Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuohon Strixiin voi olla ratkasu paremmassa heatpadissa. Tilasin Arcticin 1.5mm padin, katotaan jos se auttas. How to resolve chipset thermals on the Asus ROG Strix X570-I and Crosshair VIII Impact motherboards : Amd
Oma tavoite on järjestää kopan ilmankierto sihen, että voisi jättää tuon emon passiivijäähylle.
Vaihdoin omaan Crosshair VIII Heroon Thermal Grizzlyn padin. Ei auttanut yhtään. Lämmöt nousi edelleen rasituksessa lähemmäs 90c. Tuuletin n. 3700 rpm. RTX 2080ti lämmittää siinä päällä mukavasti eikä tuuletin saa ilmaa. Vaihdoin lankun MSI MEG X570 UNIFYyn. Olen ollut tyytyväinen vaihdokseen muiltakin osin. Nyt idlessä chipset lämmöt 40-50c ja parin tunnin rasituksessa nousi 60-70c.
Itse jäähdytysripahan olisi äärimmäisen järeä, jos sillä olisi ilmavirtaa.Käytin Strix X570-I:n auki. Ei pysy chipsetin lämpötilat kurissa. Tässä kuva heatsinkistä jos kiinnostaa. Tuuletin on suoraa heatsinkin päällä tossa lämpöputken kapenevassa päässä toisella puolella. Tuulettimen pyörimisellä ei ole kauheasti vaikutusta tuon lämpöihin. Itse kyllä skippaan nämä tuuletinripulipelleilyt nyt kokonaan ja ostan B450 tilalle.
Gigabyten X570I Aorus Prossa on tuo piirisarjajäähy sentään sellainen että sen tuuletin pystyy tekemään jotain.Hmm voi paska. ITX-koko luokkaan ei oikein nyt ole kauheasti toisia vaihtoehtoja tuon Asuksen lisäksi. Näissä on kuitenkin vähä erilaiset ne heatsinkit, pitää kuitenkin kokeilla.
Itse jäähdytysripahan olisi äärimmäisen järeä, jos sillä olisi ilmavirtaa.
Mutta tuolla kolossa se ei saa mitään passiivista konvektiivistä tuuletusta.
Eikä hyvin huonosti suunniteltu tuuletinkaan oikeastaan mitään jäähdytä.
(ettei vain lämpöputkikin olisi toimimaton kosmeettinen koriste?)
Gigabyten X570I Aorus Prossa on tuo piirisarjajäähy sentään sellainen että sen tuuletin pystyy tekemään jotain.
Kyllä noin massiivisellä rivalla pitäisi jäähtyä.Strixin laudassa voi ottaa sen audio + m.2 piirilevykotelon pois siitä päältä ja emo toimii oikein hyvin ilman niitä. Mulla on se tällä tavalla tällä hetkellä toiminnassa. Mulla on ulkonen äänikortti ja 1tb m.2 -levy emon takana. Kopan sivusta puhaltaa suoraa tuuletin noihin ripoihin. Tällöin siinä vaihtuu ilma ilman tuuletintaki. Kuten tuossa mun kuvassa pari postausta taakse päin.
Mutta silti nousee lämmöt ainaki 85 asteeseen pelaamisen loputtua, kun prossutuuletin ei enää siirrä niin paljoa ilmaa tuosta ympäriltä ja näyttis on kuuma. Ylemmäs en oo uskaltanu kokeilla päästää. Sen takia haluan kokeilla vielä paremmalla lämpötyynyllä.
Ottaisin MAX-mallin emosta, jos tuota nyt ei selvästi halvemmalla saa.Tämmöset 3700X seuraksi:
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC
PNY 1TB XLR8 CS3030 M.2 NVMe SSD-levy, PCIe Gen3 x4, 3500/3000 MB/s
G.Skill 16GB (2 x 8GB) Trident Z Neo DDR4 3600MHz, CL16
Mielipiteitä kiitos ennen kuin tilaukseen
Kiitos vastauksista! Taidan tilata sitten MSI B450M MORTAR MAX kun ei ole pahan hintainen ja omiin tarpeisiin näyttää olevan passeli emo
Itse tykkään enemmän tuosta yksinkertaisesta lookista. Selkeämpi käyttää, ainakin kuvien perusteella. Tuulettimien säädöstä en tiedä, kun käytän Argus Monitoria. BIOSista kun ei saa tuulettimia säätymään näyttiksen lämpöjen mukaan.Tuo yksinkertaistettu BIOS vaan oli aika köyhä. Varsinkin tuulettimien käyrien säädön osalta..
Kiitos vastauksista! Taidan tilata sitten MSI B450M MORTAR MAX kun ei ole pahan hintainen ja omiin tarpeisiin näyttää olevan passeli emo
Tarkoittaa, että ohjelma tai anturit antavat väärää tietoa.Ei ole ainakaan kovin korkeat lämmöt MSI Tomahawk MAXissa. VRM 35c ja chipset 39 astetta.
Muista että sen toisen M.2 slotin käyttö disabloi alimman PCIe-slotin.Kiitos vastauksista! Taidan tilata sitten MSI B450M MORTAR MAX kun ei ole pahan hintainen ja omiin tarpeisiin näyttää olevan passeli emo
Tarkoittaa, että ohjelma tai anturit antavat väärää tietoa.
Kyseessä siis normaali internet-browsing tilanne.Tarkoittaa, että ohjelma tai anturit antavat väärää tietoa.
Toi ei tue "virallisesti" 3600Mhz muisteja ollenkaan?.Osaa muisteista ei myöskään luvata toimivan 4 slotilla msi:n sivujen mukaan.Se toinen m.2 paikka on pcie 2.0 x4 kun taas ensimmäinen on pcie 3.0 x4.Kannattanee harkita ostaa joku x470 emo?.Kiitos vastauksista! Taidan tilata sitten MSI B450M MORTAR MAX kun ei ole pahan hintainen ja omiin tarpeisiin näyttää olevan passeli emo
Muistipaikkojen daisy chain johdotuksella neljän kamman maksiminopeus jää yleisesti alemmaksi kuin kahdella vaikkei neljä kampaa jo itsessään olisi muistiohjaimella raskaampi.Toi ei tue "virallisesti" 3600Mhz muisteja ollenkaan?.Osaa muisteista ei myöskään luvata toimivan 4 slotilla msi:n sivujen mukaan.Se toinen m.2 paikka on pcie 2.0 x4 kun taas ensimmäinen on pcie 3.0 x4.Kannattanee harkita ostaa joku x470 emo?
Toi ei tue "virallisesti" 3600Mhz muisteja ollenkaan?
Tarkoittaa varmaan että 3600 puuttuu tuosta listauksesta, siellä lukee että tukee 3466, 4000 ja 4133Mitä virallinen tuki sitten tarkoittaakaan, mutta ainakin 3733 Mhz asti löytyy suoraan valinta ja sillä olen niitä käyttänyt.
Tarkoittaa varmaan että 3600 puuttuu tuosta listauksesta, siellä lukee että tukee 3466, 4000 ja 4133
Mitähän tässä on uutta? Korjaisikohan tuo korkeat chipset lämpötilat?
Vaikea sanoa mitä uutta tässä on, kun ei tuolla lataussivulla ainakaan ole mitään changelogia.
Latasin ja asensin eilen illalla ja ei mitään ongelmia ainakaan tähän mennessä. Prosu boostaa samaan tahtiin kuin ennen ja kaikki toimii.Uskaltaako tuota ladata? Kaikki kun toimii tällä hetkellä
Kyllä ja ei.Jos käyttää 1usmuksen custom power plania, niin onkohan mitään mieltä ladata noita uusimpia ajureita?
Nyt herää vahva epäilys vian aiheuttajasta... Care to elaborate?...windowsin uusiksi(modattu)...
Nyt herää vahva epäilys vian aiheuttajasta... Care to elaborate?
Voi hyvinkin johtuakkin tosta modauksesta toi,tosin toi menee kuitenkin uusiksi.Win10 asentaa cu:n uudestaan eli ainakin cortana(search ja cortana on ilmeisesti naitettu yhteen) ja edge vedetään uusiksi jos käytät windows updata(ja ilmeisesti jos käytät esim skandeja näppiksessä).Siinä imagessa ei ollut noita integroitu mistä poistelin appsit ja muut ylimääräiset softat.Kun aletaan puhumaan näistä "penoista" niin kuka v*ttu käyttää jotain telia 4g:tä pöytäkoneen nettinä?.Juuh.. Penat asentaa windowsin ja sitten vedetään foliopipo tiukasti päähän ja ajetaan joku hämärä scripti josta ei tiedetä että mitä se tekee ja ruvetaan ihmettelemään kun ei mikään enää toimi.