En näe kyllä mitään syytä miksi X570 pitäisi hankkia. Sen tarjoamia uusia ominaisuuksia hyvin harva pystyy oikeasti hyödyntämään.
AMD on jo vahvistanut että 3000 sarjalaiset toimii aivan yhtä hyvin vanhemmillakin emolevyillä.
Ainoastaan joku oikein äärimmilleen menevä muistien kellotus voi olla sellainen mihin vanhemmat emot ei taivu mutta jossainhan oli jo kuva että muisteille olikos se 3733MHz on sweetspot, tuon jälkeen otetaan automaattisesti 1:2 jakaja käyttöön ja latenssit pomppaa kunnes mennään jonnekin 5000MHz jolloin latenssit on palannu lähelle samaa mitä tuolla 3733MHz:llä.
PCI-e 4.0:sta ei ole juurikaan mitään iloa vielä, 3.0 ei saada vielä tukkoon edes RTX Titanilla.
NVMe:lle siitä ehkä jotain iloa on, mutta ainoastaan jos alkaa jotain useamman NVMe aseman raid-0 ajamaan. Itsehän en juurikaan huomannut eroa kun siirryin SATA SSD:stä NVMe aikaan.
Toki jokainen tekee itse valintansa ja perustelee itselleen että miksi se X570 on pakko saada, itse olen jo itselleni perustellut että sitä ei tarvi saada.