Eikös Zen+ lastuja kutsuta pinnacle ridgeksi?
Pinnacle Ridge on Zen+ ilman APUa ja Raven Ridge on Zen+ APU:n kanssa. Molemmat tiettävästi 12nm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikös Zen+ lastuja kutsuta pinnacle ridgeksi?
siksi aikaa kun R7 on segfault vaihdossa.
tämä on kyllä niin erinomaisen ärsyttävää. kaikissa noissa lukee suurinpiirtein valmistajasta riippumatta "Updated AGESA 1.x.x.x" tai "compatibility improvements" eikä mitään muuta.Changelogia ei perinteiseen tyyliin löydy mistään
Kyllä. Koko ajan oli mielessä, mutta kädet kirjoitti muuta. Nää nykyiset ovat Summit Ridgejä.Eikös Zen+ lastuja kutsuta pinnacle ridgeksi?
Tuli itsekkin pelattua PUBG ja kaverien kanssa pelatessa yhssä pelissä peli kaatui muistaakseeni 4 kertaa. Aikaisemmin ei ole satunnaisien kaatuiluiden lisäksi ollut mitään ongelmaa PUBGin kanssa, mutta uusi bios on kyllä kussut jotain kunnolla. Muistit on tällä hetkellä 2666MHz, joka on vielä virallisen nopeuden rajoissa koska 2933 aiheutti ongelmia ja prossu vakioasetuksilla varmuuden vuoksi (1600x joten 3.7GHz on ihan riittävä).Jotain tuossa 3803 bioksessa oli ryssitty pahemman kerran. PUBG ja The Divisionin pelaamisesta ei tullut mitään, kaatuilivat koko ajan. Hetken saatto toimia tyyliin 20-30min ja sit koko kone katolleen. Kelasin että onko pinnaclessa niin jotain erilaista raudallisesti ettei nää toimi yksiin, ei liene tosin mahdollista? Nyt tällä hetkellä pari tuntia pubgia takana, ei mitään ongelmaa.
Tuli itsekkin pelattua PUBG ja kaverien kanssa pelatessa yhssä pelissä peli kaatui muistaakseeni 4 kertaa. Aikaisemmin ei ole satunnaisien kaatuiluiden lisäksi ollut mitään ongelmaa PUBGin kanssa, mutta uusi bios on kyllä kussut jotain kunnolla. Muistit on tällä hetkellä 2666MHz, joka on vielä virallisen nopeuden rajoissa koska 2933 aiheutti ongelmia ja prossu vakioasetuksilla varmuuden vuoksi (1600x joten 3.7GHz on ihan riittävä).
Asus rog crosshair vi hero:lle oli saapunut jälleen uusi bios.
Versionumerot vaan laukkaa ja nyt 6001.
Muutoksissa ei lue paljon, mutta kertoo aiheen eli testit uusiksi:
- Optimize performance for AMD Ryzen™ Desktop Processor with Radeon™ Vega Graphics
Olen konetta rakentamassa keskiraskaaseen käyttöön ja pohjaan rakennelmaa Ryzen 5 prossulle. Menin ostamaan hyperX Predator 3200 cl16 DDR4 muistit ja meni emolevyn valinta uusiksi. Katselin halvahkoa / keskihintaista X370 emoa mutta muisteista johtuen pitää käydä lisää läpi tarjontaa.
Osaako kukaan ehdottaa emolevyä jolla sais muistit toimimaan mahdollisimman hyvin ?
Olen konetta rakentamassa keskiraskaaseen käyttöön ja pohjaan rakennelmaa Ryzen 5 prossulle. Menin ostamaan hyperX Predator 3200 cl16 DDR4 muistit ja meni emolevyn valinta uusiksi. Katselin halvahkoa / keskihintaista X370 emoa mutta muisteista johtuen pitää käydä lisää läpi tarjontaa.
Osaako kukaan ehdottaa emolevyä jolla sais muistit toimimaan mahdollisimman hyvin ?
Nuo samat muistit toimivat suoraan paketista AMD:n xmp vastineella mikä lieneekään, 2666mhz omalla Asus X370 Prime-Prolla. Prossuna r5 1600 3.7ghz 1.23V vakio Wraith Spirellä.Olen konetta rakentamassa keskiraskaaseen käyttöön ja pohjaan rakennelmaa Ryzen 5 prossulle. Menin ostamaan hyperX Predator 3200 cl16 DDR4 muistit ja meni emolevyn valinta uusiksi. Katselin halvahkoa / keskihintaista X370 emoa mutta muisteista johtuen pitää käydä lisää läpi tarjontaa.
Nuo samat muistit toimivat suoraan paketista AMD:n xmp vastineella mikä lieneekään, 2666mhz omalla Asus X370 Prime-Prolla. Prossuna r5 1600 3.7ghz 1.23V vakio Wraith Spirellä.
Jos kiinnostaisi ja jaksaisi ruuvailla saisi ne varmaan korkeammallekkin.
Toisella noista profiileista ei toimi ja se oli just se pakettiin merkitty. Eli Ryzenin hienouksia joiden kanssa on vain elettävä jos ei halua säätää. Löytyi tuo kitti siis jo valmiiksi ja jos olisin erikseen Ryzeniä varten ostanut niin Samsungin B-die.Eikö tuo 2666 ole xmp1? xmp2 valitsemalla saat luultavasti sinne 3200mhz noi.
En kyllä usko että emolevyvalinnalla on niin paljon väliä tässä vaiheessa. Olisi ollut parempi vaihtoehto jos olisit ostanut Samsungin B-die muistit, eli 3200 CL14. Nykyään emolevyt suht uusilla bios versioilla on aikalailla tasoissa muistien kellotusten suhteen, kuitenkin välttäisin ihan uusimpia bios versioita joissa tuki uusille APUille koska monet (kuten minä) on menettänyt hyvinkin paljon vakautta päivityksen jälkeen ja joutunut laittamaan vanhan bios version sisään. Oma mielipide on että suurin asia joka vaikuttaa muistikelloihin on ihan vanha kunnon piilotto, sillä Ryzenin DDR4 muistiohjain ei ole vielä kovinkaan kehittynyt ja korkeiden kellojen saaminen astetta vaikeampaa. 2666MHz on tällä hetkellä korkein virallinen tuettu nopeus ja uusilla APUilla ja Ryzen 2000-sarjalla tulee olemaan 2933MHz.Olen konetta rakentamassa keskiraskaaseen käyttöön ja pohjaan rakennelmaa Ryzen 5 prossulle. Menin ostamaan hyperX Predator 3200 cl16 DDR4 muistit ja meni emolevyn valinta uusiksi. Katselin halvahkoa / keskihintaista X370 emoa mutta muisteista johtuen pitää käydä lisää läpi tarjontaa.
@copter Suosittelen eniten tätä Asusta mielestäni hyvine viimeistelyineen, mutta jos tarvitset optista ulostuloa, niin MSI Mortar B350M on ollut omassa käytössä aika moitteeton tapaus. BIOS on oikein mieluisa. Asrockia saa kyllä todella halvalla, joten se on hyvä jos haluaa minimaalisen vähän rahaa projektiin upottaa.
Päädyin tilaamaan MSI B350 GAMING PLUS -lankun. Ei mitään tajuttomia kellotuksia tms ole tulossa, niin ajattelin että tuolla pärjää varmaan. Tai niin ainakin vielä kuvittelen.
VersionNo jaa-a, itsellä MSI B350 Tomahawk ja viimeisin BIOS taitaa olla marraskuulta 2017. En ole nyt pariin viikkoon päässyt tarkistamaan päivityksiä, mutta olisi kiva saada muistit kulkemaan kovempaa kuin 2933...
ASRockilta tullut uusi X370 emolevy, joka todennäköisesti sijoittuu edullisempaan hintaluokkaan. ASRock Starts offering Budget X370 Pro4 AM4 Motherboard
Ei ole mitään syytä olla tekemättä. Nuo uudemmat piirisarjat antaa vaatimuksia emoille jotka nostaa niiden hintaa. X370 halpis on silti joissain käyttötarkoituksissa parempi kuin B450. Itselläkin oli tuon Asrockin Z87 Pro sarjan lankku ja kyllähän se halpis oli mutta parempi kuin H91 (vai mikä se 9 sarjan hapis oli)1kk päästä tulee X470 ja B450. Aika outo aika julkasta uusia emolevyjä tässä vaiheessa.
Oli kyllä aika mausteinen tuo MSI uusi uefi, mutta muistien tuki tosiaan parantu ainakin itellä. Ei siis hätää jos ei kiinnosta vcorea säädellä. Itsellä ei ainakin nyt tuolla uusimmalla mene vcore alle 1.3v.Version
7A34v1C
Release Date
2018-01-29
File Size
9.85 MB
Description
- Improved memory compatibility.
- Improved PCIE device compatibility.
- Update AGESA Code 1.1.0.1 to support Raven Ridge CPU.
Note
it must install nvidia graphic driver ver 390.65 or old version when using AMD Raven Ridge CPU and nVidia graphic card.
Juuri itse laittelin MSI Mortariin BIOS:in 7A37V1B, eli uusimman mitä on saatavilla.
Itse olen ollut tyytyväinen tähän merkkiin: PRIME X370-PRO | Emolevyt | ASUS Suomi
Hinta.fi mukaan halvin 156€ tosin ei mitään tietoa kaupasta (ei sillä että kovin montaa noista olisin kokeillut paitsi jimms, verkkokauppa ja cdon)
Nää on niin näitä. Hyvä ehdotus, mutta sitten heti pistän hanttiin (en mä pahalla, mä vaan haluan perustella hankintani )