Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Amazonin pakkaajat taitaa osoittaa mieltään muutenkin kuin lakkoilemalla. Pistin yhteen tilaukseen täytteeksi viiden pussin paketin pasta-aterioita. Ne oli pakattu vielä erilliseen muovipussiin ja vain alimmainen jonka viivakoodi näkyy oli oikeaa laatua. Vaikuttaisi ainakin että pussin tekijän kikka ellei tehtaalla olisi pudonnut yksi pussi väärään laatikkoon ja juuri sen viivakoodi jäi näkyviin. Valitin ihan periaatteesta, saa nähdä hyvittävätkö vai tuhlaavatko rahaa lähettämällä uuden erän.

Jaahas, pitääkin tarkastaa pastasäkit, kattelin vain, että päällimmäiset oikeita. Muuten kyllä (ihme kyllä) polakit pakkasivat oikein kaikki kamat. UPS sitten oli heitellyt paketit muussiksi jotta ei ihan täydellistä olisi. :D
 
Sitä myös tässä ihmettelen että kun peruin persiilleen menneestä emolevy+muistit toimituksesta pelkästään muistien tilauksen sanoi:
Aspan kautta ainakin onnistuu selvittää.
 
Tilaukseni statuksena/otsikkona on "Arriving today by 8 PM". Track Package välilehdellä on kuitenkin ainoastaan yksi kirjaus ja se on "Package has shipped" päiväyksellä 23.7. Toimituksen "polku" ei ole myöskään vielä edes Out for delivery vaiheessa, ihan siinä kynnyksellä kuitenkin.

Kysyin Amazonin aspasta, että pitääkö tuo arvio tämänpäiväisestä toimituksesta paikkaansa, niin kehotti olemaan huoletta, kyllä se tänään tulee. Siitä huolimatta, että kerroin kuinka toimituksen etenemisen vaiheista ole mitään merkintöjä.

Paketti tulee Deutche Postin kautta eli ilmeisesti Suomessa Posti hoitaa toimituksen loppuun. Kysyin myös Suomen Postin chatista toimituksen perään, muttei lähetystunnuksella tai omalla nimelläni ja osoitteella löytynyt toimituksia.

Hieman nyt epäilen tuota Amazonin aspan vastausta, että paketti olisi kuin olisikin tulossa vielä tänään perille. Onko jollekin käynyt vastaavaa, että olisi kuitenkin tullut tuon arvioidun toimitusajan sisään, vaikka seuranta ei olisikaan päivittynyt? Sellaista olen lukenut, että monesti seurantaa ei ole ollenkaan ja paketit on tulleet hyvin perille. Tässä lähetystunnus on kuitenkin toimiva ainakin Deutche Postin päässä, siellä haku lähetystunnuksella onnistui, mutta polku on kokonaan harmaalla eli toimitus ei sen mukaan olisi edennyt mihinkään.
 
Jos se on joku ns. kirjattu kirje tms. niin se vain tulee tuonne lähimpään noutopisteeseen. Ei nouse automaattisesti seurantaan eikä näy nimellä. Pitää vain odotella sitä lappua joka tulee kotiin.
 
Tilaukseni statuksena/otsikkona on "Arriving today by 8 PM". Track Package välilehdellä on kuitenkin ainoastaan yksi kirjaus ja se on "Package has shipped" päiväyksellä 23.7. Toimituksen "polku" ei ole myöskään vielä edes Out for delivery vaiheessa, ihan siinä kynnyksellä kuitenkin.

Kysyin Amazonin aspasta, että pitääkö tuo arvio tämänpäiväisestä toimituksesta paikkaansa, niin kehotti olemaan huoletta, kyllä se tänään tulee. Siitä huolimatta, että kerroin kuinka toimituksen etenemisen vaiheista ole mitään merkintöjä.

Paketti tulee Deutche Postin kautta eli ilmeisesti Suomessa Posti hoitaa toimituksen loppuun. Kysyin myös Suomen Postin chatista toimituksen perään, muttei lähetystunnuksella tai omalla nimelläni ja osoitteella löytynyt toimituksia.

Hieman nyt epäilen tuota Amazonin aspan vastausta, että paketti olisi kuin olisikin tulossa vielä tänään perille. Onko jollekin käynyt vastaavaa, että olisi kuitenkin tullut tuon arvioidun toimitusajan sisään, vaikka seuranta ei olisikaan päivittynyt? Sellaista olen lukenut, että monesti seurantaa ei ole ollenkaan ja paketit on tulleet hyvin perille. Tässä lähetystunnus on kuitenkin toimiva ainakin Deutche Postin päässä, siellä haku lähetystunnuksella onnistui, mutta polku on kokonaan harmaalla eli toimitus ei sen mukaan olisi edennyt mihinkään.
Eipä se Amazonin aspa sitä oikeasti näe sen enempää kuin sinäkään. Toteavat vaan aina tuon "dont worry it will come". Itsellä ei ole tainnu kertaakaan nuo "lähetystunnuksettomat" tulla Amazonin arvioiden mukaan, yleensä päivän tai kaksi aikaisemmin tai myöhemmin.
 
Lievästi ihmetytti lause "Special delivery arrangement requested by the customer which may delay shipment. HELSINKI, FI" varsinkin kun itse (UPS) kysyivät tekstiviestillä viedäänkö noutopisteeseen vai tuodaanko kotiin. Paketti itse ilmeisesti oli vielä saksassa tuolloin. Valitsin tuon noutopisteen (noin 3km päässä) että ei tarvitse päivystää kotona milloin tuovat. En muista tuota lausetta aikaisemmista tilauksista.
 
Lievästi ihmetytti lause "Special delivery arrangement requested by the customer which may delay shipment. HELSINKI, FI" varsinkin kun itse (UPS) kysyivät tekstiviestillä viedäänkö noutopisteeseen vai tuodaanko kotiin. Paketti itse ilmeisesti oli vielä saksassa tuolloin. Valitsin tuon noutopisteen (noin 3km päässä) että ei tarvitse päivystää kotona milloin tuovat. En muista tuota lausetta aikaisemmista tilauksista.
Tuo on vaan Amazonin oma merkintä, sama tulee kyllä yleensä näkyviin UPS:n seurantaan kun paketti saapuu suomeen.
 
Lievästi ihmetytti lause "Special delivery arrangement requested by the customer which may delay shipment. HELSINKI, FI" varsinkin kun itse (UPS) kysyivät tekstiviestillä viedäänkö noutopisteeseen vai tuodaanko kotiin. Paketti itse ilmeisesti oli vielä saksassa tuolloin. Valitsin tuon noutopisteen (noin 3km päässä) että ei tarvitse päivystää kotona milloin tuovat. En muista tuota lausetta aikaisemmista tilauksista.
Samaa nauroin itsekkin kun joku hetki sitten oli paketti tulossa. Annetaan kaksi vaihtoehtoa valita ja kun valitsee toisen, niin se onkin sitten "special delivery arrangement" :D

Edit. Niin siis ihan normaalisti tulee paketti ilman viivytyksiä (siis normaali tilanteessa).
 
Ainakin kahdeksan vuotta tullut Amazonista tilattua säännöllisesti ja varmaan kymmenen vuotta yleisesti netistä tilattua. Paketteja on tullut kymmeniä vuosittain ja koskaan ei ole ollut kyllä ongelmia. Nyt on ensimmäinen kerta kun näyttää että on paketti hävinnyt tai ainakaan seuranta ei pysy perässä, Package has shipped Rheinberg, DE 16.7. Perjantaina 26.7 piti saapua. Tuo merkintä on jäänyt ainoaksi. Postin pitäisi toimittaa loppuun, mutta seurantakoodia ei ole rekisteröity. Amazonin järjestelmä sanoo We're sorry your package is late. We're working with the carrier to get your package back on track, and we'll let you know when your package is out for delivery.
 
tuleeko laskulleostessa erikseen joku ilmoitus että on menny läpi
 
Ainakin kahdeksan vuotta tullut Amazonista tilattua säännöllisesti ja varmaan kymmenen vuotta yleisesti netistä tilattua. Paketteja on tullut kymmeniä vuosittain ja koskaan ei ole ollut kyllä ongelmia. Nyt on ensimmäinen kerta kun näyttää että on paketti hävinnyt tai ainakaan seuranta ei pysy perässä, Package has shipped Rheinberg, DE 16.7. Perjantaina 26.7 piti saapua. Tuo merkintä on jäänyt ainoaksi. Postin pitäisi toimittaa loppuun, mutta seurantakoodia ei ole rekisteröity. Amazonin järjestelmä sanoo We're sorry your package is late. We're working with the carrier to get your package back on track, and we'll let you know when your package is out for delivery.
Mulla oli tossa viikko-pari sitten sellainen tapaus, että Amazonilla luki juuri tuo teksti ja Postilla sen lähetyksen seurannaksi kerrottiin "Lähetyksen toimitus on keskeytynyt sen sisällön tai puutteellisten asiakirjojen vuoksi. Asiaa selvitetään."
Taisi saapuminen kestää joku viikko alkuperäisesta toimitusarviopäivästä.
 
mulla amazonissa lukenu muutamanapäivänä paketti toimitetaan 8pm ,senjälkee tupsahtaa ilmoitus toimitusviivästynyt ja aamulataas vaihtunu 8pm. toimiikotuo seuranta ees
 
Hirveetä vaihtelua tässä miten UPS ja DHL oikein toimittaa taikka ilmoittelee PK-seudulla liikkuvista paketeista. Tilasin Saksan Amazonista yhdessä lähetyksessä isomman läjän "Expedited" -lähetyksellä tavaraa, joka ei mahtunut ilmeisesti yhteen laatikkoon tai sitten kamat lähtivät eri puolilta liikkeelle. Noh, toisen osan toimitti DHL ja toisen UPS. Kumpikaan firma ei ilmoita yhtään mitään tekstiviestillä tai soittamalla. Onneksi on loma niin kerrankin paketit saapuivat semmoiseen aikaan että ne pystyi itse vastaanottamaan. Aikaisempina kertoina Expedited-lähetyksistä on varmaan jokaisesta tullut vähintään tekstiviestiä ja ne ovat pysyneet aikataulussa. Äkkiseltään kun muistelee, niin parhaiten toimitukset ovat pelanneet silloin kun alihankintana tekevät pikkufirmat ovat toimituksen hoitaneet.

Liekkö sitten eri maasta lähtevät kulkevat DHL ja toiset UPS:n kautta?
 
mulla amazonissa lukenu muutamanapäivänä paketti toimitetaan 8pm ,senjälkee tupsahtaa ilmoitus toimitusviivästynyt ja aamulataas vaihtunu 8pm. toimiikotuo seuranta ees
Postin toimittamille DHL Paket -paketeille Amazonin seuranta tekee lähes aina tuota, on tehnyt jo yli vuoden. Muille paketeille toimii OK.

Kyseisessä ongelmatapauksessa pitää käyttää dhl.de ja/tai posti.fi.
 
Omaan tilanteeseen (viesti #1622) päivitystä. Eipä saapunut maanantaina perille. Tiistai-aamuna uudeksi arvioksi kääntyi välittömästi 30.7-5.8. Eilen kääntyikin muotoon "Now expected on Monday" Johonkin se paketti on vissiin oikeasti hukkunut. Katsotaanpa uudestaan sitten tulevana maanantaina.

Edit: Pe 2.8 tippui lappu postiluukusta ja kävinkin samantien noutamassa. Eli asia kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:
Muistit lähtivät matkaa, tällä kertaa Asendia kirjepostina...

Ja emolevyn UPS toimitus pisti viestiä tänään puolenpäivän aikoihin että toimittaisivat paketin tänään klo 8:00-11:00. Millähän DeLoreanilla he ovat paketteja jakamassa.
 
Itsellä ei oikein etene palautus Amazon.de. Yli 2 viikkoa sitten lähetetty Suomesta, 24.7. saapunut Saksaan ja lajittelukeskukseen, sen jälkeen yli viikkoon ei mitään merkintää. Pitäisiköhän tuossa vielä seurannan toimia tuosta eteenpäin? Posti.fi ja DHL Track&Trace näyttävät samaa.
 
Itsellä ei oikein etene palautus Amazon.de. Yli 2 viikkoa sitten lähetetty Suomesta, 24.7. saapunut Saksaan ja lajittelukeskukseen, sen jälkeen yli viikkoon ei mitään merkintää. Pitäisiköhän tuossa vielä seurannan toimia tuosta eteenpäin? Posti.fi ja DHL Track&Trace näyttävät samaa.

Viikko menee kun saapunu. Voit toki ilmoittaa niin korjaavat asian heti, mutta jostain syystä aina pitkä viive.
On mahdollista että tuote jos on kalliimpi menny johonki tarkastukseen.
Olihan rma lappu tuotteen mukana?
 
Kannattaa ihan viestiä laittaa, jos se kerta seurannassa näkyy saapuneeksi.
 
Kannattaa ihan viestiä laittaa, jos se kerta seurannassa näkyy saapuneeksi.

Saapunut siis Saksaan postin lajittelukeskukseen yli viikko sitten. Kai tuosta on Amazonille saapumiseen vielä monta vaihetta ja tuskin Amazonia kiinnostaa sitä ennen paketin kohtalo?
 
Saapunut siis Saksaan postin lajittelukeskukseen yli viikko sitten. Kai tuosta on Amazonille saapumiseen vielä monta vaihetta ja tuskin Amazonia kiinnostaa sitä ennen paketin kohtalo?

Njoo, jos ei näy vielä amazonin varastolla, niin ei ehkä sitten onnistu.
 
Hirveetä vaihtelua tässä miten UPS ja DHL oikein toimittaa taikka ilmoittelee PK-seudulla liikkuvista paketeista. Tilasin Saksan Amazonista yhdessä lähetyksessä isomman läjän "Expedited" -lähetyksellä tavaraa, joka ei mahtunut ilmeisesti yhteen laatikkoon tai sitten kamat lähtivät eri puolilta liikkeelle. Noh, toisen osan toimitti DHL ja toisen UPS. Kumpikaan firma ei ilmoita yhtään mitään tekstiviestillä tai soittamalla. Onneksi on loma niin kerrankin paketit saapuivat semmoiseen aikaan että ne pystyi itse vastaanottamaan. Aikaisempina kertoina Expedited-lähetyksistä on varmaan jokaisesta tullut vähintään tekstiviestiä ja ne ovat pysyneet aikataulussa. Äkkiseltään kun muistelee, niin parhaiten toimitukset ovat pelanneet silloin kun alihankintana tekevät pikkufirmat ovat toimituksen hoitaneet.

Liekkö sitten eri maasta lähtevät kulkevat DHL ja toiset UPS:n kautta?
Tuo on kyllä mukavaa kytätä koko päivä, kun mitään arviota ei saanut edes kysymällä.
 
Mielenkiintosta, että otin expedited deliveryn tilaukselle ja paketin kuljetti alusta alkaen kotimainen Posti. Koko tilaus tuli kolmena pakettina, joista kaksi tuli DHL:n kuljettamana. Postilla kesti neljä päivää ja DHL:llä 19 tuntia (pohjautuen noihin ilmotuksiin mitä tilausseurannassa on). Posti ei myöskään tuonut kotiin asti vaan piti käydä ite hakemassa, tosin niitten tuoma paketti oli ainut kun ei näyttänyt tulleen tykistökeskityksen läpi.
 
Posti kuljettaa sitä vasta Suomesta lähtien kun se on saatu ensin Postilla lajiteltua, vaikka siinä alusta alkaen onkin JJFI -aikuinen seurantatunnus.

Liettuasta tulee Suomeen Postille autot neljänä arkipäivänä Amazonin pakettien osalta jotka Vantaalla käsitellään.

Sitten on lisäksi mahdollista, että kyse on DHL:n lähetyksestä, joka lopulta Suomessa kulkee Postin kautta joko kirje- tai pakettituotteena.

Tässä ylemmässä tapauksessa kamat lähteneet eri paikoista ja tulleet varmasti Suomeen eri autoilla.

Mielenkiintoista nähdä miten toimitusmäärät kasvavat ja nopeutuvat jos ja kun Amazonin romut lähtevät kohta Ruotsista käsin. Itselle viimeisin tilaus oli ensimmäinen mikä tuli Puolasta ja kumipyörillä Via Balticaa kohti Suomea. Aikaisemmin olleet kamat yleensä Saksasta ja matkanneet DHL:n merikontissa ja/tai lavakuormissa Postin käsittelyyn Vantaalle.
 
Mielenkiintosta, että otin expedited deliveryn tilaukselle ja paketin kuljetti alusta alkaen kotimainen Posti. Koko tilaus tuli kolmena pakettina, joista kaksi tuli DHL:n kuljettamana. Postilla kesti neljä päivää ja DHL:llä 19 tuntia (pohjautuen noihin ilmotuksiin mitä tilausseurannassa on). Posti ei myöskään tuonut kotiin asti vaan piti käydä ite hakemassa, tosin niitten tuoma paketti oli ainut kun ei näyttänyt tulleen tykistökeskityksen läpi.
Ainakin minulla nuo Postille "suoraan" menevät ovat tulleet tähän mennessä kotiinkuljetuksellisina paketteina (Express-paketti 14), joissa pitäisi olla kotiinkuljetusyritys päivällä (ei soittoa) jonka jälkeen menee noudettavaksi. Ja ennen maahan saapumista yleensä tullut SMS jossa voi vaihtaa menemään suoraan noudettavaksi haluttuun automaattiin.
Ellei sitten ole muuttunut jotenkin tässä välissä.

Tuliko paketti muuten kuitenkin ajoissa eli Amazonin tilausvahvistuksessa ilmoitettuun päivään mennessä?
Mielenkiintoista nähdä miten toimitusmäärät kasvavat ja nopeutuvat jos ja kun Amazonin romut lähtevät kohta Ruotsista käsin.
Jeps. Veikkaan että tätä saa kyllä vielä useamman vuoden odotella.
 
Joo kyllä se merkittyyn päivämäärään mennessä tuli, ei siinä mitään. Vanhassa osotteessa kamat tuli aina 2 päivässä UPS:n kyydissä. Kuski soitti aina ja sovittiin koska tuo ja oli kyllä hyvä järjestely.

En tiiä onko toi nopeempi toimitus loppupeleissä järkevää, kun harvemmin tuolta mitään elintärkeää tulee ostettua. Aika nopeesti sillä ilmasellakin toimituksella tulee perille.
 
En tiiä onko toi nopeempi toimitus loppupeleissä järkevää, kun harvemmin tuolta mitään elintärkeää tulee ostettua. Aika nopeesti sillä ilmasellakin toimituksella tulee perille.

Ilmainen toimitus on ihan jees ottaen huomioon että tavara tulee vähän pidemmältä, eikä aina mene ihan tolkutonta aikaa. Joskus taisi mennä yli 10 pv kun jotain saatavilla olevaa tavaraa tuli tilattua, alimmillaan varmaan sitten 4 pv. Välillä Jimmssiltä tai jostain muualta ostaessa tulee tavarat samaa vauhtia kuin Saksan Amazonista.

Sinänsä mukava että on tuo optio nopealle toimitukselle, kun ei se nyt ihan hirveitä kustanna. Joskus tarvinut ennen reissua tilata jotain tavaraa joka lähtee mukaan ja tolla toimituksella saat tavaran jopa kotiovelle, mahdollisesti nopeammin kun joistakin suomalaisista verkkokaupoista.
 
Ainakin kahdeksan vuotta tullut Amazonista tilattua säännöllisesti ja varmaan kymmenen vuotta yleisesti netistä tilattua. Paketteja on tullut kymmeniä vuosittain ja koskaan ei ole ollut kyllä ongelmia. Nyt on ensimmäinen kerta kun näyttää että on paketti hävinnyt tai ainakaan seuranta ei pysy perässä, Package has shipped Rheinberg, DE 16.7. Perjantaina 26.7 piti saapua. Tuo merkintä on jäänyt ainoaksi. Postin pitäisi toimittaa loppuun, mutta seurantakoodia ei ole rekisteröity. Amazonin järjestelmä sanoo We're sorry your package is late. We're working with the carrier to get your package back on track, and we'll let you know when your package is out for delivery.

Miten tämä on edistynyt? Itsellä samasta paikasta 17.7 lähteneen paketin status on muuttanut muotoaan: "Your package may be lost Packages are rarely this late and we're sorry yours still hasn't arrived" kyseessä on Echo Dot 3 Gen.
Mielenkiintoista nähdä tuleeko ollenkaan perille.

Kaikki aikaisemmat tilaukset olen ottanut Express kuljetuksella ja ovat saapuneet seuraavana päivänä. Ensimmäinen kerta normaalilla kuljetuksella ja paketti hukassa.
 
Njoo, jos ei näy vielä amazonin varastolla, niin ei ehkä sitten onnistu.

Vastataan nyt tähän viestiin päivityksen muodossa. Laitoin Amazonille tänään viestiä kun ei tuo paketti tunnu liikkuvan Saksan sisällä ollenkaan. Vastasivat, että laitetaan refund tulemaan kun tracking näyttää kuitenkin paketin edenneen Saksaan asti enkä itse voi asialle tehdä mitään. No, kannatti siis laittaa viestiä, nyt ei tarvitse murehtia paketin kohtaloa enää eikä taida Amazonin budjetissa vielä tuntua vaikka ei ikinä saapuisi perille.
 
Miten tämä on edistynyt? Itsellä samasta paikasta 17.7 lähteneen paketin status on muuttanut muotoaan: "Your package may be lost Packages are rarely this late and we're sorry yours still hasn't arrived" kyseessä on Echo Dot 3 Gen.
Mielenkiintoista nähdä tuleeko ollenkaan perille.

Kaikki aikaisemmat tilaukset olen ottanut Express kuljetuksella ja ovat saapuneet seuraavana päivänä. Ensimmäinen kerta normaalilla kuljetuksella ja paketti hukassa.
Itelläkin on tulossa Echoja. Ei ole muuttunut tila mihinkään. Pitänee olla chatin kautta yhteydessä ja kysellä mikä on tilanne.

Edit: Varmaan ehdottavat tuota refundia. Harmi kyllä jos jää paketti saamatta oli Echoissa hinta kohdallaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kadonneissa Amazonin toimittamissa tuotteissa on normaalisti vaihtoehtoina sekä uudelleenlähetys että rahojen palautus.
Hyvä homma. Ei ole tarkemmin tullut katsottua ehtoja tämän osalta. Kerran on ollut yksi takuuseen menevä tuote, siinä ainakin homma toimi mainiosti, joten eiköhän tässäkin tapauksessa.
 
Onko muilla ollut ongelmia Amazon.it:stä tilaamisen kanssa? 19.7. tilasin näytön normaalilla toimituksella ja 30.7. oli alkuperäinen toimituspäivä. Päivää ennen toimitusta he peruivat tilaukseni ilman mitään ilmoitusta. 31.pvä tilasin saman näytön uudestaan express toimituksella ja paketilla ei ole vieläkään arvioitua saapumispäivää.

Näyttö on Amazonin itsensä lähettämä ja heidän mukaansa heti toimitettavissa. Asiakaspalvelusta ei mitään apua.
 
Amazonilta Postin toimittamat paketit eivät ohjaudu pakettiautomaattiin, vaikka mulla on Postin tunnuksella uudelleenohjaus automaattiin määritelty. Osoite-, maili- ja puhnrotiedot ovat tasan tarkkaan samat sekä Amazonilla että Postin puolella. Mikähän tossa nyt mättää?
 
Amazonilta Postin toimittamat paketit eivät ohjaudu pakettiautomaattiin, vaikka mulla on Postin tunnuksella uudelleenohjaus automaattiin määritelty. Osoite-, maili- ja puhnrotiedot ovat tasan tarkkaan samat sekä Amazonilla että Postin puolella. Mikähän tossa nyt mättää?

Pikkupräntti selittää asiaa tuolla:

"Huomioithan, että myös osa ulkomailta saapuvista paketeista ohjautuu valittuun noutopisteeseen, mutta eivät kaikki. Tähän vaikuttaa verkkokaupan käyttämä toimitustapa. Huomaathan, että osa lähettäjän paketille valitsemista lisäpalveluista voi myös estää ohjauksen, koska palvelua ei voida toteuttaa pakettiautomaatilla. Tällainen on esimerkiksi Kirjaaminen -lisäpalvelu."
 
Amazonin tapauksessa nuo pienimmät lähetykset eivät siis ole monestikaan varsinaisesti paketteja eivätkä ne ole kirjeitäkään. :D

Nyt muutaman lähetyksen saanut lisäksi ilman, että pitää henkilöllisyys todistaa noudettaessa.

Haluttu noutopiste oli alunperin mahdollinen vain 16-tuotteella varustetuille paketeille, nykyään myös 14-tuotteellisia saa niihin.
 
Amazonin tapauksessa nuo pienimmät lähetykset eivät siis ole monestikaan varsinaisesti paketteja eivätkä ne ole kirjeitäkään.

Jep, vähän oli nurinkurista kun tilasin muutaman tavaran viime viikolla Amazonista. Tilauksen kallein yksittäinen komponentti, M.2 SSD-levy tuli kännykän autotelineen kanssa Deutsche Postin pakettina ilman seurantaa kadun poskeen postilaatikkoon, ja sitten ne tilauksen loput rojut joiden arvo on noin 15€ tulee UPS:n kuriiripakettina :facepalm:
 
Maanantaina tilattu tuote Amazonista. Amazon arvioi toimitusajankohdaksi 15. päivän eli ensiviikolla. Postilta tuli Amazon pakettisi saapuu!-tekstiviesti eilen, jossa taas saapumispäivä on ylihuomenna perjantaina. Postin seurannan mukaan paketti tulisi huomenna. On kyllä jännän äärellä, että miten tässä käy. Ymmärsin, että toimitus olisi kotiovelle, mutta nähtäväksi tosiaan jää.
 
Amazonilta Postin toimittamat paketit eivät ohjaudu pakettiautomaattiin, vaikka mulla on Postin tunnuksella uudelleenohjaus automaattiin määritelty. Osoite-, maili- ja puhnrotiedot ovat tasan tarkkaan samat sekä Amazonilla että Postin puolella. Mikähän tossa nyt mättää?

Nykyään tulee osa paketeista posti toimittamina jjfi tunnuksella, ne tulee automaattiin. Ongelma vain että Amazon arpoo millä tavalla lähettää.
 
Nykyään tulee osa paketeista posti toimittamina jjfi tunnuksella, ne tulee automaattiin. Ongelma vain että Amazon arpoo millä tavalla lähettää.

Ei tullut oma tilaukseni automaattiin joka sai Postin JJFI-koodin jo Amazonin puolella.

Onko täällä kukaan saanut Amazonin paketteja automaattiin?
 
Ei tullut oma tilaukseni automaattiin joka sai Postin JJFI-koodin jo Amazonin puolella.

Onko täällä kukaan saanut Amazonin paketteja automaattiin?

Aina on omat paketit toimitettu postin "kotiin kuljetuksella", yhtäkään en tähän mennessä ole ovelta saanut vaan seuraavana päivänä tullu saapumisilmoitus että hae postista tähän pvm mennessä....

Edit. Ja myös tuo samainen JJFI-seurantakoodi on tullut jo amazonilta.
 
Aina on omat paketit toimitettu postin "kotiin kuljetuksella", yhtäkään en tähän mennessä ole ovelta saanut vaan seuraavana päivänä tullu saapumisilmoitus että hae postista tähän pvm mennessä....

Edit. Ja myös tuo samainen JJFI-seurantakoodi on tullut jo amazonilta.

Juu, sama täällä, "Posti Express" -paketteja eli kotiin tuotavia. Olisi kyllä mainio homma jos ohjautuisi omaan automaattiin, mutta Postiin ne aina vie.
 
Juu, sama täällä, "Posti Express" -paketteja eli kotiin tuotavia. Olisi kyllä mainio homma jos ohjautuisi omaan automaattiin, mutta Postiin ne aina vie.
Omaposti sovelluksessa voi asettaa oman noutopisteen. En ole tosin varma meneekö kyseiset Posti express paketit sen mukaan.

Se myös näyttää tulevat paketit automaattisesti mitkä on sun nimissä. UPS ja muiden seurantakoodit myös toimineet seurannassa kun on itse lisännyt.
 
Omaposti sovelluksessa voi asettaa oman noutopisteen. En ole tosin varma meneekö kyseiset Posti express paketit sen mukaan.

Se myös näyttää tulevat paketit automaattisesti mitkä on sun nimissä. UPS ja muiden seurantakoodit myös toimineet seurannassa kun on itse lisännyt.

Tarkoitinkin nimenomaan, että nuo ei sitä omaa noutopistettä noudata, kun kotiinkuljetus ei onnistu ja viedään noudettavaksi.
 
Tein ensimmäisen tilaukseni amazon.de sivuston kautta tilaamalla uuden Xiaomi mi Band 4:sen.
https://www.amazon.de/gp/product/B07SNG23JW/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Ymmärtääkseni tilauksen loppusumman piti sisältää kaikki mahdolliset verot ja tullit vaikka varsinainen myyjä onkin kiinalainen pulju. Ainakin laitteen hinta nousi odotusten mukaisesti hieman loppusummaan 32.80 -> 33.97€

Ranneke lähetettiin nopeasti ja saapui Amsterdamiin muutamissa päivissä, mutta nyt se on jumiutunut siellä Customs clearence delay statuksella jo useaksi päiväksi. Suomen POstin seurantatunnuskin jo netistä löytyy, eli osoitetiedot pitäisi olla oikein.

Onkohan tässä mennyt nyt joku vikaan, eli tarkoittaako tuo statuskohta jotain lisäselvityksiä/maksuja minulta vai onkohan se vain ruuhkaa? Kokeneemmilla tilaajilla tietoa?
 
Ottamatta laskinta esiin, toi ero tulee siitä että näkyvillä on Saksan alv ja sinulta veloitettiin suomen alv kuten kuuluukin. Ero on vähän yli 4%.
 
Tein ensimmäisen tilaukseni amazon.de sivuston kautta tilaamalla uuden Xiaomi mi Band 4:sen.
https://www.amazon.de/gp/product/B07SNG23JW/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Ymmärtääkseni tilauksen loppusumman piti sisältää kaikki mahdolliset verot ja tullit vaikka varsinainen myyjä onkin kiinalainen pulju. Ainakin laitteen hinta nousi odotusten mukaisesti hieman loppusummaan 32.80 -> 33.97€

Ranneke lähetettiin nopeasti ja saapui Amsterdamiin muutamissa päivissä, mutta nyt se on jumiutunut siellä Customs clearence delay statuksella jo useaksi päiväksi. Suomen POstin seurantatunnuskin jo netistä löytyy, eli osoitetiedot pitäisi olla oikein.

Onkohan tässä mennyt nyt joku vikaan, eli tarkoittaako tuo statuskohta jotain lisäselvityksiä/maksuja minulta vai onkohan se vain ruuhkaa? Kokeneemmilla tilaajilla tietoa?
Ja viikon sisällä tulee tullista todennäköisesti lappu, että mitä on tullut tilattua
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 649
Viestejä
4 480 284
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom