Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Kysymystä tietäjille kun ei googlaus auttanut. Saako amazon.de kytkettyä jotenkin pois notifikaatiosähköpostin kun vaihtaa kieltä. Tulee aika monesti vaihdettua tuotteen kohdalla saksankieleen kun ne automaattikäännökset englantiin on puutteellisia (esim. kappalemäärä puuttuu kun kone ei ole osannut kääntää lyhennettä). Vituttaa suunnattomasti kun sähköposti täyttyy niistä kielivalinnan muutoksesta ilmoittavista viesteistä.
 
Suodatat sähköpostissa ne jonnekin, ottamalla haun kohteeksi sen ilmoituksen kielen vaihtumisesta, niin ei mene muut hukkaan/tai jonnekin minne ikinä laitat. :) Ei ollut ihan se mitä pyysit, kun en tiedä, mutta noin minä hoitaisin. Esim. Gmailissa itsellä kymmeniä pieniä apulaisia suodattimien muodossa.
 
Tulipa tilattua Saksan Amazonista ja UPS yrittää toimittaa. ***** mitä säätöä. Ei heidän kuskit ilmeisesti omista puhelinta. Seurantaan ilmestyy vain "Kuljettajan on saatava turvaluokitus toimituksen tekemiseksi. Yritämme saada pääsytiedot.". Kerrostalon ulko-ovi on lukossa ja ovisummeri löytyy, mutta ei mielstäni ole ketään siellä käynyt. Mulle olisi riittänyt, että paketti toimitetaan lähimpään Postin toimipisteeseen tai R-Kisokiin tms. UPS toimipaikka on täälläpäin Suomea joku periferiassa sijaitseva Nesteen huoltsikka. Asiakaspalvelu on hidas ja nyt yrittävät paketin työpaikalle tuoda virka-aikaan.
 
Oulussa UPS käyttää Kolliveikkoja ja homma toiminut aina hyvin. Amazon.co.uk tilasin näytön, UPS toimitti sen Tampereelle ja seuraavana päivänä tuli Kolliveikoilta puhelua. Tiedusteli aikataulua ja kysy ovikoodin, kohta olikin paketti kourassa. Isosti peukkua :)
 
En muista minkä kuriiripalvelun kautta tuli amazon paketti, mutta oli melkonen kiristys.

Jos en ois heti pystynyt ottaankaan vastaan pakettia ois paketti lähtenyt 80km päähän kuriiripalvelun toimipisteeseen ja sen ois joutunut sieltä itse hakea.
 
Oulussa UPS käyttää Kolliveikkoja ja homma toiminut aina hyvin. Amazon.co.uk tilasin näytön, UPS toimitti sen Tampereelle ja seuraavana päivänä tuli Kolliveikoilta puhelua. Tiedusteli aikataulua ja kysy ovikoodin, kohta olikin paketti kourassa. Isosti peukkua :)

Ei se kyllä Oulussakaan toimi, ellet ole kotona päiväaikaan. Iltatoimituksia ei ole ja ainoa noutopiste on heidän terminaali jossain Äimäraution perällä, avoinna ma-pe 7.00-9.00 o_O Totaalisesti yritystoimituksiin suunniteltu noidenkin toiminta. Asiakaspalvelun taso kuitenkin 5/5. Suostuivat viemään pakettini kesällä veljelleni kun UPS:n aspan kautta vaihto onnistuu vaan "naapurille" tjsp.
 
Tilasin eilen SSD:n Amazonista ja tilatessa sanoi että saapuu 10. lokakuuta. Paketti lähtenyt tänään liikkeelle (3.18pm) ja sanoo että "Arriving today by 8PM". :jd:

No eihän se nyt tuossa tunnin päästä toki saavu, mutta melkolailla ilmeisesti etuajassa kuitenkin. Onko nää tracking arviot ihan randomeita vai mitä tässä pitäisi odottaa?
 
Tilasin eilen SSD:n Amazonista ja tilatessa sanoi että saapuu 10. lokakuuta. Paketti lähtenyt tänään liikkeelle (3.18pm) ja sanoo että "Arriving today by 8PM". :jd:

No eihän se nyt tuossa tunnin päästä toki saavu, mutta melkolailla ilmeisesti etuajassa kuitenkin. Onko nää tracking arviot ihan randomeita vai mitä tässä pitäisi odottaa?
DHL-postipakettina lähetettyjen pakettien seurannassa on tällä hetkellä paljon bugeja Amazonissa, kannattaa käyttää vain suoraan DHL:n (dhl.de) tai Postin seurantaa.

Esim. Amazon tunnistaa DHL:n lajittelun virheellisesti toimitukseen menoksi (josta tuo "Arriving today" tulee), ja postiin noudettavaksi menemisen Amazonille palautumiseksi (josta tulee "Returning to seller" seurantaan).

Paketti saapuu todennäköisesti sinä päivänä mikä on dispatched/shipped-sähköpostissa mainittu. Eli aiemmin kuin 10.10. mutta myöhemmin kuin mikä seurannassa näkyy nyt.

Jos kyseessä ei ole DHL-postipaketti niin mikään ylläoleva ei päde :)
 
DHL on viimeisen kuukauden sisällä kyllä sekoillut omissa tilauksissa ihan kohtuullisesti. Yhden amazonin paketin kanssa tuli samalla tavalla tuo Arriving today-ilmoitus. Yksi olutlasti taas seikkaili lähes kuukauden ympäri Saksaa. Lopulta kun paketti vihdoin kotia saapui, oli se melkoisen kärsineen näköinen. Lähetys lappusestakin oli jokin juutalainen alleviivannut kohdemaan: FINNLAND. :D

Toinen kolli samasta oluttilauksesta ei koskaan saapunut perille. Ensin piti kysellä DHL:ltä, ja he sanoivat paketin palautuneen lähettäjälle. Kun kysyin lähettäjältä, he pistivät uuden paketin liikenteeseen. Pitäisi lähipäivinä postin mukaan tulla. Kun jostakin syystä posti lähetti jopa tekstiviestin, missä kysyttiin voiko paketin jättää kotioven taakse jos vastaanottajaa ei tavoiteta.
 
Kun jostakin syystä posti lähetti jopa tekstiviestin, missä kysyttiin voiko paketin jättää kotioven taakse jos vastaanottajaa ei tavoiteta.
Menisi ehkä postin kulkemis-topickiin, mutta... kannattaa olla tarkkana vastatessa noihin postin uusiin viesteihin. Vaihtoehdot on tekstiviesteissä eri kuin postilta mahdollisesti tulevissa emaileissa. Meinasi itelle käydä virhe ja jonkun olut-laatikoitten jättäminen oven taakse täällä Kallion hoodeilla olisi aika sama kun lahjottaisi ne kädestä pitäen.
 
Syytä en tiedä, mutta niin se on aina ollut. Japanin Amazon käyttää omaa tunnustaan, toisin kuin kaikki muut paikallis-Amazonit.

näyttää olevan seuraava varoitus japanin sivulla
There are reports of phishing attacks to steal your personal information by claiming to be Amazon.co.jp. If you receive a suspicious e-mail or SMS, never open attachments or links as well as dial a phone number in the e-mail or SMS. For details, please see this page.
 
näyttää olevan seuraava varoitus japanin sivulla
There are reports of phishing attacks to steal your personal information by claiming to be Amazon.co.jp. If you receive a suspicious e-mail or SMS, never open attachments or links as well as dial a phone number in the e-mail or SMS. For details, please see this page.
Mutta eihän noilla ole mitään tekemistä sen kanssa, että japanilaisella Amazonilla tosiaan on oma kirjautumisensa. Muuten tietenkin hyvä asiasta mainita.
 
Kun tilaa jenkki-Amazonista ja koriin tulee mukaan "import deposit fee", niin eihän joudu kuriirille maksamaan mtään palvelumaksuja tullauksesta enää?
 
Tilasin Saksan Amazonista SSD:n, tracking näyttää moista viestiä;

Arriving 18 October
Your package shipped on Tuesday, 9 October.
will deliver your package. This package doesn't have a tracking ID.


Arvalla siis menee missä paketti mahtaa maailmalla mennä ja koska tulla kun mistään ei saa seurattua lähetystä..?
Ei edes lue mikä "will deliver your package" kun tyhjäksi jätetty se kohta.
 
Arvalla siis menee missä paketti mahtaa maailmalla mennä ja koska tulla kun mistään ei saa seurattua lähetystä..?
Ei edes lue mikä "will deliver your package" kun tyhjäksi jätetty se kohta.

Posti sen toimittaa. Se vaan maagisesti ilmestyy postilaatikkoon, aika usein vieläpä aikataulun mukaisesti.
 
Tietääkö kukaan onnistuuko palautus jos sanoo kuriirille että lähettää takas amazonille suoraan?
Vai pitääkö aina vastaanottaa paketti ja maksaa lähetyskulut.
 
Pitäisi onnistua kun sanoo että et suostu ottamaan vastaan. Amazon palauttaa sitten rahat kun paketti on palautunut niille.
 
Juu näin se amazon myös sanoi.

Itseasiassa asiakaspalvelija otti kuriiriin yhteyttä ja käski laittaa reitille heille takaisin.:syes:
 
Mitäs pelleilyä tämä nyt on? Ostoskorissa on kaksi tuotetta, jotka ovat molemmat " FREE Shipping on orders over EUR 29". Kassalla näkyy kuitenkin:

Order Summary
Items: EUR 35,21
Postage & Packing: EUR 9,49
Order Total: EUR 44,70
 
Mitäs pelleilyä tämä nyt on? Ostoskorissa on kaksi tuotetta, jotka ovat molemmat " FREE Shipping on orders over EUR 29". Kassalla näkyy kuitenkin:

Order Summary
Items: EUR 35,21
Postage & Packing: EUR 9,49
Order Total: EUR 44,70

On se ilmaista jos toimitusosoite on Saksassa. Suomeen raja on edelleen sama 39€ mitä se on kokoajan ollut.

Edit: Olettaen että amazon.de kyseessä
 
Jep, se 29€ on Saksaan. Suomeen 39€. Saisi Amazon tuota vähän parantaa että jos olet kirjautunut sisälle ja tilissä on osoite Suomeen niin näyttäisi sen 39€ rajan.
Ja että saisi rajattua järkevämmin noita jotka toimitetaan suomeen ja/tai kuuluvat tuohon 39€ kategoriaan.
Välillä tulee vastaan tuotteita jotka Amazonin myymiä tai Fulfilled by Amazon mutta jostain käsittämättömästä syystä eivät vain toimita Suomeen. Joskus lukee siinä tuotesivulla mutta useimmiten pitää lisätä koriin ja aloittaa ostoprosessi ja valita "toimitus tähän osoitteeseen" ennenkuin se ulisee ettei voi toimittaa...
 
Jep, se 29€ on Saksaan. Suomeen 39€. Saisi Amazon tuota vähän parantaa että jos olet kirjautunut sisälle ja tilissä on osoite Suomeen niin näyttäisi sen 39€ rajan.
Ja että saisi rajattua järkevämmin noita jotka toimitetaan suomeen ja/tai kuuluvat tuohon 39€ kategoriaan.
Välillä tulee vastaan tuotteita jotka Amazonin myymiä tai Fulfilled by Amazon mutta jostain käsittämättömästä syystä eivät vain toimita Suomeen. Joskus lukee siinä tuotesivulla mutta useimmiten pitää lisätä koriin ja aloittaa ostoprosessi ja valita "toimitus tähän osoitteeseen" ennenkuin se ulisee ettei voi toimittaa...
Noista tuotteista voi laittaa viestiä Amazonin aspaan. Monesti tuotteissa ei ole mitään ihmeellisempää myyntirajoitusta ja Amazon poistaa nuo estot. Joidenkin tuotteiden kohdalla saattaa olla sopimusteknisiä estoja ja sen takia tietyn valmistajan tuotteita ei saa myydä kuin tiettyihin maihin.
 
Tämä olikin jännä. Ei mitään negatiivista Amazonia kohtaan, itseasiassa toisinpäin. Omaa tyhmyyttäni tässä vain ihmettelen.

Lyhyesti jos ei kiinnosta lukea: Amazon.de, ~45€ tilaus ja ilmainen toimitustapa. Paketti olikin DHL Express joka selkeni minulla vasta kun lattialta löytyi "Sinulle on saapunut DHL Express -lähetys" lippulappu :facepalm: Kiitos Amazon :D

Jaarittelua:
Yksi tuote fulfilled by Amazon, yksi tuote suoraan Amazonin myymä ja yksi tuote Amazon Warehouse Deals.
Päivällä lattialta löytyi siis lippulappu että kuriiri oli pyörähtänyt oven takana aamu kymmeneltä jota en osannut odottaa.

Minä oletin että tuo lähti tulemaan "DHL:nä" eli Deutsche Post kun sähköpostissa luki DHL. Nakkasin seurantakoodin TrackCheckeriin ja en sen kummemmin edes katsonut mitä "palveluita" se valitsi tälle lähetykselle että mistä se raapii niitä statuksia.
Vähän kyllä ihmettelin torstain ja perjantain arrived/processed/departed status tulvaa kun lähetys suorastaan lensi Saksan läpi.

Sunnuntaina sitten tupsahti "Arrived at sort facility in" päivitys. Avasin sen seurantasivun TrackCheckerin kautta mutta ei sielläkään lukenut sen enempää. (Sivu oli siis nolp.dhl.de)
Jos taas mennään Tracking, Track Parcels, Packages, Shipments | DHL Express Tracking niin siellähän sitten lukeekin tuon päivityksen kohdalla Helsinki.
Jos se Helsinki olisi näkynyt siinä päivityksessä niin sitten ehkä minulla olisi vihdoinkin syttynyt se kuuluisa lamppu päässä että tuohan on kuriiri toimitus.
 
DHL paketeista tulee tekstari jossa voi valita noudon vaikka r-kioskille. Kannattaa katsoa onko antanut oikean puhelinnumeron.
 
DHL paketeista tulee tekstari jossa voi valita noudon vaikka r-kioskille. Kannattaa katsoa onko antanut oikean puhelinnumeron.

No niin varmaan saa, numero oli kyllä paketissa oikein mutta yhteistyökumppani (Lähettilakeus) päätti laputtaa.
Jäi viestissä mainitsematta että valkkasin sen uuden toimituksen seuraavalle päivälle netin kautta kuten lappu ohjeisti, paketin sain kouraan tuossa reipas tunti sitten.
 
Aina noista ei tule sitä DHL-tekstaria (jos on myöhään illalla lähetetty lähtömaasta?), mutta silloinkin olen pystynyt On Demand Delivery -osoitteesta tekemään siirron noudettavaksi.

Puhelinnumero pitää olla lähetyksessä silti oikein kun tulee vahvistustekstari.
 
Lauantaiaamuna laitettu tilaus ei ole vielä lähtenyt näin maanantainakaan liikkeelle, vaan tilaus on tilassa "waiting for dispatch". Tilasin expedited deliveryllä ja keskiviikkona arvioivat perille, onko mitään mahdollisuutta heillä ehtiä tuohon?

Toki onhan tässä päivää vielä jäljellä, mutta luulisi että kannattaa laittaa tavara liikkeelle maanantaiaamuna, jos haluaa keskiviikoksi sen toimittaa.

Kyseessä Saksan Amazon.
 
Lauantaiaamuna laitettu tilaus ei ole vielä lähtenyt näin maanantainakaan liikkeelle, vaan tilaus on tilassa "waiting for dispatch". Tilasin expedited deliveryllä ja keskiviikkona arvioivat perille, onko mitään mahdollisuutta heillä ehtiä tuohon?

Toki onhan tässä päivää vielä jäljellä, mutta luulisi että kannattaa laittaa tavara liikkeelle maanantaiaamuna, jos haluaa keskiviikoksi sen toimittaa.

Kyseessä Saksan Amazon.

Helposti ehtii keskiviikoksi, jos lähtee maanantain aikana (vaikka myöhään illallakin) UPS tai DHL Expressillä.
 
Helposti ehtii keskiviikoksi, jos lähtee maanantain aikana (vaikka myöhään illallakin) UPS tai DHL Expressillä.
Ja esim. pääkaupunkiseudulle ja Tampereelle ehtii keskiviikoksi vielä vaikka tiistai-iltana vasta lähtisi UPS:n tai DHL:n Expressillä.
 
Ja esim. pääkaupunkiseudulle ja Tampereelle ehtii keskiviikoksi vielä vaikka tiistai-iltana vasta lähtisi UPS:n tai DHL:n Expressillä.

Ouluun taas tahtoo tulla ylimääräinen arkipäivä siihen toimitusaikaan verrattuna vaikka Tampere tai pk-seutu.

Ilmeisesti sitten tulee lisää aikaa tai lisää hintaa jos Oulustakin menee vajaa 100 kilometriä johonkin suuntaan jollekkin pienelle paikkakunnalle. Sitä en tosin tiedä veloittaako Amazon näitä lisäkuluja tilaajalta Suomessa.
 
Lauantaiaamuna laitettu tilaus ei ole vielä lähtenyt näin maanantainakaan liikkeelle, vaan tilaus on tilassa "waiting for dispatch". Tilasin expedited deliveryllä ja keskiviikkona arvioivat perille, onko mitään mahdollisuutta heillä ehtiä tuohon?

Toki onhan tässä päivää vielä jäljellä, mutta luulisi että kannattaa laittaa tavara liikkeelle maanantaiaamuna, jos haluaa keskiviikoksi sen toimittaa.

Kyseessä Saksan Amazon.

Tilasin viime viikon keskiviikkona iltapäivällä kuulokkeet expedited deliveryllä, niin tuli torstaina kuudelta. Tilauksesta piirun verran yli vuorokauden meni. Lähti Briteistä lentorahtina ja kiersi Saksan kautta Helsinki-Vantaalle ja siitä Tampereelle naapurikuntaan.

Aika nopeaa nuo voi tulla...
 
Sitä en tosin tiedä veloittaako Amazon näitä lisäkuluja tilaajalta Suomessa.
Amazon ei veloita noita kuljetusyhtiöiden kaukaisten alueiden lisämaksuja asiakkaalta. Ja Amazonin sopimuksista kuljetusyhtiöiden kanssahan emme toki tiedä mitään.

UPS:n kaukaisten alueiden lista, DHL:n lista - DHL:lla hieman huvittavasti jokainen postinumero erikseen listattuna, aika monta sivua noita numeroita Finlandin kohdalla.
 
Lauantaiaamuna laitettu tilaus ei ole vielä lähtenyt näin maanantainakaan liikkeelle, vaan tilaus on tilassa "waiting for dispatch". Tilasin expedited deliveryllä ja keskiviikkona arvioivat perille, onko mitään mahdollisuutta heillä ehtiä tuohon?

Toki onhan tässä päivää vielä jäljellä, mutta luulisi että kannattaa laittaa tavara liikkeelle maanantaiaamuna, jos haluaa keskiviikoksi sen toimittaa.

Kyseessä Saksan Amazon.

Helposti ehtii keskiviikoksi, jos lähtee maanantain aikana (vaikka myöhään illallakin) UPS tai DHL Expressillä.

Näinhän siinä kävi, eli klo 19 tuli ilmoitus, että paketti liikkeellä, kuljettajana UPS. Amazonilla arvio keskiviikkotoimituksesta, mutta UPS:n trackeri kertoo, että jo huomenna tiistaina olisi paketti perillä. Pitääkö tuonne UPS:n palveluun rekisteröityä ihan varmuuden vuoksi, ettei mene toimitus ihan vituiksi?

Aamupäivästä en voi puhelimeen vastata, jos kuski sattuisi soittamaan ja asun kerrostalossa, jossa on luonnollisesti ovikoodi eikä sitä kuskin tiedossa ole. Toisaalta ymmärtääkseni UPS-kuskit eivät pahemmin soittele vastaanottajalle, jos on jotain epäselvää, vaan ilmoittavat suoraan että toimitus epäonnistui, vaikka eivät edes yrittäneet. Kaikki pahat merkit ovat jo ilmassa. Lähin UPS Access Point on suht vaikeiden kulkuyhteyksien päässä, eli en sinnekään haluaisi pakettia vietävän.
 
Mulle edellinen UPS-kuljetuksen kuski soitti etukäteen ja kysyi oonko paikalla. Kerroin varman ajan, niin paketti tuli 10 minuutin sisällä siitä.
 
Amazon.com saisi halvalla leviksiä ja kokokirjokin olisi laaja mutta onko niin, että Levis on kieltänyt kokonaan lähettämisen ulkomaille, kun ei näytä toimitus suomeen onnistuvan yhdeltäkään myyjältä?
 
Amazon.com saisi halvalla leviksiä ja kokokirjokin olisi laaja mutta onko niin, että Levis on kieltänyt kokonaan lähettämisen ulkomaille, kun ei näytä toimitus suomeen onnistuvan yhdeltäkään myyjältä?

Pohjois-Amerikassa sijaitsevilla myyjillä ylipäätään on usein vähän nihkeää suhtautumista tavaroiden lähettämiseen merten yli, koska paikalliset markkinat ovat niin hyvät ja postikulut saattaisi nousta arvaamattomasti + mitä ikinä yllättäviä päänsärkyjä ja yleistä ksenofobiaa.

Jos taas Amazon itse on myyjänä eikä toimita tänne, niin silloin yleensä lienee kyse sopimusteknisistä jutuista kyseisten tuotteiden kohdalla.
 
Pohjois-Amerikassa sijaitsevilla myyjillä ylipäätään on usein vähän nihkeää suhtautumista tavaroiden lähettämiseen merten yli, koska paikalliset markkinat ovat niin hyvät ja postikulut saattaisi nousta arvaamattomasti + mitä ikinä yllättäviä päänsärkyjä ja yleistä ksenofobiaa.

Jos taas Amazon itse on myyjänä eikä toimita tänne, niin silloin yleensä lienee kyse sopimusteknisistä jutuista kyseisten tuotteiden kohdalla.
Itse veikkailisin tuota Leviksen omaa sääntelyä, sillä myyjiä on kyllä useita mutta yhdelläkään ei ole mahdollisuutta toimittaa tännepäin.
 
Käytin äsken ensimmäistä kertaa amazon.de:tä. Tein tunnuksen, lisäsin osoitteen ja luottokortin, mutta missään kohtaa ei kysytty sitä kolminumeroista turvalukua. Sitten tein tilauksen ja sain sähköpostia että kaikki on jees, mutta miten ne perii rahat? :D

Luulin että olisi pitänyt vielä pankin kautta tunnistautua, jne. Sähköposti sanoo että tilaus tulee perille silti ensi torstaina ja ilmeisesti maksan sitten postiin, r-kioskin kassalle tai kuljetusukolle?
 
Käytin äsken ensimmäistä kertaa amazon.de:tä. Tein tunnuksen, lisäsin osoitteen ja luottokortin, mutta missään kohtaa ei kysytty sitä kolminumeroista turvalukua. Sitten tein tilauksen ja sain sähköpostia että kaikki on jees, mutta miten ne perii rahat? :D

Luulin että olisi pitänyt vielä pankin kautta tunnistautua, jne. Sähköposti sanoo että tilaus tulee perille silti ensi torstaina ja ilmeisesti maksan sitten postiin, r-kioskin kassalle tai kuljetusukolle?

Ei, ne veloittaa sen kortilta sitten kun tilausta ollaan lähettämässä. Amazon ei tosiaan kysy turvalukua, mutta noin vain rahat aina menee.
 
Ei sillä turvanumerolla ole noissa nettimaksuissa juuri merkitystä. Korttinumero ja voimassaoloaika riittää.

Amazon ei oo tainnut ikinä käyttää noita MasterCardin securecode tai Visan Verified pal eluita bossa vaaditaan se pankkitunnukset.
 
Jos taas Amazon itse on myyjänä eikä toimita tänne, niin silloin yleensä lienee kyse sopimusteknisistä jutuista kyseisten tuotteiden kohdalla.

Niin taitaa olla. Etenkin tiettyjen tiukasti säänneltyjen tuoteryhmien kohdalla kuten musiikki, monesti olen törmännyt brittien amazonissa siihen että vaikka amazon itse myy jotain tiettyä
levyä niin sitä ei välttämättä toimiteta Suomeen. Olen miettinyt että voiko kyseessä olla sittenkin joku kömmähdys kaupan puolelta mutta mistä sitä tietää...
 
Aina noista ei tule sitä DHL-tekstaria (jos on myöhään illalla lähetetty lähtömaasta?), mutta silloinkin olen pystynyt On Demand Delivery -osoitteesta tekemään siirron noudettavaksi.

Puhelinnumero pitää olla lähetyksessä silti oikein kun tulee vahvistustekstari.
DHL expressillä on myös eri kuljetusluokkia ja kaikissa ei ole käytössä tuota SMS viestiä. Lisäksi sitä ei ole tarjolla kaikkialla.
 
upload_2018-11-9_19-39-18.png


Asendian (mikälie) paketti. Lähti 30.10, ei ole näkynyt vieläkään :shifty:

Missä kohtaa kannattaa suuttua?
 
Asendian (mikälie) paketti. Lähti 30.10, ei ole näkynyt vieläkään :shifty:

Missä kohtaa kannattaa suuttua?

Suomen postia miettien ei kannata yllättyä. Jos ei maanantaina kuulu mitään niin ota yhteyttä, luultavasti pyytävät odottelemaan viikon, kun se on kulunut ota uusiksi yhteyttä ja laittavat luultavasti korvaavan paketin. Tietysti jos siihen mennessä on paketti saapunut ei tarvitse laitella enempää viestiä (tai puhua puhelimessa, yleensä sieltä soittaa joku englantia intilaisittain puhuva henkilö)
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 312
Viestejä
4 508 987
Jäsenet
74 351
Uusin jäsen
Hopis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom