Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Amazonilla on sitten tällainen kusetuskampanja: "Receive a 5 EUR promo code when you Top Up your Amazon Account with 100 EUR or more", jossa ostamalla 100 euron lahjakortin, saa 5 euron alekoodin seuraavan ostoksen jälkeen.

Terms and Conditions

  • Only customers who clicked on an invitation banner on Amazon.de and topped up their account with 100 Euro or more are eligible for this promotion, which runs from April 16th, 2018 until September 30th, 2018.
  • To activate your account for this promotion simply click the button above.
  • Each order will receive only one promotional code for the value of 5 Euro, even if the customer exceeds the minimum value of 100 Euro or places several orders.
  • The promotional code for the value of 5 Euro will be applied to the participants account, as long as the order is not cancelled.
  • The promotional code will show during checkout for qualifying purchases and can then be redeemed by November 17th, 2018.
  • The promotional code is valid for purchases on www.amazon.de, for products sold and shipped by Amazon.
  • The promotional code is not valid for other Amazon websites and cannot be used to purchase books, eBooks, further gift cards, Prime Video or products from third parties via the marketplace.
  • It is also not possible to use the promotional code against shipping costs.
  • Promotional codes can only be used on the order form (shopping basket).
  • It is not possible to redeem a promotional code via the "1 Click" order function or "My Account".
  • Each eligible customer can only participate in this promotion once and is required to order from the customer account which they were logged in with when clicking the invitation banner.
  • The promotional code cannot be combined with other promotions. * A cash payment and/or a retrospective credit for already confirmed orders is not possible. * Amazon retains the right to change or cancel this promotion at any time.
  • Amazon's Promotional Code Terms & Conditions apply
No minäpä haksahdin sitten tähän, kun noissa rajoitteissa on mainittu vain kirjat, e-kirjat, lahjakortit, Prime Video, ja kolmannen osapuolen tuotteet. Tämän lisäksi toimituskuluja ei voi tuolla koodilla maksaa.

So far so good, onhan tämä nyt sentään 5 %:n veroton tuotto, jos Amazonista on muutenkin tilaamassa jotakin.

Oston jälkeen Amazonilta tipahti pari saksankielistä sähköpostia. Osaan saksaa, mutta mielestäni nuo kaikki viestit saisivat olla kyllä englanniksi, kun kerran sen kielen olen valinnut. Varmaan konekäännöksinäkin olisivat ymmärrettäviä / luettavia.

Yhdessä viestissä lukee sitten, että:

"Der Aktionsgutschein wird bei Ihrer nächsten qualifizierten Bestellung automatisch verbucht (weitere Details dazu finden Sie auf der Aktionsseite). Sie können den 5 EUR Aktionsgutschein NICHT in Ihrem Konto einsehen.
BITTE BEACHTEN SIE: Der Aktionsgutschein ist NICHT einlösbar für Bücher einschließlich eBooks, digitale Inhalte, Geschenkgutscheine, Artikel von Drittanbietern und Warehouse Deals!"

Teksti on muuten samansisältöinen, mutta siinä ei mainita Prime Videota, ja nyt mukana on myös "Warehouse Deals". Itse olen tehnyt tuolta löytöjä mm. vaatteiden osalta, ja lähinnä tilaukseni ovat tuonne kohdistuneet, joten Warehouse Deals -mahdollisuus oli eräs syistä, miksi lähdin mukaan kampanjaan.

Laitoin astetta vihaisemman sähköpostin Amazonille, jossa vaadin rahojani takaisin TAI sellaista 5 euron alennuskoodia, joka käy myös tuonne Warehouse Deals -osastolle.

Perkele näiden kanssa!

Suostuivat palauttamaan rahat mukisematta ja pahoittelivat tilannetta kovasti. Esimerkillistä ja nopeaa asiakaspalvelua taas kerran Amazonilta. :)
 
Muutaman vuoden jo tilaillut tavaraa Saksan Amazonista ja nyt osui ensimmäinen negatiivinen kokemus. Tilasin 180 eurolla riippulukkoja ja aurinkolasit, mutta maanantaina paketissa tuli pelkät lasit eikä lukoista ollut tietoakaan. Tilausseuranta kuitenkin ilmoitti, että kaikki tuotteet on toimitettu. Aspaan kun ilmotin, niin kysyivät haluunko että lähettävät ne puuttuvat tavarat uusiksi veloituksetta vai otanko rahat takasin. Pyysin, että lähettävät uudestaan ne, mutta nyt oli kuitenkin sitten vaan palautettu rahat. Vähän kyllä korpee kun olisi ollut noille lukoille tarvetta heti ja ne piti sitäpaitsi tulla jo viime viikolla, joten en tiedä miten tai kuka on tässä kämmännyt. :tdown:

Onneksi kuitenkin asian selvittäminen oli helppoa ja nopeaa.
 
Muutaman vuoden jo tilaillut tavaraa Saksan Amazonista ja nyt osui ensimmäinen negatiivinen kokemus. Tilasin 180 eurolla riippulukkoja ja aurinkolasit, mutta maanantaina paketissa tuli pelkät lasit eikä lukoista ollut tietoakaan. Tilausseuranta kuitenkin ilmoitti, että kaikki tuotteet on toimitettu. Aspaan kun ilmotin, niin kysyivät haluunko että lähettävät ne puuttuvat tavarat uusiksi veloituksetta vai otanko rahat takasin. Pyysin, että lähettävät uudestaan ne, mutta nyt oli kuitenkin sitten vaan palautettu rahat. Vähän kyllä korpee kun olisi ollut noille lukoille tarvetta heti ja ne piti sitäpaitsi tulla jo viime viikolla, joten en tiedä miten tai kuka on tässä kämmännyt. :tdown:

Onneksi kuitenkin asian selvittäminen oli helppoa ja nopeaa.

Valita, että sait rahat, vaikka pyysit lukkoja. Hyvällä tuurilla lähettävät sulle lukot ilmaiseksi.
 
Valita, että sait rahat, vaikka pyysit lukkoja. Hyvällä tuurilla lähettävät sulle lukot ilmaiseksi.
Laitoin viestiä, että pyysin niitä tavaroita enkä rahoja, niin pahottelivat ja sanoivat, että voin tilata itse ne uusiksi ja poistavat toimituskulut tilauksesta. En kyllä tiiä missä kohtaa ne poistetaan. :confused:
 
Laitoin viestiä, että pyysin niitä tavaroita enkä rahoja, niin pahottelivat ja sanoivat, että voin tilata itse ne uusiksi ja poistavat toimituskulut tilauksesta. En kyllä tiiä missä kohtaa ne poistetaan. :confused:

Kun ilmoitat niille, että olet tilannut ne lukot, niin sinulle palautetaan toimituskulujen suuruinen rahasumma.
 
Nyt tilattu ensimmäistä kertaa hiukan isompaa tavaraa, saa nähdä miten käy. Reilu neljä kymppiä oli postituskulujakin, nykyaikana sitä voi varmaan pitää jo suurena.
 
Saiskohan täältä apuja. Eka tilaukseni(yrityskseni) amazon.de:stä. Tilaus näytti lähtevän OK kunnes aamulla tuli postia (Amazon.de Rechnungsservice <bestellstatus@amazon.de -ilmeisesti OK osoite:)=? että
Your payment has been declined.
pyysi siis tarkistamaan kortin tiedot, no eihän siinä mitään vikaa ollut. Chattasin eilen ja heppu oisko ollu botti tai ei neuvoi tekemään toisen tilauksen. No nyt oli tunti sitten 2 tilausta amazon tilillä. Jälkimmäisestä tuli samanlainen maili kuin ekasta tarkista maksutiedot. En vielä uskaltanut ilauksen 2# tuotteita poistaa, laitoin mailia mitä tehdä. Näyttäisi Nordean verkkopankissa katevaraus yhden tilaussumman kokoisena. Kyseessä siis Nordean mastercard GOLD eli yhdistelmäkortti josta käytin debit puolta (on siis erilliseen tiliin Nordeassa kytketty) Tilillä ei ollut ensimmäistä tilausta tehdessä riittävästi rahaa mutta en ymmärrä miksi pyysi kortin tietoja tarkistaan samoin toista tilauksen jälkeen edelleen pyytää samaa tarkistuksia tekemään "We suggest double-checking the card type, its last four digits and expiry date, the post code, and cardholder name that you entered. If these details are incorrect, your card may decline.*

You can update the payment method for your order or add a new one using the link below:"

Eli Amazon tilillähän ei pääse kortin nroa tarkistamaan ellei perusta uutta maksutapaa? Vain tietoni ja kortin voimassaoloaika näkyy. No ei näissä pitäisi vikaa olla. Nimikin suuraakkosin kuten kortissa. Voiko näistä nyt päätellä ennen Amazonin vastausta, että jotain positiivista on tapahtumassa vai onko niin että tuo debit osasto ei käy (ristiriitaista tietoa netissä).

Sain juuri mailin alla, josta ymmärrän että jälkimmäinen tilaus delattu (OK) ja nyt pitäisi tehdä uusi maksutapa /Nordeaan olla yhteydessä miksi ei onnistu maksu:

"Sorry for the inconvenience.

From your email I understand that you order same items with different order # x

Regarding your order # y I can see that we still have option to cancel so, I have successfully cancelled in order for you to avoid double charge.

Coming to your order # x I'am fear to say that, we currently cannot process your order with the order number stated in the subject line because the charge to your credit card on file was not successful.

For data security reasons, the issuing bank cannot inform us of the reason for the rejection. Therefore please contact your issuing bank to find out the reason for the rejection.

So that we can continue processing your order, please indicate an alternative payment method (another credit card/direct debit account) or possibly a change of the expiration date of the credit card stored in ?Your Account?.

As soon as a valid payment method is on file for your order, the dispatch process will automatically continue. Confirmation of the change on your side is not necessary.

This is how it's done:

1. In "Your Account" click on ?Your Orders?.

2. Identify yourself with your email address and password.

3. Click on "Change Payment Method" in your order.

4. Enter your new credit card or your direct debit information and click "Confirm".

To delete your expired credit card, visit ?Your Account? and click on ?Payment options?.

For further questions, please visit our help pages regarding this topic at the following link:
"
 
Ettei vain olisi ihan pankin puolelta jotain ulkomaanmaksujen estoja päällä jos vielä debitiltä yrität vinguttaa. Selittäisi miksi tulee declineä. Vinkki vinkkinä ei kannata kyllä debittiä käyttää nettiostoksissa jos luottokorttikin löytyy
 
Vielä jatkoa... kun minulla nyt on se yhdistelmäkortti niin Eikö siitä se debit numero kuitenkin maksuun merkitä eikä credit numeroa koska en luottoa käytä?
 
Ettei vain olisi ihan pankin puolelta jotain ulkomaanmaksujen estoja päällä jos vielä debitiltä yrität vinguttaa. Selittäisi miksi tulee declineä. Vinkki vinkkinä ei kannata kyllä debittiä käyttää nettiostoksissa jos luottokorttikin löytyy

Ei ole estoja päällä. Ihan ylimääräisten kulujen vuoksi en luottoa alkanut käyttään. Tuo debit puoli on kytketty tiliin.
 
Vielä jatkoa... kun minulla nyt on se yhdistelmäkortti niin Eikö siitä se debit numero kuitenkin maksuun merkitä eikä credit numeroa koska en luottoa käytä?
Kyllä. Oliko nyt sitten oikea cvv numero käytössä? Creditille ja debitille kun nuo on erikseen ja debitti on yleensä paremmin jemmattuna
 
debit
Kyllä. Oliko nyt sitten oikea cvv numero käytössä? Creditille ja debitille kun nuo on erikseen ja debitti on yleensä paremmin jemmattuna

CVV numeroa (3 mrk) ei kysytty missään! Debit numeron otin kortin takaa ja laitoin sen. Muutahan siinä ei kysytty kuin nimi ja voimassaoloaika.
 
debit


CVV numeroa (3 mrk) ei kysytty missään! Debit numeron otin kortin takaa ja laitoin sen. Muutahan siinä ei kysytty kuin nimi ja voimassaoloaika.
No sitten ei kyllä varmaan auta kuin kysäistä pankilta että mitäs kettua
 
CVV numeroa (3 mrk) ei kysytty missään! Debit numeron otin kortin takaa ja laitoin sen. Muutahan siinä ei kysytty kuin nimi ja voimassaoloaika.
Oliko nordean kanssa puhetta että onnistuuko debit charget ilman ccv:tä? En usko. En kyllä ole nordean asiakas kuin etäisesti.

Hommaa ilmainen luottokortti ja unohda tuo debittipelleily.
 
Tai siirrä rahat luottokortille ja maksat sillä.
Eikä välttämättä tarvi edes etukäteen. S-pankkin visalle ei generoidu tilinhoitomaksua jos kuittaa saldon ennen laskun generoitumispäivää.
 
Eikä välttämättä tarvi edes etukäteen. S-pankkin visalle ei generoidu tilinhoitomaksua jos kuittaa saldon ennen laskun generoitumispäivää.

Ei kai millekään luottokortille? Ei ainakaan yhdellekään mitä minulla on koskaan ollut.
 
Ei kai millekään luottokortille? Ei ainakaan yhdellekään mitä minulla on koskaan ollut.
S-pankilla systeemi menee niin, että jos luotolle tulee lasku, tuleet tuossa myös tilinhoitomaksu. Tuo @Cirrus kertoma juttu oli meikäläiselle ainakin uusi tieto, että lasku on mahdollista välttää.
 
Joo S-Pankilla ei ainakaan ennen tullut tilinhoitomaksua, jos maksoit saldoin pois ennen laskutuskauden loppua. Vaikka nollasummalasku sitten kuitenkin tuli.
 
Nyt pitää kyllä kehua Amazon.de


Tilattu tuote Ospreyn rinkka (Amazonin pakkaama, mutta myyjä toinen)

Tilattu
23.5.2018

Lähetetty (Tämä hieman ihmetyttää, miksi kestää 3pv lähettää varastossa oleva tuote?)
26.5.

Ovelle tuotiin oikea tuote
31.5.

190e maksoi ilmaisilla posteilla. Sama rinkka on 250 euroa Suomessa. Mielelläni ostaisin tuottee suoraan liikkeestä Suomesta, mutta hintaero alkaa olla jo iso ja Suomessa ei liikkeestä saa alennusta ostotilanteessa, eli hinnoista ei voi edes neuvotella täällä.

DHL hoiti saksan päässä ja Suomessa sitte posti toimitti ovelle asti. Eivät soittaneet etukäteen tms, vaan posti toi suoraan ovelle. DHL:n seurantakoodi toimi loppuun asti DHL sivulla ja Postin sivulta näki myös samalla koodilla sen jälkeen kun paketti oli saapunut Suomeen.

Omien aikaisempien epäonnistuiden tilauksien ja tätä ketjua lukeneena olin varma, että homma kusee taas... mutta Amazon yllätti tällä kertaa!

Aikaisemmista tilauksista sen verran, että jonku tuotteen kanssa kestänyt 3-4 viikkoa toimitus... Yhden kerran tilasin NVIDIA 1080 näytönohjaimen, niin minulle oltiin toimittamassa 1070 näytönohjainta, koska Amazonissa oli kuulemma hinnoitteluvirhe /tuotteiden tiedot sekasin tms... Amazonin itse myymä ja pakkama tuote.. Saksassa on vissiin vähän huonommat kuluttajaoikeudet, koska ymmärtääkseni Suomessa ois kyllä pitänyt toimittaa kyseinen 1080 näytönohjain tuon 1070 hinnalla, jos liike ite hinnoitellut väärin.


Jos pohjoismaihin tulee oma Amazon niin sen jälkeen on varmaan aika moni liike kovilla... Amazonin hinnoittelu on kilpailukykyinen. Tosin nythän Saksasta saa ALV 19% kun myyjänä on kolmas taho?
 
Viimeksi muokattu:
EU:n yksi perusperiaate on vapaa tavaran ja ihmisten liikkuvuus EU:n sisällä.. Eli vaatis aika isoja muutoksia, jotta voitas alkaa rajoittaan toisesta EU maasta ostamista tai sinne matkustamista.
 
EU:n yksi perusperiaate on vapaa tavaran ja ihmisten liikkuvuus EU:n sisällä.. Eli vaatis aika isoja muutoksia, jotta voitas alkaa rajoittaan toisesta EU maasta ostamista tai sinne matkustamista.

Verotustahan on aika reippaasti suomessa. Esim. se että käyt halvalla ostamassa urheiluauton Saksasta (tai vaikka virosta käytettynä) ja tuot sen itsellesi suomeen => tulee "jonkun verran" veroja. Eikä siinä riitä että sinulla on kuitti jonka päälle laitettaisiin 24% verot vaan siinä arvioidaan auton "oikeaa arvoa" (ihan sama vaikka niitä olisi 20+ myynnissä saksassa paljon halvemmalla) minkä mukaan tehdään päätöstä.
 
Tilaus on nyt matkalla ja kysynkin postiko toimittaa ja kysyy vielä milloin ollaan kotona? Siinä ja siinä olenko juuri oletetun saapumispäivän poissa maisemista. Kuin pieniin/kalliisiin tuotteisiin olette ottaneet seurannan?
 
Tilaus on nyt matkalla ja kysynkin postiko toimittaa ja kysyy vielä milloin ollaan kotona? Siinä ja siinä olenko juuri oletetun saapumispäivän poissa maisemista. Kuin pieniin/kalliisiin tuotteisiin olette ottaneet seurannan?
Posti toimittaa eikä kysele mitään. Paketti tulee klo 14 mennessä. Siis jos on iso paketti, pienemmät on jaettu laatikkoon. Postista ei muistaakseni ole yhtään tarvinnut hakea.
 
Tilaus on nyt matkalla ja kysynkin postiko toimittaa ja kysyy vielä milloin ollaan kotona? Siinä ja siinä olenko juuri oletetun saapumispäivän poissa maisemista. Kuin pieniin/kalliisiin tuotteisiin olette ottaneet seurannan?

Posti toimittaa eikä kysele mitään. Paketti tulee klo 14 mennessä. Siis jos on iso paketti, pienemmät on jaettu laatikkoon. Postista ei muistaakseni ole yhtään tarvinnut hakea.
Oliko express vai standard? Mä joudun ainakin hakea lähes kaikki suoraan luukusta mahtumattomat paketit postista. Harvoin tulee kusti koputtelemaan.
 
Niin siis: jos on seurantakooditon peruskirjettä isompi pakkaus, jakaja saattaa toimittaa perille. Jos se ei jaksa tai toimitus ei muuten onnistu mistä tahansa syystä, jakaja jättää noutolapun jolla se sitten noudetaan Postista.

Esim. kerrostalossa tämä siis tarkoittaa ovikellon soittoa, mutta monesti eivät jaksa, vaan jättävät suorilta noutolapun postista noutoa varten.
 
Eikö Amazon.co.uk:ssa ole enää chattia? Ennen on ainakin löytynyt mutta nyt ei enää löydy tai sitten on piilotettu tehokkaasti. Pitäis sopii takuuhommista ja mielellään keskustelisin jonkun kanssa ennenkuin teen mitään palautuksia itsekseni. Mahtaakohan nuo edes haluta rikkinäisiä 60e kuulokkeita takas..
 
Eikö Amazon.co.uk:ssa ole enää chattia? Ennen on ainakin löytynyt mutta nyt ei enää löydy tai sitten on piilotettu tehokkaasti. Pitäis sopii takuuhommista ja mielellään keskustelisin jonkun kanssa ennenkuin teen mitään palautuksia itsekseni. Mahtaakohan nuo edes haluta rikkinäisiä 60e kuulokkeita takas..

En tiedä chatista, mutta ihan sähköpostiinkin vastataan Amazonissa todella nopeasti. Ihme on jos ei tänään tule vastausta jos nyt laitat.
 
Eikö Amazon.co.uk:ssa ole enää chattia? Ennen on ainakin löytynyt mutta nyt ei enää löydy tai sitten on piilotettu tehokkaasti. Pitäis sopii takuuhommista ja mielellään keskustelisin jonkun kanssa ennenkuin teen mitään palautuksia itsekseni. Mahtaakohan nuo edes haluta rikkinäisiä 60e kuulokkeita takas..

Etusivun alalaidasta Help > Browse Help Topics > Need More Help? > Contact Us ja pääset tälle sivulle
https://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/contact-us/ref=hp_gt_comp_cu?nodeId=471044
Siellä kohdasta Tell us more about your issue ja valitse sopivahko aihe jonka jälkeen How would you like to contact us? kohdasta voit valita chätin.
upload_2018-6-20_14-10-51.png

Edit: Ja tässä tapauksessa tietenkin valitset tuolla sivulla "An order I placed", sitten valitset tilauksen ja sitten tilauksesta sen tuotteen jonka jälkeen "Problem with an order or item" + "Defective item / jne".

En tiedä chatista, mutta ihan sähköpostiinkin vastataan Amazonissa todella nopeasti. Ihme on jos ei tänään tule vastausta jos nyt laitat.

Jep, vastaukset tulee nopeasti joten sähköpostikin on hyvä vaihtoehto.
 
Joo tuolta koitin kaivaa mutta sain vain jotain itsepalveluvaihtoehtoja. Mutta kiitokset avuista, täytyy katsoa uusiksi. Vähän turhan vaikeaksi tuon löytäminen on imo silti tehty. En meinannut tosissaan löytää nyt vaikka ennenkin olen tuota käyttänyt.
 
Viimeksi muokattu:
Joo tuolta koitin kaivaa mutta sain vain jotain itsepalveluvaihtoehtoja. Mutta kiitokset avuista, täytyy katsoa uusiksi. Vähän turhan vaikeaksi tuon löytäminen on imo silti tehty. En meinannut tosissaan löytää nyt vaikka ennenkin olen tuota käyttänyt.

Amazonia käyttää niin monet ihmiset että melkein pakkokin yrittää piilottaa noita ja saada ihmiset mieluummin käyttämään niitä itsepalveluvaihtoehtoja. Tai edes sähköpostia chätin tai puhelimen sijaan.
 
Eikös siellä pitäisi automaattitoiminnoilla suurinpiirtein saada suoraan sen printattavan lapun, jolla paketin voi viedä postiin?
 
Hmmh, tilasin amazon.comista kolme kirjaa, jotka shipattiin tänään. Estimaatti saapumiselle on July 25.

Ei sillä, että noilla mikään kiire on, mut luulis nyt että se saataisiin sentään edes kuukaudessa tänne suomeen mistä tahansa lokaatiosta.
 
Eikös siellä pitäisi automaattitoiminnoilla suurinpiirtein saada suoraan sen printattavan lapun, jolla paketin voi viedä postiin?

Eiköhän sen saa. Pointti chatin haussa olikin nimenomaan se että kysyin, josko olisivat hyvittäneet suoraan ilman takaisin postitteluja. Tuotteen postikulut alkavat kuitenkin olemaan mielestäni melko suuret suhteessa tuotteen hintaan. On nuo käsittääkseni ennenkin hyväksyneet näitä diilejä mutta tällä kertaa pitää palauttaa.
 
Eiköhän sen saa. Pointti chatin haussa olikin nimenomaan se että kysyin, josko olisivat hyvittäneet suoraan ilman takaisin postitteluja. Tuotteen postikulut alkavat kuitenkin olemaan mielestäni melko suuret suhteessa tuotteen hintaan. On nuo käsittääkseni ennenkin hyväksyneet näitä diilejä mutta tällä kertaa pitää palauttaa.

Ostin tuossa joskus vuoden vaihteessa saksan amazonista hiiren joka saapui rullavikaisena, laitoin palautuksen tulille suoraan niiden sivuilla ja sieltä taisi tulla hyväksynnän kanssa samaan aikaan saksaksi kirjoitettu maili jossa ilmoitettiin että ei tarvitse lähettää takaisin. Eli taitavat erikseen ilmoitella jos ei tarvitse laittaa paluupostiin kun ovat käsitelleet palautuksen.
 
Amazon.de päätti sit että on kiva tällä kertaa lähettää paketti Ouluun UPS ripulipalvelulla. Tuo kuriiri joka ei omaa mitään toimipaikkaa tampereen pohjoispuolella vaan paketit menee alihankkijalle joka jakaa vain arkisin päivällä ja jonka terminaalista voi noutaa arkisin klo 7-9. Erittäin kivaa näin henkilöasiakkaalle joka ei ole kotona maanantai-aamusta perjantai-iltaan välisenä aikana... onneksi ilmeisesti onnistuu jako eri osoitteeseen eri henkilön huomaan suoraan alihankkijan kanssa asioimalla. UPS nettipalvelun mukaan vain "naapurustoon" onnistuu tämä.
 
Viimeksi muokattu:
Antaako Amazon palauttaa Suomesta tuotteita ilman palautuskuluja palan erityistä syytä?
 
sbK6tCr.png
Mitähän tää tracking nyt sekoilee? Kaikki tapahtumat samaan aikaan ja mukamas pakettia jakamassa ja sovittu aikataulut siitä (Saksan puolella nekin). Ihan Suomeen asti ton pitäis kyllä tulla :D
 
Mitähän tää tracking nyt sekoilee? Kaikki tapahtumat samaan aikaan ja mukamas pakettia jakamassa ja sovittu aikataulut siitä (Saksan puolella nekin). Ihan Suomeen asti ton pitäis kyllä tulla :D
Mulla näyttää suurimmassa osassa viimeaikaisista tilauksista ihan samalta. Tuo Amazonin seuranta kannattaa mielestäni yleensäkin jättää näiden epätarkkuuksien takia omaan arvoonsa (tuon näkemäsi lisäksi mulla on joskus esim. näyttänyt että paketti on lähtenyt takaisin lähettäjälle vaikka oli oikeasti noudettavissa) ja katsoa suoraan kuljetusfirman seurantaa jos paketti on Amazonilta jo kuljetusfirmalle siirtynyt, eli tässä tapauksessa dhl.de ja myöhemmin posti.fi.
 
Palautin tuotteen sinne, koska parin päivän päästä tilaamisesta ne oli laskenut saman tuotteen hintaa 5 euroa ja tuon tilauksen peruminen ei enää onnistunut.
Maksoivat vajaan 30 euron postikulut takaisin samantien, vaikka itse tuote ei ollut heillä takaisin. Nyt ne varmaan sitten polttavat sen tuotteen vaikka se oli ihan koskematon, en edes ottanut sitä pakkauslaatikostaan ulos...
Sain saman tuotteen 5 euroa halvemmalla ja olen siihen tyytyväinen, sekä heidän palveluun vaikka se outoa onkin, polttavat suoranaisesti rahaa taivaan tuuliin.

Kyllä tässä on esimerkillisesti tuettu kestävää kehitystä ja ekologisuutta.
 
No, Amazon sitä itse tuki aiemmin maksamalla hyvityksen, jos tuotteen hinta alenee, mutta muutti käytäntöään.
Köyhällä ei ole varaa tukea kestävää kehitystä tai ekologisuutta. Se jää rikkaiden harteille, niillä siihen on tarvittava varallisuus.

Kyllä sulla itse asiassa oli varaa tukea kestävää kehitystä, tuo on vaan tekosyy sun ahneudelle.

Alunperin sä olit täysin valmis maksamaan 5e kalliimman hinnan. Sulla oli siihen varaa ja sä teit se oston siihen hintaan ihan omasta, vapaasta tahdostasi. Sitten kun ilmeni että voisit ekologisuuden kustannuksella tienata 5 euroa niin päätit hyväksikäyttää tilannetta ja aiheuttaa ekologista haittaa saadaksesi itsellesi 5 euroa takaisin siitä ostosta jonka hinta oli jo sulle ostamisen arvoinen.

Että koitaps tunnistaa tuossa käytöksessäsi tuo valehtelu että mukamas ei ole varaa. Ei pahalla, tuo on aika yleistä. Kunpa ihmiset vaan oppisivat rehellisemmiksi itselleen ja muille.
 
Noin, hyvä Technarchy.
Sitten monesti saa miettiä, kun joissain liikkeissä (missä myös monesti hyvä palvelu, ilmainen palautus jne?) tuote maksaa sen kympin-pari enemmän kuin muualla. Siinähän on monesti taustalla se, että niiden hintoihin valmiiksi sisällytetty mahdolliset palautuskustannukset, ja näiden henkilöiden takia kuten Technarchy me kunnon kansalaisetkin saatetaan joutua hieman kalliimpi hinta maksamaan mitä liike pystyisi muuten tarjoamaan.

Mutta oikeesti... siis 5 euron takia? Ei helvetti!
No voi se iso säästö tietysti jollekkin olla sekin... etenkin jos on ylimääräistä aikaa käydä aspan kanssa läpi viestittelyjä ja palautusprosessi ym. joillainhan sitä on.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 653
Viestejä
4 480 435
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom