Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Luulisin että tuo 9.9. "veloitus" on vasta katevaraus, jos pakettia ei kerran vielä ole lähetetty. Katevaraus tapahtuu silloin kun toimitus menee "Preparing for shipment" -tilaan (näkyy esim. printable summary -sivulla), joka voi tapahtua aikaisimmillaan pari viikkoa ennen paketin lähetystä. Siinä valossa toki hieman hämäävä tuo Amazonin ohje, vaikkakin teknisesti totta (katevaraus vs. veloitus).Tilasin 4.9. (Saksasta) tuotteen jota ei ollut varastossa ja saatavuus tyyliin "ei tietoa". Jossain vaiheessa tuotteen sivulle oli tullut "Currently unavailable. We don't know when or if this item will be back in stock." ja tilausnapin paikalla nappi jolla voi tilata sähköposti-ilmoituksen kun tulee myyntiin. Tänään tuli sähköposti arvioidusta toimituspäivästä, uusia tilauksia ei siis oteta sisään vieläkään. Nyt luottokorttitapahtumia katsellessa huomasin että veloitus on tehty jo 9.9.
Eipä oikein vastaa ohjeen kohtaa "If you pay by direct billing or credit card, we won't charge you until the order is shipped by our Fulfillment Center." Myyjä Amazon EU S.a.r.L. joten ei johdu esim. ulkopuolisen myyjän käytännöistä.
Itse asiassa tilasin testimielessä jotain muuta samana päivänä ja peruin sen heti perään. Se näkyy kortilla ko. päivänä veloituksena ja hyvityksenä mutta olisiko kortin ominaisuus miltä peruuntunut katevaraus näyttää.
Itselleni tuli tuollainen samanlainen sähköposti noin kuukausi sitten ja siinä pyydettiin maksutavan vaihtamista. En tehnyt mitään, tilaus tuli ja rahat lähti normaalisti. En tiedä mikälie tuollainen oli. Sinulla ei ilmeisesti mene edes tilaus läpi tuolla kortilla?Hittolainen, ei ole nyt reiluun viikkoon onnistunut Mastercardilla maksaminen enää amazon.de. Tulee vaan se "your payment has been declined". 6.9 vielä onnistui, 11.9 ja tänään ei. Liittyykö tämä nyt tähän EU:n maksupalveludirektiiviin tjms? Toisella kortilla (Visa) tilaukset kyllä toimii. Poistin ja lisäsin Mastercardin myös uudelleen amazonin sivuille, mutta ei. Samoilla osoitetiedoilla ja masterilla jo vuosia toiminut aina. Ja kortilla on kyllä katetta jäljellä.
Itselleni tuli tuollainen samanlainen sähköposti noin kuukausi sitten ja siinä pyydettiin maksutavan vaihtamista. En tehnyt mitään, tilaus tuli ja rahat lähti normaalisti. En tiedä mikälie tuollainen oli. Sinulla ei ilmeisesti mene edes tilaus läpi tuolla kortilla?
Tuli tilattua Amazon UK:sta ulkonen Blu-Ray asema ja hieman Blu-Rayta nii mikäs sivustolla odotti? "Returning to seller, Posti couldn't deliver" homma. Postille kuitenki laittanu jo ilmotusta asiasta. Lähetystunnus ei myöskään ikinä toiminu vaikka oikein sen aina seurantaan laitoin.
Että onko se Posti ny sekoillu jotai vai mikä homma?
Ei kannata liian kauaa pahaa makua maistellu. Amazon korjaa kyllä ongelmansa ainakin omalla kohdalla äärimäisen tehokkaasti. Kerran katosi partakone matkalle, kysyttiin otatko rahat vai uuden, otin uuden. Sain koneen ovelle vähän yli 12h yhteydenoton jälkeen, joku nainen sen toimitti henkilöautolla hyppysiini, samaan aikaan hyvittivät vielä toimituskulut takaisin. Vähän mysteeriksi jäi miten amazon.de tehty tilaus tuli noin nopeasti kotiovelle.Ongelma löytyi. Amazoni oli vissii laittanu väärän jäljitysnumeron ja pystyivät tarjoamaan refundin tai replacementin. Otin sitten replacementin. Eka Amazon tilaus ja nyt jäi vähän huono maku suuhun.
Pankki näyttää Amazonin tapahtuman tyypiksi osto kun viime päivien tapahtumien tyyppi on katevaraus, tosin kaikki nuo ovat kotimaan käyttöä joten voisihan Amazon tehdä katevarauksen erilaisella koodilla tms. Täytynee yrittää muistaa tarkastaa tapahtumat kun seuraavan kerran tulee ostettua Amazonista.Luulisin että tuo 9.9. "veloitus" on vasta katevaraus, jos pakettia ei kerran vielä ole lähetetty. Katevaraus tapahtuu silloin kun toimitus menee "Preparing for shipment" -tilaan (näkyy esim. printable summary -sivulla), joka voi tapahtua aikaisimmillaan pari viikkoa ennen paketin lähetystä. Siinä valossa toki hieman hämäävä tuo Amazonin ohje, vaikkakin teknisesti totta (katevaraus vs. veloitus).
Itsellä ainakin varsinainen veloitus on aina tapahtunut vasta lähetyshetkellä (tai ainakin lähetyspäivänä).
Itsellä kanssa menny suoraan. Kaikki veloitukset ja peruutukset näkyi samalle päivälle kun peruin tilaukset. Tosin on ollu katevaraus tilauksiakin, summakin voi vaikuttaa.Pankki näyttää Amazonin tapahtuman tyypiksi osto kun viime päivien tapahtumien tyyppi on katevaraus, tosin kaikki nuo ovat kotimaan käyttöä joten voisihan Amazon tehdä katevarauksen erilaisella koodilla tms. Täytynee yrittää muistaa tarkastaa tapahtumat kun seuraavan kerran tulee ostettua Amazonista.
Kyllä se on amazon ja kuriirien kilpailutus joka sekoilut aiheuttaa, silloin ei varmaan ollu sille sopimusta ja kuukauden päästä ei ongelmaa.Tuli tilattua Amazon UK:sta ulkonen Blu-Ray asema ja hieman Blu-Rayta nii mikäs sivustolla odotti? "Returning to seller, Posti couldn't deliver" homma. Postille kuitenki laittanu jo ilmotusta asiasta. Lähetystunnus ei myöskään ikinä toiminu vaikka oikein sen aina seurantaan laitoin.
Että onko se Posti ny sekoillu jotain vai mikä homma?
Eipä taas oikein näytä menevän putkeen Amazonin tilaukseni. Lähetys on ollut matkalla jo kaksi viikkoa, pitäisi saapua torstaina. Postin seuranta ei kuitenkaan löydä mitään kyseisellä tunnuksella, joten ilmeisesti menee ainakin ensi viikkoon.
Kokeile laittaa seurantanumero tänne: MONIPUOLINEN LÄHETYSTEN SEURANTA | 17TRACK
Luulisi löytyvän tarkempaa tietoa paketin etenemisestä kuin Postin seurannalla varsinkin jos ei ole vielä kotimaahan saapunut.
Onko kokemuksia UPS:stä?
Nyt lähti Blu-Ray aseman korvike tulemaan, tämä UPS:n kautta. Onko kokemuksia UPS:stä?
Nyt lähti Blu-Ray aseman korvike tulemaan, tämä UPS:n kautta. Onko kokemuksia UPS:stä?
Ei oo toiminu ainakaan mullaJos on UPS:n lähetys tulossa, asunto sellainen jossa lähetti pääsee ovelle (rivari/okt/tms) ja haluaa että paketti jää rapulle voi kokeilla tuota aikaisemmin mainittua valtakirjan teippaamista oveen.
Kenelläkään tietoa siitä, että tuleeko amazon.de tilattu tavara (ei seurantaa) suomen puolella postin toimesta vai?
Jos on UPS:n lähetys tulossa, asunto sellainen jossa lähetti pääsee ovelle (rivari/okt/tms) ja haluaa että paketti jää rapulle voi kokeilla tuota aikaisemmin mainittua valtakirjan teippaamista oveen.
Jos lähetys katoaa, niin lähettääkö Amazon uuden paketin samalla lähetysmuodolla kuin aiemman vaiko tuolla expedited shippingillä? Ei oikein huvittaisi odottaa toista paria viikkoa korvaavaa tuotetta.
Kenelläkään tietoa siitä, että tuleeko amazon.de tilattu tavara (ei seurantaa) suomen puolella postin toimesta vai?
Itsellä on ollut kumpaakin aika 50-50. Kannattaa mainita asiakaspalvelijalle että et haluaisi odottaa standarditoimitusta, veikkaan että saat pikana kyllä jos niin haluat.Jos lähetys katoaa, niin lähettääkö Amazon uuden paketin samalla lähetysmuodolla kuin aiemman vaiko tuolla expedited shippingillä? Ei oikein huvittaisi odottaa toista paria viikkoa korvaavaa tuotetta.
Tän voi hoitaa ihan UPSn sivujen kautta paketinseurannassa. Toki pitäö tehdä tunnarit jne. mutta sieltä voi ainakin valtuuttaa, että lähetti saa jättää paketin ovelle (tai takaovelle, katokseen tms. oli vaihtoehtoja) jos vastaanottaja ei ole kotona toimitushetkellä.
UPS:n sivuilla on toiminto tuota varten, mutta se ei oikeasti toimi!
Tämä on testattu sillä tavalla että tein juuri tuon valtuutuksen UPS:n sivuilla. Sen jälkeen tuli toimitusyritys, ei mitään vaikutusta vaan kuriiri häipyi jättämättä pakettia. Otin yhteyttä UPS:n Suomen asiakaspalveluun ja sieltä sanottiin, ettei asetus toimi ja voi jättää valtakirjan oveen.
Eli mitään helvetin järkeä ei ole UPS:n verkkopalvelujen toiminnassa täällä Suomessa. My Choice ei mulla toimi vaikka sinne voi rekisteröityä. Asiakaspalvelun kommentti tähän: My Choice ei toimi Suomessa. Kas kummaa, joillakin täällä foorumilla se kyllä toimii.
Joskus tulee samalla, joskus nopeammalla. Riippuu ihan tähtien asennosta ja auringonpilkkujen määrästä.Jos lähetys katoaa, niin lähettääkö Amazon uuden paketin samalla lähetysmuodolla kuin aiemman vaiko tuolla expedited shippingillä? Ei oikein huvittaisi odottaa toista paria viikkoa korvaavaa tuotetta.
Minulla on tuo UPS:n My Choice toiminut, paketit ilmestyy automaattisesti palveluun ja toimituskin on mennyt suoraan haluamaani toimipisteeseen. Tämä siis pääkaupunkiseudulla.Eli mitään helvetin järkeä ei ole UPS:n verkkopalvelujen toiminnassa täällä Suomessa. My Choice ei mulla toimi vaikka sinne voi rekisteröityä. Asiakaspalvelun kommentti tähän: My Choice ei toimi Suomessa. Kas kummaa, joillakin täällä foorumilla se kyllä toimii.
Minulla on tuo UPS:n My Choice toiminut, paketit ilmestyy automaattisesti palveluun ja toimituskin on mennyt suoraan haluamaani toimipisteeseen. Tämä siis pääkaupunkiseudulla.
Kaksi viimeisintä UPS:in pakettia on epäonnistunut ja toisessa olin kotona koko päivän etätöissä. Ja siitä tuli pelkkä tekstiviesti-ilmoitus, että emme tavoittaneet ja käy itse katsomassa noutopiste, emme jaksa sitäkään tehdä - ja veivät yhden juna-aseman päähän. Nyt on tulossa seuraava lähetys DHL:llä, onneksi.
Ei helv...Ihan mielenkiinnosta: asutteko kerrostalossa, josta USP:n sankari ei ole edes yrittänyt jos alaovi on lukossa tai vastaavaa ? Alkaa hermostuttaan kun reilun viikon päästä ois tulossa usean sadan euron arvoinen paketti ja mikäli paketti toimitetaankin lopulta Access point-toimipaikkaan niin se on täältä aika helvetin kaukana.
Kuinkahan näissä aspa reagoi jos/kun selittää, että on ollut koko päivän kotona odottamassa toimitusta eikä kukaan ole edes käynyt oikeasti ovella yrittämässä toimittaa pakettia...
Ei paljoa ovikello auta kun ups ei jaksa käydä ovella, ja jättää kalliin paketin postilaatikkoon.Ei paljon auta myöskään istuskella himassa ja huolehtia ovikoodeista yms. kun eivät jaksa tuoda paketteja edes himaan vaikka alhaalla on ihan sievästi ovikello joka asuntoon selkein numeroin. Ihan perinteinen, että joo, oli este joka esti jakamisen tai ei oltu himassa. Nyt maanantaita jo vähän odottelee kun pitäisi kaksi UPS:n Amazon -lähetystä saapua. Todennäköisesti jatketaan samalla linjalla, että ketään ei ollut himassa vaikka olisi (teen etähommia yleensä jakopäivinä).
Posti ei ole pitkään aikaan tehnyt näitä ohareita, yhdessä vaiheessa se oli enemmän sääntö eikä poikkeus, että jos jakopäivä oli vaikka perjantaina, niin seurantaan tuli luovutysyritys siinä 15:27 että vastaanottajaa ei ole tavoitettu vaikka olet ollut himassa kokoajan.
1,5v sitten muuton jälkeen oli pesukone tulossa asentajan kera, väitti, että on soitettu (ei puheluhistoriassa merkintää eikä vastaajaviestiä) ja oli kuulemma soiteltu ovikelloa eikä oltu himassa (olin himassa), kyseessä Postin alihankkija, soittelin sitten myyjälle, että mitäs vittua, että järkkää uusi kuljetus koska aiempi ei tullut, setvivät Postin kanssa ja eka meinasivat, että pitäs maksaa uusi rahti + asennus, mitäs se nyt oli, 79e tms. johon sanoin, että en ole maksamassa kun ei vittu edes tuoda sovitusti ja sittenkin kusetetaan, että on yritetty soitella ja käydä paikanpäällä, että jos ei selviä, peruutan tilauksen ja teen sen samantien uudestaan. Noh, tulihan se sieltä lopulta ja reklamoin rahtikulut pois myyjältä joka varmaan reklamoi ne sitten Postilta koska lähetyksen tuote-ehdot eivät täyttyneet.
Mulla ei lähetys tullut koskaan perille tuossa tapauksessa, että Postin seurantakoodi ei toiminut. Aspa hyvitti rahat kyselemättä sen ihmeemmin, ja sitten jossain vaiheessa sain viestin että paketti oli palautunut Amazonille vaurioitumisen takia ja hyvittivät rahat toiseen kertaanVituttaa taas Amazonin toimitukset niin paljon että täytynee pitää paussia tilauksissa:
Tilattu 29.8, arvio saapumisesta 5-12.9.
Lähetetty 4.9, arvio saapumisesta 19.9
19.9: Now expected 19 Sep - 26 Sep We're sorry your package is running late
Amazonin antama JJFI-alkuinen seurantakoodi ei ole missään vaiheessa toiminut.
Pitänee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja valittaa.
Toihan on petos eli jouduitko oikeuteen tms vai olitko rehellinen ja palautit ylimääräiset rahat?.Mulla ei lähetys tullut koskaan perille tuossa tapauksessa, että Postin seurantakoodi ei toiminut. Aspa hyvitti rahat kyselemättä sen ihmeemmin, ja sitten jossain vaiheessa sain viestin että paketti oli palautunut Amazonille vaurioitumisen takia ja hyvittivät rahat toiseen kertaan