Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Tänään en ole pystynyt tilaamaan mitään Amazon.de:stä enkä muistakaan kaupoista. Kaikissa "This item does not ship to Finland." Olisko bugi? Vai olisko suomen kauppa avautumassa?
Näyttäiskin olevan bugi, vaikka tuo teksti on niin tilaus menee silti läpi
 
Olen pitkästä aikaa tilaamssa amazonista. Näitä pitäisi tilata 22kpl. Vastaava setti Suomesta ilman toimituskuluja 150e.
https://www.amazon.de/gp/product/B074GX56C9/ref=ox_sc_act_title_1?smid=AO7FD2KDE32DJ&psc=1

Onko amazoniin mitään alejuttuja tai halvempia posteja enää tänä päivänä? Vai laitanko vaan tilaukseen?
Ja samaa oli monen kohteen kanssa, isossa osassa does not ship to finland.
Onhan siellä se 39eur(?) raja niin sen jälkeen tulee ilmaiset postit, kuten tuossa linkkaamassakin tuotteessa. Isket vaan oikean kappalemäärän niin näyttää summan ja sen perässä ilmaiset postit.

EDIT: Eipä näytäkään olevan ilmaiset postit kun menee ostoskoriin niin pamahtaa postit vielä päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Tuntuu tällä hetkellä olevan todella monessa tuotteessa "does not ship to finland". Myös sellaisissa mitä on ennen tilannut. Meinasin koiranruokaa tilata, mutta näyttää nyt ettei toimiteta Suomeen. Ostoskoriin kuitenkin pääsee ja maksuun asti. Onkohan jotain bugia, vai onko toimituksia kiristetty :confused:
 
Tuntuu tällä hetkellä olevan todella monessa tuotteessa "does not ship to finland". Myös sellaisissa mitä on ennen tilannut. Meinasin koiranruokaa tilata, mutta näyttää nyt ettei toimiteta Suomeen. Ostoskoriin kuitenkin pääsee ja maksuun asti. Onkohan jotain bugia, vai onko toimituksia kiristetty :confused:
Bugi, pari sivua jo ollut tuosta keskustelua. Eli toimitukset toimii normaalisti jos pääsee maksamiseen asti.
 
Laitoin palautetta Saksan Amazonille, tässä vastaus:

Amz12.jpg
 
Mainitsin kyllä palautteessani, että tilaukset tästä ongelmasta huolimatta ainakin osittain menevät läpi, vaikka vastauksen mukaan eivät onnistu ollenkaan.
 
Just eilen yritin tilata neljä tuotetta, kaikissa näytti ettei toimita Suomeen, näistä kahden tilaus ei mennyt läpi ja kaksi sain tilattua.
 
Tämä ei nyt suoranaisesti liity Amazoniin, mutta tulliasioihin ja niistä on täällä keskusteltu joten heitän kyssärin tänne, joku mode voi siirtää jos tälle olisi olemassa parempi ketju.

Mitenköhän tässä tilanteessa pitäisi toimia. Eli siis tilasin joskus kesäkuulla Dbrandiltä Gripcasen ja Prism näytönsuojan puhelimeeni. Näytönsuojan valmistusprosessissa oli jotain ongelmia ja toimitus viivästyi joten tilaus splitattiin ja pelkkä kotelo lähetettiin. Näytönsuoja on nyt vasta lähetty mulle päin ja silloin kun sen tilasin, niin se oli tarjouksessa ja alle alvi rajan. Näytönsuoja maksoi silloin 24,96$ eli ~21,60e. Alkuperäisessä kuitissa kesältä tuo tarjoushinta näkyy. Mutta nyt kun tilaus oli splitattu ja suoja viimeinki saatu lähettyä niin ainakin toimitussivulla näkyy normaalihinta joka taas on yli alv rajan. Eli voinko vain ilmoittaa, että sisällön arvo enintään 22e ja sillä selvä? Vaikka tuo alkuperäinen kuitti onkin puolen vuoden takaa ja mahdollisesti paketin mukana tulevassa kuitissa onkin ovh hinta?
 
Laitoin palautetta Saksan Amazonille, tässä vastaus:

"Very big and complex technical issue" :D Ikäänkuin siinä olisi kovinkin monimutkainen logiikka siinä "does not ship to finland" takana :btooth:

No, selvästikin ovat joka tapauksessa tiedostaneet asian. Oman tilaukseni voin hoitaa vaikka joskus helmikuussa.
 
"Very big and complex technical issue" :D Ikäänkuin siinä olisi kovinkin monimutkainen logiikka siinä "does not ship to finland" takana :btooth:

No, selvästikin ovat joka tapauksessa tiedostaneet asian. Oman tilaukseni voin hoitaa vaikka joskus helmikuussa.
Venäläistä sanontaa mukaillen:

Big business, big problems:)
 
"Very big and complex technical issue" :D Ikäänkuin siinä olisi kovinkin monimutkainen logiikka siinä "does not ship to finland" takana :btooth:

No, selvästikin ovat joka tapauksessa tiedostaneet asian. Oman tilaukseni voin hoitaa vaikka joskus helmikuussa.

Noo, jos jos miettii sitä että kaikkia tuotteita, eikä kaikki myyjät myy suomeen, niin on siinä vähän hommaa rajata sitä maakohtaisesti...
 
Tämä ei nyt suoranaisesti liity Amazoniin, mutta tulliasioihin ja niistä on täällä keskusteltu joten heitän kyssärin tänne, joku mode voi siirtää jos tälle olisi olemassa parempi ketju.

Mitenköhän tässä tilanteessa pitäisi toimia. Eli siis tilasin joskus kesäkuulla Dbrandiltä Gripcasen ja Prism näytönsuojan puhelimeeni. Näytönsuojan valmistusprosessissa oli jotain ongelmia ja toimitus viivästyi joten tilaus splitattiin ja pelkkä kotelo lähetettiin. Näytönsuoja on nyt vasta lähetty mulle päin ja silloin kun sen tilasin, niin se oli tarjouksessa ja alle alvi rajan. Näytönsuoja maksoi silloin 24,96$ eli ~21,60e. Alkuperäisessä kuitissa kesältä tuo tarjoushinta näkyy. Mutta nyt kun tilaus oli splitattu ja suoja viimeinki saatu lähettyä niin ainakin toimitussivulla näkyy normaalihinta joka taas on yli alv rajan. Eli voinko vain ilmoittaa, että sisällön arvo enintään 22e ja sillä selvä? Vaikka tuo alkuperäinen kuitti onkin puolen vuoden takaa ja mahdollisesti paketin mukana tulevassa kuitissa onkin ovh hinta?

Vastaten itse itselleni; Tein tullauksen alkuperäisellä kuitilla kesäkuulta ja selitin tilanteen. Päätös tuli nopeasti eikä jäänyt maksettavaa kuten ei olisi pitänytkään. Satoja tilauksia tehnyt tässä vuosien aikana ja eka kerta kun tullin sivuille joutui menemään, olihan kokemus. Melko vanhanaikainen ulkoasu, mutta löytyipä kaikki oleellinen :D
 
Ihmettelinkin kun kaikki aikaisemmin ostamani tuotteet on "item does not ship to Finland". Koiran ruoka on automaattitilauksena kerran kuussa, hyvin meni ainakin siitä tilaus läpi ja toimitus ensi viikolla.

Koskeekohan tämä pelkästään Suomea vai onko muissa vastaava ongelma.
 
Saikos tosta prime jäsenyydestä jotain etua jos tilaa jotain eli ilmainen express tms kuljetus?.Tonhan kai voi perua heti kun paketit on tulleet/olet kattonut ne leffat/sarjat sieltä.Eka kuukausi oli kai ilmainen?.
 
Ei Suomeen. Jos pelkän videon haluaa niin se on halvempi tilata suoraan (6 e/kk, tai 3 e/kk eka 6 kuukautta).
 
Milläs porukka maksa nykyään amazonissa eli ilmeisesti hyväksyy sepan direct debitin joka on mikä suomeksi?.kortin Visa debitillä maksu onnistunee myös?.Jos ottaa ton primen 1kk ilmaisen niin tekeekö se jonkun varauksen sinne?.

/edit
Toi sepa direct debit on kai ns tilisiirto kun taas visa debitillä maksaminen näkyy heti?.
 
Viimeksi muokattu:
Luottokortilla olen maksellut. Debitillä en maksaisi missään jossa en tavaraa saa heti käteen jos vain käytössä on luottokortti.
 
Jos löytyy luottokortti niin sillä tietenkin. Helpottaa huomattavasti jos tulee vähänkään ongelmia ja lisäksi moneen luotto-ostokseen kuuluu vähemmän mainostettu tuoteturva.
 
Milläs porukka maksa nykyään amazonissa eli ilmeisesti hyväksyy sepan direct debitin joka on mikä suomeksi?.kortin Visa debitillä maksu onnistunee myös?.Jos ottaa ton primen 1kk ilmaisen niin tekeekö se jonkun varauksen sinne?.

/edit
Toi sepa direct debit on kai ns tilisiirto kun taas visa debitillä maksaminen näkyy heti?.
Tuosta SEPA directistä olis pikku kauhutarina.
Eli onnistuin jonkin aivopierun seurauksena tilaamaan tavaraa 70€ ja lottoamaan maksutavaksi SEPA direcktin.
Jostain syystä OP ystävällisesti hylkäsi maksun ja Amazon rankaisi tuosta rikkeellä a) lukitsemalla käyttäjätilin ja b) kahdella laskulla (tavarat lähti kahdessa erässä) joita molempia oli korotettu 3€ rangasitusmaksulla.

Tästä ylimääräisestä 3€ väänsin asiakaspalvelun kanssa tovin ja viimein tuli viesti jossa pyydettiin maksamaan vain tavaroiden hinta ja he ottavat yhteyttä 10pv sisällä mikäli tuo 2x3€ pitää maksaa lisäksi, no lasku maksuun ja tili aukesi seuraavana päivänä eikä aspasta kuulunut mitään niin ajattelin asian olevan kunnossa

kunnes!

Noin kuukausi tilauksen jälkeen pamahtaa sähköpostiin brysseliläiseltä perintäfirmalta sähköpostiin lasku jossa vaaditaan tuota 3€+viivästys korkoa+heidän kulujaan 35€.

Nyt lähetetty pariin kertaan kaikki viesti vaihto Amazon aspan kanssa tuonne perintäfirmaan ja hiljaista on ollut sielä päässä eräpäivä mennyt aikoja sitten heidän laskusta
 
itseänikin vähän arveluttaa antaa tonne noita korttien numeroita ja muita.Ilmeisesti pystyvät laskuttamaan korttia vaikka se olisi rajattu suomeen?.Toisaalta mulla on kyllä ollut tuolla amazonissa vanhan kortin numero pitkään eikä ole ollut mitään ongelmia.Toi sepa direct ei kai näy heti vaan on kuin laskun maksaisi verkkopankista?.Visa Debit taas näkyy heti.

/offtopic
Kortin numero kyllä kävi kun otti ton primen 30pv trialin käyttöön vaikka maarajoitus suomi päällä eikä edes kysynyt sitä 3 numeroista turvanumeroa.Prime video on sitten eri kuin suomen prime video,tosin ainakin samsungin tv:n prime appsi anto liityä suomi prime videoon ilman mitään kysymyksiä.Ilmeisesti joku trial tms.
 
Viimeksi muokattu:
itseänikin vähän arveluttaa antaa tonne noita korttien numeroita ja muita.Ilmeisesti pystyvät laskuttamaan korttia vaikka se olisi rajattu suomeen?.Toisaalta mulla on kyllä ollut tuolla amazonissa vanhan kortin numero pitkään eikä ole ollut mitään ongelmia.Toi sepa direct ei kai näy heti vaan on kuin laskun maksaisi verkkopankista?.Visa Debit taas näkyy heti.
Jos korttiin on asetettu maarajoitus niin luultavasti kinnaa heti maksuvaiheessa, tai jos Internet-maksut on estetty.

Ei ne niitä numeroita siellä selkokielisinä säilytä.
 
Viimeksi muokattu:
itseänikin vähän arveluttaa antaa tonne noita korttien numeroita ja muita.Ilmeisesti pystyvät laskuttamaan korttia vaikka se olisi rajattu suomeen?.Toisaalta mulla on kyllä ollut tuolla amazonissa vanhan kortin numero pitkään eikä ole ollut mitään ongelmia.Toi sepa direct ei kai näy heti vaan on kuin laskun maksaisi verkkopankista?.Visa Debit taas näkyy heti.

/offtopic
Kortin numero kyllä kävi kun otti ton primen 30pv trialin käyttöön vaikka maarajoitus suomi päällä eikä edes kysynyt sitä 3 numeroista turvanumeroa.Prime video on sitten eri kuin suomen prime video,tosin ainakin samsungin tv:n prime appsi anto liityä suomi prime videoon ilman mitään kysymyksiä.Ilmeisesti joku trial tms.

Vaikkakin on tervettä järkeä olla huolissaan noista verkkokauppojen maksuissa, kannattaa hieman miettiä missä asioi. Jos kyseessä on yksi suurimmista verkkokaupoista, en olisi kovinkaan huolissaan sen turvallisuudesta. Lisäksi luottokortti tuo hieman sitä lisäturvaa tuohon maksamiseen, kun voi ensin vastaanottaa ostokset ja sen jälkeen vasta maksella luottokorttimaksun. Myös pankkien omat järjestelmät tuppaavat hälyyttää jos yllättäen tulee isoja maksuja jostakin maasta, jossa kortin käyttäjä ei ole käynyt. Tällöin myös maksu estyy.
 
Milläs porukka maksa nykyään amazonissa eli ilmeisesti hyväksyy sepan direct debitin joka on mikä suomeksi?.kortin Visa debitillä maksu onnistunee myös?.Jos ottaa ton primen 1kk ilmaisen niin tekeekö se jonkun varauksen sinne?.

/edit
Toi sepa direct debit on kai ns tilisiirto kun taas visa debitillä maksaminen näkyy heti?.
Luottokortilla tietysti kuten kaikissa muissakin verkkokaupoissa Suomessa ja sen ulkopuolella. Luottokortilla maksaessa saa mukavasti lisäturvaa jos tulee jotain ongelmia.
 
itseänikin vähän arveluttaa antaa tonne noita korttien numeroita ja muita.Ilmeisesti pystyvät laskuttamaan korttia vaikka se olisi rajattu suomeen?.Toisaalta mulla on kyllä ollut tuolla amazonissa vanhan kortin numero pitkään eikä ole ollut mitään ongelmia.Toi sepa direct ei kai näy heti vaan on kuin laskun maksaisi verkkopankista?.Visa Debit taas näkyy heti.

Mä olen Amazonin eri saiteilta (.com/.de/.fr/.es) ostanut jo 20 vuoden ajan, eikä ikinä ole luottokortin kanssa ollut mitään ongelmia. Muidenkin haasteiden (palautukset, rikkinäiset tuotteet lähetyksissä yms.) osalta Amazon on hoitanut ne enemmän kuin hyvin.
 
Tilasin amazon.es kautta, maksu lähti heti mutta tavaraa ei vielä varastossa. Voiko tuonne lähettää jotain tiedustelua (englanniksi) milloin tilaamaani tavaraa taas tulisi varastoon?
 
Tilasin amazon.es kautta, maksu lähti heti mutta tavaraa ei vielä varastossa. Voiko tuonne lähettää jotain tiedustelua (englanniksi) milloin tilaamaani tavaraa taas tulisi varastoon?
Voihan sinne lähettää (kontaktilomakkeessa on "Would you like some help in English?"-kohta), mutta mielestäni turhaa, eivät ne siellä asiakaspalvelussa näe yhtään sen enempää kuin mitä tilaussivulla näkyy toimitusarviona.
 
Ihmettelinkin kun kaikki aikaisemmin ostamani tuotteet on "item does not ship to Finland". Koiran ruoka on automaattitilauksena kerran kuussa, hyvin meni ainakin siitä tilaus läpi ja toimitus ensi viikolla.

Koskeekohan tämä pelkästään Suomea vai onko muissa vastaava ongelma.

Ei koske pelkästään Suomea. Brittien Amazonista tilaaminen on ollut pulmallista esim. irkuille.
 
Todiih, tänään tuli email että return suoritettu ja refundattu maksu tilille.

Myöskin Amazon kattoi 29€ postituskulut ongelmitta :)
 
Noita Amazonin Posti-paketteja kun on ilmeisesti epäonnistunut monilla, niin kerrotaan nyt positiivinenkin kokemus. Tilasin SSD:n ja hammasharjan vaihtopäitä (eli pientä sälää) viime viikolla. Lähtivät matkaan kahtena pakettina (oikeammin ehkä pahvisena kirjekuorena) torstaina 16.1.

Paketit lähtivät Amazonilta suoraan JJFI-koodin kanssa, EDI tuli seurantaan 17. päivä ja ensimmäisen kerran rekisteröityivät saavuttuaan Liettuaan 18. päivä. Seuranta päivittyi koko matkan ajan normaalisti ja 21. päivä aamupäivällä tuli toimitusilmoitus. Paketit löytyivät postilaatikosta kotiin mennessä. Ihan sujuvasti meni ainakin tällä kertaa.
 
Mites Amazon suhtautuu tälläisiin kun tilasin eilen tavaraa pikatoimituksella (saapuvat tänään) ja nyt näyttää että hinta on tänään 70e vähemmän kuin eilen. Suostuvatko maksamaan erotuksen jos kyselee aspasta?
 
Mites Amazon suhtautuu tälläisiin kun tilasin eilen tavaraa pikatoimituksella (saapuvat tänään) ja nyt näyttää että hinta on tänään 70e vähemmän kuin eilen. Suostuvatko maksamaan erotuksen jos kyselee aspasta?
Eivät tietääkseni normaalisti suostu, vaan pitää tehdä normaali tuotepalautus (tai jätät noutamatta). En ole kyllä itse kysynyt.

Tämä muuttui pari vuotta sitten, varmaankin yhtenä syynä se että netissä oli palveluita jotka lähettivät automaattisesti amazonille rahanpalautuspyyntöjä jokaisesta tilauksesta hinnan muuttuessa.
 
Sain tilattua Amazon de:stä, vähän piti pujotella ja temuta. Piií tkä Bowie veitsi. Ei tilata sitä ensimmäistä, vaihtoehtoja, ja sitten tilata se eka. Muistaakseni.
 
Pistä tarkemmat ohjeet, pitäisi tilata pari vesa kiinnikettä, suomesta 120 euroa, vastaavat Amazon.de:stä 30-60 euroa. Vaan kun ei anna tilata!
 
Pari muutakin oli näköjään törmännyt Amazon.de:ssä siihen, että tuotteita ei olisi voinut tilata Suomeen (tuote jossa Amazon hoitaa postitukset). Tänään 24.1.2020 ihmettelin samaa ja kun huomasin täällä joidenkin tilanneen siitä huolimatta, niin tilasin itsekin. Lähti tilaus menemään ja tarkistin viellä chättituesta, että tuleehan perille. Vastaus oli, että tulee perille (ilman postikuluja kun maksoi yli 39e).
 
Jos hyväksyy palautuksen erotussumman Amazonin gift cardina niin koska se pitäisi näkyä?
Yli viikko hyväksytystä palautuksesta ja en nää missään että olisi mitään gift card balancea (10-20€ pitäis olla)
 
Amazonilla on jotain häikkää..

VERKKOKAUPPAJÄTTI Amazonin saksalaisessa Amazon.de-verkkokaupassa on ollut viime viikosta lähtien ohjelmistovirhe, joka haittaa merkittävästi kaupankäyntiä Suomeen.

Monissa Amazon.den tuotteissa lukee ostoa harkitessa verkkosivulla punaisella teksti siitä, että kyseistä tuotetta ei toimiteta Suomeen (This item does not ship to Finland.)

Aieminkin tietty osa verkkokaupan tuotteista on eri syistä ollut tällaisten myyntirajoitusten kohteena, mutta viime viikolla useat suomalaiset havaitsivat myyntirajoitusten koskevan todella monia tuotteita.

Rajoitus koski myös sellaisia tuotteita, joita he olivat ostaneet jo aiemmin.

HS:n lukijoiden viestien mukaan myös muissa Amazonin eurooppalaisissa verkkokaupoissa on esiintynyt samanlaisia ohjelmistovirheitä.

Ohjelmistovirhe jumittaa Amazonin toimituksia Suomeen
 
Hesarin otsikointi on päin persettä, toimitukset ei jumitu vaan siellä on vain virheellisesti ilmoitus ettei muka toimitettaisi vaikka toimitetaan ihan normaalisti.

Täällähän asiasta on jo kaksi viikkoa varmaan keskusteltu...
 
Miten tilaaminen amazon.co.uk:sta muuttuu Brexitin jälkeen? (tulli jne.)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 402
Viestejä
4 511 307
Jäsenet
74 363
Uusin jäsen
wlliamwill

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom