdä mikä on lopputulos, kun tosiaan seurannan mukaan paketti on otettu kyytiin, mutta muuta merkintää sen jälkeen ei ainakaan vielä ole. Uutta vastaavaa tavara ei uskalla vielä tilata toisaalta, kun ei tarvetta useammalle kappaleelle, joten pitää katsoa tulisiko tuo perille. Jos sattuu tulemaan, niin pitänee olla myyjään yhteydessä.
 
onko jollain oikeasti käsitystä siitä, miten Saksan Amazonin toimituskulut käytännössä toimivat? amazonin shipping info sivuilla mainitaan, että yli 39€ ostoksille ilmainen toimitus Suomeen. eilen kun pistin tavaraa koriin, eilen ilmainen toimitus päivittyi koriin vasta kun tavaraa oli 50€ edestä. tänään tsekkasin korin ja olin valmiina tilaamaan, mutta yhtäkkiä ilmainen toimitus tuleekin vasta kun 60€ raja ylittyy.

kaikki tavarat amazonilta itseltään ja toimituskuluiksi mainittu 9.49€, pl. yksi tuote jossa ilmainen kuljetus jo valmiiksi.

edit: heti kun pääs sanomasta, niin huomasin amazonin vaihtaneen juuri tuon yhden tuotteen tulemaan joltain toiselta myyjältä amazonin itsensä sijaan, jolloin tätä ei nähtävästi laskettu mukaan tuohon ilmaiseen toimitukseen tarvittavaan summaan. outoa, ettei tästä tullut mitään ilmoitusta, ja yhä ihmettelen, miten näiden kanssa kikkailu aina tuntuu jotenkin raskaalta ja epäselvältä..
 
Viimeksi muokattu:
onko jollain oikeasti käsitystä siitä, miten Saksan Amazonin toimituskulut käytännössä toimivat? amazonin shipping info sivuilla mainitaan, että yli 39€ ostoksille ilmainen toimitus Suomeen. eilen kun pistin tavaraa koriin, eilen ilmainen toimitus päivittyi koriin vasta kun tavaraa oli 50€ edestä. tänään tsekkasin korin ja olin valmiina tilaamaan, mutta yhtäkkiä ilmainen toimitus tuleekin vasta kun 60€ raja ylittyy.
Kyllä sen pitäisi noin toimia. Muutama poikkeus on (K18-elokuvillle ei saa ilmaisposteja).
kaikki tavarat amazonilta itseltään ja toimituskuluiksi mainittu 9.49€, pl. yksi tuote jossa ilmainen kuljetus jo valmiiksi.
Siis yksi tuote joka ei ole Amazonilta, tätä et varmaankaan laskenut siihen 50 euroon?
Amazonin lähettämissä tuotteissa raja on tietääkseni aina 39 euroa, eli jos on tuota halvempi ilmaispostituote niin myyjän on oltava joku muu (jolloin sitä ei myöskään lasketa 39 euron rajaan ostoskorissa).
edit: heti kun pääs sanomasta, niin huomasin amazonin vaihtaneen juuri tuon yhden tuotteen tulemaan joltain toiselta myyjältä amazonin itsensä sijaan, jolloin tätä ei nähtävästi laskettu mukaan tuohon ilmaiseen toimitukseen tarvittavaan summaan. outoa, ettei tästä tullut mitään ilmoitusta, ja yhä ihmettelen, miten näiden kanssa kikkailu aina tuntuu jotenkin raskaalta ja epäselvältä..
Ilmoitus vaihdetuista myyjistä pitäisi näkyä ostoskorin ylälaidassa. Sen kyllä helposti missaa (varsinkin jos on myös hintamuutoksia jotka näytetään samassa paikassa, tai jos menee suoraan kassalle) ja se taidetaan näyttää vain kerran. Automaattinen vaihto tapahtuu jos tuote on alkuperäiseltä myyjältä lopussa.


edit: Jaaha, no nyt minäkin törmäsin tähän että ei tule ilmaisposteja vaikka 39 euroa ylittyy ja kaikki Sold by Amazon EU. Amazonin päässä lienee jotain muutoksia tapahtunut juuri. Osa tuotteista on loppu varastolta, ehkä niitä ei enää lasketa, tai sitten on lisää poislaskettuja kategorioita, tai sitten muuten vain joku bugaa. Pitää tutkia lisää illalla. edit 2: Näemmä yhtä normaalia (ei-k18) varastosta loppunutta blu-ray -tuotetta ei jostain syystä lasketa tuohon 39 euroon, vaikka sekin kyllä muuttuu ilmaiseksi jos muut tuotteet ylittävät rajan. Toinen varastosta loppunut USB-adapteri taas kyllä lasketaan tuohon 39 euroon, eli pelkkä temporarily out of stock ei tuota tee.
 
Viimeksi muokattu:
edit: Jaaha, no nyt minäkin törmäsin tähän että ei tule ilmaisposteja vaikka 39 euroa ylittyy ja kaikki Sold by Amazon EU. Amazonin päässä lienee jotain muutoksia tapahtunut juuri. Osa tuotteista on loppu varastolta, ehkä niitä ei enää lasketa, tai sitten on lisää poislaskettuja kategorioita, tai sitten muuten vain joku bugaa. Pitää tutkia lisää illalla. edit 2: Näemmä yhtä normaalia (ei-k18) varastosta loppunutta blu-ray -tuotetta ei jostain syystä lasketa tuohon 39 euroon, vaikka sekin kyllä muuttuu ilmaiseksi jos muut tuotteet ylittävät rajan. Toinen varastosta loppunut USB-adapteri taas kyllä lasketaan tuohon 39 euroon, eli pelkkä temporarily out of stock ei tuota tee.
Tämä minun caseni näytti olevan siitä kiinni, että UK Import -merkityt DVD/Blu-rayt ovat myöskin Saksassa toimitusikärajatarkastuksen piirissä britti-ikärajasta riippumatta, joten niihin ei ole ilmaistoimitusta Suomeen. Ja vaikka muut tuotteet ylittävät 39 euroa, niin näiden tuotteiden osuus postimaksusta peritään aina (eli esim. puolikas postimaksu jos tilauksessa 2 tuotetta joista toinen UK Import DVD ja toinen yli 39 euroa).

(tämän huomasi siitä, että kun toimitusosoitteeksi vaihtoi Saksan, tuli näiden samojen tuotteiden toimitustavaksi "Special shipping for articles with age verification check (personal handover)")
 
Olettekos saaneet SodaStreamin tiivisteitä tilattua? Olen aiemmin tilannut Amazonista SodaStreamin Pepsi Maxia ja muita makuja läjän kun on saanut ilmaisilla posteilla ja Suomea halvemmalla. Nyt kun meinasin taas tilailla näyttäisi myyjältä SodaStream Store (https://www.amazon.de/-/en/dp/B0876PWTG4) saavan tilattua ainoastaan yhtä makua Schwip schwappia. Muilla toimittajilla näytti olevan hinnat korkeat ja postit päälle.
 
Amazon.de:ssä on viime aikoina tapahtunut joku muutos, kun todella isoon osaa tuotteista ei enää saa tuota ilmaista kuljetusta, vaikka ovat Amazonin itsensä toimittamia.
 
Amazon.de:ssä on viime aikoina tapahtunut joku muutos, kun todella isoon osaa tuotteista ei enää saa tuota ilmaista kuljetusta, vaikka ovat Amazonin itsensä toimittamia.

Kyllä siellä edelleen mainostetaan ilmaista toimitusta jos tilaa Amazonin toimittamia tuotteita yli 39 eurolla, joten epäilen tähän löytyvän joku muu selitys. Ehdoissa sanotaan myös erikseen "all items".
 
