Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Kesästä kyllä puhuttiin, mutta alkaa olla kesä aikalailla jo ohi xD

Kun nyt ulos katselee niin aika lämmin vielä on, en sanoisi että vielä syksyssä saati talvessa ollaan, vielä hyvin tarkenee ilman pitkiä kalsareita, kaulahuivia tms... :think:
 
Oho, tein Saksan Amazonista lauantaina tilauksen Expedited-toimituksella, UPS sai paketin sunnuntaina ja toimitus on jo tänään maanantaina. Ei ole itsellä ainakaan tullut aiemmin vastaan että viikonloppuna tehty tilaus olisi heti maanantaina perillä.

Ja Amazonin seuranta sanoo jo että "We’re sorry your parcel is late." vaikka Amazonin arvio oli vasta keskiviikko :), ollut kyllä viime aikoina tavallistakin bugisempi tuo Amazonin seuranta.
 
Ihastuin robotti-imuri-ideaan ja päätin tilata sellaisen. "Emme toimita Suomeen, koska sisältää akun". 160e erinomaisella hinta-laatusuhteella vs. riistohinnat järkevistä malleista Suomi-kaupoissa. Pläääääh.
/turhautuminen
 

Prohibited & Restricted Goods: Electronic devices containing lithium batteries. (such as mobile phones or digital cameras) - Deutsche Post banned shipping by air anything containing a lithium battery. Shipment with lithium battery up to 5 kg can be sent via UPS (see UPS instructions).

Taitaapa mennä liian säätämiseksi - tee ensiksi tilapäisosoite ja hinkkaa vielä UPS:in kanssa :shifty:
 
Prohibited & Restricted Goods: Electronic devices containing lithium batteries. (such as mobile phones or digital cameras) - Deutsche Post banned shipping by air anything containing a lithium battery. Shipment with lithium battery up to 5 kg can be sent via UPS (see UPS instructions).

Taitaapa mennä liian säätämiseksi - tee ensiksi tilapäisosoite ja hinkkaa vielä UPS:in kanssa :shifty:
mitä hinkkaamista siinä on? Mailboxde hoitaa kaiken sun puolesta, tilaat tuotteen mailboxde:n osoitteeseen -> sieltä tulee viesti että käyppä tilaamassa kuljetus meidän sivuilta -> teet tilauksen ja UPS / firma minkä valitset toimittaa paketin kotiin/postiin
 
Nyt kun tuollaista kirjoitat niin saat kunnon kansalaiset tällä palstalla hermostumaan ja sättimään sua. He ovat hermona, koska joutuvat nyt maksamaan kovempaa hintaa.
Enpä minä voi Amazonin omia sääntöjä mennä muuttamaan. Yritin kyllä kovasti heille ehdottaa tuota huomattavasti halvempaa tapaa eli maksavat ostetun ja uuden hinnan erotuksen, mutta valitettavasti se ei käynyt. Jos tuohon sättimiseen mennään niin sitten varmaan pitäisi varmaan ensimmäisenä aloittaa niistä kaikista ketkä nostelee mitä tahansa tukia valtiolta... Se vasta näkyykin muiden kukkarossa.
 
Ihastuin robotti-imuri-ideaan ja päätin tilata sellaisen. "Emme toimita Suomeen, koska sisältää akun". 160e erinomaisella hinta-laatusuhteella vs. riistohinnat järkevistä malleista Suomi-kaupoissa. Pläääääh.
/turhautuminen

Meinasitko tilata tämänpäivän eufy tarjousrobon? Outo juttu, kun tuotesivun mukaan toimittaisi.

Täällä oli joku tilannut mygermanyn kautta neato d7n, mutta kuluja tulee luokkaa 30e.
 
Miten ihmeessä Amazonista näkee tuon DHLn tracking numeron? Tilasin pari viikkoa sitten WLAN kortin ja näyttää että "Was expected 30 Jul". Mitään koodia ei ole annettu että voisi DHLltä trackkaa tai edes soittaa sinne ja kysellä missä paketti
 
Nyt jäi vähän paha maku Amazonin tilauksista.

Tilasin siirreltävän ilmastointilaitteen ja vielä pikatoimituksella. Piti saapua 02.08., mutta ei näkynyt, eikä kuulunut. Tilausseurannasta näkyi, että paketti on liikkunut Italiassa ja luovutettu Amazonille. Muuta seurannassa ei pariin päivään olekaan tapahtunut.
Pistin ihmettelyviestiä asiakaspalveluun ja sain vastauksen, että rahat palautetaan, koska tuotetta ei ole toimitettu. Vaan luottokortista ehti muodostua lasku, eli jään 2 euroa tappiolle! :dead: Onneksi en ehtinyt myydä vanhaa tuuletintani, niin ei tarvitse ihan täysin kärvistellä lämmössä.

Aikaisemmat kokemukset ovat positiivisia ja jopa ylittäneet odotukset, parit kerrat tullut jo päivää luvattua aiemmin.
 
Amazon.de palautusta tekemässä ensimmäistä kertaa ja nyt ihmetyttää seuraava:
Tilasin yhdellä tilauksella hiluja ja nyt haluaisin palauttaa näistä osan. Tein tuon "return items" -prosessin läpi ja lopputuloksena se jakoi nuo palautettavat tavarat kahteen eri lähetykseen - ilmeisesti siksi, että osassa myyjänä oli Amazon.de ja osassa Amazon Warehouse Deals (asiakaspalautus, avattu paketti). Mutta ei kai ne nyt tällä perusteella voi vaatia, että yhdessä ja samassa tilauksessa olleet kamat pitäisi palauttaa useassa paketissa? :confused: Palautusosoite on kuitenkin molemmilla sama. Tulee ihan tolkuttoman kalliiksi kun kyse kuitenkin vain muutamien kymppien tavaroista yhteensä.

Pistänkö vain samaan pakettiin kaikki ja tuplat laput päälle?
 
Amazon.de palautusta tekemässä ensimmäistä kertaa ja nyt ihmetyttää seuraava:
Tilasin yhdellä tilauksella hiluja ja nyt haluaisin palauttaa näistä osan. Tein tuon "return items" -prosessin läpi ja lopputuloksena se jakoi nuo palautettavat tavarat kahteen eri lähetykseen - ilmeisesti siksi, että osassa myyjänä oli Amazon.de ja osassa Amazon Warehouse Deals (asiakaspalautus, avattu paketti). Mutta ei kai ne nyt tällä perusteella voi vaatia, että yhdessä ja samassa tilauksessa olleet kamat pitäisi palauttaa useassa paketissa? :confused: Palautusosoite on kuitenkin molemmilla sama. Tulee ihan tolkuttoman kalliiksi kun kyse kuitenkin vain muutamien kymppien tavaroista yhteensä.

Pistänkö vain samaan pakettiin kaikki ja tuplat laput päälle?

Jos sinulle annetaan ohjeet kuinka toimia ja alat säveltämämään jotain omaa tapaa palauttaa ?
Mitäpä tuosta muuta voisi seurata kuin ongelmia jos jokin menee pieleen tai viivästyy.

Toki jos uskot että ongelmia ei tule laita vain toinen. Mutta ota kuvat ym sisällöstä.
ja vaikka palautuslappujen kopiot sisään.
 
Harmittaa kun .com puolella olisi tavaraa ja hyvässä alessa mutta ainoa toimitusvaihtoehto on global shitting program. Saksan tai brittien puolella ko. tavaraa ei ole saatavilla.
 
Tämä viesti tuli jo laitettua rautapuolen tarjousketjuun, mutta tämä ketju taitaakin olla oikea paikka.

Mistä johtuu Amazonin eri maiden verkkokauppojen hintojen heittely?

https://www.amazon.fr/Razer-Raiju-M...id=1535360621&sr=8-1&keywords=razer+raiju+ps4
https://www.amazon.co.uk/Razer-Play...F8&qid=1535360607&sr=8-1&keywords=razer+raiju
https://www.amazon.it/Razer-Raijiu-...id=1535359956&sr=8-1&keywords=razer+raiju+ps4
https://www.amazon.de/Razer-Offizie...F8&qid=1535360580&sr=8-1&keywords=razer+raiju

Razerin Raiju-ohjain lähtee ilmeisesti Italian Amazonista hintaan 92,76€, kun taas Saksasta se lähtee nyt alennetulla hinnalla 116,90€. Miten tuo Italia voi olla noin halpa verrattuna muihin, kun tilauksen täyttäjänä näyttää olevan kaikissa Razer, eikä mikään kolmas osapuoli? Onko takuuasioissa mitään eroa maiden välillä?
 
tilauksen täyttäjänä näyttää olevan kaikissa Razer, eikä mikään kolmas osapuoli?
Kaikissa linkeissäsi on myyjänä Amazon eikä Razer: "Dispatched from and sold by Amazon".

"By Razer" tarkoittaa että tuotteen on valmistanut Razer.

Amazonin omien hintojen heittely johtunee ihan siitä, että hinta on optimoitu maakohtaisesti - jos Italiassa muut firmat myyvät tuotetta halvemmalla, säätyy Amazoninkin hinta automaattisesti alaspäin.

Takuuasioissa ei pitäisi olla eroa.
 
  • Tykkää
Reactions: j98
Kaikissa linkeissäsi on myyjänä Amazon eikä Razer: "Dispatched from and sold by Amazon".

"By Razer" tarkoittaa että tuotteen on valmistanut Razer.

Amazonin omien hintojen heittely johtunee ihan siitä, että hinta on optimoitu maakohtaisesti - jos Italiassa muut firmat myyvät tuotetta halvemmalla, säätyy Amazoninkin hinta automaattisesti alaspäin.

Takuuasioissa ei pitäisi olla eroa.

Ajoittain nuo tilauksen halvimpien hintojen Amazon maista on estetty toisiin maihin Euroopan sisälläkin. :rage:
 
Itselläkin piti ryzeni saapua 24pv nyt sit lukee että 31pv. Laittelin sinne viestiä että missä kuppaa kun ei tuosta myöhästymisestä ollut mailiin mitään tullut. niin soittivat mulle, ja sano että soittaa lauantaina uudelleen varmistaakseen että onko saapunut. Enkä saanut 5€ alekuponkia:itku: muuten homma kyllä toiminut ja kaikki aikasemmat tilaukset tulleet ajoissa. mutta eihän n se amazonin syy että kuriirit viivästelee.
 
Itselläkin piti ryzeni saapua 24pv nyt sit lukee että 31pv. Laittelin sinne viestiä että missä kuppaa kun ei tuosta myöhästymisestä ollut mailiin mitään tullut. niin soittivat mulle, ja sano että soittaa lauantaina uudelleen varmistaakseen että onko saapunut. Enkä saanut 5€ alekuponkia:itku: muuten homma kyllä toiminut ja kaikki aikasemmat tilaukset tulleet ajoissa. mutta eihän n se amazonin syy että kuriirit viivästelee.

i-parcel paskafirma kuriirina?
 
Täällä viime viikolla tehty tilaus Saksan Amazonista lähti ilmaisposteilla UPS:n kyydillä, ja jostakin Italian varastosta. Kaksi tuotetta, toinen Sold by: Amazon EU S.a.r.L. ja toinen Sold by: GardenBliss

Tässäkin tosin se että maanantaista perjantaihin Amazon pyöritteli peukaloitaan kunnes perjantai-iltana päätti pakata tavarat ja lähettää ne mulle...
 
Tässäkin tosin se että maanantaista perjantaihin Amazon pyöritteli peukaloitaan kunnes perjantai-iltana päätti pakata tavarat ja lähettää ne mulle...
Tuosta ei voi vielä voi päätellä onko pyöritelty peukaloita vai ei, saattaa olla että tuotteet olivat eri varastoissa (varsinkin kun oli 3. osapuolen myymä tuote) ja tuona aikana siirsivät säästäkseen postikuluissa.
 
Tuosta ei voi vielä voi päätellä onko pyöritelty peukaloita vai ei, saattaa olla että tuotteet olivat eri varastoissa (varsinkin kun oli 3. osapuolen myymä tuote) ja tuona aikana siirsivät säästäkseen postikuluissa.

Toki, näin itsekin uskon käyneen, mutta kun tällaisia on aiemminkin tapahtunut vaikka on ollut kyseessä yksittäinen tuote ja jota on vapaasti varastossa valmiina toimitukseen.
 
Siirryin amazonin asiakkaaksi aivan hiljattain (.de). Onko muilla tullut eteen sellaista että _joka_ kerta pitää sähköpostista kaivaa kertakäyttöinen salasana että pääsee kirjautumaan sisälle? Googletuksen perusteella en ole ainoa ja tuntuu olevan pieni mysteeri... Hieman ärsyttävää mutta ei kovin vakavaa. Pitäisi keksien perusteella muistaa mutta ei näköjään.
 
Viimeksi muokattu:
Toki, näin itsekin uskon käyneen, mutta kun tällaisia on aiemminkin tapahtunut vaikka on ollut kyseessä yksittäinen tuote ja jota on vapaasti varastossa valmiina toimitukseen.
Siinäkin tapauksessa *voi* olla että siirretään (toisen maan) varastoon josta on halvemmat postit Suomeen. Mutta varmasti välillä on peukalonpyörittelyäkin, näistä ei oikeaa tietoa ole kuin Amazonilla itse :)
 
Voihan...

"
Unfortunately, your package was damaged or it contains hazardous materials
We sent you a refund for this shipment, and we're sorry for the inconvenience."


Kyseessä oli LED valaisin. Ilmeisesti huonosti pakattu tai DHL heitellyt pakettia miten sattuu. Uutta tilaukseen sitten...
 
Voihan...

"
Unfortunately, your package was damaged or it contains hazardous materials
We sent you a refund for this shipment, and we're sorry for the inconvenience."


Kyseessä oli LED valaisin. Ilmeisesti huonosti pakattu tai DHL heitellyt pakettia miten sattuu. Uutta tilaukseen sitten...
Tuo tarkoittaa yleensä sitä että et ollut kotona toimitettaessa ja paketti on noudettavissa Postista. Kokeile seurantanumeroa Postin seurantaan.
 
Amazon.de palautusta tekemässä ensimmäistä kertaa ja nyt ihmetyttää seuraava:
Tilasin yhdellä tilauksella hiluja ja nyt haluaisin palauttaa näistä osan. Tein tuon "return items" -prosessin läpi ja lopputuloksena se jakoi nuo palautettavat tavarat kahteen eri lähetykseen - ilmeisesti siksi, että osassa myyjänä oli Amazon.de ja osassa Amazon Warehouse Deals (asiakaspalautus, avattu paketti). Mutta ei kai ne nyt tällä perusteella voi vaatia, että yhdessä ja samassa tilauksessa olleet kamat pitäisi palauttaa useassa paketissa? :confused: Palautusosoite on kuitenkin molemmilla sama. Tulee ihan tolkuttoman kalliiksi kun kyse kuitenkin vain muutamien kymppien tavaroista yhteensä.

Pistänkö vain samaan pakettiin kaikki ja tuplat laput päälle?
Laitetaan nyt follow-up tähän:
Lähetin nuo lopulta yhdessä paketissa niin, että toinen paketti oli toisen sisällä. Refund tuli kaikista ilman mitään mutinoita :tup:
 
Amazon.de:ssä Prime-tarjous. Mikäli otan Primen trialin ja hyödynnän tuon tarjouksen, sitten peruutan Primen ennen trialin loppumista niin ei varmaan mitään mutinaa mistään ja peruutus onnistuu ongelmitta?
 
Amazon.de:ssä Prime-tarjous. Mikäli otan Primen trialin ja hyödynnän tuon tarjouksen, sitten peruutan Primen ennen trialin loppumista niin ei varmaan mitään mutinaa mistään ja peruutus onnistuu ongelmitta?
Been there, done that.
Vähemmän yllättäen tuossa lopetusprosessissa on joku kolme sivua, jossa jokaisella vahvistaa "että kyllä, haluan varmasti lopettaa trialin" o_O
 
Outo juttu, pitäisi tilata sähköhammasharjan päitä saksasta. Tuotesivulla ei valita etteikö toimittaisi Suomeen, mutta tilausta tehdessä sanookin ettei voi toimittaa. Oliskohan kellään ajatusta mitstä kannattaisi tilata orkkiksia Oralin harjapäitä?
 
Outo juttu, pitäisi tilata sähköhammasharjan päitä saksasta. Tuotesivulla ei valita etteikö toimittaisi Suomeen, mutta tilausta tehdessä sanookin ettei voi toimittaa. Oliskohan kellään ajatusta mitstä kannattaisi tilata orkkiksia Oralin harjapäitä?

Saattaa liittyä lisensseihin kun brändäilty "star wars" jne. Eli hakusessa siis tuo lasten harja ainoastaan? ja pitääkö siis olla juuri tuo brändäys?

edit. klikkaappa muiden myyjien listaan niin sieltä löytyy hieman kalliimmalla toinen myyjä joka on kuitenkin fulfilled by amazon. se näyttäisi tulevan suomeen perille.
 
Viimeksi muokattu:
Saattaa liittyä lisensseihin kun brändäilty "star wars" jne. Eli hakusessa siis tuo lasten harja ainoastaan? ja pitääkö siis olla juuri tuo brändäys?

edit. klikkaappa muiden myyjien listaan niin sieltä löytyy hieman kalliimmalla toinen myyjä joka on kuitenkin fulfilled by amazon. se näyttäisi tulevan suomeen perille.

Kiitti, enpä huomannut katsoa muita myyjiä. Lasten harjat yleisesti haussa. Frozeneja ei nyt saanut kuin primenä. Mutta Verkkokaupassa näyttää olevan 4kpl 15, pitää hakea sieltä.
 
Amazon.dessä ois xiami mi a2 luuri hyvässä hinnassa. mitenköhän tuon takuu hommat hoituu kun myyjä ei ole Amazon mutta hyvät arvostelut tuolla kuitenkin saannut.
 
Amazon.dessä ois xiami mi a2 luuri hyvässä hinnassa. mitenköhän tuon takuu hommat hoituu kun myyjä ei ole Amazon mutta hyvät arvostelut tuolla kuitenkin saannut.

Joku sanoi, että fullfilled by amazon tuotteissa takuu hoituu myös vastaavasti. Varma en asiasta ole.
 
Amazon.de:stä tilasin, paketti oli kulmasta vähän auki (en osaa sanoa oliko huonosti paketoitu vai avattu/auennut kuljetuksen aikana) ja mukana ei tullut ollenkaan mitään kuittia/lähetettä tms. Sisältö oli kuitenkin oikea joten ei valittamista.
 
Eipä taida joo tulla mitään kuitteja tai muita papereita Amazonin tilauksissa. En muista itsekään moisia saaneeni. Saahan ne näppärästi sieltä omalta tililtä tulosteena, joten eipä tuo haittaa.
 
Amazon.de:stä tilasin, paketti oli kulmasta vähän auki (en osaa sanoa oliko huonosti paketoitu vai avattu/auennut kuljetuksen aikana) ja mukana ei tullut ollenkaan mitään kuittia/lähetettä tms. Sisältö oli kuitenkin oikea joten ei valittamista.
Tuntuu omatkin amazonin paketit vastaavasti ruhjoutuneet, joten yleiseltä ongelmalta vaikuttaa.
 
Tuntuu omatkin amazonin paketit vastaavasti ruhjoutuneet, joten yleiseltä ongelmalta vaikuttaa.

Noi Amazonin lähetyslaatikothan on kestoltaan melkein verrattavissa vessapaperiin. Ei paljoa tarvitse runtua kun laatikosta on kulma auki.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 324
Viestejä
4 509 546
Jäsenet
74 352
Uusin jäsen
JuhaSaar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom