Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Vähän yllättävää että noinkin kovat myynnit. Oli jotenkin tämänvuotinen Prime-day vähän tuhnu omasta mielestä verrattuna pariin aiempaan vuoteen. Ei vissiin vaan tarjoukset oikein osunut kohdilleen omalla kohdalla tänä vuonna.
 
Nämä nyt voi riippua asuinpaikasta. Upsin toimittamat Amazonin paketit on mulla tulleet parhaimmillaan alle vuorokaudessa. Enkä asu missään suuressa kaupungissa.
Riippuu lähinnä siitä palvelusta minkä amazon valitsee, ja yleensä se on se halvempi "maata pitkin" kulkeva kuljetus. Sillä menee Saksasta Helsinkiin tuo 3-5 päivää.
 
Amazonin nopeampi kuljetus on vähän hyödytön joo, mutta ne paketit kuitenkin keräillään prioriteetilla lähetykseen, että tälläisten Prime päivien sun muiden rysien aikaan sillä kuitenkin saa 1-2 päivää nopeammin sen paketin kouraan vaikka rahtifirma olisikin se hitain mahdollinen.
 
Kokemuksia iPad warehouse diileistä? Tai vastaavista Apple tuotteista. Uskaltaako tilata?
 
Tällaisen pakkaamisen takia piti hakea kirje postista :shifty:

Paketissa puhelimen suojakuori joka vei tilaa tuon verran mitä pidän sormillani...
01C068BA-9041-4F8B-9272-CDAEC7505443.jpeg
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Ensimmäiset Prime -lähetykset liikkeellä, näkyy tulevan lopulta lähemmäksi kymmenen eri lähetystä kun ensimmäiset pari näkyy tulevan ihan yksikseen. :dead:
 
Roudataanko noi Amazonin expeditedina lähetetyt paketit oletuksena kotiin asti? Epäilemättä sitten rahtifirmasta ja kohdalle osuneesta rahtarista kiinni kiinnostaako sitä soitella kun ei pääsekkään rapun ovesta sisään ilman koodia.
 
Roudataanko noi Amazonin expeditedina lähetetyt paketit oletuksena kotiin asti? Epäilemättä sitten rahtifirmasta ja kohdalle osuneesta rahtarista kiinni kiinnostaako sitä soitella kun ei pääsekkään rapun ovesta sisään ilman koodia.

Kyllä ne oletuksena on kotiinkuljetuksella, tosin kaikki on mahdollista etenkin jos kuriirina onkin joku muu kuin DHL/UPS. Kannattaa se ovikoodi laittaa siihen toiselle osoiteriville, niin pääsevät alaovesta sisään. Oma kokemus on se, että eivät todellakaan soittele perään jos on ovikoodi unohtunut osoitteesta, vaan sitten se paketti roudataan sinne noutopisteeseen ja lappu toimitetaan kotiin joskus kun jaksetaan.

DHL Express paketeilla lähettävät vielä päivää/paria ennen toimitusta tekstarin jossa kyselevät toivottua toimitustapaa (kotiinkuljetus, jättö noutopisteeseen, työpaikalle, tiettyä aikatoivetta jne.). UPS:llä vaan tylysti yrittävät toimittaa ilman mitään ennakkoyhteydenottoja.
 
UPS:llä pystyy yleensä niiden My Choice palvelussa laittaa halutun toimitustavan esim suoraan Access Pointiin tms.

harvemmin noista ketään soittelee
 
UPS:llä pystyy yleensä niiden My Choice palvelussa laittaa halutun toimitustavan esim suoraan Access Pointiin tms.

harvemmin noista ketään soittelee

Toimiiko tuo nykyään Suomessakin? Ei tuosta nyt mahdottoman kauaa ole aikaa kun yritin tuota ottaa käyttöön, mutta vain huomatakseni että ei koske Suomea, ainakaan kaikkien pakettien osalta.
 
Toimiiko tuo nykyään Suomessakin? Ei tuosta nyt mahdottoman kauaa ole aikaa kun yritin tuota ottaa käyttöön, mutta vain huomatakseni että ei koske Suomea, ainakaan kaikkien pakettien osalta.
Osalla paketeista tuo ei toimi mutta osalla taas sitten toimii. En tiedä mikä tuossa on taustalla että milloin toimii ja milloin ei.

Ite tuppaan ohjaamaan kaikki (mitkä vaan mahdollista) UPS:n paketit tuohon viereisessä kaupassa olevaan Access Pointiin. Amazonin paketeilla tuo on tupannut toimimaan mutta nyt on tulossa yksi paketti ihan muaalta UPS:llä ja ei anna tehdä My Choicella mitään verkkosivuilla tai niiden mobiilisoftalla.
 
Alihankkijat onneksi soittaa kyllä 100% ajasta oli rahti sitten ostettu UPS:in, DHL:n tai minkä tahansa kautta.
 
Onko kukaan tilannut Amazon.de:stä Monthly Invoicing -maksutavalla?

Se kysyy etunimeä, sukunimeä ja henkilötunnusta. Syötin tiedot oikein.

Tilauksen lähettämisen jälkeen 2 minuutin sisällä tulee "Payment has been declined" ja pyytää vaihtamaan maksutapaa.

Luottotiedot ovat ok.

Millähän tavalla Amazon myöntää tai epää tuon kuukausimaksuominaisuuden?

Se on saatavilla Suomessa, Itävallassa ja Saksassa asuville ihmisille.
 
Onko kukaan tilannut Amazon.de:stä Monthly Invoicing -maksutavalla?

Se kysyy etunimeä, sukunimeä ja henkilötunnusta. Syötin tiedot oikein.

Tilauksen lähettämisen jälkeen 2 minuutin sisällä tulee "Payment has been declined" ja pyytää vaihtamaan maksutapaa.

Luottotiedot ovat ok.

Millähän tavalla Amazon myöntää tai epää tuon kuukausimaksuominaisuuden?

Se on saatavilla Suomessa, Itävallassa ja Saksassa asuville ihmisille.
Juu, kokeilin viime kuussa ja toimi ihan normaalisti.
 
Millähän tavalla Amazon myöntää tai epää tuon kuukausimaksuominaisuuden?

Ihan samalla tavalla, kuin kaikki muutkin luotottajat: ikä, luottotiedot, ostohistoria, jne. Tein kaikki Prime-päivän ostot tuolla laskulla huvikseen testausmielessä ja aktivoitaessa ei kysytty minulta henkilötunnusta, mutta Amazon ostohistoria on aika pitkä.

Arvato näkyi olevan maksunvälittäjänä laskuhommissa: Arvato Financial Solutions

--

6 eri tilausta Prime päiviltä, joista vain yksi on lähtenyt liikkeelle. Vissiin vähän ruuhkaa tuolla nyt.
 
6 eri tilausta Prime päiviltä, joista vain yksi on lähtenyt liikkeelle. Vissiin vähän ruuhkaa tuolla nyt.

Kyllä nuo kohtuullisen hyvin ja nopeasti tuotteet toimittavat vaikka valitsisikin sen "normaalin hitaan" toimituksen.
4 tuotetta tilattu 13 päivä (niistä 1 saapunut), 1 kpl 15 päivä (saapui perjantaina), 3 kpl 16 päivä, 5 tuotetta 19 päivä.

Ainoastaan 5.7 (ennakko)tilattu prosessori ei ole vielä (oma veikkaus + laittoivat siitä saksankielistä sähköpostiakin) saapunut edes Amazoniin joten sitä ei ole vielä edes lähetetty.
 
Mites tuo palautus toimii, ku mulla on nyt tuo b450m mortarin emolevy ja tarkoituksena olisi päivittää se ja jos jostain syystä ei lähde käyntiin niin voinko palauttaa ihan huoletta avatun ja kokeiltiin tuotteen?
 
Saako Prime-hinnoilla Saksasta tehdystä tilauksesta oikein hinnoiteltua laskua tms. mistään? Löysin vain sellaisen jossa lopussa kokonaisalennus.

Toimituksista kiinnostuneille, kaksi tilausta 16.7. joista toisesta lähti yksi tuote 18.7. Royal Maililla ja tänään 22.7. molempien tilausten tuotteet UPS:llä Puolasta yhteisellä seurantakoodilla.
 
Mielenkiintoista, tänään saapui Amazonin lähetys, UPS:illa, ja nyt kun ehdin vihdoin paketin kimppuun, niin tuohan oli selvästi avattu, eikä edes kovin siististi, vaan revitty auki ja ilmeisesti katsottu mitä paketissa on.

Ei kuitenkaan puuttunut mitään, onneksi ei tarttunut elektroniikkaa tarjouksista.
 
Oliko kellään kokemusta noista Amazonin warehouse dealsseista?

Olisin tilaamassa itselleni linkin takana olevaa acerin näyttöä, kun vaikuttaa olevan spekseiltään itselleni sopiva. Warehouse dealssissa säästäisin 100€ hinnassa. Kannattaako näyttöä ylipäätään sellaisesta tilata, sillä, että onko riski että on palautettu yksilö, jossa paljon ips glowta...

Kyseessä tämä näyttö
Acer XF270HUA 69 cm (27 Zoll) Gaming Monitor (DVI, HDMI 2.0, USB 3.0 Hub, Displayport, 4ms Reaktionszeit, 144Hz, WQHD (2560x1440)) schwarz https://www.amazon.de/dp/B01IHFIVQ4
 
Oliko kellään kokemusta noista Amazonin warehouse dealsseista?

Olisin tilaamassa itselleni linkin takana olevaa acerin näyttöä, kun vaikuttaa olevan spekseiltään itselleni sopiva. Warehouse dealssissa säästäisin 100€ hinnassa. Kannattaako näyttöä ylipäätään sellaisesta tilata, sillä, että onko riski että on palautettu yksilö, jossa paljon ips glowta...

On kokemusta, käytännössä ovat varmaan aina asiakaspalautuksia. Sitähän ne ei taas listaa tuolla miksi se on palautettu.

Itse tilasin fillaritelineen autoon, siinä oli joku pieni skraapu mutta hinnanalennus normaaliin nähden niin suuri ettei paljoa kiinnostellut. Haiskahti vähän siltä, että oli tarvittu kerraksi telinettä ja palautettu käytön jälkeen kun oli selvästi kasattu ja käytön jälkiä.

Lisäksi pari wlan-pistorasiaa tullut tilattua dealeista, molemmat avattuja paketteja mutta tuotteissa suojamuovit paikallaan. Resetoin ne vielä varmuudeksi ennen käyttöönottoa niin eipä se vaikuttanut kun olivat toimivia kuitenkin, saattaneet palautua koska vekottimien käyttöönotto oli hitusen monimutkaista niin on voinut joltain jäädä tekemättä.

Tuon kyseisen näytön deal-kuvauksessahan lukee noin suunnilleen, että kosmeettisia vikoja pohjassa/takana ja lisätarvikkeet käytetyn näköisiä, eli aikalailla varmasti asiakaspalautus...
 
Jos on yli 40e tuote niin Amazon maksaa asiakaspalautuksen palautuskulut. Korvaus tapahtuu jälkikäteen, eli ensin lähetät tuotteen ja maksat postit ja sitten pyydät Amazonin asiakaspalvelusta postikulujen korvausta.

Jos et ota vastaan niin tuote palautuu Amazonille ja saat siloinkin rahat takaisin, se on helpompi vaihtoehto - en ole itse kyseistä tapaa kokeillut.
Päteekö tämä myös Italian Amazoniin? Mites Espanja tai Britti?
 
Päteekö tämä myös Italian Amazoniin? Mites Espanja tai Britti?

Ei ainakaan Conditions/Terms of Sale mukaan. Tiedä sitten mikä käytäntö on kun en ole koskaan tehnyt asiakaspalautusta Italian, Espanjan tai Brittien Amazoniin.
https://www.amazon.it/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909000 (hakuun Effetti dell'esercizio del diritto di recesso)
https://www.amazon.es/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909000 (hakuun Efectos del desistimiento)
https://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909000 (hakuun Effects of cancellation)
Kun taas Saksan Amazonissa on erikseen mainittu tuo 40 eur.
https://www.amazon.de/gp/help/customer/display.html/ref=hp_left_cn?nodeId=201909000
 
Jahas, Amazonilta (.de) tuli viestiä emo+muistit tilauksesta että posti oli hävittänyt paketin ja että he laittaisivat uuden paketin tulemaan (ilmaiseksi).
Ongelma vaan on että muistit ovat lopussa eikä uuden erän saapumisesta ole tietoa.

Postitustapana oli posti, jonka seuranta ei kaiketi Amazonialla toimi millään tavalla? Eli onko mahdollista että paketti ei olekkaan kadonnut vaan se seuranta temppuilee ja Amazon siinä samalla? Postin omassa seurannassa seurantakoodia ei kuitenkaan löydy ainakaan vielä.
Uuden tilauksen Amazon teki minulle kuitenkin "korvaukseksi", että tiedä siitä että tuleeko minulle kohta kaksin kappalein lankkuja/muisteja. Ei olisi ensimmäinen kerta kun näin sattuu (postnord+matkahuolto).
 
Viimeksi muokattu:
On kokemusta, käytännössä ovat varmaan aina asiakaspalautuksia. Sitähän ne ei taas listaa tuolla miksi se on palautettu.

Itse tilasin fillaritelineen autoon, siinä oli joku pieni skraapu mutta hinnanalennus normaaliin nähden niin suuri ettei paljoa kiinnostellut. Haiskahti vähän siltä, että oli tarvittu kerraksi telinettä ja palautettu käytön jälkeen kun oli selvästi kasattu ja käytön jälkiä.

Lisäksi pari wlan-pistorasiaa tullut tilattua dealeista, molemmat avattuja paketteja mutta tuotteissa suojamuovit paikallaan. Resetoin ne vielä varmuudeksi ennen käyttöönottoa niin eipä se vaikuttanut kun olivat toimivia kuitenkin, saattaneet palautua koska vekottimien käyttöönotto oli hitusen monimutkaista niin on voinut joltain jäädä tekemättä.

Tuon kyseisen näytön deal-kuvauksessahan lukee noin suunnilleen, että kosmeettisia vikoja pohjassa/takana ja lisätarvikkeet käytetyn näköisiä, eli aikalailla varmasti asiakaspalautus...
Itselle tuli juuri vakuumi laite warehouse deals:stä. Kone oli iskemätön, ainostaan paketti oli uudelleen teipattu pohjasta. Sinetit oli myös koskemattomia. Muutaman veitsen myös tuolta tilannut, niin ne oli täysin uusia.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
Postitustapana oli posti, jonka seuranta ei kaiketi Amazonialla toimi millään tavalla? Eli onko mahdollista että paketti ei olekkaan kadonnut vaan se seuranta temppuilee ja Amazon siinä samalla? Postin omassa seurannassa seurantakoodia ei kuitenkaan löydy ainakaan vielä.

Eli Amazon ilmoitti toimitustavaksi Postin ja JJFI-alkuisen seurantanumeron? Niissä kokemuksieni perusteella Postin seuranta alkaa toimia sen päivän iltana, kun paketti Amazonin seurannan mukaan lähtee Saksan Garbsenista. Amazonin seuranta on myös toiminut näiden pakettien kanssa loppuun asti, mutta kaikkia Postin seurannassa näkyviä tapahtumia ei näy (esim. kirjaukset Baltiassa).

Jos paketti ei näy Postin seurannassa, veikkaan että paketti on hukkunut jo ennen Postille luovutusta. Nuo Amazonin Posti-toimitukset voivat kiertää tapauksesta riippuen aika monenkin varaston kautta ennen Garbsenia ja Postille siirtymistä (tämän näkee Amazonin seurannasta).

Mutta aina on kyllä mahdollista että paketti ilmestyy vielä.

Jaa, ja näemmä Postilla on ollut ilmeisesti eilisestä asti jokin häiriö seurannassa (ks. alapalkki sivulla Etusivu - Posti henkilöasiakkaille), josta voi myös johtua tuo paketin näkymättömyys, tai mahdollisesti jopa tuo Amazonin uudelleenlähetys.
 
Minulle tuli 3kpl laitetuulettimia, joiden kokonaisarvo on noin 20e. Laatikko oli muhjua ja tuulettimet myös litimärät. Posti oli laittanut tavarat pussiin, jossa oli lappu, että tullut vahingoittuneena postille. Reklamoin ihan periaatteesta ja Amazon hyvitti tilauksesta 2,31€.
Enpä tiedä olisiko tuohon oltava kovin tyytyväinen, mutta kun en jaksa alkaa tuulettimia vaihtamaankaan. Nämäkin kun tuntuvat toimivan ihan normaalisti kunnon kuivatuksen jälkeen ja postiin viennistä on vaivaa. Yleensä korvaukset on olleet hyviä ihan minimaalisistakin vaurioista...

Edit.
Toimitustapa oli Royal mail
 
Eli Amazon ilmoitti toimitustavaksi Postin ja JJFI-alkuisen seurantanumeron? Niissä kokemuksieni perusteella Postin seuranta alkaa toimia sen päivän iltana, kun paketti Amazonin seurannan mukaan lähtee Saksan Garbsenista. Amazonin seuranta on myös toiminut näiden pakettien kanssa loppuun asti, mutta kaikkia Postin seurannassa näkyviä tapahtumia ei näy (esim. kirjaukset Baltiassa).

Jos paketti ei näy Postin seurannassa, veikkaan että paketti on hukkunut jo ennen Postille luovutusta. Nuo Amazonin Posti-toimitukset voivat kiertää tapauksesta riippuen aika monenkin varaston kautta ennen Garbsenia ja Postille siirtymistä (tämän näkee Amazonin seurannasta).

Mutta aina on kyllä mahdollista että paketti ilmestyy vielä.

Jaa, ja näemmä Postilla on ollut ilmeisesti eilisestä asti jokin häiriö seurannassa (ks. alapalkki sivulla Etusivu - Posti henkilöasiakkaille), josta voi myös johtua tuo paketin näkymättömyys, tai mahdollisesti jopa tuo Amazonin uudelleenlähetys.
Mjuuh, jos paketin on tarkoitus näkyä Amazonin seurannassa jollain tavalla niin ovat todennäköisesti onnistuneet hävittämään paketin heti alkumetreillä tai Postin järjestelmien sekoilu sekoittaa Amazonin järjestelmää.
Lukee vain että:

Returning to seller
Posti couldn't deliver your package
Please contact Posti to get your package back on track.

Tuesday, 23 July
Package has shipped
7:48 AM
Shipment returned to Amazon.
 
Vituttaa järjestään kyllä se, että Amazon käyttää UPSia.

15E6D248-68B3-4452-BCC2-892144D35C9B.jpeg


Aamulla kyllä oltu kotona ja hereillä kahdenkin ihmisen voimin, ei ole soiteltu puhelimeen saati edes ovisummeria. Helvetin yllättävää.

Joskus myöhemmin saa kuulemma noutopisteestä, siihenkin löytyy osoite, Kauniaistentie 1, eikä muuta tietoa. Piti etsiä netistä mikä firma siinä on, ilmeisesti Teboilin huoltamo?! :facepalm::lol:
 
Itsellä toimii ainakin hyvin. Tekstari tulee ja kysytään ollaanko kotona tai kuljetetaanko Access pointtiin.
 
Eipä tullut kuin tekstari tunti sitten, että viedään sun paketit noutopisteeseen.

Pakettinne siirtyy noutopisteeseen.

Hei, UPS-lähetyksesi toimitetaan UPS Access Point -toimipaikkaan.

HUOM! Lähetys on yleensä noudettavissa n. klo 18.00 jälkeen tämän viestin saapumispäivänä.
Osoitteessa UPS.com voit tarkistaa, onko lähetyksesi jo noudettavissa.

Voimassa oleva kuvallinen henkilöllisyystodistus vaaditaan noudon yhteydessä.

Näet Access Point -toimipaikan osoitteen, aukioloajat ja viimeisen noutopäivän vierailemalla osoitteessa UPS.com ja antamalla numeron: xxxc


Ystävällisin terveisin, UPS Finland Oy
 
Itsellä toimii ainakin hyvin. Tekstari tulee ja kysytään ollaanko kotona tai voiko kuljettaa Access pointtiin.
Itsellekin tulee UPS:lta viesti, mutta ei sen ole väliä mitä siinä lukee tai mitä siihen vastaa. Paketti tuodaan jokatapauksessa saman päivän aikana kotiin, jos se on aamulla saapunut helsinkiin -ja hyvä niin, mutta pitäähän tuo tietää
 
Itsellä toimii ainakin hyvin. Tekstari tulee ja kysytään ollaanko kotona tai kuljetetaanko Access pointtiin.

Ei nuo Access Pointit kauheasti lämmitä. Pohjoisin semmoinen löytyy Mikkelistä. Esim. Jyväskylässä 0kpl. Pitkään täällä UPS toimikin ihan kohtuullisesti, tuli viestiä etukäteen saapuvasta paketista ja kuski jaksoi tulla kotiovelle asti jos ei soittanut. Nyt kesällä sitten alettu tekemään sitä, että käydään ulko-ovella kääntymässä ja kuitataan, että ei nyt pysty. Sitten saa soitella intialaisille asiakaspalveluun ja yrittää junailla paketti jotenkin muutamaa askelta pidemmälle tai edes puhelinsoittoa kun paketti on lähistöllä.
 
Muuten varmaan toimii UPS hyvin, mutta kun lähettäjä ei kertonut viimeksi mitään toimitusmuodosta saati lähetysnumeroa.
 
Eipä tullut kuin tekstari tunti sitten, että viedään sun paketit noutopisteeseen.

Pakettinne siirtyy noutopisteeseen.

Hei, UPS-lähetyksesi toimitetaan UPS Access Point -toimipaikkaan.

HUOM! Lähetys on yleensä noudettavissa n. klo 18.00 jälkeen tämän viestin saapumispäivänä.
Osoitteessa UPS.com voit tarkistaa, onko lähetyksesi jo noudettavissa.

Voimassa oleva kuvallinen henkilöllisyystodistus vaaditaan noudon yhteydessä.

Näet Access Point -toimipaikan osoitteen, aukioloajat ja viimeisen noutopäivän vierailemalla osoitteessa UPS.com ja antamalla numeron: xxxc


Ystävällisin terveisin, UPS Finland Oy

Ei se ole välttämättä noin, suomessa nuo jakaa paikallinen kuljetusfirma ja haku tapahtuu yrityksen varikolta, kuulemma yrittävät toisenaki päivänä jos ensimmäisenä ei onnistu, ainakin täällä. 2pvä sitten oli vastaava amazon.de UPS paketti jolloin kysyin.
Kuriiripalvelu Pohjois-Pohjanmaalla | Kolliveikot Oy
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tässä pk-seudulla noita ainakin yleensä UPS:n paskanruskeat pakut ajelee oma henkilökunta kyydissä, varmaan syrjemmässä alihankkijat hoitavat osan + Posti hoitaa sekin paljon. Toki jälkimmäisessä vaihtoehdossa se lähetys myös kulkee Postin pakettivirrassa. Tällä kertaa UPSn ihan omaa logistiikkaa.

Noh, selvisi kyllä miksi ei tuotu himaan, ei varmaan napostellut kantaa kahta n. 20kg lähetystä. Hain tuolta Kauniaisten Teboililta sitten itse, toinen paketti melkein joka sauma revenneenä, toisesta vain joka toinen sivu. :D Lainasin Teboilin tytöltä vähän teippiä niin sai kannettua himaan.

Kaikki kamat oli kyllä sisällä mitä pitikin. Täytyy jotain palautetta laittaa Amazonin suuntaan jos vaikka eivät käyttäisi niin usein UPSia.
 
Ei se ole välttämättä noin, suomessa nuo jakaa paikallinen kuljetusfirma ja haku tapahtuu yrityksen varikolta, kuulemma yrittävät toisenaki päivänä jos ensimmäisenä ei onnistu, ainakin täällä. 2pvä sitten oli vastaava amazon.de UPS paketti jolloin kysyin.
Kuriiripalvelu Pohjois-Pohjanmaalla | Kolliveikot Oy
Kuten todettu se että siellä ajaa kolmas osapuoli ei tarkoita että niin on joka paikassa. Kyllä noilla ihan omat UPS rekat ja työntekijät on, eli ei jaeta isoimmissa kaupungeissa kolmansien osapuolien toimesta .
 
Täällä Turun vieressä on UPS:n paketit tulleet useimmiten paikallisen alihankkijan Ysikolmen kyydillä, ja homma pelaa erinomaisesti. Sieltä tulee tekstari kännykkään kun hakevat kamat terminaalista kuljetukseen, viestissä on aikaikkuna milloin ovat tuomassa ja ohjeet miten toimia jos haluaakin ohjata paketin vaikka työpaikalle tai antaa suostumuksen pihallejättöön tms. Paketti tulee muutettuun osoitteeseen vielä samana päivänä jos ilmoittaa tarpeeksi nopeasti uuden osoitteen.

Aivan 10+ toimintaa :tup:
 
Vituttaa järjestään kyllä se, että Amazon käyttää UPSia.


Aamulla kyllä oltu kotona ja hereillä kahdenkin ihmisen voimin, ei ole soiteltu puhelimeen saati edes ovisummeria. Helvetin yllättävää.

Joskus myöhemmin saa kuulemma noutopisteestä, siihenkin löytyy osoite, Kauniaistentie 1, eikä muuta tietoa. Piti etsiä netistä mikä firma siinä on, ilmeisesti Teboilin huoltamo?! :facepalm::lol:
Omat UPS kokemukset ovat parin vuoden takaa:
Pakettia yritettiin toimittaa kahdesti, mutta se ei onnistunut, koska kuskilla ei ollut kerrostalon ovikoodia. Ulko-ovessa ei ole ovikoodia ja ovi oli auki.
 
Noniin Prime päivän tilaukset saapuneet perille. Denon vahvistin tilattu 16.7, lähetetty 19. Helsingissä paketti 22 päivä ja perillä Pohjois-Suomessa 26 päivä. Suomen kuljetukset hoiti Posti.
 
Tilasin ekaa kertaa saksan amazonista ja laitoin tuon pankin kun korttia en jaksanu noukkia niin miten tuo nyt toimii? Kun lähettävät jne niin pitääkö käydä v-pankissa hyväksymässä maksu vai miten?
 
Tilasin ekaa kertaa saksan amazonista ja laitoin tuon pankin kun korttia en jaksanu noukkia niin miten tuo nyt toimii? Kun lähettävät jne niin pitääkö käydä v-pankissa hyväksymässä maksu vai miten?
Ei tarvitse, veloittavat suoraan kortilta. Katevaraus näkyy yleensä vasta, kun pakettia ollaan juuri lähettämässä. Nykyään normaalien pakettien käsittelyaika tuntuu olevan 2-4 päivää.

E: Eikun ei mitään, hyvä lukutaito taas minulla. En tiedä miten suoraan tililtä veloittaminen tapahtuu.
 
Joskus aikoinaan tuo tarkoitti Amazonin lähettämien tietojen pohjalta tehtyä (ulkomaan) maksua.

Sitten kun näkivät suorituksen tilillään, lähetys lähti. Ei tietoa onko vielä noin, Saksa elää sen verran kivikaudella raha-asioiden kanssa, että en ihmettelisi.
 
Näköjään Amazonin SSD-tilaus tulikin suoraan postiluukkuun (DHL toimitus).
Myös kerran hävitetty emolevykin lähti matkaan, tällä kertaa UPS eikä Posti. Vielä kun nuo muistikammat lähtisivät matkaan niin olisi hyvä.

Sitä myös tässä ihmettelen että kun peruin persiilleen menneestä emolevy+muistit toimituksesta pelkästään muistien tilauksen, täytyykö minun vielä erikseen vetää tilaushistoriassa jököttävä muistikitti "palautusrumban" läpi? Kun tilauksesta jäi tilaushistoriaan kaksi kappaletta emolevyjä ja muisteja, kaksoiskappaleissa hinnaksi on merkitty 0€ ja oikea hinta näkyy vain siinä persiilleen menneessä toimituksessa (mistä voi klikkailla palautus/yms. toimintoja).
 
Tilasin ekaa kertaa saksan amazonista ja laitoin tuon pankin kun korttia en jaksanu noukkia niin miten tuo nyt toimii? Kun lähettävät jne niin pitääkö käydä v-pankissa hyväksymässä maksu vai miten?
Kyseessä on ymmärtääkseni ns. SEPA-suoraveloitus. Riippunee pankista miten toimii, OP:lla on tälläinen ohje SEPA-suoraveloituslupa-sivulla:
op.fi sanoi:
Voit estää tai sallia SEPA-suoraveloitusten veloittumisen tililtä. Oletusarvoisesti kaikilla tileillä on päällä veloitusten esto. Jokaiselle tilille voi asettaa myös laskuttajakohtaisia rajoituksia, jos laskuttajalta on jo saapunut SEPA-suoraveloituspyyntö. Voit hyväksyä yksittäisen SEPA-suoraveloituksen hyväksymättömien maksujen sivulla, vaikka tilillä olisi esto päällä. Yksittäisen maksun hyväksyminen ei vaikuta voimassa oleviin SEPA-suoraveloituslupiin.
Eli ainakin OP:lla sen pitäisi oletuksena tulla hyväksyttäväksi maksuksi.
 
Näköjään Amazonin SSD-tilaus tulikin suoraan postiluukkuun (DHL toimitus).
Myös kerran hävitetty emolevykin lähti matkaan, tällä kertaa UPS eikä Posti. Vielä kun nuo muistikammat lähtisivät matkaan niin olisi hyvä.

Sitä myös tässä ihmettelen että kun peruin persiilleen menneestä emolevy+muistit toimituksesta pelkästään muistien tilauksen, täytyykö minun vielä erikseen vetää tilaushistoriassa jököttävä muistikitti "palautusrumban" läpi? Kun tilauksesta jäi tilaushistoriaan kaksi kappaletta emolevyjä ja muisteja, kaksoiskappaleissa hinnaksi on merkitty 0€ ja oikea hinta näkyy vain siinä persiilleen menneessä toimituksessa (mistä voi klikkailla palautus/yms. toimintoja).

Itse tilasin kans jonkun pari terasen ssd lätyn kun sopuhintaan sai. Deutche postilla lähti eikä mitään seurantanumeroa ja luvattu delivery päiväkin meni jo :D Hassu firma kun ilmeisesti kirjepostina laitetaan parin satkun ssd-levyjä hupskeikkaa. No eikai siinä, lupailivat lähetellä uutta jos ei nyt muutamaan päivään tipahtele postilaatikosta
 
Amazonin pakkaajat taitaa osoittaa mieltään muutenkin kuin lakkoilemalla. Pistin yhteen tilaukseen täytteeksi viiden pussin paketin pasta-aterioita. Ne oli pakattu vielä erilliseen muovipussiin ja vain alimmainen jonka viivakoodi näkyy oli oikeaa laatua. Vaikuttaisi ainakin että pussin tekijän kikka ellei tehtaalla olisi pudonnut yksi pussi väärään laatikkoon ja juuri sen viivakoodi jäi näkyviin. Valitin ihan periaatteesta, saa nähdä hyvittävätkö vai tuhlaavatko rahaa lähettämällä uuden erän.
 
Itsellekin tulee UPS:lta viesti, mutta ei sen ole väliä mitä siinä lukee tai mitä siihen vastaa. Paketti tuodaan jokatapauksessa saman päivän aikana kotiin, jos se on aamulla saapunut helsinkiin -ja hyvä niin, mutta pitäähän tuo tietää
Tänne tulee viesti kun paketti on Helsingissä että huomenna tuodaan silloin ja silloin, näin voit vaihtaa toimitusaikaa tai -paikkaa. Ei kuitenkaan vaihtunut toimituspaikka kun sitä yritin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 650
Viestejä
4 480 353
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom