Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Tilasin 4.9. (Saksasta) tuotteen jota ei ollut varastossa ja saatavuus tyyliin "ei tietoa". Jossain vaiheessa tuotteen sivulle oli tullut "Currently unavailable. We don't know when or if this item will be back in stock." ja tilausnapin paikalla nappi jolla voi tilata sähköposti-ilmoituksen kun tulee myyntiin. Tänään tuli sähköposti arvioidusta toimituspäivästä, uusia tilauksia ei siis oteta sisään vieläkään. Nyt luottokorttitapahtumia katsellessa huomasin että veloitus on tehty jo 9.9.

Eipä oikein vastaa ohjeen kohtaa "If you pay by direct billing or credit card, we won't charge you until the order is shipped by our Fulfillment Center." Myyjä Amazon EU S.a.r.L. joten ei johdu esim. ulkopuolisen myyjän käytännöistä.

Itse asiassa tilasin testimielessä jotain muuta samana päivänä ja peruin sen heti perään. Se näkyy kortilla ko. päivänä veloituksena ja hyvityksenä mutta olisiko kortin ominaisuus miltä peruuntunut katevaraus näyttää.
 
Tilasin 4.9. (Saksasta) tuotteen jota ei ollut varastossa ja saatavuus tyyliin "ei tietoa". Jossain vaiheessa tuotteen sivulle oli tullut "Currently unavailable. We don't know when or if this item will be back in stock." ja tilausnapin paikalla nappi jolla voi tilata sähköposti-ilmoituksen kun tulee myyntiin. Tänään tuli sähköposti arvioidusta toimituspäivästä, uusia tilauksia ei siis oteta sisään vieläkään. Nyt luottokorttitapahtumia katsellessa huomasin että veloitus on tehty jo 9.9.

Eipä oikein vastaa ohjeen kohtaa "If you pay by direct billing or credit card, we won't charge you until the order is shipped by our Fulfillment Center." Myyjä Amazon EU S.a.r.L. joten ei johdu esim. ulkopuolisen myyjän käytännöistä.

Itse asiassa tilasin testimielessä jotain muuta samana päivänä ja peruin sen heti perään. Se näkyy kortilla ko. päivänä veloituksena ja hyvityksenä mutta olisiko kortin ominaisuus miltä peruuntunut katevaraus näyttää.
Luulisin että tuo 9.9. "veloitus" on vasta katevaraus, jos pakettia ei kerran vielä ole lähetetty. Katevaraus tapahtuu silloin kun toimitus menee "Preparing for shipment" -tilaan (näkyy esim. printable summary -sivulla), joka voi tapahtua aikaisimmillaan pari viikkoa ennen paketin lähetystä. Siinä valossa toki hieman hämäävä tuo Amazonin ohje, vaikkakin teknisesti totta (katevaraus vs. veloitus).

Itsellä ainakin varsinainen veloitus on aina tapahtunut vasta lähetyshetkellä (tai ainakin lähetyspäivänä).
 
Tuli tilattua Amazon UK:sta ulkonen Blu-Ray asema ja hieman Blu-Rayta nii mikäs sivustolla odotti? "Returning to seller, Posti couldn't deliver" homma. Postille kuitenki laittanu jo ilmotusta asiasta. Lähetystunnus ei myöskään ikinä toiminu vaikka oikein sen aina seurantaan laitoin.
Että onko se Posti ny sekoillu jotai vai mikä homma?
 
Jos se ei seurannassa näkynyt annetulla koodilla, niin joko annettu koodi on väärä tai sitten lähetyksen sähköiset toimitustiedot (EDI) eivät ikinä kulkeutuneet Postille asti. Itsellä tuo Postin JJFI -tunnus on aktivoitunut seurannassa jo kauan ennen kuin on Suomessa ja siellä näkyy mm. joku välilajittelu Liettuassa kuljetusten ohella ennen Suomeen saapumista.
 
Hittolainen, ei ole nyt reiluun viikkoon onnistunut Mastercardilla maksaminen enää amazon.de. Tulee vaan se "your payment has been declined". 6.9 vielä onnistui, 11.9 ja tänään ei. Liittyykö tämä nyt tähän EU:n maksupalveludirektiiviin tjms? Toisella kortilla (Visa) tilaukset kyllä toimii. Poistin ja lisäsin Mastercardin myös uudelleen amazonin sivuille, mutta ei. Samoilla osoitetiedoilla ja masterilla jo vuosia toiminut aina. Ja kortilla on kyllä katetta jäljellä.
 
Hittolainen, ei ole nyt reiluun viikkoon onnistunut Mastercardilla maksaminen enää amazon.de. Tulee vaan se "your payment has been declined". 6.9 vielä onnistui, 11.9 ja tänään ei. Liittyykö tämä nyt tähän EU:n maksupalveludirektiiviin tjms? Toisella kortilla (Visa) tilaukset kyllä toimii. Poistin ja lisäsin Mastercardin myös uudelleen amazonin sivuille, mutta ei. Samoilla osoitetiedoilla ja masterilla jo vuosia toiminut aina. Ja kortilla on kyllä katetta jäljellä.
Itselleni tuli tuollainen samanlainen sähköposti noin kuukausi sitten ja siinä pyydettiin maksutavan vaihtamista. En tehnyt mitään, tilaus tuli ja rahat lähti normaalisti. En tiedä mikälie tuollainen oli. Sinulla ei ilmeisesti mene edes tilaus läpi tuolla kortilla?
 
Itselleni tuli tuollainen samanlainen sähköposti noin kuukausi sitten ja siinä pyydettiin maksutavan vaihtamista. En tehnyt mitään, tilaus tuli ja rahat lähti normaalisti. En tiedä mikälie tuollainen oli. Sinulla ei ilmeisesti mene edes tilaus läpi tuolla kortilla?

Joo ei mene läpi ja tilaus peruuntuu jos ei viidessä päivässä vaihda maksutapaa. Outoa kun ennen toiminut vuosikaudet ja nyt ei sitten millään.
Ei ole tosin nyt tullut testattua korttia missään muussakaan verkkokaupassa. Paypaliin linkitettynä ja paypal maksut ainakin toimii. Ja verkkopankin päässä näkyy mastercard olevan ihan kunnossa.
No jos ei ala toimia niin pitää kysellä Amazonista / pankista saisiko edes tarkempaa tietoa mihin kosahtaa. Luulisi että olisi muillakin samaa ongelmaa jos liittyy näihin EU direktiiveihin tjms.
 
Mulla tuli kans tuossa muutama viikko sitten ensimmäistä kertaa paketti Amazonilta postin toimittamana, no siinä kesti ja kesti ja lopulta tuli viesti: You ordered the item below, but the package was returned to us by the carrier. We've issued your refund.

Oli vielä warehouse deals tuote eli ei pystynyt tilaamaan enää uudelleenkaan. Sama tilaus lähti kolmessa eri osassa, yksi DHL, yksi UPS ja sitten tuo yksi osa postilla.
DHL ja UPS paketit tuli ihan ajallaan...

Tuli tilattua Amazon UK:sta ulkonen Blu-Ray asema ja hieman Blu-Rayta nii mikäs sivustolla odotti? "Returning to seller, Posti couldn't deliver" homma. Postille kuitenki laittanu jo ilmotusta asiasta. Lähetystunnus ei myöskään ikinä toiminu vaikka oikein sen aina seurantaan laitoin.
Että onko se Posti ny sekoillu jotai vai mikä homma?
 
Ongelma löytyi. Amazoni oli vissii laittanu väärän jäljitysnumeron ja pystyivät tarjoamaan refundin tai replacementin. Otin sitten replacementin. Eka Amazon tilaus ja nyt jäi vähän huono maku suuhun.
 
Ongelma löytyi. Amazoni oli vissii laittanu väärän jäljitysnumeron ja pystyivät tarjoamaan refundin tai replacementin. Otin sitten replacementin. Eka Amazon tilaus ja nyt jäi vähän huono maku suuhun.
Ei kannata liian kauaa pahaa makua maistellu. Amazon korjaa kyllä ongelmansa ainakin omalla kohdalla äärimäisen tehokkaasti. Kerran katosi partakone matkalle, kysyttiin otatko rahat vai uuden, otin uuden. Sain koneen ovelle vähän yli 12h yhteydenoton jälkeen, joku nainen sen toimitti henkilöautolla hyppysiini, samaan aikaan hyvittivät vielä toimituskulut takaisin. Vähän mysteeriksi jäi miten amazon.de tehty tilaus tuli noin nopeasti kotiovelle.
 
Luulisin että tuo 9.9. "veloitus" on vasta katevaraus, jos pakettia ei kerran vielä ole lähetetty. Katevaraus tapahtuu silloin kun toimitus menee "Preparing for shipment" -tilaan (näkyy esim. printable summary -sivulla), joka voi tapahtua aikaisimmillaan pari viikkoa ennen paketin lähetystä. Siinä valossa toki hieman hämäävä tuo Amazonin ohje, vaikkakin teknisesti totta (katevaraus vs. veloitus).

Itsellä ainakin varsinainen veloitus on aina tapahtunut vasta lähetyshetkellä (tai ainakin lähetyspäivänä).
Pankki näyttää Amazonin tapahtuman tyypiksi osto kun viime päivien tapahtumien tyyppi on katevaraus, tosin kaikki nuo ovat kotimaan käyttöä joten voisihan Amazon tehdä katevarauksen erilaisella koodilla tms. Täytynee yrittää muistaa tarkastaa tapahtumat kun seuraavan kerran tulee ostettua Amazonista.
 
Pankki näyttää Amazonin tapahtuman tyypiksi osto kun viime päivien tapahtumien tyyppi on katevaraus, tosin kaikki nuo ovat kotimaan käyttöä joten voisihan Amazon tehdä katevarauksen erilaisella koodilla tms. Täytynee yrittää muistaa tarkastaa tapahtumat kun seuraavan kerran tulee ostettua Amazonista.
Itsellä kanssa menny suoraan. Kaikki veloitukset ja peruutukset näkyi samalle päivälle kun peruin tilaukset. Tosin on ollu katevaraus tilauksiakin, summakin voi vaikuttaa.
upload_2019-9-16_18-18-57.png


Tuli tilattua Amazon UK:sta ulkonen Blu-Ray asema ja hieman Blu-Rayta nii mikäs sivustolla odotti? "Returning to seller, Posti couldn't deliver" homma. Postille kuitenki laittanu jo ilmotusta asiasta. Lähetystunnus ei myöskään ikinä toiminu vaikka oikein sen aina seurantaan laitoin.
Että onko se Posti ny sekoillu jotain vai mikä homma?
Kyllä se on amazon ja kuriirien kilpailutus joka sekoilut aiheuttaa, silloin ei varmaan ollu sille sopimusta ja kuukauden päästä ei ongelmaa.
 
Viimeksi muokattu:
Noni, nyt lähti Amazonilta korvaus tulemaan, tällä kertaa DHL:ltä. Oletan tosin että ei sillä jäljitystunnuksella heti saa tietoa, ainakaa ku äsken koitin
 
Eipä taas oikein näytä menevän putkeen Amazonin tilaukseni. Lähetys on ollut matkalla jo kaksi viikkoa, pitäisi saapua torstaina. Postin seuranta ei kuitenkaan löydä mitään kyseisellä tunnuksella, joten ilmeisesti menee ainakin ensi viikkoon.
 
Eipä taas oikein näytä menevän putkeen Amazonin tilaukseni. Lähetys on ollut matkalla jo kaksi viikkoa, pitäisi saapua torstaina. Postin seuranta ei kuitenkaan löydä mitään kyseisellä tunnuksella, joten ilmeisesti menee ainakin ensi viikkoon.

