• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:15 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Kyllähän 6milj. asukkaan markkinat on hyvä indikaattori, varsinkin viime vuosien laite saatavuuden takia👍
No kerroppa joku muu alue mistä vois ettiä lukuja ja kelpaisi herralle? Maailmanlaajuinen tilanne tää on että mäsä ei halua konsoleita myydä. Käytössä olevien Xbox konsoleiden määrä on suurella varmuudella laskussa.

Saros on julkaistu 30.4 eli kuukauden viimeinen päivä.
Sitä suuremmalla syyllä sen pitäisi olla kärjessä, vai meinaatko että myynnit monestikin kasvaa vaisun launchin jälkeen🤔
No kerroppa joku muu alue mistä vois ettiä lukuja ja kelpaisi herralle? Maailmanlaajuinen tilanne tää on että mäsä ei halua konsoleita myydä. Käytössä olevien Xbox konsoleiden määrä on suurella varmuudella laskussa.
Mulla on 3 sukupolven xboxit edelleen toiminta kunnossa. Suurella varmuudella näin on myös kaikilla muilla xboxeja ostaneilla.

Viimeksi muokattu:
Yritin talvella omaa 360:täni pelailla hieman, mutta konsoli kaatui kun Fable lähti latautumaan. Toisella yrittämällä kaatui jo ennenkuin alkuvalikko aukesi. Tosin kun se on ollut hyllyssä käyttämättömänä yli 10 vuotta, niin varmaan kerännyt aika hyvin pölyä. Motivaatio ei riittänyt konsolin avaamiseen ja putsaamiseen.

Mulla on 3 sukupolven xboxit edelleen toiminta kunnossa. Suurella varmuudella näin on myös kaikilla muilla xboxeja ostaneilla.
Niinpä. Ei siis uuden xboxin ostaminen sinunkaan tapauksessasi luonut uutta gamepass tilausta. Tätäkin yritin tuoda esille.

Ja ne xboxit mitä on kyllä pikkuhiljaa jää kaappeihin parempien laitteiden ottaessa niiden paikan. Harrastukset hiipuu jne. Jos uusia xboxeja ei valmisteta niin miten laitekanta voisi kasvaa?

Kuinka moni xbox peli on myynyt ensimmäisenä päivänä puoli miljoonaa tai enemmän konsolilla? Ai niin eihän mäsällä ole excluja.
Pikaisella googlettamisella halo 3 möi usassa ekan 24h aikana 2.5milj.
Kaikilla? Haluatko lukita vastauksen?
Tuo oli vastine @pomk ille, jonka mielestä Suomen konsolimyynnit on hyvä indikaattori maailmalaajuisesti. Tais kuitenkin red ringin takia kuoleentua aika moni 360 konsoli.

Et vastannut kysymykseen. "Vastineena" tuo on muutenkin varsin huono
Pikaisella googlettamisella halo 3 möi usassa ekan 24h aikana 2.5milj.

Tuo oli vastine @pomk ille, jonka mielestä Suomen konsolimyynnit on hyvä indikaattori maailmalaajuisesti. Tais kuitenkin red ringin takia kuoleentua aika moni 360 konsoli.
Tuossa, ja vastine se on ihan sama mitä mieltä sinä asiasta olet.

Et ole vieläkään vastannut että minkä markkina-alueen myynnit olisivat parempi indikaattori.

Vähän alkaa tuntua siltä että moista ei ole.
Japani, josta saadaan ihan virallisia lukemiakin🤷 paljos muuten ps5 on myyty Suomessa?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/Zuby_Tech/status/2055015625341218912?s=20

Tätä ei olisi uskonut vielä muutama vuosi sitten. Mäsä päästi kaikki omat juttunsa ja myyntivalttinsa vihollisleiriin. Nyt viimeistään naulataan xboxin tarpeettomuus. Riittää kun on PC+PS+Nintendo.

Eli jälleen kerran puhut ihan puuta heinää 🤣
Tuohan oli suora vastine tälle:
Verkkiksen ’viimeksi myyty’ antaa ainaki hyvää indikaatiota.

Onko sulla lähdettä tolle lukutaidon puutteelle?
Verkkokauppa Suomessa myy ei oota=nollamyynnit
Mulla toimii 3 sukupolven xboxit=kaikilla muillakin toimii 3 sukupolven xboxit
Toivottavasti tämä selventi riittävästi?

Tuohan oli suora vastine tälle:

Selvensi! Eli siis tuttuun tapaan kysymykseen vastaamisen sijaan rupesit jankkailemaan jotain ihan muuta.

Ja miltäs ne näyttää?

Enemmän ku xboxeja varmaan. Verkkiksessä viime aikoina myyty äärettömän kertaisesti. Miten tää liittyy sun absurdiin tapaan laskea gamepass tilaajien määrä?

Melko turhaa whataboutismia taas kerra. Huoh.
Edeltäjäänsä verrattuna hyviltä👌

Mikä siinä GP asiassa nyt vielä oli epäselvää? Puhut suomen myynneistä ja niiden merkityksestä globaalisti, silti me ei tiedetä edes pleikan myyntejä suomesta🤷
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/Zuby_Tech/status/2055015625341218912?s=20

Tätä ei olisi uskonut vielä muutama vuosi sitten. Mäsä päästi kaikki omat juttunsa ja myyntivalttinsa vihollisleiriin. Nyt viimeistään naulataan xboxin tarpeettomuus. Riittää kun on PC+PS+Nintendo.

Xbox+Nintendo riittää, tosin nipa kerää lähinnä pölyä🤷 kiitos gamepassin, alkuvuoden peleistä säästänyt 149€
Eli olen jo nyt kuitannut 11kk gamepassin hinnan😉

IMG_20260515_093534.jpg

Selvensi! Eli siis tuttuun tapaan kysymykseen vastaamisen sijaan rupesit jankkailemaan jotain ihan muuta.
Kaveri kirjoittaa totaalisen typerän väittämän, johon vastaan ihan yhtä typerällä väittämällä🤔 yhteistä nuilla oli se, ettei nuita kukaan voi ottaa tosissaan. Mutta jos niin on käynyt, niin elämä jatkuu silti🙏
On xboxille paikkansa. Nichekäyttäjät jotka periaatteesta vihaa PC:tä, mutta haluaa pelata samoja pelejä mitä PC:llä pelataan.
Käyttää tuon vihaamiseen menevän ajan ja energian vaikka pelaamiseen🤷

On xboxille paikkansa. Nichekäyttäjät jotka periaatteesta vihaa PC:tä, mutta haluaa pelata samoja pelejä mitä PC:llä pelataan.

Ehkä hivenen provohakuinen kommentti. Eroaako Series X:llä pelaaminen jotenkin kovin olennaisesti PS5:llä pelaamisesta, kun se kuitenkin on ok (ilmeisesti)? Pelivalikoima on kuitenkin lähes yksi yhteen.

P.S. Tuli muuten pelattua eilen useampi tunti Resident Eviliä PC:llä, kun sain Steam Controllerin.

Viimeksi muokattu:
Xbox+Nintendo riittää, tosin nipa kerää lähinnä pölyä🤷 kiitos gamepassin, alkuvuoden peleistä säästänyt 149€
Eli olen jo nyt kuitannut 11kk gamepassin hinnan😉
Olen säästänyt suuria summia vuosien varrella kun en ole tilannut turhaa palvelua ;) Ne rahat olen sijoittanut laadukkaaseen pelikokemukseen eli rautaan ja laadukkaisiin peleihin.

Olen säästänyt suuria summia vuosien varrella kun en ole tilannut turhaa palvelua ;) Ne rahat olen sijoittanut laadukkaaseen pelikokemukseen eli rautaan ja laadukkaisiin peleihin.

Tuo nyt on tietenkin taas kiinni ihan siitä, että minkä sisällön kukin kokee turhaksi ja minkä ei. Ei tietenkään kannata ostaa esim. makkaraa, jos ei tykkää makkarasta. En tiedä, voiko tässä tapauksessa siltikään sanoa säästäneensä, koska eihän nyt kukaan ole edellyttänytkään makkaran ostamista.

Tuo nyt on tietenkin taas kiinni ihan siitä, että minkä sisällön kukin kokee turhaksi ja minkä ei. Ei tietenkään kannata ostaa esim. makkaraa, jos ei tykkää makkarasta. En tiedä, voiko tässä tapauksessa siltikään sanoa säästäneensä, koska eihän nyt kukaan ole edellyttänytkään makkaran ostamista.
Jännä kun tartuit minun viestiin mutta et Oxaminin. Säästöä molemmat kokevat tahollaan.

Jännä kun tartuit minun viestiin mutta et Oxaminin. Säästöä molemmat kokevat tahollaan.

Teidän viesteissä oli nyt vaan se ero, että hän keskittyi kehumaan käyttämäänsä palvelua, kun sinä taas päädyit dissaamaan sitä. Ja ylipäätään en ymmärrä tuota erityisesti PC-pelaajien vaalimaa MS:n lynkkausmentaliteettia.

Varmasti hyvä palvelu konsoleilla, kun integroituu käyttikseen. PC:llä taas olen monesti ostanut pelin Steamista, ettei tarvitse säätää sen Xbox PC-sovelluksen kanssa. Viime vuonna lopettelin 3v:n jälkeen tilauksen, kun siellä ei ollut oikeastaan itseäni kiinnostavia pelejä ja tuli käytettyä aikaa keskinkertaisuuksien pelaamiseen, koska halusi saada palvelusta mahdollisimman hyvät valuet.

Jep. Eli plegejä kertoimella ääretön. Hyvä että ollaan samaa mieltä.
Joo selventää hyvin. Montako gamepass tilausta sulla on sun kolmelle xboxille?
Mikä siinä GP asiassa nyt vielä oli epäselvää? Puhut suomen myynneistä ja niiden merkityksestä globaalisti, silti me ei tiedetä edes pleikan myyntejä suomesta🤷
Miten pleikan myynnit liittyy siihen että lasket aivan päin persettä jotain arvioita gp tilausten määrästä?

Eikös tätä olla aika paljon keskusteltu täällä? Itsekkin kirjoittelit jotain että pc ei sovi mielestäsi olkkariin, ja perusteluna nimenomaan microsoftin ohjelmistoratkaisut.

En ole puhunut missään vaiheessa sanallakaan Microsoftin ohjelmistoratkaisuista, vaan se nyt oli taas vaan näitä sinun omia väännöksiäsi minun sanomisistani. Ihan yhtä huonosti se sinne sopii pyöripä siinä MS, Linux, MacOS tai mikä tahansa.

Ei muuten saa edes Steam Controllerilla koneesta olohuonekelpoista, koska sisäänkirjautumiseen tarvitaan kuitenkin vielä erillinen näppis. Ohjainta ei näköjään pysty käyttämään ennen kuin ollaan työpöydällä. Todennäköisesti asia on eri sitten Steam Machinen kanssa, mutta näin toistaiseksi normi PC:n kanssa.

Ihan yhtä huonosti se sinne sopii pyöripä siinä MS, Linux, MacOS tai mikä tahansa.
Entä Xbox OS?
Ei muuten saa edes Steam Controllerilla koneesta olohuonekelpoista, koska sisäänkirjautumiseen tarvitaan kuitenkin vielä erillinen näppis. Ohjainta ei näköjään pysty käyttämään ennen kuin ollaan työpöydällä. Todennäköisesti asia on eri sitten Steam Machinen kanssa, mutta näin toistaiseksi normi PC:n kanssa.
Tässäkin on ongelmana siis microsoftin ohjelmistoratkaisut. HUOM!

Onko sulla xboxissakin salasanakirjautuminen päällä? Miksei?

Linuxiin ainakin saat taatusti täysin mielivaltaisen kirjautumishäkkyrän. Vain mielikuvitus on rajana.

Onko sulla xboxissakin salasanakirjautuminen päällä? Miksei?

Linuxiin ainakin saat taatusti täysin mielivaltaisen kirjautumishäkkyrän. Vain mielikuvitus on rajana.

Koska pelikonsolin ja PC:n käyttötarkoitus on lähtökohtaisesti aika eri. Varmaan ihan perusteltua, että jos taloudessa samaa konetta käyttää useampi henkilö, niin jokaisella on oma profiili ja salasana. Siellä kuitenkin on jokaisella tallessa ja saavutettavissa henk. koht. dataa toisin kuin pelikonsolilla. Voin toki laittaa boksiinkin salasanakirjautumisen päälle ja se ottaa sen ihan nätisti vastaan suoraan ohjaimella syötettynä.

Joo, saa linuxiin varmaan vaikka minkä häkkyrän, mutta aika vahvasti veikkaan, että ei ihan heittämällä Steam Controller lähde pelittämään. Ja mitäs se sen häkkyrän puuhaaminen onkaan? No ylimääräistä säätöähän se on, ja sehän me pyritään minimoimaan.

Koska pelikonsolin ja PC:n käyttötarkoitus on lähtökohtaisesti aika eri.
Tästä on keskusteltu jo monta kertaa. Mitään käytännön syytä ei ole sille etteikö PC:tä voisi käyttää konsolimaisesti. Steam machine on PC, laittaisitko siihenkin monta käyttäjää ja salasanat kirjautumista varten?

Lisäksi jos kävisi niin että tulisi pakottava tarve olkkari-PC:llä avata verkkopankki, niin äkkiäkös siinä vaihtaa sitten käyttäjätunnusta pelitunnukselta henkilökohtaiseen tunnukseen jolla on oma salasana jne.
Voin toki laittaa boksiinkin salasanakirjautumisen päälle ja se ottaa sen ihan nätisti vastaan suoraan ohjaimella syötettynä.
Edelleen, se että moinen ei (väitetysti) onnistu windowsilla on.. rumpujen pärinää.. microsoftin ohjelmiston vika.
Joo, saa linuxiin varmaan vaikka minkä häkkyrän, mutta aika vahvasti veikkaan, että ei ihan heittämällä Steam Controller lähde pelittämään. Ja mitäs se sen häkkyrän puuhaaminen onkaan? No ylimääräistä säätöähän se on, ja sehän me pyritään minimoimaan.
Miksei lähtisi pelittämään linuxilla heittämällä? Steam OS on linux.

Statistiikka

Viestiketjuista
307 205
Jäsenet
83 035
Uusin jäsen
jasteknik

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom