Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toihan on petos eli jouduitko oikeuteen tms vai olitko rehellinen ja palautit ylimääräiset rahat?.
Totta kyllä. Pariin kertaan joutunut vastaamaan että
NOOOOOO!!!
.. isolla fontilla kun melkein joka asiaan tulee vastaus että "rahaa lähtee pikimmiten Teillepäin, anteeksi kovasti".
Mitä tapahtuu jos ei vastaa mitään? Ei minulla ovikoodeja ole. Meneekö systeemi sekaisin jos vastaa 2 ilman ovikoodia? Ja meneekö noutopisteeseen jos ei vastaa?
Jaahas. Paketti oven edessä. Onneksi ei mitään tärkeää ja oli tallessa.
Enpäs oo pyytänyt sitä siihen. Olkoon nyt.
Muuten, 20 vuoden tilaushistorialla Amazonista. En excelöi mutta veikkaan 500 pakettia (tilauksia reilusti vähemmän kun jakavat usein moneen pakettiin). Ei yhtään tuhoutuneena saapunut, ei yhtään hukkunut.
En vastannut tuohon viestiin ja paketti eteni normaalisti. Tänään tuli uusi tekstiviesti toimitusajasta (johon vastasin) ja paketti tuotiin juuri. Kuski vielä soitti muutamaa minuuttia ennen.Käsittääkseni ovikoodi ei ole pakollinen tieto, eli voit ilmoittaa 2 ilman sitäkin. Mikäli et vastaa mitään niin toimituksen pitäisi jatkua tilatun mukaisesti, eli tuossa vaiheessa sinun on mahdollista ohjata paketti noutopisteeseen jos et esim. ole kotona saapumispäivänä.
Mulla kävi nyt (muistaakseni) eka kerran niin, että Amazon.de:n lähettämä paketti ei tullut perille ja palautui automaagisesti heille takaisin. Mitään järkevää selitystä tuohon episodiin en tietenkään saanut, ainoastaan joku linkki jossa listattu mahdollisia syitä moiselle tapahtumalle - ja kehoitus tarkastaa oma osoite. Kyseessä oli kuitenkin monipakettilähetys josta osa tuli ihan ok perille, osoitetiedotkin niissä ihan kuten pitää.
"You ordered the item below, but the package was returned to us by the carrier. We've issued your refund.
You can find the list of possible reasons why the package was returned to us as undelivered here. If you still want the item, please check your address and place a new order."
Tässä oli kuriirina Posti, tai siis niitä paketteja joihin saa Postin seurantakoodin jo heti alusta saakka, DHL noi varmaan Saksan puolella kuljettaa. Tuo Postin seurantakoodi ei missään vaiheessa aktivoitunut, eli tämä paketti ei varmaan päässyt edes Suomeen saakka.
Itsellä kävi myös torstaina ekaa kertaa tämä, ja muistelen että aiemmin ketjussa muut ovat raportoineet samaa että osa Posti-lähetyksistä palautuu ennen kuin tulevat seurantaan.
Pyytämällä tullaustiedot DHL:ltäJenkki-Amazonin paketti jäi DHL:n tullauspalveluun. Mites paketin saa vapautettua jakeluun niin että voin itse hoitaa tullauksen ja vältän poskettoman palvelumaksut?
Jenkki-Amazonin paketti jäi DHL:n tullauspalveluun. Mites paketin saa vapautettua jakeluun niin että voin itse hoitaa tullauksen ja vältän poskettoman palvelumaksut?
Jep. Se tullaus taitaa kuitenkin mennä vastaanottajan nimellä vaikka ne rahat tullaukseen olisikin jo lähettäjä maksanut. Sen takia tuo hetu kysytään.Jos alkuperäinen lähtömaa on EU:n ulkopuolella, ne kysyy aina sen henkkarin.
Mulla oli yks auton paikkamaali hakusessa ja se taisi olla jotain 20€..eli mun pitää samaan tilaukseen haalia jotain muutakin mukaan vai miten tuossa olisi helpoin menetellä?Tämä on nyt ilmeisesti yleisketju Amazonin tilauksista (niin kuin Murossakin oli) niin mainostetaan toiselta forumilta saatua tietoa. Amazon.de toimittaa kuulemma jatkossa ilmaiseksi Suomeen:
"Delivery to Czech Republic, Denmark, Finland, Hungary, Poland, Slovakia and Sweden
Standard Delivery Minimum spend of €39.00 All items"
Linkki Amazonin hinnastoon.
Tää voi olla tyhmä kysymys mutta mun Amazon-neitsyys ei ole vielä mennyt..ei siis ole kokemusta. Mutta onko tuo 39€ yleisesti joku minimitilaus Amazonista? Näin päättelin kun yritin tuossa tehdä ensimmäistä tilausta Amazon.de ja tilaus ei tuosta syystä onnistunut. Kävin tän ketjun ensimmäiseltä sivulta tsekkaamassa niin ainakin 2016 oli pistetty näin:
Mulla oli yks auton paikkamaali hakusessa ja se taisi olla jotain 20€..eli mun pitää samaan tilaukseen haalia jotain muutakin mukaan vai miten tuossa olisi helpoin menetellä?
Hienoa Amazon, lähetti minulle tyhjän asiakaspalautetun muistin myyntipakkauksen.
Kun tilasin uuden muistin.
Huomiona että tuli italiasta vaikka tilattu saksasta.
Viimeksi kesällä italiasta tuli "betonimyllyn" läpi käyny muistikortti pakkaus.
Vittu. Amazon heittäytyi hankalaksi. Eikö tuo tarra kerro että kyse asiakaspalautuksesta.
Pakettti tyhjä ja naarmuinen.
"
Dear Customer,
you informed us that you did not receive all items from your order #306-85xxxx
The investigation has shown that the shipment has been delivered to the correct address and therefore we can't issue a replacement or a refund.
In case that you wish to pursue this matter we recommend that you report it to the police accordingly. If the case cannot be clarified by the police please contact us again and send a copy of the file by e-mail, including the file number and police station.
We thank you for your understanding.
Warmest regards,
Tilo Strehler
Amazon.de"
Nakkasin nyt sähköisen amazon.de pyytämän rikosilmoituksen amazon.de tekemästä rikoksesta johon epäilen syylliseksi amazon.de:täTällaisissa tapauksissa on yleensä toiminut kun uhkaa tehdä chargebackin luottokorttiveloituksesta.
Yleensä olen tilannut amazon.de:stä, mutta nyt piti tilata amazon.co.uk:sta kun oli kova ale. No, iskin tietty käteni paskaan (Linksys WRT32X, luin liian myöhään foorumeilta, että ko. laite on giganttinen kasa paskaa, josta tulee pysyä niin kaukana kuin ikinä vain mahdollista), laite on käytännössä rikki paketista avattuna.
Laitoin palautusilmoituksen Amazonille menemään, mutta eihän takaisin lähetys se tietty niin helposti käykkään, kuin suomalaisissa verkkokaupoissa. Amazon pyytää lähettämään paketin takaisin itse valitulla tavalla. Mitä menetelmää olette käyttäneet? Suomen postiin vaan? Vai saako UPS:lla tai DHL:llä järkevästi lähetettyä?
Ps. Kun kuriirien kuskeja moni haukkuu, niin täytyy kehua täällä maanseudulla kuriireita. Nehän on jotain alihankkijoita tyyliin "Hessun kuljetus", mutta aina on paketti tullut perille viimeisen päälle. Tänään luukutin musiikkia niin kovalla, etten kuullut ovikelloa. Kuski oli käynyt koputtelemassa kaikki ovet ja ikkunat ja sitten vielä soitti, että onkohan hän oikean talon kohdalla. Täytyy arvostaa.
Returns Costs & Methods
Amazon will refund the cost of sending an item back to us if it’s defective, damaged or incorrect or, if you're returning shoes, clothing, jewellery or watches that were sold or dispatched by Amazon (made-on-demand Collection items from The Drop, that are not defective, damaged or incorrect, are not eligible for free returns. See more information here). In many cases, we’ll provide you with a pre-paid returns label. If your return is not the result of an Amazon error, and you’re using a pre-paid return label, we’ll deduct the cost of the return from your refund. For returns from within the UK, costs start at £3.99. International return costs start at £8.09. Please note that returns that contain multiple items, or large items, may cost more. We offer various returns methods which will differ depending on the item(s) you’re returning. We’ll always display the most accurate return costs and methods available for your item(s) in our Returns Support Centre when you create your label.
Please note that certain types of items aren't eligible for cancellation or return under the Amazon returns policy. You can find out more in the Conditions of Use & Sale.
We won't accept the return of any software returned to us if it's been opened. We reserve the right to refuse returns or to charge you our fees and expenses if the product isn't received in new, unopened condition.
If a product becomes defective after 30 days you won't be able to create a returns label using our Returns Support Centre - you'll need to Contact Us. You may wish to visit the manufacturer's website or contact them directly as they may be able to offer troubleshooting and support with the issue you have with the product. Please see Manufacturer Contact Details and After Sales Service.
You will have to bear the regular cost of returning the goods if the goods delivered correspond to the goods ordered and if the price of the goods to be sent back does not exceed the amount of 40 euros, or if, where the price of the goods is higher, you, at the date of the cancellation, have not yet paid the consideration or paid a contractually agreed partial payment. Otherwise the return the goods is at no cost for you.
Ellet sitten pysty uskottelemaan aspalle että "laite on rikki paketista avattuna"?
Hyvä tietää tulevaisuuden. Olin tuota juuri katsellut ja olin laittanut omaan seurantaani korvamerkillä, vaikkakin ostinkin Gigantista Netgearin NightHawkin, joka toimii kyllä hyvin.No, iskin tietty käteni paskaan (Linksys WRT32X, luin liian myöhään foorumeilta, että ko. laite on giganttinen kasa paskaa, josta tulee pysyä niin kaukana kuin ikinä vain mahdollista), laite on käytännössä rikki paketista avattuna..
Hyvä tietää tulevaisuuden. Olin tuota juuri katsellut ja olin laittanut omaan seurantaani korvamerkillä, vaikkakin ostinkin Gigantista Netgearin NightHawkin, joka toimii kyllä hyvin.
0-2 päivää on tämän vuoden standardi-amazon.co.uk-tilauksissa mennyt, mutta tuo on aina vaihdellut paljon eli voi hyvin mennä viikkokin, riippuen missä varasto(i)ssa tuote on yms.Kauankos on kestänyt viime aikoina UK Amazonista, että tilaus on keräilty ja päässyt "Dispatched" tilaan? Mulla perjantaina tehty kolmen tuotteen tilaus vieläkin odottelemassa "Dispatched" ruksia...
Tuli tilattua pari 200W ledilamppua lisää amazon.de...toinen kaverillekin. Yksi samanlainen ennestään ja OK. Nämä uudet antoi sitten sähköiskut kun tarrasi muuntajaboksiin ja jäähdytyssiiliin samaan aikaan (tai johonkin maahan). Ei pahasti mutta sellainen mukava pärinä... Rustasin palautusilmoituksen ja ilmoittivat suoraan että ei tarvitse lähettää takas, rahat tulee tilille Toimittajalta tuli tosin vielä perään tarkentava kysymys ja iskin faktat tiskiin...kuva yleismittarista ja 20V jännitteestä boksin ja siilin välillä No rahat tuli ja nyt on kaksi lamppua käsissä. Jos enemmän elektroniikasta tajuaisin, niin varmaan voisi korjata...ei ihan ilmaisia kuitenkaan olleet (240€ 2kpl)
Luonnollisesti kaikki kommunikaatio saksaksi. Lähetin selostuksen google kääntäjän avustuksella toimittajalle kun sieltä tuli vain germaaniaa...
Mitäs tää "pohjoismaihin aukeaminen" nyt sitten käytännössä tarkoittaisi?Amazon avaa ensi vuonna pohjoismaiset verkkosivut – nämä asiat suomalaisten kauppiaiden pitää ottaa huomioon
Jokohan ensi vuoden alussa aukeisi Amazonin pohjoismaihin
Mitäs tää "pohjoismaihin aukeaminen" nyt sitten käytännössä tarkoittaisi?
Amazonin sivut käännettynä paikallisille kielille? Varastot silti edelleen ulkomailla?
20V ei pitäisi tuntua vielä missään. Mittasitko tasa vai vaihtojännitettä?
Pistä vain palautukseen. Itsellekkin käynyt vastaavasti. "Hyvä kuntoinen" onkin todellisuudessa ollut todella paljon (loppuun) käytetty tuote.Ostinpa warehouse dealista EVGA tietokoneen virtalähteen. "Used, very good condition with minor scratches" ne sanoivat. Myyjä ja toimittaja Amazon. Tänne saapui virtalähde (malli yms. toki oikeat) jossa on reippaasti pölyä sisällä ja piirilevyn mukaan tehty 2014...