AM4 emolevyt

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 785
Itse en kyllä ikinä ostaisi näitä halpis emoja, kun niissä väkisin joudutaan säästämään komponenttien laadussa ja siksi nämä monesti hajoaa aikaisessa vaiheessa, kun noin 120-130€ emo kestää usein helposti yli 10 vuotta, sama koskee myös virtalähteitä.
No en minä nyt jonkun kakkoskoneen Ryzen 5600 pyörittämiseen ala ostamaan toista sataa maksavia emolevyjä valmiiksi kuolleelle alustalle. VRM tuossa on b-sarjaa, eli samaa paskaa kun noissa mainitsemissasi 100€ B550 emoissa. Serri kestää mitä kestää ja nämä romut tuskin löytyy 10 vuoden päästä nurkista pyörimässä. Pelikone tulee kuitenkin päiviteltyä uuteen 3-4 vuoden välein ja edellinen siirtyy yleensä htpc tms tehtäviin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 339
No en minä nyt jonkun kakkoskoneen Ryzen 5600 pyörittämiseen ala ostamaan toista sataa maksavia emolevyjä valmiiksi kuolleelle alustalle. VRM tuossa on b-sarjaa, eli samaa paskaa kun noissa mainitsemissasi 100€ B550 emoissa. Serri kestää mitä kestää ja nämä romut tuskin löytyy 10 vuoden päästä nurkista pyörimässä. Pelikone tulee kuitenkin päiviteltyä uuteen 3-4 vuoden välein ja edellinen siirtyy yleensä htpc tms tehtäviin.
Tilasin kanssa äsken halpiksen laatikkoon unohtuneelle 3200g:lle (Asus Prime PRIME A520M-K). Eiköhän tuo asiansa aja ja hyvällä tuurilla saan mahtumaan 90-luvun pieneen retrokoppaan. :giggle:

edit: varsin hyvältä vaikuttaa. Pieni ja siro. Tuuletinliitäntöjä vähän heikonlaisesti (2kpl, 1xcpu & 1xcase), mutta eiköhän noilla pärjää, eikä tuo 3200g taida paljon lämmetäkään. Buuttaa hätäseen m2-levyltä.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 152
Viestejä
4 281 722
Jäsenet
71 604
Uusin jäsen
wert

Hinta.fi

Ylös Bottom