Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Totta kyllä. Pariin kertaan joutunut vastaamaan että

NOOOOOO!!!

.. isolla fontilla kun melkein joka asiaan tulee vastaus että "rahaa lähtee pikimmiten Teillepäin, anteeksi kovasti".

Itelle on kans meinannut lähteä tuotetta uudestaan osoitteeseen kun oon tilaukseen liittyen ihan jotain muuta kommunikoinut sinne suuntaan. Taitaa olla niin halpaa työvoimaa ettei viestejä oikein edes lueta tai jos luetaan niin englantia ei osata. Rahoja nyt ei sentään ole palauteltua ilman että on oikeasti pyytänyt, mutta tuo tuotteen uudelleenlähetys tuntuu olevan yhden klikkauksen päässä ja kaverit aspassa tosi herkästi on sitä painelemassa
 
Juu, itselle kanssa palautettiin joskus 50 USD väärinymmärryksen vuoksi eivätkä ottaneet takaisin vaikka yritin sanoa että ei olisi kuulunut maksaa.

Siitä lähtien olen käyttänyt Amazonin asiakaspalveluun chattia tai puhelinta niin mahdollisen väärinkäsityksen saa oiottua ennen kuin tekevät mitään.
 
Amazon peruspaketti tulossa ja tuli tekstiviesti UPS:ilta. Eli 1 haluanko heidän ilmoittamaan omituiseen noutopisteeseen vai 2 alkuperäiseen osoitteeseen ja ovikoodi. Mitä tapahtuu jos ei vastaa mitään? Ei minulla ovikoodeja ole. Meneekö systeemi sekaisin jos vastaa 2 ilman ovikoodia? Ja meneekö noutopisteeseen jos ei vastaa?
 
Mitä tapahtuu jos ei vastaa mitään? Ei minulla ovikoodeja ole. Meneekö systeemi sekaisin jos vastaa 2 ilman ovikoodia? Ja meneekö noutopisteeseen jos ei vastaa?

Käsittääkseni ovikoodi ei ole pakollinen tieto, eli voit ilmoittaa 2 ilman sitäkin. Mikäli et vastaa mitään niin toimituksen pitäisi jatkua tilatun mukaisesti, eli tuossa vaiheessa sinun on mahdollista ohjata paketti noutopisteeseen jos et esim. ole kotona saapumispäivänä.
 
Tilasin amazon.es:stä ja paketin seurantasivulla on maininta Enviado con Posti (google translate: lähetetty postin kanssa). Tuon perässä on tuttu postin JJFIxxxx seurantakoodi. Ei ole aiemmin tällaista tullut vastaan. Lisäsin koodin postin sovellukseen, mutta toistaiseksi lähetystä ei ole kirjattu postin järjestelmään. Tosin paketti on varmaankin vielä jossain espanjassa.
 
Jaahas. Paketti oven edessä. Onneksi ei mitään tärkeää ja oli tallessa.

Enpäs oo pyytänyt sitä siihen. Olkoon nyt.

Muuten, 20 vuoden tilaushistorialla Amazonista. En excelöi mutta veikkaan 500 pakettia (tilauksia reilusti vähemmän kun jakavat usein moneen pakettiin). Ei yhtään tuhoutuneena saapunut, ei yhtään hukkunut.

Amazonista saa suoraan Excelin ulos.
https://www.amazon.com/gp/b2b/reports

Tosin menee minulla vaan vuoteen 2006, vaikka vanhempia tilauksia on..
 
Hienoa Amazon, lähetti minulle tyhjän asiakaspalautetun muistin myyntipakkauksen.
Kun tilasin uuden muistin.
:facepalm:

Huomiona että tuli italiasta vaikka tilattu saksasta.
Viimeksi kesällä italiasta tuli "betonimyllyn" läpi käyny muistikortti pakkaus.
 
Käsittääkseni ovikoodi ei ole pakollinen tieto, eli voit ilmoittaa 2 ilman sitäkin. Mikäli et vastaa mitään niin toimituksen pitäisi jatkua tilatun mukaisesti, eli tuossa vaiheessa sinun on mahdollista ohjata paketti noutopisteeseen jos et esim. ole kotona saapumispäivänä.
En vastannut tuohon viestiin ja paketti eteni normaalisti. Tänään tuli uusi tekstiviesti toimitusajasta (johon vastasin) ja paketti tuotiin juuri. Kuski vielä soitti muutamaa minuuttia ennen.
Tämäkin oli tilattu Saksan Amazonista ja tuli Italiasta, ei ollut mennyt betonimyllyn läpi...
 
Jahas- tuli ekaa Amazon unohti kokonaan tuotteen paketista. Onneksi ei ollut kallis.

Edit: Sanoivat lähettävänsä uudestaan. Ehkä toisella kertaa onnistuu...
 
Viimeksi muokattu:
Mulla kävi nyt (muistaakseni) eka kerran niin, että Amazon.de:n lähettämä paketti ei tullut perille ja palautui automaagisesti heille takaisin. Mitään järkevää selitystä tuohon episodiin en tietenkään saanut, ainoastaan joku linkki jossa listattu mahdollisia syitä moiselle tapahtumalle - ja kehoitus tarkastaa oma osoite. Kyseessä oli kuitenkin monipakettilähetys josta osa tuli ihan ok perille, osoitetiedotkin niissä ihan kuten pitää.

"You ordered the item below, but the package was returned to us by the carrier. We've issued your refund.

You can find the list of possible reasons why the package was returned to us as undelivered here. If you still want the item, please check your address and place a new order."

Tässä oli kuriirina Posti, tai siis niitä paketteja joihin saa Postin seurantakoodin jo heti alusta saakka, DHL noi varmaan Saksan puolella kuljettaa. Tuo Postin seurantakoodi ei missään vaiheessa aktivoitunut, eli tämä paketti ei varmaan päässyt edes Suomeen saakka.
 
Mulla kävi nyt (muistaakseni) eka kerran niin, että Amazon.de:n lähettämä paketti ei tullut perille ja palautui automaagisesti heille takaisin. Mitään järkevää selitystä tuohon episodiin en tietenkään saanut, ainoastaan joku linkki jossa listattu mahdollisia syitä moiselle tapahtumalle - ja kehoitus tarkastaa oma osoite. Kyseessä oli kuitenkin monipakettilähetys josta osa tuli ihan ok perille, osoitetiedotkin niissä ihan kuten pitää.

"You ordered the item below, but the package was returned to us by the carrier. We've issued your refund.

You can find the list of possible reasons why the package was returned to us as undelivered here. If you still want the item, please check your address and place a new order."

Tässä oli kuriirina Posti, tai siis niitä paketteja joihin saa Postin seurantakoodin jo heti alusta saakka, DHL noi varmaan Saksan puolella kuljettaa. Tuo Postin seurantakoodi ei missään vaiheessa aktivoitunut, eli tämä paketti ei varmaan päässyt edes Suomeen saakka.

Itsellä kävi myös torstaina ekaa kertaa tämä, ja muistelen että aiemmin ketjussa muut ovat raportoineet samaa että osa Posti-lähetyksistä palautuu ennen kuin tulevat seurantaan.
 
Itsellä kävi myös torstaina ekaa kertaa tämä, ja muistelen että aiemmin ketjussa muut ovat raportoineet samaa että osa Posti-lähetyksistä palautuu ennen kuin tulevat seurantaan.

Minun tapauksessani paketti ei koskaan tullut perille eikä jjfi-alkuinen seurantakoodi toiminut. Amazon suostui palauttamaan rahat vasta kolmen viikon kuluttua lähetyksestä.
 
Jenkki-Amazonin paketti jäi DHL:n tullauspalveluun. Mites paketin saa vapautettua jakeluun niin että voin itse hoitaa tullauksen ja vältän poskettoman palvelumaksut?
 
Jenkki-Amazonin paketti jäi DHL:n tullauspalveluun. Mites paketin saa vapautettua jakeluun niin että voin itse hoitaa tullauksen ja vältän poskettoman palvelumaksut?

Vastaat siihen DHL:n tekstiviestiin itsetullaus oma.sähköposti@jotain.com kuten se itse tekstiviestikin kertoo.

Saat sitten sähköpostiin tullaustiedot ja hoidat niiden avulla Tullin sivuilla tullauksen taric-koodeineen. Sitten kun saat Tullilta päätöksen ja maksat sen, saat luovutuspäätöksen, lähetät sen saamasi sähköpostin ilmoittamaan spostiosoitteeseen -> lähetys vapautuu kuljetukseen.
 
Okra. Laitanpa meiliä. Tekstarissa ei kerrottu itsetullauksesta mitään, ”muissa asioissa” oli sitten meiliosoite.

Nättiö kusetusmeininkiä.

Annoin jo prkle hetun, nyt nopeasti meiliä perään.
 
Vähän arvaan, että kerrottiin, tämmöisiä sieltä on tullut jo vuosia ja viimeisimmän sain pari viikkoa sitten.

52D41905-5B31-43BE-8100-ADAFE6636E7D.jpeg
 
Ei tullut aivan tuollainen.

Maksoin siis Amazonille Import Fees Depositin, DHL:n puhelinnro ei toimi viikonloppuisin mutta meiliin vastasivat nopeasti: palvelumaksu kääntyy lähettäjälle tässä tapauksessa eikä minulle tule lisäkustannuksia.

Huoli siis ohi. :D
 
Eikös tuossa tapauksessa tulli ja muut maksut pitäisi olla mukana siinä Import Fee Depositissa? Niin ainakin itse olen ymmärtänyt. Kannattanee ottaa yhteyttä Amazoniin jos DHL haluaa rahaa.
 
Ai, olit hoitanut nämä jo etukäteen, no ei siinä DHL:n tarvitse erikseen mitään kinuta miltään, korkeintaan sopimuksensa mukainen hinta Amazonilta eikä tämän pitäisi näkyä mitenkään vastaanottajalle. Varmaan joku kesähessu säätänyt siellä eikä tajunnut tuota etukäteen hoidettua maksua. :hungry:
 
Juu tuo DHL:n hetun kysely on normaalia myös Amazonissa etukäteen maksetuille tulleille/veroille. Saisi kyllä olla siinä SMS-ilmoituksessa olla suoraan sanottu tuo että mitään ei joudu maksamaan.

Asiasta toiseen, nyt on pari kertaa viime viikkojen aikana lähtenyt Amazon.de:n Posti-JJFI-lähetyksiä Briteistä ("MAN8") ja tullut jo 1-2 arkipäivässä perille (su=>ti ja pe=>ma). Nämä oli standardiposteilla tilattu, mutta tuo on sen verran nopea että veikkaan että Amazon voi alkaa tulevaisuudessa käyttää enemmissä määrin tuota myös Express-tilauksissa.
 
Jos alkuperäinen lähtömaa on EU:n ulkopuolella, ne kysyy aina sen henkkarin.
Jep. Se tullaus taitaa kuitenkin mennä vastaanottajan nimellä vaikka ne rahat tullaukseen olisikin jo lähettäjä maksanut. Sen takia tuo hetu kysytään.
 
Tää voi olla tyhmä kysymys mutta mun Amazon-neitsyys ei ole vielä mennyt..ei siis ole kokemusta. Mutta onko tuo 39€ yleisesti joku minimitilaus Amazonista? Näin päättelin kun yritin tuossa tehdä ensimmäistä tilausta Amazon.de ja tilaus ei tuosta syystä onnistunut. Kävin tän ketjun ensimmäiseltä sivulta tsekkaamassa niin ainakin 2016 oli pistetty näin:
Tämä on nyt ilmeisesti yleisketju Amazonin tilauksista (niin kuin Murossakin oli) niin mainostetaan toiselta forumilta saatua tietoa. Amazon.de toimittaa kuulemma jatkossa ilmaiseksi Suomeen:

"Delivery to Czech Republic, Denmark, Finland, Hungary, Poland, Slovakia and Sweden
Standard Delivery Minimum spend of €39.00 All items"

Linkki Amazonin hinnastoon.
Mulla oli yks auton paikkamaali hakusessa ja se taisi olla jotain 20€..eli mun pitää samaan tilaukseen haalia jotain muutakin mukaan vai miten tuossa olisi helpoin menetellä?
 
Tää voi olla tyhmä kysymys mutta mun Amazon-neitsyys ei ole vielä mennyt..ei siis ole kokemusta. Mutta onko tuo 39€ yleisesti joku minimitilaus Amazonista? Näin päättelin kun yritin tuossa tehdä ensimmäistä tilausta Amazon.de ja tilaus ei tuosta syystä onnistunut. Kävin tän ketjun ensimmäiseltä sivulta tsekkaamassa niin ainakin 2016 oli pistetty näin:

Mulla oli yks auton paikkamaali hakusessa ja se taisi olla jotain 20€..eli mun pitää samaan tilaukseen haalia jotain muutakin mukaan vai miten tuossa olisi helpoin menetellä?

Ei. Raja on vain ilmaisille posteille, muuten on joku 9e.

Kaikkia tuotteita ei voi tilata Suomeen.
 
Tilasin viikko sit amazonista joltain erilliseltä myyjältä hiirimaton ja kyselin tänään perään kun ei ollut lähtenyt niin myyjä selitti ettei muka ole maksettu vaikka amazonissa maksu näkyy ja veloitettu luottokortiltakin... Laitoin aspaan kyselyä mut ei oo vielä kuulunut mitään
 
Hienoa Amazon, lähetti minulle tyhjän asiakaspalautetun muistin myyntipakkauksen.
Kun tilasin uuden muistin.
:facepalm:

Huomiona että tuli italiasta vaikka tilattu saksasta.
Viimeksi kesällä italiasta tuli "betonimyllyn" läpi käyny muistikortti pakkaus.

Vittu. Amazon heittäytyi hankalaksi. Eikö tuo tarra kerro että kyse asiakaspalautuksesta.
Pakettti tyhjä ja naarmuinen.

"
Dear Customer,

you informed us that you did not receive all items from your order #306-85xxxx

The investigation has shown that the shipment has been delivered to the correct address and therefore we can't issue a replacement or a refund.

In case that you wish to pursue this matter we recommend that you report it to the police accordingly. If the case cannot be clarified by the police please contact us again and send a copy of the file by e-mail, including the file number and police station.

We thank you for your understanding.

Warmest regards,
Tilo Strehler


Amazon.de"
upload_2019-10-4_12-15-20.png

 
Vittu. Amazon heittäytyi hankalaksi. Eikö tuo tarra kerro että kyse asiakaspalautuksesta.
Pakettti tyhjä ja naarmuinen.

"
Dear Customer,

you informed us that you did not receive all items from your order #306-85xxxx

The investigation has shown that the shipment has been delivered to the correct address and therefore we can't issue a replacement or a refund.

In case that you wish to pursue this matter we recommend that you report it to the police accordingly. If the case cannot be clarified by the police please contact us again and send a copy of the file by e-mail, including the file number and police station.

We thank you for your understanding.

Warmest regards,
Tilo Strehler


Amazon.de"
upload_2019-10-4_12-15-20.png

Tällaisissa tapauksissa on yleensä toiminut kun uhkaa tehdä chargebackin luottokorttiveloituksesta.
 
Tällaisissa tapauksissa on yleensä toiminut kun uhkaa tehdä chargebackin luottokorttiveloituksesta.
Nakkasin nyt sähköisen amazon.de pyytämän rikosilmoituksen amazon.de tekemästä rikoksesta johon epäilen syylliseksi amazon.de:tä :)
OP viimeksi vaati rikosilmoitusta myös Aliexpressin toimittamatta jättämästä tuotteesta, eli eipä tuo ilmoitus haitaksi ole vaikka luottokortti veloituksesta pyydänki korvausta. En tiedä johtuiko osuuspankin pyytämä rikosilmoitus siitä että tuote oli maksettu visa debitilllä eikä creditillä.
Erikoista että noin hankalaksi Amazon halusi kun tuote maksoi ~40€
 
Aiemmin oli ihmettelyä Amazonin kk-laskusta ja miten se heillä roikkuu aika kauan ’maksamatta’ -tilassa vaikka olisi maksettu.

Nyt siellä on jotain tehty asian suhteen, tuli vahvistusviesti seuraavana päivänä maksusta ja maksoin pari viikkoa vielä etuajassa laskun joten ei osunut edes kuukauden vaihde.

0F216B4E-C387-4611-9AAA-1B7653333A49.jpeg
 
Yleensä olen tilannut amazon.de:stä, mutta nyt piti tilata amazon.co.uk:sta kun oli kova ale. No, iskin tietty käteni paskaan (Linksys WRT32X, luin liian myöhään foorumeilta, että ko. laite on giganttinen kasa paskaa, josta tulee pysyä niin kaukana kuin ikinä vain mahdollista), laite on käytännössä rikki paketista avattuna.

Laitoin palautusilmoituksen Amazonille menemään, mutta eihän takaisin lähetys se tietty niin helposti käykkään, kuin suomalaisissa verkkokaupoissa. Amazon pyytää lähettämään paketin takaisin itse valitulla tavalla. Mitä menetelmää olette käyttäneet? Suomen postiin vaan? Vai saako UPS:lla tai DHL:llä järkevästi lähetettyä?

Ps. Kun kuriirien kuskeja moni haukkuu, niin täytyy kehua täällä maanseudulla kuriireita. Nehän on jotain alihankkijoita tyyliin "Hessun kuljetus", mutta aina on paketti tullut perille viimeisen päälle. Tänään luukutin musiikkia niin kovalla, etten kuullut ovikelloa. Kuski oli käynyt koputtelemassa kaikki ovet ja ikkunat ja sitten vielä soitti, että onkohan hän oikean talon kohdalla. Täytyy arvostaa.
 
Yleensä olen tilannut amazon.de:stä, mutta nyt piti tilata amazon.co.uk:sta kun oli kova ale. No, iskin tietty käteni paskaan (Linksys WRT32X, luin liian myöhään foorumeilta, että ko. laite on giganttinen kasa paskaa, josta tulee pysyä niin kaukana kuin ikinä vain mahdollista), laite on käytännössä rikki paketista avattuna.

Laitoin palautusilmoituksen Amazonille menemään, mutta eihän takaisin lähetys se tietty niin helposti käykkään, kuin suomalaisissa verkkokaupoissa. Amazon pyytää lähettämään paketin takaisin itse valitulla tavalla. Mitä menetelmää olette käyttäneet? Suomen postiin vaan? Vai saako UPS:lla tai DHL:llä järkevästi lähetettyä?

Ps. Kun kuriirien kuskeja moni haukkuu, niin täytyy kehua täällä maanseudulla kuriireita. Nehän on jotain alihankkijoita tyyliin "Hessun kuljetus", mutta aina on paketti tullut perille viimeisen päälle. Tänään luukutin musiikkia niin kovalla, etten kuullut ovikelloa. Kuski oli käynyt koputtelemassa kaikki ovet ja ikkunat ja sitten vielä soitti, että onkohan hän oikean talon kohdalla. Täytyy arvostaa.

Posti. Kuluttajana UPS/DHL lähetys "ei järkevää".
Ja koska kyseessä Amazon.co.uk niin halvimmalla mahdollisella tavalla koska eri ehdot verrattuna Amazon.de, joudut siis nielemään palautuskustannukset.
Ellet sitten pysty uskottelemaan aspalle että "laite on rikki paketista avattuna"?

Amazon.co.uk - About Our Returns Policies
Amazon.co.uk - Conditions of Use & Sale

Relevantti lainaus palautusehdoista
Returns Costs & Methods
Amazon will refund the cost of sending an item back to us if it’s defective, damaged or incorrect or, if you're returning shoes, clothing, jewellery or watches that were sold or dispatched by Amazon (made-on-demand Collection items from The Drop, that are not defective, damaged or incorrect, are not eligible for free returns. See more information here). In many cases, we’ll provide you with a pre-paid returns label. If your return is not the result of an Amazon error, and you’re using a pre-paid return label, we’ll deduct the cost of the return from your refund. For returns from within the UK, costs start at £3.99. International return costs start at £8.09. Please note that returns that contain multiple items, or large items, may cost more. We offer various returns methods which will differ depending on the item(s) you’re returning. We’ll always display the most accurate return costs and methods available for your item(s) in our Returns Support Centre when you create your label.

Please note that certain types of items aren't eligible for cancellation or return under the Amazon returns policy. You can find out more in the Conditions of Use & Sale.

We won't accept the return of any software returned to us if it's been opened. We reserve the right to refuse returns or to charge you our fees and expenses if the product isn't received in new, unopened condition.

If a product becomes defective after 30 days you won't be able to create a returns label using our Returns Support Centre - you'll need to Contact Us. You may wish to visit the manufacturer's website or contact them directly as they may be able to offer troubleshooting and support with the issue you have with the product. Please see Manufacturer Contact Details and After Sales Service.

vs.

Amazon.de - About of Returns Policies
Amazon.de - Conditions of Use and Sale
Relevantti lainaus myyntiehdoista á la 14pv lakisääteinen palautusoikeus.
You will have to bear the regular cost of returning the goods if the goods delivered correspond to the goods ordered and if the price of the goods to be sent back does not exceed the amount of 40 euros, or if, where the price of the goods is higher, you, at the date of the cancellation, have not yet paid the consideration or paid a contractually agreed partial payment. Otherwise the return the goods is at no cost for you.
 
Ellet sitten pysty uskottelemaan aspalle että "laite on rikki paketista avattuna"?

Jep, kuin palautusehdot kyllä. Aion uskotella, että laite on rikki, koska esim. yksikään talosta löynyt langaton laite ei kytkeydy 5 GHz verkkoon ja koko 5 GHz verkko häviää säännöölisesti tutkasta. Tunnettu ongelma, Linksys yritti pitkään korjata sitä, mutta lopulta luovuttivat, eli broken by design. Aika hankala on yrittää väittää, etteikö laite olisi viallinen, jos se ei hoida sille kuuluvaa tehtävää millään tavalla.

No saas nähdä mitä Amazon aiheesta tuumaa, mutta kiitokset, pistän siis postilla menemään takaisin. Jos hyvällä omalla tunnolla en voisi väittää laitetta rikkonaiseksi, niin oisin pistänyt sen myyntiin. -75% alesta sen ostin (miksiköhän on alessa ja miksi Warehouse Dealsissa on noita pilvin pimein...), joten varmaankin omat olisi saanut takaisin. Mutta en kyllä kehtaa tällaista roskaa pistää kiertoon.
 
No, iskin tietty käteni paskaan (Linksys WRT32X, luin liian myöhään foorumeilta, että ko. laite on giganttinen kasa paskaa, josta tulee pysyä niin kaukana kuin ikinä vain mahdollista), laite on käytännössä rikki paketista avattuna..
Hyvä tietää tulevaisuuden. Olin tuota juuri katsellut ja olin laittanut omaan seurantaani korvamerkillä, vaikkakin ostinkin Gigantista Netgearin NightHawkin, joka toimii kyllä hyvin.
 
Hyvä tietää tulevaisuuden. Olin tuota juuri katsellut ja olin laittanut omaan seurantaani korvamerkillä, vaikkakin ostinkin Gigantista Netgearin NightHawkin, joka toimii kyllä hyvin.

Joo, menin itse lankaan kun luin vain eri saittien arvosteluita, joissa laitetta (tai sen sisarmallia joka on de facto sama, eli AC3200) hehkutettiin maasta ja taivaaseen. Mutta eihän niistä yksikään oikeasti TESTANNUT laitetta sekuntia piempään. Totuus löytyi foorumeilta vasta tilauksen jälkeen, eli tuota haukutaan foorumeilla universaalisti käyttökelvottomaksi, mitä se sitten olikin. Ongelmat kai johtuvat Marvelin piirisarjasta ja Linksys ei mahda sille mitään, vaikka pitkään koittivat firmispäivityksellä tilannetta korjatakin. Itselläni tosiaan 5 GHz verkko pätkii / ei toimi, lisäksi signaalitasot sekä 2.4 GHz, että 5 GHz verkossa ovat pienemmät, mitä vanhalla Asuksen purkilla, jossa integroidut antennit (!). Kävin hakemassa kaupasta Asus RT-AC86U:n, signaalitasot 20dBm kovemmat ja kaikki vain toimii. Foorumeilla uskollisimmatkin Linksys fanit ovat kirjoittaneet, että lopulta joutuivat luovuttamaan ja ostivat Asuksen/Netgearin tilalle ja kaikki ongelmat loppuivat samantien.

Eli joo, älä osta.
 
Kauankos on kestänyt viime aikoina UK Amazonista, että tilaus on keräilty ja päässyt "Dispatched" tilaan? Mulla perjantaina tehty kolmen tuotteen tilaus vieläkin odottelemassa "Dispatched" ruksia...
 
Kauankos on kestänyt viime aikoina UK Amazonista, että tilaus on keräilty ja päässyt "Dispatched" tilaan? Mulla perjantaina tehty kolmen tuotteen tilaus vieläkin odottelemassa "Dispatched" ruksia...
0-2 päivää on tämän vuoden standardi-amazon.co.uk-tilauksissa mennyt, mutta tuo on aina vaihdellut paljon eli voi hyvin mennä viikkokin, riippuen missä varasto(i)ssa tuote on yms.

Ei kannata välittää muusta kuin siitä toimituspäiväarviosta, joskus tilaus lähetetään jo tilauspäivänä ja joskus vasta päivää ennen toimituspäivää pikana.

En ole myöskään huomannut eroa Euroopan Amazon-sivustojen välillä toimitusajoissa - niillähän on kuitenkin samat varastot käytössäkin.
 
Tuli tilattua pari 200W ledilamppua lisää amazon.de...toinen kaverillekin. Yksi samanlainen ennestään ja OK. Nämä uudet antoi sitten sähköiskut kun tarrasi muuntajaboksiin ja jäähdytyssiiliin samaan aikaan (tai johonkin maahan). Ei pahasti mutta sellainen mukava pärinä... Rustasin palautusilmoituksen ja ilmoittivat suoraan että ei tarvitse lähettää takas, rahat tulee tilille :confused: Toimittajalta tuli tosin vielä perään tarkentava kysymys ja iskin faktat tiskiin...kuva yleismittarista ja 20V jännitteestä boksin ja siilin välillä:) No rahat tuli ja nyt on kaksi lamppua käsissä. Jos enemmän elektroniikasta tajuaisin, niin varmaan voisi korjata...ei ihan ilmaisia kuitenkaan olleet (240€ 2kpl) :hungry:

Luonnollisesti kaikki kommunikaatio saksaksi. Lähetin selostuksen google kääntäjän avustuksella toimittajalle kun sieltä tuli vain germaaniaa...
 
Tuli tilattua pari 200W ledilamppua lisää amazon.de...toinen kaverillekin. Yksi samanlainen ennestään ja OK. Nämä uudet antoi sitten sähköiskut kun tarrasi muuntajaboksiin ja jäähdytyssiiliin samaan aikaan (tai johonkin maahan). Ei pahasti mutta sellainen mukava pärinä... Rustasin palautusilmoituksen ja ilmoittivat suoraan että ei tarvitse lähettää takas, rahat tulee tilille :confused: Toimittajalta tuli tosin vielä perään tarkentava kysymys ja iskin faktat tiskiin...kuva yleismittarista ja 20V jännitteestä boksin ja siilin välillä:) No rahat tuli ja nyt on kaksi lamppua käsissä. Jos enemmän elektroniikasta tajuaisin, niin varmaan voisi korjata...ei ihan ilmaisia kuitenkaan olleet (240€ 2kpl) :hungry:

Luonnollisesti kaikki kommunikaatio saksaksi. Lähetin selostuksen google kääntäjän avustuksella toimittajalle kun sieltä tuli vain germaaniaa...

20V ei pitäisi tuntua vielä missään. Mittasitko tasa vai vaihtojännitettä?
 
Mitäs tää "pohjoismaihin aukeaminen" nyt sitten käytännössä tarkoittaisi?

Amazonin sivut käännettynä paikallisille kielille? Varastot silti edelleen ulkomailla?

Varmaan sitä, että pääsee pohjoismaiset myyjät apajille. Toivon mukaan myös prime asiakkuus, jonka myötä ilmaiset postit ja parempia tarjouksia. Huonona puolena voi olla, että Saksan Amazonista ei enää ilmaisia posteja tarjoilla ja Suomikaupassa on kovemmat hinnat.
 
20V ei pitäisi tuntua vielä missään. Mittasitko tasa vai vaihtojännitettä?

Menee offtopicin puolelle mutta mittasin tasajännitettä. Jännite ja kutina on heti alkuun isompi mutta kontaktin jälkeen tippuu minimaaliseksi. Boksin pitäisi syöttää sitä ~300V ledeille. Sattui tuttu sähkömies oleen maisemissa, niin tuuppasin nämä eteen. Kaveri mittaili 15s yleismittarilla ja selvitti jotain hakkurista yms. mistä en kauheasti tajunnut mitään. Analyysi oli että jäähdytyssiili oli maalattu reilulla kädellä pulverimaalilla ja muuntajaboksin kiinnitysruuvit ei saaneet ilmeisesti kontaktia maalin läpi siiliin. Pääsi syntymään potentiaaliero boksin ja siilen välille. Laitettiin lisä(maa)kaapeli boksista siiliin ja kas, 0V ja ei mitään.

No nyt on rahat tilillä ja korjatut lamput käsissä, jopas kävi hyvin :greedy:
 
Ostinpa warehouse dealista EVGA tietokoneen virtalähteen. "Used, very good condition with minor scratches" ne sanoivat. Myyjä ja toimittaja Amazon. Tänne saapui virtalähde (malli yms. toki oikeat) jossa on reippaasti pölyä sisällä ja piirilevyn mukaan tehty 2014...
 
Ostinpa warehouse dealista EVGA tietokoneen virtalähteen. "Used, very good condition with minor scratches" ne sanoivat. Myyjä ja toimittaja Amazon. Tänne saapui virtalähde (malli yms. toki oikeat) jossa on reippaasti pölyä sisällä ja piirilevyn mukaan tehty 2014...
Pistä vain palautukseen. Itsellekkin käynyt vastaavasti. "Hyvä kuntoinen" onkin todellisuudessa ollut todella paljon (loppuun) käytetty tuote.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 315
Viestejä
4 509 238
Jäsenet
74 352
Uusin jäsen
JuhaSaar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom