AM4 emolevyt

Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
81
Kumma homma. Käytin aikaisemmin kellottamiseen Ryzen Masteria, sitten alkoi jurppimaan se että se piti käynnistää erikseen aina. Kone oli pääosin stabiili, silloin tällöin tilttasi ilman mitään järkevää syytä. Nyt pistin kellotukset suoraan biosiin ja kaikenlainen kaatuilu loppui saman tien ja Time Spy tulos nousi satakunta pistettä. Ehkä tuo Ryzen Master ei sitten olekaan niin hyvä kuin olen antanut itseni ymmärtää.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
379
Kumma homma. Käytin aikaisemmin kellottamiseen Ryzen Masteria, sitten alkoi jurppimaan se että se piti käynnistää erikseen aina. Kone oli pääosin stabiili, silloin tällöin tilttasi ilman mitään järkevää syytä. Nyt pistin kellotukset suoraan biosiin ja kaikenlainen kaatuilu loppui saman tien ja Time Spy tulos nousi satakunta pistettä. Ehkä tuo Ryzen Master ei sitten olekaan niin hyvä kuin olen antanut itseni ymmärtää.
Joo itselläni Ryzen master heitti joskus biossin ihan solmuun ja en voinut nostaa kelloja ollenkaan vakioista. Piti flashata bios pariin otteeseen ennen kuin alkoi taas toimimaan kunnolla. Prossun ja muistien kellotus on kyllä paras hoitaa biossista niin säästyy ongelmilta.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
577
Tuosta 1.0.0.7 AGESA-päivityksestä, onko tässä nyt kyseessä samanlainen homma kuin Kaby Laken kanssa eli tulevat prossut eivät toimi ilman sitä ja biospäivitykseen tarvitaan joku vanhempi yksilö vai onko mahdollista lykätä <=1.0.0.6-emoon esim. Raven Ridge ja päivitellä sen kanssa?
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
1 248
Kumma homma. Käytin aikaisemmin kellottamiseen Ryzen Masteria, sitten alkoi jurppimaan se että se piti käynnistää erikseen aina. Kone oli pääosin stabiili, silloin tällöin tilttasi ilman mitään järkevää syytä. Nyt pistin kellotukset suoraan biosiin ja kaikenlainen kaatuilu loppui saman tien ja Time Spy tulos nousi satakunta pistettä. Ehkä tuo Ryzen Master ei sitten olekaan niin hyvä kuin olen antanut itseni ymmärtää.
Itse en uskaltaisi softalla kellottaa mitään muuta kuin näytönohjainta. Liian paljon muuttujia jotka kannattaa hoitaa ihan boottauksessa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 987
Tuosta 1.0.0.7 AGESA-päivityksestä, onko tässä nyt kyseessä samanlainen homma kuin Kaby Laken kanssa eli tulevat prossut eivät toimi ilman sitä ja biospäivitykseen tarvitaan joku vanhempi yksilö vai onko mahdollista lykätä <=1.0.0.6-emoon esim. Raven Ridge ja päivitellä sen kanssa?
Hyvin luultavasti näin, itselläni ei ole tällä hetkellä Raven Ridge prosessoria käytössäni millä voisin testata joten en uskalla varmuudella sanoa.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 695
Tuosta 1.0.0.7 AGESA-päivityksestä, onko tässä nyt kyseessä samanlainen homma kuin Kaby Laken kanssa eli tulevat prossut eivät toimi ilman sitä ja biospäivitykseen tarvitaan joku vanhempi yksilö vai onko mahdollista lykätä <=1.0.0.6-emoon esim. Raven Ridge ja päivitellä sen kanssa?
Varmaan tästä on kyse. Tosin poikkeuksiakin voi olla. Käsittääkseni ASUSin C6H biosin voi flashia käynnistämättä koko konetta, joten se voisi teoriassa toimia suoraan pakasta uudemmillakin prosessoreilla.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 762
Onko emossa järkeä laittaa muisteille D.O.C.P profiilia päälle jos itse ronkkii vielä asetuksia muistien osalta vielä erikseen? Ts. sotiiko DOCP jotenkin manuaalisten asetusten kanssa vai mutuilenko ihan turhaan?

edit: Prime X370 Pro käytössä jos sillä merkitystä. Nyt muistit rullaa 3200Mhz CL 14,14,14,14,28 RAM voltage 1.4
 
Liittynyt
17.08.2017
Viestejä
176
Onko emossa järkeä laittaa muisteille D.O.C.P profiilia päälle jos itse ronkkii vielä asetuksia muistien osalta vielä erikseen? Ts. sotiiko DOCP jotenkin manuaalisten asetusten kanssa vai mutuilenko ihan turhaan?
Osalla on ainakin sotinut. En tiedä uusistä BIOS-versiosta laajemmin, mutta oma Prime X370 Pro antaa kyllä muokata DOCP päällä asetuksia.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 762
Osalla on ainakin sotinut. En tiedä uusistä BIOS-versiosta laajemmin, mutta oma Prime X370 Pro antaa kyllä muokata DOCP päällä asetuksia.
Antaa joo muokata, mietin vain että onko noihin DOCP profiileihin piilotettuna joitakin asetuksia jotka sitten aiheuttaisi ongelmia mikäli menee vielä manuaalisesti muistiasetuksia ronkkimaan.
 
Liittynyt
17.08.2017
Viestejä
176
Antaa joo muokata, mietin vain että onko noihin DOCP profiileihin piilotettuna joitakin asetuksia jotka sitten aiheuttaisi ongelmia mikäli menee vielä manuaalisesti muistiasetuksia ronkkimaan.
Eli siis ei aiheuttanut omalla koneella ongelmia. Testailin pariin otteeseen 3466 MHz:hen nostoja DOCP päällä ja pois. Samat ongelmat samoilla latensseilla ja jännitteillä tulivat vastaan. En jaksaisi välttämättä enää tällä lankulla lähteä edes etsimään muisteille korkeampia kelloja, kun hyöty alkaa olla varsin pieni ja tarvitsisi sen Crosshairin tai menee tuntikausia nysväilyyn.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 762
Eli siis ei aiheuttanut omalla koneella ongelmia. Testailin pariin otteeseen 3466 MHz:hen nostoja DOCP päällä ja pois. Samat ongelmat samoilla latensseilla ja jännitteillä tulivat vastaan. En jaksaisi välttämättä enää tällä lankulla lähteä edes etsimään muisteille korkeampia kelloja, kun hyöty alkaa olla varsin pieni ja tarvitsisi sen Crosshairin tai menee tuntikausia nysväilyyn.
Samaa itsekin tässä pähkäilen että en taida jaksaa alkaa noiden muistien kanssa sotimaan kun prossu (R5 1600) ajetaan kuitenkin vakiona ja näyttiksenä on nuhainen 280X.
Menkööt siis tällä setupilla kun pullonkaula on kuitenkin ihan muualla kuin muisteissa.

Varmaan tuolla 1.4 voltilla uskaltaa myös muisteja ajella tai sitten testailen vielä hieman polkea tuota jännitettä alas. G-Skill Flare X kyseessä
 
Liittynyt
25.06.2017
Viestejä
92
Komplett:lla MSI:n X370 Carbon 146.90 €, alkaa olee kohtuullisen houkutteleva hinta. Pitäis ton virransyötöstä käydä vähän lukasemassa.
Siinä on 4 + 2 vaiheinen virransyöttö tuplamäärällä komponentteja. Komponentit ovat tietysti paskinta kiinalaatua (eli Nikosemin mosfetit), mutta jäähdytyssiili vaikuttaa asiallisesti mitoitetulta. MSI:n BIOSsit ovat ilmeisesti suht hyviä, overclock.netin ketjuissa on kyllä valiteltu erilaisista kellotaajuusbugeista, mutta onhan noita bugeja ollut vähän joka valmistajalla. Hintaansa nähden tuo on varmaan ihan hyvä lankku, mikäli ei tavoittele parhaita ylikellotuksia. Eri asia on, miten komponenttien laatu näkyy emolevyn käyttöiässä.
 
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
62
Olisi hakusessa 1600:n kaveriksi emolevy. B350 suositeltiin, mutta tutkin vähän asiaa ja ilmeisesti noissa on VRM:ien kanssa ongelmia? Tässä videossa ainakin väitetään, että voi tulla ongelmia käyttöiän kanssa riippuen tietysti kuinka paljon rasittaa prossua. Minulla käyttö on kuitenkin pelaamista ja muuta peruskäyttöä, että ei mitään renderöintiä ymv. Tästä postauksesta taas katselin vähän noiden VRM tietoja ja ilmeisesti sweet spotti olisi tuo Asus Prime X370-Pro? Tarkoitus olisi siis ostaa kerralla hyvä ja pitkäikäinen lankku, johon voisi mahdollisesti päivittää uutta Ryzeniä, jos pelitehoja niistä irtoaa enemmän. Eli 50€ oikeasti hyvään lankkuun lisää on kyllä käytettävissä, jos se on sen arvoista. Mietteitä?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 239
Olisi hakusessa 1600:n kaveriksi emolevy. B350 suositeltiin, mutta tutkin vähän asiaa ja ilmeisesti noissa on VRM:ien kanssa ongelmia? Tässä videossa ainakin väitetään, että voi tulla ongelmia käyttöiän kanssa riippuen tietysti kuinka paljon rasittaa prossua. Minulla käyttö on kuitenkin pelaamista ja muuta peruskäyttöä, että ei mitään renderöintiä ymv. Tästä postauksesta taas katselin vähän noiden VRM tietoja ja ilmeisesti sweet spotti olisi tuo Asus Prime X370-Pro? Tarkoitus olisi siis ostaa kerralla hyvä ja pitkäikäinen lankku, johon voisi mahdollisesti päivittää uutta Ryzeniä, jos pelitehoja niistä irtoaa enemmän. Eli 50€ oikeasti hyvään lankkuun lisää on kyllä käytettävissä, jos se on sen arvoista. Mietteitä?
Itselläni on tämä biostar X370GT7 ja sitä ainakin uskallan omien kokemuksian perusteella suositella. Pitäisi olla VRM:tkin kunnossa.
 
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
62
Itselläni on tämä biostar X370GT7 ja sitä ainakin uskallan omien kokemuksian perusteella suositella. Pitäisi olla VRM:tkin kunnossa.
Hyvällä hinnalla on loppu kaikkialta ja jos löytyy niin maksaa yli sen 200€. Menee jo vähän turhan hintavaksi.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
119
Olisi hakusessa 1600:n kaveriksi emolevy. B350 suositeltiin, mutta tutkin vähän asiaa ja ilmeisesti noissa on VRM:ien kanssa ongelmia? Tässä videossa ainakin väitetään, että voi tulla ongelmia käyttöiän kanssa riippuen tietysti kuinka paljon rasittaa prossua. Minulla käyttö on kuitenkin pelaamista ja muuta peruskäyttöä, että ei mitään renderöintiä ymv. Tästä postauksesta taas katselin vähän noiden VRM tietoja ja ilmeisesti sweet spotti olisi tuo Asus Prime X370-Pro? Tarkoitus olisi siis ostaa kerralla hyvä ja pitkäikäinen lankku, johon voisi mahdollisesti päivittää uutta Ryzeniä, jos pelitehoja niistä irtoaa enemmän. Eli 50€ oikeasti hyvään lankkuun lisää on kyllä käytettävissä, jos se on sen arvoista. Mietteitä?
Mitkäs muistit meinasit?
 
Liittynyt
25.06.2017
Viestejä
92
Olisi hakusessa 1600:n kaveriksi emolevy. B350 suositeltiin, mutta tutkin vähän asiaa ja ilmeisesti noissa on VRM:ien kanssa ongelmia? Tässä videossa ainakin väitetään, että voi tulla ongelmia käyttöiän kanssa riippuen tietysti kuinka paljon rasittaa prossua. Minulla käyttö on kuitenkin pelaamista ja muuta peruskäyttöä, että ei mitään renderöintiä ymv. Tästä postauksesta taas katselin vähän noiden VRM tietoja ja ilmeisesti sweet spotti olisi tuo Asus Prime X370-Pro? Tarkoitus olisi siis ostaa kerralla hyvä ja pitkäikäinen lankku, johon voisi mahdollisesti päivittää uutta Ryzeniä, jos pelitehoja niistä irtoaa enemmän. Eli 50€ oikeasti hyvään lankkuun lisää on kyllä käytettävissä, jos se on sen arvoista. Mietteitä?
Prime on edelleen varmin vaihtoehto ja edustaa parasta vastinetta rahalle. BIOS on toimiva eikä lankussa ole varsinaisia heikkouksia. Tietysti pulittamalla yli 200 euroa saa parempaa äänipiiriä yms., jos niille antaa arvoa.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 987
Prime on edelleen varmin vaihtoehto ja edustaa parasta vastinetta rahalle. BIOS on toimiva eikä lankussa ole varsinaisia heikkouksia. Tietysti pulittamalla yli 200 euroa saa parempaa äänipiiriä yms., jos niille antaa arvoa.
Samaa mieltä, tosin lisättäköön että ASUS PRIME X370-PRO (155€ näköjään halvimmillaan!) äänipiiri on TARPEEKSI HYVÄ että se on jopa parempi kuin ns. perus äänikortti kuten asus xonar noin 80€hintaluokassa. Sekä kuulokkeilla että optisella/koaksiaalilla kaapelilla erilliseen viritinvahvistimeen vedettynä (nämä noin esimerkkinä koska itsellä käytössä ja aiemmin oli juurikin vastaava erillinen äänikortti käytössä, nyt emon sisäinen ja hyvin toimii).

Uskaltaisin väittää että paras hinta/laatusuhde tuolla hinnalla tällä hetkellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 591
Samaa mieltä, tosin lisättäköön että ASUS PRIME X370-PRO (155€ näköjään halvimmillaan!) äänipiiri on TARPEEKSI HYVÄ että se on jopa parempi kuin ns. perus äänikortti kuten asus xonar noin 80€hintaluokassa. Sekä kuulokkeilla että optisella/koaksiaalilla kaapelilla erilliseen viritinvahvistimeen vedettynä (nämä noin esimerkkinä koska itsellä käytössä ja aiemmin oli juurikin vastaava erillinen äänikortti käytössä, nyt emon sisäinen ja hyvin toimii).

Uskaltaisin väittää että paras hinta/laatusuhde tuolla hinnalla tällä hetkellä.
Nyt vähän mopo keulii :)

Primen äänikortti on paperilla parempi, mutta tässä vaiheessa speksit on niin hyvät, että en usko, että kukaan kuulee sitä eroa.

Itsellä on tuo käytössä nyt, hyvin ajaa ruskeita Sennheiser 598:ja. Siihen ei pystynyt Asus Gaming Z170 Pro:n äänikortti, eikä muutkaan integroidut ennen sitä. Aina se kuitenkin valittaa, että pitää vähintään olla Powerful Amplification, mutta kuulostaa hyvälle. Edelliset integroidut oli vaisuja ja ääni oli sumeaa.

...ja minulla on muistiongelmia (siis kellojen saamisessa muisteille), mutta muistini eivät ole sitä Samsungin B-dietä.

Muuten olen samaa mieltä, että tämä on hinta/laatusuhteeltaan paras AM4-emolevy. Sain kyllä omani 140€ ja kävin itse hakemassa. Powerissa on taas joskus alet (ehkä Black Friday), niin hinta voi palata.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 987
Nyt vähän mopo keulii :)

Primen äänikortti on paperilla parempi, mutta tässä vaiheessa speksit on niin hyvät, että en usko, että kukaan kuulee sitä eroa.
Oikeastaan tuota tarkoitin. En siis itse huomaa eroa noiden välillä = säästän yhden PCI-E paikan (ja teoriassa myöhemmin rahaa) kun voin käytännössä ensimmäisen kerran PC koneiden historiassa (omalla kohdallani) käyttää emon omaa äänipiiriä. Tätä ennen se oli käytännössä pakko ainakin omalla kohdallani käyttää erillistä äänikorttia koska emolevyn äänipiiri otti häiriöitä tai ei vain toistanut tarpeeksi laajalla skaalalla ääntä minkä huomasi jos ei suoraan peleissä niin ainakin musiikin / elokuvien / sarjojen toiston aikana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 850
Äänihommissa toki jos haluaa hifistellä, ni suosiolla hommaa erillisen äänikortin. Integroiduissa äänipiireissä ei niin hirveesti väliä, ite käytän aina DFX Audio Enhancheriä, joka tuo mielettömät dynaamisuudet soundeihin.
Tuohan on juuri hifistelyn vastakohta.
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 271
Äänihommissa toki jos haluaa hifistellä, ni suosiolla hommaa erillisen äänikortin. Integroiduissa äänipiireissä ei niin hirveesti väliä, ite käytän aina DFX Audio Enhancheriä, joka tuo mielettömät dynaamisuudet soundeihin.
OT: Kiitos vinkistä. Löin testiin ja jäi käyttöön ja suosittelin kavereillekkin. Mukavasti syttyi äänimaailma eloon, vaikka onkin äänikortti :)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
954
Näköjään Gigabytellä on edelleen vaikeuksia BIOSejen kanssa. Aikaisemminhan heillä oli jossain X370 emossa "ominaisuus" että dynamic vcore nosti jännitteet reiluun 1.5V, näköjään sama on tämän GA-AB350N emon kanssa :facepalm: uusin F6a BIOS käytössä.

Tuossa surffailin ja asentelin tavaraa uudelle koneelle ja ihmettelin kun prossun jäähy humppaa kokoajan ylös ja alas, HWinfo sitten näytti 1.5xV Vcoreksi... Olikohan 0,025V mitä olin dynamicilla vcorea nostanut kun nyt haen asetuksia. Nyt kun ei ole dynamicia käyttänyt ja laittoi suoraan 1.25V niin maksimissaan 1,284V käyny Vcore. Pistin tuossa jo heille mailia tästä asiasta, katsotaan mitä tulee vastauksena.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 457
Onko joku kokeillut tuota Ryzen DRAM Calculator softaa: Ryzen DRAM Calculator 0.9.7.zip

Saako sillä laskettua oikeasti toimivat arvot omalle muistille?
Pikaisesti kokeiltuna on vähän konservatiivinen, olen saanut tiukempaa itse aikaan, mutta aika hyvänoloinen B-Die kampojen kannalta katsottuna. Eli joo, ihan hyvälle näyttää.

Tuon ehdottamaa RZQ osastoa pitää joskus kokeilla.
 

-is2-

╭∩╮ʕ•ᴥ•ʔ╭∩╮
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
352
Mul ei ees toiminu koko softa jostain kumman syystä. Pyyti numeroita, muttei lokeroihin voinut mitään täyttää.
Niihin vasemmanpuoleisiin lokeroihin pitää laittaa arvot, nanosekunteina ajoitusten osalta. Ohjelma laskee sen perusteella loput. Readme kuva kertoo miten ne ajoitusten arvot saa Thaiphoonilla vaaditussa ns muodossa.
 

-is2-

╭∩╮ʕ•ᴥ•ʔ╭∩╮
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
352
Ehkä on ollut ongelmallinen versio ohjelmasta, mulla on 0.9.6 ollu kokeilussa.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 772
Nostan toisesta ketjusta tänne sopivaa tietoa:
Sain dynamic / offset vcore säädön toimimaan. Gigabyte K7:la ei näytä toimivan oikein jos myös soc voltit on dynamic offset säädetty, tällöin vcore offset ei näytä toimivan ja lukittaa myös useimmiten windowsissa kertoimen 15.5. Kun säädin soc voltit manuaalisesti niin cvore offset rupes toimimaan oikein ja kellottuu ja idlaa niinkun pitää.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
954
Näköjään Gigabytellä on edelleen vaikeuksia BIOSejen kanssa. Aikaisemminhan heillä oli jossain X370 emossa "ominaisuus" että dynamic vcore nosti jännitteet reiluun 1.5V, näköjään sama on tämän GA-AB350N emon kanssa :facepalm: uusin F6a BIOS käytössä.

Tuossa surffailin ja asentelin tavaraa uudelle koneelle ja ihmettelin kun prossun jäähy humppaa kokoajan ylös ja alas, HWinfo sitten näytti 1.5xV Vcoreksi... Olikohan 0,025V mitä olin dynamicilla vcorea nostanut kun nyt haen asetuksia. Nyt kun ei ole dynamicia käyttänyt ja laittoi suoraan 1.25V niin maksimissaan 1,284V käyny Vcore. Pistin tuossa jo heille mailia tästä asiasta, katsotaan mitä tulee vastauksena.
Tähän tuli vastaus Gigabyteltä, ilmeisesti dynamic asetus siis vastaa "auto" asetusta mikäli ymmärrän oikein :S

"Current bios is following AMD rule that 1.5xV is still normal condition.

According to AMD cpu rule to bios, it will automatically search the best performance to individual CPU with Vcore values.

The rule is currently applied to all AM4 models."
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 053
Mulla tuo C6H+1700 on nyt ajellu RyzenKilliä 11h ilman virheitä ja saa jatkaa vielä tovin, onko jotain muuta mitä kannattaa testata ennen ku heittää koteloon ja alkaa winkkaria sille laittaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 843
Mulla tuo C6H+1700 on nyt ajellu RyzenKilliä 11h ilman virheitä ja saa jatkaa vielä tovin, onko jotain muuta mitä kannattaa testata ennen ku heittää koteloon ja alkaa winkkaria sille laittaan.
Mikäs toi Ryzenkill on? Mitä se rasittaa?

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 053
Mikäs toi Ryzenkill on? Mitä se rasittaa?
Segfault testeri. Aikaisissa Ryzeneissä on bugi mikä aiheuttaa varsinkin muistia rasittavissa käännöstöissä Segmentation fault-virheitä. Virheitä voi esiintyä muuallakin mutta tuo on se varma tapa testata.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 843
Segfault testeri. Aikaisissa Ryzeneissä on bugi mikä aiheuttaa varsinkin muistia rasittavissa käännöstöissä Segmentation fault-virheitä. Virheitä voi esiintyä muuallakin mutta tuo on se varma tapa testata.
Hyvä tietää. Pitää sit itse ajaa kanssa ku saan hankittua loput osat. Foorumivalvojaisissa tuli napattua 1700.

EDIT: Meneekö takuuseen jos on ongelmia?

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 053
Hyvä tietää. Pitää sit itse ajaa kanssa ku saan hankittua loput osat. Foorumivalvojaisissa tuli napattua 1700.

EDIT: Meneekö takuuseen jos on ongelmia?
Menee, kun teet testin amd:n ohjeiden mukaan niin joko amd:lle tai sitten jimmssille. mutta näissä foorumivalvojais erissä ei enää Pitäisi olla ongelmaa. Teen vain testin varmuuden varalta ennen kuin alan rikkomaan toimivaa kokoonpanopani että sitten ei tule yllätyksiä ja jää ilman konetta jos jotain pitää vaihtaa.

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla
Editoi tapatalkista tuo mainos-sigu pois kiitos.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 843
Menee, kun teet testin amd:n ohjeiden mukaan niin joko amd:lle tai sitten jimmssille. mutta näissä foorumivalvojais erissä ei enää Pitäisi olla ongelmaa. Teen vain testin varmuuden varalta ennen kuin alan rikkomaan toimivaa kokoonpanopani että sitten ei tule yllätyksiä ja jää ilman konetta jos jotain pitää vaihtaa.



Editoi tapatalkista tuo mainos-sigu pois kiitos.
Tarkistin prossun päältä et on viikolla 33 tehty eli aika turvallisen mielin sit voin asentaa, kun saan hankittua emon.

Pistetään pieni äänestys päälle.

Kummalle porukka antaa äänen:

Biostar x370-GT3
Vai
Asrock ab350m pro4
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 239
Tarkistin prossun päältä et on viikolla 33 tehty eli aika turvallisen mielin sit voin asentaa, kun saan hankittua emon.

Pistetään pieni äänestys päälle.

Kummalle porukka antaa äänen:

Biostar x370-GT3
Vai
Asrock ab350m pro4
Oma ääni menee biostarille. Ei mitään pätevää syytä, muuta kuin että oma X370GT7 on erittäin hyvä emo, vaikka ei liene vertailukelpoinen kun on ns. lippulaivamalli. Toisekseen sen takia että välillä jotain muutakin kuin perus asus/asrock/jne. ja revikoiden mukaan biostar on viime vuosina noussut ihan varteenotettavaksi valmistajaksi mutta vanha halpis maine painaa niskaan.

Näkisin että biostarilla on nyt vähän samanlainen tilanne kuin asrockilla vuosikymmen sitten, pätevää kamaa mutta profiloitunut halvemman/alemman luokan tuotteeksi.
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
1 859
Aikaisissa Ryzeneissä on bugi mikä aiheuttaa varsinkin muistia rasittavissa käännöstöissä Segmentation fault-virheitä.
Tähän tarkennus että ei koske kaikkia vanhoja prossuja, eli ei logiikka/suunnitteluvirhettä. Jotkut tuotetut piirit ovat vain huonoja. AMD:n mukaan ongelma olisi paketoinnissa, mutta odotellaan jos joskus tulisi vähän tarkempaa infoa tuosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 591
Tarkistin prossun päältä et on viikolla 33 tehty eli aika turvallisen mielin sit voin asentaa, kun saan hankittua emon.

Pistetään pieni äänestys päälle.

Kummalle porukka antaa äänen:

Biostar x370-GT3
Vai
Asrock ab350m pro4
Minulla on toisessa koneessa tuo sama Asrock. Siinä toimi muistit paremmin kuin tässä Asuksen Prime Pro X370:ssa.

Se on ruma, mutta toimiva. Ei mitään ongelmia, mutta en ole harrastanut kuin muistien kellottamista. Kone on semipassiivinen ja kiinni telkkarissa (kun uusi telkkari tulee), niin hiljaisuus on tärkeää. Lisäksi ihan ulkonäön perusteella näyttää Asrockissa olevan parempi virransyöttö.

Siinä on säästetty äänipiiristä, ledeistä ja PCI-expresspaikan metallituista. Siinä kuitenkin on m.2 x 2 ja USB-C, joita kumpiakaan en ole testannut.

Sanotaan, että se on varma valinta, jossa ei saa mitään kivaa extraa, eikä myöskään tarvitse pettyä.

--

Tämä ei sitten välttämättä päde pitkään, jos nyt pikkuhiljaa suuret valmistajat (ei pieni budjettivalmistaja BioStar) saa ulos niitä parempia mATX-levyjä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 843
Minulla on toisessa koneessa tuo sama Asrock. Siinä toimi muistit paremmin kuin tässä Asuksen Prime Pro X370:ssa.

Se on ruma, mutta toimiva. Ei mitään ongelmia, mutta en ole harrastanut kuin muistien kellottamista. Kone on semipassiivinen ja kiinni telkkarissa (kun uusi telkkari tulee), niin hiljaisuus on tärkeää. Lisäksi ihan ulkonäön perusteella näyttää Asrockissa olevan parempi virransyöttö.

Siinä on säästetty äänipiiristä, ledeistä ja PCI-expresspaikan metallituista. Siinä kuitenkin on m.2 x 2 ja USB-C, joita kumpiakaan en ole testannut.

Sanotaan, että se on varma valinta, jossa ei saa mitään kivaa extraa, eikä myöskään tarvitse pettyä.

--

Tämä ei sitten välttämättä päde pitkään, jos nyt pikkuhiljaa suuret valmistajat (ei pieni budjettivalmistaja BioStar) saa ulos niitä parempia mATX-levyjä.
Olen jo odottanut lisää X370 matx emoja. Pitäisi pärjätä pitkään emolla. En viitsi odotella liian pitkään. Black fridaynä pitäisi hankkia loput osat. Jos tulee uusia emoja niin ei ehdi tulla tarpeeksi käyttäjäkokemuksia ja revikoita.

Asrockissa on järkevässä paikassa M.2 paikka. Monessa matx emossa jää näyttiksen alle. Ostan kunnon ilmajäähyn prossulle niin viilentää samalla M.2 levyä jos päädyn tuohon.

Katsoin kyllä samaa et virransyötöllä vaiheita enemmän ja kaikissa siili päällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 591
Olen jo odottanut lisää X370 matx emoja. Pitäisi pärjätä pitkään emolla. En viitsi odotella liian pitkään. Black fridaynä pitäisi hankkia loput osat. Jos tulee uusia emoja niin ei ehdi tulla tarpeeksi käyttäjäkokemuksia ja revikoita.

Asrockissa on järkevässä paikassa M.2 paikka. Monessa matx emossa jää näyttiksen alle. Ostan kunnon ilmajäähyn prossulle niin viilentää samalla M.2 levyä jos päädyn tuohon.

Katsoin kyllä samaa et virransyötöllä vaiheita enemmän ja kaikissa siili päällä.
edit: ei mitään. Toinen emolevy oli ATX.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Minulla on toisessa koneessa tuo sama Asrock. Siinä toimi muistit paremmin kuin tässä Asuksen Prime Pro X370:ssa.

Se on ruma, mutta toimiva. Ei mitään ongelmia, mutta en ole harrastanut kuin muistien kellottamista. Kone on semipassiivinen ja kiinni telkkarissa (kun uusi telkkari tulee), niin hiljaisuus on tärkeää. Lisäksi ihan ulkonäön perusteella näyttää Asrockissa olevan parempi virransyöttö.

Siinä on säästetty äänipiiristä, ledeistä ja PCI-expresspaikan metallituista. Siinä kuitenkin on m.2 x 2 ja USB-C, joita kumpiakaan en ole testannut.
Asrockin toinen M.2 on melko turha koska tukee vain SATA laitteita btw.
 
Liittynyt
17.08.2017
Viestejä
176
Prime x370-pro lankulle uusi 1001 bios saatavilla. Löytyy ainakin suomenkielisen asus sivuston Win10 32bit kohdasta.
http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/mb/SocketAM4/PRIME_X370-PRO/PRIME-X370-PRO-ASUS-1001.zip
Löytyykö kokeilijoita? Nimittäin r/amd/ mukaan strix lankku on saanut CBS valikon asetukset takaisin, muttei P-State kellltuksia koska porukka brickasi emoja niillä.
Ei mitään eroa edelliseen minulla. Laitoin jopa modatun 1001:n sisään, jotta saisin nuo CBS:t takaisin. Ei auttanut mitään ja 3200 MHz on se vakaa katto. 3333 MHz menee, mutta ei Blend-vakaasti millään maailman kikkailulla.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
146
Ei mitään eroa edelliseen minulla. Laitoin jopa modatun 1001:n sisään, jotta saisin nuo CBS:t takaisin. Ei auttanut mitään ja 3200 MHz on se vakaa katto. 3333 MHz menee, mutta ei Blend-vakaasti millään maailman kikkailulla.
Mulla ei oo mikään biospäivitys tuonu mitään. Muistaakseni alun biosseilla toimi @3200mhz ja nykyään raja @3066mhz. Pitää päivittää takas eka tai toka bios. Taitaa prossun muistiohjain olla se rajottava.
 

Sihijuoma667

Team AMD
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 324
Ehkä sen 100mhz lisää kelloa. Tuossa Gigabytessähän on aika spartalainen virransyöttö ja sen säädöt. Muuten erot selviää liitinlistaa katsomalla.
Kuinkas nykypäivänä menee Windowssin lisenssihommat? Toimiiko sama jos vaihtaa emolevyä?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 110
Viestejä
4 299 657
Jäsenet
71 779
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom