Amazon tilaaminen

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 088
Tulipa tuossa mieleen, jonkun verran tullut tilattua tavaraa Amazon.de:stä ja tuo 39€ / ilmaiset postit raja tiedossa.

Ihan täysin ei ole auennut miten tuo toimii käytännössä, jos viskot tavaraa ostoskoriin (esim jotain muutamien eurojen arvoista) ja keräilet niitä sinne niin tuleeko ilmoitus johonkin jos ostoskorissa olevat tavarat ei sisälly tämän 39€ ilmaisen postin luokkaan. "Prime" raksin koitan aina laittaa kun tavaraa haen, mutta tuokaan ei ole mielestäni aina varmistanut sitä että postit olisi 0€ tuon rajat ylittymisen jälkeen.
Visko sinne koriin vain Sold tai Fullfilled by Amazon tuotteita ja sieltä ostoskorista näet sitten ne tiedot paljonko on posteja tulossa.
 
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
82
Jos tilaan Samsung Galaxy s10+ puhelimen amazon.de sivuston kautta mikä on sold by amazon. Onko puhelin ihan samalaite kun ostaisi täältä Suomesta, eli löytyy Suomen kieli puhelimesta / tulee päivitykset jne? Onko tässä mitään miinus puolia verrattuna että ostaisi Suomesta? Kiitos erittäin paljon vastauksesta!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Tässä on Ranskan Amazonin kanssa aikamoinen kauhutarina menossa.

Ostan tuotteen, toimitusaika oli normaalia pidempi (melkein 2kk), tuotteen saapuessa pistän tuotteen myyntiin.
Myyn sen toiselle henkilölle, yksityishenkilölle yksityishenkilönä.

Menee reilusti yli viikko kaupoista kun uusi myyjä sanoo, että laitteen kanssa on ongelmia. Öö.. okei, ei mulla ole enää laitteen kanssa mitään tekemistä, annoin kuitin yms tarvittavat, mutta autetaan nyt. Pistän valmistajan numeroita jotka jokainen itsekin googlesta löytää.
Tämän yhteydenoton jälkeen valmistaja väittää uuden omistajan mukaan ettei voi lähettää uutta laitetta vaan tehdaskorjatun tuotteen, johon en usko. Uusi omistaja ei halua tehdaskorjattua. Kyllä uuden tuotteen saa jos vaan eskaloi 1. tasosta eteenpäin, mutta ilmeisesti uusi ostaja tätä ei tee.

Sitten valmistaja pyytää ottamaan yhteyttä myyjään eli Amazoniin. Lupaan kysyä Amazonilta asiaa koska uusi omistaja ei tulostamani kuitin kanssa päässyt kuulemma eteenpäin.
Kyselen chatissa ja eka tulee lopetukset 4 kertaa kun eivät palvele englanniksi. Sitten tulee info että laita mailia tiettyn osoitteeseen.
Ainoa intressi ja kysymys Amazonille on miten he ja uusi myyjä voivat jatkaa?

Saan vastauksen mailiin jossa kysytään mitä haluan tehdä; uusi laite vai rahojen palautus. No uusi laite, mutta voitteko jatkaa uuden ostajan kanssa koska en ole enää tuotteen omistaja?

Sitten Amazon tyrkyttää edelleen rahojen palautusta, kieltäydyn, sanoin etten halua mitään rahoja takaisin. Ja voitteko jatkaa jo uuden omistajan kanssa - edelleen mun on turha olla välikätenä? Ja edelleen ehdotetaan rahojen palautusta, sanon, että teillä on velvollisuus korjata tai toimittaa uusi laite, rahoja en takaisin hyväksy -- eihän laite ole enää edes minun.

Pyydän uutta omistajaa olemaan yhteydessä itse Amazoniin, mutta homma pysähtyy kun tulostettu kuitti ei käy. No laitan kuitin sitten sähköisenä uudelle ostajalle.

Sitten tulee uudelta omistajalta viesti seuraavana päivänä, että Amazon palauttaa mulle rahat ja uusi omistaja pyytää rahojen palautusta hänelle. Siis häh? Minkä takia? Ei Amazonia kannata päästää kun koira veräjästä, heidän on korjattava tai toimitettava uusi tuote. Jos samaa mallia ei ole, niin parempi tai toisen valmistajan vastaava, mulle ihan sama, heidän (Amazon) ongelma. Ja tuotetta on varastossa eli Amazon yrittää viilata linssiin.

Ja kun minä en ole laitetta nähnyt ~1kk aikana en halua senttiäkään Amazonilta koska sen jälkeen he katsovat, että mun pitäisi palauttaa laite.

En mä voi ottaa vastuuta enää mistään joka ei ole ollut mun kontrollissa ~1kk aikana.

Amazonille pistän viestiä että laittakaa peli välittömästi poikki, en ole pyytänyt enkä hyväksynyt mitään rahojen palautusta ja mua ei voi "panttivangiksi" pistää -- olen jo kauan sitten myynyt tuotteen!

Ja he edelleen jatkavat vänkäämistä; palautusprosessia ei voi peruta. Sivuilla lukee että odottaa tuotteen palautusta. Ja että minä olen vastuussa tuotteen palautuksesta.

Huh, huh, Amazon siis toimii kolmannen osapuolen, uuden omistajan ohjeiden perusteella ja yksipuolisesti peruu meidän (minä-Amazon) tekemän kaupan. Viimeisin viestini heille on, että kertokaa missä mä olen pyytänyt ja hyväksynyt palautusprosessin.

Omalta kannaltanihan tässä on jo useampi ongelma:
  • Amazon toimii uuden omistajan pyynnön mukaan joka on varmaan jo jonkun pykälän mukaan laitonta. Ei voi olla oikein, että A ostaa tavaran firmalta X, myy sen henkilölle B, joka ottaa yhteyttä firmaan X, peruu kaupan A puolesta ja tämän jälkeen muka A olisi vastuussa X:lle tuotteen palautuksesta, vaikkei ole omistanut sitä enää kuukauteen
  • Yli viikko meni ennen kuin uusi ostaja otti yhteyttä, 10 päivää. Eri asia olisi jos heti olisi tullut viestiä, että laitteen kanssa ongelmia, mutta kyllä mä luulen ettei kovin moni ole suostuvainen siihen, että myyt esim. kannettavan, menee 10 pv ja sen jälkeen ostaja sanoo että öö tota tämä ei muuten enää anna kuvaa, pistäks rahat takas?
  • Ja tosiaan se fakta, että laite ei ole ollut enää minulla kuukauteen ja mun pitäisi nyt palauttaa jotain, johon ei ole mitään kontrollia ja mahdolliset väärinkäytöt jne olisi minun vastuulla. En hyväksy.
Tätä kirjoittaessa Amazonin asiakaspalvelu soitti, alkavat tajuta oman virheensä ja puhelimessa kysyi, voiko laittaa mulle sähköpostia ja vahvistaa, että he voivat laskuttaa palautettavan summan, eli periaatteessa peruvat palautusprosessin. Odotan tätä sähköpostia nyt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Tässä on Ranskan Amazonin kanssa aikamoinen kauhutarina menossa...
Ja kauhutarina vaan jatkuu.

Luvattu sähköposti tuli, ja siihen vielä mahdollisia tulevaisuuden ongelmia varten kirjoitin yhteenvedon puhelusta, ja että pyydätte nyt palautusprosessin perumista, yms ja annoin luvan laskuttaa.

Sitten kun summa oli veloitettu, laitan taas viestiä että nyt kun palautusprosessi on peruttu ja olette summan veloittaneet niin jatketaan tuotteen vaihtamisella.
Viestiä kirjoittaessa varmistin, että ostamani malli on varastossa, astetta parempi malli on varastossa ja pistin vielä maininnan, että voin kyllä valita vastaavaan tuotteen toiselta valmistajalta.

En tiedä ketkä siellä asiakaspalvelussa on töissä, mutta ihan järkyttävän luokatonta palvelua, seuraava vastaus meinaan oli, että hän voi vahvistaa että tuotteelle on pyydetty palautus ja se on suoritettu onnistuneesti, ja tästä syystä tuotevaihtoa ei voi tehdä.

Ei jumal... tässä suora copy-paste sähköpostista niin saatte vähän makua tästä viestittelyn laadusta: "And it's the reason why we can't createan new order as a remplacement to you."

Kyllä ihan oikeasti kannattaa miettiä, kannattaako säästää Amazonin kanssa kun tietää, että ongelmien ilmetessä on tällainen vääntö edessä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Tulipa tuossa mieleen, jonkun verran tullut tilattua tavaraa Amazon.de:stä ja tuo 39€ / ilmaiset postit raja tiedossa.

Ihan täysin ei ole auennut miten tuo toimii käytännössä, jos viskot tavaraa ostoskoriin (esim jotain muutamien eurojen arvoista) ja keräilet niitä sinne niin tuleeko ilmoitus johonkin jos ostoskorissa olevat tavarat ei sisälly tämän 39€ ilmaisen postin luokkaan. "Prime" raksin koitan aina laittaa kun tavaraa haen, mutta tuokaan ei ole mielestäni aina varmistanut sitä että postit olisi 0€ tuon rajat ylittymisen jälkeen.
Siinähän se lukee tuotesivulla aina suoraan että jos on "eligible for free delivery".
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Jos tilaan Samsung Galaxy s10+ puhelimen amazon.de sivuston kautta mikä on sold by amazon. Onko puhelin ihan samalaite kun ostaisi täältä Suomesta, eli löytyy Suomen kieli puhelimesta / tulee päivitykset jne? Onko tässä mitään miinus puolia verrattuna että ostaisi Suomesta? Kiitos erittäin paljon vastauksesta!
Todennäköisesti on täsmälleen sama EU-malli kuin mikä Suomessakin ja vaikkei Suomessa myytäisikään niin ei haittaa kunhan on EU-malli koska Euroopan sisällä verkoissa (taajuudet) ei ole käytännön eroa. Puhelimen kieli on käyttöjärjestelmän asia eli on suomi.

Minukseksi jää takuuhommat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 157
Ei jumal... tässä suora copy-paste sähköpostista niin saatte vähän makua tästä viestittelyn laadusta: "And it's the reason why we can't createan new order as a remplacement to you."

Kyllä ihan oikeasti kannattaa miettiä, kannattaako säästää Amazonin kanssa kun tietää, että ongelmien ilmetessä on tällainen vääntö edessä.
Tämä sama ongelma on käytännössä kaikissa verkkokaupoissa jossa asiakaspalvelu on ulkoistettu ties mihin. Siihen asti menee hyvin kun valikosta löytyy joku sopiva vaihtoehto, mutta jos on vähänkin jotain joka vaatisi jonkinlaista ajattelukykyä/vaivannäköä ei onnistu sitten millään. Suurin osa noista ei tunnu osaavan edes englantia, valitaan vain purkitettu vastaus. Onhan se tietysti ymmärrettävää että minimipalkalla ei mitään ylimääräistä viitsi tehdä.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Joo, Amazonin kautta onnistuu helposti tavalliset tuotepalautukset ja rahojenpalautukset yms. mutta kaikki muu on hyvin vaikeaa.

Itse en varmaan olisi ylläolevassa tapauksessa edes yrittänyt Amazonin kanssa asioida koska ongelmia siitä vain seuraa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
815
Mitenkäs, olisi paketti tulossa josta tiedän jo etukäteen etten tarvitsekaan tuotetta yhtä tuotetta, onnistuuko palautus miten? ( Ei onnistunut tilauksesta tuotteen peruutus )

Otan lootasta tavarat mitä tiedän ottavani ja loput matkahuollon jampan matkaan samalla oven aukaisulla?
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
262
12.11 tilattu paketti palautui postin lakon takia amazonille (.de) takaisin ja palauttivat rahatkin automaattisesti. Jostain syystä tilaus kuitenkin näkyy heillä edelleen "toimituksessa". Tavallaan heiltä hyvin toimittu (tosin mitään ilmoitusta heiltä ei tullut), eli ihmetyttää miksi eivät itse ymmärrä että tilaus/paketti on jo palautunut heille vaan kummittelee edelleen siellä your orders sivulla.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Otan lootasta tavarat mitä tiedän ottavani ja loput matkahuollon jampan matkaan samalla oven aukaisulla?
Ei mene ihan niin helposti. Jos palauttaisit kaikki paketin tuotteet niin sitten voisit vain kieltäytyä vastaanottamasta, mutta nyt pitää mennä normaalin palautusprosessin mukaan.

Eli kun olet saanut tuotteen, tee Amazonin sivuilta palautuspyyntö, pakkaa tuote pakettiin ja tulosta palautuslipukkeet ohjeiden mukaisesti pakettiin ja lähetä se esim. postipakettina.

Jos tuote on yli 40e arvoinen tai siihen muuten kuuluu ilmainen palautus (esim. vaatteet), saat Amazonilta täyden korvauksen palautuskuluista ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun paketinlähetyskuitin kanssa (automaattisesti tulee lähetyskorvauksena jokin pienempi summa joka ei yleensä riitä Suomesta Saksaan).

Jos tuote on alle 40e arvoinen, itsellesi jäävät palautuskulut voi minimoida lähettämällä pienen tuotteen postin kirjeenä tai ison tuotteen Shipitin pakettina.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Joo, Amazonin kautta onnistuu helposti tavalliset tuotepalautukset ja rahojenpalautukset yms. mutta kaikki muu on hyvin vaikeaa.

Itse en varmaan olisi ylläolevassa tapauksessa edes yrittänyt Amazonin kanssa asioida koska ongelmia siitä vain seuraa.
Niin, minä olen tässä tapauksessa kanssa uuden omistajan antamien tietojen perusteella. Mutta tämä oli ns. ainoa vaihtoehto saadun infon perusteella jos uuden laitteen haluaa, eli: valmistaja sanoo, ettei he toimita kuin tehdaskorjattuja ja jos haluaa uuden, pitää ottaa yhteys myyjään (Amazon), joka sanoo että alkuperäisen ostajan on pakko oltava yhteydessä.

Vai millainen vinkki sulla olisi ollut tähän?

Joku voisi Amazonia napauttaa kyllä yleisesti, tosin onhan tätä meilläkin yritetty, esim. Teliasta löytyy juttua jossa he yrittivät ettei 6kk virhevastuu koske kuin ensimmäistä ostajaa. Eli jos olet ostanut puhelimen ja olet toinen omistaja, Telialta sanottiin että sori, ekan ostajan pitää olla yhteydessä.

Muuttivat onneksi käytäntöjään sen jälkeen, että 6kk koskee kuinka monennetta ostajaa tahansa jos pystyy todistamaan, että laite ostettu Telialta. Ja näinhän sen nyt sanoo järkikin, tuotteeseenhan se takuu on sidottu eikä ostajaan!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Tämä sama ongelma on käytännössä kaikissa verkkokaupoissa jossa asiakaspalvelu on ulkoistettu ties mihin. Siihen asti menee hyvin kun valikosta löytyy joku sopiva vaihtoehto, mutta jos on vähänkin jotain joka vaatisi jonkinlaista ajattelukykyä/vaivannäköä ei onnistu sitten millään. Suurin osa noista ei tunnu osaavan edes englantia, valitaan vain purkitettu vastaus. Onhan se tietysti ymmärrettävää että minimipalkalla ei mitään ylimääräistä viitsi tehdä.
Jeps, valitettavasti näin on. Ja kun myynti käy firmalla muuten hyvin niin miksi asioita parantaakaan... mutta kyllä itse mietin jatkossa vieläkin tarkemmin kustannussäästö vs hyöty, vaikkakin ei aina suomalaisten verkkokauppojen kanssakaan homma ole valitettavasti toiminut ja vänkäämistä löytyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
441
Amazon.de lähetti muistit Asendian toimittamana. Onko kellään tullut tuota kautta tilaukset kohtuuajassa? Lueskelin vähän ketjua takaperin ja ilmeisesti ei kovin hyviä kokemuksia tuosta Asendiasta. :beye:
 

Stail

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
610
Amazon.de lähetti muistit Asendian toimittamana. Onko kellään tullut tuota kautta tilaukset kohtuuajassa? Lueskelin vähän ketjua takaperin ja ilmeisesti ei kovin hyviä kokemuksia tuosta Asendiasta. :beye:
Ei Amazon mutta eBayn kautta läppärin akun ostin.
Asendian kuljettamana kesti n. 3 viikkoa että Saksasta tuli Suomeen :facepalm:
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 876
Liekkö ottivat postin lakon huomioon, vai muuten vain venyttivät pari päivää lakkoa ennen ostetun tuotteen laskun maksu päivämääriä. Nytten vasta tuli ensimmäinen ilmoitus että 14 pv maksuaikaa. Tosin pakettikaa nei saavu vielä lähipäivinä.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Niin, minä olen tässä tapauksessa kanssa uuden omistajan antamien tietojen perusteella. Mutta tämä oli ns. ainoa vaihtoehto saadun infon perusteella jos uuden laitteen haluaa, eli: valmistaja sanoo, ettei he toimita kuin tehdaskorjattuja ja jos haluaa uuden, pitää ottaa yhteys myyjään (Amazon), joka sanoo että alkuperäisen ostajan on pakko oltava yhteydessä.

Vai millainen vinkki sulla olisi ollut tähän?
Todennäköisesti vähän tilanteesta/tuotteesta riippuen olisin joko:
(a) hoitanut Amazonin kanssa itse koko vaihto-operaation eli en pyydä Amazonia asioimaan uuden omistajan kanssa, tai
(b) perunut kaupat uuden omistajan kanssa ja palauttanut rahat, ja sitten hoidan Amazonin kautta itselleni vaihdon tai rahat takaisin, tai
(c) sanonut uudelle omistajalle "voivoi, pitää tyytyä tehdaskorjattuun".

Eihän noista mikään kovin optimaalinen ole, mutta kaikissa todnäk. välttyisin pahemmilta säädöiltä Amazonin kanssa.

Joku voisi Amazonia napauttaa kyllä yleisesti, tosin onhan tätä meilläkin yritetty, esim. Teliasta löytyy juttua jossa he yrittivät ettei 6kk virhevastuu koske kuin ensimmäistä ostajaa. Eli jos olet ostanut puhelimen ja olet toinen omistaja, Telialta sanottiin että sori, ekan ostajan pitää olla yhteydessä.
Tästä olen samaa mieltä, napautusta kaipaisi.

Yksi toinen ärsyttävä asia on se että jos asiakaspalvelija A lupaa asian X (esim. hinnanalennuksen jos teet uuden tilauksen), voikin myöhemmin asiakaspalvelija B sanoa että A oli väärässä ja ei voi tehdä mitään. Ei ole itselle käynyt noin mutta näitä kertomuksia on tullut useampi vastaan.

Amazon.de lähetti muistit Asendian toimittamana. Onko kellään tullut tuota kautta tilaukset kohtuuajassa? Lueskelin vähän ketjua takaperin ja ilmeisesti ei kovin hyviä kokemuksia tuosta Asendiasta. :beye:
Itsellä on Asendia tullut lähes aina Amazonin arvioimaan päivään mennessä. Se että onko ko. aika kohtuullinen onkin sitten eri asia :), mutta en valita kun itsehän tilatessa hyväksyin aikatauluarvion.
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
622
Itse tilasin joululahjoja viime viikon torstaina iltapäivällä saksan amazonista mutta ei ole vieläkään lähtenyt liikkeelle, viimeistään ensi viikon pe pitäisi tulla mutta vähän mietityttää kun aikaisemmin tilannut niin lähtenyt hyvin nopeasti liikkeelle esim viime vuoden black friday oli tilaus lähetetty seuraavana päivänä ja tuli seuraavalla viikolla. Tilaamani tuotteet oli amazonin varastossa eli ei ole mitään kolmannen osapuolen toimijoita mukana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 042
Itse tilasin joululahjoja viime viikon torstaina iltapäivällä saksan amazonista mutta ei ole vieläkään lähtenyt liikkeelle, viimeistään ensi viikon pe pitäisi tulla mutta vähän mietityttää kun aikaisemmin tilannut niin lähtenyt hyvin nopeasti liikkeelle esim viime vuoden black friday oli tilaus lähetetty seuraavana päivänä ja tuli seuraavalla viikolla. Tilaamani tuotteet oli amazonin varastossa eli ei ole mitään kolmannen osapuolen toimijoita mukana.
Normaalia. Pakettisi voi lähteä liikkeelle seuraavan viikon keskiviikkona ja on perillä perjantaina. Samahan se on lähteekö paketti kahta viikkoa ennen toimituspäivää vai kahta päivää ennen, koska lopulta se on Amazonin arvion mukaan kädessäsi viimeistään arvioituna toimituspäivänä, hyvällä tuurilla päivää tai paria ennen.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
220
Oma tilaus nyt mennyt siihen että 3.11 tilattu, 14.11 lähettivät, saapui postille 20.11 siitä lähtien jumittanut postissa "lajiteltuna".
No nyt amazon sitten antoi vaihtoehdot että rahat takaisin tai lähettävät uudestaan.

Lähettävät nyt uudestaan katotaan jos vaikka tällä kertaa tulisi läpi.

On kyllä viiminen kerta kun tulee tuolta tilattua... Kuukauden jo odottanut :facepalm:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Oma tilaus nyt mennyt siihen että 3.11 tilattu, 14.11 lähettivät, saapui postille 20.11 siitä lähtien jumittanut postissa "lajiteltuna".
No nyt amazon sitten antoi vaihtoehdot että rahat takaisin tai lähettävät uudestaan.

Lähettävät nyt uudestaan katotaan jos vaikka tällä kertaa tulisi läpi.

On kyllä viiminen kerta kun tulee tuolta tilattua... Kuukauden jo odottanut :facepalm:
Tuohan on sitten postin vika. Amazon sen sijaan toimi hyvin jos ehdotti rahat takaisin tai uusi lähetys.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
220
Tuohan on sitten postin vika. Amazon sen sijaan toimi hyvin jos ehdotti rahat takaisin tai uusi lähetys.
Niihän se on mutta ihan turhan paljon aikaa mennyt tähän keissiin. Ehkä tulee tilattua joskus uudestaan jos saa postin jätettyä välistä.. Tuo ensimäinen lähetys pitäisi sitten lähettää takasin jos se suvaitsee ikinä liikkua mihkään.
 
Liittynyt
16.09.2019
Viestejä
6
Varmistaisin, että alkaako Postin jäljitystunnus toimimaan vasta, kun Amazon tilaus lähtee Dispatched-tilasta? Viime kerralla kävi niin, että Amazon kusi tunnuksen tai jotain ja lopulta tuli sit tilaus DHL:n ja UPS:n kautta.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Varmistaisin, että alkaako Postin jäljitystunnus toimimaan vasta, kun Amazon tilaus lähtee Dispatched-tilasta? Viime kerralla kävi niin, että Amazon kusi tunnuksen tai jotain ja lopulta tuli sit tilaus DHL:n ja UPS:n kautta.
JJFI-alkuinen tunnus alkaa yleensä toimia sinä päivänä kun tulee viimeinen Amazonin varastoihin liittyvä tapahtuma Amazonin omassa pakettiseurannassa.

Eli ei vielä dispatched-hetkellä vaan pääsääntöisesti 0-3 päivän kuluessa, riippuen siitä kuinka monen Amazonin oman varaston kautta paketti vielä menee.
 
Liittynyt
13.04.2019
Viestejä
154
Postin lakosta oli hyötyä. Amazonin tilaus lojui 2 viikkoa postin terminaalissa ja valitin amazonille, ettei paketti tule perille.

Rahat (n. 50 e) tuli tilille sunnuntaina ja paketti maanantaina kotiovelle.

Taitaa olla yhden käden sormin laskettavissa tilaukset jotka ovat hukkuneet, mutta näköjään korvaavat viivästyksetkin.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Postin lakosta oli hyötyä. Amazonin tilaus lojui 2 viikkoa postin terminaalissa ja valitin amazonille, ettei paketti tule perille.

Rahat (n. 50 e) tuli tilille sunnuntaina ja paketti maanantaina kotiovelle.

Taitaa olla yhden käden sormin laskettavissa tilaukset jotka ovat hukkuneet, mutta näköjään korvaavat viivästyksetkin.
Ei ne viivästyksiä korvaa vaan luulivat paketin olevan hukassa. Paketti palautukseen tai rahat takaisin.
 
Liittynyt
13.04.2019
Viestejä
154
Ei ne viivästyksiä korvaa vaan luulivat paketin olevan hukassa. Paketti palautukseen tai rahat takaisin.
Tällaisin terveisin Bezoz vastasi:
”Item: Boya by-MM1 Kompakte Kamera Shotgun Video Mikrofon YouTube Vlogging Facebook Livestream Aufnahme Mikrofon für iPhone Huawei Smartphone DJI Osmo Mobil
Quantity: 1
ASIN: B06XW36KVB
Reason for refund: Item arrived late”

Tästä oli oikeaa haittaakin, koska jouduin lainaamaan naapurilta mikrofonia...
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
283
29.11 tilattu SSD tuli 5.12 Postin toimesta Suomeen asti. Mutta ärsyttävästi Amazon lähettää erillisinä lähetyksenä tilauksen toisen tuotteen, joka taas on jonkun Asendia kuriirin kätösissä. Minkä ihmeen takia Amazon pilkkoo noita tilauksia eri lähetyksiin vaikka jokainen tuote oli "Fulfilled by Amazon".
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
29.11 tilattu SSD tuli 5.12 Postin toimesta Suomeen asti. Mutta ärsyttävästi Amazon lähettää erillisinä lähetyksenä tilauksen toisen tuotteen, joka taas on jonkun Asendia kuriirin kätösissä. Minkä ihmeen takia Amazon pilkkoo noita tilauksia eri lähetyksiin vaikka jokainen tuote oli "Fulfilled by Amazon".
Koska tavarat tulee/voi tulla eri varastoista niin tulevat useampana tilauksena.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 144
29.11 tilattu SSD tuli 5.12 Postin toimesta Suomeen asti. Mutta ärsyttävästi Amazon lähettää erillisinä lähetyksenä tilauksen toisen tuotteen, joka taas on jonkun Asendia kuriirin kätösissä. Minkä ihmeen takia Amazon pilkkoo noita tilauksia eri lähetyksiin vaikka jokainen tuote oli "Fulfilled by Amazon".
Minulla esim Saksan Amazonilta yhdessä tilauksessa tilatut pleikka ja ohjeimen lataustelakka lähetettiin Saksasta ja toinen Espanjasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 163
Juu, varastoista se johtuu. Itsellä vastaavasti kaksi tilausta yhdistettiin yhdeksi lähetykseksi vaikka oli tehty eri aikaan. Tulevat Brittilästä DHL:n toimesta.

Joskus vuosia sitten kun tilasin useita kirjoja niin kolme tuli yhdessä paketissa ja loput tulivat erillisinä maksikirjeinä kolmena perättäisenä päivänä. Postinjakajakin hieman naureskeli sille kun soitteli ovikelloa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
625
En tiedä onko henkilökohtainen koodi, mutta amazon.de tarjosi 5€ alennuksen Amazonin myymiin ja toimittamiin, yli 25€ ostoksiin koodilla GESCHENK5E.

amazon.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Ei ole henkilökohtainen koodi mutta tuossa koodissa on jonkinlaisia käyttörajoitteita, se ei käy kaikkiin Amazonin myymiin tuotteisiin ja ilmeisesti siinä saattaa olla jopa käyttäjiin liittyviä rajoitteita. Kuulemma myös jokin rajallinen määrä noita käyttökertoja tuolla koodilla. Itse kun testailin niin ainakaan peleistä ja konsoleista ei saanut alennusta mutta esimerkiksi vaatteista olisi saanut. Tarjousketjussa taas joku totesi, että hänen osaltaan koodi ilmoitti ettei toimi kyseisellä käyttäjätilillä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Kauhutarina jatkuu.

Osa 1:

Tässä on Ranskan Amazonin kanssa aikamoinen kauhutarina menossa.

Ostan tuotteen, toimitusaika oli normaalia pidempi (melkein 2kk), tuotteen saapuessa pistän tuotteen myyntiin.
Myyn sen toiselle henkilölle, yksityishenkilölle yksityishenkilönä.

Menee reilusti yli viikko kaupoista kun uusi myyjä sanoo, että laitteen kanssa on ongelmia. Öö.. okei, ei mulla ole enää laitteen kanssa mitään tekemistä, annoin kuitin yms tarvittavat, mutta autetaan nyt. Pistän valmistajan numeroita jotka jokainen itsekin googlesta löytää.
Tämän yhteydenoton jälkeen valmistaja väittää uuden omistajan mukaan ettei voi lähettää uutta laitetta vaan tehdaskorjatun tuotteen, johon en usko. Uusi omistaja ei halua tehdaskorjattua. Kyllä uuden tuotteen saa jos vaan eskaloi 1. tasosta eteenpäin, mutta ilmeisesti uusi ostaja tätä ei tee.

Sitten valmistaja pyytää ottamaan yhteyttä myyjään eli Amazoniin. Lupaan kysyä Amazonilta asiaa koska uusi omistaja ei tulostamani kuitin kanssa päässyt kuulemma eteenpäin.
Kyselen chatissa ja eka tulee lopetukset 4 kertaa kun eivät palvele englanniksi. Sitten tulee info että laita mailia tiettyn osoitteeseen.
Ainoa intressi ja kysymys Amazonille on miten he ja uusi myyjä voivat jatkaa?

Saan vastauksen mailiin jossa kysytään mitä haluan tehdä; uusi laite vai rahojen palautus. No uusi laite, mutta voitteko jatkaa uuden ostajan kanssa koska en ole enää tuotteen omistaja?

Sitten Amazon tyrkyttää edelleen rahojen palautusta, kieltäydyn, sanoin etten halua mitään rahoja takaisin. Ja voitteko jatkaa jo uuden omistajan kanssa - edelleen mun on turha olla välikätenä? Ja edelleen ehdotetaan rahojen palautusta, sanon, että teillä on velvollisuus korjata tai toimittaa uusi laite, rahoja en takaisin hyväksy -- eihän laite ole enää edes minun.

Pyydän uutta omistajaa olemaan yhteydessä itse Amazoniin, mutta homma pysähtyy kun tulostettu kuitti ei käy. No laitan kuitin sitten sähköisenä uudelle ostajalle.

Sitten tulee uudelta omistajalta viesti seuraavana päivänä, että Amazon palauttaa mulle rahat ja uusi omistaja pyytää rahojen palautusta hänelle. Siis häh? Minkä takia? Ei Amazonia kannata päästää kun koira veräjästä, heidän on korjattava tai toimitettava uusi tuote. Jos samaa mallia ei ole, niin parempi tai toisen valmistajan vastaava, mulle ihan sama, heidän (Amazon) ongelma. Ja tuotetta on varastossa eli Amazon yrittää viilata linssiin.

Ja kun minä en ole laitetta nähnyt ~1kk aikana en halua senttiäkään Amazonilta koska sen jälkeen he katsovat, että mun pitäisi palauttaa laite.

En mä voi ottaa vastuuta enää mistään joka ei ole ollut mun kontrollissa ~1kk aikana.

Amazonille pistän viestiä että laittakaa peli välittömästi poikki, en ole pyytänyt enkä hyväksynyt mitään rahojen palautusta ja mua ei voi "panttivangiksi" pistää -- olen jo kauan sitten myynyt tuotteen!

Ja he edelleen jatkavat vänkäämistä; palautusprosessia ei voi peruta. Sivuilla lukee että odottaa tuotteen palautusta. Ja että minä olen vastuussa tuotteen palautuksesta.

Huh, huh, Amazon siis toimii kolmannen osapuolen, uuden omistajan ohjeiden perusteella ja yksipuolisesti peruu meidän (minä-Amazon) tekemän kaupan. Viimeisin viestini heille on, että kertokaa missä mä olen pyytänyt ja hyväksynyt palautusprosessin.

Omalta kannaltanihan tässä on jo useampi ongelma:
  • Amazon toimii uuden omistajan pyynnön mukaan joka on varmaan jo jonkun pykälän mukaan laitonta. Ei voi olla oikein, että A ostaa tavaran firmalta X, myy sen henkilölle B, joka ottaa yhteyttä firmaan X, peruu kaupan A puolesta ja tämän jälkeen muka A olisi vastuussa X:lle tuotteen palautuksesta, vaikkei ole omistanut sitä enää kuukauteen
  • Yli viikko meni ennen kuin uusi ostaja otti yhteyttä, 10 päivää. Eri asia olisi jos heti olisi tullut viestiä, että laitteen kanssa ongelmia, mutta kyllä mä luulen ettei kovin moni ole suostuvainen siihen, että myyt esim. kannettavan, menee 10 pv ja sen jälkeen ostaja sanoo että öö tota tämä ei muuten enää anna kuvaa, pistäks rahat takas?
  • Ja tosiaan se fakta, että laite ei ole ollut enää minulla kuukauteen ja mun pitäisi nyt palauttaa jotain, johon ei ole mitään kontrollia ja mahdolliset väärinkäytöt jne olisi minun vastuulla. En hyväksy.
Tätä kirjoittaessa Amazonin asiakaspalvelu soitti, alkavat tajuta oman virheensä ja puhelimessa kysyi, voiko laittaa mulle sähköpostia ja vahvistaa, että he voivat laskuttaa palautettavan summan, eli periaatteessa peruvat palautusprosessin. Odotan tätä sähköpostia nyt.

Osa 2
Ja kauhutarina vaan jatkuu.

Luvattu sähköposti tuli, ja siihen vielä mahdollisia tulevaisuuden ongelmia varten kirjoitin yhteenvedon puhelusta, ja että pyydätte nyt palautusprosessin perumista, yms ja annoin luvan laskuttaa.

Sitten kun summa oli veloitettu, laitan taas viestiä että nyt kun palautusprosessi on peruttu ja olette summan veloittaneet niin jatketaan tuotteen vaihtamisella.
Viestiä kirjoittaessa varmistin, että ostamani malli on varastossa, astetta parempi malli on varastossa ja pistin vielä maininnan, että voin kyllä valita vastaavaan tuotteen toiselta valmistajalta.

En tiedä ketkä siellä asiakaspalvelussa on töissä, mutta ihan järkyttävän luokatonta palvelua, seuraava vastaus meinaan oli, että hän voi vahvistaa että tuotteelle on pyydetty palautus ja se on suoritettu onnistuneesti, ja tästä syystä tuotevaihtoa ei voi tehdä.

Ei jumal... tässä suora copy-paste sähköpostista niin saatte vähän makua tästä viestittelyn laadusta: "And it's the reason why we can't createan new order as a remplacement to you."

Kyllä ihan oikeasti kannattaa miettiä, kannattaako säästää Amazonin kanssa kun tietää, että ongelmien ilmetessä on tällainen vääntö edessä.

Osa 3:

Uskomattoman väännön jälkeen sain linkin ja ohjeet tuotteen palautukseen. Tuote menossa takaisin heille nyt.

Kysyin KOLME kertaa 1-2 päivän välein sähköpostitse laitatteko uuden tuotteen tulemaan nyt heti vai sen jälkeen kun olette vastaanottaneet vanhan tuotteen ja tarkistanut sen. Ei tule vastausta, sitten tulee ihan uusi viesti, ovat ihan pokkana vaihtaneet asiointikielen ranskaksi ja kirjoittavat:

"Suite à votre message, nous ne sommes pas en mesure de traiter votre requête par e-mail car au moment de traiter votre dossier, nous étions déjà à l'heure de notre fermeture. C'est pourquoi, je vous invite à nous recontacter par téléphone ou par chat en cliquant sur le lien suivant" eli englanniksi: "Following your message, we are not able to process your request by e-mail because when processing your file, we were already at the time of our closure. That's why, I invite you to contact us by phone or by chat by clicking on the following link:"

Ihan uskomaton selitys. Kuulostaa kun joku olisi ruvennut sähköpostia käsittelmään 2min ennen työvuoroa ja todennut että jahas, vuoro loppuu ja pistänyt purkitetun vastauksen.

No, vastasin tuohon että ei kannata pyytää ottaa yhteyttä chat/puhelin koska olette sanoneet, että englanniksi tuki on saatavilla vain sähköpostitse, eli eiköhän jatketa mailitse. Tästä kulunut 4 päivää, ei vastausta.

Nyt otin sitten chatin kautta yhteyttä, luonnollisesti kun eivät englanniksi osaa palvella niin kirjoitin sitten englanniksi Googlen kääntäjään ja copy-pastella kävin keskustelun.

Tietysti asiakaspalvelija vaihtaa toiselle, ja ongelman selitys taas alusta.
Edellään intetään että tuotteelle on tehty palautus. Kirjoitin monta kertaa että katsokaa nyt se keikkahistoria, palautus oli teidän virhe ja se on peruttu.

Ja eikun edelleen että en ole palauttanut tuotetta, niin he laskutti summan uudelleen. Ei vit...

Ja homma jatkuu, sitten tajusi että tuote on palautumassa. Pääsen mun alkuperäiseen kysymykseen: koska saan korvaavan uuden tuotteen?

Ja tuotetta ei ole varastossa kuulemma :D Pistän linkin, että tuotetta on kyllä varastossa, lukee vielä "En stock".
Asiakaspalvelijan vastaus?

"Je vous dit que l'article n'est plus disponible à mon niveau c'est sur que la mise à jour sur le site n'a pas encore été faite" --> eli "I tell you that the article is no longer available at my level it is on the update on the site has not been made yet"

Vastaan että sivu on sanonut jo monta päivää, että tuote on varastossa.

Sitten tulee uskomaton riman alitus:

"Coralie-Martine: Vous n'aurez pas de remplacement
Coralie-Martine: Je pense avoir tout dit
Passer une bonne journée
Coralie-Martine d'Amazon.fr a quitté la conversation."

-->

"Coralie-Martine: You will not have a replacement
Coralie-Martine: I think I said everything
Have a good day
Coralie-Martine from Amazon.fr left the conversation."

Olen ihan suu auki, siis mitä tapahtuu? Miten he voi noin huonosti palvella asiakkaita?

Ei olisi näköjään kannattanut antaa lupaa laskuttaa sitä palautussummaa takaisin ennen kun olen saanut korvaavan tuotteen.

En kyllä ikinä tule ostamaan mitään ranskan Amazonista, ihan käsittämätöntä miten vaikeaksi he saa asiat tehtyä. Ja näin surkeaa palvelukokemusta en edes muista.
 
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
559
Tyhmä kysymys Amazon.de palautuksesta: miten helvetissä noiden lippulappusten kanssa kikkaillaan? Neljä eri printattavaa lappusta, kaks identtistä commercial billiä, osoitetietolappu ja vielä iso viivakoodi.
Viivakoodi ja osoitetietolappu omine lähettäjätietoineen pakettiin ulkopuolelle kiinni varmaankin ja yksi commercial billi paketin sisään tuotteen kylkeen.
Mutta mihin tuo yksi commercial bill menee? Ohjeiden mukaan pitäisi kuriirille antaa tullia varten, mutta miten toi käytännössä kulkeutuu paketin mukana? Vai annetaanko toi vaan postin työntekijälle, josta se syöttää tiedot johonkin järjestelmään tullia varten?

Minähän paketti-/kirjemuotona tommonen ~kirjan muotonen paketti pitäisi postilla hoitaa, kun arvoa kuitenkin se vajaa pari sataa?
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
38
Tullilapun olen heittänyt paperinkeräykseen Amazon.de -palautuksissa. Eu:ssa ei ole tullimaksuja tai muuta tuollaista byrokratiaa sinulle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 122
Terve. Tilasin repun saksasta ja seurannassa lukee että tuote mennyt rikki ja palautuu myyjälle

We apologise for the inconvenience.
Unfortunately, your package was not delivered because it was damaged. If you haven’t already received a refund, please contact us.

Mistähän löytäisin tuon mistä ottaa yhteyttä? Myyjänä Amazon itse.
Voisin kertoa, että en halua rahoja takaisin vaan voivat lähettää uuden tuotteen.
 
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
559
Tullilapun olen heittänyt paperinkeräykseen Amazon.de -palautuksissa. Eu:ssa ei ole tullimaksuja tai muuta tuollaista byrokratiaa sinulle.
No mietinkin, että eikös tässä samassa veneessä olla. Henkilökohtaiselta tuntuvissa palauatusohjeissa oli kuitenkin mainittu, että kuriiri ei pystyisi pakettia toimittamaan ilman tuota tullausosaa. Jännä, ettei ton kokosen firman palautusohjeisiin oo huomioitu maakohtaisesti hommia.
Enivei, kiitos nopeasta vastauksesta :tup:
Terve. Tilasin repun saksasta ja seurannassa lukee että tuote mennyt rikki ja palautuu myyjälle

We apologise for the inconvenience.
Unfortunately, your package was not delivered because it was damaged. If you haven’t already received a refund, please contact us.

Mistähän löytäisin tuon mistä ottaa yhteyttä? Myyjänä Amazon itse.
Voisin kertoa, että en halua rahoja takaisin vaan voivat lähettää uuden tuotteen.
Itelläkin tapahtu näin yhden BF-paketin osalta. Tuumin kanssa, että toivottavasti lähettävät vaan uusiksi, mutta rahat palautu ennen ku ehti kissaa sanoa ja voucherit ko. tuotteelle oli menneet aika päivää sitten. En jaksanut selvitellä, että voiko loppuneita tarjoustuotteita saada myöhemmin tarjoushintaan tällasessa tapauksessa. :oops: Varmaan helpoiten aspasta selviäis ku jaksais kysyä. :vihellys:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Terve. Tilasin repun saksasta ja seurannassa lukee että tuote mennyt rikki ja palautuu myyjälle

We apologise for the inconvenience.
Unfortunately, your package was not delivered because it was damaged. If you haven’t already received a refund, please contact us.

Mistähän löytäisin tuon mistä ottaa yhteyttä? Myyjänä Amazon itse.
Voisin kertoa, että en halua rahoja takaisin vaan voivat lähettää uuden tuotteen.
Yleensä tämä kyseinen ilmoitus on todellisuudessa tarkoittanut sitä, että tuotteessa on ollut Postin kotiinkuljetus mutta sitä ei ole saatu toimitettua suoraan vastaanottajalle. Paketti voi siis löytyä kyllä lähipostista, Amazon ei vaan ymmärrä tuota uudelleenohjausta. Olethan siis tarkistanut seurantakoodilla suoraan Postin sivuilta, ettei paketti ole mennyt lopulta johonkin Postin noutopisteeseen? (Tuo kyseinen ilmoitus on esiintynyt itselläni ja tässäkin ketjussa muilla monta kertaa mutta kyllä se paketti on lopulta lähipostista löytynyt.)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 122
Yleensä tämä kyseinen ilmoitus on todellisuudessa tarkoittanut sitä, että tuotteessa on ollut Postin kotiinkuljetus mutta sitä ei ole saatu toimitettua suoraan vastaanottajalle. Paketti voi siis löytyä kyllä lähipostista, Amazon ei vaan ymmärrä tuota uudelleenohjausta. Olethan siis tarkistanut seurantakoodilla suoraan Postin sivuilta, ettei paketti ole mennyt lopulta johonkin Postin noutopisteeseen? (Tuo kyseinen ilmoitus on esiintynyt itselläni ja tässäkin ketjussa muilla monta kertaa mutta kyllä se paketti on lopulta lähipostista löytynyt.)
No voi helevetin kuustoista. Sieltähän se löytyi Postista lojumasta. Ihan kiva ettei ole tullut mitään ilmoituksia. Kiitoksia paljon.

Edit: ja on vielä jossain hiton kuusessa väliaikaisessa noutopisteessä koska joulu :beye:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
716
30.11 illalla tilaus Saksan Amazoniin sisään.
5.12 lähti paketti matkaan.
Eilen Turussa, tänään kävi kotiovella aamulla ja nyt kourassa pääkaupunkiseudulla Postista.
 

njs

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 160
Laitoin paketin menemään takaisin Amazonille, palautusta tehdessä tuli automaattinen 5,50€ lisähyvitys postikuluihin. Mistä olette pyytäneet loppukulujen palautusta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
441
  • Tykkää
Reactions: njs
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Laitoin paketin menemään takaisin Amazonille, palautusta tehdessä tuli automaattinen 5,50€ lisähyvitys postikuluihin. Mistä olette pyytäneet loppukulujen palautusta?
Itse ainakin pyysin viimeksi sellaista sähköpostista kuin "impressum '@' amazon.de". Laitoin tilinumeron, hyvitettävän summan, tilausnumeron ja kuvan postikuitista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 334
Viestejä
4 157 520
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom