Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Navigointi tuli isoimpana (Petal-kartat, ilmeisesti joku Huawein oma). Opastaa reitin kellon näytöllä kun pistää puhelimesta Petal-sovelluksesta reittiopastuksen päälle. Lisäksi näytti olevan mahdollisuus asettaa salasana (kysyy koodia kun kello ei ole ranteessa).Huawei GT2 kelloon tuli tänään isompi päivitys. Ei nyt mitään kovin ihmeellistä näytä nyt näin ensi vilkaisulla olevan kuitenkaan
Onkohan yleinenkin ongelma? Mietin vaan pitääkö jättää Oneplus puhelin ostamatta tämän takia (kellona mulla Watch GT2) ja ostaa mielummin sitten vaikka Xiaomi.Huawei Healthiin ja GT2e-kelloon on tullut päivityksiä viimeisen kahden viikon aikan yhteensä vissiin 10, mutta edelleen vaatii jokaöisen buuttauksen, jotta tieto kulkee luurin ja kellon välillä.
Kyllähän tämä on selkeästi Oneplussaan liittyvä vika, joten kaikki vain reklamoimaan sinne suuntaan.
Itselläni op 7 pro ja GT2 eikä mitään ongelmaa.Onkohan yleinenkin ongelma? Mietin vaan pitääkö jättää Oneplus puhelin ostamatta tämän takia (kellona mulla Watch GT2) ja ostaa mielummin sitten vaikka Xiaomi.
Mulla oli oneplus 8pro ja ei siinäkään ongelmia ollut, mutta se että pääsin siihen tilaan kesti varmaan pari päivää käydä kaikki asetukset läpiOnkohan yleinenkin ongelma? Mietin vaan pitääkö jättää Oneplus puhelin ostamatta tämän takia (kellona mulla Watch GT2) ja ostaa mielummin sitten vaikka Xiaomi.
Olisiko ongelmia vain op9/pro kanssa? Eikö tuohon ole jo android 12? Olisiko ongelma android 12? Kun kerran op 6,7 ja 8 käyttäjillä ei ongelmia tunnu olevan? Itselläni ainakin toimii ilman minkäänlaisia ongelmia gt2 ja op7pro.Oneplus 9 pro ja ongelma löytyy.
Koskeeko tämä ongelma vain huawein/honorin kelloja? Vois withingsin kaivella esiin piilostaan, ei jaksa buuttailla koko aikaa.
8T ja vika löytyy. Android 11 ja ollut uudesta asti eli n. 13kk.
Oneplussan foorumilla useita joilla myös ongelmia.
Käytättekö muita BT-laitteita? Itsellä auto ja Plantronicsin BT-HF päivittäisessä käytössä.
Erikoista että toisella toimii ja toisella ei. Pakko johtua tuon eron asetuksista, tai käyttöprofiilista (mitä BT-laitteita käytössä jne. )Oneplus 8T ja ei mitn ongelmaa GT2 kanssa.
Garmin Venu (ykkönen) ja Vivoactiven ero on se, että Venussa on hienompi OLED-näyttö. Vivomovessa on huomattavasti vähemmän "älyä" kuin noissa muissa kahdessa.Mää oon koittanut vertailla Garminin Venua, Vivomove 4:ääja Vivoactive 4:ää. En oikein pääse perille eroista.
Joo ihan alkuperänen käyttis,asetuksista laitettu kaikki mahdolliset virransäästöt pois mitkä nyt vois vaikuttaa tohon ja huawei app gallerysta uusin health.Erikoista että toisella toimii ja toisella ei. Pakko johtua tuon eron asetuksista, tai käyttöprofiilista (mitä BT-laitteita käytössä jne. )
Molemmilla ilmeisesti kuitenkin alkuperäinen käyttis, eikä ladattu custom-romia?
Garmin Venu (ykkönen) ja Vivoactiven ero on se, että Venussa on hienompi OLED-näyttö. Vivomovessa on huomattavasti vähemmän "älyä" kuin noissa muissa kahdessa.
Ei oo ainakaan oma GT2 nikotellu yhtään Nordin kanssa, joten uskoisin että toimii myös 8T:ssä, kunhan lataa Healthin Huawein sivuilta.Ajattelin ostaa OP 8T, kun tykkään tuosta puhelimesta ja sopii budjettiin. Toivotaan että toimii GT2 kanssa yhteen (siihenkin olen ollut 100 % tyytyväinen)
Kannattaa ladata tosiaan app gallery niin tulee healthiin päivitykset ihan normaalisti. Ei tuosta ainakaan minulle ole ollut mitään haittaakaan. En jotenkin usko että huawei stalkkaa minua app galleryn kautta tms.Ei oo ainakaan oma GT2 nikotellu yhtään Nordin kanssa, joten uskoisin että toimii myös 8T:ssä, kunhan lataa Healthin Huawein sivuilta.
Juu latasin app galleryn ku vaihdoin Xiaomista OnePlussaan takaisin, ja ei oo mitään valittamista ollu.Kannattaa ladata tosiaan app gallery niin tulee healthiin päivitykset ihan normaalisti. Ei tuosta ainakaan minulle ole ollut mitään haittaakaan. En jotenkin usko että huawei stalkkaa minua app galleryn kautta tms.
Täytyy ladata. Sinänsä yksi "turha" ohjelma lisää mutta voihan siitä varmaan pistää kaikki ilmoitukset yms. pois käytöstä niin ei häiritse.Kannattaa ladata tosiaan app gallery niin tulee healthiin päivitykset ihan normaalisti. Ei tuosta ainakaan minulle ole ollut mitään haittaakaan. En jotenkin usko että huawei stalkkaa minua app galleryn kautta tms.
Eli siis Health sovellus ja GT2 saavat päivitykset suoraan Healthin kautta? Eli voisin nyt poistaa AppGalleryn kun Health on ladattuna.Huawei Health etsii myös itsenäisesti päivityksiä ja AppGallery sovellusta ei sinällään ole tarvetta ladata. Itsellä on tullut jo kaksi päivitystä suoraan Healthiin. Lisäksi on mahdollista Healthin kautta etsiä manuaalisesti päivityksiä.
Itsellä iho ärsyyntyi Suunto 3:n varsin pehmeästä silikoni ranneekkeesta mutta Mi Band 6:n kovempi silikoni ei ole (vielä) aiheuttanut ongelmia.Tuon huawei gt2 silikooni ranneke ärsyttää vähän ihoa niin onko tässä tapauksessa apua nahka tai metalli rannekkeesta? Kumpi olisi parempi jos siitä on apua tuohon iho ongelmaan.
Juuri näin, ainakin GT3 pelaa tällä tavoin. Voihan se olla, että versioiden välillä jotain eroa on, mutta eikö tuo Health ole sama kummallekin kellolle. Helppohan se tietenkin on Healthista tarkistaa, Health auki, sieltä kohta minä ja siellä ihan alhaalla tuo sovelluksen päivitys mahdollisuus. Ylhäällä taas näkyy puhekuplasta viestit, jonka alta muut. Siellä näkyy itsellä nuo päivitysviestit. Kellon softa päivittyy taas laitteet kohdan takaa kellon nimeä tms painamalla ja siellä kohta muut. Ihan alimmaisena kellon softan päivitysmahdollisuus. Kellon softastakin tuli muistaakseni automaattisesti itsellä ilmoitus.Eli siis Health sovellus ja GT2 saavat päivitykset suoraan Healthin kautta? Eli voisin nyt poistaa AppGalleryn kun Health on ladattuna.
Ei näköjään ole saatavilla interval timeria Mi Band 6 NFC:lle. Jotenkin oletin, että tuo olisi perusominaisuus. Ongelman sai kuitenkin kierrettyä puhelimen sovelluksen kautta ainakin 200m juoksuradalla. Puhelin piti vaan jättää maalialueelle, että uuden kierroksen alkaessa oli yhteys kelloon. Takakaarteessa yhteys aina katkesi mutta kello osasi yhdistää nopeasti uudelleen maalin kohdalla. Ei vaan passaa jäädä tavoiteajasta jälkeen, kun muuten saattaa jäädä värinä välistä yhteyden katketessa.Oliko Mi Bandeille muuten saatavilla natiivisti interval timeria? Eli voisi laittaa esim. kierroskohtaisen tavoiteajan ja kello ilmoittaisi värinällä, ollaanko aikataulussa. Suunnosta tuollainen löytyi mutta Mi Band 6:sta ei ole sattunut silmään. Älypuhelimen kautta toki saa jollain sovelluksella ilmoitukset mutta tarkoitus olisi jättää puhelin matkasta näissä treeneissä.
Kai täällä on ollut jo maininta siitä, että Garminin älykelloja on nyt operaattoreilla (DNA,Elisa, Telia) myynnissä osamaksulla nollakorolla. Tarjous loppuu kai 9.1.
Oma 6x maksaa jotain reilut 12 ja puoli € /kk.
Joo, suosittelen tutustumaan käyttöohjeisiin niin ei jää puolet ominaisuuksista käyttämättä...Tuli huomattua ihan vahingossa Huawei GT2 kanssa että kellotaulua voi vaihtaa helposti painamalla näyttöä pitkään, silloin kun kello on kellonäkymässä.
Olen aikaisemmin vaihellut kellotaulua ihan vaan asetusvalikon kautta tai puhelimella Huawei Health sovelluksesta Nyt säästyy monta klikkausta.
Eipä tainnut laitteen mukana tulla kuin joku pikaopas jossa ei tuota ominaisuutta kerrota. Youtubessa toki varmasti videoita aiheesta.Joo, suosittelen tutustumaan käyttöohjeisiin niin ei jää puolet ominaisuuksista käyttämättä...
Youtube on myös täynnä hyviä videoita missä käydään kaikki toiminnot läpi...
Eikös ainakin Elisalla ole kaikki laitteet aina olleet nollakorolla? Tai en pesukoneista tms. tiedä, puhelimet aiankin.
Tuohon purkkaviritykseeni joutunut nyt tyytymään. Eli taskerilla health päälle näytön sammuessa. Miinuksena health on sitten aina edessä, kun näytön laittaa päälle. Mennään nyt tällä kunnes tulee Androidiin päivitys, sitten taas kaikki sileäksi.No niin, nyt on alkanut taistelu itselläkin Huawei Watch GT3:n ja OnePlus 9:n kanssa. Ei pysy millään bluetooth yhteys päällä. Boottia tai Healthin pakotettua synkronointia aina välillä, niin homma toimii jonkun aikaa, mutta mitään pysyvää ratkaisua tähän ei tunnu löytyvän. Onko joku keksinyt tähän jonkun ratkaisun?
Tämäpä ärsyttävää. Kumpikaan ei ole ehtinyt kovin kauaa olemaan, ei puhelin eikä kello, ja nyt rupeaa näyttämään, että omaavat jonkun yhteensopivuusongelman. Liekkö tuo agressiivinen virransäästö OP9:ssä aiheuttaa tämän. Hankalaa on tämmöinen säätäminen.Tuohon purkkaviritykseeni joutunut nyt tyytymään. Eli taskerilla health päälle näytön sammuessa. Miinuksena health on sitten aina edessä, kun näytön laittaa päälle. Mennään nyt tällä kunnes tulee Androidiin päivitys, sitten taas kaikki sileäksi.
Kyllähän taskerissa saa laitettua esim. exit taskin jossa komentona "Go home". Eli vaikka kun laittaa näytön päälle tai avaa lukituksen se menee päänäkymään.Tuohon purkkaviritykseeni joutunut nyt tyytymään. Eli taskerilla health päälle näytön sammuessa. Miinuksena health on sitten aina edessä, kun näytön laittaa päälle. Mennään nyt tällä kunnes tulee Androidiin päivitys, sitten taas kaikki sileäksi.
Jatketaan aiheeseen vielä sen verran, että @Mörtti Röppönen keino käyttää taskeria taitaa olla ainoa keino saada GT3 ja OP9 jatkamaan juttelua pidempään kuin vajaan vuorokauden kerrallaan. Ei kyllä vaikuta hyvälle. Pitää käydä Oneplussan foorumeilla kyselemässä, että miten homma saadaan korjattua tai kummasta päästä vika löytyy. Minusta alkaa tuntumaan, että huaweita ehkä täytyisi tässä sormella osoittaa.Ilmeisesti ominaisuuden, jonka kävin ruksimassa Healthista pois päältä ensimmäisenä, on tarkoitus pitää Huawei GT3:n ja puhelimen välinen bluetooth yhteys pystyssä. Kyse on asetuksista löytyvästä ilmoitusten hallinnasta ja siellä olevasta kohdasta: Näytä askelmäärä ilmoituspaneelissa. Laitoin illalla tuon toiminnon päälle ja nyt on pysynyt yhteys kellon ja puhelimen välillä. Pitää vielä seurata, että miten käy pidemmällä aikavälillä, mutta nyt muutaman päivän ajan yhteys on tippunut aina öisin ja viimeyönä näin ei käynyt.
Aamulla aina herätessä buuttaan puhelimen, että työpäivän kestäisi. Sanoisin että vika on Oneplussan puolella, tuesta sanoivat että on kirjattu olevan ongelma muillakin..Jatketaan aiheeseen vielä sen verran, että @Mörtti Röppönen keino käyttää taskeria taitaa olla ainoa keino saada GT3 ja OP9 jatkamaan juttelua pidempään kuin vajaan vuorokauden kerrallaan. Ei kyllä vaikuta hyvälle. Pitää käydä Oneplussan foorumeilla kyselemässä, että miten homma saadaan korjattua tai kummasta päästä vika löytyy. Minusta alkaa tuntumaan, että huaweita ehkä täytyisi tässä sormella osoittaa.
Aamulla aina herätessä buuttaan puhelimen, että työpäivän kestäisi. Sanoisin että vika on Oneplussan puolella, tuesta sanoivat että on kirjattu olevan ongelma muillakin..
How to keep stay app alive?
Tässä thread, jossa asiasta keskusteltu. On myös esimerkkinä Aquamail, joka ei kestä päällä, mutta taas Fairmail pysyy.
Itselläni on toiminut ilman ongelmia. Ainoa ongelma oli alussa (ja kai se periaatteessa olisi vieläkin ongelma). Eli latasin noi huawei softat ennenkuin hain kellon kaupasta, kun olin siis jo päättänyt tämän ostaa. No sitten meni ilmeisesti se ensimmäinen käyttöpäivä pieleen sillä että health softa laski puhelimen askeleet sekä kellon askeleet yhteen. Eli jos kävelin kello kädessä ja puhelin taskussa 1000 askelta niin health näytti että olen kävellyt 2000 askelta.GT2e kellon omistajana voin vahvistaa, että Huawein kellon Firmware ja Health päivitykset on täyttä sekundaa.
Käyttäjien ilmoittamiin toimintaongelmiin ei saada mitään korjauksia, päinvastoin firmispäivitys voi tuoda lisää ongelmia. Ainoa syy Huawein älykellon hankintaan lienee halpa hinta.
Juu molemmat kyllä pesi kätensä aluksi, mutta viimein Oneplussalta kerrottiin että asia on tutkinnassa. Mennäänpä nyt itse joka aamuisella bootilla vielä hetki..Tuossakin keskustelussa kerrotaan, kuinka sekä Huawei että OnePlus pesevät kätensä koko asiasta. No kaivoin Taskerin naftaliinistä ja sillä mennään nyt. Ruudun lukituksen yhteydessä Tasker avaa Healthin ja lukituksen poistuessa Tasker menee kotinäkymään. Melkoista purkkaa, mutta tällä mennään.
Ei muuten varmasti Oneplussa korjaa tota. Ne on lupaillu samaa jo vuosia.Juu molemmat kyllä pesi kätensä aluksi, mutta viimein Oneplussalta kerrottiin että asia on tutkinnassa. Mennäänpä nyt itse joka aamuisella bootilla vielä hetki..