Tämä on ehkä turhaa stressausta, jostain virransyötön nippelitiedosta. Pointtina nyt se, että ihan oletuksena nuo voi käydä kuumina. Tässä tilanne oletusasetuksilla ja ilman ilmavirtaa:
Nuo kaikki toimii kyllä, mutta MSI X570-A Pro on huonompi tuohon käyttöön ja en itse käyttäisi sitä PBO:n+AutoOC:n kanssa ja 115C ei ole terve lämpötila, vaikka tunti onkin prosessoria rasitettu.
--
Nuo molemmat Gigabytet riittää täysin, mutta täällä taas olen lähinnä sen takia, ettei osteta 33€ emolevyä ja 560€ 5900X:ää. Siinä emolevyssä failaa juuri se virransyöttö ja parempi se on etukäteen katsoa synteettisestä testistä tai excelistä, ettei näin käy. Noilla kahdella mallilla ei käy, kun ne on kumpikin parempia kuin X570 Gaming X, mutta tuo A520 voi kyykätä jossain vaiheessa.
Tietenkin, kuten viimeeksi A320:n kohdalla, se ei ole minulta pois, jos ostatte sen ja "se riittää kaikkeen", mutta suurimmat möykkääjät jättivät kuitenkin sen kanssa ostamatta niitä 12/16-ytimiä, vaikka se toimi kaatumatta läpi jonkun testin (ja kaatuili toisissa).
--
Tässä muuten video, jossa on A320-malli tuosta A520-Gigabytestä ja 3900X:
Videolla näkee, että
prosessorin lämpötilat ovat kunnossa, mutta huono virransyöttö
rajoittaa prosessorin kellotaajuuksia.
Emolevy haittaa menoa. Ne mittarit, mitä yleensä porukka katselee, eivät kerro tästä mitään ja siellä näyttää olevan kaikki kunnossa.
Ja videon tekijän kommentti: "You do have support." -> Tuo toimii tuollakin emolevyllä, eikä kaadu testeissä ja vähän hidastuu vaan.. Itse en ihan samaa mieltä ole ja kyllä se olisi saatu kaatumaan, kun tarpeeksi monta tuntia testailee vaan
--
Ja alkuperäisenä pointtina vaan oli, että virransyöttö on emolevyn kallein ominaisuus ja se niissä paremmissa emolevyissä on aina paremmin. Nyt vaan jouduin venyttämään argumenttia sinne halvimpaan A520-emolevyyn asti, että tästä sai (AMD:llä) näkyviä tuloksia. Intelillä (sori, OT) saa noita eroja ihan kerroinlukitulla prosessoreillakin esiin satasen emolevyissä.