Amazonista tai muualta netistä tilatessa mikään ei vituta niin paljon kuin UPS:in nimen näkeminen tavaran toimittajana.
Taas jatkuu viime kerrasta tuttu malli. Käydään ilmeisesti yrittämässä toimitusta, mutta se tapahtuma näkyy vain nettiseurannassa. Viimeksi olin kotona koko päivän, mutta mitään ei näkynyt eikä kuulunut. Eilen en ollut kotona, mutta mitään Inofo Notice- lappuakaan ei oltu jätetty.
Ennen pystyi sentään muuttamaan lähetystä kohtalaisen vaivattomasti. Nyt sinne pitää rekisteröityä tai kirjautua sisään. Kun olen jo sisäänkirjautuneena niin palvelu tarjoaa vain rekisteröintilomaketta kun yrittää mennä toimitusvalintoihin
Kokeilin rekisteröityä jo kahteen kertaan, mutta edelleenkin pitäisi vaan rekisteröityä.
Olin sähköpostilla yhteydessä UPS:iin ja tiedustelin, että olisiko kuskilla mahdollisuutta soittaa ennen toimitusta. Heillä ei ole kuulemma soittopalvelua.
Vielä puoli vuotta sitten kuski soitti toisen toimitusyrityksen yhteydessä ja toimitti paketin työpaikalle. Samalla kirosi kun ekan yrityksen kuski ei olut soittanut ja ihmetteli myöskin kuinka hankala joillakin kuskeilla on kilauttaa asiakkaalle.
Paketti lähtee siis epäonnistuneen yrityksen jälkeen Tampereen varastoon 400km päähän odottelemaan seuraavan päivän toimitusta, koska UPS:lla ei ole sopimusta minkään firman (Ärrä, Posti ym) kanssa, jotta voisi jättää pakettia muualle kuin omaan varastoon.
Onhan tuo nyt ihan käsittämätöntä, että kuljetusfirma olettaa asiakkaan pysyvän kotona koko päivän odottamassa pakettia. Välillä sekään ei riitä vaan toimitusyritys kirjataan nettiseurantaan ilman, että pakettia on yritetty toimittaa.
Mistä Amazonille saa laitettua palautetta toimituksesta? Viimeksi se onnistui tilauksen tiedoista, mutta nyt ei löydy mitään sellaista vaihtoehtoa. Olisi hienoa jos itelle saisi laitettua eston, ettei UPS toimita enää yhtään pakettia.