Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
To unlock your account, we need to confirm the billing information for your payment card or bank account.
Please upload a copy of your latest billing statement.
Only the last 4 digits of payment card or account number should be displayed on statement.

Amazon tilini on lukittu. Onko tämä billing statement nyt sitten tiliote vai mikä?
 
Varmaan haluavat sen tilin miltä maksat, eli joko luottokortin luottotili tai normaali pankkitili jos debitillä maksat.
 
Laitoin tiliotteen pdfnä ja vastaukseksi tuli että verification denied. Tili on edelleen lukittu
 
Niin, millä teit viimeisimmän tilauksesi, etsi sen maksuvälineen veloitusrivi ja lähetä se heille, peitä kortin numerosta muut paitsi ne neljä viimeisintä numeroa.
 
Niin, millä teit viimeisimmän tilauksesi, etsi sen maksuvälineen veloitusrivi ja lähetä se heille, peitä kortin numerosta muut paitsi ne neljä viimeisintä numeroa.

Tämä ei kyseessä ole kela tai pankki, eivät ne mitään palkkakuittia tms. kaipaa vaan pankin "kuittia" siitä että olet maksanut ostoksen heille (+ siitä näkee että kortti on sinun ainakin teoriassa).
 
Niin, eiköhän tuo ollut tiedossa, että Kelasta ei ole kyse? Missä mainitsin palkkakuitin? Ei varmaan tuo lainaus oikein onnistunut?

Pyysin lähettämään sen veloitusrivin millä todennäköisesti viimeisin tilaus on tehty. Se on yleensä muodossa 1234 xxxx xxxx 4321 ja sen kaverina on päiväys, vastaanottaja sekä summa.
 
Kauanko täällä on kestänyt keskimäärin amazoniin palautus teillä? Itse palautin tuotteen sinne, mutta postista ei ollut sillä hetkellä mahdollista saada seurantaa pakettiin, joten en sitä silloin ottanut. Paketin pistin postiin 23.08 eikä Amazon ole vieläkään sitä saanut. Pitääkö tässä alkaa huolestumaan ja miten pitäisi toimia jos ne ei sitä pakettia saa?
 
Kauanko täällä on kestänyt keskimäärin amazoniin palautus teillä? .... Paketin pistin postiin 23.08 eikä Amazon ole vieläkään sitä saanut.

Amazon ei erikseen kirjaa pakettia vastaanotetuksi vaan tuo menee siten, että siinä refundprosessissa tila menee suoraan siitä "awaiting return" -> "return complete". Sinänsä hölmöä, että eivät päivitä asiakastiliin tilaa vastaanotetuksi palautuspaketin saatuaan. Olisi kyllä ihan kiva tieto näin asiakkaan kannalta, että paketti on vastaanotettu/saapunut muttei vielä käsitelty.

Mitä tuossa itse vähän aikaa sitten palautin paketin niin 12.8. iltapäivästä vein lähipostiin ja 20.8. aamusta paketti oli Amazonilla. 27.8. tuli refund ja tuon viikon vastaanoton ja refundin välillä oli tosissaan siinä "awaiting return" tilassa. Toki nyt kun ei ole seurantaa niin paha sanoa onko paketti jo Amazonilla vai ei. Veikkaisin kuitenkin tuon refundin tulevan vasta ensiviikolla.

Itse palautin tuotteen sinne, mutta postista ei ollut sillä hetkellä mahdollista saada seurantaa pakettiin, joten en sitä silloin ottanut.

Kuulostaa mielenkiintoiselta. Miten voi olla, että ei muka saisi? Mielestäni tuo on yleensä mennyt juuri toisinpäin, etenkin isompia (esim. näyttis/emo tyylisiä) paketteja ei ole saanut lähetettyä edes ilman seurantaa.. Amazon kun palauttaa vielä 100% kulutkin noista lähetyksistä niin aika riskaabelia ottaa seurannaton. Voisin kuvitella sellaisen metsästämisen olevan aika nihkeää jos sattuu hukkumaan matkan varrella.
 
Viimeksi muokattu:
Amazon ei erikseen kirjaa pakettia vastaanotetuksi vaan tuo menee siten, että siinä refundprosessissa tila menee suoraan siitä "awaiting return" -> "return complete". Sinänsä hölmöä, että eivät päivitä asiakastiliin tilaa vastaanotetuksi palautuspaketin saatuaan. Olisi kyllä ihan kiva tieto näin asiakkaan kannalta, että paketti on vastaanotettu/saapunut muttei vielä käsitelty.

Mitä tuossa itse vähän aikaa sitten palautin paketin niin 12.8. iltapäivästä vein lähipostiin ja 20.8. aamusta paketti oli Amazonilla. 27.8. tuli refund ja tuon viikon vastaanoton ja refundin välillä oli tosissaan siinä "awaiting return" tilassa. Toki nyt kun ei ole seurantaa niin paha sanoa onko paketti jo Amazonilla vai ei. Veikkaisin kuitenkin tuon refundin tulevan vasta ensiviikolla.



Kuulostaa mielenkiintoiselta. Miten voi olla, että ei muka saisi? Mielestäni tuo on yleensä mennyt juuri toisinpäin, etenkin isompia (esim. näyttis/emo tyylisiä) paketteja ei ole saanut lähetettyä edes ilman seurantaa.. Amazon kun palauttaa vielä 100% kulutkin noista lähetyksistä niin aika riskaabelia ottaa seurannaton. Voisin kuvitella sellaisen metsästämisen olevan aika nihkeää jos sattuu hukkumaan matkan varrella.
Edit: amazonilta tuli juuri viesti että ovat saaneet emolevyn! Huhhuh kyllä pikkasen pelotti ku ei ollu kuulunut heistä mitään hetkeen.
23.08: vein postiin 13.00 aikaan
05.09: 04.00 aikaan tuli viesti että ovat vastaanottaneet tuotteen
.
 
Viimeksi muokattu:
Taas pientä viivettä Amazon.de:n toimituksissa: tilattu 29.8, postitettu 4.9, ja saapumisaika 19.9. Alun perin tilausta tehdessä saapumisaika-arvio oli runsas viikko tilauksesta.
 
Amazon.de ilmeisesti lopettanut ilmaiset postikulut suomeen?

Ei ole, just tilasin läjän Dolce Gustoja ja Hue -valokytkimen, ihan nätisti ilmoitettiin postikulut ja sen jälkeen miinustettu ne. Kannattaa tarkastaa, että myyjänä on todella Amazon eikä joku muu taho. Lisäksi se 39e minimiostosrajana, että tulee ilman kuluja.
 
Ei ole, just tilasin läjän Dolce Gustoja ja Hue -valokytkimen, ihan nätisti ilmoitettiin postikulut ja sen jälkeen miinustettu ne. Kannattaa tarkastaa, että myyjänä on todella Amazon eikä joku muu taho. Lisäksi se 39e minimiostosrajana, että tulee ilman kuluja.

Kyllä mulla vaan näyttää postikulut vielä kassalla vaikka myyjänä amazon ja yli 39e tilaus :confused:
 
Kyllä mulla vaan näyttää postikulut vielä kassalla vaikka myyjänä amazon ja yli 39e tilaus :confused:

Oliko se merkattu Free Delivery tuotteeksi?
Oliko postikulut vähennetty alennuksena pois yhteenvedossa?
Amazon tosiaan edelleen näyttää ne postikulut siellä ilmaisissakin toimituksissa, mutta perässä on myös Discount-rivi postikulujen summalla.
 
Oliko se merkattu Free Delivery tuotteeksi?
Oliko postikulut vähennetty alennuksena pois yhteenvedossa?
Amazon tosiaan edelleen näyttää ne postikulut siellä ilmaisissakin toimituksissa, mutta perässä on myös Discount-rivi postikulujen summalla.

Lukee kyllä että eligible for free shipping. Ei näy mitään vähennyksiä.
upload_2019-9-5_11-58-3.png
 
Erikoista. Tässä nyt jälkikäteen näkyy alviton pakkaus- ja lähetyskulu, mutta oli tuon saman 9,49e alussa ja se tosiaan Promotion -rivinä kumottu.

1533D55A-D243-4D3B-AFED-34644EBBABCA.jpeg
 
Olisikohan tuo 13.99€ premium "parempi" kuljetus ja tuo normaali noin 9.90€ sen saisi ilmaiseksi.

Oho, niimpä näyttää olevan. Erikoista sinänsä että haluamalleni tuotteelle ei ole valittavissa normaalia kuljetusta vaan ainoastaan toi Expedited Delivery.
 
Olisikohan tuo 13.99€ premium "parempi" kuljetus ja tuo normaali noin 9.90€ sen saisi ilmaiseksi.

Se on juurikin noin eikä ihme. Niillä on varmaan diili dhl kanssa tmv. Nuo normi paketit tulee postitse ja pikakuljetus tulee kuriirilla. Olis kyllä hienoa kun tuosta pikakuljetuksesta saisi tuon alennuksen myös :)
 
Se on juurikin noin eikä ihme. Niillä on varmaan diili dhl kanssa tmv. Nuo normi paketit tulee postitse ja pikakuljetus tulee kuriirilla. Olis kyllä hienoa kun tuosta pikakuljetuksesta saisi tuon alennuksen myös :)

Ottaisivat tuon 9,90e pois pikakuljetuksestakin. Jää nyt varmaan zipot tilaamatta kun ei tuossa enää mitään järkeä ole kun tulee postikulut päälle kun ei noita näy saavan normikuljetuksella.
 
No siinä se syy tuli, Posti ei taida kuljettaa Zippoja ja/tai niiden nesteitä peruspakettina noin vain, vaan niiden pitäisi olla VAK -merkittyjä. Kuriirina sen sijaan menee DHL:n ja UPS:n kautta. Eli tavallinen lähetys ei varmaan sen takia ole mahdollinen edes.

Edit: eivät sitä kymppiä ota varmaan sen takia pois koska normaalilähetys maksaa heille jotain tyyliin euron kaksi oikeasti ja tuon expedited -summan maksavat aika tarkkaan sen suuruisena tai ainakin enemmän kuin normilähetyksestä. Lisäksi hintaero ajaa ihmisiä enemmän standardilähetyksiin -> jotka lähtevät hitaammin varastolta ja sopiviin, lue: hyvän täyttöasteen kuljetuksiin jolloin yksikköhinta per lähetys on halvempi.
 
No siinä se syy tuli, Posti ei taida kuljettaa Zippoja ja/tai niiden nesteitä peruspakettina noin vain, vaan niiden pitäisi olla VAK -merkittyjä. Kuriirina sen sijaan menee DHL:n ja UPS:n kautta. Eli tavallinen lähetys ei varmaan sen takia ole mahdollinen edes.

Voinee olla, jotenkin vain oletin että tyhjänä tulisi myös postilla.
 
Ensimmäistä kertaa kävi niin että amazonin paketti ei tullut perille. Asendian olis pitäny kuljettaa onebladen terät perille mutta yli kaks viikkoa menny eikä ole näkyny. Saman tilauksen muut tuotteet tuli jo viime viikolla
 
Tuleekos nuo Amazonin laskut paperilla ja millähän logiikalla tuo kuukausi katsotaan mihin kaikki tilaukset yhdistetään? Elokuun lopulla yksi tilaus ja ei ainakaan vielä ole sähköpostin tai paperin muodossa tullut laskua vastaan.
 
Tuleekos nuo Amazonin laskut paperilla ja millähän logiikalla tuo kuukausi katsotaan mihin kaikki tilaukset yhdistetään? Elokuun lopulla yksi tilaus ja ei ainakaan vielä ole sähköpostin tai paperin muodossa tullut laskua vastaan.
Kun käyt hakemassa sen paketin niin se kuitti minkä saat on se "lasku"?.Sieltä omilta sivuilta näkyy kyllä kaikki sun ostoksesi vuosien ajalta.
 
Ihan sähköpostiin tullut lasku missä tilinumero, saaja, summa ja viitenumero.
 
Milloin AmazonDE-paketti tulee, täytyykö koko päivä päivystää?!

Arriving today by 8 PM ja onko tämä tieto oikea. Kuitenkin vihreänä vain Ordered ja Dispathed. Out of delivery ja Delivered vielä harmaa. Kyse ilmaisista posteista.

Kuka toimittaa, joku DHL vai? Entä jos en ole kotona?
 
Milloin AmazonDE-paketti tulee, täytyykö koko päivä päivystää?!

Arriving today by 8 PM ja onko tämä tieto oikea. Kuitenkin vihreänä vain Ordered ja Dispathed. Out of delivery ja Delivered vielä harmaa. Kyse ilmaisista posteista.

Kuka toimittaa, joku DHL vai? Entä jos en ole kotona?
Riippuu paketin koosta, menee varmaan lähimpään postiin josta sitte noutamaan
 
Sieltä tulee amazonilta emaili kun se on lähimmässä postissa/pakettiautomaatissa(tämä siis jos on valinnut sieltä oma postista mihin paketit menee),posti ei välttämättä kerkeä lähettää mitään ja sen paketin saa sieltä postista sillä lähetystunnuksella ja henkilöllisyystodistuksella.

OmaPosti
 
Milloin AmazonDE-paketti tulee, täytyykö koko päivä päivystää?!

Arriving today by 8 PM ja onko tämä tieto oikea. Kuitenkin vihreänä vain Ordered ja Dispathed. Out of delivery ja Delivered vielä harmaa. Kyse ilmaisista posteista.

Kuka toimittaa, joku DHL vai? Entä jos en ole kotona?

Se voi tulla postilla, UPS:illa tai DHL:llä. Sieltä tracking-kohdasta saa seurantanumeron, jolla yleensä selviää toimituspalvelu.
 
Ja jos mitään seurantakoodia ei ole, kuten epäilen tässäkin tapauksessa, se on pienlähetys/kirje joka haetaan omasta noutopisteestä (Posti). Yleensä nuo pienet lähetykset tulevat niin, että tuo kellonaika vain Amazonilla.

Postin JJFI-alkuiset tunnukset tulevat Omapostiin vähän kryptisinä, mutta avaamalla lähetyksen tiedot, siellä näkyy se JJFI-koodi myös seurantoineen missä milloinkin kulkee.

D17FD3A1-08CF-466D-A7A1-C706F840DB43.jpeg



5B126C1B-A4F1-4194-BC9A-46276BD0EA8D.jpeg
 
Millähän rahtilaivalla jenkki-Amazonista tilaamani kirja tulee. Toimituspäivä kuukauden kuluttua. Tosin postit oli noin 7 taalaa niin mitä muuta voi odottaa :D
 
Micro-SD-kortti ja nappikuulokkeet ja pientavaraa siis. Varmaan kirjeenä tulee. Hieman pitkä toimitus kyllä ajateltuna että jo 29. elokuuta tilattu eikä ole vielä perillä. Amazonissa näkyy:

Ordered 29 August (Vihreänä)
Dispatched Tuesday, 3 September (Vihreänä)
Out for delivery (Harmaana)
Arriving Today (Harmaana)

Yllä lukee Arriving Today by 8PM, ei kyllä tule tänään... Vai minne se tulee by 8 today ??

Tilausvaiheessa oli 4-9 September arviona. Ei kyllä pidä paikkaansa.
 
Micro-SD-kortti ja nappikuulokkeet ja pientavaraa siis. Varmaan kirjeenä tulee. Hieman pitkä toimitus kyllä ajateltuna että jo 29. elokuuta tilattu eikä ole vielä perillä. Amazonissa näkyy:

Ordered 29 August (Vihreänä)
Dispatched Tuesday, 3 September (Vihreänä)
Out for delivery (Harmaana)
Arriving Today (Harmaana)

Yllä lukee Arriving Today by 8PM, ei kyllä tule tänään... Vai minne se tulee by 8 today ??

Tilausvaiheessa oli 4-9 September arviona. Ei kyllä pidä paikkaansa.
Katso kuljetusfirman seurannasta. Seurantanumeron näkee Amazonin seurantasivulta.

Jos kyseessä on 13-numeroinen seurantanumero ja firmana DHL, syötä seurantanumero Suomen Postin lähetystenseurantaan.
Saattaa olla esim. jo noudettavissa ja saapumisilmoitus tulossa vasta myöhemmin (= parin päivän sisään) postiluukusta.

Muiden numeroiden tapauksessa syötä sen firman seurantaan joka seurannassa näkyy.

Jos sivulla ei näy mitään seurantanumeroa ja kuljetusfirma on esim. "Deutsche Post DHL" tai "Royal Mail" tai "Asendia", on kyseessä seuraamaton kirje. Nämä tulee yleensä arvioituna päivänä +-2pv.
 
Amazonista tai muualta netistä tilatessa mikään ei vituta niin paljon kuin UPS:in nimen näkeminen tavaran toimittajana.

Taas jatkuu viime kerrasta tuttu malli. Käydään ilmeisesti yrittämässä toimitusta, mutta se tapahtuma näkyy vain nettiseurannassa. Viimeksi olin kotona koko päivän, mutta mitään ei näkynyt eikä kuulunut. Eilen en ollut kotona, mutta mitään Inofo Notice- lappuakaan ei oltu jätetty.

Ennen pystyi sentään muuttamaan lähetystä kohtalaisen vaivattomasti. Nyt sinne pitää rekisteröityä tai kirjautua sisään. Kun olen jo sisäänkirjautuneena niin palvelu tarjoaa vain rekisteröintilomaketta kun yrittää mennä toimitusvalintoihin :) Kokeilin rekisteröityä jo kahteen kertaan, mutta edelleenkin pitäisi vaan rekisteröityä.

Olin sähköpostilla yhteydessä UPS:iin ja tiedustelin, että olisiko kuskilla mahdollisuutta soittaa ennen toimitusta. Heillä ei ole kuulemma soittopalvelua.

Vielä puoli vuotta sitten kuski soitti toisen toimitusyrityksen yhteydessä ja toimitti paketin työpaikalle. Samalla kirosi kun ekan yrityksen kuski ei olut soittanut ja ihmetteli myöskin kuinka hankala joillakin kuskeilla on kilauttaa asiakkaalle.

Paketti lähtee siis epäonnistuneen yrityksen jälkeen Tampereen varastoon 400km päähän odottelemaan seuraavan päivän toimitusta, koska UPS:lla ei ole sopimusta minkään firman (Ärrä, Posti ym) kanssa, jotta voisi jättää pakettia muualle kuin omaan varastoon.

Onhan tuo nyt ihan käsittämätöntä, että kuljetusfirma olettaa asiakkaan pysyvän kotona koko päivän odottamassa pakettia. Välillä sekään ei riitä vaan toimitusyritys kirjataan nettiseurantaan ilman, että pakettia on yritetty toimittaa.

Mistä Amazonille saa laitettua palautetta toimituksesta? Viimeksi se onnistui tilauksen tiedoista, mutta nyt ei löydy mitään sellaista vaihtoehtoa. Olisi hienoa jos itelle saisi laitettua eston, ettei UPS toimita enää yhtään pakettia.
 
Mistä Amazonille saa laitettua palautetta toimituksesta? Viimeksi se onnistui tilauksen tiedoista, mutta nyt ei löydy mitään sellaista vaihtoehtoa. Olisi hienoa jos itelle saisi laitettua eston, ettei UPS toimita enää yhtään pakettia.

Ota vain asiakaspalveluun yhteyttä (help => need more help => contact us). Täyttä estoa ei varmasti saa, mutta muilla foorumeilla olen lukenut että ainakin jenkki-Amazonissa jotkut ovat saaneet asiakaspalvelun kautta "depriorisoitua" joitain kuljetusfirmoja, vaihtelevalla menestyksellä.

Ja toki jos riittävän moni valittaa niin saattavat yleisestikin tehdä asialle jotain.
 
Ennen pystyi sentään muuttamaan lähetystä kohtalaisen vaivattomasti. Nyt sinne pitää rekisteröityä tai kirjautua sisään. Kun olen jo sisäänkirjautuneena niin palvelu tarjoaa vain rekisteröintilomaketta kun yrittää mennä toimitusvalintoihin :) Kokeilin rekisteröityä jo kahteen kertaan, mutta edelleenkin pitäisi vaan rekisteröityä.

Olin sähköpostilla yhteydessä UPS:iin ja tiedustelin, että olisiko kuskilla mahdollisuutta soittaa ennen toimitusta. Heillä ei ole kuulemma soittopalvelua.

Vielä puoli vuotta sitten kuski soitti toisen toimitusyrityksen yhteydessä ja toimitti paketin työpaikalle. Samalla kirosi kun ekan yrityksen kuski ei olut soittanut ja ihmetteli myöskin kuinka hankala joillakin kuskeilla on kilauttaa asiakkaalle.

Täällä päinkin UPS soitti vielä pari kolme vuotta sitten ennen toimitusta, sovittiin aika ja kaikki sujui loistavasti. Sitten loppui soittaminen, ja jätettiin ilmoittamatta paketti (rivarin) ovelle mikä oli vielä ihan ok. Nyt sitten ei enää tehdä sitäkään, vaan ninja on oven takana 0.1 sekuntia ja häipyy renkaat ulvoen.

UPS:n asiakaspalvelu ilmoitti ettei heillä ole mahdollista sallia esim. ovelle jättäminen.. vaikka UPS:n sivuille rekisteröityessä siihen on oma toimintonsa! Suomen aspan kanta on se, että kuskille pitää jättää oveen valtakirja jolloin ovelle jättäminen onnistuu. Tämä ei tietty auta jos on kerrostaloasukas ovikoodin takana.

Voihan tietysti myös kyylätä todennäköisenä toimituspäivänä ovisilmän takana ja kun ninjakuriiri näkyy, ovi auki ja "surprise mothafucka" -huuto kun riuhtaisee paketin itselleen.
 
Näkyykö ASNDIn kuljettamissa paketeissa seuranta suomessa.
Rekisteröity muutaman kerran saksassa, ei suomessa, 26.8 laitettu
 
Ota vain asiakaspalveluun yhteyttä (help => need more help => contact us). Täyttä estoa ei varmasti saa, mutta muilla foorumeilla olen lukenut että ainakin jenkki-Amazonissa jotkut ovat saaneet asiakaspalvelun kautta "depriorisoitua" joitain kuljetusfirmoja, vaihtelevalla menestyksellä.

Ja toki jos riittävän moni valittaa niin saattavat yleisestikin tehdä asialle jotain.

Aikoivat laittaa UPS:n boikottiin meikäläisen toimitusten osalta ja laittoivat myös palautetta eteenpäin.

Ennen oli kolme toimitusyritystä. Nyt ei ollut kuin kaksi. InfoNotice- lapun numerolla olis pystyny muokkaamaan toimitusta, mutta lappua ei jätetty kumpanakaan päivänä. Vielä kun asiakaspalvelu vastaa monen tunnin viiveellä niin aikatoiveet (/toimituspäivän muuttaminen) ei ehdi välttämättä perille. Noh, jospa Amazon lähettäisi paketin uudelleen matkaan ja hyvällä tuurilla ilman UPS:n palveluita.

Ihan turhaa käyttää tuommosta paskafirmaa kun DHL toimittaa paketit Postiin mikäli asiakas ei ole kotona. Hieman kätevämpää hakea paketti viereisestä Postista kuin Tampereelta 400km päästä, jota UPS:n aspakin ehdotti :D
 
Eilen piippas Amazonin kännykkäsofta että yritettiin toimittaa sulle paketti kotiin, Deutsche Postin toimesta. Eivät tosin lappua jättäny mutta olivat paketin vieny postiin, klo 19 oli sinne rekisteröity paketti. Arvelen, että olivat suoraan vieneet sen sinne
 
Millähän rahtilaivalla jenkki-Amazonista tilaamani kirja tulee. Toimituspäivä kuukauden kuluttua. Tosin postit oli noin 7 taalaa niin mitä muuta voi odottaa :D
Mullakin on käynyt niin että tilaa saksasta tai briteistä niin voi lukea että arvioitu toimitus on kuukauden kuluttua mutta todellisuudessa paketti on postilaatikossa viikon sisään.
 
UPS:sta vielä sen verran että ongelmatoimitukset voi saada helpoiten ratkeamaan soittamalla asiakaspalveluun. Itse sain kadonneen ninjakuriirin tulemaan 15 min päästä uudestaan, jolloin olin jo vastaanottamassa pakettia.

Aspasta vastattiin englanniksi, ja jouduin tavaamaan seurantakoodin englanniksi. NATO-aakkosten osaamisesta olisi ollut apua..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 626
Viestejä
4 511 337
Jäsenet
74 445
Uusin jäsen
hupsistarallaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom