Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
289
Iloinen yllätys AS24 tilaus tuli postinkantajan tuomana kotiovelle asti tänään. Aikaisempi tieto oli että menisi noutopisteeseen. Päiväykset ja laatikko täysin kunnossa. Toimitusaika tilauksesta oli 10 päivää ja nyt on kesäjuomaa reilusti!:thumbsup: Suosittelen AS24!:)
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
646
Mitä hyviä lager-oluita mahtaisi löytyä netprisin valikoimista? Ajattelin ostaa vehnäoluita, joiden litrahinta on melkein neljä kertaa halvempi tuolla kuin suomessa. Lager lavoja olisi mukava saada siihen kylkeen. Itsellä suomalaisista bulkkioluista mielekkäimpiä ollut olvin kolmonen, sandels sekä alecoqin premium sekä gold, joten haussa olisi mahdollisimman samantyylisiä oluita.
Tähän tulikin jokunen vastaus jo mut laitan omani.. Suosittelen samaa kuin oliko @Jetula että tilatkaa ensimmäisellä kerralla 2-3 erilaista laatikkoa niin näkee mikä maistuu. Vertailee ennakkoluulottomasti koska kaikilla on oma makunsa.. Itse en ole tykännyt noista Slotseista ja Harboe (Goldista) niin paljon että viitsisin tilata netistä. Viimeksi ostin tätä Netpris:
Carlsberg Sort Guld 5,8 % 24 x 33 cl - Tanskalaiset oluet
ja tuo ainakin itselle maistuu tosi hyvin ja hinta on mun mielestä ok, kuitenkin yleisesti ihan laadukkana pidetty bisse 14€/case...en mä osaa muuta sanoa kuin että mun suuhun perus-helposti juotava olut :)(ja noista sun mainitsemista Sandels ja Alecoqit maistuu kans täällä). Luultavasti seuraavalla kerralla ostan just tuota. Mielummin siis maksan 2-5€ enemmän/case jos on oikeasti hyvää. Yleensä kyllä menee vaan 1-5 purkkia perusolutta/vko niin ne ostan normi-kaupasta, samoin erikoisempia oluita satunnaisesti niin Alkosta ne.
 

jll

Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
372

Ainakin juomavarastossa näyttää olevan oluista ja siidereistäkin tuollaisia mixboxeja, jos haluaa maistella ennen isomman satsin tilausta.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
143
Tilasin alkc saksan varastosta 2.5 lavallisen juotavaa.
Venipak seurannan mukaan 10.5 saapunut tallinnaan ja saanut merkinnän delivered.
Millä nuo lavat on jatkanut matkaa suomenpuolella?
Posti.matkahuolto.postnord ja kaukokiito kokeiltu eikä anna koodille mitään.
Edit:kuljetus.eu vastasi että Jet Express Kuller – Kiire pakiteenus kuller pakivedu transport kuljettaa suomessa lavat. Ja tuli uusi seurantanumerokin
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2018
Viestejä
266
Iloinen yllätys AS24 tilaus tuli postinkantajan tuomana kotiovelle asti tänään. Aikaisempi tieto oli että menisi noutopisteeseen. Päiväykset ja laatikko täysin kunnossa. Toimitusaika tilauksesta oli 10 päivää ja nyt on kesäjuomaa reilusti!:thumbsup: Suosittelen AS24!:)

Sullahan kävi mukava tuuri, vai maksoitko sen 36e kenties? Itsellä SB:sta ~8pv tilauksesta, tuli kanssa ilmoitus. (piti tulla tuohon lähikaupan postilokeroihin, no eipä ilmeisesti mahtunut jälleen kun saa noutaa postista).
 
Liittynyt
17.05.2021
Viestejä
2
If allowed, a question in English. I went to Licorea.com, which has a great selection of Rums and Rioja wines, both my favorites. I added 7 bottles in total, which comes to 27 EUR shipping. How does this now work with Finland not allowing import of alcohol? Will this come in without problems?
 
Liittynyt
08.04.2018
Viestejä
1 237
If allowed, a question in English. I went to Licorea.com, which has a great selection of Rums and Rioja wines, both my favorites. I added 7 bottles in total, which comes to 27 EUR shipping. How does this now work with Finland not allowing import of alcohol? Will this come in without problems?
I haven't used Licorea, but according to what I've read from the forum there sholdn't be any problems. Especially with such a small order. Ordering forklift pallets can be different case.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.11.2017
Viestejä
60
Melko suolaista hintaa Norrlogin sivut ehdottaa lavatavaralle kotiinkuljetuksella. Jos ottaa tuon Pallet vaihtoehdon niin lava ilmeisesti jää terminaaliin/postiin/noutopisteeseen ihmeteltäväksi? Vai pitäneeköhän valita tuo DHL:n kotiinkuljetusvaihtoehto...

Pallet 419,00 €
Postin noutopiste (Dhl) 468,00 €
Kottiinkuljetus (Dhl) 612,00 €
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
143
Onkos viimeaikojen kokemuksia viinahuudosta?
Ei ilmeisesti mikään luotettavin paikka?
Vaan kun ainut paikka josta saisi rizla paperit ja viking oluet samaan pakettiin.
 
Liittynyt
17.03.2020
Viestejä
47
Onkos viimeaikojen kokemuksia viinahuudosta?
Ei ilmeisesti mikään luotettavin paikka?
Vaan kun ainut paikka josta saisi rizla paperit ja viking oluet samaan pakettiin.
Viime viikolla läsähti pihaan kymmenkunta olutsalkkua Viinahuudosta. Tilaus oli niin kuin pitikin ja toimitus kesti sen neljä viikkoa, joka tuntuu olevan aika normaali tuolta.
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
650
Alko24plus.com kokemuksia:

Tilattu to 6.4. tänne postatun Corona/Danish Gold -tarjouksen innoittamana 2x Corona (3,95€/ltk), 2x Danish Gold (1,95€/ltk) ja 2x siideriä muijalle (muistaakseni 15,90€/ltk). Yhteishinta pakkauskuluineen 47,60€. Kuljetus Norrlogilta jonne tuli linkki sähköpostilla muutama minuutti maksun jälkeen. Tiedot siirtyivät automaattisesti Norrlogille kaupalta eli täysin "etämyynti".

Norrlog veloitti 6 laatikon eli 2 pakkauslaatikon kuljetuksesta 2x26€. Niin kuljetuksen kuin tilauksenkin maksu hoitui PayPalilla luottokortin välityksellä. Yhteishinta siis kuljetuksineen 99,6€/6ltk = 16,6€/ltk

Perjantaina 7.4. paketti lähti DHL:llä (Posti hoitaa Suomen päässä) kohti Suomea, maanantaina tuli OmaPostiin toimituskysely mihin noutopisteeseen paketit halusi. Saapuivat Vantaalle ke 12.4. ja noutopisteeseen pe 14.4. (helatorstai välissä). Tilauksessa oikeat tuotteet ja päiväykset hyvin eteenpäin (Corona 12/21, Danish 04/22 ja siiderissä 04/22).

Tällä otannalla tämä pulju jatkoon, vaikka googlettelemalla löysikin paljon kauhutarinoita. Normaalihinnat eivät mitään kauhean erikoisia, mutta ainakin yllä mainituilla tarjouksilla olen tyytyväinen eli kannattanee seurailla josko vastaava tarjous tulee uusiksi jossain vaiheessa kesää.

Ja vielä edittiä, että Danish olikin ihan juotavaa vaikka onkin bulkeista bulkeinta :D Hyvin meni alas janojuomana pihaa haravoidessa viikonloppuna vaikka ei täysmallasolut olekaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
85
Nyt näyttäis toimivan jet expressin seuranta. Tämä siis viinahuudon tilauksista. Track & Trace Pientä toivoa että saan kaikki 3 tilausta, 1 tilauksista ei näy seurannassa. Eilen olivat käyneet oventakana, mutta en ollut kotona, eivätkä soittaneet.
 

Npe

Liittynyt
18.10.2020
Viestejä
2
Olisi idea tilata isompi erä olutta, siideriä, viiniä yms. häitä varten. Onko suosituksia mistä kannattaa tilata? Oon ite harkinnu Alkc.fi käyttöä? Tuleekohan ongelmia verottajan kanssa jos esim. käyttää alkc.fi suosittelemaa kuljetus.eu kuljetuspalvelua?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
"Item is routed to an outlet because it requires a personal handover."

Posti kyllä osaa tuon perseilyn. Asun kahden noutopisteen vieressä jossa molemmissa kassahenkilö antaa paketit tiskintakaa eikä varsinaisia lokerikkoja ole. Yritin vaihtaa noihin mutta tulee ilmoitus että no way.

Eli taas mennään pääpostiin joka sijaitsee peräröörissä keskellä kauppakeskusta josta paketti pitää roudata kauppakeskuksen läpi ulos. Kiusa se on pienikin kiusa...
 
Liittynyt
28.08.2019
Viestejä
377
"Item is routed to an outlet because it requires a personal handover."

Posti kyllä osaa tuon perseilyn. Asun kahden noutopisteen vieressä jossa molemmissa kassahenkilö antaa paketit tiskintakaa eikä varsinaisia lokerikkoja ole. Yritin vaihtaa noihin mutta tulee ilmoitus että no way.

Eli taas mennään pääpostiin joka sijaitsee peräröörissä keskellä kauppakeskusta josta paketti pitää roudata kauppakeskuksen läpi ulos. Kiusa se on pienikin kiusa...
Mulle tuli kysely mihin haluan paketin toimitettavan. Halusin automaattiin. Tuli varmistus että menee pääpostiin. Kun tuli ilmoitus että haettavissa niin olikin mennyt automaattiin kuten alunperin halusinkin.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
845
alcotalo.eu testattu.
Viime viikolla laitoin pelkkiä lasipulloja n.100kpl tilaukseen ja tänään tuli paketti kotiin. 50kg tuli kolmessa pahvilaatikossa. Ei mikään paras mahdollinen pakkaus, kun pahvisuikaleilla pullot eroteltu toisistaan. Yhdessä pienemmässä laatikossa oli kaikki loput erilaiset pullot ja siellä oli vähän pehmikettäkin seassa. Mitään ei kuitenkaan ollut rikki ja ainakin täällä ollaan tyytyväisiä toimintaan ja myöskin kohtuulliseen toimituskuluun (29.99€/50.99kg).

Nuo tilatut lasipullot on sellaisia, että niitä on aina kesäisin venereissulla ostettu maista ja tuotu samalla mukana kotiinkin. Eipä tarvitse enää veneeseen kantaa, kun saa suoraan kotiin.

Lonkeron tilaajille varteenotettava paikka tilata, sillä 5ltk + melkein 8kg jotain lisuketta mahtuu esim. noihin samoihin 30€ postikuluihin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
649
alcotalo.eu testattu.
Ei nyt mitenkään halpa paikka ole. Pelkästään Klarnan takia en ikipäivänä tilaisi. Se nyt vaan ei käy että käyvät tililläni ronkkimassa.

 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
845
Ei nyt mitenkään halpa paikka ole. Pelkästään Klarnan takia en ikipäivänä tilaisi. Se nyt vaan ei käy että käyvät tililläni ronkkimassa.

Tuntuu useimmilla olevan tapana verrata halvimman bulkkikuran mukaan näitä paikkoja. Jos ei valikoimissa ole alle 10€ kaljalaatikkoa, niin paikka on kallis. Jos sattuu juomaan lonkeroa, niin silloinhan tuo paikka muuttuukin jo yhdeksi edullisimmista, kun postikulutkin lasketaan mukaan kokonaishintaan.
Itse en tilannut kumpaakaan, mutta silti oli mielestäni hyvät hinnat ja toisaalta saatiin tilattua sellaisia tuotteita mitä ei muualta löydy.
Kyllä näille paikkansa on näiden bulkkikaljakauppiaiden joukossa, sillä ei kaikki tilaa sitä halvinta kaljakeissiä kerta toisensa perään.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Tuntuu useimmilla olevan tapana verrata halvimman bulkkikuran mukaan näitä paikkoja. Jos ei valikoimissa ole alle 10€ kaljalaatikkoa, niin paikka on kallis. Jos sattuu juomaan lonkeroa, niin silloinhan tuo paikka muuttuukin jo yhdeksi edullisimmista, kun postikulutkin lasketaan mukaan kokonaishintaan.
Itse en tilannut kumpaakaan, mutta silti oli mielestäni hyvät hinnat ja toisaalta saatiin tilattua sellaisia tuotteita mitä ei muualta löydy.
Kyllä näille paikkansa on näiden bulkkikaljakauppiaiden joukossa, sillä ei kaikki tilaa sitä halvinta kaljakeissiä kerta toisensa perään.
Tämä. Plus ei ymmärretä ihmisten erilaisia tilausmääriä, joka vaikuttaa eri ostopaikkojen kannattavuuteen. Fakta nyt vaan on se, että eivät kaikki tilaa sitä eurolavallista olutta. Itse asiassa niitä ei tilaa muut kuin juopot ja trokarit. Ja tietenkin ne, joilla on jatkuvasti uudet häät kierroksessa, joihin tarvitaan 2500 tölkkiä bissejä vieraille tunnelman kohottajaksi.
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
236
Mitenkäs tuos norrlog oikeastaan toimii? Laitetaan vaan alkostore24:sta saadut tiedot siihen kenttään ja toimii? Ja mitenkäs verot tuolta alkostore24:sta menee?
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Ulkomailta tilatun alkoholin läpi alkaa tuoksumaan siltä, että tuo veroista kysyminen näin tiheästi on vain halpa trollailuyritys. Jatkossa jos veroasiat askarruttaa, niin kääntykää paikallisen verotoimistonne puoleen tai menkää Alkoon.
STM:n sivuilta löytyy myös Ismo Tuomisen yhteystiedot. Käsitykseni mukaan hän on hyvin mielellään neuvomassa alkoholin myyntiä ja verotusta koskevissa asioissa. Jostain luin hänen viiniharrastuksestaan, joten sieltä suunnnalta voi saada myös hyviä juomavinkkejä ja ideoita siitä, kannattaako juomat tilata netistä vai roudata pakettiautolla ulkomailta.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
340
Onkos viimeaikojen kokemuksia viinahuudosta?
Ei ilmeisesti mikään luotettavin paikka?
Vaan kun ainut paikka josta saisi rizla paperit ja viking oluet samaan pakettiin.
Tilaa sätkäpaperit eBayn kautta Kiinasta. Moon paperit ihan jees. Olikohan 50x50kpl jotain 8€
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
967
Kyllähän tuo alcotalo.eu houkuttaisi original lonkeron hankintaan, mutta westauto.ee kuljetusehdot aika kusiset työssäkäyvälle: "Tuotteet toimitetaan arkisin klo 8-16 välisenä aikana. Kyseisen kellonajan ulkopuolella tapahtuva toimitus on sovittava erikseen. "
Meneekö tuo iltatoimituksista sopiminen yhtä sujuvasti kuin posti, matkahuolto ym tuttujen firmojen kanssa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Fakta nyt vaan on se, että eivät kaikki tilaa sitä eurolavallista olutta. Itse asiassa niitä ei tilaa muut kuin juopot ja trokarit.
Kiitos näistä "faktoista". Itse en ole juoppo, enkä trokari, mutta olen ottanut eurolavan pihaan. Ekan kerran häihin ja sehän meni hienosti, toisen kerran sitten itselle, kun oli niin hyvät kokemukset ja sai vuoden juomat kerralla.

Kyllähän se tuohon tottuneena sylettäisi kantaa kaupasta sitä kolmenkympin Sandelslaatikkoa...
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
264
Jotenki typerää muutenki olettaa että tulossa "omaan käyttöön" kun ainakaan itse en ole kertaakaan tilaanut pelkästään itselle vaan tilauksessa mukana n.10 tyyppiä...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
475
"Item is routed to an outlet because it requires a personal handover."
Mulla sama viimeisen AS24:n tilauksessa. Mietin että olisiko tällä tekemistä taannoisen "alaikäiset tilasivat alkoholia netistä"-lööpin kanssa, mutta ehkä ei, koska edelleenkään ei tiedetä mitä paketissa on, paitsi lähettäjä ja tilaaja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 867
Mulla sama viimeisen AS24:n tilauksessa. Mietin että olisiko tällä tekemistä taannoisen "alaikäiset tilasivat alkoholia netistä"-lööpin kanssa, mutta ehkä ei, koska edelleenkään ei tiedetä mitä paketissa on, paitsi lähettäjä ja tilaaja.
Mulla luki kahdessa paketissa näin ja kuitenkin meni automaattiin.
 
Liittynyt
02.11.2018
Viestejä
266
Taitaa olla Postilla vähän hakusessa miten nämä Norrlogin paketit hoituu. Ehkä on alueellinen juttu.
Entiedä, mutta palvelu huonontunut. Tosin johtunee norrlogista joka niitä hintoja on nostanut. En oo koittanut edes maksaa paketista 10e enempää, kun epäilen toimiiko kotiokuljetus silloinkaan.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
1 432
Kiitos näistä "faktoista". Itse en ole juoppo, enkä trokari, mutta olen ottanut eurolavan pihaan. Ekan kerran häihin ja sehän meni hienosti, toisen kerran sitten itselle, kun oli niin hyvät kokemukset ja sai vuoden juomat kerralla.

Kyllähän se tuohon tottuneena sylettäisi kantaa kaupasta sitä kolmenkympin Sandelslaatikkoa...
Niinpä niin. Jos vetää noin sata laatikkoa bisseä vuodessa, silloin kyllä mielestäni alkoholin käyttö on lähtenyt aika pahasti lapasesta.

Jotenki typerää muutenki olettaa että tulossa "omaan käyttöön" kun ainakaan itse en ole kertaakaan tilaanut pelkästään itselle vaan tilauksessa mukana n.10 tyyppiä...
Jepjep. Ja tämä puolestaan on sitä trokausta. Ei suurinta osaa porukasta kiinnosta alkaa kokoilemaan mitään kaveririnkejä ja järjestämään rahankeräyksiä, vaan tilata tarvitsemansa alkoholit vaivattomasti himaan. Ja jos tilaat vaikka kolme laatikkoa kaljaa, saattaa se edullisuus näyttäytyä kauppojen välillä jo kovin toisenlaiselta kuin tilanteessa jossa pitää saada se lava pihaan.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
143
Tilasin alkc saksan varastosta 2.5 lavallisen juotavaa.
Venipak seurannan mukaan 10.5 saapunut tallinnaan ja saanut merkinnän delivered.
Millä nuo lavat on jatkanut matkaa suomenpuolella?
Posti.matkahuolto.postnord ja kaukokiito kokeiltu eikä anna koodille mitään.
Edit:kuljetus.eu vastasi että Jet Express Kuller – Kiire pakiteenus kuller pakivedu transport kuljettaa suomessa lavat. Ja tuli uusi seurantanumerokin
Tämä perillä tänään ja paikallinen kuriiri jakoi kotia lavan
 
Liittynyt
19.11.2020
Viestejä
15
Mistäköhän pystyisi Norrlogin seurantakoodilla katsoa tarkemmin missä lava kulkee? Norrlogin sivuilla ei koodilla saa tarkempia tietoja. Ainoastaan "Tilauksen tila on vaihtunut tilasta "wartet auf Abholung" tilaan "lähetetty" .
 
Liittynyt
21.04.2020
Viestejä
162
Mistäköhän pystyisi Norrlogin seurantakoodilla katsoa tarkemmin missä lava kulkee? Norrlogin sivuilla ei koodilla saa tarkempia tietoja. Ainoastaan "Tilauksen tila on vaihtunut tilasta "wartet auf Abholung" tilaan "lähetetty" .
Isomman rahdin seasta (esim laivassa) ei yksittäisiä lähetyksiä skannailla, joten tässä on selkeä pidempi katve, kunnes tulee vaikka Postin tietoihin näkyviin.
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
264
Jännä käsitys trokaamisesta, ite ainaki miellän sen niin että ostan halvalla ja myyn voitolla. Ei se nyt niin hankalaa ole kimppatilausta järjestää kaveriporukalla. 5 vuotta nyt tehty samalla kaavalla ja hienosti on toiminut.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
84
Mistäköhän pystyisi Norrlogin seurantakoodilla katsoa tarkemmin missä lava kulkee? Norrlogin sivuilla ei koodilla saa tarkempia tietoja. Ainoastaan "Tilauksen tila on vaihtunut tilasta "wartet auf Abholung" tilaan "lähetetty" .
ei mistään. en ainakaan itse ole omia lava tilauksia pystynyt seuraamaan. Kerran kun hieman kesti lavan tulossa niin soitin paikalliseen kaukokiitoonkiin jos siellä olisi ilman puhelinnumeroa odottamassa. Sieltäkään ne ei löytänyt nimellä eikä millään tiedoilla mitä norrlog tarjosi, joten malttia vain odottamiseen
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Niinpä niin. Jos vetää noin sata laatikkoa bisseä vuodessa, silloin kyllä mielestäni alkoholin käyttö on lähtenyt aika pahasti lapasesta.
Niinpä niin. Pitääkö ne lain mukaan kuluttaakin yksin?

Kyllä minä naapurille tarjoan kaljat jos toisetkin jos sattuu käymään kylässä. Saunailtoihin kanssa hyvä ottaa kaljat matkaan ja sanoa, että mä voin hoitaa juomat, hoitakaa muut ruoat jne. Kesäjuhliakin yleensä ainakin kahdet, vai peritkö itse rahaa vierailta tarjoamistasi juomista? :D ja perheeseen voi kuulua useampikin aikuinen, ei kaikki ole syrjäytyneitä peräkämmarinpoikia, jotka noita tilaa kotiin.

Enkä nyt päivälleen ole laskenut, että kestääkö siinä eurolavallisessa vuosi vai vähän yli, ei ainakaan kahta.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
45
Onko kellekkään sattunut silmään Kronenbourg 1664 blancia tölkeissä? Lasipulloissa jos tilaa alkaa hintaa tulla vähän reippaasti ja ilmeisesti tuota on saatavilla myös 0,5l tölkeissä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
147
Mistä halvinta vodkaa nyt meinasin pari tai 3 tonkkaa jeltziniä tilata,
hintaan lasken postituskulut.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 519
Viestejä
4 202 284
Jäsenet
70 916
Uusin jäsen
Ketzu

Hinta.fi

Ylös Bottom