Olettekos saaneet SodaStreamin tiivisteitä tilattua? Olen aiemmin tilannut Amazonista SodaStreamin Pepsi Maxia ja muita makuja läjän kun on saanut ilmaisilla posteilla ja Suomea halvemmalla. Nyt kun meinasin taas tilailla näyttäisi myyjältä SodaStream Store (https://www.amazon.de/-/en/dp/B0876PWTG4) saavan tilattua ainoastaan yhtä makua Schwip schwappia. Muilla toimittajilla näytti olevan hinnat korkeat ja postit päälle.
Ei tuossa ole myyjänä SodaStream Store vaan Amazon. "Dispatched from and sold by Amazon.". Tuo SodaStream tuolla yläreunassa tuotteen nimen alla merkitsee valmistajaa.

Muita variantteja ei näemmä tällä hetkellä toimiteta Suomeen Amazonin myymänä, vain Saksaan. Nämä tuntuvat vaihtelevan aika randomisti - ehkä jossakin vaiheessa tulee takaisin, ehkä ei.

Amazon.de:ssä on viime aikoina tapahtunut joku muutos, kun todella isoon osaa tuotteista ei enää saa tuota ilmaista kuljetusta, vaikka ovat Amazonin itsensä toimittamia.
Onko esimerkkejä? Itse en ole (vielä) törmännyt muihin kuin DVD/Blu-ray-tuotteisiin jossa Saksan ikäraja 18 tai unrated.
 
Onko esimerkkejä? Itse en ole (vielä) törmännyt muihin kuin DVD/Blu-ray-tuotteisiin jossa Saksan ikäraja 18 tai unrated.
Hmm, eipä noita nyt juuri ole. Muutama päivä sitten katselin omaa wish listiä ja siellä oli muutama hassu tuote johon tarjottiin Free deliveryä ja sitten kun katsoin tuotesivua niin toimittajana oli kuitenkin Amazon. Mutta nyt kun katson niin tarjotaan Free deliveryä ihan normaalisti. Ehkä toi oli vaan joku Amazonin bugi aiemmin.
 
Hmm, eipä noita nyt juuri ole. Muutama päivä sitten katselin omaa wish listiä ja siellä oli muutama hassu tuote johon tarjottiin Free deliveryä ja sitten kun katsoin tuotesivua niin toimittajana oli kuitenkin Amazon. Mutta nyt kun katson niin tarjotaan Free deliveryä ihan normaalisti. Ehkä toi oli vaan joku Amazonin bugi aiemmin.
Tuo Free Delivery -teksti tosiaan ei näkynyt muutamien viikkojen ajan alle 39€ tuotteissa, vaikka kassalla otettiinkin sitten huomioon. Vika korjattiin pari päivää sitten.
 
Varmistin asian nyt myös asiakaspalvelusta ja näinhän se menee. Palautuksen voi tosiaan ihan hyvin hoitaa jättämällä lähetyksen noutamatta tai kieltäytymällä sen vastaanottamisesta eikä mitään ylimääräisiä kuluja synny. Tällöin ei kuulemma tarvitse myöskään erikseen ilmoittaa palautuksesta, vaan tilaus peruuntuu ja rahat palautuu automaattisesti kunhan lähetys on saapunut takaisin heille.
Tätä olinkin tulossa tänne kyselemään, mutta löytyikin vastaus valmiina. Meikäläisen tapauksessa siis paketti saapui vähän joulun jölkeen enkä saanut sitä noudettua. Saapui takasin Amazonille joskus tammikuun puolen välin jälkeen. Nyt aloin miettimään, että tuleeko sieltä koskaa mitään rahoja takaisin. Mutta näillä tiedoilla jäädään vaan odottelemaan.
 
Onkohan olemassa 3. osapuolen sivustoa, joka osaisi näyttää vain Suomeen lähettävät tuotteet?

Amazon väittää virheellisesti monien tuotteiden kohdalla, että tuote voida lähettää Suomeen.
 

Liitteet

  • Amazon 1.jpg
    Amazon 1.jpg
    26,9 KB · Luettu: 140
  • Amazon 2.jpg
    Amazon 2.jpg
    73,2 KB · Luettu: 142
Mitenhän Amazon.de:llä menee tuotteen takuupalautus? Meni 3700x hajoamaan ja pitäisi saada takuuseen, vaan en ainakaan kovin helposti löytänyt tuolta mitään naksnaks-vaihtoehtoa, johonkin chattiin tai puhelinnumeroon pitäisi vissiin olla yhteydessä. Vai onko parempi idea ohittaa koko Amazon ja ottaa yhteys suoraan AMD:hen?
 
Mitenhän Amazon.de:llä menee tuotteen takuupalautus? Meni 3700x hajoamaan ja pitäisi saada takuuseen, vaan en ainakaan kovin helposti löytänyt tuolta mitään naksnaks-vaihtoehtoa, johonkin chattiin tai puhelinnumeroon pitäisi vissiin olla yhteydessä. Vai onko parempi idea ohittaa koko Amazon ja ottaa yhteys suoraan AMD:hen?
Asiakaspalvelun kautta se tosiaan hoituu. Täältä voi aloittaa prosessin ja tuo sivu sitten ohjaa valintojen mukaan edelleen.

 
Otin Amazon.de:stä tilauksen täytteeksi parin euron suklaapaketin, jotta pääsin ilmaisiin postikuluihin. Nyt tuosta tilauksesta on lähetetty ja toimitettu kaikki, paitsi tuo suklaa. Jos nyt käyn perumassa tilauksesta kyseisen suklaan, veloittaako Amazon vielä tässä vaiheessa minulta täydet postikulut?
 
Otin Amazon.de:stä tilauksen täytteeksi parin euron suklaapaketin, jotta pääsin ilmaisiin postikuluihin. Nyt tuosta tilauksesta on lähetetty ja toimitettu kaikki, paitsi tuo suklaa. Jos nyt käyn perumassa tilauksesta kyseisen suklaan, veloittaako Amazon vielä tässä vaiheessa minulta täydet postikulut?
Tuskin.
Itsellä kävi kerran niin, että oli kaksi tuotetta ja yhteishinta oikeutti ilmaisiin posteihin, yksittäin ei. TTein tilauksen ja jonkin aikaa sen jälkeen tajusin, että toinen tuote olikin väärä, joten en sitä halua ja menin perumaan tuon tuotteen tilauksesta. Oletin, että haluavat nyt jäljelle jääneestä tuotteesta postit joita ei siis tietenkään oltu veloitettu. Mutta meni vajaa tunti ja rahat perutusta tuotteesta tuli takaisin ja tämä yksittäinen tuote saapui kotiin enkä missään vaiheessa maksanut posteja tästä yhdestä tuotteesta.
 
Tuskin.
Itsellä kävi kerran niin, että oli kaksi tuotetta ja yhteishinta oikeutti ilmaisiin posteihin, yksittäin ei. TTein tilauksen ja jonkin aikaa sen jälkeen tajusin, että toinen tuote olikin väärä, joten en sitä halua ja menin perumaan tuon tuotteen tilauksesta. Oletin, että haluavat nyt jäljelle jääneestä tuotteesta postit joita ei siis tietenkään oltu veloitettu. Mutta meni vajaa tunti ja rahat perutusta tuotteesta tuli takaisin ja tämä yksittäinen tuote saapui kotiin enkä missään vaiheessa maksanut posteja tästä yhdestä tuotteesta.
Ok. Sen takia kyselen, että itse asiassa kokeilin peruuttaa suklaan tilauksesta melkein heti tilauksen teon jälkeen (alle tunnin sisään), ja silloin tilaukseen paukahti toimitusmaksu päälle. (Päädyin sen jälkeen perumaan koko tilauksen ja tekemään uuden täysin samanlaisen). Siksi haluaisin nyt täyden varmuuden säästynkö toimitusmaksuilta, koska tietenkään en voi enää perua noita muita, jo toimitettuja tuotteita.
 
Yritin tehdä lisätilauksen Triple Dry-dödöstä Amazon.de mutta nyt sanoo ettei voi toimittaa Suomeen...?
Kyllä aikaisemmin on toiminut, onko tullut nyt lähiaikoina jotain EU-määräyksiä tms?
Vai bugittaako Amazon
 
Tuo on ihan normaalia. Ei ole hajua miksi Amazon ei välillä suostu toimittamaan. Olen välillä huomannut, että jonkin ajan kuluttua tilaamisen jälkeen tuotetta ei enää toimiteta Suomeen. Tilanne voi muuttua päivien ta viikkojen jälkeen.
 
Tuo on ihan normaalia. Ei ole hajua miksi Amazon ei välillä suostu toimittamaan. Olen välillä huomannut, että jonkin ajan kuluttua tilaamisen jälkeen tuotetta ei enää toimiteta Suomeen. Tilanne voi muuttua päivien ta viikkojen jälkeen.

Esimerkiksi siksi, että Amazonin itsensä myymä tuote loppuu ja tilalle tulee fulfilled by Amazon tuote tai täysin kolmannen osapuolen myymä tuote.
 
Yritin tehdä lisätilauksen Triple Dry-dödöstä Amazon.de mutta nyt sanoo ettei voi toimittaa Suomeen...?
Kyllä aikaisemmin on toiminut, onko tullut nyt lähiaikoina jotain EU-määräyksiä tms?
Vai bugittaako Amazon

Aika usein näissä on valmistajan/maahantuojan "kovistelu" taustalla. Eli ei haluta Amazonin sotkevan paikallisia markkinoita, jotta voidaan Suomessa myydä ylihintaan omaa kamaansa.

Amazonin kohdalla tuotteita joita on saanut tilattua Suomeen, mutta yhtäkkiä eikään tulee mieleen esim. Listerine-suuvesi, Soda Stream -tiivisteet, Mobil-voiteluaineet. En tiedä, mikä näissä nykyään on mutta jossain kohtaa näiden tuotteiden tilaaminen ei ollut enää mahdollista Suomeen.

Jossain kohtaa oli myös Oral-B vaihtoharjojen ja Gilleten parta-/akkojen terien tilaus "kiellettyä"
 
Aika usein näissä on valmistajan/maahantuojan "kovistelu" taustalla. Eli ei haluta Amazonin sotkevan paikallisia markkinoita, jotta voidaan Suomessa myydä ylihintaan omaa kamaansa.

Kuulostaa hurjalta jos tuo on totta. Olen luullut lähinnä bugiksi. Toimitusaika on nyt pidentynyt muutamalla päivällä. Oisko tossakin salaliitto/kovistelu takana?
 
Tuli jenkkien amazonista tilattua pari puristuspihtiä mitä ei löytynyt euroopasta, toki lähetys/pakkaus ja tullauskuluja oli sen parikytä dollaria. Tullaus ilmeisesti tehty Alankomaissa, seurannan mukaan. Kaiken lisäksi osasi Posti kääntää sen tuonne lähipakettiautomaattiin. Sen verran positiivinen kokemus että tarvittaessa helposti voisi tilata tuolta uudestaan. No, kuljetusaika oli tietenkin pitempi mutta silti tuli ennen mitä oli arvio (arvio oli maaliskuun 1)
 
Tuliko tuo pankkivarmennus muuten milloin Amazoniin? Tilasin viimeviikolla tavaraa, ja heitti oman pankin varmennus sivuille, josta sitten mobiilivarmenteella tarkistus. Ihan hyvä juttu että tuo nyt sieltä löytyy, mietin vaan että milloin tullut käyttöön.
 
Tuliko tuo pankkivarmennus muuten milloin Amazoniin? Tilasin viimeviikolla tavaraa, ja heitti oman pankin varmennus sivuille, josta sitten mobiilivarmenteella tarkistus. Ihan hyvä juttu että tuo nyt sieltä löytyy, mietin vaan että milloin tullut käyttöön.
Ei se mistään Amazonista ole kiinni vaan tullut kaikkiin palveluihin käyttöön missä korttimaksu verkossa eikä sitä aina kysytä. Muutos tapahtunut jo 1.1.2021, kun uusi EU maksupalveludirektiivi astui voimaan.
 
Ei se mistään Amazonista ole kiinni vaan tullut kaikkiin palveluihin käyttöön missä korttimaksu verkossa eikä sitä aina kysytä. Muutos tapahtunut jo 1.1.2021, kun uusi EU maksupalveludirektiivi astui voimaan.

Ei se silti Amazonissa ollut siinä vaiheessa käytössä, kuten ei edes se kortin takana oleva turvakoodikaan.
 
Ei se silti Amazonissa ollut siinä vaiheessa käytössä, kuten ei edes se kortin takana oleva turvakoodikaan.
Kyllä tuosta löytää postauksia tässäkin threadissa 2021 alusta että on Amazonissa täytynyt tehdä pankkitunnusvarmennus (linkki).

Mutta ei tosiaan kysytä aina, itsellä taitaa olla 1-2 kertaa kysytty.
 
Listerine, Gilletten terät ja merkkiparistot ovat itselläni aina nostamassa tarvittaessa ostoskorin summan ilmaisiin posteihin. Hyvin tulee.
 
Yritin tehdä lisätilauksen Triple Dry-dödöstä Amazon.de mutta nyt sanoo ettei voi toimittaa Suomeen...?
Kyllä aikaisemmin on toiminut, onko tullut nyt lähiaikoina jotain EU-määräyksiä tms?
Vai bugittaako Amazon

Vastaan itselleni, kysyin tuota asiaan Amazonilta, että miksei voi tilata. Tuli pitkä vastaus, mutta alla tärkeimmät kohdat

"We are indeed currently experiencing some issues with sending parcels to Finland.
There were some postal strikes recently and this is already a known issue for Amazon and it is being investigated every day internally.
There is no official information that Amazon.de is not shipping to Finland because the investigation is still not done."

Mutta eihän meillä ole lakkoja päällänsä? Eihän
 
Vastaan itselleni, kysyin tuota asiaan Amazonilta, että miksei voi tilata. Tuli pitkä vastaus, mutta alla tärkeimmät kohdat

"We are indeed currently experiencing some issues with sending parcels to Finland.
There were some postal strikes recently and this is already a known issue for Amazon and it is being investigated every day internally.
There is no official information that Amazon.de is not shipping to Finland because the investigation is still not done."

Mutta eihän meillä ole lakkoja päällänsä? Eihän
Oma veikkaus: Asiakaspalvelija ei tiedä mitään tuotteiden toimitusrajoituksista (ts. ei näe juuri muuta kuin samat tuotetiedot kuin asiakas) joten selittää tai arvaa mitä sattuu. Lakolla viitataan varmaan 2019 postilakkoon.

Oman kokemukseni mukaan Amazonin asiakaspalvelusta verkkokauppapuolella ei saa mitään järkeviä vastauksia tuonkaltaisiin kysymyksiin, ainoa mikä toimii on reklamaatioiden yms. käsittely (eli esim. jos paketti ei tule perille niin antavat refundin). Mutta varmasti jotain poikkeuksiakin on ja riippuu paljon kuka sattuu vastaamaan.
 
Mä vein lähimpään asiamiespostiin jossa luukulla vielä varmistin että onnistuu, reilut pari viikkoa taisi kestää että tuli kuittaus vastaanotetusta lähetyksestä ja rahat palautui tilille.

Sieltä DHL:n sivuiltahan sä näet ne oikeat palautustavat ja nuo lokerot eivät tainneet kuulua joukkoon. Itse ainakin haluaisin kuittauksen todistukseksi siitä että kuljetusyhtiö on vastaanottanut lähetyksen.
Olisiko linkkiä jakaa mistä ne palautustavat näkee?
En varmaan vaan osaa. Onko se suomen sivuilla nimellä dhl parcel vai mitä koska tuosta connectista en löydä mitään.

Tai toisekseen jos joku on Kuopiosta noita palautellut niin onnistuuko ihan tuosta lähikaupan postin pisteestä kun jättää sinne vain paketin?
 
Olisiko linkkiä jakaa mistä ne palautustavat näkee?
En varmaan vaan osaa. Onko se suomen sivuilla nimellä dhl parcel vai mitä koska tuosta connectista en löydä mitään.

Tai toisekseen jos joku on Kuopiosta noita palautellut niin onnistuuko ihan tuosta lähikaupan postin pisteestä kun jättää sinne vain paketin?

Onnistuu mistä vaan asiamiespostista, muista ottaa kuitti paketista kun jätät sen.
 
Mikä toimittaja on tämä?

Sieppaa.PNG


Ok. Sen takia kyselen, että itse asiassa kokeilin peruuttaa suklaan tilauksesta melkein heti tilauksen teon jälkeen (alle tunnin sisään), ja silloin tilaukseen paukahti toimitusmaksu päälle. (Päädyin sen jälkeen perumaan koko tilauksen ja tekemään uuden täysin samanlaisen). Siksi haluaisin nyt täyden varmuuden säästynkö toimitusmaksuilta, koska tietenkään en voi enää perua noita muita, jo toimitettuja tuotteita.

Jos ostat 50e jolloin saat ilmaisen toimutuksen, mutta jos perut siitä 20€ tuotteen lisätään lopuille se ~9e postikulu.
Pitää perua koko tilaus ja tilata uudelleen.
 
Ok. Sen takia kyselen, että itse asiassa kokeilin peruuttaa suklaan tilauksesta melkein heti tilauksen teon jälkeen (alle tunnin sisään), ja silloin tilaukseen paukahti toimitusmaksu päälle. (Päädyin sen jälkeen perumaan koko tilauksen ja tekemään uuden täysin samanlaisen). Siksi haluaisin nyt täyden varmuuden säästynkö toimitusmaksuilta, koska tietenkään en voi enää perua noita muita, jo toimitettuja tuotteita.
Joo, Deutche Post
Niinpä onki, en yleensä katsele seurantoja,tuotteet kun tulee joskus.
Tuo nyt myöhässä niin aloin ihmettelmään, oikealla haulla löytyikin.

Sieppaa.PNG
 
Suuret kiitokset avusta!
Paitsi että lähikaupalla oli joku idiootti joka ei osannut laitteitaan käyttää. Sanoi vaan että ei löydy koodilla tälläisiä ja että pitäisi mennä r-kioskille kun niillä on tuo dhl.
Noh onneksi oli Citymarkettiin asiaa ja täällä hoitui homma ongelmitta. Sanoi vielä että kyllä se olisi pitänyt siinä lähikaupan pisteelläkin onnistua.
 
Paitsi että lähikaupalla oli joku idiootti joka ei osannut laitteitaan käyttää. Sanoi vaan että ei löydy koodilla tälläisiä ja että pitäisi mennä r-kioskille kun niillä on tuo dhl.
Noh onneksi oli Citymarkettiin asiaa ja täällä hoitui homma ongelmitta. Sanoi vielä että kyllä se olisi pitänyt siinä lähikaupan pisteelläkin onnistua.
Amazonin palautusosoitekortti ennenkin hämännyt postin toimipisteitä tässä threadissa. Jos jaksat niin laita palautetta Postille kertoen toimipisteen jossa oli ongelmaa ja liitä kuva pakettikortista, ehkä saavat ohjeistettua paremmin jatkossa: Anna palautetta - Posti
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 653
Viestejä
4 480 435
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom