Amazon tilaaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kokemuksia tosta expedited kuljetuksesta? Piti tänään lähteä tulemaan, mutta ei näy eikä kuulu. Joku 10€ lisämaksu siitä kuitenkin näytti lähtevän.
 
Onko kokemuksia tosta expedited kuljetuksesta? Piti tänään lähteä tulemaan, mutta ei näy eikä kuulu. Joku 10€ lisämaksu siitä kuitenkin näytti lähtevän.

Tulee kuriirilla melko luotettavasti luvatuksi päiväksi tai tuurilla päivän aiemminkin, lähti tänään tai ei.
 
Kannattaako koittaa ruikuttaa kymppiä takaisin kun tilauksen jälkeen hinta tuotteella halpeni?
 
Päivitetäänpäs hieman.

1.1 SSD tilattu Amazonilta (i-Parcel)
24.1 Tilausta ei näy, viesti supportiin -> Lähettivät uuden (i-Parcel)
14.2 Kumpaakaan tilausta ei vieläkään näy, viesti supportiin -> Lähettivät uuden (DHL)
19.2 SSD vihdoin perillä

Meni ns. nappiin, onneksi levyllä ei ollut kiire.

Alkaa oma tilaus vaikuttaan samalta... Tuntuu seisovan "tullissa" aina vain
 
Mulla yks paketti briteistä meni myös seurannan mukaan odottamaan tullausta. Soitin perään niin huomasivat mokan ja pistivät laatikon matkaan.
 
Jos luet sitä amazonissa olevaa i-parcel seurantstietoa, niin ei se edes päivity.

Täältä voi irrota lisää: UPS i-parcel: Tracking

Kiitos, tuoltakin tuli jo kurkattua.
Thu. 22 Mar
9:00 AM


Arrived at destination and will be entered into the delivery stream after successful clearance


Mulla yks paketti briteistä meni myös seurannan mukaan odottamaan tullausta. Soitin perään niin huomasivat mokan ja pistivät laatikon matkaan.
Ok, mihin soitit?
 
Kiitos, tuoltakin tuli jo kurkattua.
Thu. 22 Mar
9:00 AM


Arrived at destination and will be entered into the delivery stream after successful clearance

Sama tila ja aika omassakin tilauksessa. Saksan amazonista vajaa 2 viikkoa sitten tilattu ja briteistä lähti matkaan.
 
Jos luet sitä amazonissa olevaa i-parcel seurantstietoa, niin ei se edes päivity.

Viime syksynä kysyin paketin perään suoraan i-parcelin asiakaspalvelusta ja sieltä vastattiin seuraavaa:

Priscilla DC (Customer Service)

Oct 17, 11:40 AM EDT

Hi,

Thanks so much for reaching out. I've checked into your shipment and the service level used is a non-trackable service. Even though Amazon gave you a tracking number it's non-trackable service. If you don't receive your order by the date given to you by Amazon please get in touch with them for help with the next steps.

Sorry I can't provide anymore details than that but rest assured your package is on it's way.

All the best,
Priscilla

Noissa i-parcelin paketeissa tuntui ainakin viime syksynä olevan ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että siihen ensimmäiseen amazonin antamaan toimitusarvioon sai lisätä ylimääräisen viikon ennenkuin paketti oli virallisesti myöhässä.
 
Viime syksynä kysyin paketin perään suoraan i-parcelin asiakaspalvelusta ja sieltä vastattiin seuraavaa:



Noissa i-parcelin paketeissa tuntui ainakin viime syksynä olevan ennemminkin sääntö kuin poikkeus, että siihen ensimmäiseen amazonin antamaan toimitusarvioon sai lisätä ylimääräisen viikon ennenkuin paketti oli virallisesti myöhässä.
Minulla on juuri se tilanne että amazoni webbisivuilla näkyvä tracking pamahati tuonne customs declaration etc, mutta se iparcellin oma eteni suomeen asti normaalin oloisesti. Täällä Suomessa sitten tuli vain jotain geneeresiä merkintöjä iso kasa.
 
Mulla iParcelin paketti tuli pari viikkoa sitten n. viikossa tuosta "blabalbla delivery stream"-jutusta ja muutaman päivän ennen Amazonin arviota.
 
Minulla on juuri se tilanne että amazoni webbisivuilla näkyvä tracking pamahati tuonne customs declaration etc, mutta se iparcellin oma eteni suomeen asti normaalin oloisesti. Täällä Suomessa sitten tuli vain jotain geneeresiä merkintöjä iso kasa.

Jos tilanne ei ole viime syksyn jälkeen muuttunut, niin kuten tuossa lainaamassani asiakaspalvelun viestissä todetaan, amazonin i-parcelilta ostamaan kuljetuspalveluun ei kuulu paketin seuranta vaikka amazon seurantakoodin antaakin tilauksen yhteydessä.
 
Jos tilanne ei ole viime syksyn jälkeen muuttunut, niin kuten tuossa lainaamassani asiakaspalvelun viestissä todetaan, amazonin i-parcelilta ostamaan kuljetuspalveluun ei kuulu paketin seuranta vaikka amazon seurantakoodin antaakin tilauksen yhteydessä.
Joo. No kummasti sillä silti pysyi seuraamaan. Sinulla ei sattunut kuulumaan, mutta joillakin muilla (kuten minulla) on sattunut kuulumaan.
 
13 pv nyt tilassa: Arrived at destination and will be entered into the delivery stream after successful clearance (Thu. 22 Mar 9:00 AM)

Tilasin tuotteen nyt kotimaasta, palautan tämä jos edes saapuuu. Onneksi on ilmainen palautus.
 
Onko kenelläkään, ketkä tilanneet tuon ~500€ Evga Gtx 1080 2-3 viikkoa sitten, mitään tietoa onko näitä kenelläkään lähetetty tai tilauksia peruutettu?
 
Jees, eli sama homma. Pyydän illalla rahojenpalautuksen..
Sama homma täälläkin. Tilasin 16.3. tavanomaista E-rojua Saksasta, vihoviimeinen toimituspäivä tänään. Huomenna rupean anelemaan rahoja takaisin. Tavarat jo hankin kotimaasta varsin pienellä lisähinnalla. Eka kerta minulla kun Amazonin kanssa on jotain sotkua.
 
Tilasin 1.4. Philips 9161/42 partakoneen Ranskan Amazonista (132€ + 10€ p&p) ranskankielen taidottomana. Lähetys lähetettiin 5.4. ja heidän sivuiltaan sitä jotenkin pystyi seuraamaankin. Tänään tuli perille kotia toimitettuna. Kotohinta ~250€. En valita.
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin 1.4. Philips 9161/42 partakoneen Ranskan Amazonista (132€ + 10€) ranskankielen taidottomana. Lähetys lähetettiin 5.4. ja heidän sivuiltaan sitä jotenkin pystyi seuraamaankin. Tänään tuli perille kotia toimitettuna. Kotohinta ~250€. En valita.
Joo, tuoteryhmien välillä on eroa. Tietokoneen osia saa Suomestakin melkein samaan hintaan. Mutta pointsi siis on se, että jos Amazonin ilmaispaketti joutuu i-parcelin kuljetettavaksi, niin viivytyksen tai katoamisen riski kasvaa.
 
Joo, tuoteryhmien välillä on eroa. Tietokoneen osia saa Suomestakin melkein samaan hintaan. Mutta pointsi siis on se, että jos Amazonin ilmaispaketti joutuu i-parcelin kuljetettavaksi, niin viivytyksen tai katoamisen riski kasvaa.
Muutamaan kertaan olen tilannut tavaraa tuolla i-parcelilla ja se on kyllä samaa luokkaa kuin Kiinasta tilaaminen. Toisin sanoen jos tilaa jotain ei kiireellistä niin voi hyvin tilata tavarat noilla ilmaisilla posteilla, jolloin tavarat saapuvat hyvällä tuurilla muutamassa päivässä tai huonolla tuurilla siihen menee viikkoja. Sitten jos on oikeasti pakko saada tavarat heti hyppysiin, niin maksaa suosiolla sen kympin ylimääräistä expedited deliverysta. Silloin se toimitus saattaa parhaimmillaan tapahtua vuorokaudessa, kuten kävin kun tilasin GTX 1080 TI -näyttiksen noin 200 euroa halvemmalla kuin mitä Suomessa kehtasivat pyytää.

Omien kokemuksien mukaan se toimitusaika on myös samanlaista arpapeliä useimpien suomalaisten verkkokauppojen kanssa. Välillä tavara heilahtaa yhdessä yössä ja välillä menee viikko ennen kuin tavara ilmestyy edes Postin seurantaan. Varsinkin verkkokauppa.com lähettää edi-ilmoitukset todella nopeasti tilauksen tekemisen jälkeen, mutta itse paketti saattaa lähteä liikkeelle usean päivän jälkeen. Gigantista, Powerista ja muista kodinkoneliikkeistä ei koskaan tiedä tuleeko tavarat Suomen varastolta vai jostain Ruotsista.
 
Muutamaan kertaan olen tilannut tavaraa tuolla i-parcelilla ja se on kyllä samaa luokkaa kuin Kiinasta tilaaminen. Toisin sanoen jos tilaa jotain ei kiireellistä niin voi hyvin tilata tavarat noilla ilmaisilla posteilla, jolloin tavarat saapuvat hyvällä tuurilla muutamassa päivässä tai huonolla tuurilla siihen menee viikkoja. Sitten jos on oikeasti pakko saada tavarat heti hyppysiin, niin maksaa suosiolla sen kympin ylimääräistä expedited deliverysta. Silloin se toimitus saattaa parhaimmillaan tapahtua vuorokaudessa, kuten kävin kun tilasin GTX 1080 TI -näyttiksen noin 200 euroa halvemmalla kuin mitä Suomessa kehtasivat pyytää.
Ikävintä on, että tilatessasi et tiedä, minkälaiseen kyytiin se paketti joutuu. Usein ja aikaisemmin mielestäni aina ne ilmaisetkin tulevat normaalisti UPS- tai DHL-kuriirilla tai sitten pikkutavarat ihan vaan kirjeenä. Mutta nyt on kuvioon tullut tuo i-parcel, jonka UPS osti pari vuotta sitten, ja josta monilla näköjään on huonoja kokemuksIa. Ainoa keino varmasti välttää i-parcel on maksaa se expedited-lisämaksu.

Ja tosiaan ne hinnat vaihtelevat. Tietokoneen "bulkkiosia", kuten suorittimia, muisteja ja levyjä, saattaa Suomesta saada vain muutaman prosentin kalliimmalla kuin Saksan Amazonista. Vertailu kannattaa.
 
Ikävintä on, että tilatessasi et tiedä, minkälaiseen kyytiin se paketti joutuu. Usein ja aikaisemmin mielestäni aina ne ilmaisetkin tulevat normaalisti UPS- tai DHL-kuriirilla tai sitten pikkutavarat ihan vaan kirjeenä. Mutta nyt on kuvioon tullut tuo i-parcel, jonka UPS osti pari vuotta sitten, ja josta monilla näköjään on huonoja kokemuksIa. Ainoa keino varmasti välttää i-parcel on maksaa se expedited-lisämaksu.

Ja tosiaan ne hinnat vaihtelevat. Tietokoneen "bulkkiosia", kuten suorittimia, muisteja ja levyjä, saattaa Suomesta saada vain muutaman prosentin kalliimmalla kuin Saksan Amazonista. Vertailu kannattaa.
Totta kai. Hinnat elävät myös Amazonien välillä ja joskus se paras hinta saattaa löytyä vaikka Espanjan Amazonista vaikka joutuisi maksamaan postituksesta. Amazonien väliseen hintavertailuun käy esimerkiksi Tropical Price

Edit. Itseasiassa eilen tilasin pari halpaa pizza-kiveä Saksan Amazonista ja molemmat lähtivät tänään UPS:in kyydillä. Harvemmin törmää UPS:n kuljetuksiin kun tilailee Amazonista.
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa I-parcelin haukkumisessa on mukana aika paljon sitä nettilisääkin. Ei se nyt ihan niin huono ole. Taitaa sillä tulla perille lähes kaikki paketit eikä päinvastoin, itselle ainakin on tullut kaikki perille. Toimitusaikakin on omalla kohdalla ollut n. 2 viikkoa, mikä on ihan OK kun vertaa Royal Mailiin tai Deutsche postiin joilla normaali toimitusaika on n. 1,5 viikkoa. Tämä siis ~20 i-parcelin kokemuksella.
 
Tuossa I-parcelin haukkumisessa on mukana aika paljon sitä nettilisääkin. Ei se nyt ihan niin huono ole.
On se ihan kelvoton palvelu. Kaksi tai kolme tilausta on jäänyt tulematta perille. Viimeisin jäi tähän tilaan UPS i-parcel: Tracking .

Saahan sen korvaavan tuotteen aina parissa päivässä reklamoinnin jälkeen mutta ei tuo kovin hyvää kuvaa Amazonista anna.
 
Saa nähdä miten Amazon hanskaa luotettavat toimitukset jos rantautuu Suomeen. Keski-Euroopassa Prime on ihan must pelkästään ilmaisen, luotettavan ja nopean toimituksen takia. On siinä tietenkin muitakin etuja kuten rajaton pilvitallennus valokuville, Prime video, jne. vaikka eivät itselle niin tärkeitä olekaan. Eilen tilasin yhden kirjan Primella ja huomenna (lauantaina) toimitus. Olisi kerinnyt edelleen huomiselle jos olisin tilannut vielä tänään aamulla. Onhan siinä vaikea kivijalkaliikkeiden kilpailla kun esim. (vinyyli) levyt saa halvemmalla ja ilmaisella max. parin päivän toimituksella suoraan kotiin kannettuna.
 
Ettei vaan olis onnistuja tällä kertaa Posti Group Oyj.
Edellinen i-parcelin (emolevy siellä) kuljetus ei liittynyt Posti Group Oyj:hin mitenkään missään välissä. Eli posti ei koskenut pakettiin koskaan.

Tämä voi toki olla aluekohtaisesta. Kotiin tuonnit on voitu kilpailuttaa alueellisesti.
 
Edellinen i-parcelin (emolevy siellä) kuljetus ei liittynyt Posti Group Oyj:hin mitenkään missään välissä. Eli posti ei koskenut pakettiin koskaan.
Tämä voi toki olla aluekohtaisesta. Kotiin tuonnit on voitu kilpailuttaa alueellisesti.
Ai tuon viimeisen pätkän voi tuoda joku muukin? Ehkäpä @hema :n tapauksessakin syy on tuon viimeisen pätkän toimittajassa, kun tuon seurannan mukaan paketti on kuitenkin Suomeen asti tullut.
 
Itselläni yksi paketti i-parcelin seurannan mukaan pääsi kohdemaahan, jonka jälkeen ei seurannassa enää näkynyt mitään. Odottelun jälkeen jossain vaiheessa saapui noudettavaksi ruhjottu lähetys postin pahoittelusaattein. Toinen paketti jäi saapumatta kokonaan. Sekin kyllä i-parcelin seurannan mukaan saapui kohdemaahan. Tältä pohjalta oon vähitellen kallistunut hieman sille kannalle, että toimitusketjun suurin onnistuja olisi kuitenkin joku muu kuin itse i-parcel. Itselläni loppupään toimittaja on tähän mennessä ollut posti, ainakin niiden osalta jotka ovat perille asti tulleet.

Korjaus. Muistin väärin tuon ruhjotun lähetyksen seurannan. Sille ei seueantaan päivittynyt kohdemaan tietoja ennen kuin tuli saapumisilmoitus postilta.
 
Viimeksi muokattu:
Saa nähdä miten Amazon hanskaa luotettavat toimitukset jos rantautuu Suomeen. Keski-Euroopassa Prime on ihan must pelkästään ilmaisen, luotettavan ja nopean toimituksen takia. On siinä tietenkin muitakin etuja kuten rajaton pilvitallennus valokuville, Prime video, jne. vaikka eivät itselle niin tärkeitä olekaan. Eilen tilasin yhden kirjan Primella ja huomenna (lauantaina) toimitus. Olisi kerinnyt edelleen huomiselle jos olisin tilannut vielä tänään aamulla. Onhan siinä vaikea kivijalkaliikkeiden kilpailla kun esim. (vinyyli) levyt saa halvemmalla ja ilmaisella max. parin päivän toimituksella suoraan kotiin kannettuna.

Muistanko oikein, että kuvien tallennuspalvelu on poistumassa? Vai onko primessä omansa?
 
Muistanko oikein, että kuvien tallennuspalvelu on poistumassa? Vai onko primessä omansa?

Prime photos nimellä tuo on. En osaa sanoa onko poistumassa, kun ei siitä ainakaan mitään mainintaa löydy. Voisi joskus kokeilla suostuuko tuo ottamaan vastaan myös raw-kuvat. Jos näin, niin voisin harkita alkaa käyttämään tuota. Tein sen virheen että latasin kaikki puhelimella otetut kuvat onedriveen ja niitä on "mahdotonta" ilman jotain viritystä nyt ladata sieltä pois ilman windows-konetta.
 
Prime photos nimellä tuo on. En osaa sanoa onko poistumassa, kun ei siitä ainakaan mitään mainintaa löydy. Voisi joskus kokeilla suostuuko tuo ottamaan vastaan myös raw-kuvat. Jos näin, niin voisin harkita alkaa käyttämään tuota. Tein sen virheen että latasin kaikki puhelimella otetut kuvat onedriveen ja niitä on "mahdotonta" ilman jotain viritystä nyt ladata sieltä pois ilman windows-konetta.

Menee selaimella osoitteeseen onedrive.com, kirjautuu omalle tilille ja klikkaa lataa?
 
Menee selaimella osoitteeseen onedrive.com, kirjautuu omalle tilille ja klikkaa lataa?

Ongelmana on streamata yhteen zip-tiedostoon 50G/10k valokuvaa tai vastaavasti käsin liian työlästä valita pienempiä skunk:a. Ensin mainittu ei onnistu, on kokeiltu jo n-kertaa ja muuta tapaa en ole keksinyt. Oletan että winkkarilla suora onedrive-synkkaus toimisi paremmin.
 
Tilausseurannan kannalta amazonista (de/uk) tilattujen pakettien kohdalla suomi on kyllä yhdenlainen musta aukko. Tälle vuodelle tullut tilattua 3 pakettia. Ensimmäinen löysi perille 7 päivää sen jälkeen, kun se oli seurannan mukaan saapunut suomeen/tulliin. Toisella meni melkein 2 viikkoa suomen kiertueella. Viimeisin, 18. maaliskuuta tilattu paketti, on edelleen matkalla.

Amazonin mukaan "It's on the way, Expected by 5 Apr"
Latest update: Friday, 23 Mar Initiated customs clearance process

i-parcelin seurannasta:
Sun. 18 Mar: Package details received electronically from Seller
Sun. 18 Mar: Your shipment has been flagged for review of the contents prior to export
Tue. 20 Mar: Received at i-Parcel COLNBROOK , GB
Wed. 21 Mar: Exported i-Parcel and in transit to country of destination
Fri. 23 Mar: Arrived at destination and will be entered into the delivery stream after successful clearance

Tiedä millon tulee ja mitä sieltä tulee, jos tulee. Noh, jospa se syksyyn mennessä...
 
Tilausseurannan kannalta amazonista (de/uk) tilattujen pakettien kohdalla suomi on kyllä yhdenlainen musta aukko. Tälle vuodelle tullut tilattua 3 pakettia. Ensimmäinen löysi perille 7 päivää sen jälkeen, kun se oli seurannan mukaan saapunut suomeen/tulliin. Toisella meni melkein 2 viikkoa suomen kiertueella. Viimeisin, 18. maaliskuuta tilattu paketti, on edelleen matkalla.

Amazonin mukaan "It's on the way, Expected by 5 Apr"
Latest update: Friday, 23 Mar Initiated customs clearance process

i-parcelin seurannasta:
Sun. 18 Mar: Package details received electronically from Seller
Sun. 18 Mar: Your shipment has been flagged for review of the contents prior to export
Tue. 20 Mar: Received at i-Parcel COLNBROOK , GB
Wed. 21 Mar: Exported i-Parcel and in transit to country of destination
Fri. 23 Mar: Arrived at destination and will be entered into the delivery stream after successful clearance

Tiedä millon tulee ja mitä sieltä tulee, jos tulee. Noh, jospa se syksyyn mennessä...
Käsittääkseni edelleen homma menee niin ettei noissa i-parcelin toimituksissa ole todellista seurantaa. Vähän semmoinen fiilis, että tuo arpoo tilauksen tilan sattumanvaraisesti sen mukaan, milloin loota on lähteny liikkeelle.
 
Mulla on semmoinen kokemus i-parcelista, että ensin kannatta katsoa amazonin seurantaa. Vasta kun paketti on todella liikkellä siirrytään i-parcelin seurantaan. Sitten kun paketti on kohdemaassa, ei seurantaa käytännössä ole ollenkaan.
 
I-parcel tosiaan itse sanoo, ettei noissa tosiaan ole seurantaa. Eli vaikka nuo samat tekstit aina tulee, niistä ei kannata paljoa yrittää vetää johtopäätöksiä paketin sijainnista. Jos ei pakettia kuulu, niin yhteyttä amazoniin vaan. Siellä onneksi asiakaspalvelu toimii, eikä ne kummemmin kysele jos sanoo ettei paketti ole tullut.
 
Luulen, että tuo i-parcelin "Arrived at destination and will be entered into the delivery stream" tarkoittaa että paketti on saapunut Alankomaihin josta se sitten vielä lähtee PostNL:n kirjeenä Suomeen. Paketeissa on PostNL:n palautusosoitetarra, eikä seurannassakaan mainita missään kohdassa "Finland".
 
Tilannepäivitys, amazonin asiakaspalvelusta:
"...
I have reviewed your order and would like to inform you that the item seems to have been lost in transit by the carrier.
..."

Nyt on uus paketti (läjä kirjoja) matkalla amazonin piikkiin.
 
Onko tietoa/kokemusta mitä Saksan Amazonin "Voraussichtliches Lieferdatum" tarkoittaa? Arvioitua aikaa jolloin tuote on minulla vai arvioitua aikaa milloin tuote on heidän varastossa ja lähtee minulle? Toimittaja on itse Amazon, tuotetta ei ollut varastossa ja piti kestää 3-5 päivää, yli viikko on jo mennyt...
 
Onko tietoa/kokemusta mitä Saksan Amazonin "Voraussichtliches Lieferdatum" tarkoittaa? Arvioitua aikaa jolloin tuote on minulla vai arvioitua aikaa milloin tuote on heidän varastossa ja lähtee minulle? Toimittaja on itse Amazon, tuotetta ei ollut varastossa ja piti kestää 3-5 päivää, yli viikko on jo mennyt...
Nyt tuolla oli tracking-nappi alkanut toimimaan (vaikka pakettia ei olekaan lähetetty) ja siitä selvisi. Kyllä tuo kysymäni lause tarkoittaa aikaa jolloin paketin pitäisi olla minulla.
 
Onko tietoa/kokemusta mitä Saksan Amazonin "Voraussichtliches Lieferdatum" tarkoittaa? Arvioitua aikaa jolloin tuote on minulla vai arvioitua aikaa milloin tuote on heidän varastossa ja lähtee minulle? Toimittaja on itse Amazon, tuotetta ei ollut varastossa ja piti kestää 3-5 päivää, yli viikko on jo mennyt...

Arvioitu aika kun tuote on sinulla (Estimated Delivery Date).

P.S. Saksan Amazonissahan saa vaihdettua englannin kielen, löytyy hakunappulan alapuolelta / "Mein Konto" vasemmalta puolelta.
 
Arvioitu aika kun tuote on sinulla (Estimated Delivery Date).

P.S. Saksan Amazonissahan saa vaihdettua englannin kielen, löytyy hakunappulan alapuolelta / "Mein Konto" vasemmalta puolelta.
Joo, englanniksi on. Mutta tuo oli sähköpostiviestissä joka oli saksaksi. Luulin sen olevan vastaus tänään aamulla lähettämääni kysymykseen, mutta sattumalta(?) tuo toimitusaika selvisi juuri tänään ja tuo olikin automaatti. Äsken sitten tuli vielä vastaus kyselyyni ja se oli englanniksi.
 
Amazonilla on sitten tällainen kusetuskampanja: "Receive a 5 EUR promo code when you Top Up your Amazon Account with 100 EUR or more", jossa ostamalla 100 euron lahjakortin, saa 5 euron alekoodin seuraavan ostoksen jälkeen.

Terms and Conditions

  • Only customers who clicked on an invitation banner on Amazon.de and topped up their account with 100 Euro or more are eligible for this promotion, which runs from April 16th, 2018 until September 30th, 2018.
  • To activate your account for this promotion simply click the button above.
  • Each order will receive only one promotional code for the value of 5 Euro, even if the customer exceeds the minimum value of 100 Euro or places several orders.
  • The promotional code for the value of 5 Euro will be applied to the participants account, as long as the order is not cancelled.
  • The promotional code will show during checkout for qualifying purchases and can then be redeemed by November 17th, 2018.
  • The promotional code is valid for purchases on www.amazon.de, for products sold and shipped by Amazon.
  • The promotional code is not valid for other Amazon websites and cannot be used to purchase books, eBooks, further gift cards, Prime Video or products from third parties via the marketplace.
  • It is also not possible to use the promotional code against shipping costs.
  • Promotional codes can only be used on the order form (shopping basket).
  • It is not possible to redeem a promotional code via the "1 Click" order function or "My Account".
  • Each eligible customer can only participate in this promotion once and is required to order from the customer account which they were logged in with when clicking the invitation banner.
  • The promotional code cannot be combined with other promotions. * A cash payment and/or a retrospective credit for already confirmed orders is not possible. * Amazon retains the right to change or cancel this promotion at any time.
  • Amazon's Promotional Code Terms & Conditions apply
No minäpä haksahdin sitten tähän, kun noissa rajoitteissa on mainittu vain kirjat, e-kirjat, lahjakortit, Prime Video, ja kolmannen osapuolen tuotteet. Tämän lisäksi toimituskuluja ei voi tuolla koodilla maksaa.

So far so good, onhan tämä nyt sentään 5 %:n veroton tuotto, jos Amazonista on muutenkin tilaamassa jotakin.

Oston jälkeen Amazonilta tipahti pari saksankielistä sähköpostia. Osaan saksaa, mutta mielestäni nuo kaikki viestit saisivat olla kyllä englanniksi, kun kerran sen kielen olen valinnut. Varmaan konekäännöksinäkin olisivat ymmärrettäviä / luettavia.

Yhdessä viestissä lukee sitten, että:

"Der Aktionsgutschein wird bei Ihrer nächsten qualifizierten Bestellung automatisch verbucht (weitere Details dazu finden Sie auf der Aktionsseite). Sie können den 5 EUR Aktionsgutschein NICHT in Ihrem Konto einsehen.
BITTE BEACHTEN SIE: Der Aktionsgutschein ist NICHT einlösbar für Bücher einschließlich eBooks, digitale Inhalte, Geschenkgutscheine, Artikel von Drittanbietern und Warehouse Deals!"

Teksti on muuten samansisältöinen, mutta siinä ei mainita Prime Videota, ja nyt mukana on myös "Warehouse Deals". Itse olen tehnyt tuolta löytöjä mm. vaatteiden osalta, ja lähinnä tilaukseni ovat tuonne kohdistuneet, joten Warehouse Deals -mahdollisuus oli eräs syistä, miksi lähdin mukaan kampanjaan.

Laitoin astetta vihaisemman sähköpostin Amazonille, jossa vaadin rahojani takaisin TAI sellaista 5 euron alennuskoodia, joka käy myös tuonne Warehouse Deals -osastolle.

Perkele näiden kanssa!
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
257 648
Viestejä
4 480 269
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom