Amazon tilaaminen

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
519
Saksan amazonilta olisi tarkoitus tilata langattoman mikrofoni setin. Voinko olettaa, että tämä tilattu tuote lähetetään amazonin eu-alueelta? Myyjän yhteystiedot ovat Kiinasta.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Saksan amazonilta olisi tarkoitus tilata langattoman mikrofoni setin. Voinko olettaa, että tämä tilattu tuote lähetetään amazonin eu-alueelta? Myyjän yhteystiedot ovat Kiinasta.
Jos tuote on "Fulfilled by Amazon" niin toimitetaan varmasti Amazonin EU-varastoilta, muutoin voi tulla muualtakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Jos tuote on "Fulfilled by Amazon" niin toimitetaan varmasti Amazonin EU-varastoilta, muutoin voi tulla muualtakin.
Näin mäkin olin ajatellut. Kunnes sitten tuossa kesällä yksi Fullfilled by Amazon paketti näytti lähtevän Israelin postin kyydissä matkaan.

Nykyisellään sama tuote tosin ei enää ole samalla myyjällä "Fullfilled by Amazon", vaan lukee erikseen että Israelista lähtee. Tiedä sitten oliko tässä joku virhe, tai sitten justiinsa päättynyt noiden ja Amazonin välinen soppari niin että ei ollukaan enää Amazonin ongelma.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
Mielenkiintoista nähdä miten käy Brexitin myötä kun suuri osa Amazonin myymästä tavarasta lähtee Brittien varastosta. Tuleeko EU alueelta tilaaville yllätyksenä kun amazon.de tilaama tuote jääkin tulliin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
136
Päivitystä tuohon Delayed Customs tilaan, että hyvin tuntuu Kiinastakin tulevan ilman ongelmia, koska paketti on löytänyt postin seurannalla jo Tampereelle saakka vaikka muut seurannat näyttävät yhä tuota tullia Hollantiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Mielenkiintoista nähdä miten käy Brexitin myötä kun suuri osa Amazonin myymästä tavarasta lähtee Brittien varastosta. Tuleeko EU alueelta tilaaville yllätyksenä kun amazon.de tilaama tuote jääkin tulliin.
Eiköhän Amazon tuon osaa hoitaa samalla tapaa kuin .com-sivustonsakin kohdalla. Asiakkaalta siis verot ja tullit etukäteen veloittaen.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Eiköhän Amazon siirrä ne EU-alueelle myytävät tavarat EU-alueella sijaitsevaan logistiikkakeskukseen välttyäkseen turhilta tullimuureilta ja rajamuodollisuuksilta..
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Näin mäkin olin ajatellut. Kunnes sitten tuossa kesällä yksi Fullfilled by Amazon paketti näytti lähtevän Israelin postin kyydissä matkaan.

Nykyisellään sama tuote tosin ei enää ole samalla myyjällä "Fullfilled by Amazon", vaan lukee erikseen että Israelista lähtee. Tiedä sitten oliko tässä joku virhe, tai sitten justiinsa päättynyt noiden ja Amazonin välinen soppari niin että ei ollukaan enää Amazonin ongelma.
FBA-tilauksen pystyy tunnistamaan jälkikäteen siitä, että tilauksen Order Details -sivulla ei ole keltaista "Problem with order" -nappia, joka on vain kolmannen osapuolen myyjien ei-FBA-tilauksissa.
Jos tuo nappi näkyy tilaussivulla, tilaus ei ollut FBA.

Eiköhän Amazon siirrä ne EU-alueelle myytävät tavarat EU-alueella sijaitsevaan logistiikkakeskukseen välttyäkseen turhilta tullimuureilta ja rajamuodollisuuksilta..
Juurikin näin. Luulen tosin että lähes kaikkia tuotteita on jo nyt EU-varastoissa, Briteistä vain sattuu olevaan hieman halvempaa lähettää tiettyjä tuotteita joten lähtevät sitten sieltä niin kauan kuin pystyy.

Amazon.co.uk-tilaukset ovat hieman enemmän kysymysmerkki, mutta luultavasti vähintään amazon.comista tutut AmazonGlobal-toimitusvaihtoehdot (tullit etukäteismaksettu) tulevat tarjolle, tai sitten jopa jatkavat toimituksia EU-maista EU-maihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
FBA-tilauksen pystyy tunnistamaan jälkikäteen siitä, että tilauksen Order Details -sivulla ei ole keltaista "Problem with order" -nappia, joka on vain kolmannen osapuolen myyjien ei-FBA-tilauksissa.
Jos tuo nappi näkyy tilaussivulla, tilaus ei ollut FBA.
Siellä se nappi löytyy kyllä. Ei tässä ensimmäistä kertaa olla Amazonin kanssa liikenteessä, ja siksi tuota jo kesällä itsekin ihmettelin että mitähän oikein tapahtuu kun FBA-tilaus lähtee Israelista. Siksi tuli jo tuolloin varmistettua että en ollut vain itse houraillut että olisi FBA.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Siellä se nappi löytyy kyllä. Ei tässä ensimmäistä kertaa olla Amazonin kanssa liikenteessä, ja siksi tuota jo kesällä itsekin ihmettelin että mitähän oikein tapahtuu kun FBA-tilaus lähtee Israelista. Siksi tuli jo tuolloin varmistettua että en ollut vain itse houraillut että olisi FBA.
Eli kyseessä ei ollut FBA kun nappi näkyy. Veikkaan että jotenkin ostoskoriin oli siis päätynyt ei-FBA-tuote.

Samalla myyjällä voi olla sama tuote myynnissä sekä FBA:na että ei-FBA:na. Ja lisäsekoituksena, jos on tälläinen tuote ostoskorissa ja klikkaa tuotetta ostoskorissa, voi Amazon näyttää tuotesivun "väärälle" variantille, eli esim. voi ohjata ei-FBA-variantin sivulle vaikka ostoskorissa on oikeasti FBA-variantti, koska ohjaus tapahtuu vain seller id:n (urlissa "smid") perusteella joka on molemmilla sama.

Checkoutissahan ei missään kohtaa lue onko FBA vai ei, joten siinä vaiheessa asiaa ei välttämättä enää huomaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Eli kyseessä ei ollut FBA kun nappi näkyy. Veikkaan että jotenkin ostoskoriin oli siis päätynyt ei-FBA-tuote.

Samalla myyjällä voi olla sama tuote myynnissä sekä FBA:na että ei-FBA:na. Ja lisäsekoituksena, jos on tälläinen tuote ostoskorissa ja klikkaa tuotetta ostoskorissa, voi Amazon näyttää tuotesivun "väärälle" variantille, eli esim. voi ohjata ei-FBA-variantin sivulle vaikka ostoskorissa on oikeasti FBA-variantti, koska ohjaus tapahtuu vain seller id:n (urlissa "smid") perusteella joka on molemmilla sama.

Checkoutissahan ei missään kohtaa lue onko FBA vai ei, joten siinä vaiheessa asiaa ei välttämättä enää huomaa.
Niin, se ongelma tässä vaan on se, että olen kyseisen tuotteen ostovaiheessa valinnut nimenomaan sillä perusteella että se on FBA. Ja tuosta piti vielä maksaa pari euroa extraa, kun halvin vaihtoehto ei ollut FBA. (Tässä tapauksessa siis eri myyjä, ei saman kaksi erillistä tuotetta.) Ja tämä homma tuli silloin vielä varmistettua kun pakettikin lähti, että tämän myyjän kyseinen tuote tuolloin edelleen oli FBA:na merkitty.

Eli jotain hämärää tuossa on tapahtunut, enkä oikein tiedä mitä/miksi. Eikä onneksi tarvinnut asiaa sen kummemmin selvittääkään, roippeet tuli melkein luvatussa aikaikkunassa perille. Nykyisin tosiaan sen saman myyjän vastaava tuote tosiaan ilmoittaa ihan oikein että Israelista lähtee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 728
Täytyy kyllä sanoa että amazon on hidas verrattuna mihinkään normaaliin tavalliseen saksalaiseen puljuun. Nytkin 2.8 tilattu, 6.8 lähetetty ja ehkä tänään 12.8 perillä, samassa ajassa olisi pystynyt käytännössä tilaamaan 2 viina tai autovaraosa lähetystä siten että tilaisi toisen vasta kun eka on saapunut perille :)... Joka kertaa tuntuu olevan sama juttu että eivät vaan saa sitä tavaraa postiin "järjellisessä ajassa" eli mikään kiireisen ihmisen tavaratalo tuo ei ole :).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Täytyy kyllä sanoa että amazon on hidas verrattuna mihinkään normaaliin tavalliseen saksalaiseen puljuun. Nytkin 2.8 tilattu, 6.8 lähetetty ja ehkä tänään 12.8 perillä, samassa ajassa olisi pystynyt käytännössä tilaamaan 2 viina tai autovaraosa lähetystä siten että tilaisi toisen vasta kun eka on saapunut perille :)... Joka kertaa tuntuu olevan sama juttu että eivät vaan saa sitä tavaraa postiin "järjellisessä ajassa" eli mikään kiireisen ihmisen tavaratalo tuo ei ole :).
Jos on kiire niin kyllä ne expedited shippingillä ne parissa päivässä Suomeen tuntuu roudaavan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Amazon.de tarjoaa ilmaisia posteja ja sanookin ostoskorin oikeuttavan niihin. Maksaessa kuitenkin hintaan lisätään posti- ja käsittelykuluja melkein kymmenen euroa standard shippingillä. Tuotteet tulossa Amazonin varastolta. Mikähän tässä nyt on homman juju?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Amazon.de tarjoaa ilmaisia posteja ja sanookin ostoskorin oikeuttavan niihin. Maksaessa kuitenkin hintaan lisätään posti- ja käsittelykuluja melkein kymmenen euroa standard shippingillä. Tuotteet tulossa Amazonin varastolta. Mikähän tässä nyt on homman juju?
Onko ne kulut myös vähennetty pois siellä yhteenvedossa?
Muistaakseni Amazon näyttää hassusti siellä että toimituskulut 9,90€ ja discount -9,90€

Olihan ostoskori yli 39€ joka on ilmaisten postien raja Suomeen? Nehän mainostaa tuotesivuilla sitä 29€ mikä on mm. Saksaan raja...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Muistaakseni Amazon näyttää hassusti siellä että toimituskulut 9,90€ ja discount -9,90€
Jep, tekee näin. Lisää aina tilaukseen kulut ja poistaa ne erillisenä "promona". Ja vaikka tilille olisi tosissaan laitettu osoitteeksi Suomi niin silti se laskee ilmaiset postit aina sillä 29€ rajalla ja saattaa vielä ostoskorissa mainita ilmaiset postit vaikkei yhteenvedossa enää ole.

amazon.PNG

Pistipä muuten ekaa kertaa tänään silmiin tällainen osuus palautusehdoissa: "In the following cases the return of the items is free of charge: (i) Amazon has delivered a wrong, damaged or defective item. (ii) You are cancelling the purchase of an item within the right of withdrawal period of 14 days and the price of the item to be returned amounts to more than 40 Euro (please note: The amount of 40 Euro refers to the price of the single item to be returned and not to the sum of all items to be returned)."

Olen palauttamassa tuotetta, mikä on ollut itselläni jo nelisen viikkoa. Olettaisin kyllä saavani postit takaisin sieltä sähköpostin kautta niinkuin ennenkin mutta enpä ole ennen huomannut tuollaista 14 päivän sääntöä. Aika kalliiksi tulee palautus, jos jostain syystä vetoavat tuohon ja eivät hyvitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
No näinhän siinä kävi. Pitääpä lisätä muutamalla eurolla jotain sälää. Jotenkin jäänyt tuo 29e päähän kummittelemaan.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 855
Tilasin warehouse dealina paketin led-polttimoita pari viikkoa sitten, ja paketti lähetettiin Amazonin tietojen hyvinkin pian. Sain JJFI-koodin, mutta se ei vieläkään näytä Postin sivujen perusteella olevan rekisteröity missään. Unohtuuko nuo joskus jonnekin pidemmäksikin aikaa? Tämä paketti näytti Amazonin perusteella lähteneen Skotlannista eli viikko pitäisi olla aika normaali toimitusaika. Valitin äsken aiheesta asiakaspalveluun ja sieltä tuli jo hyvitys, eli sinänsä ei ongelmaa mutta tietysti noita polttimoita tarvitsen siitä huolimatta ja nyt pitäisi tilata taas jotain muutakin tavaraa, jotta saa ilmaisen kuljetuksen :)
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Tilasin warehouse dealina paketin led-polttimoita pari viikkoa sitten, ja paketti lähetettiin Amazonin tietojen hyvinkin pian. Sain JJFI-koodin, mutta se ei vieläkään näytä Postin sivujen perusteella olevan rekisteröity missään. Unohtuuko nuo joskus jonnekin pidemmäksikin aikaa? Tämä paketti näytti Amazonin perusteella lähteneen Skotlannista eli viikko pitäisi olla aika normaali toimitusaika. Valitin äsken aiheesta asiakaspalveluun ja sieltä tuli jo hyvitys, eli sinänsä ei ongelmaa mutta tietysti noita polttimoita tarvitsen siitä huolimatta ja nyt pitäisi tilata taas jotain muutakin tavaraa, jotta saa ilmaisen kuljetuksen :)
Ei nuo JJFI-paketit ole ainakaan minulla unohtuneet pitkiksi ajoiksi minnekään, Postin seurantaan tulee näkyviin samana päivänä kun Amazonin seurannan mukaan lähtee Garbsenista (jonka kautta kaikki omat JJFI-pakettini ovat toistaiseksi menneet). Mutta aika pieni määrä noita ollut vasta itsellä.

Olisit myös voinut pyytää asiakaspalvelusta että lähettävät uudet rahanpalautuksen sijaan niin ei tarvitsisi tilata uudestaan tai miettiä postikuluja. Jos et jo käyttänyt, kannattaa ensi kerralla käyttää asiakaspalvelun kanssa chat-vaihtoehtoa niin pääsee vaikuttamaan paremmin siihen mitä Amazon tekee tilaukselle.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 855
Eivät voineet kuulemma lähettää uutta, koska tuo oli warehouse deal eli ns. avattu paketti, lähes uutta vastaava.

Löysin onneksi samoja polttimoita lähes yhtä halvalla paikallisesta Tokmannista niin ei tule tuhlattua liikoja.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Eivät voineet kuulemma lähettää uutta, koska tuo oli warehouse deal eli ns. avattu paketti, lähes uutta vastaava.

Löysin onneksi samoja polttimoita lähes yhtä halvalla paikallisesta Tokmannista niin ei tule tuhlattua liikoja.
Äh aivan joo, unohdin että kyseessä oli Warehouse Deal :)
 
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
835
Millasia kokemuksia on porukalla ollut palautusten keston kanssa ? Itse venaillut nyt 8pv postiin viennistä ja ei kuulemma vielä perillä.

Normaali tasoa vai vieläkö menee viikko pari :D ?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 075
Juu, sama täällä, "Posti Express" -paketteja eli kotiin tuotavia. Olisi kyllä mainio homma jos ohjautuisi omaan automaattiin, mutta Postiin ne aina vie.

Amazonin paketeista kyllä itselle tulee teksiviesti jolla voin valita automaatin vastaamalla B, jonka jälkeen tulee toinen viesti jossa valitsen automaatin.
Itsellä tulee paketit hitaalla toimituksella. Varmaan express toimituksen ehdot ei tule täytetyksi jos paketti makaa automaatissa.
upload_2019-8-13_6-8-33.png

upload_2019-8-13_5-39-55.png


Amazonilta Postin toimittamat paketit eivät ohjaudu pakettiautomaattiin, vaikka mulla on Postin tunnuksella uudelleenohjaus automaattiin määritelty. Osoite-, maili- ja puhnrotiedot ovat tasan tarkkaan samat sekä Amazonilla että Postin puolella. Mikähän tossa nyt mättää?
Taitaa olla ohjaus Amazon paketeilla ohitettu tekstiviesti kyselyllä, kts yllä.


Millasia kokemuksia on porukalla ollut palautusten keston kanssa ? Itse venaillut nyt 8pv postiin viennistä ja ei kuulemma vielä perillä.

Normaali tasoa vai vieläkö menee viikko pari :D ?
Ekonomi kirje 2-3 viikkoon + käsittelyä ja vatulointia viikko huvin vuoksi (eli menee maksuun 4-5 pvä päästä käsittelystä).
Luulen että Prime day tuo pidemmät ajat jos ei 4 viikon jälkeen lähettämisestä kuulu, kysy asiakaspalvelusta. Itsellä pari kertaa normaalikirjeenä laitettu palautus 27-28 pvää lähetyksestä (tuntuu että tämä ohjelmoitu Amazonin järjestelmään eikä voi oikeasti kestää juuri maksimi ajan).
 
Viimeksi muokattu:

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 013
Millasia kokemuksia on porukalla ollut palautusten keston kanssa ? Itse venaillut nyt 8pv postiin viennistä ja ei kuulemma vielä perillä.

Normaali tasoa vai vieläkö menee viikko pari :D ?
Sunnuntaina lähetin ensimmäisen palautuksen Amazonille. Ymmärsin, että sieltä pitäisi tulla mailia, että ovat vastaanottaneet palautuspaketin ja voi sitten lähetellä kuittia lähetyskustannuksista, jotka he maksavat takaisin (?) Vai oletteko lähettäneet kuvaa lähetyskuitista heti johonkin Amazonin mailiin ?
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Itsellä on mennyt yleensä vähän päälle viikko siitä kun Postin seuranta näyttää toimituksen perille siihen että Amazonilta tulee viesti palautuksen vastaanotosta.

Eli Postin toimitusarvioihin saa varmaan lisätä sen n. 1-2 viikkoa Amazonin käsittelylle. Ja tavallinen kirjehän voi tunnetusti joskus jumittaa muutenkin matkan aikana.

Itse olen odottanut tuota Amazonin viestiä ennen kuin pyydän palautuskuluja takaisin, jotkut taas kysyvät heti lähetyksen jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
372
Sunnuntaina lähetin ensimmäisen palautuksen Amazonille. Ymmärsin, että sieltä pitäisi tulla mailia, että ovat vastaanottaneet palautuspaketin ja voi sitten lähetellä kuittia lähetyskustannuksista, jotka he maksavat takaisin (?) Vai oletteko lähettäneet kuvaa lähetyskuitista heti johonkin Amazonin mailiin ?
Itse olen kerran tehnyt Amazonille palautuksen ja heidän ohjeet oli silloin laittaa kuva postin kuitista, jolloin maksoivat palautuskulut heti. Itse tuote korvattiin sitten kun tuote oli saapunut takaisin heille. Tämä oli siis tilanne, jolloin valmistusvirheestä rikkoutunut tuote korvattiin, koska sitä ei enää ollut myynnissä. Muuten olisivat ilmeisesti lähettäneet uuden.
 
  • Tykkää
Reactions: |le

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 013
Itse olen kerran tehnyt Amazonille palautuksen ja heidän ohjeet oli silloin laittaa kuva postin kuitista, jolloin maksoivat palautuskulut heti. Itse tuote korvattiin sitten kun tuote oli saapunut takaisin heille. Tämä oli siis tilanne, jolloin valmistusvirheestä rikkoutunut tuote korvattiin, koska sitä ei enää ollut myynnissä. Muuten olisivat ilmeisesti lähettäneet uuden.
Ok, taidanpa laittaa mailia samantien kuitin kuvan kanssa. Chatissä jutellessani taisivat sanoakin osoitteen mihin kuitti lähettää. Taitaa riittä tilausnumero ja kuitin kuva.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Ok, taidanpa laittaa mailia samantien kuitin kuvan kanssa. Chatissä jutellessani taisivat sanoakin osoitteen mihin kuitti lähettää. Taitaa riittä tilausnumero ja kuitin kuva.
Juu, tilausnumero ja kuitin kuva sinne sähköpostiin (Amazon.de kohdalla impressum@amazon.de) sekä sanot, että hyvittäkää palautuskuluja summa xx,x€. Eilen vein oman palautuspaketin ja saman päivän aikana tuli jo viesti hyvityksen maksusta. Kannattaa laittaa samantien, mitä sitä roikottamaan eikä nuo palautukset ihan halpoja ole.
 
  • Tykkää
Reactions: |le

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 013
Juu, tilausnumero ja kuitin kuva sinne sähköpostiin (Amazon.de kohdalla impressum@amazon.de) sekä sanot, että hyvittäkää palautuskuluja summa xx,x€. Eilen vein oman palautuspaketin ja saman päivän aikana tuli jo viesti hyvityksen maksusta. Kannattaa laittaa samantien, mitä sitä roikottamaan eikä nuo palautukset ihan halpoja ole.
Kysymys vielä, että millä tavoin he hyvittävät toimituskulut ? Ilmoitetaanko heille tilinumeron vai palauttavatko vaan VISAlle jos/kun sellaisella on tuotteen maksanut ?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Kysymys vielä, että millä tavoin he hyvittävät toimituskulut ? Ilmoitetaanko heille tilinumeron vai palauttavatko vaan VISAlle jos/kun sellaisella on tuotteen maksanut ?
Laitoin siihen viestiin tilinumeroni mihin pyysin mutta hyvitys tulee silti Visalle millä olin maksanut tilauksen. En tiedä meneekö tuo aina alkuperäisen maksutavan mukaan vai onko sillä tilausnumerolle kohdistetulla rahojen palautustavalla vaikutusta (palautusta pyytäessähän saa valita tulevatko rahat alkuperäiselle maksuvälineelle vai Amazon-tilille).
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
509
Itsellä on mennyt yleensä vähän päälle viikko siitä kun Postin seuranta näyttää toimituksen perille siihen että Amazonilta tulee viesti palautuksen vastaanotosta.
Eli Postin (ja Deutsche Postin) seuranta näyttää kuitenkin normaalisti kun palautus menee perille asti? Omalla kohdalla molemmat seurannat näyttävät edelleen, että 24.7. saapunut maahan ja 25.7. edennyt lajittelukeskukseen. Amazon.de ilmoitti vihdoin 9.8. että palautus on käsitelty, mutta tosiaan seurannat ovat edelleen jumissa 25.7. päivämäärällä.

Joka tapauksessa yli 3 viikkoa meni tällä kertaa lähetyksestä siihen kun Amazonin päässä rekisteröityi.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 753
Postin seuranta loppuu muilla kuin EMS -lähetyksillä 01000 Ulkomaan terminaaliin.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Eli Postin (ja Deutsche Postin) seuranta näyttää kuitenkin normaalisti kun palautus menee perille asti? Omalla kohdalla molemmat seurannat näyttävät edelleen, että 24.7. saapunut maahan ja 25.7. edennyt lajittelukeskukseen. Amazon.de ilmoitti vihdoin 9.8. että palautus on käsitelty, mutta tosiaan seurannat ovat edelleen jumissa 25.7. päivämäärällä.

Joka tapauksessa yli 3 viikkoa meni tällä kertaa lähetyksestä siihen kun Amazonin päässä rekisteröityi.
Juu Postin seurannassa viimeinen tapahtuma on mun palautuksissa ollut "Lähetys on luovutettu vastaanottajalle. Skannaus ulkomailla IPS". DHL:n päässä "The shipment has been successfully delivered". Kyseessä siis Priority-paketteja (CExxxFI).

Ihan viimeisimmät itse maksamani palautukset olen taas tehnyt Shipitin kautta GLS:llä kun se on usein hieman halvempi.
 
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
835
Ekonomi kirje 2-3 viikkoon + käsittelyä ja vatulointia viikko huvin vuoksi (eli menee maksuun 4-5 pvä päästä käsittelystä).
Luulen että Prime day tuo pidemmät ajat jos ei 4 viikon jälkeen lähettämisestä kuulu, kysy asiakaspalvelusta. Itsellä pari kertaa normaalikirjeenä laitettu palautus 27-28 pvää lähetyksestä (tuntuu että tämä ohjelmoitu Amazonin järjestelmään eikä voi oikeasti kestää juuri maksimi ajan).
Laitoin Priority maksikirjeenä. Tiedätkö onko noilla kauheasti eroa Economyyn verrattuna? Tällästä lukee postin omilla sivuilla:

"Priority-kirjeet toimitetaan kaikkialle maailmaan aina nopeilla yhteyksillä, pääsääntöisesti lentoteitse."

"Kuljetusaika: Tutkimuksiin perustuvat toimitusaika-arviot: Pohjoismaat ja Keski-Eurooppa 2–5 työpäivää, muu Eurooppa 3–6 työpäivää."
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Kolmisen viikkoa vierähti itsellä palautuksen lähetyksestä ennenkuin sain jonkun automaagiviestin että palautus rekisteröity ja joku vakiosumma postikuluja maksettu takaisin
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 013
Juu, tilausnumero ja kuitin kuva sinne sähköpostiin (Amazon.de kohdalla impressum@amazon.de) sekä sanot, että hyvittäkää palautuskuluja summa xx,x€. Eilen vein oman palautuspaketin ja saman päivän aikana tuli jo viesti hyvityksen maksusta. Kannattaa laittaa samantien, mitä sitä roikottamaan eikä nuo palautukset ihan halpoja ole.
Näinhän se meni. Muutama tunti meni mailin lähetyksestä ja tuli viesti hyvityksen maksusta. Kiitoksia infosta.

Edelleen hyvä fiilis amazonista kaikinpuolin. Perjantaina tein chatissä reklamoinnin tuotteesta, josta lähti samantien korvaava tuote tulemaan. Näillä näkymin perjantaina kotiovelle tuotuna perillä. Vois toki tulla nopeamminkin, mutta perustoimituksella (ilmaisella) tuo on mun mielestä varsin jees aika.

(Usein tuolta on tullu paketti nopeampaa kuin suomalaisesta verkkokaupasta tilattuna...Tottakai myös halvempaan hintaan ja kotiovelle toimitettuna).
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 314
Viime keskiviikkona tilasin 2 tavaraa. Ilmaisena toimitusaika oli 24-28.8 ja maksullisena 14-18.8, otin maksullisen toimituksen.
Ensin perjantaina tuli viesti että nyt toista tavaraa on tullut varastoon ja lähetävät tilauksen kahdessa osassa ilman eri lisäkuluja, tämä lähti DHLlä. Kävin laittamassa että toimittaa tuohon matkahuollon hakupisteeseen suoraan.
Eilen maanantaina tuli ilmoitus että nyt se toinenkin tavara on lähtenyt, UPSilla.
Tänään soitti kuriiri että onko ketään kotona, olisi paketti Amazonista. Totesin että eipä siellä ketään kotona ole. "No, teille on paketti myös DHL:n kautta, mitä jos teippaan nämä yhteen ja vien tuonne matkahuollon noutopisteeseen?" Kelpashan tuo.
Aika vauhdilla tuo UPSin paketti kulki, puolasta saksan ja ruotsin kautta suomeen. Paitsi ei näy seurannassa että on noudettu "Olemme pahoillamme että lähetys on myöhässä".
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 013
On tuo kyllä ärsyttävää sontaa mikäli Amazonin toimitusta jatkaa kotimaan puolella oma Posti...Tässä tapauksessa paketin matka tilauspäivästä alkaen saksasta suomeen kestää 3 päivää. Suomen sisällä toimitus neljä päivää...
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 753
Näitä on kahta erilaista prosessia pakettien osalta, Amazonin DHL -lähetykset, jotka Posti hoitaa ja sitten on suoraan JJFI -tunnuksella tulevat jotka menevät suoraan Postin lähetysvirtaan.

Kummatkin käsitellään järjestään tulopäivänä ja toimitus seuraavana päivänä pl. viikonloput ja pyhät. Lauantaina käsitellyt tulevat maaseudulle (pk-seudun ulkopuoli) tiistaina koska maanantaina lähtevät runkokuljetukset.

Sitten on tietysti Amazonin ’kirjeet’, jotka siis menevät halvempina ja pienempinä, paskempaa kirjeprosessia. Vähemmän seurantaa ja vähemmän kiireellistä.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
Ei näy eikä kuulu Asendia pakettia. Olisi pitänyt viime viikon perjantaina olla jo perillä.
Aikaisemmin posti kerkesi jo hukkaamaan kyseisen muistitilauksen, jos Asendia vetää uudestaan samat temput...

Kaiken kaikkiaan tilasin muistit siis 19. päivä viime kuuta. Amazon/posti hävitti paketin ja vaihdoin tilauksen muistit toisiin vastaaviin. 30. päivä nämä uudet muistit lähtivät matkaan ja nyt on kulunut 2 viikkoa eikä pakettia näy.
Alkaa Amazonin touhu pikkuhiljaa nakertamaan, pistävät kalliita 80€-200€ tilauksia menemään jollain saakelin kirjepostina millä ei ole edes seurantaa. Aivan käsittämätöntä touhua. Kiinasta ilmaisilla posteilla tilattu Miband 4 tuli nopeammin perille kuin Briteistä lähetetty muistikitti... Ja kiinatilauksella oli vieläpä toimiva seuranta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 753
^ + ne Amazonin pahvikuoret on niin paskoja, että sieltä on monesti melkein kamat ulkona kun se saa käsiinsä. Todennäköisesti laskettu kuoren hajoamiset + matkalla hävinneet, suhteutettu kuoren ja lähetyskulujen kanssa ja se on vielä hyväksyttävällä tasolla.

Sama oli isompien lähetystenkin kanssa, pahvilaatikko niin huonoa matskua, että UPS oli nekin saanut lähes joka sivulta auki.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 314
Oma Ballistic kitti tuli pahvikuoressa mutta DHL-toimituksella (seurantatunnuksella). Kuoressa ei mitään vikaa. Aikaisemmin isompi pahvilaatikko kyllä oli UPSin toimesta reijitetty ja nuijittu (tavarat sentään ehjiä).
Itsellä noi DHL toimitukset ollut nopeempia kuin UPS. UPS tuntuu kiertelevän pitkin Amazonin euroopan varastoja enneinkuin lähtee pohjoiseen.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 075
^ + ne Amazonin pahvikuoret on niin paskoja, että sieltä on monesti melkein kamat ulkona kun se saa käsiinsä. Todennäköisesti laskettu kuoren hajoamiset + matkalla hävinneet, suhteutettu kuoren ja lähetyskulujen kanssa ja se on vielä hyväksyttävällä tasolla.

Sama oli isompien lähetystenkin kanssa, pahvilaatikko niin huonoa matskua, että UPS oli nekin saanut lähes joka sivulta auki.
Tämmösenä ja läjässä tuli joku aika sitten, myös pienemmät paketit tulee yleensä poljettuna.
upload_2019-8-14_20-38-27.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Veikkauksia mikä nyt mahtaa Saksan Amazonilla mättää. Tavaraa on Amazonin mukaan 7 kappaletta varastossa, kyseessä Fullfilled by Amazon tuote, mutta maksun jälkeen tilaus on tilassa:
We'll e-mail you when we have a delivery date
We'll dispatch your order as soon as possible.

This usually happens when an item doesn't have a release date, it's pre-ordered, or it's out of stock."

Kyse on kuitenkin aikoja sitten (syksy 2018) julkaistusta tuotteesta, ja sitä pitäisi varastosta löytyä. Joko Amazonkin on siirtynyt harrastamaan tätä että "X kappaletta varastossa" tarkoittaa "X kappaletta meidän toimittajan/tukkurin varastossa jossain toisella puolen palloa"?
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
Veikkauksia mikä nyt mahtaa Saksan Amazonilla mättää. Tavaraa on Amazonin mukaan 7 kappaletta varastossa, kyseessä Fullfilled by Amazon tuote, mutta maksun jälkeen tilaus on tilassa:
We'll e-mail you when we have a delivery date
We'll dispatch your order as soon as possible.

This usually happens when an item doesn't have a release date, it's pre-ordered, or it's out of stock."

Kyse on kuitenkin aikoja sitten (syksy 2018) julkaistusta tuotteesta, ja sitä pitäisi varastosta löytyä. Joko Amazonkin on siirtynyt harrastamaan tätä että "X kappaletta varastossa" tarkoittaa "X kappaletta meidän toimittajan/tukkurin varastossa jossain toisella puolen palloa"?
Jos kyseessä on FBA niin kyllä niitä oikeasti pitäisi olla varastossa, FBA-myyjät eivät pysty koskemaan tuohon varastomäärään vaan se menee automaattisesti sen mukaan kuinka monta Amazon on vastaanottanut myyjältä varastoihinsa.

Törmäsin useampi vuosi takaperin samaan muutamassa Kanadan Amazonin tilauksessa. Kyseessä oli aina Amazonin myymä tuote jota oli varastossa, ja lähti kyllä ihan parin päivän sisään normaalisti. Luulen että kyseisissä tapauksissa Amazonin systeemit eivät jostain syystä löytäneet standarditoimituksen toimitusaikaa Kanadasta Suomeen.

Mutta nyt on varmaan jokin muu ongelma. Veikkauksena, jos kyseessä on tuote jonka toimituksessa on jotakin erikoista (esim. se on todella iso), niin ehkä se voisi aiheuttaa tuon.

Odottaisin joka tapauksessa kiireestä riippuen muutaman päivän/viikon ja katsoisin meneekö tilaus eteenpäin ("Preparing for shipment" -tilaan ja katevaraukseen).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Itse kyllä kanssa ihmetellyt tuota kun kaikki paketit tulee tuollaisena. Sitten jos pitää joskus jotain palautella takaisin niin saa vuorata pahvilootan ympäri teipillä, että saa samassa paketissa vielä toiseen suuntaan..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 135
Kaikki paketit eivät tule tuollaisena. Kaikki on todella pitkälle optimoitua, on se pakkaaja robotti tai alipalkattu työntekijä. Ei siinä käytetä sekunnin puolikastakaan ylimääräistä. Paketti on sitä, mitä paketti on :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 319
Viestejä
4 197 831
Jäsenet
70 890
Uusin jäsen
Avaruusteleskooppi Hubble

Hinta.fi

Ylös Bottom