Kokeile laittaa seurantanumero tänne: MONIPUOLINEN LÄHETYSTEN SEURANTA | 17TRACK

Luulisi löytyvän tarkempaa tietoa paketin etenemisestä kuin Postin seurannalla varsinkin jos ei ole vielä kotimaahan saapunut.
 
Onko kokemuksia UPS:stä?

:D Ainoastaan paskoja. Itselläkin kaksi eri lähetystä tulossa kun viimeisin tilaus on splitattu kahdeksi, maanantai ilmoitettu toimituspäiväksi, saas nähdä joutuuko taas itse hakemaan noutopisteestä kun en ole ollut kuitenkaan kotona vaikka oikeasti olisinkin. :hungry:
 
Nyt lähti Blu-Ray aseman korvike tulemaan, tämä UPS:n kautta. Onko kokemuksia UPS:stä?

Jos jokin seuraavista pätee niin hyvin toimii:
1. Olet huolehtinut että paketissa on ovikoodit ym. tai kuskilla on muuten esteetön pääsy ovellesi JA satut olemaan kotona kun toimitusta yritetään.
2. Asut UPS Access Pointin vieressä ja voit noutaa paketin sieltä.
3. Asut paikkakunnalla jossa UPS on ulkoistanut toimituksen jollekin ei-paskalle kuriirifirmalle, jonka kanssa toimituksesta sopiminen on joustavampaa kuin UPS:llä.
 
Jos on UPS:n lähetys tulossa, asunto sellainen jossa lähetti pääsee ovelle (rivari/okt/tms) ja haluaa että paketti jää rapulle voi kokeilla tuota aikaisemmin mainittua valtakirjan teippaamista oveen.
 
Jos on UPS:n lähetys tulossa, asunto sellainen jossa lähetti pääsee ovelle (rivari/okt/tms) ja haluaa että paketti jää rapulle voi kokeilla tuota aikaisemmin mainittua valtakirjan teippaamista oveen.
Ei oo toiminu ainakaan mulla
 
Kenelläkään tietoa siitä, että tuleeko amazon.de tilattu tavara (ei seurantaa) suomen puolella postin toimesta vai?
 
Ainakin muistitikku oli tänään tungettu postiluukusta eteiseen, isommat paketit olen hakenut paikallisesta asiamiespostista.
 
Jos on UPS:n lähetys tulossa, asunto sellainen jossa lähetti pääsee ovelle (rivari/okt/tms) ja haluaa että paketti jää rapulle voi kokeilla tuota aikaisemmin mainittua valtakirjan teippaamista oveen.

Tän voi hoitaa ihan UPSn sivujen kautta paketinseurannassa. Toki pitäö tehdä tunnarit jne. mutta sieltä voi ainakin valtuuttaa, että lähetti saa jättää paketin ovelle (tai takaovelle, katokseen tms. oli vaihtoehtoja) jos vastaanottaja ei ole kotona toimitushetkellä.
 
Jos lähetys katoaa, niin lähettääkö Amazon uuden paketin samalla lähetysmuodolla kuin aiemman vaiko tuolla expedited shippingillä? Ei oikein huvittaisi odottaa toista paria viikkoa korvaavaa tuotetta.
 
Jos lähetys katoaa, niin lähettääkö Amazon uuden paketin samalla lähetysmuodolla kuin aiemman vaiko tuolla expedited shippingillä? Ei oikein huvittaisi odottaa toista paria viikkoa korvaavaa tuotetta.

Ainakin itsellä on lähetetty aina pikatoimituksena jos alkuperäinen on kadonnut tai merkittävästi viivästynyt. Tosin ei ole hetkeen sattunut kohdalle (*koputtaa puuta*), niin en tiedä mikä on just nyt tämänhetkinen käytäntö.
 
Jos lähetys katoaa, niin lähettääkö Amazon uuden paketin samalla lähetysmuodolla kuin aiemman vaiko tuolla expedited shippingillä? Ei oikein huvittaisi odottaa toista paria viikkoa korvaavaa tuotetta.
Itsellä on ollut kumpaakin aika 50-50. Kannattaa mainita asiakaspalvelijalle että et haluaisi odottaa standarditoimitusta, veikkaan että saat pikana kyllä jos niin haluat.

edit: Tuo oli siis yleisesti asiakaspalveluchatin kautta tehdyistä uudelleenlähetyksistä (ml. vialliset tuotteet). Ei mulla ole "kadonnut" kuin yksi Amazon-lähetys, ja sekin saapui sitten yli kuukauden myöhässä (annoin palautua noutamattomana kun sain jo korvaavan tuotteen, standarditoimituksella).
 
Viimeksi muokattu:
Tän voi hoitaa ihan UPSn sivujen kautta paketinseurannassa. Toki pitäö tehdä tunnarit jne. mutta sieltä voi ainakin valtuuttaa, että lähetti saa jättää paketin ovelle (tai takaovelle, katokseen tms. oli vaihtoehtoja) jos vastaanottaja ei ole kotona toimitushetkellä.

UPS:n sivuilla on toiminto tuota varten, mutta se ei oikeasti toimi!

Tämä on testattu sillä tavalla että tein juuri tuon valtuutuksen UPS:n sivuilla. Sen jälkeen tuli toimitusyritys, ei mitään vaikutusta vaan kuriiri häipyi jättämättä pakettia. Otin yhteyttä UPS:n Suomen asiakaspalveluun ja sieltä sanottiin, ettei asetus toimi ja voi jättää valtakirjan oveen.

Eli mitään helvetin järkeä ei ole UPS:n verkkopalvelujen toiminnassa täällä Suomessa. My Choice ei mulla toimi vaikka sinne voi rekisteröityä. Asiakaspalvelun kommentti tähän: My Choice ei toimi Suomessa. Kas kummaa, joillakin täällä foorumilla se kyllä toimii.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
UPS:n sivuilla on toiminto tuota varten, mutta se ei oikeasti toimi!

Tämä on testattu sillä tavalla että tein juuri tuon valtuutuksen UPS:n sivuilla. Sen jälkeen tuli toimitusyritys, ei mitään vaikutusta vaan kuriiri häipyi jättämättä pakettia. Otin yhteyttä UPS:n Suomen asiakaspalveluun ja sieltä sanottiin, ettei asetus toimi ja voi jättää valtakirjan oveen.

Eli mitään helvetin järkeä ei ole UPS:n verkkopalvelujen toiminnassa täällä Suomessa. My Choice ei mulla toimi vaikka sinne voi rekisteröityä. Asiakaspalvelun kommentti tähän: My Choice ei toimi Suomessa. Kas kummaa, joillakin täällä foorumilla se kyllä toimii.

Huh hyvä tietää! Mulle tulossa just UPS:n kautta paketti ja tiedän etten ole toimituspäivänä kotona. Laitoin My Choicen kautta muutospyynnön eri toimituspäivälle. Tämä ei aiheuttanut muutosta pariin päivään, joten laitoin aspaan yhteyttä. Sieltä tuli vastaus, että kyseinen muutospyyntö otetaan huomioon kunhan paketti saapuu Suomen puolelle. Lisäksi totesi, että toimitus tapahtuu päivänä, jolle pyysin muutoksen. Eli toivon mukaan myös näin käy...Oon viikon lomalla tuon toimituspäivän aikoihin, joten ei napostele ulkomailta alkaa hoiteleen tuota jos homma on oikeesti noin perseellään varsinkin suomessa...
 
Ei paljon auta myöskään istuskella himassa ja huolehtia ovikoodeista yms. kun eivät jaksa tuoda paketteja edes himaan vaikka alhaalla on ihan sievästi ovikello joka asuntoon selkein numeroin. Ihan perinteinen, että joo, oli este joka esti jakamisen tai ei oltu himassa. Nyt maanantaita jo vähän odottelee kun pitäisi kaksi UPS:n Amazon -lähetystä saapua. Todennäköisesti jatketaan samalla linjalla, että ketään ei ollut himassa vaikka olisi (teen etähommia yleensä jakopäivinä).

Posti ei ole pitkään aikaan tehnyt näitä ohareita, yhdessä vaiheessa se oli enemmän sääntö eikä poikkeus, että jos jakopäivä oli vaikka perjantaina, niin seurantaan tuli luovutysyritys siinä 15:27 että vastaanottajaa ei ole tavoitettu vaikka olet ollut himassa kokoajan. :D

1,5v sitten muuton jälkeen oli pesukone tulossa asentajan kera, väitti, että on soitettu (ei puheluhistoriassa merkintää eikä vastaajaviestiä) ja oli kuulemma soiteltu ovikelloa eikä oltu himassa (olin himassa), kyseessä Postin alihankkija, soittelin sitten myyjälle, että mitäs vittua, että järkkää uusi kuljetus koska aiempi ei tullut, setvivät Postin kanssa ja eka meinasivat, että pitäs maksaa uusi rahti + asennus, mitäs se nyt oli, 79e tms. johon sanoin, että en ole maksamassa kun ei vittu edes tuoda sovitusti ja sittenkin kusetetaan, että on yritetty soitella ja käydä paikanpäällä, että jos ei selviä, peruutan tilauksen ja teen sen samantien uudestaan. Noh, tulihan se sieltä lopulta ja reklamoin rahtikulut pois myyjältä joka varmaan reklamoi ne sitten Postilta koska lähetyksen tuote-ehdot eivät täyttyneet.
 
Jos lähetys katoaa, niin lähettääkö Amazon uuden paketin samalla lähetysmuodolla kuin aiemman vaiko tuolla expedited shippingillä? Ei oikein huvittaisi odottaa toista paria viikkoa korvaavaa tuotetta.
Joskus tulee samalla, joskus nopeammalla. Riippuu ihan tähtien asennosta ja auringonpilkkujen määrästä.
 
Eli mitään helvetin järkeä ei ole UPS:n verkkopalvelujen toiminnassa täällä Suomessa. My Choice ei mulla toimi vaikka sinne voi rekisteröityä. Asiakaspalvelun kommentti tähän: My Choice ei toimi Suomessa. Kas kummaa, joillakin täällä foorumilla se kyllä toimii.
Minulla on tuo UPS:n My Choice toiminut, paketit ilmestyy automaattisesti palveluun ja toimituskin on mennyt suoraan haluamaani toimipisteeseen. Tämä siis pääkaupunkiseudulla.
 
Minulla on tuo UPS:n My Choice toiminut, paketit ilmestyy automaattisesti palveluun ja toimituskin on mennyt suoraan haluamaani toimipisteeseen. Tämä siis pääkaupunkiseudulla.

Toi UPS:n MyChoice on kyllä mysteeri. Aspa sanoo että ei ole käytössä Suomessa, sit joillakin kuitenkin toimii, mutta mitään aluekohtaista sääntöä tuossa ei tunnu olevan. Esim. allekirjoittaneella ei toimi täällä Helsingissä tuo.
 
Kaksi viimeisintä UPS:in pakettia on epäonnistunut ja toisessa olin kotona koko päivän etätöissä. Ja siitä tuli pelkkä tekstiviesti-ilmoitus, että emme tavoittaneet ja käy itse katsomassa noutopiste, emme jaksa sitäkään tehdä - ja veivät yhden juna-aseman päähän. Nyt on tulossa seuraava lähetys DHL:llä, onneksi.

upload_2019-9-19_12-45-54.png
 
Kaksi viimeisintä UPS:in pakettia on epäonnistunut ja toisessa olin kotona koko päivän etätöissä. Ja siitä tuli pelkkä tekstiviesti-ilmoitus, että emme tavoittaneet ja käy itse katsomassa noutopiste, emme jaksa sitäkään tehdä - ja veivät yhden juna-aseman päähän. Nyt on tulossa seuraava lähetys DHL:llä, onneksi.

Ei helv...Ihan mielenkiinnosta: asutteko kerrostalossa, josta USP:n sankari ei ole edes yrittänyt jos alaovi on lukossa tai vastaavaa ? Alkaa hermostuttaan kun reilun viikon päästä ois tulossa usean sadan euron arvoinen paketti ja mikäli paketti toimitetaankin lopulta Access point-toimipaikkaan niin se on täältä aika helvetin kaukana.

Kuinkahan näissä aspa reagoi jos/kun selittää, että on ollut koko päivän kotona odottamassa toimitusta eikä kukaan ole edes käynyt oikeasti ovella yrittämässä toimittaa pakettia...
 
Ei helv...Ihan mielenkiinnosta: asutteko kerrostalossa, josta USP:n sankari ei ole edes yrittänyt jos alaovi on lukossa tai vastaavaa ? Alkaa hermostuttaan kun reilun viikon päästä ois tulossa usean sadan euron arvoinen paketti ja mikäli paketti toimitetaankin lopulta Access point-toimipaikkaan niin se on täältä aika helvetin kaukana.

Kuinkahan näissä aspa reagoi jos/kun selittää, että on ollut koko päivän kotona odottamassa toimitusta eikä kukaan ole edes käynyt oikeasti ovella yrittämässä toimittaa pakettia...

Kyllä asun kerrostalossa, mutta osoiterivi #2 on kaikkialla "ovikoodi 1234".
Lisäksi se on kerrostalo Helsingissä, niin 2km on kyllä vähän paljon, kun tässä on 2 postia, 2-3 matkahuoltoa ja 5+ pakettiautomaattia lähempänä.
Amazonissa ei vaan saa valita toimitustapaa, niin tulee millä tulee. Nyt kuitenkin vaihtoivat viime tilaukseen, kun selvästi jotain seurataan.

--

Lisäksi Amazonista on tullut m.2 SSD ja DDR4 -kammat suoraan kirjeenä kuplakuoressa postiluukusta. Ei siellä välitetä. Oli kuitenkin ehjät ja hyvin pakattu, niin ei siinä mitään..
 
Ei paljon auta myöskään istuskella himassa ja huolehtia ovikoodeista yms. kun eivät jaksa tuoda paketteja edes himaan vaikka alhaalla on ihan sievästi ovikello joka asuntoon selkein numeroin. Ihan perinteinen, että joo, oli este joka esti jakamisen tai ei oltu himassa. Nyt maanantaita jo vähän odottelee kun pitäisi kaksi UPS:n Amazon -lähetystä saapua. Todennäköisesti jatketaan samalla linjalla, että ketään ei ollut himassa vaikka olisi (teen etähommia yleensä jakopäivinä).

Posti ei ole pitkään aikaan tehnyt näitä ohareita, yhdessä vaiheessa se oli enemmän sääntö eikä poikkeus, että jos jakopäivä oli vaikka perjantaina, niin seurantaan tuli luovutysyritys siinä 15:27 että vastaanottajaa ei ole tavoitettu vaikka olet ollut himassa kokoajan. :D

1,5v sitten muuton jälkeen oli pesukone tulossa asentajan kera, väitti, että on soitettu (ei puheluhistoriassa merkintää eikä vastaajaviestiä) ja oli kuulemma soiteltu ovikelloa eikä oltu himassa (olin himassa), kyseessä Postin alihankkija, soittelin sitten myyjälle, että mitäs vittua, että järkkää uusi kuljetus koska aiempi ei tullut, setvivät Postin kanssa ja eka meinasivat, että pitäs maksaa uusi rahti + asennus, mitäs se nyt oli, 79e tms. johon sanoin, että en ole maksamassa kun ei vittu edes tuoda sovitusti ja sittenkin kusetetaan, että on yritetty soitella ja käydä paikanpäällä, että jos ei selviä, peruutan tilauksen ja teen sen samantien uudestaan. Noh, tulihan se sieltä lopulta ja reklamoin rahtikulut pois myyjältä joka varmaan reklamoi ne sitten Postilta koska lähetyksen tuote-ehdot eivät täyttyneet.
Ei paljoa ovikello auta kun ups ei jaksa käydä ovella, ja jättää kalliin paketin postilaatikkoon.
 
Tulipas tänään huomattua ensimmäistä kertaa, että amazon.de:ssä on mahdollisuus laskulla maksamiseen Saksa-Itävalta-linjan ohella myös suomalaisille. Miten tämä toimii käytännössä?

Bonusta ainakin se, että ei tarvitse mitään korttitietoja syöttää ja pitää ajan tasalla tilauksia varten.

Toimiiko laskutus myös muilta amazon.yy-sivuilta, esim. amazon.co.uk?
 
Ketjua kun lukee vähän taaksepäin, niin on juttua laskustakin, mutta noin niinkuin referoiden, se on mallia kuukauden koontilasku, eli kaikki kuukauden aikana tehdyt ostokset tulee yhdelle laskulle ja ihan normaalit laskutiedot tulee sähköpostiin ja maksat pois kun eräpäivä on ajankohtainen.

Toimii siten, että valitset kk-laskun, henkilötunnus syötetään sille varattuun kenttään ja siinäpä se.
 
Ihmeiden aika ei ole ohi, maanantaille ajoitetut kaksi kappaletta Amazonin UPS:n kuljettamaa pakettia tuotiin tänään ja ihan kotiin asti. :hungry:
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Vituttaa taas Amazonin toimitukset niin paljon että täytynee pitää paussia tilauksissa:
Tilattu 29.8, arvio saapumisesta 5-12.9.
Lähetetty 4.9, arvio saapumisesta 19.9
19.9: Now expected 19 Sep - 26 Sep We're sorry your package is running late
Amazonin antama JJFI-alkuinen seurantakoodi ei ole missään vaiheessa toiminut.

Pitänee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja valittaa.
 
Arriving today by 8 PM
Ordered 27 August
Lähti ilmeisesti kiinasta->jenkit->suomi.:D

Toi oli joku promo juttu eli alle <10€ paketti.

Eikö muka toi jjfi muka näy amazonin orders->track packagessa?.Itsellä noi näky myös tuolla postin sivuilla.Kato ettei sulla ole emailia amazonilta jossa se ilmoittaa että paketti on jo tullut,sen voi käydä hakemassa sieltä postista sillä tunnuksella.

Posti henkilöasiakkaille - Palvelut verkossa - Lähetyksen seuranta
 
Viimeksi muokattu:
Vituttaa taas Amazonin toimitukset niin paljon että täytynee pitää paussia tilauksissa:
Tilattu 29.8, arvio saapumisesta 5-12.9.
Lähetetty 4.9, arvio saapumisesta 19.9
19.9: Now expected 19 Sep - 26 Sep We're sorry your package is running late
Amazonin antama JJFI-alkuinen seurantakoodi ei ole missään vaiheessa toiminut.

Pitänee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja valittaa.
Mulla ei lähetys tullut koskaan perille tuossa tapauksessa, että Postin seurantakoodi ei toiminut. Aspa hyvitti rahat kyselemättä sen ihmeemmin, ja sitten jossain vaiheessa sain viestin että paketti oli palautunut Amazonille vaurioitumisen takia ja hyvittivät rahat toiseen kertaan :lol:
 
Mulla ei lähetys tullut koskaan perille tuossa tapauksessa, että Postin seurantakoodi ei toiminut. Aspa hyvitti rahat kyselemättä sen ihmeemmin, ja sitten jossain vaiheessa sain viestin että paketti oli palautunut Amazonille vaurioitumisen takia ja hyvittivät rahat toiseen kertaan :lol:
Toihan on petos eli jouduitko oikeuteen tms vai olitko rehellinen ja palautit ylimääräiset rahat?.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 630
Viestejä
4 479 202
Jäsenet
73 961
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom