Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä kun useammat on valittaneet Postin kautta läheteystiä Amazon tilauksista niin itse sain tänään 26.12. lähetetyn paketin. Paketissa oli korvaavat muistit kun alkuperäisessä kitissä toinen muistikampa oli rikki. Amazonin oma toimitusaika oli alkujaan 2-10. päivä mutta lähetyksen yhteydessä se muutettiin 8. päiväksi eli suhteellisen nopeasti tuli vaikka tilauksen jälkeen oli heti joulupyhiä ja uusi vuosi.

Postin palveluna oli "Posti Pikkupaketti" joka itselleni oli täysin uusi tuttavuus. Ilmeisesti tarkoitettu "paketeille" jotka sopivat oikeasti kirjeluukkuun tai -laatikkoon. Seurantakin niissä oli, tosin mitään kuittausta ei minulta kysytty kun se tuli suoraan normaalin postin mukana. Seurannan mukaan saapui Helsingin ulkomaanterminaaliin 30.12. aamuyöllä.

Nyt vielä pitää arpoa, että käytänkö samaa pahvikirjekuorta ja kirjattua kirjettä rikkinäisen muistikitin palautukseen vai pelaanko varman päälle ja kaivan jostakin pienehkön pahvilootan. Jotenkin näin lähettäjänä aina mietitttyää miten kovaa käsittelyä kirjeenä lähetetyt tavarat saavat kuljetuksen aikana. :)
 
25.12 tilattu eikä vieläkään ole tullut 'Dispatched' tilaa. Yleensä on parissa päivässä jo laitettu tulemaan.

Onko muilla minkälainen tilanne tilauksilla jotka on näin pyhien aikaan tehty?
 
25.12 tilattu eikä vieläkään ole tullut 'Dispatched' tilaa. Yleensä on parissa päivässä jo laitettu tulemaan.

Onko muilla minkälainen tilanne tilauksilla jotka on näin pyhien aikaan tehty?

Toista viikkoa odottanut lähetystä, mutta näin se Amazonilla menee yleensä. Tilauksen tiedoista voi katsoa arvioidun toimitusajan joka on se ainoa merkitsevä mistä pitävät kiinni. Joskus arvio menee parin viikon päähän kuten nyt kävi ja sillä mennään vaikka se voi tarkoittaa, että tilaus seisoo ensin pari viikkoa ensin Amazonilla ja sitten päivässä lähettävät ja toimittavat perille. Toisinaan lähettävät heti, mutta paketilla kestää toista viikkoa saapua Suomeen.
 
Onko jotain suomen ohjeita tuohon Amazoniin palauttamiseen?

Postin kautta lähettäessä vaatii esim Emailia ja Puhelinnumeroa, että miten tuon voi hoitaa?

Myöskin postin täti ei ymmärtänyt mitään kun koitin selittää että minne tahtoisin paketin lähettää, joten tyydyin vain nappaamaan paketin kainaloon ja poistumaan kys. rakennuksesta.
 
Netin kautta jos pakettia lähettää niin vaatii tosiaan sen puhelinnumeron ja emailin, mutta jos myymälään menet ei niin tartte. Jossakin ketjun uumenissa joku taisikin laittaa jonkun puhelinnumeron.

Riippuen paketin koosta voi mennä esim. pika- tai maksikirjeenä jolloin se Amazonin tulostettava osoitelappu käy ongelmitta. Isommat sitten pakettina johon Posti kai tulostaa oman osoitelapun.

Eli ihan normaalina kirjeena tai pakettina ulkomaille. Ei ole mitään erillistä Amazon-palautusta Postissa.
 
Netin kautta jos pakettia lähettää niin vaatii tosiaan sen puhelinnumeron ja emailin, mutta jos myymälään menet ei niin tartte. Jossakin ketjun uumenissa joku taisikin laittaa jonkun puhelinnumeron.

Riippuen paketin koosta voi mennä esim. pika- tai maksikirjeenä jolloin se Amazonin tulostettava osoitelappu käy ongelmitta. Isommat sitten pakettina johon Posti kai tulostaa oman osoitelapun.

Eli ihan normaalina kirjeena tai pakettina ulkomaille. Ei ole mitään erillistä Amazon-palautusta Postissa.

Jooh, pitänee käydä konttorilla uusiksi ja kirjoittaa itse se osoite siihen tädin laitteeseen.
 
Onko tuo alkuperäinen pakkauslista pakollinen Amazonin palautuksissa? Itse olen nähtävästi onnistunut hukkaamaan sen ja pitäisi palautella muisteja sinne... Ohjeissa sanotaan, että "Please include the original packing slip and write the reason for your return on the packing slip."

Ainakin itsestäni tuo tuntuu vähän turhalta kun kuitenkin mukana tulee muita lappuja ja viivakoodeja joiden mukaan palautus luultavasti menee.

Muistaakseni viimeisten parin paketin mukana ei ole tullut mitään pakkauslistaa. Vain itse tuote paketissa. Lähde amazon.de.
 
Itselläkään ei tullut Amazon.de:ltä pakkauslistaa.
Laitoin juuri paketin takaisinpäin ja tuohon emailiin viestiä kuitin ja muiden informaatioiden kanssa (order ID), toivottavasti hyvittävät.

Hintaa paketille tuli 30€
 
Itselläkään ei tullut Amazon.de:ltä pakkauslistaa.
Laitoin juuri paketin takaisinpäin ja tuohon emailiin viestiä kuitin ja muiden informaatioiden kanssa (order ID), toivottavasti hyvittävät.

Hintaa paketille tuli 30€

Onko tuonne joku yleisemail johon voi ottaa yhteyttä ilman noita valmiita topicceja?
 
Onkos muut huomanneet että nyt vuoden vaihteen jälkeen monessa tavarassa onkin "This item does not ship to finland". Selailin vanhoja tilauksia viimevuodelta läpi ja noin 8/10 tuotesivuilla lukee nyt tuo.
Kyseessä siis amazon.de, enkä pikaisen googlettelun perusteella löytänyt syytä tälle ilmiölle.
 
Jos niissä on myyjinä joku muu kuin amazon, niin onkohan tullu se 50k viime vuonna täyteen jonka jälkeen pitäis maksaa alvit suomeen. Kun huomaavat että se on ns. turhaa työtä ja toimeen tulee ilman suomeen myyntiäkin niin blokkaavat mokoman mahdollisuuden.
 
Tästä innostuneena katsoin omaakin historiaa läpi, muutama edelleen myynnissä olevan tuote oli nyt does not ship to finland, kaikki olivat jotain pienempiä myyjiä. Amazonin myymät tuotteet oli kaikki edelleen saatavilla.
 
Monesti on tullut Saksan Amazonilta ostettua sellainen tuote, joka ei enää tavaran vastaanoton jälkeen olekaan saatavilla Suomeen toimitettuna. En ole varma onko ollut Amazonin vai jonkun muun myymiä tuotteita.
 
Näyttäis kaikki aikaisemmin tilaamani "sold by X and fulfilled by Amazon"-tuotteet muuttuneet does not ship to finland.
Ja itseasiassa pari samaa tuotetta mitä oli kahdelta eri myyjältä ostoskorissa odottelemassa, huomasin toisen noin viikko sitten muuttunut does not ship to finland. Ja toista katselin eilen ja vielä silloin en ainakaan huomannut does not ship to finland -tekstiä, mutta nyt siihenkin se ilmestynyt.
Näemmä myös sama käynyt parille amazon warehouse tuotteelle, jotka olleet ostoskorissa odottelemassa.
 
Itse huomasin saman, mutta tuo "This item does not ship to Finland." näyttää olevan virheellinen kun ihan hyvin sain tehtyä tilauksen Suomeen.

Olen aiemminkin törmännyt yksittäisiin tapauksiin jossa tilaus onnistuu vaikka lukee "does not ship", mutta nyt on ilmestynyt jostain syystä ~kaikkiin FBA-tuotteisiin jotka eivät ole Amazonin myymiä.
 
Vuoden vaihteessa amazon myös nosti hintoja n 10% ainakin tuotteilla jota olen seurannu.
Mutta näinhän on tehneet myös kotimaiset kaupat.

Monesti on tullut Saksan Amazonilta ostettua sellainen tuote, joka ei enää tavaran vastaanoton jälkeen olekaan saatavilla Suomeen toimitettuna. En ole varma onko ollut Amazonin vai jonkun muun myymiä tuotteita.
Usein tarjoushaukat ostaa halvempia tuotteita joita vain muutamia kappaleita ja kestää aikansa että Amazonille tulee uutta. Sillä välin ostettavana vain muiden myymiä tuotteita.
Tuolloin ostoskorissa vaihtuu toisen myymäksi, mutta ei vaihdu enää takaisin amazonin myymäksi ennen kuin poistaa tuotteen ja lisää uudelleen koriin.
Jos ostoskoria ei käy silloin katsomassa kun tuote loppu, muutosta ei todennäköisti tule.
 
Viimeksi muokattu:
Monesti on tullut Saksan Amazonilta ostettua sellainen tuote, joka ei enää tavaran vastaanoton jälkeen olekaan saatavilla Suomeen toimitettuna. En ole varma onko ollut Amazonin vai jonkun muun myymiä tuotteita.

Kävi samoin mulle, tilasin kun luki toimitetaan Suomeen ja nyt lähdin tarkasteleen tuotetta niin "
This item does not ship to Finland."
Tuo palautteen antaminen tuotteeen oudosta toiminnasta tapahtuu mihin osoitteeseen?
 
Laitoin support requestin ja sitten tuli vastauksena tuo meili jota tässäkin ketjussa on laiteltu "
impressum@amazon.de"

Tuli juuri tänään viestiä että 29€ postituskulut paketille on laitettu tulemaan heidän päästä visalle :)

Siis tuote, lamppu, sammui pian täyteen latauksen jälkeen ja nyt pitäs antaa palautetta. Voitteko neuvoa mikä on oikea osoite? Kun lähtee tilatusta tuottesta eteenpäin palautteessa ainut vaihtoehto on tehdä refund suoraan eikö tässä ole mitään tuotetukee jonka kautta voisi ensin keskustella ennen palautusta?
 
Viimeksi muokattu:
Jos tuotteessa on vikaa pitääkö silti 14pv (tapauksessani 30pv) sisällä palauttaa ostamisesta ( kiirettä pitää jos tuote on 10pvn sisällä itsellä) ja joutuuko maksamaan itse lähetyskulut?
 
Viimeksi muokattu:
Jos tuotteessa on vikaa pitääkö silti 14pv (tapauksessani 30pv) sisällä palauttaa ostamisesta ( kiirettä pitää jos tuote on 10pvn sisällä itsellä) ja joutuuko maksamaan itse lähetyskulut?

Itse joutuu lähetyskulut maksamaan, toki Amazon maksaa ne takaisin kun laitat maksutositteesta kuvaa tuohon meiliin jonka mainitsin ylhäällä.

Avaat refundin Amazonin sivulta, jolloin saat informaatiot minne paketti pitää postittaa ja sitten toimit sen mukaan, kerkeät vielä ihan hyvin.
 
Jos tuotteessa on vikaa pitääkö silti 14pv (tapauksessani 30pv) sisällä palauttaa ostamisesta ( kiirettä pitää jos tuote on 10pvn sisällä itsellä) ja joutuuko maksamaan itse lähetyskulut?

Kyllä tuo aika starttaa siitä päivästä kun olet saanut paketin käsiisi eli noutopäivästä eikä siitä milloin olet tilauksen tehnyt.

@SKYTRiXSHA mainitsikin jo lähetyksen maksusta ja Amazonin sen palauttamisesta. Itsellä ei ole kuin hyviä kokemuksia tästä. Chatin kautta en olisi paljon parempaa asiakaspalvelua voinut saada ja kaikki onnistui nopeasti. Yllätyin ihan kuinka nopeasti sieltä lähetettiin omassa tapauksessani jo korvaava tuote tulemaan.
 
Jep, Amazonin aspassa kontakti on aina vain yhden hiirenklikkauksen päässä, ja ne jopa niin halutessasi soittavat sulle puhelimitse muutaman minuutin sisällä ja saat jutella ihmisen kanssa. Ei tarvi maksaa soittelemisesta, ja niillä on sun tili- ja tilaustiedot esillä heti kun soittavat.

Eli kannattaa @bb12 aloittaa sieltä tilaussivulta Amazonia asiasta lähestyminen.
 
Kun sivulla lukee "Eligible for return until..." (päivä perässä) niin tarkoittaako tuo, että sivulta voi laittaa tuohon mennessä prosessin päälle vai että pitääkö paketti todella olla Amazonilla perillä mainittuun päivään mennessä saadakseen postikulut korvatuksi?
 
Kun sivulla lukee "Eligible for return until..." (päivä perässä) niin tarkoittaako tuo, että sivulta voi laittaa tuohon mennessä prosessin päälle vai että pitääkö paketti todella olla Amazonilla perillä mainittuun päivään mennessä saadakseen postikulut korvatuksi?
Prosessi päälle tuohon mennessä.
 
Aloin jo epäileemaan että saanko tuoteen (posti ja UPS viestivät lähetyksestä) palautettua takaisin asti kaikkine koodeineen. Mutta vastaus mailiini lohdutti, aloin vaan pohtimaan että eikös tämä ole selvää tekstiä: palauttaa ei tarvii ja rahat tulee (tuli, katso alinna) tilille eikä mitään tarvitse tehdä enää enempiä, vaikkakin eka lauseessa on vähän ristiriitaa että lähetäpä takaisin..:

"
**As I have checked that the item is not working any more, so you can send the item back to us but as I can see that you are our honest customer till xxxx. So we will do exception in this case.**

Your satisfaction is very important to us, so I don't want to keep you waiting longer.

I have noted in your customer account that there is no need to return it. Please keep the item or, if it is no longer usable, dispose of it appropriately.

****For your further help, I have just issued a refund of xx,xx EUR for your order ( ).****

The amount will be credited to the payment method chosen in the order.

You'll receive another e-mail confirming the refund.

You don't need to do anything else at present. Depending on the payment method selected, the refund will be shown on your bank or credit card account.

...

"
No, tarkistin just tilin ja palautus tullut, hienoa nopeaa toimintaa eilisen viesteilyn jälkeen. Tosin tulipa mieleen että onko tämä ensimmäinen ja viimeinen kerta kun toimitaaa näin kun puhuttiin poikkeuksesta. En lukenut amazonin sivuja tarkemmin mutta tuntuisi että viallisen tuotteen ollessä kyseessä oli sitten seller mikä tahansa onnistuu. rahat takaisin + tuote saksaan tai joku muu toimenpide.
Jatkossa kyllä viisastun ja tilaan amazonin oman varaston kamoja.
 
Viimeksi muokattu:
Aloin jo epäileemaan että saanko tuoteen (posti ja UPS viestivät lähetyksestä) palautettua takaisin asti kaikkine koodeineen. Mutta vastaus mailiini lohdutti, aloin vaan pohtimaan että eikös tämä ole selvää tekstiä: palauttaa ei tarvii ja rahat tulee (tuli, katso alinna) tilille eikä mitään tarvitse tehdä enää enempiä, vaikkakin eka lauseessa on vähän ristiriitaa että lähetäpä takaisin..:

"
**As I have checked that the item is not working any more, so you can send the item back to us but as I can see that you are our honest customer till xxxx. So we will do exception in this case.**

Your satisfaction is very important to us, so I don't want to keep you waiting longer.

I have noted in your customer account that there is no need to return it. Please keep the item or, if it is no longer usable, dispose of it appropriately.

****For your further help, I have just issued a refund of xx,xx EUR for your order ( ).****

The amount will be credited to the payment method chosen in the order.

You'll receive another e-mail confirming the refund.

You don't need to do anything else at present. Depending on the payment method selected, the refund will be shown on your bank or credit card account.

...

"
No, tarkistin just tilin ja palautus tullut, hienoa nopeaa toimintaa eilisen viesteilyn jälkeen. Tosin tulipa mieleen että onko tämä ensimmäinen ja viimeinen kerta kun toimitaaa näin kun puhuttiin poikkeuksesta. En lukenut amazonin sivuja tarkemmin mutta tuntuisi että viallisen tuotteen ollessä kyseessä oli sitten seller mikä tahansa onnistuu. rahat takaisin + tuote saksaan tai joku muu toimenpide.
Jatkossa kyllä viisastun ja tilaan amazonin oman varaston kamoja.
Kyllä tuo on ihan selvä homma, saat rahat takaisin sekä pitää tuotteen. Amazonille on tärkeää että asiakas on tyytyväinen.
Itse juuri palautin Amazoniin 1,5v sitten ostetun tuotteen johon tuli vikaa, sain täyden ostosumman takaisin sekä palautuskulut siihen päälle. Toki piti palauttaa koska tuotteen hinta oli lähemmäs 200€.
 
Onkos vuoden vaihteen jälkeen tullut mitään uusia maksuja tai vastaavia?.Jos nyt tilaa esim jonku 200€ laitteen ilmaisilla postikustannuksilla eu alueelta niin se maksaa sitten sen 200€ eikä siihen tule mitään muita maksuja tyyliin korkeampi alv tai jotain postin lisiä tms?.
 
Onkos vuoden vaihteen jälkeen tullut mitään uusia maksuja tai vastaavia?.Jos nyt tilaa esim jonku 200€ laitteen ilmaisilla postikustannuksilla eu alueelta niin se maksaa sitten sen 200€ eikä siihen tule mitään muita maksuja tyyliin korkeampi alv tai jotain postin lisiä tms?.

Ainakin Saksan amazonista tulee alv erotus, esim. kun eilen tilasin 72,80€ kengät ( https://www.amazon.de/dp/B01HFAD5BI/ ) hinta oli kotiin toimitettuna (ilman posteja) sen EUR 75,86.
 
Maksaako toi kiireellinen toimitus jotain extraa?.

Tuolla on vat laskuri.Eli tuotteen oikean hinnan ilman arvonlisäveroa saa kun laittaa amazonin hinnan "Price including VAT" kohtaan ja sitten vaan siitä se summa suomen vat laskuriin.Saksan vat on 19% ja suomen 24%.Amazon on muuten käsittääkseni tulossa ihan lähiaikoina pohjoismaihin(ruotsiin).Ovat ilmeisesti tehneet jo sopimuksen postnordean kanssa ja varastoja tulee ainakin ruotsiin.

Finnish VAT calculator - VATCalculator.eu
 
Viimeksi muokattu:
Maksaako toi kiireellinen toimitus jotain extraa?.

Maksaa, siinä on ns. normaali ja kiireellinen vaihtoehtoinen ja normaali on aina halvempi, mikäli tuote päälle 39€ (ja kuuluu ilmaisen postin piiriin) se toimitetaan ilmaiseksi, muuten tietysti normaali maksu (eli kiireellinen maksaa aina saman verran, normaali voi olla myös ilmainen tuotteesta riippuen).
 
Maksaa, siinä on ns. normaali ja kiireellinen vaihtoehtoinen ja normaali on aina halvempi, mikäli tuote päälle 39€ (ja kuuluu ilmaisen postin piiriin) se toimitetaan ilmaiseksi, muuten tietysti normaali maksu (eli kiireellinen maksaa aina saman verran, normaali voi olla myös ilmainen tuotteesta riippuen).
Amazon.com Help: Shipping Rates to Europe

Tuolla on noi hinnat,aika kallista jos ei olisi ilmainen toimitus.

/edit
Saksan amazonista suomeen
Amazon.de Hilfe: Internationale Lieferung - Versandkosten und Lieferzeiten
Finland
Shipping Option Item Delivery Rates**
Standard Delivery
(5-7 working days)

music, DVD, software, video games (excl. consoles)
€7.49 per delivery

free delivery for orders of €39.00 and above

Standard Delivery
(5-7 working days)

all other items*

€9.49 per delivery

free delivery for orders of €39.00 and above

Express Delivery
(2-4 working days)

all items eligible for "Express Delivery"

€13.99 per delivery
*Some items cannot be delivered at these rates due to item properties that
require heightened delivery expenditure. Information for delivery rates on these items can be found on the item's product detail page.

**In some cases items from different orders will be combined into a single delivery. Further information can be found on our help page regarding combining multiple orders into single deliveries.

Delivery rates include applicable sales tax.
:D
 
Viimeksi muokattu:
Amazon.com Help: Shipping Rates to Europe

Tuolla on noi hinnat,aika kallista jos ei olisi ilmainen toimitus.

Kannattaa katsoa ihan amazon.de tai amazon.co.uk (tai italia, ranska tms eli EU:n alueelta). Tuolta jenkeistä jos tilaa voi helpommin tulla myös tullattavaa / kestää aika pitkään tavaran liikkuminen. Hieman sama kuin esim. täältä tilaten ( https://www.amazon.co.jp/?language=en_US ) kyllä saa jotain kamaa mitä ei muualla oikein myydä (esim. oma Kindleni minkä voitin arvonnasta on alunperin Japanin myyntiä mitä ei toimitettu virallisesti Japanin ulkopuolelle Amazon Kindle Manga Model Review ) mutta noissa monesti ongelmana tulli...
 
Viimeksi muokattu:
Ovat ilmeisesti tehneet jo sopimuksen postnordean kanssa
Tuo ei paljoa tarkoita, onhan niillä sopimus Postinkin kanssa ja se vain tarkoittaa että Posti toimittaa Amazonin Euroopasta tulevia paketteja.
ja varastoja tulee ainakin ruotsiin.
Kyseiset artikkelit minusta sekoittivat Amazonin datakeskukset ja varastot keskenään.

Veikkaan että amazon.de:een todnäk. lähiaikoina tulee ruotsinkielinen käännös, varastoja tuskin tulee muutamaan vuoteen. Voin toki olla väärässäkin.
 
amazon.de tilausta aloin kasaamaan niin suurimmassa osassa tuotteista sanoo "does not ship to finland". Myös amazonin myymissä tuotteissa..
EDIT: Tilaus onnistui kuitenkin. Ärsyttävä tehdä tilausta, kun osassa se pitää paikkaansa ja osassa taas ei.
 
Viimeksi muokattu:
Minulla tulee myös tuota "does not ship to Finland"-ilmoitusta käytännössä kaikilla tuotteilla niin brittien kuin saksalaisten Amazonissa. Jokin härö vai onkohan jokin toimintojen uudelleen järjestely käynnissä?
 
Minulla tulee myös tuota "does not ship to Finland"-ilmoitusta käytännössä kaikilla tuotteilla niin brittien kuin saksalaisten Amazonissa. Jokin härö vai onkohan jokin toimintojen uudelleen järjestely käynnissä?

Toivoisin häröä mutta kieltämättä mielessä kävi myös, josko meinaavat lopettaa fullfilled by Amazon toimijoiden toimitukset Suomeen..
 
Tilasin sunnuntaina amazon.co.uk puolelta tavaraa ja kaikessa fullfilled by Amazon (FBA) kamassa lukee This item does not ship to Finland. Samat tavarat ja sama homma myös amazon.de puolella. Vielä syksyllä tuolta sai kahdessa päivässä express deliveryllä tavarat jos tuote oli FBA. Tilauksen sai nyt tehtyä vaikka kaikki (23 eri tuotetta) oli This item does not ship to Finland. Yhden kaapelin kohdalla tuli ilmoitus, että tuotetta ei voida toimittaa annettuun osoitteeseen mutta tilaus meni läpi kun sen poisti listalta. Nyt tuota express deliveryä ei voinut valita ollenkaan ja toimitusaika näyttäis olevan kahden päivän sijaan kaksi viikkoa... Pari päivää on jo mennyt ja tilaus ei ole vielä edes liikahtanut, joten katsotaan miten käy.

Lähes kaikki tuotteet joita olen katsonut on FBA, joten jos tuo ei korjaudu niin tuskin tulee tilattua tuolta enää mitään. Voisi kai liittyä brexittiin tammikuun lopussa, mutta miksi se sitten koskisi myös saksan kauppaa? Sama varasto?
 
Tilasin sunnuntaina amazon.co.uk puolelta tavaraa ja kaikessa fullfilled by Amazon (FBA) kamassa lukee This item does not ship to Finland. Samat tavarat ja sama homma myös amazon.de puolella. Vielä syksyllä tuolta sai kahdessa päivässä express deliveryllä tavarat jos tuote oli FBA. Tilauksen sai nyt tehtyä vaikka kaikki (23 eri tuotetta) oli This item does not ship to Finland. Yhden kaapelin kohdalla tuli ilmoitus, että tuotetta ei voida toimittaa annettuun osoitteeseen mutta tilaus meni läpi kun sen poisti listalta. Nyt tuota express deliveryä ei voinut valita ollenkaan ja toimitusaika näyttäis olevan kahden päivän sijaan kaksi viikkoa... Pari päivää on jo mennyt ja tilaus ei ole vielä edes liikahtanut, joten katsotaan miten käy.

Lähes kaikki tuotteet joita olen katsonut on FBA, joten jos tuo ei korjaudu niin tuskin tulee tilattua tuolta enää mitään. Voisi kai liittyä brexittiin tammikuun lopussa, mutta miksi se sitten koskisi myös saksan kauppaa? Sama varasto?

Oletko Prime-jäsen?
 
En. Olisiko se siitä kiinni? En ollut aiemminkaan ja pystyin tilaamaan pikana

Prime-jäsenillä on eri postitukset, minulla tuli kaikki postit nopeammin (ja osittain paremmilla postitusvaihdoilla) ihan ilmaiseksi, kun olin Prime-jäsen. Käytännössä ajattelin, että tämä sotki.

Nähtävästi se Prime-jäsenyys on aina kerran vuodessa ilmainen, niin täytyy tänä vuonna johonkin sopivaan kuukauteen pistää Primet.
 
Tilasin joulukuussa lähes samanlaisen tavaraläjän ja se tuli pikana, joten en usko että mikään noista tuotteista on syy.

Nyt kaikissa tuotteissa (myös amazonin omissa) lukee tuo not delivered to finland. Löysin yhden jossa tuota ei lue ja "Get it as soon as 17-20 Jan. when you choose Express Delivery at checkout.", mutta sen toimittaa joku muu kuin amazon. Nämä siis kirjautumatta amazoniin.

Jos amazon avaa suomeen oman kaupan lähiviikkoina...?
 
Tilasin joulukuussa lähes samanlaisen tavaraläjän ja se tuli pikana, joten en usko että mikään noista tuotteista on syy.
Itse uskon yhä että jokin tuote on se syy, Amazon ja myyjät muuttavat jatkuvasti tuotetietokannan tietoja.
Vaihtoehtoisesti osoitteella voi olla vaikutusta, jos Amazon tulkitsee sen jostain syystä postilokero-osoitteeksi.

Jos haluat testata, lisää yksittäin samoja tuotteita ostoskoriin ja mene checkoutiin katsomaan onko Express saatavilla vai ei.

Ja kuten yllä sanottiin, "not delivered to Finland" on bugi käyttöliittymässä joka ei vaikuta toimitukseen.
 
Itse uskon yhä että jokin tuote on se syy, Amazon ja myyjät muuttavat jatkuvasti tuotetietokannan tietoja.
Vaihtoehtoisesti osoitteella voi olla vaikutusta, jos Amazon tulkitsee sen jostain syystä postilokero-osoitteeksi.

Jos haluat testata, lisää yksittäin samoja tuotteita ostoskoriin ja mene checkoutiin katsomaan onko Express saatavilla vai ei.

Ja kuten yllä sanottiin, "not delivered to Finland" on bugi käyttöliittymässä joka ei vaikuta toimitukseen.

Olet aivan oikeassa. Kokeilin jokaisella tuotteella erikseen "buy now" ja kaikkien muiden paitsi yhden kohdalla tuo Expedited Delivery oli vaihtoehtona. Tilaus kuitenkin lähti juuri, joten en sitä enää lähde perumaan. Pitäisi saapua ensiviikolla, pikana olisi tullut torstaiksi. Ongelmatuote oli tämä elegoon 2,8" kosketusnäyttö:

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01EUVJYME/
 
Tilasin joulukuussa lähes samanlaisen tavaraläjän ja se tuli pikana, joten en usko että mikään noista tuotteista on syy.

Nyt kaikissa tuotteissa (myös amazonin omissa) lukee tuo not delivered to finland. Löysin yhden jossa tuota ei lue ja "Get it as soon as 17-20 Jan. when you choose Express Delivery at checkout.", mutta sen toimittaa joku muu kuin amazon. Nämä siis kirjautumatta amazoniin.

Jos amazon avaa suomeen oman kaupan lähiviikkoina...?
Se käsittääkseni avaa ruotsiin mutta suomeenkin tulee jotain varastoja.Ilmeisesti 2020 Q1 avautuu skandinavian amazon.Jos olet prime jäsen niin saako ton "express deliveryn" ilmaiseksi?.Jos/kun toi skandinavian amazon tulee niin joku verkkokauppa ja muut on kyllä niin kusessa kun eivät pysty kilpailemaan hinnalla ja paketien toimitusaika on suunnilleen sama.
 
Se käsittääkseni avaa ruotsiin mutta suomeenkin tulee jotain varastoja.Ilmeisesti 2020 Q1 avautuu skandinavian amazon.

Mistä tämä tieto mahtaa olla peräisin? Mitään virallista tietoa ei ainakaan Amazonin puolelta ole asiasta vielä näkynyt...
 
Mistä tämä tieto mahtaa olla peräisin? Mitään virallista tietoa ei ainakaan Amazonin puolelta ole asiasta vielä näkynyt...
Kauppalehdessä on maksullinen artikkeli tosta.Se mistä ne tavarat sitten tulee onkin sitten eri asia mutta kauppa todennäköisesti vilkastuu sen takia kun sivut on suomeksi,hinnat on suomen hintoja ja jos postimaksut on vielä ilmaisia samalla tavalla kuin ne on saksan amazonissa.
Amazon avaa ensi vuonna pohjoismaiset verkkosivut – nämä asiat suomalaisten kauppiaiden pitää ottaa huomioon
 
Kauppalehdessä on maksullinen artikkeli tosta.Se mistä ne tavarat sitten tulee onkin sitten eri asia mutta kauppa todennäköisesti vilkastuu sen takia kun sivut on suomeksi,hinnat on suomen hintoja ja jos postimaksut on vielä ilmaisia samalla tavalla kuin ne on saksan amazonissa.
Amazon avaa ensi vuonna pohjoismaiset verkkosivut – nämä asiat suomalaisten kauppiaiden pitää ottaa huomioon

Tuon artikkelin ”ensi vuoden alussa” ei ole virallinen tieto Amazonilta, vaan entisen työntekijän ja nykyisen Commerce 8 -nimisen yhtiön konsultin Emma Zetheliuksen henkilökohtainen veikkaus..

Ehkä se on syy siihen miksi tätä lokakuista ”uutista” Amazonin pohjoismaiden avauksesta ei ole rummutettu laajemmin kuin kolmessa saman konsernin omistamassa lehdessä ja sivulauseessa noteerattu YLEssä...
 
Tuon artikkelin ”ensi vuoden alussa” ei ole virallinen tieto Amazonilta, vaan entisen työntekijän ja nykyisen Commerce 8 -nimisen yhtiön konsultin Emma Zetheliuksen henkilökohtainen veikkaus..

Ehkä se on syy siihen miksi tätä lokakuista ”uutista” Amazonin pohjoismaiden avauksesta ei ole rummutettu laajemmin kuin kolmessa saman konsernin omistamassa lehdessä ja sivulauseessa noteerattu YLEssä...
Kyllä se sieltä jossain vaiheessa tulee,todennäköisesti tänä vuonna.Pohjoismaat sekä baltian maat taitaa olla tarpeeksi suuri markkina-alue etteikö noilla olisi suunnitelmissa tehdä "oma" amazon sille.:kahvi:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 566
Viestejä
4 477 222
Jäsenet
73 957
Uusin jäsen
helzinki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom