Sit ku saan Noctuan NH-U12A jäähyn niin prossun sais samalla irti. Mulla olis kanssa 1700.Kiitos tästä. Pidetään oljenkortena.
Asun 02760 alueella. Tänne voi sit tulla koneen kanssa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sit ku saan Noctuan NH-U12A jäähyn niin prossun sais samalla irti. Mulla olis kanssa 1700.Kiitos tästä. Pidetään oljenkortena.
Tuon Asuksen VRM on täyttä kusipaskaa, vakio-2600:lle vielä menee mutten hirveitä kellotuksia hinkuisi, saati X-mallia emolle istuttaisi.B450 Gaming Pro Carbon @ 158 vaiko Strix B450-F Gaming @ 110? MSItä kehutaan kaikkialla mutta onko se sitten tuon erotuksen arvoinen.. 2600/x ehkä pienellä kellotuksella
E: Asus ja 2600 vaikka Mugen 5 (muita budjettiratkasuja?) Pienellä kellotuksella varmaan järkevämpi? Wifille ei oikein tarvetta
mieluiten vaikka asrock tai msi mortar/tomahawk ne on parempia kun tuo b450 asus.B450 Gaming Pro Carbon @ 158 vaiko Strix B450-F Gaming @ 110? MSItä kehutaan kaikkialla mutta onko se sitten tuon erotuksen arvoinen.. 2600/x ehkä pienellä kellotuksella
E: Asus ja 2600 vaikka Mugen 5 (muita budjettiratkasuja?) Pienellä kellotuksella varmaan järkevämpi? Wifille ei oikein tarvetta
Asrock b450m pro4B450 Gaming Pro Carbon @ 158 vaiko Strix B450-F Gaming @ 110? MSItä kehutaan kaikkialla mutta onko se sitten tuon erotuksen arvoinen.. 2600/x ehkä pienellä kellotuksella
Oletko testannut muistit Ramtest+pubg combolla? Jos et niin muistikellot ei ole vakaat.Mitähän bios versiota Crosshair VII omistavat täällä käyttävät? Kauheesti nykii pelit ja pubg kaatuilee koko ajan. Prossu kellotettuna ja stockkina kaatuu, Muistit testattu toimivaksi 3200 stilt safe ajotuksilla. Samat kapulat kulki CL18 4000Mhz intelillä. 1.4v. En oikein osaa ettiä mistä tällänen nykiminen peleissä voisi johtua.
5000% tossa päivällä meni ilman erroreita jonka jälkee koneen käynnistin uudelleen päivitysten takia ja sitten pubg silti kaatuili ja muut peli nyki. Menty niinkin löysillä latensseilla kuin 3200Mhz 18-18-18-18-42 ja samat 3000Mhz siltikään ei mitään vaikutusta. Koko ajan mitä tämä amd setti on ollut mulla käytössä niin kauheeta nykimistä ilmennyt.Oletko testannut muistit Ramtest+pubg combolla? Jos et niin muistikellot ei ole vakaat.
Ei tuo 5000 vielä tarkoita että olisi vakaa. Jotain erroreita tullut mulle 20k kohdalla. Itse jätän tuon memtestin aina yöksi pyörimään ja jos aamulla viellä pyörii niin on ollut aina ollut hyvä.5000% tossa päivällä meni ilman erroreita jonka jälkee koneen käynnistin uudelleen päivitysten takia ja sitten pubg silti kaatuili ja muut peli nyki. Menty niinkin löysillä latensseilla kuin 3200Mhz 18-18-18-18-42 ja samat 3000Mhz siltikään ei mitään vaikutusta. Koko ajan mitä tämä amd setti on ollut mulla käytössä niin kauheeta nykimistä ilmennyt.
Kaippa tuon 2600 muistiohjain on ihan susi kun ne jolta ostin nämä oli ajanut ongelmitta 3600Mhz 16-16-16-16-36 asetuksilla 2700x kanssa.Ei tuo 5000 vielä tarkoita että olisi vakaa. Jotain erroreita tullut mulle 20k kohdalla. Itse jätän tuon memtestin aina yöksi pyörimään ja jos aamulla viellä pyörii niin on ollut aina ollut hyvä.
2x sarjalaisilla pystyy helposti boottaamaan 3600Mhz muisteilla mutta en oo nähny ketään, kenellä olis ollu noi kellot vakaana ilman naurettavia latensseja.ne jolta ostin nämä oli ajanut ongelmitta 3600Mhz 16-16-16-16-36 asetuksilla 2700x kanssa.
Tekisipä muutkin noin eli jättävät (. Due to BIOS ROM size limited, no Bristol Ridge APU support.)Nyt on näköjään Gigabyten B350 (Gaming 3) laudalle tullut bios-päivitys joka tukee näitä kolmannen sukupolven Ryzeneitä.
Riippunee myös paljon ilmankierrosta kopassa ja käytettistä jännitteistä.Hmm. Mulla muistit korkeimmillaan käynyt 33c. Kaverilla sitten hieman halvempi lankku ja smat muistit ja sillä 40-50c+ :|
Johtuuko sitten paremmasta emosta vai muistit vaan parempia yksilöitä.
Esim mun emolle (B350-I) on tuo 4801 mut on vaan AGESA 0072a eli ei ole täysi tuki 3000-sarjalle.
Veikkaisin että nuo on ne biokset joissa alustava tuki ja lopullinen tuki tulee myöhemmissä.Esim mun emolle (B350-I) on tuo 4801 mut on vaan AGESA 0072a eli ei ole täysi tuki 3000-sarjalle.
Gigabyteltä taitaa kaikki x470, b450, x370 ja b350 lankut tukea kanssa.@hese_e
Saisiko sen sinun listan tännekin niistä bios-päivitettävistä emolevyistä?
Käytännössä suurin osa MSI:n emolevyistä ja Asukselta Crosshairit. Muilta (Gigabyte, Asrock) ei mitään. MSI näyttää nyt parhaalta valinnalta, jos haluaa alle 200€ emolevyn..
ainakaan x470-f srtix emon sivuilta ei löydy tuota 4801 biosta olleenkaan. uusin 4804 ainakin tukee. joka myös kannattaa muidenkin päivittää onnistuin sen avulla laskemaan cpu voltteja reilusti amd sivuilla myös uudet chipset ajurit
Ei ole kyllä Crosshairille tuota 2302 myöskään. Varmaa joku buginen versio kun ottanut pois jaosta? Juu kaikki noitten jälkeen tulevat tukevat noita.ainakaan x470-f srtix emon sivuilta ei löydy tuota 4801 biosta olleenkaan. uusin 4804 ainakin tukee. joka myös kannattaa muidenkin päivittää onnistuin sen avulla laskemaan cpu voltteja reilusti amd sivuilla myös uudet chipset ajurit
Gigabyteltä taitaa kaikki x470, b450, x370 ja b350 lankut tukea kanssa.
GIGABYTE Announces BIOS Updates For Next Gen. AMD Ryzen CPUs | News - GIGABYTE Global
@hese_e
Saisiko sen sinun listan tännekin niistä bios-päivitettävistä emolevyistä?
Käytännössä suurin osa MSI:n emolevyistä ja Asukselta Crosshairit. Muilta (Gigabyte, Asrock) ei mitään. MSI näyttää nyt parhaalta valinnalta, jos haluaa alle 200€ emolevyn..
Jos x470 niin joko ch7 tai taichin pitäisi helposti vrm riittää. Tosin noissa x570 emoissa parempi vrm jos noita high end emoja katsoo.En jaksaisi alkaa kuokkimaan läpi koko vrm-suota hyvän emon löytämiseksi, niin onko suosituksia full ATX x470/b450 emoista 3900x prossulle? Saako näissä parempaa laatua halvemmalla kuin X570 emoissa? Ääni- & verkkokortti on erillisinä joten lähinnä kiinnostaa vrm:t ja yleinen laatu muuten.
X570:sta kiikarissa on kuitenkin vain halvimmat emot. Valinta on lähinnä siis "hinnat alkaen" X570 tai keski-/paremman pään aiemman piirisarjan emot ja näistä pitäisi päättää. Ja tilaus lähtee sisään heti kun on mahdollista, niin voi olla että revikoita ei ehdi tulemaan.Jos x470 niin joko ch7 tai taichin pitäisi helposti vrm riittää. Tosin noissa x570 emoissa parempi vrm jos noita high end emoja katsoo.
Itse odottelen revikoita niin näkee että pärjääkö x470-f strixin vrm tuohon kiveen
ei noista low end emoista viellä hinta ja vrm tietoja niin ei niistä oikein osaa sanoa. ch7 kuitenkin ääni täältä siinä hyvä vrm ja muutenkin laadukas emo. varsinkin jos tulet kellottamaan. strixiä suosittelisin jos sitä saisi viellä 150€ hintaanX570:sta kiikarissa on kuitenkin vain halvimmat emot. Valinta on lähinnä siis "hinnat alkaen" X570 tai keski-/paremman pään aiemman piirisarjan emot ja näistä pitäisi päättää. Ja tilaus lähtee sisään heti kun on mahdollista, niin voi olla että revikoita ei ehdi tulemaan.
AM4 B450/X470 VRM Tier List : AmdEn jaksaisi alkaa kuokkimaan läpi koko vrm-suota hyvän emon löytämiseksi, niin onko suosituksia full ATX x470/b450 emoista 3900x prossulle? Saako näissä parempaa laatua halvemmalla kuin X570 emoissa? Ääni- & verkkokortti on erillisinä joten lähinnä kiinnostaa vrm:t ja yleinen laatu muuten.
En jaksaisi alkaa kuokkimaan läpi koko vrm-suota hyvän emon löytämiseksi, niin onko suosituksia full ATX x470/b450 emoista 3900x prossulle? Saako näissä parempaa laatua halvemmalla kuin X570 emoissa? Ääni- & verkkokortti on erillisinä joten lähinnä kiinnostaa vrm:t ja yleinen laatu muuten.
Ch7 ja taichi mitä ottaisin 3900x. Itselle tulee 3900x ja ch7. Mitä käsitin buildzoidin videosta nii toi gaming x riittäisi kyllä 3900x mutta noin muuten speksit aika karsittu vrt toho ch7.
X570:sta kiikarissa on kuitenkin vain halvimmat emot. Valinta on
Jokainen uusi X570 on paremmalla VRM:llä. Itse en ostaisi nyt mitään vanhaa emolevyä varastoon.
Minulla on vaan on fiilis, että ei niitä VRM:iä ole paranneltu ihan sen takia, että se on kivaa - vaan siksi, että 3900X:n kellottelu oikeasti vaatii enemmän virransyötöltä.
Lisäksi jätä suosiolla kaikki B450:t kauppaan.. Ihan järjetöntä ostaa top-of-the-line prosessori ja satasen lankku. Ei siinä yhtälössä toimi mikään.
En jaksaisi alkaa kuokkimaan läpi koko vrm-suota hyvän emon löytämiseksi, niin onko suosituksia full ATX x470/b450 emoista 3900x prossulle?
X570:sta kiikarissa on kuitenkin vain halvimmat emot. Valinta on lähinnä siis "hinnat alkaen" X570 tai keski-/paremman pään aiemman piirisarjan emot ja näistä pitäisi päättää. Ja tilaus lähtee sisään heti kun on mahdollista, niin voi olla että revikoita ei ehdi tulemaan.
Riittää kyllä tuo perusemolevy 3900X:lle peruskelloilla, mutta ne voi olla todella alhaiset ja sitten jälkikäteen voi v***ttaa, kun ei saakaan prosessorista kaikkea irti. Taichi ja C7H voi jo vähän kellotellakin, mutta edelleen: uudet VRM:t on myös Asuksen emoissa paljon paremmat.
The X570 motherboard guide: Ryzen™ to victory with PCI Express® 4.0 - Edge Up
C7H on 5 tuplattuna CPU:lle.
C8H on aina 16 asti CPU:lle, eikä näillä näkymin ole tuplausta. En tiedä, en ole perehtynyt tarkemmin, kun se ei ole ulkona. X570 Taichissa on 6 tuplattuna (tästä on video).
Kun täällä on autisteja, joille ei numerot kelpaa, siinä kiistanalaisesti ja helposti:
C7H: 10
C8H: up to 16
Taichi: 12 (uusi ja vanha)
En väittele näistä luvuista, jos ei ole sanat oikein ja jossain taulukossa lukee muuta (kun sitä ei osata lukea).
En pyri väittelemään, jos joku voisi vaan vahvistaa muistanko oikein:
CH6 (eli X370) taisi olla vcore 8 ja soc 4. 4+2 ohjain joten tuplattu vcore.
+
Kysymys siis oikeastaan kuuluu, jos CH6 julkaisun aikaan Gamer Nexus totesi aika pitkälti että aivan sama mikä kellotus kyseessä (nestetyppi, ilma tai vesi emolevy hoitaa sen ja ei tule mitään ongelmia) [+Stilt totesi että VRM on 'enemmän kuin riittävä'] pitäisikö silti ilmajäähdytyksen (ja kellotuksen) onnistua uusillakin prosessoreilla, eli 12 ja 16-ydin vai onko niin että 8-ydin prosessorilla voi läträtä huoleti nestetypellä ja kellottaa miten haluaa mutta ilmalla alkaa komponentit sulaa irti jos 12 tai 16 ydin prosessoria kellottaa?
Jos edullisen pään uudet emot on parempia 3900x:lle kuin vastaavan hintaiset vanhat, niin ei tätä sitten tarvitse ihmetellä enempää. Parin sadan X570 vaan alle. Paremmat verkko- tai ääniominaisuudet tai valot on kuitenkin tarpeettomia minulle.Jokainen uusi X570 on paremmalla VRM:llä. Itse en ostaisi nyt mitään vanhaa emolevyä varastoon.
Ihan mielenkiinnosta, jos vrm:t riittää, eikä pillejä ja kilkuttimia tarvita emoon, niin mikä vika B450:ssa olisi?Lisäksi jätä suosiolla kaikki B450:t kauppaan.. Ihan järjetöntä ostaa top-of-the-line prosessori ja satasen lankku. Ei siinä yhtälössä toimi mikään.
Jos reilun 200€ hintaluokasta saa paskoja X570 emoja tai parhaita X470 emoja, niin on kyllä ihan relevanttia pohtia kumpi ratkaisu on parempi.Mäkään en ihan ymmärrä tätä touhua, jaksais nyt edes odottaa kun revikat tulee uusille emoille (ja varmistetut hinnat). Mitä niihin on, pyöreet kaks viikkoa ellei nda satu loppumaan jo aiemmin.. mutta ei, pakataan kaapit täyteen vanhoja emoja koska nyt saa ehkä 20e alella
Ihan mielenkiinnosta, jos vrm:t riittää, eikä pillejä ja kilkuttimia tarvita emoon, niin mikä vika B450:ssa olisi?
Muistit mahdollisesti kulkee huonommin. The Stiltin io-tech artikkeleista:Ihan mielenkiinnosta, jos vrm:t riittää, eikä pillejä ja kilkuttimia tarvita emoon, niin mikä vika B450:ssa olisi?
Vrm:ien riittävyydestä juuri olen ollut kyselemässä. Katson tuon vastauksen sisältävän tiedon, että B450:ssa ei riitä, vaikka sitä ei aivan suoraa siinä sanottu. Kiitos tästä tiedosta.Missä on ne emolevyt, jossa VRM riittää?
Melkein hinnan perusteella 50% emolevyn hinnasta on se parempi VRM-ratkaisu.
Jos reilun 200€ hintaluokasta saa paskoja X570 emoja tai parhaita X470 emoja, niin on kyllä ihan relevanttia pohtia kumpi ratkaisu on parempi.