Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Ei nyt millään pahalla, mutta mikä on tuote, jonka hintaa voi kytätä kolme viikkoa 5e alennuksen takia, jos on tuotteen jo tilannut? Ilmeisesti kyseessä ei kuitenkaan ole mikään äärimmäisen tärkeä asia, koska on aikaa kytätä tarjousta tuollaisen säästön takia? Eihän tuossa ole mitään järkeä.
 
Odotin yli 3 viikkoa, että hinta putoaisi. Eikä se sitä tarkoita, että jos maksoin siitä 5 euroa enemmän, etteikö se olisi jostain muuta tärkeästä pois. Siinä ei ole ahneudella mitään tekemistä.
Jos mulla olisi varaa maksaa 5 euroa extraa ostoksista tuosta vain, en olisi vaivautunut montaa viikkoa odottelemaan ja sitten tekemään palautusrutiinia.
Ja kuten sanottu, rikkailla on varaa maksella ekologisuudesta. Sä et vaan yltäkylläisyyden keskellä sitä näe, vaan pität muita ahneina, jos he yrittävät rahaa säästää. Helppo se on alkaa sormella osoittelemaan.
Olisin voinut valita kotimaisen vaihtoehdon ja maksaa 30 euroa enempi, jos olisin ekologiaa halunnut tukea.
Siinä vaiheessa kun palkka ei riitä enää vuokran maksuun, niin pakko yrittää säästää kaikesta mistä on mahdollista. Köyhän kohdalla se useimmiten tarkoittaa huonolaatuista prosessoitua ruokaa, josta ekologisuus on kaukana.

Mut kivahan se on osoitella toisia sormella ja syyttää valehtelusta ja ahneudesta, norsunluutornista ku ne oikeat yksityiskohdat eivät näy.
Toivottavasti sait sädekehäsi kiiltämään, muut kunnon kansalaiset osaavat sitten arvostaa.
Minä luulin, että olen pihi, mutta näköjään joku pistää vielä paremmaksi. Parhaiten säästää sillä, että ei osta mitään turhaa.
 
Ihan sama kuinka "köyhä" on niin onhan tuo aivan älytöntä aiheuttaa firmalle pelkästään palautusposteissa 30€ tappiota (+ tuotteen arvonalenemiset/lähetyskulut sulle jne) vain säästääkseen itse 5€. Tuohon lisäksi sitten vielä pakettien älytön edestakaisin seilauttaminen halki Euroopan ja uuden samanlaisen tilaaminen. Ja aika ylitselyövä itseensä ottaminen siihen päälle, kun joku huomauttaa asiasta. Enpä ole koskaan törmännyt vastaavaan vaikka vähävaraisia tunnenkin enkä itsekään todellakaan mikään hyvätuloinen ole.

On tuokin tietty älytöntä, että Amazon ei hyvittänyt sitä alentunutta hintaa suoraan. Asiakaspalvelijallakin tottakai tuossa peiliinkatsomisen paikka, kun tuottaa firmalle moiset tappiot sen sijaan, että hyvittäisi hintaeron. Vaikea edes kuvitella, että Amazon jättäisi hyvittämättä kun normaalisti siellä viljellään hyvityksiä hieman kaikesta. Ehkä joku väärinkäsitys tai uusi työntekijä, jolla homma hieman hukassa.
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän kyllä säästämisen tarpeen mutta miksi Amazon ei vain hyvittämyt 5 euroa jälkeenpäin?
 
Eikö tuon pitkän aikaa ottaneen hintakyttäyksen olisi voinut käyttää vaikka pullojen keruuseen? Siinäkin olisi ollut varmasti parempi kate, kuin viikkotolkulla kytätä vitosen alennusta jostakin ilmeisen tärkeästä tuotteesta? Lisäksi olisit saanut raitista ilmaa.
 
Kyllä köyhät (tyhmät) ihmiset tulevat vielä pilaamaan kaiken hyvän. Veikkaan, että tarpeeksi kun noita vitosen säästön takia lähettelee liikkeisiin (oli se Amazon tai muu), joissa asiakaspalvelu pelaa, tulevat ne vielä lopettamaan tuon tavan aikanaan. Varsinkin pienemmissä yrityksissä. Sikäli sääli, että nuo liikkeet antavat lähestulkoon väärinkäyttää tuota heidän omaa käytäntöä.
Nooh.. toisen 50e menetys on toisen 5e säästö!
 
  • Tykkää
Reactions: GJ
Kyllä köyhät (tyhmät) ihmiset tulevat vielä pilaamaan kaiken hyvän. Veikkaan, että tarpeeksi kun noita vitosen säästön takia lähettelee liikkeisiin (oli se Amazon tai muu), joissa asiakaspalvelu pelaa, tulevat ne vielä lopettamaan tuon tavan aikanaan. Varsinkin pienemmissä yrityksissä. Sikäli sääli, että nuo liikkeet antavat lähestulkoon väärinkäyttää tuota heidän omaa käytäntöä.
Nooh.. toisen 50e menetys on toisen 5e säästö!

Palautuskulut omaan piikkiin lienee se kova ratkaisu tarvittaessa. Eihän mikään vissii nykyään edes velvoita yrityksiä kustantamaan noita. Tai joku maksimisumma palautuksen korvaukselle, esim. Amazon kustantaa 20€ asti ja loput itse.
 
Väärinymmärrys.
 
Viimeksi muokattu:
Jos olisin Amazonilla töissä niin ehdoton lifetime banni sinulle. Eihän tuollaista nysvääjää jaksa katella kukaan. Kunnon facepalm kyttäillä viikkoja jotain 5 euron hinnan alennusta ostoksen jälkeen vaikka nimenomaan halusi ja osti tuotteen tuolla hinnalla hyvin mielin.

Mää sijaiskärsimässä maailman suurimman verkkokaupan puolesta.

Hinnanlasku tapahtui vain pari päivää tilauksen jälkeen, ja Amazonilta oli ensin kyselty mahdollisuutta hintaeron hyvitykseen tai tilauksen peruuttamiseen (jos ei olisi ehtinyt lähteä).

Vaikka Suomessa tuo (hintahyvitys pyydettäessä, jos ~viikon sisään ostoksesta tuotteen hinta alenee) ei ole alan tapa, niin esim. USA:ssa se ilman muuta on, ja kokemusteni mukaan myös Amazon ympäri maailmaa on toiminut yleensä niin, ainakin aiemmin. Ilmeisesti niiden toimintatapa on nyttemmin muuttunut.
 
Tuli tilattua perjantaina Denonin N9 systeemi ja nyt kyselin mikä kestää lähetyksessä varastolta. Asiakaspalvelu pahoitteli virhettä varastolla ja antoivat 5 euron lahjakortin seuraavaan tilaukseen! Tuon 5e voi säästää vähän asiallisemminkin kuin tuossa ylhäällä tarkan markan mies.
 
Ei kukaan halua maksaa extraa tuotteen hinnasta jos se vain on mahdollista välttää.
Sen takia moni tämänkin palstan käyttäjistä tilaa tuotteet mieluummin saksasta, kuin maksaa kotimaan extraa.

Asia on hieman eri ja tiedät sen varmaan itsekin. Esimerkki:
Tilaaan Jimm'stä, Gigantista, Amazonista ja verkkokaupasta prosessorin. Sitten huomaankin täällä foorumilla saman prosessorin ja ostan sen. Palautan muut. Aivan eri kuin että googlaan prosessorin hinnan ja valitsen esim. Amazonin vs. suomikaupat.
 
Vaikka Suomessa tuo (hintahyvitys pyydettäessä, jos ~viikon sisään ostoksesta tuotteen hinta alenee) ei ole alan tapa, niin esim. USA:ssa se ilman muuta on, ja kokemusteni mukaan myös Amazon ympäri maailmaa on toiminut yleensä niin, ainakin aiemmin. Ilmeisesti niiden toimintatapa on nyttemmin muuttunut.

Juu, Amazon lopetti tämän pari vuotta sitten (2016). Päätökseen varmaan vaikutti se että monet asiakkaat käyttivät palveluita jotka lähettivät automaattisesti Amazonin asiakaspalveluun alennuspyyntöä jos hinta laski tilauksen jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Tuli perille tänään tuo Denonin N9 systeemi ja paketista kun aukaisin, ni väri oli väärä :(
Valkoinen piti olla, musta tuli. Joka paikassa tilausta lukee weiss ja silti onnistuivat väärän värisen lähettämään...

Vissiin homma toimii niin, että pistän palautuksen käyntiin ja vien paketin postiin jotta vaihtavat oikean väriseksi?
Postikulut tuolla tulee olemaan 50€:n luokkaa, kun niin painava ja iso paketti..
Eli pitää kysyä aspasta, että hyvittävätkö kokonaan palautuskulut minulle?
 
Vissiin homma toimii niin, että pistän palautuksen käyntiin ja vien paketin postiin jotta vaihtavat oikean väriseksi?
Postikulut tuolla tulee olemaan 50€:n luokkaa, kun niin painava ja iso paketti..
Eli pitää kysyä aspasta, että hyvittävätkö kokonaan palautuskulut minulle?

Ainakin omalla kohdallani ovat hyvittäneet kokonaan, kun virhe ollut heidän.
 
Tuli perille tänään tuo Denonin N9 systeemi ja paketista kun aukaisin, ni väri oli väärä :(
Valkoinen piti olla, musta tuli. Joka paikassa tilausta lukee weiss ja silti onnistuivat väärän värisen lähettämään...

Vissiin homma toimii niin, että pistän palautuksen käyntiin ja vien paketin postiin jotta vaihtavat oikean väriseksi?
Postikulut tuolla tulee olemaan 50€:n luokkaa, kun niin painava ja iso paketti..
Eli pitää kysyä aspasta, että hyvittävätkö kokonaan palautuskulut minulle?

Mulle tulossa valkoinen. Näkeepä sitten onko sekin musta.
 
Mistä tietää millä toimitustavalla tavara tulee amazonista..? Minulle on aina ennen tullut tavarat nopeasti DHL expressillä kotiin ja nyt tällä kertaa lukee, että seurantanumeroa ei saatavilla (eli postiin taitaa tulla). Ei siinä muuten mitään, mutta menin tilaamaan jotain kiireellistä (auton polttimot, kun toinen ajovalo on jo pimeänä) ja en haluaisi ainakaan jatkossa odotella montaa viikkoa. Muutenkin tuntuu että Amazon lähettää todella hitaasti tavarat, mutta muuten toimitus on nopea, kunhan paketti vain lähtee liikkeelle
 
Ottaen huomioon Amazonin varsin huolettoman pakkaustavan, niin en uskaltaisi tilata polttimoita sieltä...
 
Mistä tietää millä toimitustavalla tavara tulee amazonista..? Minulle on aina ennen tullut tavarat nopeasti DHL expressillä kotiin ja nyt tällä kertaa lukee, että seurantanumeroa ei saatavilla (eli postiin taitaa tulla). Ei siinä muuten mitään, mutta menin tilaamaan jotain kiireellistä (auton polttimot, kun toinen ajovalo on jo pimeänä) ja en haluaisi ainakaan jatkossa odotella montaa viikkoa. Muutenkin tuntuu että Amazon lähettää todella hitaasti tavarat, mutta muuten toimitus on nopea, kunhan paketti vain lähtee liikkeelle
Siinä mailissa missä kerrotaan että paketti on lähtenyt matkaan kerrotaan se toimittaja. Etukäteenhän sitä ei taida millään varmasti tietää. Mutta jos kiire on niin sillon kannattaa valita se nopeampi vaihtoehto tilatessa.
 
Ottaen huomioon Amazonin varsin huolettoman pakkaustavan, niin en uskaltaisi tilata polttimoita sieltä...
Pienen riskin ottaa mieluusti kun tilaa suunnilleen markkinoiden kalleimpia hehkulankoja :D Lisäksi nuo kalliit on yleensä aika hyvin pakattu jo itsessään muovilaatikoihin, ja eiköhän sieltä saa hyvityksen jos on jokin päässyt särkymään (tai näin ainakin toivon)
 
Viimeksi muokattu:
Tietääkö joku miksi noita Kindlejä ei poisteta Saksasta Suomeen?

Ainakin ns. "ihan alkuun" kun tilasin Kindle-keyboard versioni (ensin kaverille jenkkeihin joka lähetti sen kuplamuovissa suomeen joskus 2012 jos oikein muistan) syynä taisi olla se että kysyntää oli ns. enemmän kuin tarpeeksi joten sitä ei saanut kuin jenkeistä eivätkä lähettäneet ulkomaille.

Myöhemmin olen havainnut (kun esim. uudempi kindle Paperwhite 2015 jouluksi) että se uusin malli mitä tulee sitä ei tahdota myydä muualla kuin sen oman maan amazon myymälässä. En tiedä tarkalleen miksi. Tosin yleensä tarjouksia vanhemmista malleista löytyy.
 
Ottaen huomioon Amazonin varsin huolettoman pakkaustavan, niin en uskaltaisi tilata polttimoita sieltä...
Pariin kertaan olen tilannut sekä kattolamppuun polttimoita että kaksikerroksisia kahvilaseja ja ihan ehjänä ovat tulleet vaikkei pakkaamiseen ollut panostettu sen enempää kuin kestävämpiä tavaroita tilatessakaan. Aikalailla tuurista kiinni tuntuu Amazonin toimitusprosessi olevan.
 
Ainakin ns. "ihan alkuun" kun tilasin Kindle-keyboard versioni (ensin kaverille jenkkeihin joka lähetti sen kuplamuovissa suomeen joskus 2012 jos oikein muistan) syynä taisi olla se että kysyntää oli ns. enemmän kuin tarpeeksi joten sitä ei saanut kuin jenkeistä eivätkä lähettäneet ulkomaille.

Myöhemmin olen havainnut (kun esim. uudempi kindle Paperwhite 2015 jouluksi) että se uusin malli mitä tulee sitä ei tahdota myydä muualla kuin sen oman maan amazon myymälässä. En tiedä tarkalleen miksi. Tosin yleensä tarjouksia vanhemmista malleista löytyy.
Joo, pitäisi varmaan vaan kärsivällisesti odottaa että josko se Amazon rantautuisi tännekin, mutta kun ei meinaisi jaksaa. Tuo Oasis taitaa olla tällä hetkellä ainoa jota eivät tänne suostu postittamaan. Ei kai noissa Saksan versioissakaan mitään sellaista ole miksi ei voisi kuriirin kautta tilata, mutta ihmeellisen hankalaksi ovat homman tehneet.
 
Pariin kertaan olen tilannut sekä kattolamppuun polttimoita että kaksikerroksisia kahvilaseja ja ihan ehjänä ovat tulleet vaikkei pakkaamiseen ollut panostettu sen enempää kuin kestävämpiä tavaroita tilatessakaan. Aikalailla tuurista kiinni tuntuu Amazonin toimitusprosessi olevan.
Joo, katselin netistä miten ne oli lähettäneet (perinteisiä mekaanisia) kiintolevyjä. Levyt vaan niissä staattisen sähkön suojapusseissa isoon pahvilaatikkoon ja paketti postiin... :facepalm:
 
Samoin tilasin led GU10 polttimoita. Hyvin tuli ehjänä perille ja kohtuu nopeastikin.
 
Tietääkö joku miksi noita tiettyjä Kindlejä ei poisteta Amazonista Suomeen?

https://www.amazon.de/Kindle-Oasis-Ereader-Wasserfest-Hochauflösendes-7-Zoll-Display-(300-ppi)-Integriertes-Audible-32-GB-Wlan-/dp/B06XDFJJRS

Tehnyt jo pidemmän aikaa mieli tilata Oasis mutta kun sitä ei Suomeen myydä. Paljonkohan tuohon tulee jonkun kuriiripalvelun kautta lisää hintaa jos laittaa toimitukseen?

Veikkaisin alle 20e. Joku täällä tilaili paljon isomman imurirobotin ja postinvälitys oli alle 30e.

mygermany.com ja mailboxde.com ainakin sellaisia palveluita ja kululaskurit löytyy. Noilla on yleensä vielä lisäohjeita amazonia varten.
 
Veikkaisin alle 20e. Joku täällä tilaili paljon isomman imurirobotin ja postinvälitys oli alle 30e.

mygermany.com ja mailboxde.com ainakin sellaisia palveluita ja kululaskurit löytyy. Noilla on yleensä vielä lisäohjeita amazonia varten.
Kiitos, tuli eilen vielä tilattua tuo Oasis mailboxde:n kautta kun siellä oli kuljetusvaihtoehtona myös Deutche Post. Täytyy katsoa paljonko kustannuksia tulee, laskuri väitti jotain kympin suuntaan.
 
Mistä tietää millä toimitustavalla tavara tulee amazonista..? Minulle on aina ennen tullut tavarat nopeasti DHL expressillä kotiin ja nyt tällä kertaa lukee, että seurantanumeroa ei saatavilla (eli postiin taitaa tulla). Ei siinä muuten mitään, mutta menin tilaamaan jotain kiireellistä (auton polttimot, kun toinen ajovalo on jo pimeänä) ja en haluaisi ainakaan jatkossa odotella montaa viikkoa. Muutenkin tuntuu että Amazon lähettää todella hitaasti tavarat, mutta muuten toimitus on nopea, kunhan paketti vain lähtee liikkeelle
Tavarat oli saapuneet postilaatikkoon ja ulkoisesti myös ehjännäköisinä. Mikä parasta, vieläpä yllättävän nopeasti :)
 
Kiitos, tuli eilen vielä tilattua tuo Oasis mailboxde:n kautta kun siellä oli kuljetusvaihtoehtona myös Deutche Post. Täytyy katsoa paljonko kustannuksia tulee, laskuri väitti jotain kympin suuntaan.

Google Home Mini on tullut mailboxde.com:ista 12€. Kaksi kappaletta taisi olla 16€. Tämä ihan DHL:llä, joten en laittaisi tavalliseen postiin.
 
Ottaen huomioon Amazonin varsin huolettoman pakkaustavan, niin en uskaltaisi tilata polttimoita sieltä...
Hyvin on tähän asti tullu xenon-polttimot amazonista ehjinä perille. Järjetöntä maksaa Suomessa polttimoista lähemmäs 100 euroa, kun Saksan amazonista saanu samaa tavaraa 30 eurolla. Tohon hintaan otan riskin ilomielin.
 
Mitäs riskiä tuossa on. Jos tulee rikkinäisenä perille niin amazon lähettää uudet.
 
Mitäs riskiä tuossa on. Jos tulee rikkinäisenä perille niin amazon lähettää uudet.
Ei siinä rahallista riskiä olekaan. Alkup. postaajalla vain oli jo toinen polttimo rikki, joten voisi ehkä olettaa, ettei siinä tilanteessa viitsi alkaa vielä ottamaan riskiä rikkinäisistä polttimoista ja viiveestä ennen kuin saa ehjät. Toki en itsekään xenon-polttimoita sikahinnalla Suomesta ostaisi/ostanut ja Amazon varmaankin on turvallisempi väärennösten suhteen kuin esim. eBay.
 
Kauanko teillä on pisimmillään kestäny toimitukset amazon.de:stä? Ei ole oma 10.7. tilattu SSD vieläkään perillä eli maanantaina tulee 9 työpäivää tilauksesta. Lupaavat 5-7 työpäivää Suomeen. Mitään viestiäkään ei ole tullut.
 
Kauanko teillä on pisimmillään kestäny toimitukset amazon.de:stä? Ei ole oma 10.7. tilattu SSD vieläkään perillä eli maanantaina tulee 9 työpäivää tilauksesta. Lupaavat 5-7 työpäivää Suomeen. Mitään viestiäkään ei ole tullut.
About viikko lähetyksestä, mutta lähetyksen liikkeelle lähtemisessä välillä kestää(itsellä kestänyt about viikon sekin)
 
Kauanko teillä on pisimmillään kestäny toimitukset amazon.de:stä? Ei ole oma 10.7. tilattu SSD vieläkään perillä eli maanantaina tulee 9 työpäivää tilauksesta. Lupaavat 5-7 työpäivää Suomeen. Mitään viestiäkään ei ole tullut.

i-parcel kun kuriirina, niin lähemmäs kuukauden.

Siellä kun näkyy se toimitusarvio ja jos jaksaa lopulta valittaa toimituksen myöhästymisestä, niin todennäköisesti lähettävät 5€ alennuskoodin.
 
Kauanko teillä on pisimmillään kestäny toimitukset amazon.de:stä? Ei ole oma 10.7. tilattu SSD vieläkään perillä eli maanantaina tulee 9 työpäivää tilauksesta. Lupaavat 5-7 työpäivää Suomeen. Mitään viestiäkään ei ole tullut.

Vähän riippuu, joskus menee parikin viikkoa. Edellinen tilaukseni, jonka tein maanantaina 16.7, tuli eilen, perjantaina 20.7.
 
i-parcel kun kuriirina, niin lähemmäs kuukauden.

Siellä kun näkyy se toimitusarvio ja jos jaksaa lopulta valittaa toimituksen myöhästymisestä, niin todennäköisesti lähettävät 5€ alennuskoodin.
Joo eiliselle oli arvioitu toimitus. Valitin ja sainkin tuon copy/paste-vastauksen ja 5€ alennuksen seuraavasta tilauksesta.
 
Mites tuonne Ranskan Amazonin aspaan voi laittaa viestiä? Tilasin muistit ja ei oo näkyny vieläkään vaikka toimitusaikaarvio oli melkein 3vko sitten. Seurantaa ei ole eikä samanlaista nappulaa mistä valittaa myöhästyneestä tilauksesta kuin UK ja Saksan Amazonissa.
 
Mites tuonne Ranskan Amazonin aspaan voi laittaa viestiä? Tilasin muistit ja ei oo näkyny vieläkään vaikka toimitusaikaarvio oli melkein 3vko sitten. Seurantaa ei ole eikä samanlaista nappulaa mistä valittaa myöhästyneestä tilauksesta kuin UK ja Saksan Amazonissa.

"amazon.fr customer service english" syötettynä internetin hakukoneiden markkinajohtajaan saattaa auttaa.
 
Onkos teille joskus soiteltu Saksan Amazonista? Ihmetytti kun tuli soitto jostain Regensburgista ja jätin vastaamatta. Numeron (+4994178878412) perusteella kuitenkin ilmeisesti Amazonin aspa. Noh, kaipa nuo laittavat asiansa sitten sähköpostilla.
 
Onkos teille joskus soiteltu Saksan Amazonista?

Välillä. Ei ne syntymäpäiviä muistele tai tarjouksia soittele mutta jos on laittanut "valitusta"/kyselyä tuotteesta joka ei ole saapunut perille, tuote on hajalla/väärä tms. voivat soittaa. Yleensä (oma epäilyni) soittaja on luokkaa intialainen ja käyttää englantia.
 
Laittamastani reklamaatiosta oli tosiaan kyse. Ja ei huhhuh, enpä ole koskaan saanut näin heikkotasoista palvelua Amazonilta. Tuntuu siltä, että eivät koita selvittää mitään etukäteen tai jaksa lukea viestejä kunnolla. Peruivat siis tuotteeni ja kyselin onko mahdollista saada korvaavaa, ensin todettiin että ei, tokassa vastauksessaan totesivatkin että voivat katsoa asiaa jos laitan korvaavan tuotteen ostoskoriin ja kolmannessa tulikin sitten "sori, tää olikin peruttu hintavirheen vuoksi joten ei voi". Tuon olisi varmaan voinut selvittää jo heti ensimmäisenä sen antamani tilausnumeron perusteella..

Toinen mitä en ymmärrä on se, että käytin tuohon peruttuun tilaukseen 5€ alekoodin ja nyt tuntuu olevan käsittämättömän vaikeaa yksinkertaisesti antaa uutta tilalle. Koittavat vain tarjota hyvityksenä express toimitusta ilmaiseksi mutta imo tuo hukkaan menneen alekoodin palautus pitäisi olla ihan itsestäänselvyys ilman sen suurempia vääntöjä. Kerroin kupongista jo ekassa viestissä ja mainitsin vielä myöhemmässäkin viestissä heille, että mua ihmetyttää miksei ole vieläkään tarjottu uutta koodia hukkaan menneen tilalle ja eipä tuohonkaan tulleessa vastauksessa ollut vieläkään laitettu sitä uutta koodia. Vaihteeksi taas pahoiteltiin peruttua tilausta ja pyydeltiin ymmärrystä.

En tiedä onko homman nimi mikä mutta ainakin ennen Amazon.co.uk:n kanssa on kaikki hommat sujuneet erinomaisesti eikä Saksan Amazonin kanssakaan ole ollut sen kummempia ongelmia. Tämä tapaus nyt taas menee jo huvittavaksi, kun ei anneta millään edes sitä heidän virheen vuoksi mennyttä alekoodia takaisin. (Tuosta express toimituksestakin unohtivat alkuun sanoa tuon expressin, hieman huvitti se että korvauksena aspa tarjosi "toimituskulujen poistamista postituksesta, jos laitan viestiä heille".)
 
Amazonin asiakaspalvelu on useimmiten parasta mitä markkinoilla on tarjota, mutta välillä sielläkin on kummallisuuksia sääntöjensä kanssa. Tilasin tuotteen ja juuri kun tuote oli lähetetty niin saman tuotteen hinta oli tippunut alhaisemmaksi. Soitin aspaan ja kysyin, että price matchaavatko oman hintansa niin kuulemma se ei ole mitenkään mahdollista. Sanoivat, että aina voin palauttaa tuotteen täydellä hyvityksellä. No ei auttanut kuin palauttaa tuote ja tilata sama uusiksi. Palautuksesta Amazonille kertyi vielä 50 euron palautusmaksut kiitos Postin. No olin sitten sen verran tyytyväinen tuotteeseen, että tilasin toisen samanlaisen Warehouse diilinä ~30% alennuksella verrattuna uuteen. No miten kävikään. Sain täysin saman paketin itselleni, jonka olin juuri lähettänyt Amazonille takaisin :D Olisi ollut varmaan aika reilusti halvempaa vain hyvittää se alennuksen erotus kuin lähetellä paketteja edestakaisin ympäri Eurooppaa :) No en valita kun sain uuden tuotteen käytetyn hinnalla.
 
Amazonilta saa kyllä usein hyvää palvelua ja vieläpä nopeasti. Välillä vaan tuntuu hölmöltä tuo meininki, aspoilta puuttuu joko maalaisjärki tai sitten kädet ovat sidotut ja säännöt rajaavat toimintaa. Nuo pakettien lähettelyt takaisin halvemman hinnan vuoksi ovat hyvä esimerkki. Varmasti tietävät, että tuo palauttelu maksaa maltaita joten vaikea ymmärtää miksi hintaa ei voida hyvittää. Noin muutenkin on mielestäni melko yleinen käytäntö, että hintaa voidaan laskea palautusajan puitteissa ilman hölmöä vaihtorumbaa.
 
Varmasti tietävät, että tuo palauttelu maksaa maltaita joten vaikea ymmärtää miksi hintaa ei voida hyvittää.
Amazon lopetti price matchingin 2016. He varmastikin laskivat, että ylimääräinen palauttelu tulee halvemmaksi kuin price matchailu - varmaan osittain tähän vaikutti se että monet asiakkaat käyttivät palveluita (esim. Paribus) jotka lähettivät automaattisesti price match -pyyntöjä Amazonille kaikista tilauksista joissa hinta laski tilaamisen jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Kyllä mä tuon ymmärrän siellä Amazonin omalla alueella mutta kun myynti tapahtuu kauemmas niin kulutkin ovat erilaiset. Eli siis esim. Amazon.de:lle on varmasti ihan järkevää vaatia tuota takaisinlähetystä Saksan sisällä mutta Suomesta takaisinlähetys ei välttämättä ole niin järkevää. (Ja nuo tuollaiset palvelut ovat kyllä varmasti vmäisiä kaupan näkökulmasta.)
 
Kyllä mä tuon ymmärrän siellä Amazonin omalla alueella mutta kun myynti tapahtuu kauemmas niin kulutkin ovat erilaiset. Eli siis esim. Amazon.de:lle on varmasti ihan järkevää vaatia tuota takaisinlähetystä Saksan sisällä mutta Suomesta takaisinlähetys ei välttämättä ole niin järkevää. (Ja nuo tuollaiset palvelut ovat kyllä varmasti vmäisiä kaupan näkökulmasta.)

Yksittäiset tapaukset saavat Amazonin näyttämään jäykältä ja typerältäkin, mutta tosiaan Amazon katsoo vähän isompaa kuvaa. On viestinnällisesti selkeämpää lopettaa pricematchays kokonaan kuin sallia se (edes hiljaisesti) tietyille alueille. Ja monella kysyjällä varmasti jää tilanteen kuullessaan palauttamatta, koska lisävaiva on lisävaiva.
 
Kyllä mä tuon ymmärrän siellä Amazonin omalla alueella mutta kun myynti tapahtuu kauemmas niin kulutkin ovat erilaiset. Eli siis esim. Amazon.de:lle on varmasti ihan järkevää vaatia tuota takaisinlähetystä Saksan sisällä mutta Suomesta takaisinlähetys ei välttämättä ole niin järkevää.

Väittäisin että ketjuna ovat tehneet päätöksen "kun asiakas kerran oppii miten homma toimii se toimii 100% samoin tilasi hän mistä liikkeestä tahansa (ympäri maailmaa). Vastaan "jokaisessa liikkeessä on eroja, asiakkaat kilpailuttavat liikkeitä keskenään ja saattavat tilata esim. italiasta saksan liikkeestä tai saksasta englannin liikkeestä koska saavat erilaisia bonuksia".

Ainoa isompi ero taitaa olla että yleensä se oman maan liike tarjoaa ilmaiset postikulut sen maan sisällä (kuten esim. Jimm's täällä suomessa). Lisäksi tuollainen ehdottamasi toisi varmaan käytännössä postilaatikko firmoille hommia. Nythän moni tilaa esim. saksasta saksan sisäisellä osoitteella ja postilaatikko firma lähettää sen eteenpäin. Mikäkäli ehdottamasi toteutuisi moni tilaisi luokkaa muutaman euron kululla postilaatikkofirmasta esim. juuri saksan sisällä ja jos hinta vaihtuisi pyytäisi vaan rahaa takaisinpäin tekemättä mitään "en asu saksassa" argumentilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 324
Viestejä
4 509 546
Jäsenet
74 352
Uusin jäsen
JuhaSaar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom