Amazon tilaaminen

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 000
Itse ainakin pyysin viimeksi sellaista sähköpostista kuin "impressum '@' amazon.de". Laitoin tilinumeron, hyvitettävän summan, tilausnumeron ja kuvan postikuitista.
Tais olla muuten sama maili mulla. Hyvin toimi ja massit tuli palautuksena.
 

njs

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 160
Itse ainakin pyysin viimeksi sellaista sähköpostista kuin "impressum '@' amazon.de". Laitoin tilinumeron, hyvitettävän summan, tilausnumeron ja kuvan postikuitista.
Odotitko, että paketti oli perillä vai heti lähetyksen jälkeen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Odotitko, että paketti oli perillä vai heti lähetyksen jälkeen?
Heti lähetyksen jälkeen laitoin viestiä. Turhaa mielestäni odottaa pidempään, kun oma osuus on kuitenkin jo siinä kohtaa tehty palautuksen osalta.
 
  • Tykkää
Reactions: njs
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
559
Itse juuri tänä aamuna vein postiin Amazon.de -palautuksen. 29e postitushinta vähän hirvitti.
Ysin aikaan pistin aspaan kyselyä, että mihin pistetään kuitista kuvaa. Alle vartissa vastaus, jossa kehotettiin tuohon impressum -mailiin laittamaan, jonne laitoin heti perään kuittikuvan liitteenä. Puoltoista tuntia myöhemmin tuli mailia, että 29e refundi laitettu tulemaan ja mun ei tarvii enää tehdä mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
295
Pitäisi itsekin lähettää yksi palautus Amazonille, oletteko minkä puhelinnumeron arponeet postin lappuun?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 414
Pitäisi itsekin lähettää yksi palautus Amazonille, oletteko minkä puhelinnumeron arponeet postin lappuun?
En kyllä muista arponeeni mitään puhelinnumeroita, lähinnä printannut ja kiinnittänyt ne Amazonin palautuslaput ja vienyt Postin pisteeseen ihmeteltäväksi. (Pl. tietty siihen Absender lappuun oman +358 alkuisen numeroni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
295
En kyllä muista arponeeni mitään puhelinnumeroita, lähinnä printannut ja kiinnittänyt ne Amazonin palautuslaput ja vienyt Postin pisteeseen ihmeteltäväksi. (Pl. tietty siihen Absender lappuun oman +358 alkuisen numeroni.
Aivan, joo noin se varmaan onnistuukin. Ainakin jos postin sovelluksessa/nettisivuilla meinaa tehdä lähetyksen, niin vastaanottajan puhelinnumero on pakollinen tieto.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
131
Tilasin 23.11. amazon.de:stä Realme 5 pro puhelimen ja muuta sälää. 24.11. tuli ilmoitus että items has been dispached ja postin JJFI alkuinen seurantakoodi. Paketin piti saapua 9.12. mennessä mutta edelleenkään paketti ei ole liikkunut mihinkään ja Postin seuranta ei löydä sitä. Nyt ilmeisesti pitää vain odottaa että peruvatko tilauksen ja palauttavat rahat vai mitä? Harmittaa, koska tuo puhelin oli tarkoitettu tyttärelle joululahjaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 157
Tilasin 23.11. amazon.de:stä Realme 5 pro puhelimen ja muuta sälää. 24.11. tuli ilmoitus että items has been dispached ja postin JJFI alkuinen seurantakoodi. Paketin piti saapua 9.12. mennessä mutta edelleenkään paketti ei ole liikkunut mihinkään ja Postin seuranta ei löydä sitä. Nyt ilmeisesti pitää vain odottaa että peruvatko tilauksen ja palauttavat rahat vai mitä? Harmittaa, koska tuo puhelin oli tarkoitettu tyttärelle joululahjaksi.
Minulle kävi yhden amazon.de paketin kanssa ihan samanlailla, postin seurantakoodi joka ei toiminut missään vaiheessa. Asiakaspalvelu vaati odottamaan viikon arvioidusta saapumispäivästä ennen rahojen palautusta.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Tilasin 23.11. amazon.de:stä Realme 5 pro puhelimen ja muuta sälää. 24.11. tuli ilmoitus että items has been dispached ja postin JJFI alkuinen seurantakoodi. Paketin piti saapua 9.12. mennessä mutta edelleenkään paketti ei ole liikkunut mihinkään ja Postin seuranta ei löydä sitä. Nyt ilmeisesti pitää vain odottaa että peruvatko tilauksen ja palauttavat rahat vai mitä? Harmittaa, koska tuo puhelin oli tarkoitettu tyttärelle joululahjaksi.
Täällä on tainnut aiemmin olla juttua, että se Postin koodi alkaa toimia vasta kun paketti on Suomessa, jos silloinkaan. Pääsetkö muihin seurantatietoihin kiinni Amazonin omien sivujen kautta? Näkisi vähän missä se on kulkenut. Onpa joillain tainnut käydä niinkin, että paketti on ollut lähipostissa makoilemassa kun kusti ei ole saanut sitä toimitettua kotiin saakka...
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 000
Tilasin 23.11. amazon.de:stä Realme 5 pro puhelimen ja muuta sälää. 24.11. tuli ilmoitus että items has been dispached ja postin JJFI alkuinen seurantakoodi. Paketin piti saapua 9.12. mennessä mutta edelleenkään paketti ei ole liikkunut mihinkään ja Postin seuranta ei löydä sitä. Nyt ilmeisesti pitää vain odottaa että peruvatko tilauksen ja palauttavat rahat vai mitä? Harmittaa, koska tuo puhelin oli tarkoitettu tyttärelle joululahjaksi.
Kuten edellä mainittu, amazonin sivuilta Oma tili -> Orders -> kyseisestä orderista klikkaa sitä JJFI-seuranrakoodia, jolloin pitäis siirtyä DHLn seurantaan (?).

Muuten voi kokeilla 17track-palvelun kautta seurata missä paketti kulkee. Tämä on varsin pätevä ja käyttävät mm. Postissakin tätä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
131
Ei näy missään seurannassa mitään ja Amazonin oma seuranta vaan sanoo että dispached 24.11. ja
We're sorry your package is late

We're working with the carrier to get your package back on track, and we'll let you know when your package is out for delivery.
Please come back Sunday if you still don't have it and we'll help you out.
Was expected Monday, 9 December
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 000
Ei näy missään seurannassa mitään ja Amazonin oma seuranta vaan sanoo että dispached 24.11. ja
Hhmm okei. Avaa orderin suhteen chat ja kysäise sieltä. Oman kokemuksen mukaan amazonin aspa on ollu varsin toimiva chattiä/emailia käyttäen. Jospa ne osais kaivaa tarkempaa tietoa tilauksen suhteen.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
441
Onko jollain muulla lähtenyt Amazonin paketteja takaisin automaattisesti? Itselleni on nyt käynyt näin kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä, eli Amazonilta on tullut mailiin refund confirmation juuri ennen kuin toimituksen pitäisi olla perillä.

Paketeista toinen on tilattu briteistä ja toinen saksasta. Lasku näkyy visalla. Osoitetiedot ovat oikein ja pari pakettia juuri tulikin perille vähän aiemmin. Toisesta näistä posti kyseli jo tekstiviestillä miten haluan toimituksen, johon vastasin. Päivä sen jälkeen tuli Amazonin refund ilmoitus sähköpostiin.

Posti ilmoittaa, seuraavaa

Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan
Olemme saaneet lähettäjältä ainoastaan sähköisen ennakkoilmoituksen (EDI-sanoma) lähetyksestä. Tämä tarkoittaa sitä, että lähetys ei ole vielä saapunut Postin kuljetettavaksi, joten odota vielä. Jos Edi-sanomasta on kuitenkin reilusti aikaa, ole yhteydessä lähettäjään mahdollista lisäselvitystä varten.

Amazon taas näin

Wednesday, 11 December
8:40 AM
Package departed an Amazon facility
Garbsen, Hannover DE
Tuesday, 10 December
4:30 AM
Shipment returned to Amazon.
FI
4:30 AM
Possible delay in delivery due to arrival at incorrect carrier facility
FI
Monday, 9 December
7:32 PM
Package arrived at an Amazon facility
Garbsen, Hannover DE
10:33 AM
Package departed an Amazon facility
Gernsheim, Hessen DE
Saturday, 7 December
3:24 AM
Package arrived at an Amazon facility
Gernsheim, Darmstadt DE
Friday, 6 December
1:09 PM
Package departed an Amazon facility
Saint-Martin-de-Crau, Provence-Alpes-Côte d'Azur FR
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Useampi on raportoinut tässä ketjusta noista ainakin kun Amazon on antanut Postin JJFI-seurantanumeron.

Itselläni BF-tilaukset tulivat Brittilästä ongelmitta DHL:n toimesta (kaksi tilausta yhdistetty yhteen lähetykseen).
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
185
Viime aikoina kun seurannut mm. 32 4K näyttöjen tarjontaa ja hintoja Amazon.de sivustolla, niin pistänyt silmään kun siellä on usein tuotteella myyjiä mitkä myyvät esim. 1000 euron näyttöä 500 euron hintaan "Used - Like New" kunnolla. Kokeilin huvikseni lisätä ostoskoriin tuollaisen alhaisella hinnalla olevan näytön ja mennä tilaamaan, mutta tulee viesti että tuotetta ei voi tilata. Näitä samoja myyjiä tullut useissa muissakin tuotteissa mitkä liittyvät PC -komponentteihin ja kaikissa hinnat useita kymmeniä prosentteja alle normihintojen.

Alla esimerkki Dell U3219Q näytöstä

2019-12-14_09-34-47.png
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
Viime aikoina kun seurannut mm. 32 4K näyttöjen tarjontaa ja hintoja Amazon.de sivustolla, niin pistänyt silmään kun siellä on usein tuotteella myyjiä mitkä myyvät esim. 1000 euron näyttöä 500 euron hintaan "Used - Like New" kunnolla. Kokeilin huvikseni lisätä ostoskoriin tuollaisen alhaisella hinnalla olevan näytön ja mennä tilaamaan, mutta tulee viesti että tuotetta ei voi tilata. Näitä samoja myyjiä tullut useissa muissakin tuotteissa mitkä liittyvät PC -komponentteihin ja kaikissa hinnat useita kymmeniä prosentteja alle normihintojen.

Alla esimerkki Dell U3219Q näytöstä

Kannattaa katsoa myös myyjän tuotetet, näyttää kutakauinki samalta kattaukselta kuin muillakin amazon huijareilla.
Toisen palaute 53% ja toinen myynyt kaksi tuotetta 30 pvä aikaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
209
Tilasin keskiviikkona kamaa amazon.de:stä, ja valitsin expedited shipping +15 eur. Noh silti se paketti tulee postilla JJFI-koodilla ja kestää yli viikon (arvio). Missä välissä tämmöinen muutos on tullut? Ei se mikään expedited ole jos postilla tulee, vai? Millä ne ilmaiset postit -tilaukset sitten tulee?

Toki tajuan että toimitusajat voivat venyä tähän aikaan vuodesta, mutta jos maksaa nopeasta toimituksesta niin miksei se tule dhl expressillä/muulla kuriirilla niin kuin aina ennenkin?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
27
Tilasin keskiviikkona kamaa amazon.de:stä, ja valitsin expedited shipping +15 eur. Noh silti se paketti tulee postilla JJFI-koodilla ja kestää yli viikon (arvio). Missä välissä tämmöinen muutos on tullut? Ei se mikään expedited ole jos postilla tulee, vai? Millä ne ilmaiset postit -tilaukset sitten tulee?

Toki tajuan että toimitusajat voivat venyä tähän aikaan vuodesta, mutta jos maksaa nopeasta toimituksesta niin miksei se tule dhl expressillä/muulla kuriirilla niin kuin aina ennenkin?
Varmaan amazonissa mokanneet ja laittaneet halvemmalla toimituksella tulemaan. Valita aspaan niin eiköhän ne maksa noi postikulut takas.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Tilasin keskiviikkona kamaa amazon.de:stä, ja valitsin expedited shipping +15 eur. Noh silti se paketti tulee postilla JJFI-koodilla ja kestää yli viikon (arvio). Missä välissä tämmöinen muutos on tullut? Ei se mikään expedited ole jos postilla tulee, vai? Millä ne ilmaiset postit -tilaukset sitten tulee?

Toki tajuan että toimitusajat voivat venyä tähän aikaan vuodesta, mutta jos maksaa nopeasta toimituksesta niin miksei se tule dhl expressillä/muulla kuriirilla niin kuin aina ennenkin?
Tuleeko se siis hitaammin kuin tilausvaiheessa luvattu? (order confirmationissa näkyy kans alkuperäinen toimitusaika)

Kyllä noita joskus lähetetään Postin kautta mutta silloinkin pitäisi se alkuperäinen lupaus täyttyä (ja niin on mulla täyttynytkin), eli tulla standarditoimitusta nopeammin.

edit: Välillä noissa Amazonin Posti-arvioissa on ollut aika paljon ilmaa, eli voi olla ettei mene läheskään noin kauan vaan tulee alkuperäisessä arviossa eli nopeammin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
edit: Välillä noissa Amazonin Posti-arvioissa on ollut aika paljon ilmaa, eli voi olla ettei mene läheskään noin kauan vaan tulee alkuperäisessä arviossa eli nopeammin.
Ne toimitusarviot on varmaan tarkoituksella löysät ja usein se päivä pysyy siellä Amazonin sivulla samana vaikka seurannassa olisi jo kohta ovella. Näin kukaan ei pääse valittamaan jos ei pidäkään paikkaansa ja kun tulee "nopeammin kuin luvattu" niin asiakas on tyytyväinen. Ehkä tuolla saadaan myös myytyä expeditedia enemmän. :rolleyes:
 
Liittynyt
19.08.2019
Viestejä
213
Viime aikoina kun seurannut mm. 32 4K näyttöjen tarjontaa ja hintoja Amazon.de sivustolla, niin pistänyt silmään kun siellä on usein tuotteella myyjiä mitkä myyvät esim. 1000 euron näyttöä 500 euron hintaan "Used - Like New" kunnolla. Kokeilin huvikseni lisätä ostoskoriin tuollaisen alhaisella hinnalla olevan näytön ja mennä tilaamaan, mutta tulee viesti että tuotetta ei voi tilata. Näitä samoja myyjiä tullut useissa muissakin tuotteissa mitkä liittyvät PC -komponentteihin ja kaikissa hinnat useita kymmeniä prosentteja alle normihintojen.

Alla esimerkki Dell U3219Q näytöstä

Huijarimyyjät tunnistaa liian halvasta hinnasta sekä siitä, että myyjän tietoja klikkaamalla pyydetään aina ottamaan yhteyttä johonkin sähköpostiosoitteeseen tilauksen tekemisestä, tai tilaus muuten perutaan. Huijaus perustuu siihen, että myyjä peruu amazon tilauksen ja pyytää maksua amazonin ulkopuolelta, jolloin ostaja ei ole enää amazonin ostoturvan piirissä, kun maksu ei ole tapahtunut amazonin sivujen kautta.

Älä kokeile onneasi, et tule saamaan kaikkialla muualla 1.000€:lla myytävää tuotetta 300€: oon, vaikka sitä myydään "used-like new" kunnossa!
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Eikö Amazonissa saa tuotteiden hintoja näkymään euroina muutenkuin viemällä tilausta eteenpäin ostoskoriin ja osoitteet ja kaikki syöttämällä? Aika ärsyttävää. :beye:
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Eikö Amazonissa saa tuotteiden hintoja näkymään euroina muutenkuin viemällä tilausta eteenpäin ostoskoriin ja osoitteet ja kaikki syöttämällä? Aika ärsyttävää. :beye:
Tämä riippuu täysin siitä minkä maan Amazonia käytät, esim. saksan amazonissa hinnat ovat aina ja automaattisesti euroja, mutta esim. japanin amazonissa hinnat ovat paikallista valuuttaa ja muuttuu vasta tuossa loppuvaiheessa euroiksi...

Kokeile siis hakea tuote amazon.de ja hintojen pitäisi jo valmiiksi olla euroina, toki verot ovat hieman eri (suomessa 24% ja olikohan siellä 22% tjsp) mutta korjaantuu kassalla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Tämä riippuu täysin siitä minkä maan Amazonia käytät, esim. saksan amazonissa hinnat ovat aina ja automaattisesti euroja, mutta esim. japanin amazonissa hinnat ovat paikallista valuuttaa ja muuttuu vasta tuossa loppuvaiheessa euroiksi...

Kokeile siis hakea tuote amazon.de ja hintojen pitäisi jo valmiiksi olla euroina, toki verot ovat hieman eri (suomessa 24% ja olikohan siellä 22% tjsp) mutta korjaantuu kassalla.
Amazon UK:ta yleensä käytän. Okei. :geek:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
209
Tuleeko se siis hitaammin kuin tilausvaiheessa luvattu? (order confirmationissa näkyy kans alkuperäinen toimitusaika)

Kyllä noita joskus lähetetään Postin kautta mutta silloinkin pitäisi se alkuperäinen lupaus täyttyä (ja niin on mulla täyttynytkin), eli tulla standarditoimitusta nopeammin.

edit: Välillä noissa Amazonin Posti-arvioissa on ollut aika paljon ilmaa, eli voi olla ettei mene läheskään noin kauan vaan tulee alkuperäisessä arviossa eli nopeammin.
Tilausvaiheessa oli kyllä mainittu sama toimitusaika-arvio (reilu viikko). Hieman kyllä hämmensi että ilmainen toimitus arvioi että saapuisi 17. - 19.12. ja expedited että 19.12. Laitoin amazonin aspaan viestiä ja heidän mukaansa tämä on se expedited. Prkl posti siis kaapannut jo noita saksan "express"-toimituksiakin, eli ei yhtään tiedä onko se oikeasti nopea. Seurannassa paketti "Posti express" eli sama millä vaikka zooplussan tilaukset tulee saksasta.

Saa siis nähdä, tällä hetkellä postin mukaan toimitus 16.12. eli tänään mutta seurannan mukaan paketti on vielä Liettuassa (leimaus Itella Lithuania).

Se että toimitus on nopeampi kuin standardi/ilmainen ei vielä sano että olisi kannattavaa maksaa se 15 eur. Ennen kun ovat tulleet dhl expressillä niin on selvästi kannattanut. Postin kanssa vähän niin ja näin...
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Hieman kyllä hämmensi että ilmainen toimitus arvioi että saapuisi 17. - 19.12. ja expedited että 19.12.
Tuossa tilanteessa ei tosiaan kannata maksaa Expeditedistä. Ainoa mitä expeditedillä saa on aikaisemman toimituspäivän, ei tiettyä kuljetusyhtiötä. Eli hyötyä ei tule jos toimituspäivä on sama.

Tuo on kyllä varsin hämäävä ettei päivässä ole eroa, mutta olen nähnyt myös muutaman casen jossa expedited on ollut jopa hitaampi kuin standard - siinäkään tilanteessa ei kannata ottaa expeditediä.
Saa siis nähdä, tällä hetkellä postin mukaan toimitus 16.12. eli tänään mutta seurannan mukaan paketti on vielä Liettuassa (leimaus Itella Lithuania).
Postin seurannan päivämääräarvio ei näille paketeille toimi oikein. Jos paketin Liettua-leimaus on maanantai-aamuyöstä, toimitetaan paketti todnäk. tiistaina, muutoin keskiviikkona, ellei jouluruuhka hidasta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Osa 4 alla. Jos Ranskan Amazonista saa Teslan eurolla, harkitsen, erittäin pitkään kannattaako ottaa riskiä. Tämä on ihan uskomatonta pelleilyä. Älkää oikeasti tilako yhtään ikinä mitään Ranskan Amazonista, tai jos haluatte testata v-käyränne ja suoritatte vihanhallintaa niin sitten
Osa 1:

Tässä on Ranskan Amazonin kanssa aikamoinen kauhutarina menossa.

Ostan tuotteen, toimitusaika oli normaalia pidempi (melkein 2kk), tuotteen saapuessa pistän tuotteen myyntiin.
Myyn sen toiselle henkilölle, yksityishenkilölle yksityishenkilönä.

Menee reilusti yli viikko kaupoista kun uusi myyjä sanoo, että laitteen kanssa on ongelmia. Öö.. okei, ei mulla ole enää laitteen kanssa mitään tekemistä, annoin kuitin yms tarvittavat, mutta autetaan nyt. Pistän valmistajan numeroita jotka jokainen itsekin googlesta löytää.
Tämän yhteydenoton jälkeen valmistaja väittää uuden omistajan mukaan ettei voi lähettää uutta laitetta vaan tehdaskorjatun tuotteen, johon en usko. Uusi omistaja ei halua tehdaskorjattua. Kyllä uuden tuotteen saa jos vaan eskaloi 1. tasosta eteenpäin, mutta ilmeisesti uusi ostaja tätä ei tee.

Sitten valmistaja pyytää ottamaan yhteyttä myyjään eli Amazoniin. Lupaan kysyä Amazonilta asiaa koska uusi omistaja ei tulostamani kuitin kanssa päässyt kuulemma eteenpäin.
Kyselen chatissa ja eka tulee lopetukset 4 kertaa kun eivät palvele englanniksi. Sitten tulee info että laita mailia tiettyn osoitteeseen.
Ainoa intressi ja kysymys Amazonille on miten he ja uusi myyjä voivat jatkaa?

Saan vastauksen mailiin jossa kysytään mitä haluan tehdä; uusi laite vai rahojen palautus. No uusi laite, mutta voitteko jatkaa uuden ostajan kanssa koska en ole enää tuotteen omistaja?

Sitten Amazon tyrkyttää edelleen rahojen palautusta, kieltäydyn, sanoin etten halua mitään rahoja takaisin. Ja voitteko jatkaa jo uuden omistajan kanssa - edelleen mun on turha olla välikätenä? Ja edelleen ehdotetaan rahojen palautusta, sanon, että teillä on velvollisuus korjata tai toimittaa uusi laite, rahoja en takaisin hyväksy -- eihän laite ole enää edes minun.

Pyydän uutta omistajaa olemaan yhteydessä itse Amazoniin, mutta homma pysähtyy kun tulostettu kuitti ei käy. No laitan kuitin sitten sähköisenä uudelle ostajalle.

Sitten tulee uudelta omistajalta viesti seuraavana päivänä, että Amazon palauttaa mulle rahat ja uusi omistaja pyytää rahojen palautusta hänelle. Siis häh? Minkä takia? Ei Amazonia kannata päästää kun koira veräjästä, heidän on korjattava tai toimitettava uusi tuote. Jos samaa mallia ei ole, niin parempi tai toisen valmistajan vastaava, mulle ihan sama, heidän (Amazon) ongelma. Ja tuotetta on varastossa eli Amazon yrittää viilata linssiin.

Ja kun minä en ole laitetta nähnyt ~1kk aikana en halua senttiäkään Amazonilta koska sen jälkeen he katsovat, että mun pitäisi palauttaa laite.

En mä voi ottaa vastuuta enää mistään joka ei ole ollut mun kontrollissa ~1kk aikana.

Amazonille pistän viestiä että laittakaa peli välittömästi poikki, en ole pyytänyt enkä hyväksynyt mitään rahojen palautusta ja mua ei voi "panttivangiksi" pistää -- olen jo kauan sitten myynyt tuotteen!

Ja he edelleen jatkavat vänkäämistä; palautusprosessia ei voi peruta. Sivuilla lukee että odottaa tuotteen palautusta. Ja että minä olen vastuussa tuotteen palautuksesta.

Huh, huh, Amazon siis toimii kolmannen osapuolen, uuden omistajan ohjeiden perusteella ja yksipuolisesti peruu meidän (minä-Amazon) tekemän kaupan. Viimeisin viestini heille on, että kertokaa missä mä olen pyytänyt ja hyväksynyt palautusprosessin.

Omalta kannaltanihan tässä on jo useampi ongelma:
  • Amazon toimii uuden omistajan pyynnön mukaan joka on varmaan jo jonkun pykälän mukaan laitonta. Ei voi olla oikein, että A ostaa tavaran firmalta X, myy sen henkilölle B, joka ottaa yhteyttä firmaan X, peruu kaupan A puolesta ja tämän jälkeen muka A olisi vastuussa X:lle tuotteen palautuksesta, vaikkei ole omistanut sitä enää kuukauteen
  • Yli viikko meni ennen kuin uusi ostaja otti yhteyttä, 10 päivää. Eri asia olisi jos heti olisi tullut viestiä, että laitteen kanssa ongelmia, mutta kyllä mä luulen ettei kovin moni ole suostuvainen siihen, että myyt esim. kannettavan, menee 10 pv ja sen jälkeen ostaja sanoo että öö tota tämä ei muuten enää anna kuvaa, pistäks rahat takas?
  • Ja tosiaan se fakta, että laite ei ole ollut enää minulla kuukauteen ja mun pitäisi nyt palauttaa jotain, johon ei ole mitään kontrollia ja mahdolliset väärinkäytöt jne olisi minun vastuulla. En hyväksy.
Tätä kirjoittaessa Amazonin asiakaspalvelu soitti, alkavat tajuta oman virheensä ja puhelimessa kysyi, voiko laittaa mulle sähköpostia ja vahvistaa, että he voivat laskuttaa palautettavan summan, eli periaatteessa peruvat palautusprosessin. Odotan tätä sähköpostia nyt.

Osa 2
Ja kauhutarina vaan jatkuu.

Luvattu sähköposti tuli, ja siihen vielä mahdollisia tulevaisuuden ongelmia varten kirjoitin yhteenvedon puhelusta, ja että pyydätte nyt palautusprosessin perumista, yms ja annoin luvan laskuttaa.

Sitten kun summa oli veloitettu, laitan taas viestiä että nyt kun palautusprosessi on peruttu ja olette summan veloittaneet niin jatketaan tuotteen vaihtamisella.
Viestiä kirjoittaessa varmistin, että ostamani malli on varastossa, astetta parempi malli on varastossa ja pistin vielä maininnan, että voin kyllä valita vastaavaan tuotteen toiselta valmistajalta.

En tiedä ketkä siellä asiakaspalvelussa on töissä, mutta ihan järkyttävän luokatonta palvelua, seuraava vastaus meinaan oli, että hän voi vahvistaa että tuotteelle on pyydetty palautus ja se on suoritettu onnistuneesti, ja tästä syystä tuotevaihtoa ei voi tehdä.

Ei jumal... tässä suora copy-paste sähköpostista niin saatte vähän makua tästä viestittelyn laadusta: "And it's the reason why we can't createan new order as a remplacement to you."

Kyllä ihan oikeasti kannattaa miettiä, kannattaako säästää Amazonin kanssa kun tietää, että ongelmien ilmetessä on tällainen vääntö edessä.

Osa 3:
Uskomattoman väännön jälkeen sain linkin ja ohjeet tuotteen palautukseen. Tuote menossa takaisin heille nyt.

Kysyin KOLME kertaa 1-2 päivän välein sähköpostitse laitatteko uuden tuotteen tulemaan nyt heti vai sen jälkeen kun olette vastaanottaneet vanhan tuotteen ja tarkistanut sen. Ei tule vastausta, sitten tulee ihan uusi viesti, ovat ihan pokkana vaihtaneet asiointikielen ranskaksi ja kirjoittavat:

"Suite à votre message, nous ne sommes pas en mesure de traiter votre requête par e-mail car au moment de traiter votre dossier, nous étions déjà à l'heure de notre fermeture. C'est pourquoi, je vous invite à nous recontacter par téléphone ou par chat en cliquant sur le lien suivant" eli englanniksi: "Following your message, we are not able to process your request by e-mail because when processing your file, we were already at the time of our closure. That's why, I invite you to contact us by phone or by chat by clicking on the following link:"

Ihan uskomaton selitys. Kuulostaa kun joku olisi ruvennut sähköpostia käsittelmään 2min ennen työvuoroa ja todennut että jahas, vuoro loppuu ja pistänyt purkitetun vastauksen.

No, vastasin tuohon että ei kannata pyytää ottaa yhteyttä chat/puhelin koska olette sanoneet, että englanniksi tuki on saatavilla vain sähköpostitse, eli eiköhän jatketa mailitse. Tästä kulunut 4 päivää, ei vastausta.

Nyt otin sitten chatin kautta yhteyttä, luonnollisesti kun eivät englanniksi osaa palvella niin kirjoitin sitten englanniksi Googlen kääntäjään ja copy-pastella kävin keskustelun.

Tietysti asiakaspalvelija vaihtaa toiselle, ja ongelman selitys taas alusta.
Edellään intetään että tuotteelle on tehty palautus. Kirjoitin monta kertaa että katsokaa nyt se keikkahistoria, palautus oli teidän virhe ja se on peruttu.

Ja eikun edelleen että en ole palauttanut tuotetta, niin he laskutti summan uudelleen. Ei vit...

Ja homma jatkuu, sitten tajusi että tuote on palautumassa. Pääsen mun alkuperäiseen kysymykseen: koska saan korvaavan uuden tuotteen?

Ja tuotetta ei ole varastossa kuulemma :D Pistän linkin, että tuotetta on kyllä varastossa, lukee vielä "En stock".
Asiakaspalvelijan vastaus?

"Je vous dit que l'article n'est plus disponible à mon niveau c'est sur que la mise à jour sur le site n'a pas encore été faite" --> eli "I tell you that the article is no longer available at my level it is on the update on the site has not been made yet"

Vastaan että sivu on sanonut jo monta päivää, että tuote on varastossa.

Sitten tulee uskomaton riman alitus:

"Coralie-Martine: Vous n'aurez pas de remplacement
Coralie-Martine: Je pense avoir tout dit
Passer une bonne journée
Coralie-Martine d'Amazon.fr a quitté la conversation."

-->

"Coralie-Martine: You will not have a replacement
Coralie-Martine: I think I said everything
Have a good day
Coralie-Martine from Amazon.fr left the conversation."

Olen ihan suu auki, siis mitä tapahtuu? Miten he voi noin huonosti palvella asiakkaita?

Ei olisi näköjään kannattanut antaa lupaa laskuttaa sitä palautussummaa takaisin ennen kun olen saanut korvaavan tuotteen.

En kyllä ikinä tule ostamaan mitään ranskan Amazonista, ihan käsittämätöntä miten vaikeaksi he saa asiat tehtyä. Ja näin surkeaa palvelukokemusta en edes muista.

Osa 4:
Sähköposteihin ei enää vastata, joten taas kerran Google kääntäjän kanssa chattiin. Tottahan toki asiakaspalveljija vaihtuu kerran, ja tulee taas samat inttämiset kuin aiemmin, eli palautus on annettu yms.

Ongelmaksi tekee siis se, että tuotteen palautus ja uudelleenveloitus ei näy heillä vaan nämä on sovittu sähköpostitse, ja joku ei ole viitsinyt logata tms mitään järjestelmiin.

Tunnin google kääntäjän yms kikkailun jälkeen saan tajuamaan mistä on kyse, että KYLLÄ, olette veloittaneet KAKSI kertaa, palauttaneet KERRAN ja tuote on nyt PALAUTETTU. Suoraa kusetusta tulee edelleen, ettei tuotetta olisi varastossa vaikka onkin. En jaksa enää tapella ja hämmästelen tällaista häikäilemättömyyttä, mutta haluan rahat takaisin ja postikulut hyvitettäväksi.

Uskomattoman väännön jälkeen henkilö sanoo, että palautus menee eri tason kautta, ja antaa sähköpostiosoitteen.

Rustaan seuraavat pari tuntia dokkaria, tietysti taas kääntäen kaikki ranskaksi, haen pankkitiedot, tietysti korttikin on tässä välissä vaihtunut, yms ja selitän kuvakaappauksien jne kanssa mikä on homman nimi. Ja että heidän tarvitsisi nyt palauttaa tuotteen ostohinta JA postikulut.

Sieltä vastataankin viime viikon lopulla, että keikkaa tutkitaan ja palataan asiaan.

No niin eikös tänään sitten tule automaattinen viesti, että:

"Merci d'avoir retourné l'article ci-dessous. Votre remboursement a déjà été émis. Nous avons reçu l'article, et votre retour est maintenant terminé." eli: "Thank you for returning the article below. Your refund has already been issued. We have received the item, and your return is now complete."

Ja sokerina pohjalla palautettava summa:

upload_2019-12-18_17-18-15.png


Itkenkö? Nauranko? Huudanko? En tiedä, kaikkea sopivassa suhteessa.

Otin taas kerran lusikan kauniiseen käteen, että haluan takaisin alkuperäisen tuotteen hinnan ja palautuskustannukset.
Tietysti ranskaksi kirjoittaen.

Jos joskus saan alkuperäisen summan postikuluineen takaisin niin pagus pistää virtuaaliset limut kaikille techbbs-tyypeille koska en usko että olympiavoittajatkaan joutuvat tekemään yhtä paljon töitä saavuttaakseen tavoitteensa.

"Your feedback is helping us build Earth's Most Customer-Centric Company." sanoo Amazon :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
209
Tuossa tilanteessa ei tosiaan kannata maksaa Expeditedistä. Ainoa mitä expeditedillä saa on aikaisemman toimituspäivän, ei tiettyä kuljetusyhtiötä. Eli hyötyä ei tule jos toimituspäivä on sama.

Tuo on kyllä varsin hämäävä ettei päivässä ole eroa, mutta olen nähnyt myös muutaman casen jossa expedited on ollut jopa hitaampi kuin standard - siinäkään tilanteessa ei kannata ottaa expeditediä.

Postin seurannan päivämääräarvio ei näille paketeille toimi oikein. Jos paketin Liettua-leimaus on maanantai-aamuyöstä, toimitetaan paketti todnäk. tiistaina, muutoin keskiviikkona, ellei jouluruuhka hidasta.
Paketti saapui tiistaina postiin yhden jakeluyrityksen jälkeen. Mietin ihan samaa että turha maksu nopeammasta oli tällä kertaa. Olikohan syy postin käyttämiseen se että tavarassa oli litiumiakku sisällä ja paketissa asiaankuuluvat merkinnät? Tiedänpähän tulevan varalle että dhl express on haave vain.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 165
Onko tuo alkuperäinen pakkauslista pakollinen Amazonin palautuksissa? Itse olen nähtävästi onnistunut hukkaamaan sen ja pitäisi palautella muisteja sinne... Ohjeissa sanotaan, että "Please include the original packing slip and write the reason for your return on the packing slip."

Ainakin itsestäni tuo tuntuu vähän turhalta kun kuitenkin mukana tulee muita lappuja ja viivakoodeja joiden mukaan palautus luultavasti menee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 335
Onko kellään kokemusta miten tilaus oikein toimitetaan kun se on jaettu osiin tilaushetkellä? On muutama varastotuote ja pari ennakkotilausta jaettu eri toimituksiin kassavaiheessa. Ihmettelen siksi kun juuri ennen tilausta on yhteenveto ja kaikissa 3:ssa toimituksessa on sama saapumisaika-arvio, huhtikuun alku.

amazon1.jpg amazon2.jpg

Tuleeko nuo kaikki tavarat muka vasta kun viimeinenkin tuote on tullut varastoon? Ihmettelen myös postikuluja näille kaikille toimituksille, yhteensä 3:lle toimitukselle olisi vain "£6.50" (esim. vain yhden DVD/BD tuotteen postit taitaa olla yli 4 puntaa). Mitä luulette, tekeekö Amazon lisäveloituksia toimituskuluista tähän jälkeenpäin? (kerran kävi niin saksasta tilatulle paketille joka piti olla vain yksi toimitus, se jaettiin kahteen ja vetivät visalta lisää rahaa postikuluihin, mitkä sitten sain takaisin isojen pulttien vetämisen jälkeen)
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Onko kellään kokemusta miten tilaus oikein toimitetaan kun se on jaettu osiin tilaushetkellä? On muutama varastotuote ja pari ennakkotilausta jaettu eri toimituksiin kassavaiheessa. Ihmettelen siksi kun juuri ennen tilausta on yhteenveto ja kaikissa 3:ssa toimituksessa on sama saapumisaika-arvio, huhtikuun alku.



Tuleeko nuo kaikki tavarat muka vasta kun viimeinenkin tuote on tullut varastoon? Ihmettelen myös postikuluja näille kaikille toimituksille, yhteensä 3:lle toimitukselle olisi vain "£6.50" (esim. vain yhden DVD/BD tuotteen postit taitaa olla yli 4 puntaa). Mitä luulette, tekeekö Amazon lisäveloituksia toimituskuluista tähän jälkeenpäin? (kerran kävi niin saksasta tilatulle paketille joka piti olla vain yksi toimitus, se jaettiin kahteen ja vetivät visalta lisää rahaa postikuluihin, mitkä sitten sain takaisin isojen pulttien vetämisen jälkeen)
Minun kokemuksieni perusteella tuotteet tulevat yleensä erikseen toimituspäiväarviosta huolimatta silloin kun julkaisupäivissä on eroa enemmän kuin vain muutama viikko.
Eli todnäk. tässä tapauksessa aikaisemmin saatavilla olevat tuotteet lähtevät aikaisemmin, muttä tämä ei tietenkään ole 100% varmaa kun sitä ei ole luvattu.
Jos tuotteet eivät lähdekään (tai mene Preparing for Shipment -tilaan) ~viikon sisään niin voit toki siinä vaiheessa vielä perua ne ja tehdäkin niistä erillisen tilauksen.

Tuo jaottelu tuossa tilausvaiheessa on vain yksi mahdollinen toimitusjaottelu, eli voi hyvin tulla esim. useammassakin kuin 3 paketissa tai yhdisteltynä muihin tilauksiin jos sellaisia on.

Amazon ei veloita koskaan toimituksesta enempää kuin tilausvaiheessa on ilmoitettu. Yksi tilaus Amazonin myymiä/lähettämiä tuotteita käsitellään toimitushinnan kannalta siten kuin se olisi yksi toimitus, riippumatta lopullisesta toimitusten määrästä - eli vaikka jo tilausvaiheessaa näkyy useampi toimitus, toimituskulut ovat yhden toimituksen mukaiset.
Poikkeuksena, tilauksen jälkeen voi tilausta muokkaamalla erikseen valita "Ship items as they become available" -option, jossa tuotteet toimitetaan heti kuin mahdollista ilman että tuotteita yhdistetään, ja jokaisesta toimituksesta menee oma maksu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
295
Onko kellään kokemusta miten tilaus oikein toimitetaan kun se on jaettu osiin tilaushetkellä? On muutama varastotuote ja pari ennakkotilausta jaettu eri toimituksiin kassavaiheessa. Ihmettelen siksi kun juuri ennen tilausta on yhteenveto ja kaikissa 3:ssa toimituksessa on sama saapumisaika-arvio, huhtikuun alku.



Tuleeko nuo kaikki tavarat muka vasta kun viimeinenkin tuote on tullut varastoon? Ihmettelen myös postikuluja näille kaikille toimituksille, yhteensä 3:lle toimitukselle olisi vain "£6.50" (esim. vain yhden DVD/BD tuotteen postit taitaa olla yli 4 puntaa). Mitä luulette, tekeekö Amazon lisäveloituksia toimituskuluista tähän jälkeenpäin? (kerran kävi niin saksasta tilatulle paketille joka piti olla vain yksi toimitus, se jaettiin kahteen ja vetivät visalta lisää rahaa postikuluihin, mitkä sitten sain takaisin isojen pulttien vetämisen jälkeen)
Amazon jakaa noita joskus osiin, jos tuotteet ovat esim. eri varastoissa. Tavarat saattaa tulla kolmessa paketissa tai sitten tulee vain yksi.
Omasta kokemuksesta taas menee juuri noin, eli tilaus toimitetaan kun kaikki tilatut tuotteet ovat saatavilla, ellet ole tilausvaiheessa valinnut että toimitetaan niin nopeasti kuin mahdollista (lisämaksusta). "I want my items faster. Ship each item as soon as it becomes available".
Muutaman kerran tilauksessa ollut joku tuote jossa oli toimitus 1-2kk, ja kaikki muut varastotuotteita, ja tilaukset ovat aina tulleet vasta sitten 1-2kk kuluttua kun tuo yksi tilaustuote oli tullut saataville. Postikulut ovat ne mitä tilausvaiheessa on mainittu, ellet itse muuta tilaukseen jälkikäteen esim. pikatoimitusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 335
Jos tuotteet eivät lähdekään (tai mene Preparing for Shipment -tilaan) ~viikon sisään niin voit toki siinä vaiheessa vielä perua ne ja tehdäkin niistä erillisen tilauksen.
Tämä oli hyvä vinkki. Kiitos.

"I want my items faster. Ship each item as soon as it becomes available".
Olen tuon valinnan monesti aiemmin nähnyt amazonissa mutta tällä kertaa ei ollut tarjolla jostain syystä.. tosin sitä en olisikaan halunnut koska sitten postikulut nousisi taivaisiin.

Ongelmahan tässä on tavallaan itse aiheutettu, yritys on saada: 1) ensimmäiset painokset slipcaseineen ja vihkoineen ennen kuin loppuvat, 2) minimoida postikulut (tapa joka on tullut opetettua itselle vuosien aikana.. jostain syystä postikulujen, varsinkin ylimitoitettujen, maksaminen potuttaa). Pelkään, että jos kaikki tuotteet kerätään ja pakataan sitten vasta kun viimeinenkin tuote on varastossa (maaliskuun loppu?), niin ensimmäiseksi julkaistu (lokakuun loppu) jo varastosta löytyvä "1-painos"-tuote on loppunut. Rahallahan tämä(kin) ongelma ratkeaisi. :)

Myös tässä joutunut miettimään miten se brexit oikein vaikuttaa briteistä tilaamiseen.. joko jo tammikuun jälkeen kun näköjään silloin on eropäivä?

Amazon ei veloita koskaan toimituksesta enempää kuin tilausvaiheessa on ilmoitettu.
Postikulut ovat ne mitä tilausvaiheessa on mainittu
Minulle kävi sillä lailla saksan amazonin kanssa, että kun paketti ei ollut liikahtanut yli viikkoon, niin kysäisin siitä chätissä. Siellä joku sanoi, että on joku varasto-ongelma tjsp. ja voisin peruuttaa ja tilata uudestaan. Kysyin, että miksi et voi selvittää mikä se ongelma on ja ratkaista sitä koska todennäköisesti se uusikin tilaus jumittaa sitten. Sanoi selvittävänsä. Sitten joitain päiviä myöhemmin tuli emailiin lähtemässä olevasta paketista infoa (default automaattinen amazon viesti toimituksen etenemisestä) jossa sanottiin, että tilaus on jaettu kahteen osaan. Samalla tietenkin sitten raukesi yli 40€ tilauksen ilmaispostit ja he olivat ilman mitään ilmoitusta vetäneet visaltani about 14 euroa lisää! Kaikki tilatut tuotteet oli Amazon DE myyjältä. Mutta jostain syystä sitten näissä jaetuissa tilauksissa yksi tuote (jonka kanssa se ongelma oli?) olikin nyt joltain 3-party myyjältä (EDIT: mutta sekin taisi tulla kuitenkin amazonin warehousista). Missään vaiheessa en pyytänyt tilauksen jakamista, eikä kukaan siitä informoinut, tai siitä, että tulevat veloittamaan kortiltani lisää. Tämän keissin jälkeen jäi vähän epäluulo amazonin toimintaan, että mitä ne veloittaa loppujen lopuksi kun tilaat sieltä jotain.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Olen tuon valinnan monesti aiemmin nähnyt amazonissa mutta tällä kertaa ei ollut tarjolla jostain syystä.. tosin sitä en olisikaan halunnut koska sitten postikulut nousisi taivaisiin.
Tuota valintaa ei tosiaan ole nykyään enää tilausta tehdessä olemassa, mutta ainakin jokin aika sitten oli vielä tilauksen jälkeen asetettavissa tilaussivulta.

Pienenä lisätietona, tuon option ("Ship items as they become available") kanssa näytettävät postikulut on maksimipostikulut, eli se summa joka veloitettaisiin jos kaikki tuotteet lähetettäisiin omissa lähetyksissään. Lopullinen veloitus tapahtuu vain lähetettyjen lähetysten mukaisesti, eli jos jotkin tuotteet lähetetään samassa paketissa niin niistä ei veloiteta erillisiä "per shipment" -kuluja (ainoastaan yksi "per shipment"-kulu ja tavalliset "per item"- tai painokulut). Mutta tätä jakoahan ei toki voi tietää tilaushetkellä joten pitää varautua maksamaan se näytetty summa.

Ongelmahan tässä on tavallaan itse aiheutettu, yritys on saada: 1) ensimmäiset painokset slipcaseineen ja vihkoineen ennen kuin loppuvat, 2) minimoida postikulut (tapa joka on tullut opetettua itselle vuosien aikana.. jostain syystä postikulujen, varsinkin ylimitoitettujen, maksaminen potuttaa). Pelkään, että jos kaikki tuotteet kerätään ja pakataan sitten vasta kun viimeinenkin tuote on varastossa (maaliskuun loppu?), niin ensimmäiseksi julkaistu (lokakuun loppu) jo varastosta löytyvä "1-painos"-tuote on loppunut. Rahallahan tämä(kin) ongelma ratkeaisi. :)
Amazon pitää kyllä tuotetta varattuna tilaukselle. Pieni riski toki on sille että varastosaldo onkin ollut virheellinen ja vikaa myyntikappaletta ei sitten löydykään kun lähetyshetki koittaa.

Minulle kävi sillä lailla saksan amazonin kanssa, että kun paketti ei ollut liikahtanut yli viikkoon, niin kysäisin siitä chätissä. Siellä joku sanoi, että on joku varasto-ongelma tjsp. ja voisin peruuttaa ja tilata uudestaan. Kysyin, että miksi et voi selvittää mikä se ongelma on ja ratkaista sitä koska todennäköisesti se uusikin tilaus jumittaa sitten. Sanoi selvittävänsä. Sitten joitain päiviä myöhemmin tuli emailiin lähtemässä olevasta paketista infoa (default automaattinen amazon viesti toimituksen etenemisestä) jossa sanottiin, että tilaus on jaettu kahteen osaan. Samalla tietenkin sitten raukesi yli 40€ tilauksen ilmaispostit ja he olivat ilman mitään ilmoitusta vetäneet visaltani about 14 euroa lisää! Kaikki tilatut tuotteet oli Amazon DE myyjältä. Mutta jostain syystä sitten näissä jaetuissa tilauksissa yksi tuote (jonka kanssa se ongelma oli?) olikin nyt joltain 3-party myyjältä (EDIT: mutta sekin taisi tulla kuitenkin amazonin warehousista). Missään vaiheessa en pyytänyt tilauksen jakamista, eikä kukaan siitä informoinut, tai siitä, että tulevat veloittamaan kortiltani lisää. Tämän keissin jälkeen jäi vähän epäluulo amazonin toimintaan, että mitä ne veloittaa loppujen lopuksi kun tilaat sieltä jotain.
Kuulostaa kyllä erikoista, itsellä on parisataa tilausta amazon.de:stä eikä mitään vastaavaa ole koskaan tapahtunut. Jos tilaus on lähetetty kahdessa osassa niin tilatessa ilmoitettu postikulu (ml. 0€) on jaettu toimitusten kesken.

Näkyikö tilauksen tiedoissakin siis tuo lisätty postikulu? Amazonhan tekee joskus harvoin maksukortille ylimääräisiä katevarauksia yms. kun lähetyssuunnitelma (eli mitkä tuotteet lähtevät mistäkin varastolta ja milloin) vaihtuu, joista ylimääräiset varaukset tippuvat muutaman päivän päästä pois. Eri toimitusten postikulut myös veloitetaan eri luottokorttiveloituksissa, oliko tuo 14 euroa yhdessä vai kahdessa veloituksessa?

Voi myös olla, että asiakaspalvelija oli tehnyt jotain sille tilaukselle joka lisäsi nuo postikulut (ehkä se laittoi päälle juuri tuon "Ship each item as soon as it becomes available"). Vastaisuudessa tiedoksi, että yli viikon liikahtamattomuus on vielä melko normaalia (vaikkakin nykyään harvinaista Euroopan Amazoneissa), kunhan arvioitu toimitusaika ei ole ylittynyt. Amazonin asiakaspalvelu ei myöskään näe noista juuri mitään enempää tietoa kuin asiakaskaan - huonolla tuurilla asiakaspalvelija voi lähteä ominpäin peruuttamaan tilausta tjsp. jos otat sähköpostilla yhteyttä (chatilla/puhelimella riski on pienempi kuin voit vielä väliin sanoa että hei älä peruuta).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 335
Kuulostaa kyllä erikoista, itsellä on parisataa tilausta amazon.de:stä eikä mitään vastaavaa ole koskaan tapahtunut.
Joo, ei ole itsellekään mitään tämän tapaisia aiemmin tullut, jotain pieniä fiboja muutaman kerran.

Näkyikö tilauksen tiedoissakin siis tuo lisätty postikulu? Amazonhan tekee joskus harvoin maksukortille ylimääräisiä katevarauksia yms. kun lähetyssuunnitelma (eli mitkä tuotteet lähtevät mistäkin varastolta ja milloin) vaihtuu, joista ylimääräiset varaukset tippuvat muutaman päivän päästä pois. Eri toimitusten postikulut myös veloitetaan eri luottokorttiveloituksissa, oliko tuo 14 euroa yhdessä vai kahdessa veloituksessa?
Amazonin sivulla joo näkyi uudet invoicet ja uudet veloitukset. Sehän se rupesikin päässä kiristämään kun minulle ei ole ikinä aiemmin käynyt sellaista, että tilauksen teon ja vahvistuksen jälkeen olisi tullut lisäveloituksia ja/tai laskua olisi muuteltu! Katsoin korttitapahtumia pankkiappsista ja tilausta tehdessä maksu veloitettiin AMZN DE 42,29e (ilmaiset postikulut), sitten muutama päivä sen jälkeen kun olin chättäillyt uusi veloitus AMZN DE 13,99e. Myöhemmin kun sain vihdoin takaisin ylimääräisen veloituksen niin se on kolmena eri tapahtumana: AMZN DE 2,38e, AMZ*Memoryking 4,66e ja AMZN DE 6,95e. En tiedä miksi on kolme eri refundia, lähetyksiä oli vain kaksi. Aika sekava juttu, en meinannut chätissä ensin saada läpi, että palauttaisivat ylimääräisen veloituksen, meni joku vajaa tunti siinä chätissä.. aika kierroksilla rupesin jo olemaan.. loppujen lopuksi lupasi refundin, mutta sitä ei saanut heti vaan aspa väitti, että minun pitää ensin vastaanottaa molemmat paketit ennen kuin he voivat refundin tehdä.. tiedä mikä siinäkin sitten oli.

Vastaisuudessa tiedoksi, että yli viikon liikahtamattomuus on vielä melko normaalia
Hmm, olen kyllä tilaillut saksan amazonista useamman kerran vuodessa tavaraa ja mielestäni ovat lähteneet tosi nopeasti aina liikkeelle, ja jos oikein muistan, toimitusarviotkin ovat olleet n. viikon päähän. Sitä juuri ihmettelinkin kun tuon tilauksen kanssa oli toimitusarvio n. kahden viikon päässä ja viikkoon ei tapahtunut yhtään mitään, se oli uusi kokemus ja ihmettelinkin, että onko nyt mennyt huonommaksi (ei ollut joulusesonki tai muu sellainen).
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Hmm, olen kyllä tilaillut saksan amazonista useamman kerran vuodessa tavaraa ja mielestäni ovat lähteneet tosi nopeasti aina liikkeelle, ja jos oikein muistan, toimitusarviotkin ovat olleet n. viikon päähän. Sitä juuri ihmettelinkin kun tuon tilauksen kanssa oli toimitusarvio n. kahden viikon päässä ja viikkoon ei tapahtunut yhtään mitään, se oli uusi kokemus ja ihmettelinkin, että onko nyt mennyt huonommaksi (ei ollut joulusesonki tai muu sellainen).
Joo, nykyään ehkä parissa prosentissa tai harvemmin kestää noin kauan (tai on toimitusarvio 2+vk päässä). USA:n Amazonista tuo on hieman yleisempää, ja n. 5 vuotta sitten Brittiamazonin ilmais-Suomi-postien aikaan oli kans kohtuu yleistä jos oikein enää muistan.
 
Liittynyt
27.12.2019
Viestejä
11
Millaisia kokemuksia porukalla on sinänsä virheettömien ja käyttöönotettujen laitteiden palauttamisesta. Heräteostin 350e arvoisen kahvikoneen, jonka keittämä kahvi maistuu kuitenkin hirveälle. Olettaisitteko että ottavat takaisin? Maksavatko postit?
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Millaisia kokemuksia porukalla on sinänsä virheettömien ja käyttöönotettujen laitteiden palauttamisesta. Heräteostin 350e arvoisen kahvikoneen, jonka keittämä kahvi maistuu kuitenkin hirveälle. Olettaisitteko että ottavat takaisin? Maksavatko postit?
Itsellä on useita palautuksia vastaavissa tilanteissa, tosin tuotteet ovat olleet halvempia (kallein ~300e). Ongelmia ei ole ollut vaan aina ovat ottaneet takaisin ja täysi hinta tullut refundina, ja näin luulen sinunkin tapauksessa olevan.

Palautuskuluista on kerrottu tuolla: Amazon.de Help: About Return & Replacement Costs
Eli jos palautat 14 päivän sisällä ja arvo yli 40 eur niin palautuspostit korvataan (pitää erikseen pyytää), muuten ei.
Tosin itsellä osassa palautuksista on tullut palautuskuluihin automaattisesti muutaman euron refundia vaikka oli 14pv jälkeen ja ehjä tuote.

Suosittelen Shipitiä jos itse joudut maksamaan palautuksen, saa paljon halvemmalla ulkomaan paketit kuin suoraan Postin kautta.
 
Liittynyt
27.12.2019
Viestejä
11
Juu ongelmitta suostuivat ottamaan vastaan kahvinkeittimen ja 51 euron toimituskulutkin on jo kuulemma hyvitetty. Loput rahat sitten aikanaan, mutta tuskinpa siinä vaiheessa tulee ongelmia, kunhan Posti ei sössi.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Olen palauttamassa pakettia takaisin Ranskan Amazonille, vienkö ihan vain Postiin vai pitäisikö käyttää esim. DHL, UPS?
Postivakuutettu lähetys ulkomaille - Posti - Henkilöille
Näytönohjain ei mahdu noin pieneen/kevyeen ja arvo kuitenkin sen 500€.
Postin pikapaketissa (EMS) on 500 euron vakuutus, jos haluat lähettää vakuutettuna.

edit: Huomaa että tuo kansainvälinen postivakuutettu lähetyskin on maksikirjeen kokoinen jos katsot alempaa lisätiedoista maksimimitat. Tuossa otsikon alla lukee ilmeisesti virheellisesti tuo 3 cm raja - ulkomaan pikakirjeessä on sama juttu. PDF-hinnastossa on ilmoitettu rajat oikein.
Mutta painoraja on toki silti 2 kg eli ei käyne nyt.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
58
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
357
Kiitos. Harmittavan hankalaa tämä palauttaminen kun Suomen sisällä hoituu niin helposti. :btooth: Posti vielä poistanut tuon chat-asiakaspalvelun niin ei voi kysellä.
 

Stail

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
610
Hmph.. Tilasin palautetun webbikamera jonka kunto oli "loistava".
Eipä mitään eloa koko kamerassa :(
Ei taida tarkistaa noita..
Palautusta vetämään kuhan jaksaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 295
Jäsenet
70 412
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom