- Liittynyt
- 31.12.2018
- Viestejä
- 491
Amazonista vähän kalliimmalla nyt tilasin ja UPSilla tulee eikä postilla USPista ei itselläni kauhean hyviä kokemuksia... Minkähän takia ei Postilla tuu kun kaikki muut tähän asti on sillä tullut?
Otitko standardin vai expedited-toimituksen? Toisaalta, tällä viikolla kun tilasin Saksasta, tuli Standard ja Expedited kummatkin Postilla. 2vk sitten tarjosi UPS:ää Standardiin. Miten lie valikoituu toimittaja. Ehkä sen mukaan, miltä varastolta se paketti lähtee - tai minkä kokoinen se paketti on. Kunhan arvailen.Amazonista vähän kalliimmalla nyt tilasin ja UPSilla tulee eikä postilla USPista ei itselläni kauhean hyviä kokemuksia... Minkähän takia ei Postilla tuu kun kaikki muut tähän asti on sillä tullut?
Standardi paketti on. Fulfilled by Amazon. 250€ arvoinen puhelin. Voikohan olla vakuutettu lähetys niin UPSilla?Otitko standardin vai expedited-toimituksen? Toisaalta, tällä viikolla kun tilasin Saksasta, tuli Standard ja Expedited kummatkin Postilla. 2vk sitten tarjosi UPS:ää Standardiin. Miten lie valikoituu toimittaja. Ehkä sen mukaan, miltä varastolta se paketti lähtee - tai minkä kokoinen se paketti on. Kunhan arvailen.
Mulle on tulossa 900e luuri (S20+) pikana ja kuriirina Posti, joten tuskin on tuosta kiinni.Standardi paketti on. Fulfilled by Amazon. 250€ arvoinen puhelin. Voikohan olla vakuutettu lähetys niin UPSilla?
Amazonilla on kyllä älyttömän hyvä asiakaspalvelu. Kokeilisin laittaa viestiä.Amazon päätti laskea tilaamani (edelleen matkalla olevan) tuotteen hintaa. Amazon tuskin noita hintaerotuksia lähtee hyvittämään? Onko kellään kokemusta?
Eipä ne muuta tee kuin voivottelee ja kehoittaa palauttamaan ja tilaamaan uuden.Amazon päätti laskea tilaamani (edelleen matkalla olevan) tuotteen hintaa. Amazon tuskin noita hintaerotuksia lähtee hyvittämään? Onko kellään kokemusta?
Maailman suurin verkkokauppa ja yksi yleensäkin maailman suurimmista yhtiöistä, joten volyymit on isot.Ilmeisesti valtavat volyymit ja tulosta tekee mutta omat tilailut jäi kun ilmaiset postit Suomeen loppui
Eihän ne ilmaiset postit ole loppuneet? Saksasta edelleen ja jo monia vuosia yli 39 euron tilauksissa ilmaiset postit.Amazon on itselleni mysteeri. Ilmeisesti valtavat volyymit ja tulosta tekee mutta omat tilailut jäi kun ilmaiset postit Suomeen loppui, joskus niinä vuosina kun vaihtoehdoksi jäi play.com tilailla CD-levyjä. Kovasti juttua, että tulee Ruotsiin ja kohta Suomeen ja tappaa kaiken muun mutta oma tunne on, että meni jo.
Itselleni tulee tätä kyllä aika harvoin. Varmaan tilaillaan eri tavaroita?Yhä useammin vaan tuli vastaan sitä "this item not shipping to Finland".
Vissiin tulee varasto ainakin.Tarkoittaako tuo "tulee Ruotsiin tai Suomeen", että Amazon oikeasti avautuu tänne ja kaiken voi sitten tilata vai onko se vaan käännetty alusta, josta taas uudet itsenäiset ja hämärät kauppiaat voi trokata sulle tavaraa jos jaksavat tänne postittaa?
Laita esimerkkejä feikeistä? Tarkoitatko siis tuoteväärennöksiä vai kopioita vai mitä? Itse en ole saanut tietääkseni yhtään feikkiä, mutta olen kyllä nähnyt luotettavan oloisia raportteja että Amazonin jakeluketjuun on päässyt mm. väärennettyjä muistikortteja välillä.Viimeksi kun tilasin niin en ollut tarkkana ja tuote oli "new" joltain itsenäiseltä kauppiaalta eli ei virallisesti uusi esine mutta avaamaton pakkaus kaikkineen. Vittu kun tuollaisiakin joutuu varomaan kun on sitten Amazonin vastuun ja takuidenkin kanssa vähän niin ja näin. Ja siis pikaisilla hauilla, onhan tuo nyt feikkiä väärällään.
Kyllä tuo tulee olemaan kova pala kotimaisille kaupoille. Halvat hinnat, erittäin hyvä asiakaspalvelu, ilmaiset postit, valtava valikoima, Prime jne.En vaan tajuu.
Amazon.de:n kanssa harvemmin menee metsään kun katsoo, että myyjänä on Amazon. Sitten kaikki vain sujuu. Sieltä saa vaihdettua myyjän Amazoniin, jos halvin hinta on joltain muulta myyjältä.Taisi olla vielä UK Amazon, josta tilasin "Super Saver" toimituksella ilmaiseksi. Mutta joo, nyt kun muistutitte niin olen jonkun paketin DE:stä myös tilannut ilmaiseksi. Näissä juuri taisin astua johonkin ylläriin, että oli vähän epäselvästi ilmaistu tavaran toimittaja sekä kunto. Ei siinä mitään vikaa ollut mutta tuli jossain kierrätetyssä pahvilaatikossa ja oli uusi vain siinä mielessä, että avaamaton, mikä vähän yllätti.
Kannattaa kokeilla vaihtaa myös pelkkä .com .de ksi helpoiten näkee onko siellä myynnissä.Taisi olla vielä UK Amazon, josta tilasin "Super Saver" toimituksella ilmaiseksi. Mutta joo, nyt kun muistutitte niin olen jonkun paketin DE:stä myös tilannut ilmaiseksi. Näissä juuri taisin astua johonkin ylläriin, että oli vähän epäselvästi ilmaistu tavaran toimittaja sekä kunto. Ei siinä mitään vikaa ollut mutta tuli jossain kierrätetyssä pahvilaatikossa ja oli uusi vain siinä mielessä, että avaamaton, mikä vähän yllätti.
Yleensä tilaaminen on tainnut jäädä siihen, että googletellut jonkun roippeen, joka sitten onkin myynnissä vain US Amazonilla eikä sitä mistään järkevästi kukaan toimita.
Nopeasti tuo varmaan syrjäyttäisi omissa ostoksissa vaikkapa Verkkokaupan koska se nyt vaan rasittaa hakea ne tavarat paikan päältä kun ei viitsi maksaa sitä postitusta, jonka jälkeen pitää silti noutaa jostain automaatista.
Hauska juttu, mutta just sain Amazonilta Rayahin currypastaa, jota ei enää suomalaisista prismoista saa.Amazon taitaa aloittaa myös ruoka kuljetukset coopin kanssa.
Tuskin on sattumaa että jättivarastot tehdään samalle paikkakunnalle.
Saksassahan tämä jo toimii, mutta ei toimita juuri mitään suomeen.
Olet muuten oikeassa että toimitettavia tuotteita on lisääntyny huomattavasti tämän kesän aikana.Hauska juttu, mutta just sain Amazonilta Rayahin currypastaa, jota ei enää suomalaisista prismoista saa.
Kannattaa kokeilla vaihtaa myös pelkkä .com .de ksi helpoiten näkee onko siellä myynnissä.
Aika hyvin näkee kun valitsee joko myyjät tai katsoo myyjän, sokkona ostaa sokkona.
Mutta oikeassa olet että amazon yrittää pitää myyjän nimen taustalla. Global Amazon tarkoittaa usa amazonia.
Amazon yrittänee tolla tavalla saada asiakkaat siirtymään ruotsin amazonin käyttäjäksi.Toi tavara ei ollut mikään prime tms vaan jonkun toisen firman tavara?.Tilasin pitkästä aikaa Amazon.de:stä ja tavaraa ei muka voinut toimittaa Suomeen. Selvisi, että postinumeron edessä ei saa lukea "FI". Ennen on toiminut etuliitteellä, mutta nykyään ei näytä toimivan.
En ole ihan varma mitä tarkoitat. En osaa sanoa kenen tavaraa oli, mutta osa lähti Amazonin varastosta ja osa myyjän varastosta (kuitenkin tulevat samassa paketissa/ovat saman tilauksen alla). Minulla ei ole Primeä, joten ei ollut Prime-tarjouksia ym.Amazon yrittänee tolla tavalla saada asiakkaat siirtymään ruotsin amazonin käyttäjäksi.Toi tavara ei ollut mikään prime tms vaan jonkun toisen firman tavara?.
Mitään Ruotsin Amazoniahan ei vielä edes ole. Käsittääkseni tuo muutos on muutenkin tullut jo aika kauan sitten.Amazon yrittänee tolla tavalla saada asiakkaat siirtymään ruotsin amazonin käyttäjäksi.Toi tavara ei ollut mikään prime tms vaan jonkun toisen firman tavara?.
Ihan normihan toi on ettei amazonin kautta myyvä firma toimita suomeen tavaraa?.Nyt se kai menee jotenkin niin että tavara toimitetaan amazonin varastoon josta sitten se toimitetaan suomeen.En ole ihan varma mitä tarkoitat. En osaa sanoa kenen tavaraa oli, mutta osa lähti Amazonin varastosta ja osa myyjän varastosta (kuitenkin tulevat samassa paketissa/ovat saman tilauksen alla). Minulla ei ole Primeä, joten ei ollut Prime-tarjouksia ym.
No siitähän tuossa juurikin on kyse.Myös Amazonin omat tuotteet voivat olla huijauksia koska nekin menee samoihin varastoihin.
Joo, mutta referaatissasi puhuit vain Fullfilled by Amazon tuotteista, mitkä on eri kuin Sold by Amazon. Ongelmallinen keissi kyllä jos pitää paikkaansa tuo tieto.No siitähän tuossa juurikin on kyse.
Pahaltahan tuo kuulostaa, mutta noi kirjoittajan viitteet on 2017, 2018, 2019 ja 2019. Ensimmäisessä Red points -jutussa on jo jotain noita toimia joita Amazon on tehnyt ongelman vähentämiseksi. Kukaan ulkopuolinenhan ei varsinaisesti tiedä kuinka laaja ongelma on. En tosiaan itse ole yhtään tuoteväärennöstä (tietääkseni) ole saanut tässä jo parin vuosikymmenen aikana. Toisaalta ei varmaan olisi kenellekään yllätys, että Amazon (tai OCP) välittää lähinnä rahasta.Amazon on muuttunut piraattikaman ykkösvälittäjäksi. Fullfilled by Amazon tuotteet voi olla aivan mitä sattuu. Vilpillinen yhteistyökumppani voi lähettää Amazonin varastolle korvauksena piraattitavaraa, jonka aitoutta ei tarkisteta ja piraattimyyjältä jo ostaneet saa luultavasti aidon tuotteen. Täytyy kyllä jatkossa olla tuolta tilatessa tarkempi.
r/YouShouldKnow - YSK that Amazon has a serious problem with counterfeit products, and it's all because of something called "commingled inventory."
Samat kokemukset täällä. Maaliskuun jälkeen en oo saanut yhtään pakettia Postin kautta pakettiautomaattiin, oli sitten Amazonin taikka kenen tahansa lähettämä paketti, vaikka oon ohjauksen tehnyt erikseen automaattiin. Jos jotain kotimaasta tilannut niin, että Matkahuolto on ollut vaihtoehto, niin sitä kautta matkahuollon pakettiautomaattiin on tavaraa saanut normaaliin tapaan. Lähinnä vaikuttaa siltä täällä meillä päin, että nuo Postin pakettiautomaatit on vain lähettämistä varten, kun se paketin jättäminen onnistuu joka kerta automaattiin.V*tuttaa tää Postin pelleily näiden Smartpost-automaattien kanssa. Ainakun ohjaan Amazonin paketit jotka lähetetään Postilla lähimpään automaatiin niin ne menee 99% tapauksista lähipostiin joka on toisella puolella kaupunkia.
Siis onko se Postin vika, että etämyynti räjähti käsiin alkuvuodesta? Jos siellä on vaikka 40 laatikon smartpost automaatti, niin sinne voi viedä max 40 lähetystä postikierroksella. Jos osa aikaisemmista on vielä noutamatta, niin, muut valuu eri toimipaikkaan.V*tuttaa tää Postin pelleily näiden Smartpost-automaattien kanssa. Ainakun ohjaan Amazonin paketit jotka lähetetään Postilla lähimpään automaatiin niin ne menee 99% tapauksista lähipostiin joka on toisella puolella kaupunkia.
Tällä kertaa ihan pelkkänä vittuiluna päätin että saavat sen paketin ovelle toimittaa. Mutta kun valitsee omapostista "Kotiinkuljetuksen" ja sen koittaa vahvistaa, niin pakko kilata "voi jättää myös ovelle". Ja vitut voi. Asun kerrostalo-asunnossa? Jos tuohon kyselyyn ei vastaa niin ilmeisesti yrittävät ovelle toimittaa ja eivät voi oven taakse jättää kerta en ole lupaa antanut?
Sama juttu kuin yllä. Jos niistä neljästäkymmenestä toimitetusta useimmat hakee sen melko pian tekstiviestin saatuaan, niin tilaa lähettää löytyy kyllä.Samat kokemukset täällä. Maaliskuun jälkeen en oo saanut yhtään pakettia Postin kautta pakettiautomaattiin, oli sitten Amazonin taikka kenen tahansa lähettämä paketti, vaikka oon ohjauksen tehnyt erikseen automaattiin. Jos jotain kotimaasta tilannut niin, että Matkahuolto on ollut vaihtoehto, niin sitä kautta matkahuollon pakettiautomaattiin on tavaraa saanut normaaliin tapaan. Lähinnä vaikuttaa siltä täällä meillä päin, että nuo Postin pakettiautomaatit on vain lähettämistä varten, kun se paketin jättäminen onnistuu joka kerta automaattiin.
Kyllä minulla ainakin tuohon on voinut valita sen viedään postin toimipaikkaan ovelle jättämisen sijaan ja hyvin ovat paketit tulleet kotiin asti.Tällä kertaa ihan pelkkänä vittuiluna päätin että saavat sen paketin ovelle toimittaa. Mutta kun valitsee omapostista "Kotiinkuljetuksen" ja sen koittaa vahvistaa, niin pakko kilata "voi jättää myös ovelle". Ja vitut voi. Asun kerrostalo-asunnossa? Jos tuohon kyselyyn ei vastaa niin ilmeisesti yrittävät ovelle toimittaa ja eivät voi oven taakse jättää kerta en ole lupaa antanut?
Sama täällä, ei se ovelle jättäminen ole ainoa vaihtoehto. Kannattaa päivittää appi uusimpaan versioon josko olis jäänyt joko vanha versio missä tuo ei skulaa.Kyllä minulla ainakin tuohon on voinut valita sen viedään postin toimipaikkaan ovelle jättämisen sijaan ja hyvin ovat paketit tulleet kotiin asti.
No valveutunut kuluttaja toki ymmärtää että tällöin ne kulut on leivottu sisään hintoihin. Jollain amazonilla ja muilla Euroopan jättiläisillä on niin naurettavan hyvät neuvotteluvaltit lähetyskulujen suhteen volyyminsa takia, ettei kannata paljon verrata suomalaisiin ”pikkupuljuihin”.Pakko vielä todeta kun tuossa Amazonia ihmettelin, että kieltämättä kotimaiset verkkokaupat eivät ihan hirveästi pyri edistämään myyntiään esim ilmaisilla toimituksilla. Ulkomailla se on käytännössä ihan vakio joko tietyn ostosrajan ylittyessä tai sitten kampanjaluonteisesti, joissain paikoissa aina. Paljon herkemmin tulee tilattua heräteostos tai se pääostos kun ei tartte jäädä miettimään, että mitäs tähän vielä samoilla kuluilla ja sitten jää koko ostoskori herkästi.
Suomessa pikemminkin tulee penaltyä kun ostaisi enemmän ja pitäisikin maksaa enemmän postikuluja painon vuoksi. Ja paketti parhaimmillaankin postiin (ei tartte edes mainita Matkahuoltoa), ulkomailta käytännössä aina yritetään kantaa kotiin, toimitti sen UPS, DHL tai DPD.
Totta kai kulut otetaan asiakkailta sitten hinnassa mutta valitettavasti Suomi-hinta ei yleensä silti tunnu pärjäävän.No valveutunut kuluttaja toki ymmärtää että tällöin ne kulut on leivottu sisään hintoihin. Jollain amazonilla ja muilla Euroopan jättiläisillä on niin naurettavan hyvät neuvotteluvaltit lähetyskulujen suhteen volyyminsa takia, ettei kannata paljon verrata suomalaisiin ”pikkupuljuihin”.
Ensimmäiseen kysymykseen: Ei, mutta jos etämyynti räjähti alkuvuodesta käsiin, niin postilla on myös enemmän resursseja (rahaa) käytössä laajentaa näitä käytäntöjä. (puhutaan omalta osaltani Tampereen ydinkeskustasta)Siis onko se Postin vika, että etämyynti räjähti käsiin alkuvuodesta? Jos siellä on vaikka 40 laatikon smartpost automaatti, niin sinne voi viedä max 40 lähetystä postikierroksella. Jos osa aikaisemmista on vielä noutamatta, niin, muut valuu eri toimipaikkaan.
Ei ainakaan oletuksena näin. En todellakaan halua jäädä odottelemaan paketteja turhia päiviä että se menisi johonkin tiettyyn automaattiin vaan haluan sen itselleni niin nopeasti kuin mahdollista.Sekä, miksi vitussa ei ole vaihtoehtoa edes että toimittaa automaattiin seuraavana päivänä?
Ei näy ainakaan minulla tuollaista.Onko Amazoniin tullu joku uusi toiminto, oli pompsahtanu joku outo juttu vaihtoehtoiseksi osoitteeksi. Nappasin varulta luottokortin pois amazon tilitä.
Se tulee kun klikkaa tarjoussivuston tuote linkkiä, huomasin myöhemmin sen.Ei näy ainakaan minulla tuollaista.
Hyvä, että homma kuitenkin selvisi!Se tulee kun klikkaa tarjoussivuston tuote linkkiä, huomasin myöhemmin sen.
Jos etsit tästä ketjusta, niin tuo on ihan tavallinen tilanne. Jollakin sopivalla toimitustavalla (saksan posti) se handover saksan posti -> suomen posti aiheuttaa tuollaisen. Mutta seurata voi koodilla suomen postin sivuilta.Ensimmäistä kertaa tuli Saksan Amzonista tällainen ilmoitus.
Noh tilasin tuotteen uudelleen ja nyt kuitenkin Posti ilmoitti että 1. kerralla tilattu tuote on myös tulossa ( tai ainakin jotain on tulossa joka on samanpainoinen kuin uudelleen tilattu tuote ). Kortilta on laskutettu kahteen kertaan. Tuleeko tuote, palautuuko rahat vai mitä? Mietin tässä, että mitä jos rahat palautuu ja tuote tulee kahteen kertaan. Taitaa olle epätodennäköisin skenaario.
Ensimmäistä kertaa tuli Saksan Amzonista tällainen ilmoitus.
Noh tilasin tuotteen uudelleen ja nyt kuitenkin Posti ilmoitti että 1. kerralla tilattu tuote on myös tulossa ( tai ainakin jotain on tulossa joka on samanpainoinen kuin uudelleen tilattu tuote ). Kortilta on laskutettu kahteen kertaan. Tuleeko tuote, palautuuko rahat vai mitä? Mietin tässä, että mitä jos rahat palautuu ja tuote tulee kahteen kertaan. Taitaa olle epätodennäköisin skenaario.
Edit. Taitaa ollakin kyse siitä että posti on saanut 1. paketista ilmoituksen, jolloin tulkitsin että se on tulossa. Tarkempia vaiheita ei lähetykselle ole, joten on tainnut mennä takaisin lähettäjälle.
Itselle tuli sama ilmoitus ja seurannassa näkyy näin:Jos etsit tästä ketjusta, niin tuo on ihan tavallinen tilanne. Jollakin sopivalla toimitustavalla (saksan posti) se handover saksan posti -> suomen posti aiheuttaa tuollaisen. Mutta seurata voi koodilla suomen postin sivuilta.
Ei tule rahoja takaisin etkä voita mitään. Pelkästään häviät kun saat nyt arpoa mitä teet toisen tilauksen kanssa.