@Memory Jos ei ole mitään muuta paikkaa mistä saisi välitöntä tukea, niin tule huutamaan tähän ketjuun kun tekee mieli ostaa lonkeroa tai tilata kaverilta laatikko / pullo viroviinaa?
Joku on aina linjoilla ja voi muistuttaa, että ei kannata.
--
Alkoholin käytön hallintaan on erilaisia tapoja. Täydestä absolutismista siihen, että sallii itselleen alkoholin tietyissä tilanteissa tai tietyissä määrin.
Jos hallinta säännönmukaisesti pettää, niin absolutismi voi olla ainoa ratkaisu ja silloinkin siinä pysymiseen tarvitsee apua.
Itse vähensin satunnaista tissuttelua reippaasti vaihtamalla alkoholittomaan olueen, mutta tuo ei oikein keliakiasta kärsivälle sovi. Toinen itselleni toimiva ratkaisu oli hommata soda-streamer ja litkiä kuplavettä. Noiden makusiirappien kanssa en tykkää läträtä, mutta pelkkä vesi kuplilla tarjoaa jo makunystyröille vähän vastetta ja tuntuu "joltain".
Kiitos . Käväsin oikein hakemassa lähi marketista ruokaa, eikä onneksi pahemmin tehnyt mieli tuhlata 9e:a lonkeroihin.
toi absolumismi on mulle paras, en osaa tai nooh... kaupasta jos ostan 2*½l:n vodka-limeä 9e, niin se jää siihen.
mutta jos kaverilta saan viron hartwall-lonkeroo 24päkin 30e:lla, niin ei ikinä jää kahteen, sitä menee sitten 4-7
Sama vika, itse haen aina lidistä 6-backin siti-jaffaa, melkeinpä vaan ruuan kanssa sitä juon, muuten menee vettä.
Tämä on se oikea paikka minne kertoa että nyt tekisi mieli relata kaupan lonkeron ääressä <3
Kukaan ei pysty keksimään sulle keinoa päästä eroon alkoholista. Voin luvata olla juomatta sun puolesta, mutta ei se sinua raitista.
Lopeta juominen itsesi takia. Jos lopetat sen jonkun muun takia, niin se on tuhoon tuomittu heti alkuun. Päässä pyörii vain ajatus, että ton tai sen takia en voi dokaa. Kohta sitä asiaa alkaa vihaamaan, miksi ei voi dokata.
Juopottelun palkinto on ennenaikainen kuolema. Vaakakupissa on sitten halu elää tai halu juoda. Kun katsot taaksepäin, niin löydätkö jotain, mitä olet saavuttanut juopottelun takia? Mieti sitten samoin, että onko juopottelu aiheuttanut jotain harmia elämässä. Onko juomisessa siis hyvää enemmän kuin huonoa. Sitten mietit tulevaisuutta. Onko siellä jotain saavutettavaa juomalla vai mahtaisiko tulevaisuudessa joku mennä paremmin, jos et juo?
Juominen jatkuu niin pitkään, että löydät oman pohjasi. Toisilla se tulee ennemmin ja toisilla ei koskaan. Kukaan muu ei sinua raitista kuin sinä itse.
Näin lyhyesti.
Juuh, sukulaisissa on parit todella rapajuopot, menee omat ja varastetut olueeseen.
btw. kerran ostin olevinaan hyvän maun vuoksi gluteenitonta olutta, ei kyllä voita mitään kunnon karjala-olutta, mutta tulihan kokeiltua ja hinta oli sitten mitä oli, jokainen voipi arvata
Mulla on onneksi vaan kotijuopottelu, ettei sammu keskelle raflan ovea pakkaseen, siinä mielessä älliä on ollut että vain himassa, sitten kun alkaa väsyttää liikaa niin 10m ja peti odottaa...
En tiedä oikein miksi aloitin vetää överit, aiemmin kaverin 25bäckin kanssa meni vain yksi ruuan kanssa, sitten sitä alko vapaa-ehtoisduunin jälkeen vetää lisää kuppia "olenhan sen ansainnut palkinnoksi"
Tuo kaupan 2*½l:n lonkero-tapaus on kyllä mielenkiintoinen, varmasti vain 2 että se on hiton kallista, mutta sekin meinasi aikoinaan karata käsistä.
sitä haettiin sitten joka arkipäivä ja viikonloput, sitten sitä funtsasi että 2kpl maksaa 9e, 10e:lla saan kaverilta saarenmaata ½l.
tosin sekin kokeilu meni pieleen, ennen kesti viikon pikku-snapsit sen kanssa, nyt meni viime sunnuntai koko hemmetin puteli kun aloitin jo 12:n maiss päivällä, kun ei ollut muutakaan tekemistä.
tuo on varmaankin osittain masiksesta pakenemista.
toiset nukkuu todella liian paljon, koska unessa ei ole tunteita eikä kärsi kautta kidu, on levossa.
sitten kun ei viitsi nukkua niin sitten on kiva olevinaan vetää pää täyteen..
Nooh, pienin askelin, vasta 2. päivä menossa ilman, alusta ne kaikki ovat sen aloittaneet.
Kiitos jo nyt paljosta tuesta, ilman tätä ei olisi tätä 2vrk:ttakaan ilman.
<3