Katselin nopeutetusti läpi The Quantified Scientistin videon Galaxy Watch 6 Classicista. Syke, unitiedot, GPS. Eipä loistanut missään. Keskitasoa, välillä vähän allekin. Syketiedot huonompia kuin 4- tai 5-versioissa.
Samaa mieltä oli myös DC Rainmaker,
Samsung Galaxy Watch6 and Watch6 Classic In-Depth Review: Is it Finally Accurate?
Quantified Scientist oli kyllä vakuuttava heppu. Pitänee jatkossa ruveta kunnolla seuraamaan... Omat kokemukseni 2 kuntosaliharjoittelusta Watch6 C:n kera olivat paljon myönteisemmät kuin aiemman kellon Polar Vantage 2:n kanssa. Polarissa piti aina odotella 20 sekuntia (tai vähän enemmänkin) ennen kuin ranne reagoi sykkeen muutoksiin. Ja alussa meni usein minuutti ettei sykettä mitattukaan. Ja kadotti välillä puoleksi minuutiksi - melkein minuutiksi sykkeen. Watch6 C:n kera reagoi sykkeen muutoksiin ehkä 5 sekunnissa. Eikä kadottanut kuin muutaman kerran sykettä, silloinkin alle 10 sekunniksi. Ehkä otan käyttöön Polar Verity Sensen, se taitaa olla mukavampi kuin sykevyö rinnan ympärillä.
Polar V800 oli käytössä kuntosalilla viitisen vuotta. Pari sykevyötä kulutin loppuun. Silloin tottui siihen, että sykkeen muutoksiin kello reagoi nopeasti. Polarin kaikissa kelloissa on hyvä ominaisuus ns. kuntotesti. Maataan selällään viitisen minuuttia. Kello mittaa sydämen lyöntien sykevälivaihtelua millisekuntien tarkkuudella. Mitä isompi vaihteluväli, sitä parempi kuntoa. Kohtuuhyvin antaa tuloksen hapenottokykynä. Aika karkea, mutta mikä muu testi kertoo kunnon 5 minuutin selällään makuun jälkeen? Tätä on ihan tieteellisesti tutkittu ja löydetty näyttöä yhteydestä kuntoon...
Minulle oli pienoinen yllätys, että Applen Watch 8 oli kärjessä sykkeen ja unen mittauksessa. Vaimolla on tuo kello, on kyllä tyytyväinen yhteispeliin ipadin ja iphonen kanssa. Minulla ei ole ipadia eikä iphonea. Ehkä pitää jossain vaiheessa hommata.
Kellona Puhelimena on melkein 4 vuotta vanha Samsung A80. Joka melkein ainoana kamerana käyttää pääkameraa(kin) selfie-kuvissa. Menee minulla hukkaan, kun en ota selfie-kuvia...
E-simmiä en ihan vielä ole hommannut. Varmaan aika pian.