Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos tuote on "Fulfilled by Amazon" niin toimitetaan varmasti Amazonin EU-varastoilta, muutoin voi tulla muualtakin.Saksan amazonilta olisi tarkoitus tilata langattoman mikrofoni setin. Voinko olettaa, että tämä tilattu tuote lähetetään amazonin eu-alueelta? Myyjän yhteystiedot ovat Kiinasta.
Jos tuote on "Fulfilled by Amazon" niin toimitetaan varmasti Amazonin EU-varastoilta, muutoin voi tulla muualtakin.
Mielenkiintoista nähdä miten käy Brexitin myötä kun suuri osa Amazonin myymästä tavarasta lähtee Brittien varastosta. Tuleeko EU alueelta tilaaville yllätyksenä kun amazon.de tilaama tuote jääkin tulliin.
FBA-tilauksen pystyy tunnistamaan jälkikäteen siitä, että tilauksen Order Details -sivulla ei ole keltaista "Problem with order" -nappia, joka on vain kolmannen osapuolen myyjien ei-FBA-tilauksissa.Näin mäkin olin ajatellut. Kunnes sitten tuossa kesällä yksi Fullfilled by Amazon paketti näytti lähtevän Israelin postin kyydissä matkaan.
Nykyisellään sama tuote tosin ei enää ole samalla myyjällä "Fullfilled by Amazon", vaan lukee erikseen että Israelista lähtee. Tiedä sitten oliko tässä joku virhe, tai sitten justiinsa päättynyt noiden ja Amazonin välinen soppari niin että ei ollukaan enää Amazonin ongelma.
Juurikin näin. Luulen tosin että lähes kaikkia tuotteita on jo nyt EU-varastoissa, Briteistä vain sattuu olevaan hieman halvempaa lähettää tiettyjä tuotteita joten lähtevät sitten sieltä niin kauan kuin pystyy.Eiköhän Amazon siirrä ne EU-alueelle myytävät tavarat EU-alueella sijaitsevaan logistiikkakeskukseen välttyäkseen turhilta tullimuureilta ja rajamuodollisuuksilta..
FBA-tilauksen pystyy tunnistamaan jälkikäteen siitä, että tilauksen Order Details -sivulla ei ole keltaista "Problem with order" -nappia, joka on vain kolmannen osapuolen myyjien ei-FBA-tilauksissa.
Jos tuo nappi näkyy tilaussivulla, tilaus ei ollut FBA.
Eli kyseessä ei ollut FBA kun nappi näkyy. Veikkaan että jotenkin ostoskoriin oli siis päätynyt ei-FBA-tuote.Siellä se nappi löytyy kyllä. Ei tässä ensimmäistä kertaa olla Amazonin kanssa liikenteessä, ja siksi tuota jo kesällä itsekin ihmettelin että mitähän oikein tapahtuu kun FBA-tilaus lähtee Israelista. Siksi tuli jo tuolloin varmistettua että en ollut vain itse houraillut että olisi FBA.
Eli kyseessä ei ollut FBA kun nappi näkyy. Veikkaan että jotenkin ostoskoriin oli siis päätynyt ei-FBA-tuote.
Samalla myyjällä voi olla sama tuote myynnissä sekä FBA:na että ei-FBA:na. Ja lisäsekoituksena, jos on tälläinen tuote ostoskorissa ja klikkaa tuotetta ostoskorissa, voi Amazon näyttää tuotesivun "väärälle" variantille, eli esim. voi ohjata ei-FBA-variantin sivulle vaikka ostoskorissa on oikeasti FBA-variantti, koska ohjaus tapahtuu vain seller id:n (urlissa "smid") perusteella joka on molemmilla sama.
Checkoutissahan ei missään kohtaa lue onko FBA vai ei, joten siinä vaiheessa asiaa ei välttämättä enää huomaa.
Täytyy kyllä sanoa että amazon on hidas verrattuna mihinkään normaaliin tavalliseen saksalaiseen puljuun. Nytkin 2.8 tilattu, 6.8 lähetetty ja ehkä tänään 12.8 perillä, samassa ajassa olisi pystynyt käytännössä tilaamaan 2 viina tai autovaraosa lähetystä siten että tilaisi toisen vasta kun eka on saapunut perille ... Joka kertaa tuntuu olevan sama juttu että eivät vaan saa sitä tavaraa postiin "järjellisessä ajassa" eli mikään kiireisen ihmisen tavaratalo tuo ei ole .
Amazon.de tarjoaa ilmaisia posteja ja sanookin ostoskorin oikeuttavan niihin. Maksaessa kuitenkin hintaan lisätään posti- ja käsittelykuluja melkein kymmenen euroa standard shippingillä. Tuotteet tulossa Amazonin varastolta. Mikähän tässä nyt on homman juju?
Muistaakseni Amazon näyttää hassusti siellä että toimituskulut 9,90€ ja discount -9,90€
Ei nuo JJFI-paketit ole ainakaan minulla unohtuneet pitkiksi ajoiksi minnekään, Postin seurantaan tulee näkyviin samana päivänä kun Amazonin seurannan mukaan lähtee Garbsenista (jonka kautta kaikki omat JJFI-pakettini ovat toistaiseksi menneet). Mutta aika pieni määrä noita ollut vasta itsellä.Tilasin warehouse dealina paketin led-polttimoita pari viikkoa sitten, ja paketti lähetettiin Amazonin tietojen hyvinkin pian. Sain JJFI-koodin, mutta se ei vieläkään näytä Postin sivujen perusteella olevan rekisteröity missään. Unohtuuko nuo joskus jonnekin pidemmäksikin aikaa? Tämä paketti näytti Amazonin perusteella lähteneen Skotlannista eli viikko pitäisi olla aika normaali toimitusaika. Valitin äsken aiheesta asiakaspalveluun ja sieltä tuli jo hyvitys, eli sinänsä ei ongelmaa mutta tietysti noita polttimoita tarvitsen siitä huolimatta ja nyt pitäisi tilata taas jotain muutakin tavaraa, jotta saa ilmaisen kuljetuksen
Äh aivan joo, unohdin että kyseessä oli Warehouse DealEivät voineet kuulemma lähettää uutta, koska tuo oli warehouse deal eli ns. avattu paketti, lähes uutta vastaava.
Löysin onneksi samoja polttimoita lähes yhtä halvalla paikallisesta Tokmannista niin ei tule tuhlattua liikoja.
Juu, sama täällä, "Posti Express" -paketteja eli kotiin tuotavia. Olisi kyllä mainio homma jos ohjautuisi omaan automaattiin, mutta Postiin ne aina vie.
Taitaa olla ohjaus Amazon paketeilla ohitettu tekstiviesti kyselyllä, kts yllä.Amazonilta Postin toimittamat paketit eivät ohjaudu pakettiautomaattiin, vaikka mulla on Postin tunnuksella uudelleenohjaus automaattiin määritelty. Osoite-, maili- ja puhnrotiedot ovat tasan tarkkaan samat sekä Amazonilla että Postin puolella. Mikähän tossa nyt mättää?
Ekonomi kirje 2-3 viikkoon + käsittelyä ja vatulointia viikko huvin vuoksi (eli menee maksuun 4-5 pvä päästä käsittelystä).Millasia kokemuksia on porukalla ollut palautusten keston kanssa ? Itse venaillut nyt 8pv postiin viennistä ja ei kuulemma vielä perillä.
Normaali tasoa vai vieläkö menee viikko pari ?
Millasia kokemuksia on porukalla ollut palautusten keston kanssa ? Itse venaillut nyt 8pv postiin viennistä ja ei kuulemma vielä perillä.
Normaali tasoa vai vieläkö menee viikko pari ?
Itse olen kerran tehnyt Amazonille palautuksen ja heidän ohjeet oli silloin laittaa kuva postin kuitista, jolloin maksoivat palautuskulut heti. Itse tuote korvattiin sitten kun tuote oli saapunut takaisin heille. Tämä oli siis tilanne, jolloin valmistusvirheestä rikkoutunut tuote korvattiin, koska sitä ei enää ollut myynnissä. Muuten olisivat ilmeisesti lähettäneet uuden.Sunnuntaina lähetin ensimmäisen palautuksen Amazonille. Ymmärsin, että sieltä pitäisi tulla mailia, että ovat vastaanottaneet palautuspaketin ja voi sitten lähetellä kuittia lähetyskustannuksista, jotka he maksavat takaisin (?) Vai oletteko lähettäneet kuvaa lähetyskuitista heti johonkin Amazonin mailiin ?
Itse olen kerran tehnyt Amazonille palautuksen ja heidän ohjeet oli silloin laittaa kuva postin kuitista, jolloin maksoivat palautuskulut heti. Itse tuote korvattiin sitten kun tuote oli saapunut takaisin heille. Tämä oli siis tilanne, jolloin valmistusvirheestä rikkoutunut tuote korvattiin, koska sitä ei enää ollut myynnissä. Muuten olisivat ilmeisesti lähettäneet uuden.
Ok, taidanpa laittaa mailia samantien kuitin kuvan kanssa. Chatissä jutellessani taisivat sanoakin osoitteen mihin kuitti lähettää. Taitaa riittä tilausnumero ja kuitin kuva.
Juu, tilausnumero ja kuitin kuva sinne sähköpostiin (Amazon.de kohdalla impressum@amazon.de) sekä sanot, että hyvittäkää palautuskuluja summa xx,x€. Eilen vein oman palautuspaketin ja saman päivän aikana tuli jo viesti hyvityksen maksusta. Kannattaa laittaa samantien, mitä sitä roikottamaan eikä nuo palautukset ihan halpoja ole.
Kysymys vielä, että millä tavoin he hyvittävät toimituskulut ? Ilmoitetaanko heille tilinumeron vai palauttavatko vaan VISAlle jos/kun sellaisella on tuotteen maksanut ?
Itsellä on mennyt yleensä vähän päälle viikko siitä kun Postin seuranta näyttää toimituksen perille siihen että Amazonilta tulee viesti palautuksen vastaanotosta.
Juu Postin seurannassa viimeinen tapahtuma on mun palautuksissa ollut "Lähetys on luovutettu vastaanottajalle. Skannaus ulkomailla IPS". DHL:n päässä "The shipment has been successfully delivered". Kyseessä siis Priority-paketteja (CExxxFI).Eli Postin (ja Deutsche Postin) seuranta näyttää kuitenkin normaalisti kun palautus menee perille asti? Omalla kohdalla molemmat seurannat näyttävät edelleen, että 24.7. saapunut maahan ja 25.7. edennyt lajittelukeskukseen. Amazon.de ilmoitti vihdoin 9.8. että palautus on käsitelty, mutta tosiaan seurannat ovat edelleen jumissa 25.7. päivämäärällä.
Joka tapauksessa yli 3 viikkoa meni tällä kertaa lähetyksestä siihen kun Amazonin päässä rekisteröityi.
Ekonomi kirje 2-3 viikkoon + käsittelyä ja vatulointia viikko huvin vuoksi (eli menee maksuun 4-5 pvä päästä käsittelystä).
Luulen että Prime day tuo pidemmät ajat jos ei 4 viikon jälkeen lähettämisestä kuulu, kysy asiakaspalvelusta. Itsellä pari kertaa normaalikirjeenä laitettu palautus 27-28 pvää lähetyksestä (tuntuu että tämä ohjelmoitu Amazonin järjestelmään eikä voi oikeasti kestää juuri maksimi ajan).
Juu, tilausnumero ja kuitin kuva sinne sähköpostiin (Amazon.de kohdalla impressum@amazon.de) sekä sanot, että hyvittäkää palautuskuluja summa xx,x€. Eilen vein oman palautuspaketin ja saman päivän aikana tuli jo viesti hyvityksen maksusta. Kannattaa laittaa samantien, mitä sitä roikottamaan eikä nuo palautukset ihan halpoja ole.
^ + ne Amazonin pahvikuoret on niin paskoja, että sieltä on monesti melkein kamat ulkona kun se saa käsiinsä. Todennäköisesti laskettu kuoren hajoamiset + matkalla hävinneet, suhteutettu kuoren ja lähetyskulujen kanssa ja se on vielä hyväksyttävällä tasolla.
Sama oli isompien lähetystenkin kanssa, pahvilaatikko niin huonoa matskua, että UPS oli nekin saanut lähes joka sivulta auki.
Tämmösenä ja läjässä tuli joku aika sitten, myös pienemmät paketit tulee yleensä poljettuna.
Jos kyseessä on FBA niin kyllä niitä oikeasti pitäisi olla varastossa, FBA-myyjät eivät pysty koskemaan tuohon varastomäärään vaan se menee automaattisesti sen mukaan kuinka monta Amazon on vastaanottanut myyjältä varastoihinsa.Veikkauksia mikä nyt mahtaa Saksan Amazonilla mättää. Tavaraa on Amazonin mukaan 7 kappaletta varastossa, kyseessä Fullfilled by Amazon tuote, mutta maksun jälkeen tilaus on tilassa:
We'll e-mail you when we have a delivery date
We'll dispatch your order as soon as possible.
This usually happens when an item doesn't have a release date, it's pre-ordered, or it's out of stock."
Kyse on kuitenkin aikoja sitten (syksy 2018) julkaistusta tuotteesta, ja sitä pitäisi varastosta löytyä. Joko Amazonkin on siirtynyt harrastamaan tätä että "X kappaletta varastossa" tarkoittaa "X kappaletta meidän toimittajan/tukkurin varastossa jossain toisella puolen palloa"?
35 sivua keskustelua eikä minulle ole vieläkään selvinnyt mikä se amazo on ja mistä sellainen tilataan.